eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.8هزار دنبال‌کننده
929 عکس
1.4هزار ویدیو
123 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین(انتقادات، تبادل، تبلیغ): @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 (ص) ️1️⃣ 1. هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می‌رفت. 2. در راه رفتن قدم‌ها را بر زمین نمی‌کشید. 3. نگاهش پیوسته به زیر افتاده و بر زمین دوخته بود. 4. هرکه را می‌دید مبادرت به سلام می‌کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. 5. وقتی با کسی دست می‌داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی‌کشید. 6. با مردم چنان معاشرت می‌کرد که هرکس گمان می‌کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است. 7. هرگاه به کسی می‌نگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی‌کرد. 8. هرگز به روی مردم چشم نمی‌دوخت و خیره نگاه نمی‌کرد. 9. چون اشاره می‌کرد با دست اشاره می‌کرد نه با چشم و ابرو. 10. سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی‌شد لب به سخن نمی‌گشود. 11. هرگاه با کسی، هم صحبت می‌شد به سخنان او خوب گوش فرا می‌داد. 12. چون با کسی سخن می‌گفت کاملا برمی‌گشت و رو به او می‌نشست. 13. با هرکه می‌نشست تا او اراده برخاستن نمی‌کرد آن حضرت برنمی‌خاست. 14. در مجلسی نمی‌نشست و برنمی خاست مگر با یاد خدا. 15. هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب می‌نشست نه در صدر آن. 16. در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی‌داد و از آن نهی می‌کرد. 17. هرگز در حضور مردم تکیه نمی‌زد. 18. اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. 19. اگر در محضر او چیزی رخ می‌داد که ناپسند وی بود نادیده می‌گرفت. 20. اگر از کسی خطایی صادر می‌گشت آن را نقل نمی‌کرد. 21. کسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی‌کرد. 22. هرگز با کسی جدل و منازعه نمی‌کرد. 23. هرگز سخن کسی را قطع نمی‌کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید. 24. پاسخ به سوالی را چند مرتبه تکرار می‌کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. 25. چون سخن ناصواب از کسی می‌شنید. نمی‌فرمودـ« چرا فلانی چنین گفت» بلکه می‌فرمود « بعضی مردم را چه می‌شود که چنین می‌گویند؟» 26. با فقرا زیاد نشست و برخاست می‌کرد و با آنان هم غذا می‌شد. 27. دعوت بندگان و غلامان را می‌پذیرفت. 28. هدیه را قبول می‌کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود. 29. بیش از همه صله رحم به جا می‌آورد. 30. به خویشاوندان خود احسان می‌کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد. 31. کار نیک را تحسین و تشویق می‌فرمود و کار بد را تقبیح می‌نمود و از آن نهی می‌کرد. 32. آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان می‌فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می‌شنوند به غایبان برسانند. 33. هرکه عذر می‌آورد عذر او را قبول می‌کرد. 34. هرگز کسی را حقیر نمی‌شمرد. 35. هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب های بد نخواند. 36. هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد. 37. هرگز عیب مردم را جستجو نمی‌کرد. 38. از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی‌گرفت و با همه خوشخو بود. 39. هرگز مذمت مردم را نمی‌کرد و بسیار مدح آنان نمی‌گفت. 40. بر جسارت دیگران صبر می‌فرمود و بدی را به نیکی جزا می‌داد. 41. از بیماران عیادت می‌کرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود. 42. سراغ اصحاب خود را می‌گرفت و همواره جویای حال آنان می‌شد. 43. اصحاب را به بهترین نام هایشان صدا می‌زد. 44. با اصحابش در کارها بسیار مشورت می‌کرد و بر آن تاکید می‌فرمود. 