eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
4.8هزار ویدیو
443 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
به رسم هر روز صبح🌤 💢السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن💢 💢السلام علیڪ یابقیة الله یا اباصالح المهدۍیاخلیفة الرحمن ویاشریڪ القرآن ایهاالامام الانس والجان"سیدی"و"مولاۍ" الامان الامان💢 ⚫️أللَّـهُـمَ عَـجِّـلْ لولیک الفرج⚫️
🌷 به نام خدا ✋سلام صبحتون بخیر و زیبا 🗓 تقویم نجومی 🔰 امروز پنج شنبه: ▪️۹آبان ۱۳۹۸ خورشیدی ▪️ ۲ ربیع الاول ۱۴۴۱ قمری 💢 دروغگو و مرده يكسان هستند؛ زيرا برترى " زنده "بر " مرده " به اعتماد بر او است. #تلنگرانسانی
🔰 درس های زندگی آنقدر تکرار می شوند تا یاد گرفته بشوند 🔸در مشکلاتی که برامون پیش میاد 🔸لحظه ای خود مشکل را رها کنیم 🔸به درسی🔸 که برامون داره دقت کنیم....
بن ابى طالب( ع)، قم‏،1387 ه. ش‏، ص 168.
اوقات نماز در قرآن پرسش : اوقات نماز در قرآن چگونه بیان شده است؟ پاسخ اجمالی: تنها در دو آیه از قرآن مجید سخن از اوقات نماز به میان آمده؛ آیه 114 سوره هود و آیه 78 سوره اسراء. که در هر دو آیه شریفه تنها «سه وقت» براى نمازهاى یومیّه بیان شده است نه پنج وقت، که این خود دلیلی بر جواز نماز در سه وقت می باشد. پاسخ تفصیلی: در قرآن مجید در دو آیه هنگامى که سخن از اوقات نماز به میان مى آید، فقط سه وقت براى نمازهاى شبانه روز ذکر شده با این حال تعجّب است چرا گروهى از این برادران اصرار در وجوب پنج وقت دارند. فضیلت داشتن پنج وقت جاى انکار نیست. ما هم هر زمان توفیق رفیقمان شود رعایت پنج وقت را مى کنیم، سخن در وجوب آن است. آیه اوّل در سوره هود است: «وَأَقِمِ الصَّلاَةَ طَرَفَىِ النَّهَارِ وَزُلَفاً مِنَ اللَّیْلِ»؛ (در دو طرف روز و بخشى از شب نماز را بر پاى دار...).(1) تعبیر «طرفى النهار» اشاره به نماز صبح است که در آغاز روز انجام مى شود و نماز ظهر و عصر است که وقت آنها تا غروب ادامه دارد، به عبارت دیگر استمرار وقت نماز ظهر و عصر تا غروب آفتاب به روشنى از این آیه استفاده مى شود. امّا «زلفاً من اللیل» با توجّه به این که «زلف» ـ به گفته « مختار الصحاح» و راغب در کتاب مفردات ـ جمع « زلفة» است که به معناى بخشهایى از اوایل شب مى باشد، آن هم اشاره به وقت نماز مغرب و عشاست. بنابراین اگر پیامبر (صلى الله علیه وآله) نماز را معمولا در پنج وقت انجام مى داده است حتماً جنبه وقت فضیلت داشته که همه ما به آن معتقدیم، چرا ظاهر آیه قرآن را نادیده بگیریم و سراغ تأویلهاى دیگر برویم؟! آیه دوّم در سوره اسراست: أَقِمِ الصَّلاَةَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّیْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ کَانَ مَشْهُوداً»؛ (نماز را از آغاز زوال ظهر تا تاریکى شب بر پا دار، همچنین قرآن فجر (نماز صبح) را...).