eitaa logo
صالحین دامغان
342 دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
2.9هزار ویدیو
597 فایل
ارتباط با ادمین @a_mohammadi61
مشاهده در ایتا
دانلود
برگزاری (حلقه شهید شهید عبیری وشهید میرعماد) همراه با تنوع در هوای ازاد وسرسبز وتفریحی مجمع منادیان دوستی قرائت قرآن وصلوات ودعای جامع کبیره و ادای احترام به مقام شامخ شهدا همراه با تبین جهادی این مناسبت سخنران ومداح::خانم میرعماد سر گروه جهادی:رضایی مکان:مجمع منادیان دوستی ۱۴۰۳/۳/۱٥
🔰تمرین گروه سرود ریحانه النبی س در پایگاه با حضور متربیان حلقه شهید سلیمانی
تشکیل حلقه صالحین احمدی روشن با حضور مربی فرمانده و مادران متربیان موضوع ارتباط بیشتر سرگروها با مادران جهت برنامه ریزی بهتر در اهداف مورد نظر و هم اندیشی با مادران عزیز جهت اوقات فراغت و اردوهای تابستانه فرزندانشان 🍀🍀🍀🍀🍀 ۱۴۰۳/۳/۱۲ مکان پایگاه
⭐️برگزاری حلقه کودک و خردسال با آموزشهای مربی با تجربه حلقه خانم خلج مربی مهد ⭐️زمان:چهارشنبه 16خرداد ماه 1403 🌟‌ 💫🌟 🌟💫🌟‌ 💫🌟💫🌟
⭐️برگزاری حلقه صالحین رده سنی بزرگسال با تلاوت نور خواندن حدیث کساء و آموزش احکام شرعی توسط سر گروه خلقه بزرگسال در پایگاه نور ⭐️زمان:1403/3/16 🌟‌ 💫🌟 🌟💫🌟‌ 💫🌟💫🌟
⭐️بازرسی و بازدید اعضای موسسه قرآن و عترت ام البنین از اجرای طرح شکوفه های نماز در پایگاه نور و اهدای جوایز یادبود به کلیه شرکت کنندگان در این طرح ⭐️زمان:چهارشنبه 16خرداد ماه 1403 🌟‌ 💫🌟 🌟💫🌟‌ 💫🌟💫🌟
🔹حلقه حفظ بزرگسالان مربی خ طوسی گرامی حافظ کل قران کریم ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ 🦋🦋🦋🦋🦋
جلسه هفتگی درس هایی از نهج‌البلاغه صالحین در محضر حیدر 🐬 استاد : حجةالاسلام والمسلمین اباذر محمدی مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه مقاومت بسیج دامغان 🐬 مسجد الغدیر شهرک گلستان-دامغان 🐬 چهارشنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳
هدایت شده از همسنگران
بسم الله الرحمن الرحیم «دلم سوخت» و فرصتی برای تأمل در یک مسأله کلان فقهی‌ـ‌اخلاقی رهبر معظم انقلاب، با جمله‌ی بیدارگرِ «دلم سوخت»، صاحب این قلم را به یاد ادله‌ای انداختند که به اندازه‌ی شایسته به عرصه فقاهت، بویژه فقه اجتماعی و فقه رسانه، وارد نشده‌ است. آن‌چه دل رهبری را سوزانده، این است که در وجود رئیس جمهور فقیدمان، «نعمت»ها و «معروف»هایی وجود داشت، که نادیده انگاشته شده است. همین «نادیده انگاشتن نعمت‌ها و معروف‌ها در یک جامعه»، مسأله‌ای است که نیاز به تأمل فقهی دارد؛ 1️⃣در دعای بیستم صحیفه سجادیه (ع)، "برجسته کردن معروفی که از دیگران سر می‌زند"، یکی از مکارم اخلاقی قلمداد شده (افشاء العارفة). در تراث روایی امامیه، از «کُفر المعروف» نهی شده است. منظور از کفر المعروف، ظاهراً این است که وقتی کسی عمل معروفی انجام می‌دهد، دیگران نادیده بگیرند، تحسینش نکنند و از او قدردانی نکنند. در منابع روایی امامیه در «باب مَن کَفَرَ المعروف» روایات هشداردهنده و شگفت‌آوری گردآوری شده است (الکافی، ج 4، ص: 33). شیخ حر عاملی ره، این روایات را در «باب تَحْرِيمِ كُفْرِ الْمَعْرُوفِ مِنَ اللَّهِ كَانَ أَوْ مِنَ النَّاسِ‌» در میان «ابواب امر به معروف و نهی از منکر» گرد آورده است (وسائل، ج 16، ص: 309). نام‌گذاری باب، با کلمه‌ی «تحریم»، فتوای شیخ حر ره را نشان می‌دهد هرچند در فقه استنباطی، این مسأله چندان بررسی نشده و فتوای روشنی به دست نیامده است. بی‌گمان نمی‌توان این روایات را به روابط فردی محدود کرد و آنها را به روابط شهروندان با حاکمان و نیز روابط رسانه‌ها با حاکمان، بی‌ارتباط دانست. در چند روایت، تصریح شده که باید "از آن دستی که نعمت خداوند بر آن دست جاری می‌شود تا به تو برسد"، شکرگزاری کنی (همان). در