eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
5.1هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
‍* 🔻آنچه كه عموما ما به آن گرفتاريم، مشکل تشتت خيال موقع توجهات و عبادات است. درمان آن چه به حسب روايات و چه به حسب قاعده، ذكر شريف «لا اله الّا اللّه» است که خيلی بركاتش در اين زمينه محسوس است. 🔸این ذکر شریف يک نوع ارتباط خاصی با بيماری تشتت افکار دارد. چون با نفي (لا) شروع مي‏ شود. كسي هم كه تشتت دارد مهمترين مشكلش ورود افکار متشتت ‏است؛ لذا شروع با «لا» در اين ذكر مهم است. 🔹در روایات براي درمان وسوسه فکری زياد به ذکر «لا اله الّا اللّه» سفارش شده است. ذكر «لا اله الّا الله» براي رفع ‏تشتت و وسوسه ‏های فكری و زیاد شدن توجه، بسيار خوب است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
🔰 سنّت‌های الهی متقن و تغییرناپذیر است 🔻 رهبر انقلاب: سنّت‌های الهی تغییرپذیر نیست؛ قوانین الهی، قوانین متقنی است. خدا با کسی هم قوم و خویشی ندارد؛ اینکه بگوییم ما مسلمانیم و شیعه‌ایم و جمهوری اسلامی هستیم، پس هر کاری که دلمان خواست بکنیم، نه؛ ما با دیگران هیچ فرقی نداریم. ۱۴۰۱/۴/۷ 🏷 📥 نسخه قابل چاپ👇 https://khl.ink/f/50552
❓❓پرسش: در مورد دف و اينكه گفته مي شود براي جشن ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) عده اي دف زنان و پايكوبان ايشان را همراهي كردند، صحت دارد؟ با تشكر از پاسخگويي شما 🔰🔰پاسخ: با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس اين مطلب صحت ندارد، زيرا در منابع معتبر شيعه نيامده است، افزون برآن اين امر با جايگاه خاندان پيامبر(ص) همخواني ندارد. آنچه كه دربرخي متون آمده اين است كه پيامبر (ص) به دختران عبدالمطلب و زنان مهاجر و انصار فرمود تا همراه فاطمه به خانه علي (ع) روند و در راه شادماني نمايند. شعر هايي كه نماينده ي اين شاد ماني است بخوانند، ليكن سخناني نباشد كه خدا را خوش نيايد(1) شيخ طوسي در كتاب مبسوط مي گويد كه بر مذهب ما به كار بردن دف صحيح نيست.(2) پي نوشت ها: 1. جعفرشهيدي، زندگاني فاطمه زهرا(ع)، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامي، ص62-63. 2. شيخ طوسي، المبسوط، تصحيح و تعليق:محمد باقر بهبودي، ناشر:المكتبة المرتضوية لإحياء آثار الجعفرية، 1388، چاپ دوم، ج2، ص20.
🍃قرار دلم مسلمانان مرا وقتی دلی بود که با وی گفتمی گر مشکلی بود به گِردابی چو می‌افتادم از غم به تدبیرش امیدِ ساحلی بود روزگاری را یادم می‌آید که رشتۀ دلم را بسته بودم به دلت. لحظه‌ای فراموشم نمی‌شدی. مایۀ آرامشم تو بودی و حرف زدن با تو بود. روزگار، سرِ ناسازگای که می‌گذاشت، با تو نجوا می‌کردم و دلم در دم آرام می‌گرفت. مشکل را برای حل شدنش برای تو بازگو نمی‌کردم، مشکل بهانه‌ای بود برای حرف زدن با تو. دلم که می‌گرفت، گرفتار گرداب غصه‌ها که می‌شدم، آب در دلم تکان نمی‌خورد، چون تو را داشتم و تو هر جا که بودم، ساحل نجاتم بودی. روزگاری است که دیگر آن دل را ندارم و فراموشی تو،‌ بلای فراگیر زندگی‌ام شده. دلم هوای آن روزها را کرده است. کاش باز هم رشتۀ دلم به دلت بسته شود. دلی که بستۀ دل تو نیست، هیچ گاه قرار نمی‌گیرد. شبت بخیر قرار دلم! https://chat.whatsapp.com/CxYejuQ2zn42cPl3qjfytY
❤️ 💚 ☘️الحمدلله رب العالمین 🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد 🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ 💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة 🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً 💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ 🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا 🌱 🎋🌹سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات🎋🌹 🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
💝 سلام امام زمانم 💝 |-اۍهجرمگرنھایتۍنیست‌تورا؟ وۍوعده‌ۍوصل،غایتۍنیست‌تورا؟! 🌤اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
