🍯درمان التهاب ریه با عسل
🔹التهاب ريه: مصرف عسل در التهاب ريه و برطرف كردن سرفه سودمند است. و به همين دليل شركت داروئى Natterman آلمان عسل را به تركيبات داروئى ضد سرفه خود اضافه كرده است. از جمله شربت Melrosum كه يكى از بهترين داروهاى ضد سرفه و التهاب قصب الرية به ويژه براى اطفال (بالای دوسال) مىباشد. در بيمارىهاى آسم و ذات الرية، عسل به صورت شربت به همراه كلرور كلسيم و محلول ديمدرول مصرف مىشود.
📚 پژوهشی در اعجاز علمی قرآن ج ۲ ص ۴۱۳
🔸در ایران نیز شربت های ضد سرفه مانند هانی تیم با این فرمولاسیون وجود دارد یعنی عسل در ترکیب داروی گیاهی اضافه شده است.
#عسل #کرونا #التهاب_ریه
࿐❁🍀❒◌🦋◌❒🍀❁࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 خوف از خدا
🔸 #شهید_آیت_الله_دستغیب
مومن باید خوف داشته باشد، تا بتواند صبر بر گناه کند. اگر مومنی خوف از عذاب خدا در دلش نباشد، چطور میتواند نفسش را مهار کند؟ نفس سرکش، نفس آدمی، نفس حیوانی اگر مقتضی گناه برایش پیش آمد، هیچ قدرتی جلویش را نمیتواند بگیرد مگر خوف خدا،
مثل فرض کنید؛ کسی که مالی زیر دستش امانت است و طرف هم سند ندارد، طرف هم یا خبر ندارد، یا زورش نمیرسد و این الان به پول لازم دارد. چه چیزی میتواند جلویش را بگیرد که دست نزن به پول مردم؟ دست نزن به پول مردم غیر از خوف خدا هیچ چیز دیگری جلویش را نمیتواند بگیرد. و هکذا و هکذا هر گناهی را که شما تصور کنید. مومن نتواند از گناه فرار کند مگر خوفی داشته باشد، ترسی. ترس از عذاب خدا. ترس هرچه بیشتر، تحفظ بیشتر. خودش را بیشتر نگه میدارد، کنترل میکند. که اگر چنانچه در آن وقت ترس در او پیدا نشود هر چه میخواهد باشد. بالاخره گناه خواهد کرد، آلوده خواهد شد.
هر کسی که گناه میکند، یقین بدان در آن حال ترس ندارد. نمیشود ترس باشد گناه بکند؟ محال است.
✅پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام برگزار می کند.
⬅️سلسله نشست های سبط النبی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه
⬅️نشست چهارم: روش شناسی حل تعارض در سیره معصومان(ع)
مطالعه موردی امام حسن (ع) و امام حسین (ع)
👤ارائه دهنده: دکتر نعمت الله صفری
⏰زمان: دوشنبه دوازدهم مهر ماه 1400 ساعت 11 الی 12
💠لینک حضور:
🌐dte.bz/historyconf
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️#السلامعلیکیاصاحبالزمان
💚#المستغاثبکیاصاحبالزمان
☘️الحمدلله رب العالمین
🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد
🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
🌱#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
🎋🌹سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات🎋🌹
🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_نباء #سوره_نباء #نباء 💢 نگاشت 21: نکته های تفسیری آیه 21 و
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_نباء #سوره_نباء #نباء
💢 نگاشت 22: نکته های تفسیری آیه 23 و 24 سوره نباء
🌷🌷🌷
لاَبِثِينَ فِيهَا أَحْقَاباً
مدّتهای طولانی در آن میمانند!
▫️«لابِثِینَ»: ماندگاران. حال است.
▫️«أَحْقَاباً»: جمع حُقُب، و آن هم جمع حِقْبَة است، به معنی مدّت زمان نامحدود . روزگاران پیاپی و بینهایت ؛سالهای سال. مفعولٌفیه است.
🌱🌱🌱
۱ - درنگ طغیان گران در جهنم، داراى دوره هایى پیاپى و زمانى طولانى است. (لبثین فیها أحقابًا) «أحقاب»، جمع «حقب» بر وزن «فعل» است. براى «حقب» چندین معنا ذکر شده است; از قبیل: «دهر» و «یک سال» و «دو سال» و «هشتاد سال» (لسان العرب). مراد از «أحقاب» لزوماً زمان محدود نیست; بلکه با آمدن هر «حُقب» در پى دیگرى تا بى نهایت نیز سازگار است که در آن صورت با خلود در آتش تنافى ندارد.