(2) « دلوک» به معناى متمایل شدن است و در این جا اشاره به تمایل آفتاب از خط نصف النهار یعنى زوال ظهر است. «غسق اللیل»؛ ( به معناى تاریکى شب است) که بعضى آن را به اوایل شب تفسیر کرده اند و بعضى به نصف شب، زیرا همان گونه که «راغب» در «مفردات» گفته است « غسق» به معناى شدّت تاریکى شب مى باشد که همان نیمه شب است. بنابراین دلوک شمس اشاره به آغاز وقت نماز و ظهر و غسق اللیل اشاره به پایان وقت نماز مغرب و عشاست و قرآن فجر نیز اشاره به نماز صبح است. و در هر صورت در آیه شریفه تنها سه وقت براى نمازهاى یومیّه بیان شده است نه پنج وقت، و این دلیل بر جواز نماز در سه وقت است. فخر رازى در تفسیر این آیه بیان جالبى دارد و آن این است که مى گوید: «إن فسرنا الغسق بظهور أوّل الظلمة ـ و حکاه عن ابن عبّاس و عطا و النضر بن شمیل ـ کان الغسق عبارة عن أول المغرب و على هذا التقدیر یکون المذکور فى الایة ثلاث اوقات وقت الزوال و وقت أول المغرب و وقت الفجر، و هذا یقتضى أن یکون الزوال وقتاً للظهر و العصر فیکون هذا الوقت مشترکاً بین الصلوتین و أن یکون أول المغرب وقتاً للمغرب والعشاء فیکون هذا الوقت مشترکاً أیضاً بین هاتین الصلوتین فهذا یقتضى جواز الجمع بین الظهر والعصر و المغرب و العشاء مطلقاً ؛هر گاه «غسق» را به ظهور نخستین تاریکى آغاز شب تفسیر کنیم ـ که ابن عبّاس و عطا و نضر بن شمیل نیز قائل شده اند ـ غسق عبارت از اوّل مغرب مى شود، و بنابراین آنچه در آیه آمده بیان سه وقت است: وقت زوال و وقت اوّل مغرب و وقت فجر». سپس مى افزاید: این اقتضا مى کند که زوال، وقت نماز ظهر و عصر باشد، پس این وقت مشترک میان این دو نماز است، و نیز اوّل مغرب وقت «نماز مغرب و عشا» است. بنابراین، دو نماز مذکور نیز وقت مشترک دارند و نتیجه همه اینها آن است که جمع میان نماز ظهر و عصر و میان مغرب و عشا مطلقاً جایز است».(3) فخر رازى تا این جا راه را به خوبى طى مى کند و مفهوم آیه شریفه را به خوبى درک مى کند و نشان مى دهد، ولى به دنبال آن مى گوید چون دلیل داریم که جمع میان دو نماز بدون عذر و سفر جایز نیست بنابراین آیه را به حال عذر محدود مى کنیم.(4) باید به او یادآور شد که نه تنها دلیلى بر اختصاص آیه به حال عذر نداریم، بلکه روایات متعدّدى داریم که رسول خد (صلى الله علیه وآله) گاه نماز ظهر و عصر یا مغرب و عشا را بدون عذر و در غیر سفر جمع مى کرد تا بر امّت خود توسعه دهد و بتوانند از این رخصت بهره گیرند؛ به علاوه چگونه مى توان اطلاق آیه را به موارد بسیار محدودى اختصاص داد، در حالى که در علم اصول آمده است که تخصیص اکثر جایز نیست. و به هر حال هرگز نمى توان از مفهوم واضح آیه شریفه در بیان سه وقت دست برداشت.(5) پی نوشت: (1). سوره هود، آیه 114. (2). سوره اسراء، آیه 78. (3). تفسیر کبیر فخر رازى، جلد 21، صفحه 27. (4). همان مدرک. (5). گرد آوري از کتاب: شیعه پاسخ می گوید، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى،‏، مدرسه الامام على
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎥 آیا #آیه_غار در خصوص #ابوبکر نازل شده و #فضیلتی برای اوست؟ 🎙 #استاد_روستایی 💥ببینید و انتشار دهید
