عشق الهی 73.mp3
5.79M
🎤 #عشق_الهی (73)
✅ پيوند درجات عشق و ايمان
✅ ضرورت مديريت گرايشات قلبي براي حفظ ايمان
❗️ به اقتضاي آيه 165 بقره: اگر غيرخدا را بيش از او دوست داريم در ايمان خود بايد ترديد كنيم❗️
🆔 @sajedi_ir
💢 بیانات آیتالله بهجت(ره) دربارۀ نهم ربیعالاول
▪️سب و لعن و شتم لازم نیست، استدلال بیاورید!
⭕️حضرت آیتالله بهجت(قدس):
🔸 علمایی که در زمان ما بودند، بلکه قدری هم جلوتر از زمان ما بودند، بعضی [از مردم] از اینها اِعانه میخواستند برای عیدالزهرا؛ بعضی [از علما] نمیدادند، بعضیها هم میدادند
🔸 بنده خیال میکنم اهل علم، اگر میخواهند اینجا [مجالس اهل بیت علیهم السلام] خدمتی بکنند به اهلبیت علیهمالسلام، برای اهل استدلال از اینها متعیّن است، که سعی بکنند دلیلی بر خلافت امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه ذکر بکنند؛ ساده، برهانی، یقینآور، بهطوریکه اگر این دلیل رابه دیوار بگویند و اذن داده شود به دیوار که بگو، تصدیق کند قول او را و بگوید حق به جانب توست.
🔻و من قاطع هستم به اینکه اهل استدلال و ایمان، اگر بخواهند اینطور ادله را پیدا کنند، پیدا میکنند،
نه سبّی، نه طعنی، نه شَتمی، هیچکدام لازم نیست.
بلکه این [استدلال کردن] مهمتر است و ممکن است خدا میداند چقدرها را داخل در حق کند. از این مطلب غافلند که بابا این مقدم است.
یکی از این دهتا [استدلالی] که در عمر خودش تهیه کرده است، خدا میداند چقدرها را مستبصر میکند.
🔸 چرا از این [استدلال کردن] غافلید، در [مقابل] اینکه مجلس تهیه کنید و از این کارها…؟! ما باید ملتفت باشیم، از برهان تعدی نکنیم و بدانیم که برهان، چیزهایی را دارد که اصلاً اینطور عملها ندارد. ولو فرض کنید که در همین عملیات هم آدم میتواند کارهایی را بکند که پیش آنها اشکالدار نباشد.
بیانات معظمله در درس خارج فقه، کتاب حج
کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار آیتالله العظمي بهجت
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
تبری یا تفرقه .docx
21.3K
سيره و بيان اهل بيت (ع) در اين موضوع چيست؟
متن ارزشمند فوق از حجه الاسلام و المسلمين دكتر محمد جعفري است.
Forwarded from:
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی (ره)
@meshkatnoor
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
✅ اعلام نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص آقای سید کمال حیدری
▫️به گزارش خبرگزاری حوزه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص آقای سید کمال حیدری بیانیه ای صادر کرد که به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ اتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَأَ الَّذی آتَیْناهُ آیاتِنا فَانْسَلَخَ مِنْها فَأَتْبَعَهُ الشَّیْطانُ فَکانَ مِنَ الْغاوینَ (اعراف: ۱۷۵)
▫️بخوان بر آنان خبر کسی را که نشانههایمان را به او دادیم؛ اما او خود را از آن تهی ساخت، پس شیطان او را پیروی کرد، او از گمراهانِ فرومایه بود.
▫️مدتی است فردی به نام سیدکمال حیدری که یکی از منتسبان حوزههای علمیه است؛ هر از گاهی درباره محکمات اسلام و تشیع سخنانی ناروا مطرح میکند.جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از چند سال پیش وی را زیر نظر دارد و در برابر تحلیلها و مطالب نادرست و ناتمام وی طریق تصبّر و تحلّم را در پیش گرفته است. بررسی سوابق نامبرده نشان میدهد وی انضباط و استقامت لازم را در تحصیل نداشته، فراگیری از استادان را به حد کفایت نرسانده است. نقشآفرینیهای وی در یکی از برنامههای سیمای کوثر نیز به لحاظ توانایی علمی خود وی نبوده بلکه به واسطه اطلاعات و استناداتی بوده که گروهی متخصص در اختیار وی قرار میدادهاند و او تنها آن را اجرا میکرده است، گروهی که اکنون از او فاصله گرفته و رفتار و گفتارهای او را منکر میشمارند.