45. در جمع یارانش دایره وار می‌نشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد می‌شد نمی‌توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است. 46. میان یارانش انس و الفت برقرار می‌کرد. 47. وفادارترین مردم به عهد و پیمان بود. 48. هرگاه چیزی به فقیر می‌بخشید به دست خودش می‌داد و به کسی حواله نمی‌کرد. 49. اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می‌آمد نمازش را کوتاه می‌کرد. 50. اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می‌کرد نمازش را کوتاه می‌کرد. (ص) Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/
🔴 (ص) 2️⃣ 51. عزیزترین افراد نزد او کسی بود که خیرش بیشتر به دیگران می‌رسید. 52. احدی از محضر او نا امید نبود و می‌فرمود « برسانید به من حاجت کسی را که نمی‌تواند حاجتش را به من برساند.» 53. هرگاه کسی از او حاجتی می‌خواست اگر مقدور بود روا می‌فرمود و گرنه با سخنی خوش و با وعده ای نیکو او را راضی می‌کرد. 54. هرگز جواب رد به درخواست کسی نداد مگر آنکه برای معصیت باشد. 55. پیران را بسیار اکرام می‌کرد و با کودکان بسیار مهربان بود. 56. غریبان را خیلی مراعات می‌کرد. 57. با نیکی به شروران، دل آنان را به دست می‌آورد و مجذوب خود می‌کرد. 58. همواره متبسم بود و در عین حال خوف زیادی از خدا بردل داشت . 59. چون شاد می‌شد چشم ها را بر هم می‌گذاشت و خیلی اظهار فرح نمی‌کرد. 60. اکثر خندیدن آن حضرت تبسم بود و صدایش به خنده بلند نمی‌شد . 61. مزاح می‌کرد اما به بهانه مزاح و خنداندن، حرف لغو و باطل نمی‌زد. 62. نام بد را تغییر می‌داد و به جای آن نام نیک می‌گذاشت. 63. بردباری اش همواره بر خشم او سبقت می‌گرفت. 64. از برای فوت دنیا ناراحت نمی‌شد و یا به خشم نمی‌آمد. 65. از برای خدا آنچنان به خشم می‌آمد که دیگر کسی او را نمی‌شناخت 66. هرگز برای خودش انتقام نگرفت مگر آنکه حریم حق شکسته شود. 67. هیچ خصلتی نزد آن حضرت منفورتر از دروغگویی نبود. 68. در حال خشنودی و نا خشنودی جز یاد حق بر زبان نداشت. 69. هرگز درهم و دیناری نزد خود پس انداز نکرد . 70. در خوراک و پوشاک چیزی زیادتر از خدمتکارانش نداشت. 71. کفش و لباس را خودش وصله می‌کرد. 72. با دست خودش شیر می‌دوشید و پای شتر ش را خودش می‌بست. 73. هر مرکبی برایش مهیا بود سوار می‌شد و برایش فرقی نمی‌کرد. 74. هرجا می‌رفت عبایی که داشت به عنوان زیر انداز خود استفاده می‌کرد. 75. اکثر جامه های آن حضرت سفید بود. 76. چون جامه نو می‌پوشید جامه قبلی خود را به فقیری می‌بخشید. 77. جامه فاخری که داشت مخصوص روز جمعه بود. 78. در هنگام کفش و لباس پوشیدن همیشه از سمت راست آغاز می‌کرد. 79. ژولیده مو بودن را کراهت می‌دانست. 80. همیشه خوشبو بود و بیشترین مخارج آن حضرت برای خریدن عطر بود. 81. همیشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک می‌زد. 82. نور چشم او در نماز بود و آسایش و آرامش خود را در نماز می‌یافت. 83. ایام سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هرماه را روزه می‌داشت. 84. هرگز نعمتی را مذمت نکرد. 85. اندک نعمت خداوند را بزرگ می‌شمرد. 86. موقع غذا هرچه حاضر می‌کردند میل می‌فرمود. 87. در سر سفره از جلوی خود غذا تناول می‌فرمود. 88. بر سر غذا از همه زودتر حاضر می‌شد و از همه دیرتر دست می‌کشید. 89. تا گرسنه نمی‌شد غذا میل نمی‌کرد و قبل از سیر شدن منصرف می‌شد. 90. معده اش هیچ گاه دو غذا را در خود جمع نکرد. 91. در غذا هرگز آروغ نزد. 92. تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نمی‌خورد. 93. بعد از غذا دستها را می‌شست و روی خود می‌کشید. 94. وقت آشامیدن سه جرعه آب می‌نوشید؛ اول آنها بسم الله و آخر آنها الحمدلله. 95. از دوشیزگان پرده نشین با حیاتر بود. 96. چون می‌خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه می‌خواست. 97. اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسیم می‌کرد: بخشی برای خدا، بخشی برای خانواده و بخشی برای خودش بود و وقت خودش را نیز با مردم قسمت می‌کرد. (ص) Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان حیرت آور جوان تازه شيعه شده، در برابر دوربينها 👈🏼 (س) را بنگريم و بينديشيم. (ضمناً، تامل در مقامات و کرامات مطمئن معصومین (ع) و اولیاء الهی، راهي براي تقويت باورهاي ماورائي و مقدمه معرفتي براي نيل به سلامت معنوي است.) بينشي تا آخر گوش دهيد. Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال:👇🏼 Eitaa.com/sajedi_ir/672 ارتباط با ادمین کانال:👇🏼 @m_kalami لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1177
🔰ثبت نام چهل و هشتمین دوره تربیت معلم قرآن کریم دانشگاه قم آغاز شد. 🔻با اعطاء "گواهینامه معتبر" ✅ویژه خواهران و برادران 🖥به صورت مجازی و آنلاین 🔻با حضور اساتید مجرب و ممتاز ✅ساعت شروع کلاس ها ⏱شنبه الی چهارشنبه ⏱از ساعت 16 الی 19:30 ⏱به مدت 7 هفته متوالی ✅ عناوین دروس 🔽تجوید نظری 🔽تجوید عملی 🔽صوت و لحن 🔽روش تدریس 🔽ترجمه و مفاهیم ✅برگزاری کلاس ها 🌐 از طریق نرم افزار Adobe connect 🌐 از طریق لینک ذیل Link: webinar.qom.ac.ir/qorani ✅امتیازات 🎁به 3 نفر اول دوره که بالاترین معدل را کسب نمایند، علاوه بر اهدای جوایز نفیس، هزینه ثبت نام نیز عودت داده خواهد شد. ✅شرایط دوره 🔹کسب حداقل معدل 15 در امتحانات پایانی 🔹آشنایی با روخوانی و روانخوانی قرآن کریم 🔹نداشتن غیبت بیش از یک جلسه در هر درس ✅هزینه ثبت نام ▫️700.000 ریال ▫️واریز به کارت 6037-9975-1975-4932 ▫️بنام معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه قم و ارسال فیش واریزی از طریق فایل بخش ثبت نام ✅زمانبندی 🔸شروع کلاس ها؛ از شنبه 1 آبان 🔸پایان کلاس ها؛ تا شنبه 17 آذر 🔸مهلت ثبت نام؛ تا 30 مهر 🔸شروع امتحانات؛ از 20 الی 24 آذر ✅ثبت نام 💠از طریق سامانه ذیل http://qom.polink.ir/Registering/RegisteringForm/60 ☎️تلفن؛ 32103424 📱ادمین؛ @Qurani_UnivQom 🔸گروه فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه قم @Qurani_UniQom Eitaa.com/Sajedi_ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام رضا (ع) به آية الله بهجت چه فرمودند؟ @hazratzahrah Eitaa.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1180
❎ استفتاء از رهبر معظم انقلاب در باره یک‌ عمل خرافی در پایان ماه صفر Eitaa.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1181
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ایران شناس برجسته : ایران یک معماست. 📍وی که دیوید مناشری، بنیانگذار مرکز مطالعات در دانشگاه تل‌آویو است، در ادامه میگوید: 🔸جهان غرب امروز از هم پاشیده و کوته بین شده و در نتیجه، ایران.... 🔸جمعیت اسراییل نصف جمعیت تهران است، ما برای ایران هیچی نیستیم. ساده‌لوحانه است که تصور کنید آنها انقلاب کرده‌اند برای اینکه اسراییل را نابود کنند. هدف آنها....! Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال:👇🏼 Eitaa.com/sajedi_ir/672 ارتباط با ادمین کانال:👇🏼 @m_kalami لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1182
❗️تعجب زن تازه مسلمان خارجي از خريدهاي ايرانيان 👈با غيرت ملي و ديني، از بيكاري و يأس توليدگران و جوانان خود بكاهيم و به اميد و توانشان، بيافزاييم. Eitaa.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1183