📌 و ماندگار از ص 22 قرآن کریم (آیات 145-142) 1. كسى كه دست خدا را در وضع يا تغيير احكام بسته بداند، سفيه و سبك مغز است. «سَيَقُولُ السُّفَهاءُ» بقرة، آيه 142 2. مسلمانان بايد توطئه‏ ها وشايعات وسؤالات بهانه‏ جويانه‏ دشمن را پيش ‏بينى كرده وبا پاسخ به آنها، از نفوذ وگسترش آن پيشگيرى نمايند. «سَيَقُولُ ... قُلْ» بقرة، آيه 142 3. اولياى خدا، بر اعمال ما نظارت دارند. «لِتَكُونُوا شُهَداءَ» بقرة، آيه 143 4. پيروى از دستورات دين، مايه رشد و كمال و نافرمانى از آن، نوعى حركت ارتجاعى است. «يَنْقَلِبُ عَلى‏ عَقِبَيْهِ» 5. خداوندرضايت رسولش رامى ‏خواهد و رضاى خداوند در رضایت رسول اوست. «قِبْلَةً تَرْضاها» بقرة، آيه 144 (قرآن زیبا) 6. لجاجت و تعصّب، مانع تفكّر، استدلال و حق‏ بينى است. «ماتبعوا قِبْلَتَكَ ... وَ ما بَعْضُهُمْ بِتابِعٍ قِبْلَةَ بَعْضٍ» بقرة، آيه 145 7. در برابر هياهو و غوغاى مخالفان دین نبايد تسليم شد و براى مأيوس كردن دشمنان، قاطعيّت لازم است. «وَ ما أَنْتَ بِتابِعٍ» بقرة، آيه 145 8. قانون، براى همه يكسان است. اگر بر فرض پيامبر نيز تابع هوا و هوس شود، گرفتار كيفر خواهد شد. «إِنَّكَ إِذاً» بقرة، آيه 145
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش و پاسخ روش فهم قرآن.mp3
3.77M
🔊 پرسش و پاسخ از مرحوم حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره ❓حاج آقا برای چیست 📌 است ❓ را باید از گرفت یا از ❓این که بعضا نیاز میشود انسان موضع گیری داشته باشد آیا به مراجعه کنیم ❓حاج آقا این که میفرمائید را متوجه شویم، منظور است ❓ برای به و مراجعه کنیم و مراد از ... ❓ و چقدر بخوانیم
🌿تنها راهی که می‌شود يک زندگی بهتر داشت این است که رشد کنیم؛ تنها راهی که می‌شود رشد کرد این است که تغییر کنیم؛ تنها راهی که می‌شود تغییر کرد این است که چیزهای جدید یاد بگیریم.
⁉️ آیا ممکنه کسی با چشم زخم بمیره؟ 🔰🔰🔰🔰🔰 سلام علیکم در منابع دینی ما اصل تاثیرات چشم زخم مورد اشاره قرار گرفته است ؛ مثلا گفته شده در عصر پیامبر(ص) میان قبیله بنی اسد بد چشمانی بودند که چشمان شان اثرات به خصوصی در اشیا می‏نهاد. اینان تصمیم گرفتن با چشم خویش پیامبر را صدمه و زیانی بزنند که آیه: «وَ إِنْ یَکَادُ الَّذِینَ...»؛نازل شد. همين طور در قرآن آمده که حضرت یعقوب در توصیه به فرزندانش برای ورود به مصر فرمود: «ای فرزندانم! از یک در داخل نشوید و از درهای گوناگون وارد شوید». مفسران نقل نموده‏اند که حضرت یعقوب(ع) بیم آن داشت که مردم به فرزندانش رشک برده و مورد چشم زخم واقع شوند، زیرا، این احتمال را می‏داد که وقتی یازده برادر جوان و رشید با هم وارد بر عزیز مصر شوند، مورد چشم زخم قرار گیرند. امیر مؤمنان نيز می‏فرمایند: «چشم زخم حق است. توسّل به دعا برای دفع آن نیز حق است». اما حقیقت این مسئله و میزان تاثیر گذاری آن چندان روشن و قطعی نیست و نمی توان به طور قطع در مورد حدود و ثغور اثر بخشی چشم زخم اظهار نظر کرد و در منابع دینی هم نکته قطعی در این زمینه وجود ندارد . آنچه در این آیه بیان شده قصد "اِزلاق" پیامبر بواسطه چشم است که این واژه در لغت به معنای لغزاندن و به ساقط کردن است. نه کشتن و نابود کردن ، هرچند برخی افراد از این تعبیر همان هلاک نمودن و نابودی را برداشت کرده اند، اما ظاهر تعبیر جز صدمه زدند و دچار مشکل کردن را نمی فهماند. البته در معدودی از روایات آمده که چشم زخم حتی در جان افراد هم موثر بوده مثلا روايت شده كه امام صادق (ع) فرمود:« اگر قبرها بر شما باز شود خواهيد ديد كه بيشترين مرده‏هاى شما، از چشم زخم مرده‏اند، زيرا چشم زخم حق است،» اما این روایت از نظر متن و سند چندان قابل قبول به نظر نمی رسد و دلیل معتبر و قطعی به حساب نمی آید.
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدا رحمت کنه شهید ستاری چه قشنگ پاسخ به شبهه می‌دهد و جهاد تبیین می‌کند: جامع و کامل جای حرف و حدیث باقی نمی‌گذارد پاسخ به ادعای آمریکایی ها در خصوص اشتباه در هدف قرار دادن هواپیمای ایرباس ؛