⛔️ یا های رایج ❓سوال: گفتن يا شنيدن لطيفه‌هاى رايج در کشور که مربوط به اقوام مختلف است چه حکمى دارد؟ ✅ پاسخ: اگر غيبت بوده و يا موجب اذيت و هتک مؤمنى باشد، جايز نيست. [1] 🌹 حدیث: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله): "حرمتِ حیثیت و آبروی مؤمن همانند حرمتِ جان و مال اوست." [2] ✅ نکته: متاسفانه گاهی ناخواسته در رواج و گسترش لطیفه های اهانت آمیز سهیم می‌شویم و این تصویر لودگی و ناخوشایند را برجسته تر و بزرگ تر به نمایش می گذاریم.این کار ناشایست نه تنها هویت فرهنگی ما که حاوی ارزشها و فضایل بسیاری است را تهدید و تخریب می کند بلکه با ارائه تصویری ناخوشایند و نامناسب از اقوام بزرگ،اصیل و باشرافت، بار گناه خود را سنگین کرده و بازار غیبت و تهمت رونق پیدا می کند و به دنبال آن می تواند با توهین ، تحقیر و تخریب دیگران ، اختلافات را دامن زده و مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی زیادی را به بار آورد. --------------------- پی نوشت: 👇👇 [1]. پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، استفتائات، اهانت به دیگران. [2]. لئالی الاخبار، ج ٥، ص ٢٢٦. =========
🔹آیت الله حائری شیرازی (رحمت الله علیه)🔹 🔸 برای تربیت بچه هایتان، برنامه ریزی داشته باشید🔸 ائمه ما هم فرمودند برای اطفالتان برنامه ریزی کنید «قَبلَ أَن تَسبِقَكُم إِلَيهِمُ المُرجِئَةِ»: قبل از این که این منحرفین پیش دستی کنند و آن‌ها را بگیرند، شما سعی کنید این‌ها را داشته باشید. تربیتشان بکنید. آگاهشان بکنید. آن‌ها را بسازید. وقتی آن‌ها را ساختید، هر منحرفی بخواهد بیاید نزدیک آن‌ها، خودشان می فهمند که این منحرف است.
برگرفته از کتاب: سفير وحدت، در سر زمين هاى تركيه و اردن نگارش:آية الله جعفر سبحانى (صفحه 146) پس از بازگشت از زيارت شهداء موته در ضيافتى كه آقاى حسن التل سردبير هفته نامه «اللواء» ترتيب داده بود شركت كرديم، در آن جلسه دو نفر از وزراء به نامهاى دكتر عبدالسلام العبادى (وزير اوقاف) و دكتر محمد ذويب (وزير الدولة) و دمعى از نمايندگان مجلس و رهبر شابق اخوان المسلمين حضور داشت. يك نفر از مهمانان سؤال كرد چرا شما بر مهر سجده مى كنيد در حالى كه در ديگر طوايف اسلامى چنين التزامى وجود ندارد. گفتم:لابد توجه داريد كه سجده بر روى چيزى، غير از سجده براى آن است يعنى ما بر زمين سجده مى كنيم نه براى زمين; سجده بر خاك و سنگ، به خاطر خضوع و اظهار ذلّت در برابر خداى بزرگ است. آيا سجده بر خاك، بيانگر مراتب خضوع بيشتر در پيشگاه خداست؟ يا سجده بر طلا و نقره و يا دينار و دلار؟! شكى نيست كه سجده بر زمين و سنگ ريزه و خاك، در انسان حالت خضوع بيشترى پديد مى آورد. از همين روى پيامبر صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم مى فرمايد: «إذا صلّى أحد ليلزم جبهته وأنفَه الأرض حتى يخرجَ منه الرغم». (1 . ابن اثير، نهايه، ج2، ماده رغم.) «هر كسى از شما نماز گزارد، پيشانى و بينى خود را بر زمين نهد تا كبر از او بيرون رود». سجده بر زمين چيزى است كه پيامبر پايه گذار آن است. در حديث مشهورى، زمين را به عنوان سجده گاه معرفى كرده مى فرمايد: «جُعِلَتْ لِى الأَرْضُ مَسجداً وطَهُوراً) . ( بخارى، صحيح:1/11، كتاب صلاة.) بنابراين سجده بر زمين، چيزى جز پيروى ازسخن رسول خدا صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم نيست. يكى از حاضران بر اين استدلال اعتراض كرده، گفت: مقصود از لفظ «الأرض» هر چيزى است كه زير پا قرار گيرد، اعم از سنگ و خاك و فرش به گواه اين كه همگان به كف اين اتاق كه مفروش است زمين مى گوييم. در پاسخ يادآور شدم كه اين احتمال، گذشته از اين كه خلاف ظاهر لفظ «الارض» است، با ذيل حديث كه مى فرمايد: «وطهوراً» سازگار نيست. زيرا آنچه مطهّر است، خواه ازحَدَث، يا از خَبَث، زمين حقيقى است، نه هر چيزى كه زير پا قرار مى گيرد، در آيه ديگر مى فرمايد: (...فَتَيَمَّمُوا صَعِيداً طَيِّباً...) (مائده/6). «سراغ زمين پاكيزه برويد». پيامبر مردى را ديد كه پيشانى خود را با عمامه خود پوشانيده و به همين حالت سجده مى كند; فرمود: «ارفع عمامتك واومأ إلى جبهته»( . سنن بيهقى:2/105.) : عمامه را بردار، و اشاره به پيشانى كرد، و در برخى از روايات آمده كه پيامبر شخصاً عمامه را از پيشانى او كشيد، تا نمازگزار برزمين سجده كند. (2 . سنن بيهقى:2/105.) سيره پيامبر صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم سجده بر خاك وسنگ ريزه هاى مسجد بود. تا اين كه به فرمان خدا موضوع، گسترش يافت واجازه داده شد كه بر آنچه كه از زمين مى رويد سجده شود. از اين جهت مى بينيم در سيره پيامبر صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم نوشته اند: «دخلتُ على رسول اللّه صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم وهو يُصلّى على حصير».3; «بر پيامبر وارد شدم، در حاليكه روى حصير نماز مى گزارد». در حديث ديگر مى فرمايد: «كان رسول اللّه صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم يصلى على الخمرة»;«خمره به حصيرى مى گويندكه از الياف نخل به عمل آمده باشد». لینک: http://tohid.ir/fa/index/book?bookID=394
به رسم کهݧ،یادمیکنیم از آنها که وقت و مکانشاݧ از ما جداست به یاد آݧ عشق هاے باربستہ فاتحه وصلواتی ره توشہ میکنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چشمی که دریا میشودشب های جمعه مهمان زهرا(س) میشود شب های جمعه گرچه گنه کارم ولی با دست زهرا (س) این نامه امضا میشود شب های جمعه
‌ ❤️ صلّی‌الله‌علیک‌یاأباعبدالله... 🕊حضرت‌فرمود: ...این ذکر را ۳مرتبه بگو؛ چرا که سلام از #نزدیک و #دور به ایشان می‌رسد! 🌙 #شب‌زیارتی 🔰 #امام_حسین #زیارت #روایت