🖊 ابوالفضل ساجدي 🔴 فرار از لباس روحانيت 🔸يكي از آسيبهاي مورد ابتلا در ميان برخي برادران طلبه، فرار از ملبس شدن به است، غافل از اينكه اگر به وظيفه عمل شود مورد توجه ويژه الهي است. 🔹اين نكته در زندگي مرحوم علامه طباطبايي مشهود است كه از زمان ورود به اين لباس، مورد عنايت ويژه الهي قرار گرفت. ايشان از طريق مكاشفه، متوجه چنين عنايتي شد. چه نعمتي بهتر از لطف خاص الهي!! توضيح آن قبلا در پُست زیر بیان شد: https://eitaa.com/sajedi_ir/1689 🔸درست است كه اين لباس محدوديتهايي به دنبال دارد اما سختي هاي آن مي تواند به مراقبت نفس كمك كند، پلكان تعالي شود، بر اثربخشي اجتماعي بيافزايد و بركات ويژه اي به همراه داشته باشد. ❗️البته اگر هم رعايت نشود بركات به دركات تبديل مي شود. 👈🏼 بايد براي سختيها آماده ي مقابله و پيش روي شد نه توقف و عقبگرد. 🔹به فرموده قرآن، خطاب به پيامبر (ص) و درس آموزي به همگان: فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ أُوْلُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ يعني شكيبا باشد آن‏گونه که پیامبران «اُولو العزم» صبوري کردند. 🌹انشاءالله جاماندگان، در اعياد پيش رو، به اين خِيل بپيوندند. Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/
🖊 ابوالفضل ساجدي 📖 فلسفه دین و کلام جدید: اولویت‌های پژوهشی 🔰تازه‌ترین اثر قطب علمی فلسفه دین اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و انديشه منتشر شد. 👈🏼 در پي درخواستهاي متعددي كه براي تعيين موضوع پايان نامه يا پژوهش در فروعات فلسفه دين و كلام جديد شده است، رجوع به اين منبع، كه با همکاری جمعی از محققین برجسته حوزه های تخصصی فلسفه دین و با مقدمه و نظارت اینجانب انجام شده، پيشنهاد مي شود. 🔹دانش فلسفۀ دین در غرب نسبت به فلسفه یا کلام، دانشی نوپاست و از زمان ورود آن به داخل کشور و طرح فلسفه دین اسلامی نیز زمان چندانی نمی‌گذرد. تازگی مباحث و فقدان آثار کافی به‌ویژه با نگاه اسلامی، ابهامات فراوانی را در این عرصه به جای گذاشته و لذا شایسته پژوهش‌های گسترده بويژه در موضوعات داراي اولويت است كه در اين كتاب تعيين شده اند. ▫️براي اطلاعات بيشتر ر.ك: https://iict.ac.ir/1400/07/fdink/ Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1185
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ضرب شست ايران در حمله به محل تروريستهاي تحت حمايت تركيه و باكو در شهر هوراديز آذربايجان و به اسارت گرفتن آنها Eitaa.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1186
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕 کتابخانه دیجیتال میلیونی 🔺 کتاب دانلود کنید. @hawzeh_velaei Eitaa.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1187
🖊 ابوالفضل ساجدي ☘️ دلايل واقع نمايي زبان قرآن چیست؟ 1️⃣ 👈🏼 و چه پاسخی به نافيان آن (مانند آقایان: دكتر سروش، شبستري و ملكيان) میتوان داد؟ ✅يكي از دلايل واقع نمايي گزاره هاي ديني و قرآني، عقلي و واقعي بودن دعاوي يا گزاره هاي بنيادين دين اسلام (اصول اعتقادات) است: 🔸دين، پاسخگوي پرسشهاي بنيادين ما نسبت به انسان و هستي است، پرسشهايي كه در آغاز نوجواني براي انسان مطرح مي شود و او را به سوي پاسخ يابي سوق مي دهد. به قول مولوي: ▫️روزها فکر من این است و همه شب سخنم ▫️که چرا غافل از احوال دل خویشتنم؟ ▫️از کجا آمده‌ ام؟ آمدنم بهر چه بود؟ ▫️به کجا می‌ روم آخر؟ ننمایی وطنم ▫️مانده‌ ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا؟ ▫️یا چه بوده‌ است مراد وی از این ساختنم؟ 🔸خداوند انسان را به گونه اي خلق كرده است كه در آغاز بلوغ با اين پرسشها مواجه مي شود تا جهان بيني و كل زندگي خود را بر اساس آن تنظيم كند. 🔸اينها پرسشهايي ناظر به آغاز و فرجام انسان و جهان است كه هر دو واقعي هستند. 