▫️از دیرزمانی که آرای باطل وی رخ نموده، عالمان و متدینانی ناصح با وی گفت و گو کرده و او را نسبت به بطلان آرا و دیدگاههای ناتمامش آگاه ساختهاند. وی به رغم پذیرش اکثر ملاحظات و تذکرات و تعهد نسبت به تصحیح اشتباهات و جبران خطاها؛ همواره خلاف عهد عمل کرده و روش خود را تصحیح نکرده است. افزون بر این مراکز علمی نیز به طور رسمی از وی برای طرح دیدگاههای خود در کرسیهای آزاداندیشی و نظریهپردازی دعوت کردهاند. این کرسیها در حضور صاحب نظران و اهل فنّ ارائه میشود؛ ولی او از این طریق علمی و ناصحانه نیز سربرتافته و بر نشر خطاهای یادشده اصرار میورزد... به نظر میرسد او اکنون خود را به غاری انباشته از شبهات تبدیل کرده ...
▫️مع الاسف چندیست او با برداشتهای باطل خود، نسبتهای ناروا به عالمان سلف رضوان الله تعالی علیهم را نیز افزوده ... و لذا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آحاد جامعه اسلامی را از فتنه امثال سید کمال حیدری برحذر می دارد که هرگز نباید سخنان نادرست ایشان را به پای دین و مذهب روحانیت و عالمان دینی به حساب آورند زیرا راهی را که این شخص پیش گرفته سرانجامی جز انحراف و گمراهی نیست.
متن کامل پیام:
https://hawzahnews.com/x9SkP
➖➖➖➖➖➖
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🟣 🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
✍️ (خلاصه اي از مباحث ارائه شده دكتر حامد ساجدي در مجمع عالي حكمت)
♦️#علم_و_دین: پاسخ به #الحاد_مدرن (#نئوداروینیسم) (18)
🔸بررسی تقابل #نظریه_فرگشت با #برهان_نظم: ديدگاه #داوکینز ️4️⃣
✅در نقد سخن داوکنیز باید مفهوم پیچیدگی را بیشتر تحلیل کنیم تا ببینیم آیا دچار مغالطه اشتراک لفظی شده ایم یا نه. به نظر می رسد می توان دست کم چهار نوع پیچیدگی را برشمرد:
- پیچیدگی ساختاری: یک موجود متشکل از اجزای بسیار زیادی باشد که در هماهنگی با هم یک سیستم یک پارچه و کارامد را ساخته اند.
- پیچیدگی وصفی: یک موجود دارای ویژگیهای بسیار زیادی باشد که در توصیف آن به کار می روند.
- پیچیدگی افعالی: افعال و آثار یک موجود بسیار پیچیده و گسترده باشد و از یک قانون ساده تبعیت نکند.
- پیچیدگی شناختی: شناخت ماهیت و کنه ذات یک موجود برای ما دشوار یا غیر ممکن باشد.
✅در مورد خداوند، فلاسفه و متکلمین پیچیدگی وصفی، افعالی و شناختی را می پذیرند، اما پیچیدگی ساختاری را نمی پذیرند زیرا معتقدند خداوند دارای بساطت هستی شناختی است. اما ریچارد داوکینز در کتاب پندار خدا می گوید خدایی که قرار است دعای میلیاردها انسان را در آن واحد اجابت کند و همه جای دنیا تحت سیطره اوست باید پیچیدگی ساختاری بسیار بالایی داشته باشد و مانند یک ابرکامپیوتر غول آسا تمام اطلاعات را در ذهن خود تجزیه و تحلیل کند. در واقع داوکینز در این سخن نوعی ملازمه میان پیچیدگی وصفی- افعالی با پیچیدگی ساختاری می بیند.
