#ما_ملت_امام_حسینیم
اِلهي ما اَقْرَبَكَ مِنّي وَاَبْعَدَني عَنْكَ
خدايا! چقدر به من نزديكی و من چقدر از تو دورم!
#دعای_عرفه
❓❓پرسش
آیا میتوان قضای نماز شب را خواند؟
🔰🔰پاسخ اجمالی
از جمله نمازهای مستحبی که در قرآن و روایات بر آن تأکید زیادی شده، نافلههای شبانه روزی، بویژه نافلۀ شب است.
نماز شب را میتوان بعد از گذشت وقت آن، به عنوان قضا بجا آورد و پاداش فراوانی هم برای آن در نظر گرفته شده است. پروردگار عالم نزد فرشتگان به بندهای که نماز شب خود را قضا کند، افتخار میکند. امام صادق(ع) در این باره میفرماید: «إِنَّ الْعَبْدَ یَقُومُ فَیَقْضِی النَّافِلَةَ فَیُعَجِّبُ الرَّبُّ مَلَائِکَتَهُ مِنْهُ فَیَقُولُ یَا مَلَائِکَتِی عَبْدِی یَقْضِی مَا لَمْ أَفْتَرِضْ عَلَیْهِ»؛[1] زمانی که بندهای برخیزد و نماز شب را قضا کند، خداوند پیش فرشتگان افتخار میکند و به آنها میفرماید بنده من قضا میکند عبادتی را که بر او واجب نکرده بودم.
برای آگاهی بیشتر این پاسخ را مطالعه کنید: اهمیت و آثار نماز شب و حکم قضاء آن، ۲۸۵۹
🔰🔰 منابع:
[1]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفارى، على اکبر، آخوندى، محمد، ج ۳، ص ۴۸۸، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق.
❤️ بهجای اسکایپ و واتساپ، برای برگزاری کلاسهای صوتی و تصویری میتوانید از نمونههای 🇮🇷ایرانی زیر استفاده کنید👇🏻
👈🏻 شوکا
🔗 shooka.ir
👈🏻 نیما
🔗 nimael.com
👈🏻 اسکایروم
🔗 skyroom.online
👈🏻 وبرنو
🔗 weberno.com
👈🏻 روبرو
🔗 rubru.me
👈🏻 سیروم
🔗 croom.ir
✌🏻 فرمانِ #جهش_تولید را در فضای مجازی باید، با حذف بدافزارهایِ کثیفِ آمریکایی و تقویت نرمافزارهای خوبِ ایرانی دنبال کنیم. پس یا علی (ع)!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
📽 قتل #عمار_بن_یاسر در #جنگ_صفین سند گمراهی و جهنمی بودن #معاویه و......
🔊 #استاد_یزدانی
🗓 ٩صفر سال ٣٧هـ.ق سالروز شهادت #عماریاسر در جنگ #صفین در رکاب #امیرالمؤمنین علیهالسلام
ته توضیحات مقدماتی در باره کرونا_ @ aliazizi_ir استاد علی عزیزی @bohranepiri.mp3
4.65M
توضیحات مهمی در خصوص کرونا و بهانه واکسن زدن با سو سابقه خطرناک وزارت بهداشت در نابودی نسل شیعیان. واکسن کزاز با عامل عقیمی و خونهای الوده از یهودیان خریدن
❓❓پرسش سلام علیکم، با توجه به اینکه پدر محمد بن حنفیه حضرت امیر علیه السلام هستند، چرا به ایشان «محمد بن علی» نمیگویند بلکه «محمد بن حنفیه» میگویند؟ 🔰🔰🔰پاسخ: * شرایط سیاسی_اجتماعی و نیز نزاعهای فرقهای و گروهی از عوامل مؤثر بر پیدایش نامها، کنیهها و لقبهاست.
