eitaa logo
مدرسه علمیه صالحیه
426 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
628 ویدیو
41 فایل
📡 به پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه صالحیه قزوین خوش آمدید 📞ارتباط با ما @salehie_info
مشاهده در ایتا
دانلود
💠یکی از مسائل مهم ما مسئله است.ما باید سعی کنیم که از حیث اقتصاد قوی و بدون باشیم. مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : 🔰 تریبون پل ارتباط بین ما و شما؛ در هر قسمت موضوع یا طرحی که نیاز به توضیح دارد را خدمت شما ارائه می‌دهیم... 📍این قسمت: توضیح اطلاعیه اعلام همکاری با شما مخاطبین گرامی. انشاالله دست به دست هم بتوانیم زیر علم رهبر انقلاب، سربازی در تراز انقلاب اسلامی برای حضرت بقیة اللّه ارواحنا له الفداء باشیم. ______ 🖇 @Talabedartarazenghlab
📸 | 💢 آنکه از خدا موفقیت بخواهد...! 🔸 امام رضا علیه السلام: آنکه از خدا بخواهد اما تلاش نکند، خود را مسخره کرده است. 🖇 معدن الجواهر، ۱:۵۹ ‌ ‌ مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
🔰 امام خامنه ای از مداحان و هیئت؛ 🔴 جدّیّت در فرهنگ‌سازی، ترویج و گستردن مبانی فکری و فرهنگی اسلام: 🔹 این وظیفه‌ی بزرگ و سنگینی را که عرض کردیم، جدّی بگیرید؛ وظیفه‌ی فرهنگ‌سازی، وظیفه‌ی ترویج، وظیفه‌ی گستردن مبانی فکری و فرهنگی اسلام را جدّی بگیرید؛ این بسیار مهم است؛ اساس کار شما این است؛ محور کار را این قرار بدهید. این توصیه‌ی اوّل که فکر و پند و معرفت و بصیرت را با همین ابزارِ هنریِ برجسته منتشر کنید، با مهارتهایی که هر کسی بالاخره ابتکاراتی دارد و مهارتهایی دارد که به کار میزند. ۹۹/۱۱/۱ ✅ مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
🔹 فصل بذرپاشی 🌱 حاصل جمع آوری رهنمود های مقام معظم رهبری (مد ظله) درمورد تربیت کودک این کتاب بسیار پر مغز را فراهم آورده است. کتابی که مبلغ را فقط منحصر در طلبه ها نمی داند و مکان تبلیغ را فقط مسجد نمی پندارد. بلکه بهترین مبلغ را مادران و بهترن مکان تبلیغ را محیط پر مهر و عطوفت خانواده می داند. ابزار های مختلف و به روزی را برای تربیت کودک لازم می داند و مشکلات و عیب هایی که در مدارس وجود دارد را متذکر می شود. خلاصه اینکه این کتاب ارزشمند دید جدیدی را برای مبلغان ایجاد می کند و مبلغ را مجاب به پی گیری روش جدیدی در راستای تربیت هرچه بهتر کودک می کند. مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
11.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 مناظره شنیدنی حضرت امام‌ جواد(ع) با علمای اهل تسنن مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
💠بیگانه‌ها از ما تعریف کنند، اشکالی در کار است ‌‏از این ترس نداشته باشیم که فلان رادیو چه می‌گوید. از ما تعریف کنند معلوم می‌شود در ما اشکالی پیدا شده است، آنها باید فحش دهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم. 📚صحیفه نور، جلد ١٨،صفحه ١٧٩ مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