داوکنیز برای این ملازمه دلیلی را ذکر نکرده است، اما می توان در مقام تبیین دیدگاه او، دو دلیل را ذکر کرد:
1. شاهد تجربی: ما وقتی به موجودات پیرامونمان نگاه می کنیم می بینیم که هر چه موجودات دارای ساختار پیچیده تری هستند هوشمندترند پس طبق این استقرای تجربی، هوشمندترین موجود باید پیچیده ترین باشد.
2. شاهد عقلی: علت باید کامل تر از معلول باشد پس خدایی که این ساختارهای بسیار پیچیده را ایجاد کرده خود باید ساختار بسیار پیچیده تری داشته باشد.
✅به نظر می رسد داوکینز در این بیان نتوانسته است بین کمال حقیقی و کمال اعتباری تفکیک کند...
ادامه دارد ...
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🟣 🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آنچه در تصویر بالا میبینید سیل جمعیتی است که به نام رسول الله(ص) و برای ابراز عشق به او و اعلان انزجار از هتاکان و بی شرمان غربی، در خیابانهای #صنعا به میدان آمده اند.
🔸این نمایش عزت و اقتدار ملتی است که هشت سال است تحت شدیدترین حملات نظامی و بمبارانهای وحشیانه عربستان و امارات است. آن هم با حمایتهای همه جانبه دولتهای غربی!
🔸این نشان میدهد که چگونه قدرت ایمان میتواند عزت و سربلندی فقیرترین ملت عرب را دربرابر سرمست ترین دولتهای عرب به رخ جهانیان بکشد.
🔸اين سيل جمعيت، در #یمن، انسان را به ياد آن جمله مشهور و منقول از #رسول_الله(ص) مياندازد که:
🌹إنِّي لَأَجِدُ نَفَسَ الرَّحْمَنِ مِنْ جَانِبِ الْيَمَن
🔸راستی کجایند جامعه شناسان غربزده و لیبرالهای وطنی؟! بر اساس مدلهای غربی، چه تبیینی برای چنین رفتارهایی دارند؟!
Forwarded from:
🖊احمدحسین شریفی
@Ahmadhoseinsharifi
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
Hormat Takfir 960606.pdf
2.35M
📗 نظر ۳۵ عالم شیعه درباره تکفیر مسلمانان (متن كتاب)
◻️دبیرخانه کنگره مبارزه با جریان های افراطی و تکفیری اقدام به انتشار کتاب «حرمت اهانت و تکفیر مسلمانان از دیدگاه علمای شیعه» کرده است.
◻️این کتاب که به بیان نظر ۳۵ نفر از علمای شیعه در زمینه اهانت و تکفیر مسلمانان پرداخته است ، در سال ۱۳۹۶ در ۷۱ صفحه منتشر شده است. 🌐 @meshkatnoor
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
‼️آزادي بيان غربي‼️
☑️آمریکا مانع حضور مجازی ۲ استاد در کنفرانس علمی در قم شد
🔸رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آزادی بیان برای مدعیان غربی تنها بازیچه ای برای تامین اهداف و منافع شان است، گفت: در حالی کشورهای آمریکایی و غربی با وقاحت به اسم آزادی بیان از هتک حرمت به ساحت پیامبر رحمت حمایت می کنند که دولت آمریکا از حضور مجازی ۲ تن از اساتید این کشور در این کنفرانس علمی جلوگیری کرد
☑️بزرگترین کانال خبری استان قم👇
http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
14-2.mp3
37.52M
☘️☘️#درس_زبان_قرآن، (10)☘️☘️
✅ نگاهي نو به قرآن شناسي و پاسخ به چالشهاي جديد آن
❓چه كساني قرآن را واقع نما نمي دانند؟ چرا؟ 2️⃣❓
🔸 درسگفتارهاي "زبان قرآن" در جامعه الزهراء ارائه و توسط اين مركز به صورت فايل صوتي و تصويري تهيه و تدوين شده است.