🌼 🌼 «ده مرتبه» بگوید: 💠 يَا دائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِيَّةِ ، يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ ، يَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِيَّةِ ، صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ خَيْرِ الْوَرَىٰ سَجِيَّةً ، وَاغْفِرْ لَنا يَا ذَا الْعُلىٰ فِي هَذِهِ الْعَشِيَّةِ. ⚪️ ای کسی که جود و بخشش تو به آفریدگان همیشگی است! ای آن‌که دو دست سخاوت خود را برای عطا گشوده‌ای! ای صاحب عطاهای گران‌بها! بر محمّد و خاندان او، نیکو خوترین مردمان درود فرست و ما را ای خدای بلندمرتبه در چنین شبی بیامرز. 🌾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃مولای نازنینم داشتم مرور می‌کردم پروندۀ پر از گناهم را و نگاه می‌کردم این قلب سنگ و سیاهم را و دستی که خالی‌تر از کویر است قامتی که خم شده از بار شرم. دستم را گذاشته بودم روی پیشانی سایبان کرده بودم روی چشمانم و داشتم دور دورهای عاقبتم را می‌دیدم. هر چه نگاهم را تیزتر می‌کردم حتّی نقطۀ ریزی هم نمی‌یافتم که دلم را خوش کند به خیر شدن عاقبتم. نشستم. سرم را به دیوار تکیه دادم و نگاهم را دوختم به آسمان. مثل این که ستاره‌ها داشتند از جایشان تکان می‌خوردند و گویی می‌خواستند جمله‌ای را بنویسند روی سینۀ آسمان. نگاهم را خیره‌تر کردم. به گمانم دلشان سوخته بود برایم و ترسیده بودند که من بی‌آن که نقطۀ سفیدی پیدا کنم در افق عاقبتم چشم از آسمان بگیرم. ستاره‌ها داشتند از قول تو که صاحب و حاکم آسمانی می‌نوشتند «شبت بخیر». حتی اگر ستاره‌شناسان بگویند ستاره‌ها از جایشان تکان نمی‌خورند ولی من می‌گویم: «توهم نبود آنچه دیدم» ماه و ستاره و خورشید همه بردگان حلقه به گوش تواند. شبت بخیر مولای نازنینم! #بهانه_بودن #شب_بخیر #محسن_عباسی_ولدی
🌷 به نام خدا 🔆سلام صبحتون بخیر و مهدوی 🗓 تقویم نجومی 🔰 امروز جمعه: ▪️10آبان 1398 خورشیدی ▪️3ربیع الاول 1441قمری 💢 بارورى و رشد «ایمان» با قرآن خواندن به دست مى آید.
🔰دو تا انتخاب داریم: 🔹یا الان انجامش دهیم... 🔹یا بعدا پشیمان بشویم!!! 🔹بعضی وقت ها دفعه بعدی وجود ندارد ، شانس دوباره و وقت اضافه ای نیست. 🔹گاهی فقط الان هست یا هرگز! 🔹"فرصت ها را از دست ندهیم"🔹
سوره جمعه آیه ۹ 🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هنگامی که برای نماز روز جمعه اذان گفته شود، به سوی ذکر خدا بشتابید و خرید و فروش را رها کنید که این برای شما بهتر است اگر می‌دانستید! 💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹 ✅ قرآن ودعا
#توسل 💢اولين بار چه كسي از #زيارت_قبر پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله جلوگيري كرد ؟ ✅ حاكم نيشابوري از داود بن ابو صالح نقل ميكند : 📝روزي #مروان_حكم ديد كه شخصي صورت خود را بر قبر #پيامبر گذاشته است، با شتاب سوي او آمد و گردن او را گرفته، از جاي بلند كرد و گفت: مي داني چه مي كني؟! منظور وي اين بود كه چرا به #زيارت سنگ و كلوخ آمده اي! زائر كه #ابو_ايوب_انصاري - از صحابه پيامبر- بود گفت: آري خوب ميدانم كه چه ميكنم ! من هرگزبه زيارت سنگ نيامده ام، بلكه به زيارت پيامبر آمده ام. 👈 از رسول اللّه شنيدم كه فرمود: «بر دين خدا گريه نكنيد اگر متولّيانش اهل بودند، و آنگاه كه نااهلان برآن حكم راندند ،برايش بگرييد» 🔻جالب است كه اين حديث را حاكم و ذهبي هر دو صحيح ميدانند! ▪️از اين رخداد تاريخي به خوبي روشن ميشود كه ريشه اين تفكّر از #بني_اميه و به خصوص مروان بن حكم؛ همان طرد شده رسول اللّه است. 📚 مستدرك حاكم ج۴ص۵۶۰
