💥 ماجرای یک عکس
🔺آیا پوستر سیمای پیامبر اکرم (ص) از نظر تاریخی محکم است؟
1️⃣ نگارهای که میبینید، پرفروشترین عکس و پوستر منتسب به حضرت رسول (ص) در ایران است که بساط شمایل فروشان را گرم کرده است. چهره نوجوانی خندان و ملیح، با عمامهای بر سر و گل یاسمنی بر گوش؛ پوستری است که در ایران بارها چاپ شده و بین توده مردم مشهور به «تصویر ۱۸ سالگی حضرت ختمی مرتبت (صلوات الله علیه و آله و سلم)» است.
2️⃣ در ایران مشهور است که این نقاشی اثر راهبی است که آن حضرت را در نوجوانی در مسیر شام میبیند. بنا به ذهنیت رایج در ایران، این عکس در موزهای به نام «موزهٔ روم» نگهداری میشود. حتی حجت الاسلام رحیمیان احتمال داده، امام خمینی شعر "من به خال لبت ای دوست را" طبق این عکس سروده باشد.
🔰 اما واقعیت عکس چیست؟
🔹اولا: هیچ منبع تاریخی معتبری این ادعا را تأیید نمیکند.
🔹ثانیا: موزهای به نام «موزهٔ روم» وجود خارجی ندارد و این تصویر را در هیچ موزهای از جهان سراغ نداریم.
🔹 ثالثا: سبک تصویر یادشده نیز چندان با سبک نقاشیهای بیزانس (امپراطوری روم شرقی) همخوانی ندارد.
⁉️ پس ماجرای این عکس چیست؟ و متعلق به کیست؟ و چرا چنین شهرتی یافته است؟
🔺 آیا نگاره منسوب به حضرت رسول (ص) در اصل همین بوده است؟!
👈 برخی میگویند این عکس، جان مایه اصلی تصویری است که به پیامبر رحمت للعالمین (ص) نسبت میدهند. بنا به گفته پارهای از منابع، این تصویر متعلق به یک نوجوان تونسی است که بیش از یک قرن قدمت دارد.
اما با وجود شباهت زیاد، آن نقاشی منسوب به حضرت، با این عکس متفاوت است؛ زیرا شانههای این جوان کاملا پوشیده ولی در آن نقاشی قدری باز است.
اینک منشا اصلی نقاشی را در فرستاده بعدی ببینید.
🔺کارت پستال نوجوان تونسی که به نام سیمای پیامبر (ص) عرضه میشود!
👈 متاسفانه پوستر نگاره پیغمبر (ص)، کپی برداری از کارت پستالی اروپایی است که هیچ ارتباطی با «پیامبر اکرم (ص)» ندارد. تصویر عکسی است که در سالهای ۱۹۰۴ و ۱۹۰۶ در تونس از پسربچهای گرفته شده و برای استفاده تجاری منتشر شده است. عکاس آن نیز رودولف لنرت (Rudolf Franz Lehnret ) است. در آن روزگار عکسهای کشور تونس، مشتری داشت. لذا این عکاس و دوستانش به تونس رفته و مجموعهای از عکسهای تونس را تهیه کرده و در اوایل دهه بیست به صورت کارت پستال چاپ میکردند. این مجموعه عکس شامل مناظر طبیعی، بیابان، تپههای شن روان، بازارها و مناطق محلی، پسران و دختران نابالغ جوان بود که سنی بین کودکی و نوجوانی و چهرهای بین زن و مرد داشتند. عکسها مطابق تصورات اروپاییان از شرق بود که تصوّری رازآلود و وسوسهانگیز از شرق داشتند و با استفاده از تکنیک چاپ نقره تهیه، و سپس گراورسازی و چاپ شدهاست. عکس یادشده در ژانویه سال ۱۹۱۴ در مقالهای با نام «اینجا و آنجا در شمال آفریقا» در یکی از مجلات غربی چاپ شد و زیر عکس نوشته شده بود «عربی با یک گل».
🔹متاسفانه برخی روی این عکس کار کردند و جلوه چشمها و صورت را افزون ساختند و به نام نگاره تاریخی پیغمبر اکرم (ص) چاپ کردند و فروختند!!
