آیت الله طبسی :
حکومت اسرائیل و یهود قبل از ظهور امام عصر نابود میشود
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نابودی حکومت یهود قبل از ظهور امام زمان(عج) گفت: رژیم اسرائیل ظلم و جنایات را به آخرین حد رسانده است و با همین کارش ریشه به تیشه خود می زنند و خودشان دارند به دست خودشان ریشه حکومت شان را در می آورند.
آیت الله «نجم الدین طبسی» در حاشیه کارگاه علمی آموزشی «جریان شناسی مدعیان نوظهور مهدویت» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان در رابطه با سرنوشت رژیم غاصب صهیونیستی اظهار داشت: طبق تتبعی طی ۲۵ جلسه به طور استدلالی، مستدل و مستند ثابت کرده ام که قبل از ظهور امام عصر حکومت اسرائیل و حکومت یهود زایل می شود و در دوران ظهور امام زمان دولتی به نام یهود و اسرائیل نخواهیم داشت.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ممکن است در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) افرادی به عنوان شهروند یا افرادی با دین یهود در دنیا وجود داشته باشند، اضافه کرد: افرادی که دارای دین آسمانی یهود ولی منحرف شده باشند در آن زمان نیز حضور دارند، اما به عنوان حاکمیت، حکومت، دولت و تشکیلات وجود ندارند.
وی تأکید کرد: در عصر ظهور، یهودی ها از دجال حمایت میکنند و از دجال پشتیبانی می کنند به امید اینکه به حکومت و حاکمیت برگردند.
حضرت آیت الله طبسی در پاسخ به چگونگی تعبیر فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، ادامه داد: حکومت یهود برای زمان محدودی باقی خواهد ماند و در نهایت متلاشی می شود و مقام معظم رهبری حداکثر ۲۵ سال را بیان کرده اند و این امیدوار کردن و امیدواری است و ما هم این متلاشی شدن را دور نمی بینیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با استناد به روایاتی که می فرماید حکومت ممکن است با کفر ادامه پیدا کند ولی با ظلم ادامه پیدا نمی کند، خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل ظلم و جنایات را به آخرین حد رسانده است و با همین کارش ریشه به تیشه خود می زنند و خودشان دارند به دست خودشان ریشه حکومت شان را در می آورند چراکه مومنین هم به اینها فشار می آورند و خودشان ندانسته در حال ریشهکنی خود هستند.
استاد مرکز تخصصی مهدویت و سطوح عالی افزود: فرمایش مقام معظم رهبری دور از واقعیت نیست و حتی بعضی از ناظران معتقدند ۲۵ سال هم برای ادامه رژیم صهیونیستی زمان زیادی است، زیرا ظلم نمی تواند دوام بیاورد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به ارتباط سقوط حکومت اسرائیل و قریب الوقوع بودن ظهور حضرت حجت (عج) را دو بحث مجزا دانست و یادآور شد: سقوط رژیم صهیونیستی یکی از علائم ظهور حضرت ولی عصر می باشد.
وی تأکید کرد: سقوط عباسیین نیز یکی از علائم ظهور امام زمان بوده است، ولی الان هشتصد سال از سقوط عباسین گذشته است و این بدین معنی است که سقوط رژیم صهیونیستی و ظهور امام زمان تلازمی با هم ندارند.
آیت الله طبسی خاطر نشان کرد: این علامت در کنار ظهور امام زمان قرار نمی گیرد ولی از علامت های ظهور است اما ممکن است زمان ببرد، سقوط حکومت جنایتکار و غاصب اسرائیل تلازمی ندارد که با ظهور امام زمان مقارن باشد و این تقارن باید مورد تامل بیشتری قرار گیرد، بدین معنی که سقوط رژیم اسرائیل مقارن با ظهور امام زمان نیست، هرچند که انشاءالله قبل از ۲۵ سال حکومت شان به پایان میرسد.
وی در پاسخ به اینکه آیا دوره کنونی دوره آخرالزمان است اظهار داشت: نبی ما نبی آخر زمان بوده است و ائمه طاهرین نیز اوصیای آخرالزمان هستند، ولی این که زمان چقدر است مشخص نیست.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در بعضی روایات آمده است که وقتی امام زمان ظهور می کنند صدها سال حکومت می کنند./
❌♨️ #روزه_خواری_در_انظار_عمومی
1⃣ اگر کسی برای روزه نگرفتن عذر شرعی دارد؛ مانند اینکه مسافر است و یا بیماریای دارد که روزه گرفتن به او ضرر میرساند، در این صورت اگر چه روزه بر او واجب نیست، اما نباید در انظار عمومی روزهخواری کند.
