eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
معیت با حق 🔻تبیین همراهی با اهل‌ بیت (صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین) 🔻کسانی که تندروی می‌کنند، به حق نمی‌رسند. 🔻وقتی حضرت سلمان (سلام‌الله‌علیه) پای جای پای حضرت علی (صلوات‌الله‌علیه) گذاشت و هیچ ردپایی از خودش باقی نگذاشت. 94/02/10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پرسش و پاسخ از حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره ❓ در دوران و جلوگیری از چگونه صورت می‌گیرد؟ ✅ . فردای را می‌آورند می‌گویند ببین! این هم بود، مثل تو بود، چطور گناه نکرد، تو هم باید مثل این زندگی می‌کردی. می‌شود؛ آدم تصمیم بگیرد می‌شود، منتها جوان تصمیم نمی‌گیرد یا اگر می‌گیرد می‌گیرد و به اندازه ضعف این تصمیم می‌خورد و گناه می‌کند. اگر تصمیم جدی باشد مثل این که به جوان بگویند: و لباسهای خودت را بده! چکار می‌کند؟ با چه چیزی نمی‌دهد؟ تصمیم می‌گیرد دیگر. آن تصمیم را در ترک گناه نمی‌گیرد چون علاقه‌ای که به دارد به ترک گناه ندارد. اماره به کرده است. آنجا بجای تصمیم، می‌گیرد. آن پنجاه درصد که نگرفته است پنجره‌ای می‌شود که از آنجا گناه درمی‌آید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙مصاحبه مردمی 🎙 🔴 آیا حاضر هستید در زمینه مهدویت فعالیت کنید ؟
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️ 💚 ☘️الحمدلله رب العالمین 🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد 🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ 💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة 🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً 💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ 🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا 🌱 🎋🌹سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات🎋🌹 🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
💝 سلام امام زمانم 💝 + به تک تک ثانیه های نبودنت قسم؛ دارند ضرر میکنند مردم دنیا بدون تو..! ا┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ا
💢 نگاشت 33: نکته های تفسیری آیه 39 سوره نباء ذلِکَ‌ الْيَوْمُ‌ الْحَقُ‌ فَمَنْ‌ شَاءَ اتَّخَذَ إِلَى‌ رَبِّهِ‌ مَآباً آن [روز] روز حق است، پس هرکه بخواهد راه بازگشتی به سوی پروردگارش برگزیند؛ 🔹 «ذلِکَ الْیَوْمُ الْحَقُّ»: آن، روز راستینی است. آن روز، واقعیّت و حقیقت دارد. (ذلِکَ) مبتدا و (الْیَوْمُ) بدل، و (الْحَقُّ) خبر است. یا این که (الْیَوْمُ) خبر است و (الْحَقُّ) صفت آن است. 🔹 «مَآباً»: محلّ بازگشت. برگشتن. راه. با توجّه به معنی دوم، مفهوم آیه چنین می‌شود: پس هرکس که بخواهد می‌تواند به سوی پروردگارش راه در پیش گیرد. ۱ - روز قیامت، روزى عظیم و برپایى آن کارى حکیمانه است. (ذلک الیوم الحقّ) «ذلک» اشاره به دور است. به قرینه «عذاباً قریباً» - در آیه بعد - مراد از دورى قیامت، تأخیر زمانى آن نیست; بلکه بیانگر عظمت والا و فراتر از حد تصور آن است. «حقّ» به چیزى گفته مى شود که براساس حکمت پدید آمده باشد. ۲ - برپایى قیامت، حتمى