* دور از ذهن نیست، که خاستگاه اصلی شهرت محمد بن علی(ع) به محمد بن حنفیه، نوعی تفاوت گذاشتن میان فرزندان حضرت فاطمه(ع) با دیگران باشد. اما چرا از میان همه فرزندان امیرالمؤمنین(ع) از غیر حضرت زهرا(س)، فقط محمد بن حنفیه به مادر منتسب شده است؟
* به نظر میرسد، این انتساب از آن رو باشد که کیسانیه وی را به، این استناد که همنام و همکنیه رسول خدا(ص) است، مهدی نامیدند و از وی به «سبط النبی(ص)» یاد کردند و چنین سرودند که:
«علي و الثلاثة من بنيه، هم الأسباط ليس بهم خفاء».
گویا امامیه محمد را ابن حنفیه نامیدند تا نشان دهند «سبط» پسر دختر است و بنابر این، «مهدی موعود» از نسل فاطمه(س) خواهد بود. از اینرو، تعبیر ابن حنفیه در روایات امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بکار رفته است.
گویا عباسیان نیز در نشر انتساب محمد به مادر نقش داشتند، زیرا جدّ آنان محمد بن علی عباسی بنیانگزار دعوت عباسیان بود و ادعا میکردند که مشروعیت خود را از «عبدالله فرزند محمد بن حنفیه» گرفتهاند. از این رو، به هنگام یاد از محمد بن حنفیه او را به مادر منتسب میکردند تا هم با جدشان مشتبه نشود و هم نام امیرالمؤمنین امام علی(ع) را برجسته نکنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#احکام_حسینی
🔴 قسمت دوازدهم
🔶 احکام و حرمت #حرم_اباعبدالله علیه السلام‼️
🛑نشر حداکثری🛑
📌شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، چه شد؟!
❓ما بیش از بیست سال از رادیو و تلویزیون شنیدیم، بیش از دو دهه در روزنامهها و مجلّات خواندیم و در کلاسهای مدرسه و دانشگاه به ما گفتند: «فرزند کمتر، زندگی بهتر!». حالا چه شده که درست، در جهت عکس آن، شعار میدهید و میگویید: «اشتباه کردهایم»؟ کدامیک: «فرزند کمتر، زندگی بهتر» یا «فرزند بیشتر، زندگی بهتر»؟
🔰دلایل کنترل جمعیت در دهۀ شصت
✅ شنیدن دلایل مشخّص و جزئی اجرای سیاستهای تحدید نسل از زبان دکتر علیرضا مرندی، وزیر بهداشت وقت، قابل توجّه است.
✳️ همان طور که میدانید، ایشان، یکی از فعّالترین افراد در زمینۀ سیاستهای تنظیم خانواده و کنترل جمعیت بود.
❇️ دکتر مرندی، در یکی از مصاحبههای خود، به دلایل ضرورت کنترل جمعیت در دهۀ شصت، اشاره میکند:
1️⃣ افزایش مرگ و میر مادران و نوزادان
‼️در آن زمان، آمار مرگ و میر نوزادان و مادران، به شدّت بالا بود. مرگ مادران، بیش از ۲۵۵ در یکصد هزار تولّد زنده و مرگ بچّههای زیر پنج سال هم ۱۷۳ در هزار بود.
❌حالا این را با آمار امروز، مقایسه کنید که ظاهراً نسبت ۲۱ ـــ ۲۲ یا هجده در صدهزار است.
💯در هر جامعهای معمولاً آمار بالای مرگ و میر در میان نوزدان و مادران، به جهت عدم وجود امکانات بهداشتی و نداشتن برنامۀ منظّم در باروری مادران است.
🔴 یکی از کارهایی که در این زمان انجام شد، آموزش مادران بود. در این آموزشها به مادران گفته میشد که فاصلۀ میان بارداریها را طوری تنظیم کنید که بدنتان، آمادگی پذیرش فرزند بعدی را داشته باشد و بچّه به این راحتی سقط نشود.
⬅️ ادامه دارد.....