2⃣ اگر کسی بدون عذر شرعی روزه نگیرد، در حالیکه بر او روزه واجب است؛ علاوه بر اینکه گناه کرده، قضا و کفاره هم بر او واجب میشود و اگر این روزهخواری در انظار عمومی باشد، به محاکم قضایی تحویل داده میشود.
----------------------------
📚 توضیح المسائل (محشّی)، گردآورنده: بنیهاشمی خمینی، سید محمدحسین، ج 2، ص 494 – 495،
💫 دعای روز بیستوششم ماه مبارک #رمضان
🌷 بسم الله الرحمن الرحیم
💠 اَللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعْيِي فِيهِ مَشْكُوراً وَ ذَنْبِي فِيهِ مَغْفُوراً وَ عَمَلِي فِيهِ مَقْبُولاً وَ عَيْبِي فِيهِ مَسْتُوراً يَا أَسْمَعَ السَّامِعِينَ
🔸 خدایا در اين روز سعيم را (در راه طاعتت) بپذير و گناهانم را در اين روز ببخش و عملم را مقبول و عيبم را مستور گردان
✅ ای #بهترين شنوای دعای خلق.
🆔 @jz_news
🌟 روح عبودیت
🔺️ رهبر انقلاب: دعا، مظهر بندگىِ در مقابل خداوند و برای تقویت روح عبودیت در انسان است، و این روح عبودیت و احساس بندگی در مقابل خداوند، همان چیزی است که انبیای الهی از اول تا آخر، تربیت و تلاششان متوجهِ این نقطه بوده است که روح عبودیت را در انسان زنده کنند. سرچشمهی همهی فضائل انسانی و کارهای خیری که انسان ممکن است انجام بدهد، همین احساس عبودیت در مقابل خداست.
🌷 #مواعظ_رمضانی
🌹برداشتهای نادرست اخلاقی
💔 ملاک دوستی و دشمنی
👈امروزه بسیاری از دوستی و محبت ها ، به خاطر منافع و اغراض مادی است؛ دوستی - در بین بعضی افراد - تا زمانی که دنیایشان را تأمین کند، ادامه می یابد ، و بعد تبدیل به نفرت و دشمنی می شود !!
👈حال آن که« ایمان واقعی » ، حکم می کند که تمام دوستی و دشمنی ها ، و محبت و نفرتها ، خالصانه و بخاطر « خداوند » متعال باشد .
🔹 پیامبر صلی الله علیه و آله به یکی از اصحاب خود فرمود :
ای بنده خدا ؛ به خاطر خدا دوست بدار، به خاطر خدا نفرت داشته باش، به خاطر خدا دوستی کن، به خاطر خدا دشمنی ورز، زیرا دوستیِ خدا جز با این ها به دست نیاید و آدمی تا چنین نباشد، طعم ایمان را نچشد هرچند نماز و روزه اش بسیار باشد.
میزان الحکمه
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🌹کانال حقیقت ناب🌹
🆔https://sapp.ir/sajjadi313
👆👆👆👆
لطفا منتشر کنید تا در کمک به دیگران موثر باشید
9.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ برای بیشتر شدن محبت به خداوند چه باید کرد؟؟
آیتالله مصباح یزدی پاسخ میدهند...
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🌹کانال حقیقت ناب🌹
🆔https://eitaa.com/sajjadi313
👆👆👆👆
لطفا منتشر کنید تا در کمک به دیگران موثر باشید
❌#احکام_زکات_فطره
⁉️سوال: آیا پرداخت زکات فطره بر کسی که توان مالی ندارد، واجب است؟
✅ پاسخ: 👇👇
✴️کسی که مخارج سالانه خود و افراد خانواده اش (کسانی که مخارجشان شرعا به عهده اوست) را ندارد، فقیر است و دادن زکات فطره بر او واجب نیست.