✅ گفتن اسامی افراد به صورت مختصر ⁉️ سوال: مى خواستم بدانم که: اگر به جاى محمد به دوستان خودمان بگوييم ممد اشکالى دارد يا نه؟ ✅ پاسخ: اشکال ندارد ولى مناسب است اسم را صحيح بگوييد و اگر اينگونه ناميدن موجب ايذاء يا هتک او شود جايز نيست. [1] 🌹 حدیث: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله): "برادران دینی خود را با بهترین نام آنان صدا بزنید و آنان را با لقبهای ( زشت ) نخوانید." [2] ✅ نکته: اگرچه به کار بردن نام کوچک مخاطب، ممکن است احساس صمیمیت بیشتری را در فرد ایجاد کند، اما نام خانوادگی احساس محترم بودن و اهمیت دادن بیش‌تری را ایجاد خواهد کرد. اگر قصد معرفی دو نفر را با یکدیگر دارید، هرچقدر هم با آنها صمیمی باشید بهتر است آنها را با نام کوچک معرفی نکرده و از نام خانوادگی استفاده کنید. استفاده آقا یا خانم همراه با نام خانوادگی صمیمیت توام با احترام را در فرد ایجاد می‌کند. 💠 ------------------------ پی نوشت: 👇👇 [1]. پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، استفتائات، اهانت به دیگران. [2]. کنزالعمال، جلد ۱۶، صفحه ۴۲۱، حدیث ۴۵۲۱۹. ==========
396288_-210411.mp3
2.15M
❓روش پیش گیری و برخورد درست با سهل انگاری فرزند در نماز و سایر کارهای شخصی اش چیست؟ 🎙پاسخ #حجت_الاسلام_تراشیون 👆 #تربیت_فرزند
#بیعت_اجباری_در_سقیفه #خلافت_ابوبکر 💢روایت فوق در #صحیح_بخاری وارد شده است. کتابی که همه روایت های آن مورد قبول علمای اهل سنت است. 🔰 بر اساس قانون عقلایی جهانی، هر قرارداد و بیعت و انتخابی باید همراه با اختیار و بدون اکراه و اجبار باشد و الّا ارزشی ندارد. ▪️ #عایشه _ با آنکه قطعا در سقیفه حضور نداشته_ نقل میکند در ماجرای انتخاب #ابوبکر در سقیفه، بعد از آنکه اختلاف میان مهاجر و انصار بالا گرفت #عمر_بن_خطاب مردم را به شدت #ترساند تا با ابوبکر #بیعت کنند. در میان برخی از #اهل_سقیفه نفاق وجود داشت.👈(تصویر فوق) «لَقَدْ خَوَّفَ عُمَرُ النَّاسَ وَ إِنَّ فِيهِمْ لَنِفَاقًا» ⁉️ آیا بیعت همراه با ترس _خصوصا ترس از تازیانه و خشونت معروف عمر_ ارزشی دارد؟ چرا أم المومنین عایشه اهل سقیفه را_ که همگی از بزرگان مهاجر و انصار هستند_ متهم به نفاق کرده است؟ آیا صرف مخالفت با ابوبکر باعث نفاق میشود؟
#الهی_نامه الهی! رویم را نیکو کردی، خویم را هم نیکو گردان! #علامه_حسن_زاده
⛓ #سبب_متصل بین سماء و ارض، اوست؛ ربط بین خالق و مخلوق، #حجة_بن_الحسن علیهما‌السلام است. ❇️ به او رو بیاورید تا دست او بر سر شما و عنایت او شامل حال شما باشد. با یک نگاهِ او، کار تمام است. 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۱۱/ آبان/ ۱۳۷۷ ◻️ #کلام_فقیه #امام_زمان