📚ایران! جوان بمان! ص ۲۳
#محسن_عباسی_ولدی
#ایران_جوان_بمان
#جمعیت
حقیقت ناب
🎓 #ڪــ🎒ــــلاس درس مهدویت 💠 از حسین(ع) تا مهدی(عج) ⏪ قسمت: دوم ✍️...واقعه شهادت حضرت یحیی(ع) نیز
🎓 #ڪــ🎒ــــلاس درس مهدویت
💠 از حسین(ع) تا مهدی(عج)
⏪ قسمت: سوم
✍️..امام حسین(ع) آیات اولیه سوره شمس را به امام مهدی(عج) تاویل نموده است:
امام باقر(ع) می فرماید: حارث اعور به امام حسین(ع) عرض کرد:یابن رسول الله! فدایت شوم، مرا از معنای آیه شریفه 《والشمس و ضحیها》(سوگند به خورشید و گسترش نور آن) مطلع ساز. حضرت فرمود: مراد از خورشید رسول الله (ص) می باشد.
🔰پرسید: فدایت شوم منظور از آیه شریفه 《 و القمر اذا تلیها》(سوگند به ماه چون پس از آن آید) چیست؟ فرمود: منظور از ماه، امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) است که بعد از پیامبر (ص) می باشد.
🔻گفت: مقصود آیه شریفه《و النهار اذا جلیها》 (و سوگند به روز، وقتی که آن را روشن سازد) چیست؟فرمود: مقصود از روز ،قائم آل محمد(ص) است که زمین را پر از قسط و عدل کند.گذشته بشریت به جهت نداشتن عبودیت کامل و همه جانبه افراد، روزشان همانند شب است، اما در دولت امام مهدی(عج) آن چنان زندگی بشریت در همه مراحل شکوفا می گردد که به حقیقت آن ایام را روز روشن باید نامید، چرا که از سیاهی ها و تباهی ها اثری نیست.
🔹ادامه دارد..
✍️...پی نوشتها:
📚 کتاب از حسین تا مهدی اثر: #محمد_رضا_فوادیان
#از_حسین_تا_مهدی
#کلاس_درس_مهدویت
─═इई🍃🌷🍃ईइ═─
﷽ #پرسمان_نماز
🍎 پیامبران #عبادت را آورند یا چگونگی آن را؟ 🍎
💧 مطالعه آثار زندگی بشر نشان میدهد هر زمان و هر جا که بشر وجود داشته است، نیایش و پرستش هم وجود داشته است. چیزی که هست شکل کار و شخص معبود متفاوت بوده است ...
💧 پیامبران پرستش را نیاوردند و ابتکار نکردند، بلکه نوع پرستش را یعنی نوع آداب و اعمالی که باید پرستش به آن شکل صورت گیرد به بشر آموختند و دیگر این که از پرستش غیر ذات یگانه (شرک) جلوگیری به عمل آوردند.
(وَ لَقَدْ بَعَثْنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت) (سوره نحل : آیه 36)
💧 از نظر مسلّمات دینی و همچنین از نظر برخی علمای دین شناسی [مانند ماکس مولر] ، بشر ابتدا موحّد و یگانه پرست بوده است و خدای واقعی خویش را میپرستیده است.
💧 پرستش بت یا ماه و یا ستاره یا انسان از نوع انحرافهایی است که بعداً رخ داده است، یعنی چنین نبوده که بشر پرستش را از بت یا از انسان یا مخلوقی دیگر آغاز کرده باشد و تدریجاً با تکامل تمدّن به پرستش خدای یگانه رسیده باشد.
📚 طهارت روح؛ عبادت و نماز در آثار شهید مطهری ، خلاصه ای از صفحه ۱۷ و ۱۸.
IMG_۲۰۲۰۰۹۲۷_۲۱۰۱۰۱_۲۳۰.jpg
101.6K
🔹بمناسبت بیست وششمین سالگرد ارتحال ملکوتی عارف بالله و بأمرالله، موحد عظیم الشأن و مربی اخلاق وتوحید، فقیه و فیلسوف و مفسر بزرگ قرآن، مرحوم علامه آیةالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی أفاض الله علینا من برکات نفسه القدسیة در ۹ صفرالخیر ۱۴۱۶ قمری، ۵ جلسه از بیانات گهربار آن نادره دوران را برای شما عزیزان و همراهان، به اشتراک میگذاریم.