🔸 اين جلسه مشتمل بر مباحث زير است:
1️⃣ ديدگاه آقاي محمد مجتهد شبستري در اين موضوع چيست؟ (نكات تكميلي)
2️⃣ دكتر سروش در اين موضوع چه مي گويد؟
3️⃣ سابقه اين ديدگاه در غرب چيست و چه دلايلي داشته است؟
📕براي اطلاعات بيشتر رجوع كنيد به كتاب:
"#زبان_دين_و_قرآن"، دو فصل (معرفتبخشي گزارههاي ديني آري يا خير؟ - دنياي غرب و دنياي اسلام)
و به كتاب: "#زبان_قرآن_با_نگاهي_به_چالشهاي_كلامي_تفسير" فصل (معرفت بخشي زبان قرآن).
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
✍️ (خلاصه اي از مباحث ارائه شده دكتر حامد ساجدي در مجمع عالي حكمت)
♦️#علم_و_دین: پاسخ به #الحاد_مدرن (#نئوداروینیسم) (19)
🔸بررسی تقابل #نظریه_فرگشت با #برهان_نظم ️5️⃣
✅داوکنیز برای ملازمه میان پیچیدگی وصفی، افعالی و پیچیدگی ساختاری دلیلی را ذکر نکرده است، اما می توان در مقام تبیین دیدگاه او، دو دلیل را ذکر کرد:
1. شاهد تجربی: ما وقتی به موجودات پیرامونمان نگاه می کنیم می بینیم که هر چه موجودات دارای ساختار پیچیده تری هستند هوشمندترند پس طبق این استقرای تجربی، هوشمندترین موجود باید پیچیده ترین باشد.
2. شاهد عقلی: علت باید کامل تر از معلول باشد پس خدایی که این ساختارهای بسیار پیچیده را ایجاد کرده خود باید ساختار بسیار پیچیده تری داشته باشد.
✅به نظر می رسد داوکنیز در این بیان نتوانسته است بین کمال حقیقی و کمال اعتباری تفکیک کند. آنچه او می گوید در فضای کمال اعتباری صحیح است. در این فضا هرچه سیستمی پیچیده تر باشد کامل تر است یعنی کارایی بیشتری دارد. اما در نگاه فلسفی، یک سیستمی که از اجزای متعدد تشکیل شده است، کمالی جز همان کمال اجزائش ندارد چون اساساً وجودی مستقل از اجزائش ندارد و صرفاً به اعتبار ذهن ماست که یک وحدتی برای سیستم در نظر می گیریم و کمالی را به آن منتسب می کنیم. اما اگر بخواهیم وجودی داشته باشیم که حقیقتاً کامل تر از سایر وجودات باشد، باید کمالی که سایر وجودات دارند را یکجا و در یک وجود جمع کرده باشد. پس در فضای کمال حقیقی، قضیه برعکس می شود و هرچه یک موجود کاملتر باشد، دارای بساطت هستی شناختی بیشتری خواهد بود.
✅با این توضیحات اگر به استدلال داوکینز بازگردیم، در مورد صغرای استدلال او، باید بگوییم خداوند دارای پیچیدگی ساختاری نیست بلکه پیچیدگی وصفی، افعالی و شناختی دارد. اما در مورد کبرای استدلال او، آنچه باعث نامحتملی پیدایش یک موجود به صورت ناگهانی و دفعی می شود، پیچیدگی ساختاری است، زیرا در پیچیدگی ساختاری پیدایش تمام اجزا به طور هم زمان و در هماهنگی با یک دیگر بسیار نامحتمل است. بنابراین حد وسط استدلال داوکنیز به درستی تکرار نشده است و برهان او ناتمام است.
ادامه دارد ...
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🟣 🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برخورد وحشیانه پلیس آمریکا با یک دختر مسلمان سیاهپوستِ دست بسته؛ صرفاً به جرم محافظت از حجابش!