و صحنه هاى آن، سراسر حق و منزّه از هر گونه باطل است. (ذلک الیوم الحقّ) ▪️ درباره «حقّ»، معانى گوناگونى گفته شده است از جمله این که این کلمه مصدر و به معناى لزوم و ثبوت است و نیز نقطه مقابل باطل را «حقّ» گویند (مصباح). هر گاه مصدرى صفت قرار گیرد، بر مبالغه دلالت دارد; بنابراین «روز حق»; یعنى، روزى سراسر حق. ۳ - انتخاب راه خدا و هدف قرار دادن قرب او، دعوت الهى از تمام مردم (فمن شاء اتّخذ إلى ربّه مابًا) ▪️ تعبیر «إلى ربّه مأباً» - به قرینه «للطاغین مأباً» در آیات پیشین - دعوت به اعراض از فرجام طغیانگران (جهنم) و برگزیدن قرب خداوند به عنوان مقصد نهایى است. حرف «إلى» در «إلى ربّه» دلالت مى کند که مقصد نهایى، راهى است که سمت و جهت آن به سوى خداوند باشد. این تعبیر کنایه از قرب به خداوند است; نه وصول به آن ذات اقدس; زیرا در آن صورت به حرف «إلى» نیازى نبود. ۴ - توجّه به حقانیت قیامت، زمینه ساز جهت دادن تلاش ها و حرکت ها به سوى خداوند (فمن شاء اتّخذ إلى ربّه مابًا) ▪️ «فاء» در «فمن شاء...» براى تفریع است. مفاد آیه شریفه این است که چون قیامت حق است، بنابراین باید مقصد را به گونه اى برگزید که به سوى خدا باشد. ۵ - انسان فرجام نیک یا بد را به خواست خود، انتخاب مى کند و بر آن مجبور نیست. (فمن شاء اتّخذ إلى ربّه مابًا) ۶ - حرکت به سوى خداوند و دستیابى به مقام قرب او، براى تمام انسان ها امکان پذیر است. (فمن شاء اتّخذ إلى ربّه مابًا) ۷ - توجّه به حاکمیت تدبیر خداوند بر نظام زندگانى انسان ها، وادار کننده انسان به قرار دادن خویش در راه قرب به خدا (فمن شاء اتّخذ إلى ربّه مابًا) از واژه «ربّ» و جایگاه آن در مفاد آیه، برداشت یاد شده استفاده مى شود. 🌷🌷🌷 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقش تربیتی قرآن.mp3
855.6K
💠 بیانات حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 📖 قال النبی ص عَلِّمْهُمْ ⬅️ در باید به یاد داده شود 📌 عده زیادی از و را چون دستشان از قرآن بود کردند 📌اگر شود و بچه ها یاد بگیرند و آن مواردی که است به آنها یاد بدهند خیلی از
قسم به‌حضرت‌سبحان، دوشنبه‌ها قلبم؛ دخیلِ نام‌حسن شد،همین‌مرا کافیست کبوتر دل من شد روانه، سمت بقیع که خاکِقبرِغربیش، دل‌مرا شافیست سروده👈دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ "کپی با ذکر نام شاعر" 🌦@najvayebaran🌦
👥📿حکم جماعت در نمازهای مستحب📿👥 👈🏽سوال: آیا می شود نمازهای مستحب را به جماعت خواند؟ پاسخ: ❇️ نمازهای مستحبی را نمی شود [1] به جماعت خواند؛ مگر🔰 1️⃣نماز «استسقا» که برای آمدن باران می خوانند. (همه مراجع) 2️⃣نماز عید فطر و قربان. [2] (همه مراجع جز امام) ⚠️امام: احتیاط واجب آن است که نماز عید فطر و قربان را در زمان غیبت امام علیه السلام با جماعت نخوانند، ولی به قصد رجا مانعی ندارد. [3] 3️⃣نماز غدیر. [4] (آیت الله بهجت) ➖➖➖➖➖➖➖ 📙 پی نوشت: [1]. سیستانی: بنابر احتیاط واجب. [2]. توضیح المسائل ده مرجع، م 1407؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 1342. [3]. امام، توضیح المسائل، م 1407. [4]. بهجت: مستحب است به امید مطلوبیت نزد خدای متعال خوانده شود. توضیح المسائل، م 1132. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج1. ------------------------------