🔹انسان با دلايل عقلي مي تواند گزاره هاي زير را درك و تصديق كند: 1. خدا وجود دارد. او خالق، حكيم، قادر و عالم مطلق و ... است. 2. انسان كمال را دوست دارد و براي نيل به كمال از ابزارهاي بينشي و گرايشي كافي برخوردار نيست و لذا نيازمند مكمل است. 3. انسان تغييرپذير است و براي مديريت شايسته اين تغيير نيازمند الگوي كمال است. 4. خداي حكيم چنين انساني را بدون كمك رها نكرده است بلكه هم حجت باطني (عقل) به او داده كه اينها را مي فهمد و هم حجت ظاهري (وحي) براي او فرستاده است و از طريق اعجاز، واقعي بودن ادعاي پيامبر (ص) خود را به مردم نشان داده است. بعلاوه، پيامبر (ص) و ساير معصومين (ع) را به عنوان الگوي كامل به آنها معرفي كرده است. 5. روح انسان، مجرد است و با مرگ از بين نمي رود و حيات ادامه دارد. اين گزاره ها عقلي يا فلسفي هستند و مثل ساير گزاره هاي عقلي و فلسفي، زبان واقع نما دارند. (ادامه دارد.) . Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال:👇🏼 Eitaa.com/sajedi_ir/672 ارتباط با ادمین کانال:👇🏼 @m_kalami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 زن تازه مسلمان آمريكايي: 👈 بي ديني = عقب‌گرد ✳️ ارزش حياتبخش احكام اسلام از نگاه وي 🔸 حرمت مشروبات الكلي و حرمت ارتباط خارج از چارچوب ازدواج در اسلام و ... مرا نجات داد. 🔸 عمل به اسلام، مرا از قهقرا جلوگيري کرد. 🔹 با تشكر از جناب آقاي سيد روح الله موسوي بابت ارسال كليپ و زيرنويس آن. Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1189
🖊 ابوالفضل ساجدي ☘️ دلايل واقع نمايي زبان قرآن 2️⃣ 👈🏼 و پاسخ به نافيان مانند آقاي شبستري و ... 🔻ضرورت عقلي عمل به احكام اسلام ✅دليل اول ناظر به واقعي بودن گزاره هاي توصيفي (اصول اعتقادات) بود، يعني آنچه كه قرآن در توصيف انسان، خدا، تاريخ اقوام، جهان مادي و غيرمادي بيان مي كند. 🔸دليل دوم، ناظر به رابطه گزاره هاي هنجاري قرآن، با واقعيت است. عمل به اين گزاره ها (كه همان احكام يا بايدها و نبايدهاي اخلاقي، حقوقي، فقهي و ...است،) ضرورت منطقي دارد. چرا؟ ▫️چونكه گزاره هاي هنجاری قرآن، با گزاره هاي توصيفي ارتباط واقعي دارند. به همين دليل، عمل به احكام اسلام، ضرورت منطقي بالقياس پيدا مي كند. ▫️منظور از ضرورت بالقیاس (كه در علم منطق تعريف مي شود،) ضرورتي است كه وقتی موضوعی را با امر دیگری مقایسه می كنيم، بوجود مي آيد. مثلا: ▫️گزاره (اگر غذا لابلاي دندانها بماند، سبب پوسيدگي دندان مي شود) يك گزاره ي توصيفي واقعي است كه وضعيت دندان را بيان مي كند. ▫️گزاره (بايد براي سلامت دندان، مسواك زد) يك گزاره هنجاري يا دستوري است. ▫️عمل به اين گزاره، سليقه اي و دلبخواهي نيست بلكه در مقايسه با سلامت دندان، مسواك زدن ضرورت منطقي پيدا مي كند؛ يعني اگر بخواهيد به سلامت دندان برسيد عقل و منطق اقتضا مي كند كه مسواك بزنيد چون اين (بايد) يا گزاره ي هنجاری با آن (هست) يا گزاره ي توصيفي ارتباط دارد. 🔸بر اين اساس، عمل به احكام اسلام، ضرورت منطقي بالقياس، پيدا مي كند، يعني اگر خدا و وحي قرآني، واقعي هستند و انسان مي خواهد به كمالات الهي و سعادت دست يابد، عمل به احكام قرآن ضرورت منطقي دارد. (ادامه دارد.) (لينک ديدگاه آقاي شبستري ): https://eitaa.com/sajedi_ir/520 (لينک دليل اول واقع نمايي زبان قرآن): https://eitaa.com/sajedi_ir/1731 . Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 مجری اسپانیایی دربرنامه زنده میخواهد با خواندن آیاتی از قرآن، را بفهماند، اما در آخر، ناگهان...... Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1191
سیر مطالعاتي فلسفه دین از سطح مقدماتی تا پیشرفته.docx
37.7K
👆👆سير مطالعاتي ، از سطح مقدماتي تا پیشرفته، 🔹در پی درخواست‌های مکرر کاربران محترم ارسال میشود. Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1192
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ خاطراتي شگفت و عبرت آموز از صحنه های (آقای رحیم پور ازغدی) 🔴 و : 👈 شجاعت، صداقت و اخلاص جوانان Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1193