(كليپ بدون صدا است)
منبع: گزارش (سلام نو) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان
Forwarded from:
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
12.mp3
6.32M
🌿🌿 #نماز_و_زندگي (12) 🌿🌿
✅ نماز، مديريت زندگي در مدار هدف آفرينش (قرب الهی)
مجموعه سخنان دکتر ساجدی در برنامه اذانگاهي "تا آسمان" که در سال 1396 از رادیو معارف پخش شده است.
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_adminش
✍️ (خلاصه اي از مباحث ارائه شده دكتر حامد ساجدي در مجمع عالي حكمت)
♦️#علم_و_دین: پاسخ به #الحاد_مدرن (#نئوداروینیسم) (20)
🔸بررسی تقابل #نظریه_فرگشت با #برهان_نظم ️6️⃣
⭕️داوکینز از تضاد ضعیف نیز حمایت می کند و می گوید نظریه فرگشت نشان می دهد نتیجه گیری برهان نظم غلط است. در این بیان او سه گام اساسی را طی می کند:
1. نظریه فرگشت یک تبیین خودبسنده در توضیح پیچیدگی های طرحمند موجودات زنده است.
2. این نظریه نسبت به برهان نظم دارای مزیت تبیینی است.
3. نظریه فرگشت در مورد سایر نظمهای موجود در طبیعت نیز به سان یک آگاهی افزا عمل می کند.
⭕️طبق این سه گام داوکینز نشان می دهد ما نیازی به برهان نظم برای تبیین پدیده های طرحمند طبیعت نداریم.
رویکرد زیربنا-روبنا در واقع در مقابل گام اول داوکینز قرار دارد و می خواهد بگوید خود مکانیزم فرگشت مبتنی بر یک نظم بنیادین تری است.
رویکرد تباین هم در مقابل گام سوم قرار دارد. این رویکرد تلاش می کند که به سایر نظمهای موجود در طبیعت تکیه کند اما داوکینز در گام سوم می گوید همانطور که توانستیم بخشی از نظمهای موجود در طبیعت را با نظریه فرگشت تبیین کنیم، باید از این نظریه الهام بگیریم و بفهمیم که با تلاشهای علمی آینده می توانیم برای سایر نظمهای طبیعت نیز تبیین طبیعی مناسب پیدا کنیم و نیازی به تبیین فرامادی نداریم.
✅تبیین دو رویکرد زیربنا-روبنا و تباین خود نیازمند جلسه مستقلی است و در این بحث فرصت پرداختن به آن نیست و لذا در ادامه به بررسی گام دوم داوکینز می پردازیم.
ادامه دارد ...
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🟣 🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا مکرون به پیامبر مکرم (ص) و مقدسات اسلامی توهین می کند؟
🔰 پاسخ این سوال را در سخنان كشيش در کلیپ بالا دریافت کنید. 🌐 @meshkatnoor
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
13.mp3
4.4M
🌿🌿 #نماز_و_زندگي (13) 🌿🌿
✅ نقش نماز در رفع حجابهاي معرفت (كلام امام باقر ع)
مجموعه سخنان دکتر ساجدی در برنامه اذانگاهي "تا آسمان" که در سال 1396 از رادیو معارف پخش شده است.
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_adminش
15.mp3
3.42M
☘️☘️#درس_زبان_قرآن، (11)☘️☘️
✅ نگاهي نو به قرآن شناسي و پاسخ به چالشهاي جديد آن
❓چه كساني قرآن را واقع نما نمي دانند؟ چرا؟ 3️⃣❓
🔸 درسگفتارهاي "زبان قرآن" در جامعه الزهراء ارائه و توسط اين مركز به صورت فايل صوتي و تصويري تهيه و تدوين شده است.
🔸 اين جلسه پاسخگوي پرسش زير است:
1️⃣ ديدگاه ويتگنشتاين كه يكي از مباني مهم نويسندگان داخلي در ناواقع نمايي زبان دين است، چيست؟
📕براي اطلاعات بيشتر رجوع كنيد به كتاب:
"#زبان_دين_و_قرآن"، دو فصل (معرفتبخشي گزارههاي ديني آري يا خير؟ - دنياي غرب و دنياي اسلام)
و به كتاب: "#زبان_قرآن_با_نگاهي_به_چالشهاي_كلامي_تفسير" فصل (معرفت بخشي زبان قرآن).