#وحدت_اسلامی
🌺علمدار وحدت، امام خامنه ای در لباس مردم سیستان و بلوچستان
🌺تحقق نیافتن اهداف دشمن در صورت وحدت مسلمین
مـا مىگوييـم اى مسـلمانان عالـم! در هـر جاى دنيـا كه هسـتيد، اگـر با هـم دشـمنى نكنيد، عليـه هم مبـارزه و جنـگ نكنيـد و دشـمنان و دوسـتانتان را بشناسـيد، وضع زندگى شـما بـا آنچه كـه امروز اسـت، تفـاوت خواهد شد.
دشـمنان اسلام مىخواهند اسلام را از ميان كشـورهاى اسلامى بِزور بيـرون برانند. قلب آحـاد مردم مسـلمان، با اسلام و خداسـت. آنها بـه اسلام علاقه مندنـد. سياسـتها و قدرتهـاى بـزرگ جهانى سـعى مىكنند
به وسـيلهى دولتهـاى دست نشـانده، مـردم را از اسلام دور نماينـد. اگـر شـما بـا هم باشـيد و بـا هم دعـوا نكنيد
و نيـروى خـود را - كه عنصـر عظيمى اسـت و بـراى بهتر كـردن ديـن و دنياتـان، مىشـود از آن اسـتفاده كنيد -
عليـه يكديگـر مصـرف نكنيد، اهـداف پليـد دشـمن محقق نخواهد شـد.
تنظیم: سرکار خانم مریم صفری
-----------❀❀✿❀❀---------
📚 فرستادن صلوات در بین نماز
┈┈••✾•✨🌺✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
~~~•┈┈••✾•✨🌺✨•✾••┈┈•~~~
🍃 پردهنشین من
دنیا آفریده شد تا تحمّلش کنیم.
با تحمّل دنیا بنا شد در قیامت آسایشی ابدی پیدا کنیم.
چَشم، دنیا را تحمّل میکنیم
امّا به ما بگو با کسانی که ما را تحمّل نمیکنند چه کار کنیم؟
دنیا را که کنار میگذاریم
برای اهل دنیا خسته کننده میشویم.
فقط ما نیستیم که تحمّل اهل دنیا برایمان سخت است
تحمّل ما هم برای اهل دنیا سخت شده.
حالا باید چه کار کرد وقتی که رهبانیت را هم بر ما حرام کردهاید؟
حرفهایمان برای اهل دنیا شنیدنی نیست.
ما هم حرفهای اهل دنیا را نمیفهمیم.
خندههای اهل دنیا برایمان بیمعناست.
اهل دنیا هم معنی لبخندهای ما را نمی فهمند.
خشمهای اهل دنیا ما را به اوج شگفتی میرساند
و خشمهای ما اهل را به خنده میاندازد.
ما زبان مشترکی نداریم با اهل دنیا.
عالمشان با عالم ما زمین تا آسمان فرق میکند.
هنوز هم میگویی رهبانیت حرام است؟
اگر حرام است، پس به ما یاد بده تحمّل کردن دنیا را.
آقا!
«از این جا رانده و از آن جا مانده» همیشه کابوس من بوده.
نگذار کابوسم تعبیر شود.
حالا که برایم نقاب از روی دنیا کنار زدهای
پرده از روی خویش هم کنار بزن.
محتاج تماشای رویت هستم، به اندازهای که ماهی به آب محتاج است.
در احتیاج مرا رها نکن.
شبت بخیر پردهنشین من!
#شب_بخیر
#بهانه_بودن
#محسن_عباسی_ولدی
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️#السلامعلیکیاصاحبالزمان
💚#المستغاثبکیاصاحبالزمان
☘️الحمدلله رب العالمین
🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد
🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
🌱#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
🎋🌹سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات🎋🌹
🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
💝 سلام امام زمانم 💝
😔 اندوه بزرگیست نبودنت
📖 اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ...
خدایا این اندوه را از این امت به حضور آن حضرت برطرف کن.
┈┈••✾•✨🌺✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
~~~•┈┈••✾•✨🌺✨•✾••┈┈•~~~
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_نباء #سوره_نباء #نباء
💢 نگاشت 32: نکته های تفسیری آیه 36سوره نباء
جَزَاءً مِنْ رَبِّکَ عَطَاءً حِسَاباً
[این] پاداشی کافی و به اندازه از سوی پروردگار توست.
