eitaa logo
سکینه خاتون
62 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
7هزار ویدیو
455 فایل
انتقادات ، پیشنهادات و سوالات خود را به آیدی زیر ارسال فرمایید🙏🙏 @Ya_Mohammad_Ya_Ali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌹🌸 🌹 🌸 هاے بہشتے وَ بَشِّرِ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنّٰاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا اَلْأَنْهٰارُ كُلَّمٰا رُزِقُوا مِنْهٰا مِنْ ثَمَرَةٍ رِزْقاً قٰالُوا هٰذَا اَلَّذِي رُزِقْنٰا مِنْ قَبْلُ وَ أُتُوا بِهِ مُتَشٰابِهاً وَ لَهُمْ فِيهٰا أَزْوٰاجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ هُمْ فِيهٰا خٰالِدُونَ ﴿۲۵﴾ و کسانى را که ایمان آورده اند و کارهاى شایسته انجام داده اند، مژده ده که ایشان را باغهایى خواهد بود که از زیر[درختان ] آنها جویها روان است. هر گاه میوه اى از آن روزى ایشان شود، مى گویند: «این همان است که پیش از این [نیز] روزى ما بوده.» و مانند آن [نعمتها] براى آنها آورده شود؛ و در آنجا همسرانى پاکیزه خواهند داشت؛ و در آنجا جاودانه بمانند. (۲۵)بقره 🌺🌺🌺🌺 🌹تفسیر ڪوتاه🌹 خداوند دراین آیہ بہ مومنان بہشت و نعمتہاے ان را .از جملہ ان نعمتہاے بہشتے باغہایے است ڪہ زیر آنہا رودخانہ ها جارے هستند.وروزے هاے پاڪیزه اے ڪہ خداوند بہ آنہا مے دهدو همسران پاکیزه و پاڪدامن است.و انها تا ابد در ان نعمتها غرقند. 🌺🌺🌺🌺🌺 🌹نڪات ناب آیہ🌹 ۱_ایمان وعمل صالح باید باهم باشند ۲_خداوند بہ افراد با ایمان ڪہ ڪارهاے نیڪ انجام مے دهند بہشت و نعمتهاے ان را بشارت مےدهد ۳_همسران پاڪدامن و پاکیزه در ان دنیا نیز هستند ۴_از قبل دانستن نوع نعمت ها بر لذت ان مے افزاید 📚تفسیر نور جانم فدای سید علی امام خامنه ای: با سلام و خدا قوت خدمت همه عزیزان از این که مارا در این رزمایش همراهی کردین فردا هم رزمایش هست همکاری کنید https://eitaa.com/joinchat/1163132988C3f6ba1c24d
💢... شما هم دعوتید... محفلی روشنگرانه ،، در فضای امن خانه 🍃🌹سلام خدمت اعضای فهیم کانال🌹🍃 ✅نشست روشنگری بصیرتی صوتی توسط کارشناس سیاسی ،،، فردا سه شنبه مورخ ۲۸ مردادماه ،،، راس ساعت ۱۴:۰۰ در همین کانال بارگذاری میگردد،،، ان شاالله همراهی یکایک شما عزیزان را داشته باشیم. ⁉️ضمنا میتوانید سوالات مرتبط را به آیدی ذیل ارسال نمایید تا همراه با پاسخ ،،مجددا در همین کانال بارگذاری گردد. ❇️ https://eitaa.com/joinchat/971767864Ce5a826530c
✉️شما هم دعوتید محفلی بصیرتی وروشنگرانه در فضای امن خانه 🌷🍃سلام ودرود خدمت اعضای محترم وبصیر کانال ها💐 نشست بصیرتی وروشنگری صوتی توسط کارشناس سیاسی استاد غلامعلی کریمی فردا سه شنبه مورخ28 مرداد ماه راس ساعت 14 در کانال سیمای صالحان بارگذاری می شود انشاءالله همراهی یکایک شما عزیزان را داشته باشیم. ⁉️شما می توانید سوالات خود را به آدرس کانال سیمای صالحان ارسال نمایید تا همراه با پاسخ مجددا در همین کانال بارگذاری گردد ✅ https://eitaa.com/joinchat/971767864Ce5a826530c
⭕️در ، چه كسانى بايد ميدان بيايند؟ 🔷حرکت این انقلاب اسلامی ایران تمام ناشدنی است و حالا یک‌گوشه از این لشکر انقلاب من و شما هستیم. این قطره‌ها من و شما هستیم که در کنار هم به دریای طوفانی در مقابل دشمنانمان تبدیل‌شده‌ایم و توانستیم در مقابل دشمن تا دندان‌ مسلح و مجهز بایستیم. 🔷دشمن این انقلاب می‌داند که به‌وسیله جنگ نظامی نمی‌تواند بر ما غلبه کند پس می‌خواهد به‌وسیله این قطره‌های دریا شده را با تفرقه، فحشای مجازی، مادی‌گرایی، به بخار آبی تبدیل کند که هیچ کاری از دست او برنمی‌آید تا بتواند این حرکت عظیم انقلاب را بگیرد. 💠 در باب می‌فرمایند: «ما بايد اين را به‏ روشنى بشناسيم و بشناسانيم؛ وظيفه ‏ى ما اين است. امروز جنگ نظامى با ما خيلى محتمل نيست - نمى‏ گوئيم بكلى منتفى است، اما خيلى محتمل نيست - لكن جنگى كه وجود دارد، از جنگ نظامى اگر خطرش بيشتر نباشد، كمتر نيست؛ اگر احتياط بيشترى نخواهد، كمتر نمى‏ خواهد. در جنگ نظامى دشمن به سراغ سنگرهاى مرزى ما مى ‏آيد، مراكز مرزى ما را سعى مى ‏كند منهدم بكند تا بتواند در مرز نفوذ كند؛ در و آنچه كه امروز به او جنگ نرم گفته مى‏ شود در دنيا، به سراغ مى ‏آيد كه آن‏ها را منهدم كند؛ به سراغ ، معرفتها، عزمها، پايه ‏ها و و يك كشور؛ دشمن به سراغ اين‏ها مى‏ آيد كه اين‏ها را منهدم بكند و را در تبليغات خود به نقاط ضعف تبديل كند؛ فرصتهاى يك نظام را به تهديد تبديل كند. اين كارهائى است كه دارند مى‏ كنند؛ در اين كار تجربه هم دارند، تلاش هم زياد دارند مى‏ كنند، ابزار فراوانى هم در اختيارشان هست. بايد و را بدانيم تا بتوانيم بر او فائق بيائيم. البته ما داريم، كمك غيبى داريم بدون شك؛ اين را انسان دارد مشاهده مى ‏كند؛ لكن ما مادامى كه ، آگاهانه در ميدان نباشيم، تدبير لازم را به كار نبريم، كمك الهى به سراغ ما نخواهد آمد. https://eitaa.com/joinchat/1163132988C3f6ba1c24d
🛑علل سقوط و انحطاط تمدن ها ⚛ سنت الهی جنبه خصوصی، قومی، قبیله گی، اختصاصی ندارد بلکه یک سلسله ضوابط و مقررات نجات بخش برای همگان گذشتگان و آیندگان میباشد در مجموعه علل و عواملی که در قران و نهج البلاغه در ارتباط با انحطاط تمدن هاو اقوام ذکر شده دو عامل بسیار مهم است که به نظر می‌رسد مابقی زیرمجموعه این دو عامل است ❇️ بی‌تفاوتی آگاهان جامعه در هر جامعه ای تعدادی از افراد فرهیخته، نخبه، برجسته و صاحب نفوذ کلام هستند و بخشی از مردم از آنها تاثیر پذیرند اگر این افراد آگاه آنچه را درک می‌کنند بدون در نظر گرفتن مسائل حاشیه‌ای ،گروهی ،حزبی و قومی و به موقع مطرح نمایند بخش عظیمی از مردم در گرداب باطل گرفتار نخواهد شد ❇️ ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه. یکی از عوامل مهم در پیشبرد مسائل جامعه امر به معروف و در عقب ماندگی و پسرفت جامعه ترک نهی از منکر است اگر همگان وظیفه فردی و اجتماعی خود را انجام دهند و نسبت به معروفات و منکرات جامعه حساس باشند بخش عظیمی از مسائل یا به وجود نمی آیدیا قابل حل می باشد همه عوامل دیگری که موثرند مانند توکل بر خدا ،ایمان، معنویت ،بیداری، وحدت،باورارزش ها و...زیر مجموعه معروفات است همچنین تقلید کورکورانه ،انحرافات فکری و اخلاقی، خیانت، غرور و خودپسندی، خودشیفتگی ،دلبستگی به بیگانه و عدم اعتماد به نفس و... از زیرمجموعه منکرات است ✳️همگان باید به این دو امر مهم برای تقویت ،حفظ وپیشرفت جامعه وایجاد تمدنی قوی توجه نمایند . https://eitaa.com/joinchat/1163132988C3f6ba1c24d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️ بزرگ‌ترین حجابِ عدالت «مدرنیزم» است. ⚡️ تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. «مانع اصلی تحققِ در کشور _گرچه عوامل متعددی دخیل‌اند_ چالشی است که ما با «تمدن مدرن» داریم. یعنی نظامِ سیاست، فرهنگ و اقتصاد لیبرال در طرفِ چالش با انقلاب اسلامی است و این مسئله‌ای است که ما به آن مبتلا هستیم. یعنی دوگانۀ ادبیات و فرهنگِ انقلاب اسلامی و فرهنگ غرب؛ مانع اصلی دستیابی به عدالت است و ما تا اصلاحات اساسی نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید. ما وقتی می‌خواهیم قیام برای عدالت کنیم حتماً باید در مقیاسِ تاریخی و مقیاسِ جهانی باشد. بعد، ذیل آن، برای تحقق عدالت در مقیاسِ ملی اقدام کنیم. به تعبیر دیگر، موانع تحقق عدالت یک‌سلسله موانع تاریخی و اجتماعی هستند، آن هم در مقیاس جامعه‌ی جهانی، که اگر به آن توجه نکنیم و صرفاً بخواهیم عدالت را در حوزۀ کشور خودمان و در _مثلاً_ مقیاس اقتصاد اقامه کنیم با موانع جدی روبه‌رو می‌شویم. لذا به نظر من، مهم‌ترین مانع تحقق عدالت، تمدن جدیدِ غرب هست. به تعبیر دیگر، بزرگ‌ترین حجابِ عدالت، است که به هیچ وجه نمی‌گذارد عدالت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی محقق شود. تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. یعنی آن ظلمی که در دورۀ نظام برده‌داری وجود داشته، اکنون تبدیل شده است به یک در دورۀ دموکراسی تبدیل شده است. این بزرگ‌ترین مانعی است که ما اگر بخواهیم به عدالت برسیم باید با آن مقابله کنیم. به تعبیر دیگر، عدالت‌خواهی باید حتماً ضمن اقامۀ تاریخی و اجتماعیِ عدالت باشد. درگیریِ بین انبیاء و فراعنه بر سر عدالت بوده و بعد هم کشیده شده به دوران ما؛ یعنی درگیری انقلاب اسلامی و غرب مدرن، درگیریِ اساسی است. ما در این مقیاس باید دنبال عدالت باشیم. بر همین اساس، به نظر من اصل انقلاب اسلامی و مراحل پنج‌گانه‌ای که حضرت آقا برای آن بیان فرمودند مراحلِ اقدام برای دستیابی به عدالت است. وقتی ما در فضای فرهنگ مدرن زندگی می‌کنیم و نرم‌افزارهای ادارۀ ما مبتنی بر بُنیان‌های تمدن مدرن هست، آدم‌های خوب هم در این ساختار گرفتار می‌شوند. من قبول دارم که شرایط، انسان را مجبور نمی‌کند و انسان مؤمن و انقلابی در زندگی شخصی، در سبک زندگی خصوصی و در اقدامات اجتماعی باید برعلیه این شرایط قیام کند، ولی باید توجه داشته باشیم که این موج، برخلاف تحقق عدالت در انقلاب اسلامی است و کسانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت قیام کنند باید برعلیه این موج حرکت کنند و بر این موج غلبه پیدا کنند. طبیعی است که بسیاری از آدم‌هایی که آدم‌های خوبی هم بودند، آرام‌آرام در مسیر مبارزه با این موج تغییر وضعیت دادند، استحاله شدند و گاهی خودشان هم در مسیر رقیب قرار گرفتند. بنابراین، دست‌پاک بودن، آلوده نشدن به اشرافیت و امثال اینها برای مدیرانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت و قسط در جمهوری اسلامی عمل کنند یک ضرورت است و فقدان آن موجب بخشی از بی‌عدالتی‌ها شده است. ما وقتی دنبال تعریف عدالت یا تحقق عدالت هستیم صرفاً‌ نباید دنبال مثلاً توزیع درآمد یا توزیع دارایی و ثروت باشیم، بلکه باید در یک مقیاس کلان، عدالت را دنبال کنیم. الان گاهی وقتی بحث از عدالت‌خواهی می‌شود فقط ضریب جینی یا نحوۀ توزیع دارایی و ثروت را دنبال می‌کنند؛ اینها کافی نیست؛ نه اینکه لازم نیست. گمانم این است که یکی از شاخص‌های تحقق عدالت این است که باید مبتنی بر باشد. ما عدالت مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال می‌کنیم. مکتب را اگر بخواهم یک مقدار تفصیل بدهم، هم باید از مبانی عدالت بحث کنیم و هم نظریۀ اجتماعیِ مبتنی بر آن مبانی و هم نظریۀ عدالت را و عدالت را مستند به این سه، ما باید تعریف کنیم. ما برای تحقق عدالت در یک قدم نیاز به مکتب داریم و بعد در قدم بعد نیاز به علم داریم. یعنی این مکتب باید فرآوری شود و تبدیل به دانش شود و بعد نیاز به برنامه‌ریزی داریم، یعنی باید به مدل‌های علم برنامه‌ریزی تبدیل شود. و الّا اگر علم برنامه‌ریزی همان علم برنامه‌ریزی غربی باشد و علومی هم که مبتنی بر آن ما بخواهیم تحقق عدالت را دنبال کنیم همان هستند، مکتب ما تحقق نخواهد یافت. پس عدالت‌خواهی باید مبتنی بر مکتب باشد. اگر شما دنبال مکتب اسلام هستید ولی می‌خواهید از علم مدرن استفاده کنیدبه چالش برمی‌خورید. ما الان مشکل‌مان همین است که انقلاب ما دنبال تحققِ مکتب اسلام است ولی سازوکارهایی که برای تحقق عدالت به کار می‌گیریم سازوکارهای مدرن است و همین بحران ایجاد کرده است. و حتماً توجه هم باید داشته باشیم که وقتی ما دنبال تحقق عدالت هستیم نمی‌شود عدالت سیاسی را از عدالت اقتصادی و عدالت فرهنگی جدا کرد؛ یعنی عدالت در قدرت، اطلاع و ثروت به هم پیوسته هستند.» 💐💐💐💐💐