۲ - عذاب طغیان گران و فرورفتگان در گناه، داراى مراحل گوناگونى است. (لبثین فیها أحقابًا) «لابثین» حال براى «الطاغین» در آیه قبل است. تعدد حُقب (مرحله زمانى)، نشانگر تفاوت هر مرحله با مراحل دیگر است.
۳ - درنگ دوزخیان در جهنم، همراه با بى نوایى و محرومیت از خواسته ها است. (لبثین فیها أحقابًا) تمام مشتقات «حقب»، به یک اصل و ریشه برمى گردد که به معناى حبس است. درباره سالى که باران در آن بند آمده باشد، گفته مى شود: «حقب العام» (مقاییس اللغة). «أحقاب» - چنان که زمخشرى گفته - ممکن است جمع «حَقِب» باشد; یعنى، کسى که به کمیابى خیرات و رزق گرفتار شده است.
🌱🌱🌱
لاَ يَذُوقُونَ فِيهَا بَرْداً وَ لاَ شَرَاباً
در آنجا نه چیز خنکی میچشند و نه نوشیدنی گوارایی،
🌱🌱🌱
۱ - طغیان گران در دوزخ، از هر گونه احساس خنکى و تخفیف حرارت سوزان جهنم، محروم خواهند بود. (لایذوقون فیها بردًا) «ذوق»; یعنى، درک مزه (مصباح)، این واژه در رابطه با اجسام به طور حقیقت و در مورد معنویات، به طور مجاز استعمال مى شود. در آیه شریفه بین معناى حقیقى و مجازى آن جمع شده است; زیرا تعبیر چشیدن براى احساس سردى مجاز است. مراد از «بَرْد» - به قرینه تقابل آن با نوشیدنى - هر گونه احساس سردى است; هر چند با سایه و امثال آن باشد.
۲ - دوزخیان طغیان گر، از تسکین عطش خود و حتى از چشیدن طعم آب، محروم خواهند بود. (لایذوقون فیها ... و لا شرابًا)
۳ - محرومیت طغیان گران از مایعات و کاهش و حرارت در جهنم، سالیانى فراوان ادامه خواهد یافت. (لبثین فیها أحقابًا . لایذوقون فیها بردًا و لا شرابًا) چنانچه جمله «لایذوقون...» حال براى ضمیر «لابثین» باشد، مى توان به دست آورد که درنگ دوزخیان، همراه با حالت محرومیت از سرما و آب، دائمى نیست; زیرا ممکن است کلمه «أحقاباً» در آیه قبل، به سال هاى محرومیت آنان نظر داشته باشد; گرچه پس از گذشت آن دوران، بقاى آنان در دوزخ به شکل دیگرى ادامه خواهد یافت.
۴ - انسان پس از معاد، نیازمند آب و هواى مطبوع و داراى ویژگى هاى جسمانى است. (لایذوقون فیها بردًا و لا شرابًا)
💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق)
🌹🌹🌹
سوالات نفس2.mp3
2.65M
🔊 پرسش و پاسخ از حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
❓روایت إِنَّ فِي الْأَنْبِيَاءِ وَ الْأَوْصِيَاءِ خَمْسَةَ أَرْوَاحٍ #رُوحَ_الْقُدُسِ وَ رُوحَ الْإِيمَانِ وَ رُوحَ الْحَيَاةِ وَ رُوحَ الْقُوَّةِ وَ رُوحَ الشَّهْوَةِ یعنی چه؟
❓ اگر #كودک را #آموزش دهيم امكان دارد دارای #نفس_لوّامه شود؟
❓ غير از حضرات #معصومين کسی دارای #عصمت_عملی میشود؟
❓بحثهايي كه #فلسفه درباره #نفس كرده چقدر #قابل_اعتماد_است؟
❓ #فكر انسان اگر با فلسفه #رشد پيدا كند باعث #ارتقاء_ايمانش ميشود؟
❓اين صحيح است كه هر چقدر #مقام_معنوی فرد بالاتر باشد از #روح_بزرگتری برخوردار است؟
📌تخریب شخصیت امام #حسن(ع) توسط #عباسیان....