🔴 نكته مهم: توصيه مي شود كه در خصوص بحث ويتگنشتاين براي فهم دقيقتر، به فصول ذكر شده مراجعه فرماييد زيرا مجال بحث تفصيلي در درسگفتار نبوده و به اجمال اكتفا شده است.
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سرود توحيدي و زيباي نوجوانان يمني
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم فرانسوی ربوده شده در اسارت اسلام آورد‼️‼️
خانم صوفی پترونین آخرین شهروند فرانسوی گروگان گرفته شده در دنیا بود که حدود چهار سال پیش در کشور مالی ربوده شد.
این خانم ۷۵ ساله رییس یک موسسه امداد رسانی فرانسوی سویسی بود که توسط گروه های مسلح نزدیک به القاعده در مالی ربوده شد.
در تاريخ 17 مهر 99، خانم پترونین و دو ایتالیایی و یک مقام کشور مالی با دویست بازداشتی مبادله شدند و این شهروند فرانسوی به کشورش برگشت. ماکرون در فرودگاه از او استقبال کرد اما در کمال تعجب دید که وی حجاب بر سر کرده و مسلمان شده است.
اعلام اسلام آوردن توسط خانم پترونین و تغییر نامش به مریم موجب عصبانیت عده ای از مردم در فرانسه شد و برخی با فحاشی و هتاکی گفتند او فرانسوی نیست، چرا برایش هزینه کردید؟ او را به مالی برگردانید.
خانم مریم پترونین درباره اسلام آوردنش گفته است آنها با من خوش رفتار بودند، خودشان غذا و داروی زیادی نداشتند اما به من می دادند. قرآنی به من دادند که با مطالعه آن، قانع شدم که اسلام دین حق است.
گفته می شود در پی اهانت ماکرون به پیامبر اسلام، خانم مریم پترونین نامه ای انتقادی به او نوشته است.
@hawzeh_velaei
کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی
☘️كرامت نبوي (ص)☘️
💠کلمه "پیامبر اکرم ص" تنها عبارت باقی مانده از دفترچه شهیدی که شب میلاد پیامبر رحمت تفحص شد.
🎥روایت سردار باقرزاده از کشف پیکر مطهر شهیدی که از دفترچه یادداشت همراه او تنها کلمه مبارک پیامبر اکرم ص باقی مانده است
💐این شهید عزیز دقایقی پیش در منطقه چنگوله مهران کشف گردید.
#صلوات
Forwarded from:
🌹اینجا معراج شهداست👇
@tafahoseshohada
کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
✍️ (خلاصه اي از مباحث ارائه شده دكتر حامد ساجدي در مجمع عالي حكمت)
♦️#علم_و_دین: پاسخ به #الحاد_مدرن (#نئوداروینیسم) (21)
🔸بررسی تقابل #نظریه_فرگشت با #برهان_نظم ️7️⃣
⭕️داوکینز معتقد است نظریه فرگشت به دلایل زیر نسبت به برهان نظم تبیین بهتری را ارائه می دهد و در مقام استنتاج بهترین تبیین مقدم می شود:
- نظریه فرگشت دارای گستردگی دایره تبیینی است و شواهد گوناگون در شاخه های مختلف زیست شناسی دارد.
- برهان نظم نمی تواند اندامه های زائد و نظمهای متقابل در موجودات زنده را توضیح دهد اما نظریه فرگشت می تواند.
- نظریه فرگشت با ارجاع گام به گام پیچیدگی به سادگی می تواند استبعاد و شگفتی اولیه از پیچیدگی فوق العاده موجودات زنده را کاهش دهد و آن را با یک فرایند طبیعی توضیح دهد اما برهان نظم یک عملیات تک ضربتی را پیشنهاد می دهد.