✴️ آیت الله بهجت: اگر فعلا ندارد، ولی به تدریج خرج سال را به دست می آورد و مصرف می کند، چنانچه غیر از آن چه خرج می کند، با قرض کردن و مانند آن بتواند زکات فطره را بدهد، به طوری که نظم امور او بر هم نخورد و سخت نباشد، بنابر احتیاط واجب باید زکات فطره را بدهد.
*ء*------------------*ء*
📚 منبع:
توضیح المسائل ده مرجع، م 1992؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 1928
--------------------
✅خصوصیات ماه #رمضان
🔶استاد علی صفایی حائری:
رمضان اين خصوصيات را دارد: ما را پاك مىكند و به اسلام و به پاكى مىرساند، به تمحيص و از آلودگىها جدا كردن و تبريد كردن مىرساند و در نتيجۀ نيروهايى كه به دست مىآيد، به حركت ما منتهى مىشود. «وَ شَهْرَ الْقِيَامِ» و براى اين قيام و حركت، كتابى مىخواهيم. «الَّذِىأُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ، هُدًى لِلنَّاسِ» . قرآن آمد تا به ما ياد بدهد كه چگونه حركت كنيم، كه چه هستيم و چه ابعادى داريم و اين ابعاد را چگونه بايد تغذيه كنيم. «وَ بَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدى» ، و قرآن روشنگرى دارد و روشن مىكند كه چقدر هستيم، چقدر راه در پيش داريم و چه نقشى را بايد اجرا كنيم. «وَ الْفُرْقانِ»، و نيرويى مىدهد كه بتوانيم جدا كنيم و بدانيم كه در هر صحنه چه بكنيم و ميزانى مىدهد كه بتوانيم حركتمان را با او بسنجيم و پيش ببريم.
📚 #بهاررويش ص۶۵
﷽؛ 🌹 پاداش نظافت مسجد 🌹
🌷 رسول اللّه صلى الله عليه و آله: يا عَلِيُّ، أعطِ الحورَ العينَ مُهورَهُنَّ: إماطَةَ الأَذى عَنِ الطَّريقِ، و إخراجَ القُمامَةِ مِنَ المَسجِدِ، فَذلِكَ مَهرُ الحورِ العينِ.
🌷 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله به على عليه السلام: اى على! مهريه حوريان بهشتى را بپرداز: برطرف كردن مانع از سرِ راه و بيرون بردن خاكروبه از مسجد، مهريه حوريان بهشتى است.
📚 محمدی ری شهری؛ فرهنگ نامه مسجد؛ حدیث 201
#مسجد #نماز #حدیث
💠 حدیث روز 💠
✳️ حدیثی از امام جواد(ع) برای فضایمجازی
🔻امام جواد علیهالسلام:
🔹 من أصغى إلى ناطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ؛ فإن كانَ النّاطِقُ عَنِ اللهِ فَقَد عَبَدَ اللهَ، و إن كانَ النّاطِقُ یَنطِقُ عَن لِسانِ إبلیس فَقَد عَبَدَ إبلیسَ.
✳️ هركس به حرفهای سخنرانی گوش سپارد (و علاقمند و متمایل به او باشد) بنده او شده است؛
پس اگر آن سخنور از خدا سخن بگوید، شنونده، خدا را عبادت کرده است، و اگر آن فرد از زبان شیطان (و هوى و هوس) سخن بگوید، شیطان را بندگی نموده است.
📚تحف العقول، حسن بن شعبه حرّانى، ص ۴۵۶
❌#احکام_زکات_فطره
⁉️سوال:
اگر قوت غالب برنج 🍚 باشد می توان حداقل میزان فطریه را پرداخت کرد؟ اصلا قوت غالب یعنی چی؟
✅ پاسخ: 👇👇
✴ آیت الله خامنه ای: موکول به نظر عرف است و رعايت قوت غالب لازم نيست.
✴ آیت الله وحید خراسانی :كسى كه موقع غروب شب عيد فطر بالغ و عاقل است و فقير و بنده كسى نيست ، به اين معنى كه ماه رمضان را ـ اگر چه به يك آن تا تحقّق غروب ـ با اين شرايط درك كند ، بايد براى خودش و كسانى كه نان خور او هستند ، هر نفرى يك صاع ـ كه تقريباً سه كيلوگرم است ـ گندم يا جو يا خرما يا كشمش يا برنج و مانند اينها به مستحقّ بدهد ، و بنابر احتياط واجب غذاى معمول محلّش باشد ، و اگر پول يكى از اينها را هم بدهد كافيست ، و بنابر احتياط واجب كسى كه وقت غروب شب عيد فطر بى هوش است ، بايد فطره را بدهد.