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️ 💚 ☘️الحمدلله رب العالمین 🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد 🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ 💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة 🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً 💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ 🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا 🌱 🎋🌹سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات🎋🌹 🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
💝 سلام امام زمانم 💝 اگر چه روز من و روزگار می‌گذرد دلم خوش است كه با یاد یار می‌گذرد چقدر خاطره‌انگیز و شاد و رویایی است قطار عمر كه در انتظار می‌گذرد ا┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ا
💢 نگاشت 34: نکته های تفسیری آیه 40سوره نباء إِنَّا أَنْذَرْنَاکُمْ‌ عَذَاباً قَرِيباً يَوْمَ‌ يَنْظُرُ الْمَرْءُ مَا قَدَّمَتْ‌ يَدَاهُ‌ وَ يَقُولُ‌ الْکَافِرُ يَا لَيْتَنِي‌ کُنْتُ‌ تُرَاباً ما شما را از عذابی نزدیک هشدار دادیم، روزی که آدم آنچه را [از خیر و شر] پیش فرستاده است بنگرد و کافر گوید: ای کاش من خاک بودم [و موجودی مکلّف آفریده نمی شدم تا چنین روز سختی را ببینم!] 🔹 «یَوْمَ»: مفعولٌ‌فیه برای (عَذَاباً) است. «یَنظُرُ»: می‌نگرد. می‌بیند. «مَا قَدَّمَتْ یَدَاهُ»: 🔹 «یَا لَیْتَنِی کُنتُ تُرَاباً»: کاش من خاک می‌بودم! یعنی شخص کافر از مشاهده این همه عذاب و هول و هراس، آرزو می‌کند که کاش از آغاز زاده نمی‌شدم و از مرحله خاک فراتر نمی‌رفتم! یا این که می‌گوید: ای کاش! بعد از آن که زادم و انسان شدم و مُردَم، هرگز پس از مردن و خاک شدن، زنده‌شدنی در میان نمی‌بود، و آن گونه که خودم در دنیا معتقد بودم که رستاخیزی در میان نیست، همچنان می‌بود! ۱ - خداوند، انسان ها را از عذاب سخت قیامت آگاه ساخته و آنان را از گرفتارى به آن برحذر داشته است. (إنّا أنذرنکم عذابًا قریبًا) نکره بودن «عذاباً»، بر عظمت و بزرگى آن دلالت دارد. ۲ - اخطارهاى الهى درباره عذاب، از میان برنده هرگونه عذر در ترک راه خدا (إنّا أنذرنکم عذابًا قریبًا) ▪️ جملاتى نظیر «إنّا أنذرناکم» - که پس از هشدار به عذاب گفته شود - خبر از تحقق انذار نیست; زیرا مخاطب به آن آگاه است; بلکه در مقام اظهار برائت و قطع عذر مخاطب است. ذکر این جمله پس از «من شاء اتّخذ...» - در آیه قبل - گویاى معذور نبودن کسى است که سیر زندگانى خود را، به سوى خدا قرار نمى دهد. ۳ - منکران قیامت، در آستانه سقوط در عذاب الهى و لبه پرتگاه آن (إنّا أنذرنکم عذابًا قریبًا) ۴ - عذاب آخرت، نزدیک، حتمى و تردیدناپذیر است. (عذابًا قریبًا) ▪️ چنانچه مراد از «قریباً» قرب زمانى عذاب باشد، حاکى از وقوع حتمى و تردید ناپذیرى آن خواهد بود; زیرا «زمان نزدیک» - به معناى حقیقى آن - بر زمان باقى مانده تا قیامت، صدق نمى کند. آرى از آن جا که باقى مانده عمر دنیا، در مقایسه با گذشته آن اندک