🖌پاسخ به یک سوال:
◀️یکی از تهمت هایی که از طریق منابع #سنی به منابع #شیعی نیز راه یافته است، #مزواج(بسیار ازدواج کننده) و #مطلاق(بسیار طلاق دهنده) بودن امام حسن(ع) است.
به گونه ای که در برخی منابع هفتاد، نود و گاه 250 همسر برای آن حضرت ذکر کرده اند.
این تهمت ها آنقدر گسترش یافت که حتی برخی منابع شیعی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.
◀️در پاسخ به این شبهه چند نکته حائز اهمیت است:
◀️نخست آنکه بنابر نقل طبری(م310ق) و مسعودی(م346ق)، منصور عباسی برای تحقیر سادات حسنی این تهمت را در میان مردم شایع کرد.
◀️قابل ذکر است که این روایات جعلی و سند آنها دارای خدشه هستند. محتوای آنها نیز، برخلاف #سیره و کلام خود اهل بیت است که در آن #طلاق زنان #مبغوضترین عمل نزد خدواند است.
به عنوان طبق گزارشی، امیرمؤمنان #علی(ع) فرمودند:
«طلاق، قبیح است و من آن را #کراهت دارم.»
◀️امام حسن(ع) دو تا زن را به دلیل #دشمنی با امیرمومنان #علی علیه السلام و ناسازگاری #طلاق داد و این معنایش زیاد طلاق دادن یا زیاد #ازدواج کردن نیست.
◀️ اهل بیت چون معصوم هستند، چگونه ممکن است که فعلی #مکروه و #مبغوض را آنهم به فراوانی مرتکب شوند.
◀️میتوان پرسید که، چرا در منابع تاریخی جز دو مورد آنهم با دلیل، هیچ نشانی از همسران #مطلقه امام نیست؟
◀️این تعداد همسر که برای امام ذکر شده با تعداد فرزندانی(15 فرزند) که برای آن حضرت نام برده اند، هیچ تناسبی ندارد.
◀️در روایات موجود، امیرمومنان علی(ع) از رفتار امام حسن(ع) و اشتباهات مردم در تزویج دختران خود برای امام انتقاد کرده است و این با منطق امامت الهی و شواهد تاریخی #وصایت به امام حسن(ع) سازگاری ندارد.
📚طبری، تاريخ الأمم و الملوك، ج8، ص؛93
📚مسعودي، مروج الذهب و معادن الجوهر، ج3، ص300.
📚کلینی، الکافی، ج6، ص54، ح4- 2.
📚قاضی نعمان مغربى، دعائم الاسلام، ج2، ص257.
اهمیت اصلاح مزاج و اصلاح تغذیه
🔰مرحوم شیخ محمد بهاری همدانی در کتاب "تذکرة المتقین" می فرماید:
♻️انسان اول باید #صحیح_المزاج باشد. اگر علّتی در مزاج هست باید به معالجۀ آن بپردازد.
🔸چه اینکه اگر سوداء غالب آید، پارهای از حرکاتِ سوداویه را شور عشق پنداشته مغرور گردد و اگر صفراء و حرارت غلبه کند خشکی دِماغ و خفقان قلب و سوءالخُلق فوقالعاده حاصل گردد.
🔹 اگر بلغم زیاده باشد، قصور در فهم معانیِ دقیقه پیدا خواهد کرد. فلابدّ من اعتدال المزاج (پس چارهای جز اصلاح مزاج نیست)
#تغذیه #مزاج
࿐❁🍀❒◌🦋◌❒🍀❁࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞آخرين وصاياي پيامبر اکرم«صلیاللهعلیهوآلهوسلم»
◾️شهادت پيامبر اکرم«صلیاللهعلیهوآلهوسلم» تسلیت باد
#صوت
ٍ📌 #شیعه امام رضا(ع) کیه؟
عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا(ع) قَالَ:
شِيعَتُنَا الْمُسَلِّمُونَ لِأَمْرِنَا الْآخِذُونَ بِقَوْلِنَا الْمُخَالِفُونَ لِأَعْدَائِنَا فَمَنْ لَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَّا.