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️ با نگاهي به (26) ☘️ 🔴 ابهامي در مورد ضرورت رعايت تدريج در تربيت ❓اينكه گفته مي شود در تربيت مي توان يك شبه ره صد ساله را پيمود، چگونه با اصل تدريج در تربيت، قابل جمع است؟ Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال:👇🏼 Eitaa.com/sajedi_ir/672 ارتباط با ادمین کانال:👇🏼 @m_kalami لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1194
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ايران شناسي از نگاه يك روزنامه نگار آمريكايي: اينها حقايقي است كه بيشتر آمريكاييها از آن بي خبرند. Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1195
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آسيب شناسي اجتماعي: بي بصيرتي و اختلاف افكني 🎥 نظر صریح 👆🏼رهبر انقلاب درباره توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه شادکردن دل حضرت زهرا (س) در نهم ربیع‌الاول ايشان همچنين در 26/5/94 فرمودند: 🔹 تشدید در دنیای اسلام، ممنوع است. 🔹 ما با رفتارهایی که بعضی از گروه‌های شیعه انجام میدهند که موجب اختلاف میشود، مخالفیم. 🔹 صریحاً گفته‌ایم که با اهانت به مقدّسات مخالفیم. 🔹 یک عدّه‌ای از این‌طرف، یک عدّه‌ای از آن‌طرف، بر آتش دشمنی‌ها می‌افزایند و آنها را تشدید میکنند؛ خیلی‌هایشان هم نیّتهایشان نیّتهای خوبی است، لکن بصیرت ندارند. لازم است؛ باید دید نقشه‌ی دشمن چیست. نقشه‌ی دشمن در درجه‌ی اوّل ایجاد است. Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1196
🖊 ابوالفضل ساجدي 🔴شواهد تجربي 5️⃣ 🔹 علامه طباطبایی در باره استاد خود، قاضي طباطبايي چه می گوید؟ 🔸قبلا اشاره شد که يكي از شواهد غيرمادي بودن روح انسان و متفاوت بودنش با بدن، تجربه جدايي موقت روح از بدن در اين جهان است. 🔸در اين رابطه آيه الله سبحاني با تأکید بر اینکه خلع روح مسئله عینی و حقیقی است، نقل مي كند كه بنده از علامه طباطبایی(ره) سؤال کردم، آيا استادِ شما مرحوم آیت الله قاضی خلع روح (جداسازي روح از بدن) داشت؟ ایشان فرمود: آسان ترین چیز برای او همین مسئله خلع بود. Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال:👇🏼 Eitaa.com/sajedi_ir/672 ارتباط با ادمین کانال:👇🏼 @m_kalami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فیلم اظهارات آقای پورآذر در اعلام برائت از فرقه مدعی یمانی (ایشان قدیمی‌ترین عضو فرقه و رئیس دانشکده این فرقه در ایران بوده است.) خدمت همه دوستان و مخاطبین سالروز آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را تبریک عرض میکنم. چند مدتی بود دنبال فرصتی مناسب بودم که حاصل تحقیقات و مطالعات و مباحثات خود را در خصوص دعوت احمدالحسن اعلام کنم. بفضل خدا توفیق شد در این روز مبارک این خبر مهم را که حاصل عنایت امام مهدی عج به این حقیر است خدمتتان اعلام کنم. اینجانب سید حسن سید پور آذر همانطور که می دانید؛ هفت سال به دعوت احمدالحسن ایمان داشتم؛ در کتب احمد الحسن تحقیق کردم؛ مقالات متعددی در این زمینه تالیف کردم؛ در حوزه مهدویت تدریس داشتم و همچنین به عنوان مدیریت دانشکده مهدوی از طرف مسئولین منصوب شدم و برای پیشرفت علمی انصار فعالیتهای متعددی انجام دادم. اما بعد از بازخوانی و تامل دوباره و تحقیق آزادانه و بدون تعصب به این نتیجه رسیدم که اشکالات متعدد و تعارضات و تناقضات علمی بسیار و کمبودهای تربیتی و تعارضات در مواضع سیاسی اجتماعی در این دعوت وجود دارد؛ لذا به صورت رسمی اعلام میکنم که دعوت احمدالحسن را دعوت حقی نمی دانم. والسلام علی من اتبع الهدی سید حسن سید پورآذر @DavateShoom Eitaa.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1198
❗️ نمونه لباس هایی که در پاساژ کوروش (تهران) به فروش میرسد! 👈🏼 آثار جنگ نرم دشمن در پوشش پوشاك و مدگرايي ❓ اين لباسها از چه چيزي حكايت دارند؟ ❓راه درمان این آسیبها چیست؟ Eitaa.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1199