است; مى توان گفت زمان چندانى به عذاب قیامت باقى نمانده است. ۵ - توجّه دادن کافران به کمبود فرصت، از راه کارهاى مبارزه قرآن با کفر (إنّا أنذرنکم عذابًا قریبًا) جمله «یقول الکافر...» - در ذیل آیه - گویاى آن است که روى خطاب در «أنذرناکم»، با کافران است. ۶ - بشارت و انذار در کنار یکدیگر، از شیوه هاى قرآن در دعوت به تقوا و مبارزه با کفر (إنّ للمتّقین مفازًا ... إنّا أنذرنکم عذابًا قریبًا) ۷ - کردار انسان - نیک یا بد - اندوخته ها و پیش فرستاده هایى است که در قیامت اثر مى بخشد. ▪️ (ما قدّمت یداه) مراد از کلمه «یداه» (دو دست او) - به نحو مجاز - تمام اعضا و ابزارى است که انسان اعمال خود را با آن انجام مى دهد. ۸ - دنیا، فرصتى مناسب براى تهیه نیازمندى هاى آخرت و پیش فرستادن آن (ما قدّمت یداه) ۹ - قیامت، روز تجسم اعمال و ظهور دست مایه ها و تلاش هاى انسان (یوم ینظر المرء ما قدّمت یداه) ۱۰ - انسان، خود ناظر دسترنج خویش در قیامت (یوم ینظر المرء ما قدّمت یداه) ۱۱ - سرنوشت اخروى هر کس، به دست خود او رقم مى خورد. (یوم ینظر المرء ما قدّمت یداه) ۱۲ - اعتقاد به مواجه شدن با کردار خویش در قیامت، زمینه ساز پذیرش انذارهاى خداوند و بیمناکى از عذاب قیامت (إنّا أنذرنکم عذابًا قریبًا یوم ینظر المرء ما قدّمت یداه) ۱۳ - کافران در قیامت با مشاهده کردار خویش، عذاب خود را حتمى خواهند دانست. (عذابًا قریبًا یوم ینظر المرء ما قدّمت یداه و یقول الکافر یلیتنى کنت تربًا) از آن جایى که کافران با نگاه به اعمال خویش، آرزوى خاک بودن مى کنند; مى توان پى برد که آنان، گرفتارى به عذاب را بر خود قطعى دیده اند. ۱۴ - کیفرهاى کافران در آخرت، بر پایه کردار آنان در دنیا است. (ما قدّمت یداه و یقول الکافر یلیتنى کنت تربًا) ۱۵ - آفریده شدن به صورت خاک و محرومیت از شعور و تکلیف از آغاز پیدایش، آرزوى کافران در قیامت (و یقول الکافر یلیتنى کنت تربًا) ۱۶ - کافران در قیامت، به پستى خود و شرافت خاک بر آنان، پى خواهند برد. (و یقول الکافر یلیتنى کنت تربًا) ۱۷ - کافران در قیامت، حیات اخروى را سرآغاز سختى ها دیده و باقى ماندن به صورت خاک را آرزو خواهند کرد. ▪️ (یلیتنى کنت تربًا) آرزوى خاک بودن، ممکن است به این معنا باشد که کاش دوباره زنده نشده بودم و به همان حالت پس از مرگ - که خاک شده بودم - باقى مى ماندم. ⏪ پایان تفسیر پیام واره و نکته ای سوره مبارکه نباء 🌷🌷🌷 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بیانات حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 📌یکی از مسائل در کریم است، حتی اگر انسان را از هم بلد است گفته‌اند از روی آن باید بخوانی چون من اگر از حفظ بخوانم و شما هم از حفظ بخوانی این قرآن دیگر ، دیگر. گفته‌اند: نه؛ از رو ی آن بخوان که احتیاج به کتاب هم داشته باشیم، چاپ بشود و نوشته بشود تا در جامعه زیاد به وجود بیاید. 📌خود یکی از کارهای عمده آنها همین بود، قرآن می‌کردند و زیاد می‌کردند مخصوصاً ماه مبارک .
وضو در فراتـــــــ .. نماز در ڪربلا اما .. ڪدامیڪ بہ اندازه سرے ڪہ اربابـــــ بہ دامان بگذارد، لذتــــــ دارد ..؟؟ ڪربلائــے، بسیار و حسینــے، اندڪ !
❓نظر اسلام در مورد تربیت جنسی کودکان چیست؟ اگر مانند جوامع غربی به بچّه‌ها آموزش بدهیم چه می‌شود؟ ✍️پاسخ کوتاه : در جوامع غربی از سنّ پایین در مهدهای کودک به بچّه‌ها آموزش می‌دهند و مثلاً به بچّه می‌گویند: «این عضو خصوصی توست» یا «اگر کسی به سمتت آمد جیغ بزن» آیا این‌ها واقعاً می‌تواند برای یک کودک پاسخ‌گو باشد و او را مصون نگه دارد؟ در جوامع غربی پاسخ‌گویی ایجاد نشد و نتوانستند از این آموزش‌ها پاسخ بگیرند و شما می‌بینید در کشورهایی غربی کودک‌آزاری به شکل وسیعی اتّفاق می‌افتد. ❗️متأسفانه کار به جایی کشیده شده که حتّی به دخترهای 10-12 ساله راهکارهای پیش‌گیری را یاد می‌دهند که دچار بیماری‌هایی مثل HIV نشوند یا در دوران نوجوانی باردار نشوند. ببینید این آموزش‌ها جواب نداد، فقط در کشور آمریکا بر اساس آماری که وجود دارد یعنی آماری که خودشان می‌دهند90 درصد دانش‌آموزان تا قبل از فارغ‌التحصیل شدن روابط غیراخلاقی را تجربه می‌کنند. مگر این‌ها آموزش نمی‌دادند پس چرا این‌گونه شد؟ نکاتی وجود دارد که اسلام به آن‌ها بسیار توجّه کرده است: ۱. آستانه‌ی تحمّل و کنترل بچّه‌ها پایین است. من از کسانی که این موضوع را به بچّه‌هایشان آموزش داده‌اند می‌پرسم "آیا بچّه‌ها نسبت به این موضوع یا این‌که بیش‌تر کنجکاوی می‌کنند؟" این طور نیست که وقتی به یک بچّه آموزش بدهیم این عضو خصوصی توست دیگر تمام شود و بزرگ‌تر ها بگویند: «این بچّه بلد است و ما دیگر به او آزاری نمی‌رسانیم.» ۲. در روایتی از وجود پیامبر اکرم (ص) آمده که: با مخاطب خود به اندازه‌ی درک و فهم او سخن بگویید. بنابراین طبق این فرموده قطعاً کودک زیر 7-8 سال درک درستی از مسائل جنسی ندارد و اگر او را وارد این فضاها کنیم بچه دچار آسیب و بلوغ زودرس خواهد شد. بلوغ جسمی و جنسی باید هم‌زمان با بلوغ عقلی باشد، مثلاً انسان‌های بالغ و کامل و زن و شوهرهایی که ازدواج کرده‌اند با خصوصی‌ترین مسائل آشنا هستند، امّا آن را هیچ‌جا جار نمی‌زنند و مطرح نمی‌کنند چون عقلانیّت و رشدِ عقلی‌شان، این اطّلاعات را کنترل می‌کند. 💢 اسلام چه توصیه‌ای دارد؟ آنچه که اسلام می‌گوید بحث "مراقبت و پیش‌گیری" است. در این‌جا پیش‌گیری بسیار مهم‌تر از درمان است و پیش‌گیری یعنی سعی کنیم که بچّه‌ها -مخصوصاً در 7 سال اوّل- در معرض سؤال قرار نگیرند. اسلام 3 نوع مراقبت را در این زمینه توصیه می‌کند: ۱. کنترل محیطی: محیط پاکی را برای بچّه‌ها فراهم کنیم. مثلاً در روایتی آمده که "وقتی بچّه‌ها به سنّی رسیدند که توانستند موضوعی را توصیف کنند دیگر نباید در اتاق پدر و مادرشان بخوابند که اگر پدر و مادر حواسشان نبود بچّه بیدار است و رابطه‌ای از پدر و مادر را دید اگر زناکار شد غیر از خودتان را مزمّت نکنید." حتّی در روایت دیگری آمده است "اگر بچّه‌ها صدای نفس‌زدن پدر و مادر را بشنوند و از لحاظ اخلاقی آسیبی دیدند باید خودتان را مزّمت کنید یا در آیه‌ای از قرآن کریم آمده که "بچّه‌ها باید یاد بگیرند که در سه نوبت وقتی وارد اتاق پدر و مادر می‌شوند با اذن و اجازه وارد شوند" معلوم است که این‌ها مراقبت است. ۲. کنترل کلامی: نباید صحبت‌‌های مربوط به این مسائل در حضور بچّه‌‌ها انجام شود، مثلاً خانم‌‌ها در حضور بچّه‌‌ها از مسائل مربوط به زایمان و ... سخن نگویند زیرا همین موجب ایجاد سؤال در ذهن بچّه می‌شود که ـزایمان یعنی چه؟» و ما او را با صحبتی که می‌کرده‌ایم در معرض سؤال قرار داده‌ایم و یکی از هوشمندی‌‌ها و دقّت والدین این است که محیط تربیتی را –حتّی کلامی را که رد و بدل می‌شود- کنترل کنند. ۳. کنترل خود بچّه‌ها: بچّه‌‌ها واقعاً تا 7-8 سالگی میل جنسی ندارند، امّا کنجکاوی و کشف جنسیّت وجود دارد. خیلی باید دقّت کنیم بنابراین کودکان نباید در محیطی باشند که ما حضور نداریم. هرجا آن‌ها هستند ما هم باید باشیم و نظارت داشته باشیم حالا نظارت به صورت مستقیم یا غیرمستقیم و کنترل‌شده. یک موقع ما بچّه‌مان را به مهدی می‌بریم که می‌دانیم روی او نظارت دارند یا مثلاً بچّه به خانه‌ی همسایه می‌رود و ما می‌دانیم آن‌ها هم نظارت دارند. 🔗 برگرفته از سخنان در اپلیکیشن "پرسمان تربیت کودک و نوجوان"
🍃دادرس بیچاره ها پاییز را به اندازۀ برگ‌هایی که از درختان می‌ریزد، دوست دارم. برگ‌ریزان پاییز اندازۀ عاشق بودن آن را نشان می‌دهد. هر چه قدر برگ‌ریزانش بیشتر، عاشق‌تر. من از صدای برگ‌هایی که زیر پایم خرد می‌شوند، صدای دل‌هایی را می‌شنوم که در فراق تو شکسته‌اند. من در دل برگ‌های زرد پاییز، زندگی را تماشا می‌کنم. پاییز را دوست دارم به خاطر درس‌های عاشقی‌اش. من عشق نداشته‌ام را در حال و هوای پاییز استشمام می‌کنم. آقا! پاییز وقتی نماد مرگ می‌شود، من خودم را در آن می‌بینم و وقتی نشانۀ عشق می شود، آرزویم را در آن پیدا می‌کنم. کاش می‌شد در همین پاییز مرا به آرزویم برسانی! عاشق باشم و مثل برگ‌های پاییزی ذره ذره شوم بهتر است از این که عاشق نباشم و مثل برگ‌های بهاری سرزنده و سبز باشم. چه قدر بگویم از عاشق نبودن خسته‌ام. کی بناست به فریادم برسی؟! شبت بخیر دادرس بیچاره‌ها!
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️ 💚 ☘️الحمدلله رب العالمین 🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد 🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ 💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة 🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً 💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ 🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا 🌱 🎋🌹سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات🎋🌹 🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
💝 سلام امام زمانم 💝 🌼 خدا کند که دل من در انتظار تو باشد 💎 درون کلبه قلبم همیشه جای تو باشد 🌼 در آستانه شب در قنوت سبز دعایت 💎 خداکند که مرا سهمی از دعای تو باشد ا┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ا
An-Nabaa - 02 ss.mp3
5.81M
🔅🔅🔅 💢 تفسیرصوتی سوره نباء 📼 آیت الله جوادی آملی- جلسه دوم ⏪ فرازی از متن درس: تمام اين صنايع و هنرها از همان طبيعت پيدا شده؛ اين خوانندگي از همان صداي خوب و بلبل و امثال ذلک پيدا شده، اصلاً موسيقي از آنجا پيدا شده، مشاطه‌گري از چهره زيباي يوسف‌ها پيدا شده هر چه که در جهان صنعت است بَدلي است، اصلش از طبيعت گرفته شده است. بشر يک کار ابتکاري نداشت و ندارد آنچه که در مدرسه هستي مي‌بيند بدل آن را به عنوان هنر دارد تحويل مي‌دهد چيزي در جهان از خود بشر به عنوان ابتکار، شدني نبود و نيست همه‌اش از مدرسه طبيعت و هستي مي‌گيرند.... ☘️☘️☘️ 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹
تفسیر سوره نباء جلسه 2.pdf
963.3K
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 💢 تفسیرمتنی سوره نباء 📼 آیت الله جوادی آملی- جلسه دوم ⏪ فرازی از متن درس: تمام اين صنايع و هنرها از همان طبيعت پيدا شده؛ اين خوانندگي از همان صداي خوب و بلبل و امثال ذلک پيدا شده، اصلاً موسيقي از آنجا پيدا شده، مشاطه‌گري از چهره زيباي يوسف‌ها پيدا شده هر چه که در جهان صنعت است بَدلي است، اصلش از طبيعت گرفته شده است. بشر يک کار ابتکاري نداشت و ندارد آنچه که در مدرسه هستي مي‌بيند بدل آن را به عنوان هنر دارد تحويل مي‌دهد چيزي در جهان از خود بشر به عنوان ابتکار، شدني نبود و نيست همه‌اش از مدرسه طبيعت و هستي مي‌گيرند.... ☘️☘️☘️ 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