امام #رضا(ع) فرمود:
◀️شیعیان ما به فرمان ما گردن نهاده اند،
◀️دستورات ما را گرفته و بكار می بندند،
◀️با #دشمنان ما مخالفند و كسى كه بر اين روش نباشد، از ما نيست.
📚شیخ صدوق، صفات الشیعه، ص3.
Shab05Moharram1393[01].mp3
2.64M
▪️فرازی از دعای توسل: یا حسن بن علی ایها المجتبی (ع)
🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی
🏴 ویژه شهادت امام #حسن_مجتبی (علیهالسلام)
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️#السلامعلیکیاصاحبالزمان
💚#المستغاثبکیاصاحبالزمان
☘️الحمدلله رب العالمین
🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد
🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
🌱#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
🎋🌹سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات🎋🌹
🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_نباء #سوره_نباء #نباء 💢 نگاشت 22: نکته های تفسیری آیه 23 و
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_نباء #سوره_نباء #نباء
💢 نگاشت 23: نکته های تفسیری آیه 25 و 26 سوره نباء
🌷🌷🌷
إِلاَّ حَمِيماً وَ غَسَّاقاً
جز آبی سوزان و مایعی از چرک و خون!
🌱🌱🌱
۱ - تنها نوشیدنى موجود براى دوزخیان طغیان گر، آب جوشان و زردابه چرکین و بد بوى زخم ها است. (إلاّ حمیمًا و غسّاقًا) «حمیم»; یعنى، آب داغ و «غسّاق»، آب زردى است که از زخم جارى مى شود. به مایع بدبو نیز «غسّاق» گفته مى شود. (قاموس)
۲ - طغیان گران در دوزخ، گرفتار عطش شدید و طاقت فرسا خواهند بود. (إلاّ حمیمًا و غسّاقًا) «إلاّ» براى استثناى «حمیم» و «غساق» از «شراباً» است; بنابراین دوزخیان این دو مایع را خواهند آشامید. تن دادن به این نوشیدنى ها، نشانه شدّت تشنگى آنان است.
🌱🌱🌱
جَزَاءً وِفَاقاً
این مجازاتی است موافق و مناسب (اعمالشان)!
۱ - جهنمیان به میزان کردار خویش، کیفر خواهند شد. (جزاء وفاقًا) «جزاء» مصدر است و نصب آن، یا براساس مفعول مطلق بودن آن است; یعنى، «یجزون جزاءً» و یا با تأویل به مشتق رفتن، حال براى «حمیم» و «غسّاق» است. در صورت اول، مراد این است که کیفر آنان، کیفرى مناسب و به میزان گناه آنان خواهد بود و در صورت دوم، همان «حمیم» و «غسّاق» کیفر مناسب آنان است. هر یک از دو احتمال، مى تواند مبناى برداشت یاد شده باشد. «وفاقاً» گرچه مصدر است; ولى چون صفت مى باشد، به معناى «موافقاً» خواهد بود.
۲ - نوشاندن آب جوشان و خونابه زخم به دوزخیانِ طغیان گر، کیفرى هم طراز با طغیان گرى آنان است. (إلاّ حمیمًا و غسّاقًا . جزاء وفاقًا) چنانچه کلمه «جزاء» حال براى «حمیماً و غسّاقاً» باشد، نکته بالا قابل استفاده است.
۳ - سرنوشت انسان در آخرت، براساس کردار او در دنیا است. (جزاء وفاقًا)
۴ - تناسب عذاب و گناه، در نظام کیفرى خداوند (جزاء وفاقًا)
🌹🌹🌹
💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️چرا مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) از جهتی از امامحسین(ع) هم بیشتر است؟
⚫️ سالروز وفات نبی اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن(ع) تسلیت باد!
🔻 « شهید مطهری»
PTT-20210930-WA0029.opus
2.29M
🌟 أصِبْنَا بِكَ يَا حَبِيبَ قُلُوبِنَا فَمَا أَعْظَمَ اَلْمُصِيبَةَ بِكَ حَيْثُ اِنْقَطَعَ عَنَّا اَلْوَحْيُ وَ حَيْثُ فَقَدْنَاكَ
👈 شرح وقائع دردناک غصب خلافت پس از فقدان رسول خدا صلی الله علیه و آله
🎙 حجة الاسلام محمد فرمهینی فراهانی
استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام
✅ درس 1️⃣ (اهمیت جریان سقیفه و اثر گذاری آن)