▪️ «جَزَآءً»: مفعول مطلق است.▪️ «عَطَآءً»: عطیّه و تفضّل الهی. بدل از (جَزَآءً) است. ▪️ «حِسَاباً»: کافی و وافی. بسنده. یعنی نعمتها و عطیّههای خداوندی آن اندازه به بهشتیان میرسد که خواهند گفت: ما را بس! مصدر است و در معنی اسم فاعل، یعنی مُحاسِب. بدین معنی که بهشتیان را به گفتن: (حَسْبُنَا) میکشاند. صفت (عَطَآءً) است.
۱ - بهشت و نعمت هاى آن، پاداش و مزد تقواپیشگى است. (إنّ للمتّقین ... جزاء) «جزاء» مفعول مطلق و تأکید کننده مفاد «إنّ للمتّقین مفازاً» است.
۲ - خداوند، به اقتضاى ربوبیت خویش، تقواپیشگان را از پاداش هاى اخروى بهره مند مى سازد. (جزاء من ربّک)
۳ - پیامبر(ص)، فراهم آورنده زمینه دستیابى تقواپیشگان به پاداش هاى آخرت (ربّک) خطاب به پیامبر(ص) در «ربّک»، گویاى آن است که آن حضرت در رسیدن متقین به بهشت و نعمت هاى آن، نقش اساسى داشته است.
۴ - بهره مند ساختن تقواپیشگان از پاداش هاى آخرت، جلوه تدبیر خداوند در ترفیع بخشیدن به مقام پیامبر(ص) است. (ربّک) «ربّ» مصدر و به معناى تربیت است و مجازاً در معناى «تربیت کننده» استعمال مى شود (مفردات راغب). تأکید بر واژه «ربّک»، گویاى آن است که اعطاى پاداش به متقین، در راستاى تربیت پیامبر(ص) و افزودن رشد آن حضرت است.
۵ - پاداش هاى بهشتیان، عطا و تفضّل خداوند است. (عطاء) «عطاء» اسم مصدر و به معناى پرداختن و نیز به معناى چیزى است که به دیگرى پرداخته مى شود. راغب در «مفردات» مى گوید: «این کلمه به جایزه و بخشش اختصاص یافته است».
۶ - پاداش اعمال بندگان، بر خداوند الزامى نیست. (جزاء ... عطاء) توصیف نعمت هاى اخروى به دو وصف «جزاء» - که در مقابل عمل است - و «عطاء» - که بدون توجّه به عمل داده مى شود - حاکى از آن است که خداوند آنچه را در آخرت، برابر اعمال انسان به او مى دهد، از روى تفضّل و احسان است; نه این که انسان استحقاق آن را داشته باشد.
۷ - نعمت هاى اعطایى خداوند به بهشتیان، تأمین کننده تمام خواسته هاى ایشان است. (حسابًا) «حساباً» اسم مصدر براى «إحساب» است و «أحسب»; یعنى، عطا را افزایش داد تا حدى که دریافت کننده گفت: «حسبى» ;یعنى، مرا کافى است (تاج العروس) و ممکن است «حساباً» مصدر و به معناى محاسبه کردن باشد. در هر صورت به دلیل صفت بودن آن براى «عطاء»، معناى مصدرى ندارد; بلکه به معناى «مُحْسَب» (کافى) و یا «محسوب» (شمرده شده) است. در برداشت یاد شده، معناى اول مورد نظر است.
۸ - پاداش و عطاهاى خداوند به بهشتیان، داراى نظم و حسابى خاص و مناسب با درجات تقواى آنان است. (إنّ للمتّقین ... عطاء حسابًا) چنانچه «حساب» به معناى اسم مفعول (محاسبه شده) باشد، مراد از جزاء حساب شده، جزائى است که با میزان اعمال تقواپیشگان مناسب باشد.
🌹🌹🌹
💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) ┈┈••✾•✨🌺✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
~~~•┈┈••✾•✨🌺✨•✾••┈┈•~~~
کسب توفیق.mp3
1.36M
🔊 پرسش و پاسخ از حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
📿 #اللَّهُمَّ_وَفِّقْنِي_بِمَا_تُحِبُّ_وَ_تَرْضَى
❓#کسب_توفیق #ثمره صحیح بودن عمل است یا ثمره #قبول_بودن_عمل
❓#توفیقات_زیاد شدن یعنی اینکه آدم #حال_زیاد دارد برای....
❓#توفیق_یعنی_چه
❓آیا توفیق کسب آن دو طرفه است
❓چرا بعضیها بجای این که #دعا کنند #آرزوی_توفیق میکنند
❓آیا در کنار #اصرار_بر_دعا قید بزنیم اگر #صلاح است #مستجاب هم بکن لازمه ┈┈••✾•✨🌺✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
~~~•┈┈••✾•✨🌺✨•✾••┈┈•~~~
❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️
#احکام_هفته_وحدت
#معنای_وحدت
«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»
مسئلهی وحدت بین مسلمانها به معنای دست برداشتن آنها از عقایدشان یا عمل به فقه دیگران نیست؛ بلکه مسئلهی وحدت مسلمین، وحدت بر سر یکسری مسائل اصلی و اصولی و مشترک موجود بین آنها برای مقابله با دشمنان مشترک است.
معنای وحدت این است:
با هم نزاع نکنند به وسوسهی دشمن گوش نکنند، به جان هم نیفتند، با هم دشمنی نکنند و نسبت به هم کارشکنی نکنند با هم متحد و پشتیبان یکدیگر باشند. وقتی که دشمن مشترکی به یکی از کشورهای اسلامی حمله میکند، همه دست به دست هم بدهند و در مقابل او بایستند.
وحدت بین مسلمین و پرهیز از تفرقه یک امر واجب است و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان که به نفع دشمنان و به نفع استکبار جهانی و صهیونیسم بینالمللی است، حرام است. به فتوای همهی مراجع معظم تقلید، انجام کارهایی که بر ما واجب نیست -ولو مستحب هم باشند- اگر انجام آن کارها موجب سوء استفادهی دشمنان علیه مکتب اهل بیت علیهمالسلام شود تا به پیروان مکتب اهل بیت علیهمالسلام توهین کنند یا موجب اختلاف بین مسلمانان باشد جایز نیست.
#تفرقه_افکنی
تفرقه بین مسلمانان کار حرامی است و توهین به مقدسات سایر مسلمین حرام شرعی است.
#وحدت_حکم_شرعی
وحدت مسلمین حکم شرعی است. مسلمانان، باید به تدریج این اختلافات مذهبی و طایفهای را کم کنند و از بین ببرند چون اینها خدمت به دشمنان است و خدمت به دشمنان هم حرام است.
#بحث_علمی
بحث علمی، بین شیعیان و اهل سنت به صورت محترمانه، نقادانه و عالمانه، در مجامع علمی، که موجب اختلاف و تفرقه و فتنهانگیزی بین مسلمانها نباشد، اشکالی ندارد.
#دوستی_و_رفت_و_آمد
حفظ عقاید حق واجب است. رفتوآمد با دیگران اگر برای عقاید و اخلاق انسان ضرری نداشته باشد، اشکالی ندارد.
#هدیه_گرفتن
هدیه گرفتن و هدیه دادن به اهل تسنن اگر مفسدهای (موجب انحراف اعتقادی) بر آن مترتب نباشد، اشکالی ندارد.
#گوشت_ذبح_شده
گوشت ذبحشده توسط مسلمانان از هر فرقهای که باشند -البته فِرَق شناخته شده- اشکالی ندارد و حلال و پاک است.
#پاکی_و_نجاست
مسلمین همه پاک هستند بجز خوارج و ناصبیها.
#مکانهای_مقدس
ورود اهل سنت به مساجد و حرم معصومین علیهمالسلام و امامزادهها، اشکالی ندارد.
#ازدواج
ازدواج مسلمانان با یکدیگر اگر مفسدهای نداشته باشد اشکالی ندارد، اما اگر مفسده داشته باشد، حتی هممذهب هم باشند، جایز نیست.
#خرید_و_فروش و معامله با اهل سنت اشکالی ندارد.
#هم_سفره_شدن
اهل سنت مسلمانند و همسفره شدن با آنها اشکالی ندارد و غذای آنها حلال است.
#کار_کردن
کار کردن نزد اهل تسنن اگر خلاف شرع نباشد، اشکالی ندارد و مزدش هم حلال است.
📚 امام، استفتائات، ج 2 ص 495 س 6؛ آقا، ویژهنامه احکام مذاهب؛ فاضل جامع المسائل ج2، س 129 و 139؛ بهجت استفتاءات ج4س 5928؛ مكارم، جامع المسائل و استفتاءات جديد ج2،س 1192 و 1193؛ صافى جامع الأحكام ج2، س 1495؛ تبریزی صراط النجاة ج6،س 1632 ┈┈••✾•✨🌺✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
~~~•┈┈••✾•✨🌺✨•✾••┈┈•~~~