آموزه‌های نهج البلاغة، بین «ثنای استحقاقی» و «مَلَق=چاپلوسی»، که بار ارزشی منفی دارد، فرق نهاده شده است (الثَّنَاءُ بِأَكْثَرَ مِنَ الِاسْتِحْقَاقِ مَلَقٌ). در روایات، ناسپاسی (کفران النعمة) موجب قطع نعمتها، پریشانی جامعه و کسادی بازارها قلمداد شده است! بعید است که این ناسپاسی فقط بر «ناسپاسی فردی» حمل شود و شامل «جامعه ناسپاس» نشود. ظاهرا برداشت شیخ حر عاملی ره نیز هین بوده است که این باب را در میان ابواب امر به معروف و نهی از منکر (که صبغه‌ی اجتماعی دارد) گنجانده وگرنه مانند برخی دیگر از محدثان، این باب را در ابواب صدقات می‌گنجاند تا صرفاً رابطه آخذ صدقه با معطی صدقه را بیان کند. 2️⃣چنانکه در فرجام بحث زکات آمده، بر آخذ صدقه، حرام است که «کفران نعمت» کند بلکه شایسته‌ است آخذ از صدقه‌دهنده ثناگویی و تشکر کند (منتهى المطلب، ج‌8، ص: 510). در ذیل مبحث صلات استسقاء، وقتی می‌خواهند "گناهان موجب کاهش نزولات آسمانی" را فهرست کنند، «کفران النعمة» را یکی از این گناهان دانسته‌اند (جواهر 12/127) صاحب جواهر ره در خاتمه‌ی این بحث نوشته است: «و لعل أعظم أسباب حلول النقم و تحويل النعم احتقار النعمة» (همان 129). 3️⃣ به گمان نگارنده، آن‌چه دل رهبرمان را سوزانده، مسأله‌ای فراتر از بی‌توجهی ما به «معروف»ها و «نعمت»های رئیس جمهور شهید است چون به طور کلی کارنامه‌ی جامعه ایرانی، درباره «کفر المعروف» و «کفران النعمة» نیاز به تأمّل و بررسی دارد. 4️⃣ خوب است اهالی فقاهت نیز در تحلیل و تبیین این روایات و تطبیق آن بر ساحت اجتماع و رسانه و نیز روابط شهروندان با حاکمیت، بیشتر بکوشند تا دانش کافی برای آگاهانیدنِ جامعه تولید شود. شاید کم‌عملی جامعه ناشی از کم‌آگاهی و کم‌آگاهی جامعه ناشی از «رخنه‌ی تئوریک» باشد. ✍️محمد عشایری منفرد حوزه علمیه قم 15خرداد 1403 🌀با ما همراه باشید    ┄┄┅═✧❁🪴❁✧═┅┄┄ 🆔@hamsangaransalehin
هدایت شده از همسنگران
🎒 نو+جوانه‌ها 🍧 معجونی خوشمزه از: 📿 🎣 🎯 در پایگاه‌های منتخبِ ایرانِ سربلند تابستان ۱۴۰۳ گرم‌تر است! جا نمانید... 🌀با ما همراه باشید    ┄┄┅═✧❁🪴❁✧═┅┄┄ 🆔@hamsangaransalehin
هدایت شده از همسنگران
⭐️برگزاری حلقه کودک و خردسال با آموزشهای مربی با تجربه حلقه خانم خلج مربی مهد ⭐️زمان:چهارشنبه 16خرداد ماه 1403 🌟‌ 💫🌟 🌟💫🌟‌ 💫🌟💫🌟
⭐️برگزاری حلقه صالحین رده سنی بزرگسال با تلاوت نور خواندن حدیث کساء و آموزش احکام شرعی توسط سر گروه خلقه بزرگسال در پایگاه نور ⭐️زمان:1403/3/16 🌟‌ 💫🌟 🌟💫🌟‌ 💫🌟💫🌟
🔹حلقه حفظ بزرگسالان مربی خ طوسی گرامی حافظ کل قران کریم ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ 🦋🦋🦋🦋🦋
پایگاه بسیج نجمه برگزار میکند : 🔅کلاس های تابستانی متنوع 🕌در مسجد حضرت معصومه (س) . . . 🔅لیست کلاس ها: 📖 قرآن کودکان 📖 📖 روانخوانی بزرگسال 📖 🖍 طراحی نقاشی 🖍 🪡 خیاطی 🧵 🍰 کیک و شیرینی 🧁 🧶 بافتنی 🧶 🗣 فن بیان 🗣 💤 شعر و قصه 📒 🖋 خوش نویسی 🖋 📙 زبان 📙 💀تجربه پس از مرگ 🪦 🧸 عروسک بافی 🧸 🖌 آبرنگ 🎨 🧶 فرشینه 🧶 🪡گلدوزی 🪡 💆🏻‍♀ بافت مو (با مدرک فنی حرفه‌ای) 💆🏻‍♀ . . . ,,کلاس ها مخصوص دختران و بانوان میباشد,, ⏳شروع کلاس ها (هرروز صبح) از اول تیر تا آخر تیرماه . ⁉️برای اطلاعات بیشتر به پیویِ : ۰۹۱۲۳۳۱۰۸۹۵ مراجعه نمایید.
💫تشکیل حلقه صالحین کودک‌ شهید. یاقوتی شروع کلاس با صلوات حضرت زهرا سلام الله و دعای فرج تمرین هم خوانی سوره قدر برای اعیاد پیش رو تدبر سوره کوثر همراه قصه آموزش اسامی چهارده معصوم آموزش نماز همراه بازی و بازی گروهی زو چهارشنبه. ۱۶خرداد زاده
💫پایگاه محبوبه تقدیم میکنید کلاسهای تابستانی 💫روخوانی وروانخوانی وتجوید (بزرگسالان وجوانان) 💫تدبردرقرآن 💫نقاشی روی شیشه 💫کیف دوزی 💫عروسک بافی 💫کلاسهای ورزشی 💫کلاسهای تقویتی(ریاضی،عربی،زبان)