🔹به همه دوستانی که مشتاق «حرکت به سمت خدا» و رسیدن به کمالات معنوی و طهارت باطنی هستند اکیدا توصیه میکنیم این ۵ جلسه را بارها و بارها با دقت و توجه کامل گوش داده و سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
(۱)مبانی سلوک الی الله.mp3
7.39M
💠برنامه سلوک الی الله(۱)
🔹عارف ربانی، علامه طهرانی(قده)
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
📌 #عاشورا
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ
وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
برداشت از آيه ۵۹ #سوره_نساء
📌#اطاعت خدا و #اولياء خدا
#سالک الی #اللّه بايد صد در صد مطيع #خدا باشد و #راه اطاعت خدای تعالی اين است که مطيع #پيامبر اکرم صلی الله عليه و آله و کسانی که می توانند حتّی به #مؤمنين امر کنند و #خدا آنها را در رأس امور مردم قرار داده (يعنی #ائمه اطهار عليهم السلام) باشند و اگر #مردم در استنباط حکمی #اختلاف پيدا کردند به #خدا و #پيامبر اکرم صلی الله عليه و آله مراجعه کنند، هميشه #ميزان اصلی را مد نظر داشته باشند و از #صراط مستقيم منحرف نشوند.
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
#ما_ملت_امام_حسینیم
وَ ما اَرْاَفَكَ بي فَمَا الَّذي يَحْجُبُني عَنْكَ
و چه اندازه به من مهر میورزی پس چيست آنچه مرا از تو در پرده میكند؟
#دعای_عرفه
❓❓❓سوال
آيا اين سخن درست است كه اگر چه بعضي معصومين داراي زني بد بوده اند، ولي از آنها بچه دار نشده اند؟
🔰🔰پاسخ
با بررسي تاريخ ائمه اطهار و دقت در عدد همسران و فرزندان ايشان تنها به دو مورد از زنان بد در مورد امامان معصوم ـ عليهم السلام ـ بر مي خوريم، اولين مورد جُعده همسر امام حسن مجتبي ـ عليه السّلام ـ است كه دختر اشعث كندي است. مطلبي كه در كتب تاريخي در مورد جُعده بيان شده اتهام قتل امام به تحريك معاويه و به دست جُعده است و چيز ديگري دربارة وي به چشم نمي خورد. امام از وي داراي فرزند نشد لكن او را طلاق نگفت، بعدها وي با فردي به نام يعقوب كه از پسران طلحه بود ازدواج كرد و براي او فرزنداني آورد.[1]
دومين مورد ام فضل همسر امام جواد ـ عليه السّلام ـ است كه دختر مأمون خليفه عباسي بود.
امام جواد داراي چهار دختر و چهار پسر بوده كه همگي آنها از مادري به نام سمانه متولد شده اند. آن حضرت از ام فضل فرزندي نداشته است.[2]
نيز بنا به يكي از سه روايت در مورد نحوه شهادت امام جواد ـ عليه السّلام ـ آمده است كه چون ام فضل نازا بود و بچه دار نمي شد، و از طرفي امام از ام حسن، داراي پسري شده بودند حسادت هاي زنانه را در ام فضل شعله ور كرده و باعث پيروي ام فضل از عموي خود درباره قتل آن حضرت شد.[3]
نتيجه اينكه امامان معصوم از همسران بد خود بچه دار نمي شده اند تحت قاعده خاصي نيست هر چند که يک واقعيت تاريخي است.
📚📚پي نوشت ها:
[1] . ويلفرد مادلونگ، احمد نمائي و...، جانشيني پيامبر، مشهد، بنياد پژوهشهاي اسلامي آستان قدس، چاپ اول، 1377ش، ص507.
[2] . شيخ عباس قمي، منتهي الامال، تحقيق ناصر باقري بيدهندي، قم، انتشارات دليل ما، چاپ اول، 1379ش، ج3، ص181.
[3] . صادقي اردستاني، احمد، زندگاني امام جواد، قم، موسسه فرهنگي نقش، قم، چاپ اول، 1376ش