- برهان نظم چیزی را حل نمی کند و تنها مسأله را یک گام به عقب می برد زیرا خود طراح فرامادی نیز نیازمند تبیین است.
✅پیرامون نکات مطرح شده از سوی داوکنیز می توان مطالب زیر را بیان کرد:
1. برهان نظم نیز دارای گستردگی دایره تبیینی است. زیرا وجود طراح فرامادی تنها تبیین کننده نظم موجود در موجودات زنده نیست، بلکه امور دیگری را نیز تبیین می کند، از جمله:
- قانون مندی طبیعت
- ریزتنظیمیهای کیهانی
- اصل این که جهانی وجود دارد
- وجود معجزات
- تجربه های دینی و عرفانی
- تجربه های پس از مرگ
- تمایل ذاتی انسان به خداباوری
و ...
ادامه دارد ...
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🟣 🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
عشق الهی 75.mp3
6.46M
🎤 #عشق_الهی (75)
✅ #روش كسب:
✳️ نصب رادار با شاخصهاي مهم-سنج در زندگي و مديريت آن (2)
شاخصهاي مهم-سنجي خدا در زندگي چه هستند؟
🆔 @sajedi_ir
https://www.youtube.com/watch?v=LXJukoK3uFk&feature=youtu.be
❗️دفاع از اهانت به پيامبر اكرم (ص)❗️
🔸گفتگوي ابوالفضل ساجدي با شبكه پرس تي وي (به زبان انگليسي) در مورد حمايت ماكرون، رييس جمهور فرانسه، از اهانت به حضرت محمد (ص)، در بخش خبري ساعت 14:30 در 8 آبان 99.
در اين كليپ ده دقيقه اي (كه در يوتيوب در آدرس فوق👆🏼 ذخيره شده) گفتگوي وي از دقيقه سوم آغاز مي شود و ارتباط از طريق اسكايپ انجام شده است.
کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ خاطره ي جالب آيه الله بهجت (ره) از دليل مسلمان شدن يك كشيش مسيحي (كليپ فوق)👆🏼
❗️در انجيل مسيحيان آمده است كه پيامبر بعد از من، حضرت محمد (ص) است.❗️
▫️آن نصرانی که در زمان ما کشیش بوده، گفت: «کتابخانه سوریه دست من بود. عموم به اذن من، وقتی باز میکردم از این کتابخانه استفاده میکردند. یک اتاق خصوصی بود که کتابهای خصوصی در آن اتاق بود، هیچکس را به آن راه نمیدادیم. فقط من خودم که رئیس آن کتابخانه بودم، اجازه داشتم که بروم. دیگران را اجازه نداشتم راه بدهم. [روزی] رفتم و تورات یا انجیلی را دیدم. دیدم روی یک اسمی، یک مومی گذاشتهاند، یک شَمعهای گذاشتهاند [که نوشته بود:] «بعد از من، این پیغمبر است». هر طور بود، سعی کردم، این شمعه را بردارم، بهطوری که زیرش هر چه هست، پاره نشود. خیلیخیلی زحمت کشیدم که این شمعه را بردارم. دیدم بله! همین حضرت محمد صلیاللهعلیهوآله است ـ که آنها در لغت خودشان، حالا لغت عِبری است، سریانی است، چه هست، میگویند: مُدمُد ـ این سبب شد از برای اینکه من، اختیار کردم دین اسلام را».
▫️بعد هم که آمده بود، یک رسالههایی نوشت بر علیه تنصّر و تهوّد؛ نان مغفرت و نمیدانم چیزهایی که آنها دارند، همه بر خلاف دین است، از خودشان جعل کردهاند، اینها را هم در آنجا ذکر کرده است. بالأخره، بنده خودم هم آن جوان را دیدم ـ جوان بود شاید سی سال داشت ـ مسلمان شده بود. مسلمان شده بود و قبائح آنها و کارهای جعلی آنها را در رسالههایی علیه آنها نوشت.
(اردیبهشت١٣٨٨، کلاس فقه، کتاب جهاد)
کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin