eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.3هزار دنبال‌کننده
756 عکس
257 ویدیو
277 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅اینجا نشر پژوهشها و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ کانال تدریس: 1. @Shia_erfan 2. @Nezam_Andishe ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله ⛱ ۲۲ 💬 پاسخ به👈 t.me/msalehi786/182 🔸 🔻 : نظر شما پیرامون اعتبار نوشتن اسماء حرفی شرف الشمس در ۱۹ فروردین هرسال؟ 🔸 🔸 : 🔻سلام و رحمت خدا بر شما. نظر بنده که مهم نيست، علمای برجسته ی شیعه اعتنا و توجه دقیق و علمی به ذکر شرف شمس و نوشتن آن در ساعت و روز دقیقش داشته و دارند 🔻مانند علامه حسن زاده آملی، آیت الله مبشر کاشانی، مرحوم علامه کفعمی (صاحب مصباح و متهجد و... که شیخ عباس قمی خیلی از ایشان نقل در مفاتیح دارند)، مرحوم شیخ بهایی، و... 🔻ذکر شرف شمس، ۱۳ اسم خدا، با ۱۳ حرف (اسماءالله حرفی) ، به شکل حروف خاصی است، که از صبح ۱۹ فروردین از طلوع شمس، تا آغاز زوال شمس (در وقت اذان ظهر)، بر روی کاغذ زرد یا نگین زرد مینویسند. 🔸پیرامون دعاي شرف شمس (از سایت هدنا) 🔻دعاي شرف شمس كه امروزه رواج يافته در علوم غريبه بدان توصيه شده است اما بايد دانست كه اين دعا در هيچ يك از كتب روايي نيامده و از جهت سند نمي توان آن را به معصومين عليهم السلام منسوب كرد. پس از توجه به اين نكته مهم بايد پيرامون كيفيت و زمان نوشتن آن نكاتي را عرض كنم كه در ادامه بدان اشاره مي شود. متاسفانه ديده شده كه افراد نا آگاه با ديدن ظاهر اشكال شرف شمس فقط مشابه آن را حكاكي مي نمايند و توجهي به جهت نوشتن و آداب آن نمي كنند. 🔻در مورد زمان نوشتن اين دعا بايد دانست كه مي توان در طول سال آن را نوشت اما بهترن زمان آن روز ۱۹ فروردين ماه هر سال شمسي اس كه سبب مي شود آثار آن بيشتر گردد. 🔻علامه حسن زاده آملی ( حفظه الله ) مي نويسد : چون شمس در هر دوره به حرکت خاصه خود به ۱۹ حمل رسد، و آن در هر سال شمسی مطابق با ۱۹ فروردین ماه شمسی خواهد بود، در آن یک شبانه روز ، حروف عالیات شرف شمس را که هفت و سیزده اند ، بر نگین انگشتری حک کنند.و چنان انگشتری مزین به شرف شمس را نزد خواص شرفی خاص است . منبع: دروس هیئت و سایر رشته های ریاضی ج۱-ص۷۱. 🔸 تا اين جا نكات مهم ذيل را بايد توجه كرد كه : ۱-دعاي شرف شمس سند روايي ندارد. ۲-اين دعا در ۱۹ فروردین ماه شمسی نوشته مي شود. ۳- مي توان آن را بر روي كاغذ و يا نگين انگشتر حك كرد و بهتر آنست كه اين دو زرد رنگ باشند. ۴-چون روايات ما به انگشتر عقيق و … تاكيد كرده اند خوبست كه سنگ انگشتري از عقيق زرد رنگ باشد. 🔸 🌷 كيفيت نگارش شرف شمس دعاي شرف شمس با دستخط علامه حسن زاده آملي-( تصوير اصلي در ابتداي مطلب به عنوان تصوير شاخص) 🔸 🔻در مورد شکل شرف شمس  و برخی از خواصش حضرت علامه حسن زاده آملي در كتاب هزار و يك نكته ص ۷۹۸ نقل کرده اند: اولى خاتمى همى باید كه بود پنج گوشه آن خاتم ليك شرط نوشتنش اين است كه نراند بر آن دوباره قلم بنويسد عقيب آن سه الف كه صد و يازده بود برقم بر سر هر سه چون سنان مدی بكشد آنچنان كه نبود خم بعد از آن ميم بی دمى باشد كه بود كور و چشم او بر هم پس بود نردبان سه پایه كه نباشد از آن زياد و نه كم بعد از آن چار الف بود هم سر چو انامل ستاده پهلوی هم هست آنگاه ها و پس واوى كه بود كج به هيأت محجم سيزده حرف باشد اينصورت                                 هر يكى در صفا چو باغ ارم چار حرف وى است از تورات چار ز انجيل عیسی مریم پنج حرف دگر ز قرآن است اسم اعظم همین بود فافهم ای تویی حامل چنین اسما ایمنی از همه بلا و سقم نگزد مار و عقربت هرگز                                   نشوی تا تویی غمین و دژم از وبا و علل تو آزادی                                       و ز تب و درد و جملگی الم 🔸 با توجه به مطلب بالا نکاتی که در هنگام نوشتن باید رعایت شود به شرح ذيل است: ۱-از سمت راست شروع شود و ستاره اي ترسيم گردد. بايد توجه كرد كه قلم برداشته نشود و پيوسته بكشيد. ۲- هیچ خطی دوبار روي هم کشیده نشود. ۳-سه الف كشيده و خطي مستقيم كه خميدگي نداشته باشد بالاي آن ترسيم شود كه هر سه را شامل گردد. ۴- يك ميم توپر و بي دم ترسيم گردد همانطور كه در شكل آمده است. ۵- نردباني سه پايه كشيده شود. ۶- بعد از آن چهار خط هم اندازه كنار هم كشيده شود. ۷- يك «هـ» نوشته شود. ۸- يك واو كج همچو شكل كشيده شود. البته مي توان آن را بيشتر كشيد به گونه اي كه بالاي تمام اشكال ماقبل برود. ۹-حتما توصيه مي شود كه نويسنده با وضو اين عمل را انجام و قلم و ابزار مورد استفاده از پول حلال و خمس داده شده تهيه شده باشد. ۱۰-تكرار نوشتن هر سال نيازي نيست . 🔸 🔻آیت الله مبشر کاشانی : “جناب کفعمی هم در کتاب جنت الواقیه آورده اند که این حروف شکل ، اسم اعظم است و در بعض کتب علمای شیعه دیدم که این شکل از امیرالمۆمنین علیه السلام می باشد ولی سندی برای ادعای خود ذکر نکرده اند. مرحوم شیخ بهائی نیز در کتاب سرالمستتر ، در رابطه با این شکل که بعضا به شرف الشمس معروف شده مطالبی بیان فرموده است.” 💎 ادامه 👇👇👇
🔻آیت الله مبشر کاشانی ، به زمان و آداب و کیفیت شرف الشمس نیز اشاره و یادآور شده اند: ” می گویند که شرف الشمس باید در روز ۱۹ حمل که مطابق با روز ۱۹ فروردین است از طلوع آفتاب تا ظهر بر عقیق زرد و در صورت عدم امکان بر کاغذ زردی نوشته شود و با خود حمل نماید ولی در تجدید آن در روز مذکور در سال های بعد شرط نشده است و لازم نیست.” منبع متن اخیر (نشر شده در ۱۱ فروردین ۹۸ در سایت احکام هدنا) http://hadana.ir/دعاي-شرف-شمس/ 🔸 🔸 بخشی از متن و پاورقی کتاب کلیات آثار و اشعار شیخ بهایی، ذیل عنوان «مثنوى رموز اسم اعظم و شرف شمس شیخ بهائی» - طبق نسخه معتبر و بدون تحریف تاجیکستان👇 🔻شرح خواصّ این طلسم کبیر، که اسم اعظم صغیر است:  قفل هر کار، گشائی بمراد  گردی از فیض مُدامش دلشاد  هیچ علمی بتو مشکل نشود  یکزمان حق زتو غافل نشود  چون"سکاکی" بطریقی دیگر  داده از حالت این اسم خبر  راز آثار حروفش، به تمام  نتوان گفت، مبادا که عوام -  مُطَّلع گشته بدان کار کنند  خلق را بیهُدَه آزار کنند  خواهش من بُوَد از اهل کمال  چو بیابند ازین اسم مجال  نروند از ره انصاف بدَر  وز بد‌ی ها بنمایند حذر  درعمل عزم بدیها نکنند  نیّت صدمه و ایذا نکنند! [1] 🔻پ.ن [1] : 19 فروردین (برج حَمَل) "شرف شمس" است و طلسمی منقول از امیرالمؤمنین(ع) قبل از ظهر نوشته، با خود دارند. سراج الدّین یوسف بن محمد سکّاکی (صاحب"مفتاح العلوم"در بلاغت عربی - مقتول626ق) این طلسم را بر خمره بزرگی (نیمی آب و نیمی خاک) نوشته بود و یک روحانیت(جن) متعلّق به آفتاب(شمس) را تسخیر کرده و بکمک آن، گاه از نظر مردم غایب میشد. پس بدین وسیله آن، غوغایی در لشکر جَغَتای خان (چاگاتای، پسر چنگیزخان مغول)، بر ضدّ وزیر او (حَبَش عمید)، برپا کرد. وزیر، شاه راترساند که: «بسا سکاکی با استفاده از طلسم شرف شمس و تسخیر روحانیّات آفتاب، قصدجان خودتان کند!». پس جغتای خان مغول یا وزیرش "حَبَش عمید" به زن سکاکی رشوه دادند که بگوید چه وقت او نمیتواند از طلسم "شرف شمس" برای غایب شدن و تسخیر روحانیّات آفتاب استفاده کند؟ زن گفت: وقتی غسل جنابت نکرده، چون جنابت، پلیدی معنویست، و طلسم الهی "شرف شمس" در شخص جُنُب اثر ندارد. پس رشوه ای به زن او دادند و طبق قرار مقرّر، شبی زن به مأموران خبرداد که سکاکی در حال جنابت است. چون سکاکی متوجه حمله به خانه شد، سر را بقصد غسل در همان خمره آب فرو برد، ولی فوراً سرش را از تن بریدند. (نقل از: مفاتیح الکنوز فی کشف الخفایا و الرّموز، محمداسماعیل کاشی، ص45). نیز، در کتاب فوق، چندین صورت طلسم مربع وِفقی از شرف شمس، به نقل از شیخ بهائی، توأم با شرح فوائد و خواصّ هرکدام موجود است. https://sheikhbahaei.persianblog.ir/7qZpnEoNo3Hlw8lM5aE5-مثنوى-رموز-اسم-اعظم-و-شرف-شمس-شیخ-بهائی-طبق-نسخه-معتبر-و-بدون-تحریف-تاجیکستان
🔸یک نسخه از احراز شرف شمس👆که با سه روش نوشتن آن، و بهمراه خط آخر حرز خاص امیرالمؤمنین علی (عليه السلام) امروز در شرف شمس برج حمل (Aries) با راهنمایی استادم نوشتم. 🔻در سایت زیر👇وضعیت آنلاین درجه نجومی خورشید (شمس) و ماه (قمر) را مشاهده میکنید https://www.astrologyweekly.com/dictionary/aries-individual-degrees.php 🔻الان در کادر آبی داخل صفحه، مشاهده میکنید نوشته👇 🌐 Right now: Moon at 1°22' Pisces, Sun at 18°21' Aries : همین الان: ماه (قمر) در 1 درجه و 22 دقیقه از برج حوت (Pisces) خورشید (شمس) در 18 درجه و 21 دقیقه از برج حمل (Aries) 🔻فاصله بین ۱۸ درجه و ۱ دقیقه تا ۱۹، مربوط به درجه ۱۹، یعنی روز نوزدهم از برج حمل است. و البته نقطه دقیق شرفِ شمس در وقتیه که داخل کادر آبی ١٨ درجه و ۵۶ دقیقه (جذر ٣۶٠) باشد، یعنی نوشته باشد: Sun at 18°56' Aries 🔻در ذیل توضیحات خصوصیات درجات برج حمل هم که در ادامه صفحه سایت درج شده، در مورد خاصیت درجه نوزدهم برج حمل نوشته👇 🌐 19°....Exaltation of Sun: Fall of Saturn; a Fortunate Degree. : درجه ۱۹.... تجلیل (شرف) از شمس: غروب و افول زحل؛ یک درجه‌ی خوشبختی 🔸 @Salehi786
‏🔻در زبان انگلیسی👆، در علم نجوم، اصطلاح علمی «شرف شمس» را هم با عبارت " Sun's Essential Dignity " بیان میکنند، و هم با عبارت دقیقتری که قبلا گفتیم: "‌Exaltation of Sun". 🔻 البته احتمالا اصطلاح Exaltation نسبت به Dignity برای اشاره به درجات قوی تری از نقطه شرف هم استفاده میشود. 🔻ضمنا طبق توضیحات علم نجوم (در متن صفحه سمت راست)، علت اینکه شرفِ شمس در درجه ۱۹ (روز نوزدهم برج حمل) قرار میگیرد، این است که جذر عدد ۳۶۰ (۳۶۰ درجه یک دور گردش کامل) میشود حدود ۱۹ (۱۸.۹۷)، ولذا شرفِ شمس میشود محدوده‌ی کامل شدن درجه‌ی نوزدهم (در مدار گردش دایره ای شمسی). و شرف شمس به صورت دقیق میشود: 18AR56 (18°56') یعنی ۱۸ درجه و ۵۶ دقیقه. 🔸 🔻 پ.ن: قول بلاعلم کسانی که تخصص در علم هیأت و نجوم ندارند، و توجه به سخن عالمان برجسته اسلامی در نجوم (مانند علامه حسن زاده و شیخ بهایی) هم نمیکنند، و صرفا بعلت شباهت یک عدد با توهمات فرقه ای آن را منسوب به آن فرقه می‌دانند، جای تأسف است که بدون تخصص حرف غلطی را در علمی نبودن شرف شمس نشر میدهند! 🙏خدای رحمان تمام ما را از قول بلاعلم مصون و محفوظ بدارد @Salehi786
شرف شمس اسم اعظم - کتاب شمس المعارف الکبری.pdf
6.19M
شرف شمس اسم اعظم در کتاب شمس المعارف الکبری 👆
شرف شمس در کتاب مفاتح الغیب استاد صمدی آملی.pdf
994.7K
شرف شمس در کتاب مفاتح الغیب👆 استاد صمدی آملی
⚡آثار و حکاکی آنها بر انگشتر ⚡آثار سنگها، در حفظ از خطرات، و انتقال خاصیت درمانی آنها (و انتقال ارتعاش اثیری اذکار و عناصر) از طریق آب👇 🌐 eitaa.com/salehi786/745 🔸حدیث *حک بر «عقیق زرد» و «فیروزه» بدستور امام هادی علیه السلام* (لینک حدیث در کتاب👇) https://www.noorlib.ir/View/Fa/Book/BookView/Text/11269/1/48
بسم الله ⚡آثار و حکاکی آنها بر انگشتر ⚡آثار سنگ ها، در حفظ از خطرات، و انتقال خاصیت درمانی آنها (و انتقال ارتعاش اثیری اذکار و عناصر) از طریق آب 🔸*حک بر « » و « » بدستور امام هادی (علیه السلام)* ◽️١ ⭕️ عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ اَلْقَاسِمِ بْنِ اَلْعَلاَءِ اَلْمَدَائِنِيِّ قَالَ حَدَّثَنِي خَادِمٌ لِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: اِسْتَأْذَنْتُهُ فِي اَلزِّيَارَةِ إِلَى طُوسَ فَقَالَ لِي يَكُونُ مَعَكَ خَاتَمٌ فَصُّهُ *عَقِيقٌ أَصْفَرُ* عَلَيْهِ *مَا شَاءَ اَللَّهُ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ أَسْتَغْفِرُ اَللَّهَ* وَ عَلَى اَلْجَانِبِ اَلْآخَرِ *مُحَمَّدٌ* وَ *عَلِيٌّ* فَإِنَّهُ أَمَانٌ مِنَ اَلْقَطْعِ وَ أَتَمُّ لِلسَّلاَمَةِ وَ أَصْوَنُ لِدِينِكَ قَالَ فَخَرَجْتُ وَ أَخَذْتُ خَاتَماً عَلَى اَلصِّفَةِ اَلَّتِي أَمَرَنِي بِهَا ثُمَّ رَجَعْتُ إِلَيْهِ لِوِدَاعِهِ فَوَدَّعْتُهُ وَ اِنْصَرَفْتُ فَلَمَّا بَعُدْتُ عَنْهُ أَمَرَ بِرَدِّي فَرَجَعْتُ إِلَيْهِ فَقَالَ يَا صَافِي قُلْتُ لَبَّيْكَ يَا سَيِّدِي قَالَ لِيَكُنْ مَعَكَ خَاتَمٌ آخَرُ *فَيْرُوزَجٌ* فَإِنَّهُ يَلْقَاكَ فِي طَرِيقِكَ أَسَدٌ بَيْنَ طُوسَ وَ نَيْسَابُورَ فَيَمْنَعُ اَلْقَافِلَةَ مِنَ اَلْمَسِيرِ فَتَقَدَّمْ إِلَيْهِ وَ أَرِهِ اَلْخَاتَمَ وَ قُلْ لَهُ مَوْلاَيَ يَقُولُ لَكَ تَنَحَّ عَنِ اَلطَّرِيقِ ثُمَّ قَالَ لِيَكُنْ نَقْشُهُ *اَللَّهُ اَلْمَلِكُ* وَ عَلَى اَلْجَانِبِ اَلْآخَرِ *اَلْمُلْكُ لِلَّهِ اَلْوَاحِدِ اَلْقَهَّارِ* فَإِنَّهُ *خَاتَمُ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ* كَانَ عَلَيْهِ *اَللَّهُ اَلْمَلِكُ* فَلَمَّا وَلِيَ اَلْخِلاَفَةَ نَقَشَ عَلَى خَاتَمِهِ - *اَلْمُلْكُ لِلّٰهِ اَلْوٰاحِدِ اَلْقَهّٰارِ* وَ كَانَ فَصُّهُ *فَيْرُوزَجٌ* وَ *هُوَ أَمَانٌ مِنَ اَلسِّبَاعِ خَاصَّةً وَ ظَفَرٌ فِي اَلْحُرُوبِ* قَالَ اَلْخَادِمُ فَخَرَجْتُ فِي سَفَرِي ذَلِكَ فَلَقِيَنِي وَ اَللَّهِ اَلسَّبُعُ فَفَعَلْتُ مَا أُمِرْتُ وَ رَجَعْتُ حَدَّثْتُهُ فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لِي بَقِيَتْ عَلَيْكَ خَصْلَةٌ لَمْ تُحَدِّثْنِي بِهَا إِنْ شِئْتَ حَدَّثْتُكَ بِهَا فَقُلْتُ يَا سَيِّدِي عَلَيَّ نَسِيتُهَا فَقَالَ نَعَمْ بِتَّ لَيْلَةً بِطُوسَ عِنْدَ اَلْقَبْرِ فَصَارَ إِلَى اَلْقَبْرِ قَوْمٌ مِنَ اَلْجِنِّ لِزِيَارَتِهِ فَنَظَرُوا إِلَى اَلْفَصِّ فِي يَدِكَ وَ قَرَءُوا نَقْشَهُ فَأَخَذُوهُ مِنْ يَدِكَ وَ صَارُوا بِهِ إِلَى عَلِيلٍ لَهُمْ وَ *غَسَلُوا اَلْخَاتَمَ بِالْمَاءِ وَ سَقَوْهُ ذَلِكَ اَلْمَاءَ فَبَرَأَ* وَ رَدُّوا اَلْخَاتَمَ إِلَيْكَ وَ كَانَ فِي يَدِكَ اَلْيُمْنَى فَصَيَّرُوهُ فِي يَدِكَ اَلْيُسْرَى فَكَثُرَ تَعَجُّبُكَ مِنْ ذَلِكَ وَ لَمْ تَعْرِفِ اَلسَّبَبَ فِيهِ وَ وَجَدْتَ عِنْدَ رَأْسِكَ حَجَراً يَاقُوتاً فَأَخَذْتَهُ وَ هُوَ مَعَكَ فَاحْمِلْهُ إِلَى اَلسُّوقِ فَإِنَّكَ سَتَبِيعُهُ بِثَمَانِينَ دِينَاراً وَ هِيَ هَدِيَّةُ اَلْقَوْمِ إِلَيْكَ فَحَمَلْتُهُ إِلَى اَلسُّوقِ فَبِعْتُهُ بِثَمَانِينَ دِينَاراً كَمَا قَالَ سَيِّدِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ . 🔸 🔻ترجمه ⚡آداب سفر در فرهنگ نيايش: ج ۱، ص۱۱۹ 🔻 از ابو محمّد قاسم بن علاء مدائنى نقل شده است كه گفت: يكى از خدمت‌كاران امام هادى (عليه السلام) به من گفت:از مولايم اجازه خواستم تا به قصد زيارت به طوس روم.فرمود: 💥«انگشترى با خود داشته باش با نگين عقيق زرد كه اين كلمات بر روى آن نگاشته شده باشد: *« مٰا شٰاءَ اللهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلا بِاللّٰه ، أستغفر اللّٰه»* . و بر روى ديگرش، كلمات *«محمّد»* و *«على»* نقش شده باشد. هنگامى كه اين انگشترى را با خود داشته باشى، از زيان راهزنان آسوده مى‌مانى و مايه‌ى سلامت كاملت و حفاظت بهتر دينت خواهد بود» خادم گفت: رفتم و انگشترى با همين كيفيت كه فرموده بود،تهيّه كردم.سپس براى خداحافظى نزد حضرتش رفتم و با ايشان وداع كردم. در حال برگشت،چون مقدارى دور شدم، دستور فرمود كه باز گردم. سپس به من رو كرد و فرمود: «صافى!» گفتم: بلى آقاى من. فرمود: 💥«بايد انگشتر ديگرى نيز با نگين فيروزه هم راه داشته باشى؛ زيرا ميان طوس و نيشابور، شيرى بر سر راه است كه كاروان را از رفتن باز خواهد داشت. تو به آن شير نزديك شو و انگشترى را بنما و بگو: مولايم فرموده است: از سر راه دور شو. بعدفرمود: 💥بر يك طرف فیروزه *«اللّٰه الملک»* و بر روى ديگر آن، *«الملک لله الواحد القهار»* نوشته شده باشد؛ زيرا بر انگشترى امير المؤمنين عليه السلام «الله الملک» نقش بسته بود، و هنگامى كه عهده‌دار خلافت گرديد «الملك لله الواحد القهّار» را بر آن نگاشت. نگين انگشترى آن حضرت نيز فيروزه بود كه مخصوصا باعث ايمنى از درندگان و هم چنين پيروزى در جنگ‌هاست» 👇👇👇
◽️٢ 🔻خادم گفت:راهى سفر شدم.به خدا سوگند،در همان جا كه امام (عليه السّلام) فرموده بود،به شير برخوردم؛پس دستور آن حضرت را اجرا كردم.شير فورا از سر راه دور گرديد. پس از بازگشت خدمت آن بزرگوار رسيدم و ماجرا را بازگو نمودم. فرمود: «يك چيز باز ماند كه آن را نگفتى. اگر مايلى،بگويم‌؟» عرضه داشتم:آقاى من،ممكن است آن را فراموش كرده باشم. فرمود: «آرى، در طوس شبى را نزد مرقد مطهّر ماندى. در همان شب گروهى از جنّيان جهت زيارت آن قبر مطهّر به آن جا آمدند. نگينى را كه در انگشت تو بود، ديدند و نقش آن را خواندند؛پس آن را از انگشتت بيرون آوردند و جهت استشفاى بيمارى كه داشتند، بردند. انگشترى را در آب شستند و از آن آب به او دادند؛ بر اثر آن بهبود يافت. سپس انگشترى را به تو برگرداندند و در حالى كه تو آن را در انگشت دست راستت كرده بودى، آن‌ها انگشترى را به دست چپت كردند؛ پس بسيار شگفت‌زده شدى امّا سببش را نفهميدى. آن گاه سنگ ياقوتى را كه نزد سرت يافتى،برداشتى و هم اكنون نيز به هم راه دارى. آن را به بازار ببر كه به هشتاد دينار از تو خواهند خريد. اين هديه‌ى آن‌ها به توست.» خادم گويد: به بازار رفتم و همان گونه كه آقايم فرموده بود، ياقوت را به هشتاد دينار فروختم. 🌐 منبع: الأمان من أخطار الأسفار و الأزمان (اثر سید بن طاووس)، ج ۱، ص ۴۸ https://hadith.inoor.ir/hadith/298636 🔸 🔸حاشیه بنده (صالحی) : 🔻*جالب است که در روایت، نه تنها اثر خاص سنگ عقیق زرد و فیروزه و اذکار مخصوصشان در امان یافتن از خطرات ذکر شده، بلکه به خاصیت شفادهی آنها در بیماریها و سنگ درمانی آنها، با گذاشتن سنگ (فیروزه) در آب و خوراندن از آن آب به بیمار هم اشاره شده است. 🔻 در طب اثیری و علم حروف انتقال ارتعاش (رزونانس) کالبد اثیریِ (انرژی روح بخاری) مربوط به کلمات و عناصر و سنگ ها و ... از طریق وارد کردن آنها در آب محقق می‌شود. چرا که آب همانطور که مطلق است در رنگ و مزه و شکل و عطر، در ارتعاش پذیری هم مطلق است و لذا آب به رنگ و شکل و عطر و مزه و ارتعاش اثیری چیزی که با آن همراه شود درمی‌آید و آن را منتقل میکند. 🔻حتما در این رابطه، تحقیقات دانشمند ژاپنی ماسارو ایموتو را دیدید👇 medvrt.com/fa/?p=317 همچنین مستند «شهادت آب» که دکتر فرهنگ در رابطه با همان تحقیقات آقای ایموتو سخن گفته👇 www.aparat.com/v/7qgw1/ و نیز اثری که میوه ها (مثل پرتقال) بخاطر وجود آب درونشان از کلمات می‌پذیرند که خودتان می‌توانید مثل کلیپ زیر (شعور پرتقال) آن را آزمایش کنید👇 www.aparat.com/v/4SW1q 🔻 امروزه از این خاصیت آب، در سنگ درمانی با گذاشتن سنگ ها در آب و سپس نوشیدن یا شستشو با آن آب، و همچنین در علم حروف با گذاشتن کلمات و جداول خاص در آب و یا حل شدن نوشته ای که در ظرف آب با زعفران می‌نویسند و یا خواندن آن اذکار بر آب و سپس نوشیدن یا شستشو با آن، خواص آن انتقال ارتعاش اثیری را دنبال می‌کنند. از این جنس دستورات بر انتقال آثار اذکار و سنگها و... با آب، در لسان مبارک اهل البیت (علیهم السلام) بسیار است.* 🔸 @Salehi786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐آزمایش زیبای 👆 🌻إِن مِن شئ إلّا يُسَبِّحُ بِحَمدِهِ ولکن لَاتَفقَهُونَ تَسبِيحَهُم (اسراء۴۴) 🌺أَنطَقَنَا اللّهُ الَّذِي أنطَقَ كُلَّ شَئ (فصلت۲۱) 🔻اثر ارتعاش اثیری کلمات بر آب و عالم هستی 🔻این آزمایش را می‌توانید با هر میوه ای انجام دهید. پرتقال بعنوان نمونه نشان داده شد. 🔻به نظر می‌رسد خاصیت اثرگذاری امواج اثیری همراه بودن اذکار با انسان (مانند اذکار روی نگین یا حرزها و آیات و اذکاری که توصیه به همراه داشتن یا به بازو بستن و... میشود)، اثرشان نظیر همین اثرگذاری کلمات مثبت بر میوه ها (و آب درونشان) است. یعنی، همراه داشتن اذکار و کلمات مثبت اثرگذاری بر بدن انسان (و آب درون بدن) و اثر بر امواج اتری روح بخاری و نفس مدبره بدن انسان دارند. علاوه بر اینکه ملکوت اذکار بر تقرب و نورانیت توجه روح مجرد انسان هم اثر باقیتر و عالی تر اخروی دارند. 🔸 @Salehi786
هدایت شده از مهدی مطهری
آقای دکتر اقبالیان همه شب قدر و گریه و توبه و.... رو ساختگی می‌دونه با استناد به آیات قرآنی... توی فجازی در حال انتشاره علیکم بالجواب
PTT-20210430-WA0029.opus
1.99M
🔸 پاسخ به مطالب مطرح شده روانشناس محترم (آقای اقبالیان) پیرامون اعمال شب قدر @Salehi786
اشک ریختن شدید امام صادق (علیه السلام) از اینکه نکند خدای محبوبمان ما را لحظه ای به خودمان واگذار کند.👇
الصّادق (علیه السلام)- عَنِ ابْنِ أَبِی‌یَعْفُورٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَاعَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) یَقُولُ وَ هُوَ رَافِعٌ یَدَهُ إِلَی السَّمَاءِ: *رَبِ لَا تَکِلْنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَهًَْ عَیْنٍ أَبَداً لَا أَقَلَّ مِنْ ذَلِکَ وَ لَا أَکْثَرَ* قَالَ فَمَا کَانَ بِأَسْرَعَ مِنْ أَنْ *تَحَدَّرَ الدُّمُوعُ مِنْ جَوَانِبِ لِحْیَتِهِ* ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَیَّ فَقَالَ یَا ابْنَ أَبِی‌یَعْفُورٍ إِنَّ یُونُسَ‌بْنَ‌مَتَّی (علیه السلام) وَکَلَهُ اللَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ إِلَی نَفْسِهِ أَقَلَّ مِنْ طَرْفَهًِْ عَیْنٍ فَأَحْدَثَ ذَلِکَ الذَّنْبَ قُلْتُ فَبَلَغَ بِهِ کُفْراً أَصْلَحَکَ اللَّهُ؟ قَالَ لَا وَ لَکِنَّ الْمَوْتَ عَلَی تِلْکَ الْحَالِ هَلَاکٌ. امام صادق ( ابن‌ابی‌یعفور گوید: امام صادق (دست‌های خود را به دعا برداشته بود و فرمود: *رَبِ لَا تَکِلْنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَهًَْ عَیْنٍ أَبَداً لَا أَقَلَّ مِنْ ذَلِکَ وَ لَا أَکْثَرَ* «خدایا مرا یک چشم‌به‌هم‌زدن، به خود وامگذار نه کمتر و نه بیشتر». *دراین‌موقع اشک از رخسار امام جاری شد* به من فرمود: «ابن‌ابی‌یعفور یونس‌بن‌متی (کمتر از یک‌چشم‌به‌هم‌زدن خدا او را به خود واگذاشت مرتکب آن خطا شد». عرض کردم: «آقا! به حدّ کفر رسید»؟! فرمود: «نه! ولی مردن در آن حال هلاکت است». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۵۰۴  الکافی، ج۲، ص ۵۸۱
نظیر همین روایت با همین دعا ازرسول خدا (صلی الله علیه و آله) هم نقل شده👇
الرّسول (صلی الله علیه و آله) - عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ کَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فِی بَیْتِ أُمِّ سَلَمَهًَْ فِی لَیْلَتِهَا فَفَقَدَتْهُ مِنَ الْفِرَاشِ فَدَخَلَهَا مِنْ ذَلِکَ مَا یَدْخُلُ النِّسَاءَ فَقَامَتْ تَطْلُبُهُ فِی جَوَانِبِ الْبَیْتِ حَتَّی انْتَهَتْ إِلَیْهِ وَ هُوَ فِی جَانِبٍ مِنَ الْبَیْتِ قَائِمٌ رَافِعٌ یَدَیْهِ یَبْکِی وَ هُوَ یَقُولُ: *اللَّهُمَّ لَا تَنْزِعْ مِنِّی صَالِحَ مَا أَعْطَیْتَنِی أَبَداً، اللَّهُمَّ وَ لَا تَکِلْنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَهًَْ عَیْنٍ أَبَداً، اللَّهُمَّ لَا تُشْمِتْ بِی عَدُوّاً وَ لَا حَاسِداً أَبَداً، اللَّهُمَّ لَا تَرُدَّنِی فِی سُوءٍ اسْتَنْقَذْتَنِی مِنْهُ أَبَداً* قَالَ فَانْصَرَفَتْ أُمُّ سَلَمَهًَْ تَبْکِی حَتَّی انْصَرَفَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) لِبُکَائِهَا فَقَالَ لَهَا مَا یُبْکِیکِ یَا أُمَ سَلَمَهًَْ فَقَالَتْ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ لِمَ لَا أَبْکِی وَ أَنْتَ بِالْمَکَانِ الَّذِی أَنْتَ بِهِ مِنَ اللَّهِ قَدْ غَفَرَ اللَّهُ لَکَ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِکَ وَ مَا تَأَخَّرَ تَسْأَلُهُ أَنْ لَا یُشْمِتَ بِکَ عَدُوّاً أَبَداً وَ لَا حَاسِداً وَ أَنْ لَا یَرُدَّکَ فِی سُوءٍ اسْتَنْقَذَکَ مِنْهُ أَبَداً، وَ أَنْ لَا یَنْزِعَ عَنْکَ صَالِحَ مَا أَعْطَاکَ أَبَداً وَ أَنْ لَا یَکِلَکَ إِلَی نَفْسِکَ طَرْفَهًَْ عَیْنٍ أَبَداً فَقَالَ یَا أُمَّ سَلَمَهًَْ وَ مَا یُؤْمِنُنِی وَ إِنَّمَا وَکَلَ اللَّهُ یُونُسَ‌بْنَ‌مَتَّی إِلَی نَفْسِهِ (علیه السلام) طَرْفَهًَْ عَیْنٍ فَکَانَ مِنْهُ مَا کَانَ. از امام صادق (ع) روایت است: امّ سلمه از پیامبر (ص) شنید که می‌گوید: *اللَّهُمَّ لَا تَنْزِعْ مِنِّی صَالِحَ مَا أَعْطَیْتَنِی أَبَداً، اللَّهُمَّ وَ لَا تَکِلْنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَهًَْ عَیْنٍ أَبَداً، اللَّهُمَّ لَا تُشْمِتْ بِی عَدُوّاً وَ لَا حَاسِداً أَبَداً، اللَّهُمَّ لَا تَرُدَّنِی فِی سُوءٍ اسْتَنْقَذْتَنِی مِنْهُ أَبَداً* «خدایا! هرگز صلاحیّت و شایستگی آنچه به من عطا فرمودی از من نگیر. خدایا! هرگز کاری نکن که دشمن و حسود مرا شماتت کنند. خدایا! هرگز مرا در بدی‌ای که از آن نجاتم داده‌ای برنگردان. خدایا! هرگز مرا به‌اندازه‌ی چشم‌برهم‌زدنی به خودم واگذار نکن». در این حال، امّ‌سلمه برگشت درحالی‌که گریه می‌کرد تا اینکه رسول خدا (ص) به خاطر گریه‌ی او برگشت و فرمود: «ای امّ‌سلمه! چه چیز باعث گریه‌ی تو می‌شود»؟ گفت: «پدر و مادرم به فدایت، ای رسول خدا (ص) ! چرا گریه نکنم درحالی‌که شما در آن جایگاه ویژه نسبت به خدا هستی و خداوند گناهان گذشته و آینده‌ای را که به تو نسبت می‌دادند بخشیده است [با وجود این] از او درخواست می‌کنی که هرگز کاری نکند که دشمن شما را شماتت کند و هرگز شما را در بدی‌ای که از آن نجات داده برنگرداند و هرگز صالح و شایسته آنچه را که به شما عطا فرموده از شما نگیرد و هرگز به‌اندازه‌ی چشم‌برهم‌زدنی شما را به خودت واگذار نکند»! رسول خدا (ص) فرمود: «ای امّ‌سلمه! چه چیزی باعث امنیّت من می‌شود [و عذاب خدا را از من برمی‌گرداند]؟! خداوند یونس‌بن‌متی (را به‌اندازه‌ی چشم‌برهم‌زدنی به خودش واگذار نمود؛ در نتیجه واقع شد از او آنچه واقع شد؛ [قوم خود را ترک کرد و در شکم ماهی افتاد]». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۵۰۴  القمی، ج۲، ص۵۷
آنهاکه معصوم بودند و گناهی نداشتند اینطور برای خدا گریه می‌کردند، ماکه توشه ای پر از گناه داریم چطور باید برای خدا عاشقانه و مستغفرانه اشک بریزیم؟
بسم الله 🔸 *آیا در شب عید فطر، فطریه مهمان، به عهده صاحب‌خانه است؟* 🔻 *حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی)* : میهمان فقط «اگر نان خور صاحب خانه محسوب شود» ، کفاره او به عهده ی میزبان است مگر اینکه میهمان فطریه را به وکالت از طرف او پرداخت نماید. 👈 توجه داشته باشید میهمان با یک شب نان خور محسوب نمی شود و فطریه به عهده خودش می باشد. فطریه میهمان بر عهده صاحبخانه نیست، مگر اینکه برای چند شب میهمان او باشد، به طوری که نان خور او محسوب شود. 🔻 *حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی)* : فطره میهمان بر عهده صاحبخانه نیست، مگر اینکه برای چند شب میهمان او باشد، به طوری که نان خور او محسوب شود. 🔻 *حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی)* : کسی که تنها براى افطار شب عید دعوت شده نان خور به حساب نمی آید و فطره اش بر صاحبخانه نیست. چنانچه میهمان قبل از غروب وارد بر صاحبخانه شود و آن شب نان خور وی باشد، زکات فطره اش بر عهدۀ میزبان است. 🔻 *حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی)* : چنانچه میهمان قبل از غروب  وارد بر صاحبخانه شود و آن شب نانخور وی باشد زکات فطره اش بر عهدۀ میزبان است. 🔻 *حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی)* : در هر دو فرض بر عهده صاحب خانه است. 🔸 🌐 www.islamquest.net/fa/archive/fa35306 🔸 @Salehi786
🔸 *مباحثه آنلاین NDE و علوم دینی* 🔻چهارشنبه ۵خرداد١۴٠٠، ساعت١۵:٣٠ 💠 لینک صوت جلسه👇 🌐 eitaa.com/salehy/1564 1 🌐 eitaa.com/salehy/1565 2 🔻 *واکاوی معرفتی و علمی تجربه نزدیک به مرگ (NDE) در تجربه خانم مختارزاده (یک دور بیان کامل بهمراه ناگفته‌ها)* (تجربه‌گر برنامه «زندگی پس از زندگی»👇) 🌐 telewebion.com/episode/۲۵۷۳۶۳۲ 🔻 *کارشناسی علمی و پاسخ به سؤالات از سوی حجت‌الاسلام محمدحسین صالحی* zil.ink/salehi786 🔸 @Salehy @Salehi786
861.1K
توصیه هایی در توجه به شرافت و احترام رابطه حلال زناشویی، مسائل مزاجي، نگاه معرفت نفسی و توحیدی
۵٠ 💬 🔻 : جواب این👇 سوال (شبهه) چی هست استاد؟؟ «اختیاری که از روی جبر باشه، اسمش اختیار نیست. هر طور عمل کنی، بازم از جبر زندگی هیچ راه فراری نداری. مگه خدا ما رو مختار نیافریده؟ مگه نگفته هرکی میخواد منو بپرسته و هرکی هم نمیخواد، میتونه منو پرستش نکنه؟ پس چرا اونایی رو که بهش ایمان نیاوردن رو عذاب می کنه؟ آیا این جز اینه که ما به ظاهر اختیار داریم اما در واقع مجبور به پرستشیم چون از آتش جهنم میترسیم؟» 🔸پاسخ‌ صوتی ۵٠: 👌«رابطه اختیار انسان با مسئولیت انسان در برابر اختیارش» 👇 🌐 eitaa.com/salehi786/768
پاسخ۵۰ - رابطه اختیار انسان با مسئولیت انسان در برابر اختیارش .mp3
4.27M
۵٠ 👆 🔸«رابطه اختیار انسان با مسئولیت انسان در برابر اختیارش» 🔻انسان مختار است و دربرابر اختیارش مسئول است. eitaa.com/salehi786/767 :سؤال
هدایت شده از نرم افزارهای مفید
🔸در آپدیت جدید واتساپ (٣ خرداد ١۴٠٠)، بهنگام پخش شدن صوت های ارسالی، میتونین با دو سرعت بالاتر 1.5x و 2x گوش کنین👌 🔻مزیت خیلی مهم برای صرفه جویی در وقت 📌‏«آپدیت واتساپ WhatsApp» 🔻در بازار اندروید 👇 🌐 cafebazaar.ir/app/?id=com.whatsapp&ref=share 🔻در گوگل پلی 👇 🌐 play.google.com/store/apps/details?id=com.whatsapp 🔸 ⚡ @SalehiApps@Salehi786