✳️ در ادامه پرسش کمیل بن زیاد از امیرالمؤمنین علیه السلام: 📍الاِسْتِغْفَارُ اِسْمٌ وَاقِعٌ لِمَعَانٍ سِتٍّ أَوَّلُهَا اَلنَّدَمُ عَلَى مَا مَضَى وَ اَلثَّانِي اَلْعَزْمُ عَلَى تَرْكِ اَلْعَوْدِ أَبَداً وَ اَلثَّالِثُ أَنْ تُؤَدِّيَ حُقُوقَ اَلْمَخْلُوقِينَ اَلَّتِي بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُمْ وَ اَلرَّابِعُ أَنْ تُؤَدِّيَ حَقَّ اَللَّهِ فِي كُلِّ فَرْضٍ وَ اَلْخَامِسُ أَنْ تُذِيبَ اَللَّحْمَ اَلَّذِي نَبَتَ عَلَى اَلسُّحْتِ وَ اَلْحَرَامِ حَتَّى يَرْجِعَ اَلْجِلْدُ إِلَى عَظْمِهِ ثُمَّ تُنْشِئَ فِيمَا بَيْنَهُمَا لَحْماً جَدِيداً وَ اَلسَّادِسُ أَنْ تُذِيقَ اَلْبَدَنَ أَلَمَ اَلطَّاعَاتِ كَمَا أَذَقْتَهُ لَذَّاتِ اَلْمَعَاصِي 🔺استغفار كلمه‌اى است كه بر شش معنى اطلاق مى‌شود:۱-پشيمانى از گذشته ۲-تصميم بر ترك در آينده ۳-پرداخت حقوق مردم ۴-اداى حق خدا در هر كار واجب ۵-آب كردن گوشتهائى كه از حرام روئيده بطورى كه پوست به استخوان بچسبد،و سپس گوشت تازه آورد ۶-چشاندن رنج طاعت به بدن چنان كه لذت معصيت را چشيده. 📚تحف العقول ج۱ ص۱۹۶ مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
☑️ بهشت ✅ امام علی علیه السلام: الجنّة جزاء المطيع بهشت، پاداش فرمانبردار است 📖 غررالحکم، باب بهشت مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
13.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | «لذت دیدن علی‌(ع)» 🔺️ حکایتی از مرحوم علامه محمد تقی جعفری تبریزی به مناسبت سالروز ارتحال علامه جعفری ۹۶/۰۹/۲۲ (رحمت الله علیه) مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
🔹پیامبر اکرم(ص) : 🌷 یاد و ذکر علی عبادت است. مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin
🔹چندمین بار بود که صورتش را از ته می زد؛🔹💇‍♂ امّا اولین بار بود که حکم را می پرسید. نگران بودم که با گفتن حکم صریح، صمیمیتی که تازه بین ما گُل انداخته بود، از بین برود. بنابراین نمی توانستم حرفهای اساسی تر را مطرح کنم. 🔺گفتم: آیه ای را که درباره ریش تراشی می خوانند، شنیده ای؟ با تعجب گفت: نه! گفتم: پس گوش کن و خواندم: وَلا تَه زَنوا(2) (تصحیفِ وَ لا تَحْزَنُوا) گفت: شنیده ام. گفتم: لابد معنی اش را هم می دانی. الفاظ برایش آشنا بود، امّا نمی دانست چه ربطی به ریش تراشی دارد. گفتم: «لا ته زنو» یعنی از ته نزنید. اوّل چینی در پیشانیش افتاد، امّا بعد یکباره خندید. من هم از فرصت استفاده کردم و حکم کلّی مسئله را آن گونه که در رساله ها آمده، برایش توضیح دادم: «تراشیدن ریش و ماشین کردنِ آن، اگر مثل تراشیدن باشد، باید ترک شود. امّا تراشیدن زیر گلو و روی گونه ها در حّد اصلاح مانعی ندارد.»(3) او به کلّی گویی من قانع نبود. با اشاره به صورتش دوباره پرسید: حالا این طوری اشکال دارد یا نه؟ نمی خواستم لقمه را آماده تحویلش دهم. گفتم: یک ملاک به تو می دهم تا خودت به جواب برسی. آیا تا به حال رانندگی کرده ای؟ ـ بله! ـ می دانی بُکسر باد چیست؟ ـ بله! ـ خوب، اگر صورتت را طوری بزنی که وقتی پشه یا مگس روی آن بنشیند، «بُکسر باد» کند، اشکال دارد؛ امّا اگر مگس بدون بُکسر باد یا لیز خوردن به رانندگی ادامه دهد، اشکال ندارد. خندید. خنده اش نشان می داد که هم مطلب را به خوبی گرفته و هم از بابت مسئله چیزی به دل نگرفته است. 🔹آن روز به این نتیجه رسیدم که گاه مسائل شرعی را با چاشنی طنز و مزاح می توان به گونه ای مطرح کرد که هم پرسش کننده به پاسخ برسد و هم زمینه گفتگوهای بعدی از میان نرود. مدرسه علمیه صالحیه قزوین 🖇 @salehie_qazvin