✴ الله مکارم شیرازی : در زکات فطره خوراک شخصى خود انسان ملاک نیست بلکه خوراک معمولى اهل شهر و یا محل ملاک است; بنابراین، کسى که همیشه برنج مى خورد مى تواند زکات فطره را از گندم بدهد.
✴ آیت الله سیستانی : كسى كه موقع غروب شب عيد فطر ، بالغ و عاقل است ، و بيهوش و فقير و برده نيست ، بايد براى خودش و كسانى كه نان خور او هستند ، هر نفرى يك صاع كه گفته مىشود تقريباً سه كيلو است از غذاهاى معمول در شهرش مانند گندم يا جو يا خرما يا كشمش ، يا برنج يا ذرّت به مستحق بدهد ، و اگر بجاى آن پول هم بدهد ، كافى است ، و احتياط لازم آن است كه از غذاهائى كه در شهرش معمول نيست ندهد هر چند گندم يا جو ، يا خرما يا كشمش باشد .
*ء*------------------*ء*
📚 منبع:
استفتاء از سایت مراجع عظام
-------------------
💠 گوش شنوا
🔹 يک بيان نوراني از صحيفه سجاديه تبرّکاً بخوانيم. وجود مبارک حضرت در وداع ماه مبارک رمضان يک بيان نوراني دارد که براي همه ما کارگشاست و آن اين است که همه ما ميخواهيم خوب زندگي کنيم، آن زهد سلمان و اينها هم در ما نيست. کسي هم تعارف نکند که من سلمان عصرم! اين نيست، همه ما ميخواهيم يک زندگي خوبي داشته باشيم، اما راهش را بلد نيستيم، ما ميخواهيم يک زندگي آبرومندانهاي داشته باشيم نه اشرافي! آبرويي داشته باشيم در حد متوسط، اما بلد نيستيم چگونه زندگي کنيم، گاهي به اين سمت و گاهي به آن سمت ميرويم. ببينيد وجود مبارک امام سجاد(سلام الله عليه) چگونه استدلال ميکند!
🔹 «وَ أَنْتَ الَّذِي زِدْتَ فِي السَّوْم»؛[1] يعني اعلام عمومي کردي به همه گفتي آقايان! ميخواهيد أجير چه کسي بشويد؟ من به شما بيشتر ميدهم، ميخواهيد وقت خود را به چه کسي بفروشي؟ من به شما بيشتر ميدهم، ميخواهي عمرت را به چه کسي بفروشي؟ من بيشتر ميدهم، ميخواهي براي چه کسي پژوهش کني؟ من به شما بيشتر ميدهم. تو آگهي مزايده زدي، گفتي هر جا ميخواهي بروي من ده برابر ميدهم، بيا راه من، اين خداست!
🔹 در قرآن ملاحظه فرموديد فرمود: أُذن واعيه ميخواهيم؛ يعني گوش شنوا، وعاء باشد، ظرف باشد براي شنيدن حرف بزرگان: ﴿تَعِيَهَا أُذُنٌ وَاعِيَةٌ﴾؛[2] ـ که در ذيل آن مصداق کاملش وجود مبارک حضرت امير(سلام الله عليه) ذکر شده است[3] ـ فرمود ما أُذن واعيه ميخواهيم، گوش شنوا ميخواهيم که وعاء باشد ظرف باشد، اين حرف برود داخل آن بماند. فرمود اين حرف را هيچ کس نشنيد! شما کجا شنيديد که خريدار آگهي مزايده بزند؟! کجا ديديد که خريدار آگهي مزايده بزند؟! اين حرفها را نه کسي ديد و نه کسي شنيد. اين بيان نوراني امام سجاد(صلوات الله و سلامه عليه) است.
[1] . الصحيفةالسجادية، دعای45.
[2]. سوره حاقه، آيه12.
[3].الکافي(ط ـ الإسلامية)، ج1، ص423؛ «قَالَ لَمَّا نَزَلَتْ وَ تَعِيَها أُذُنٌ واعِيَةٌ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص هِيَ أُذُنُكَ يَا عَلِيُّ».
#حضرت_آيت_الله_جوادي_آملي
📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 357
تاريخ: 1397/07/11