هدایت شده از معارج
فعالیت اسلامی اقتضا میکند که همه نیروها باقابلیتها و سلیقههای گوناگون جذب شوند. مردم در این زمینه باهم متفاوتاند در حدیث مأثور «لَوْ عَلِمَ النَّاسُ كَيْفَ خَلَقَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى هَذَا الْخَلْقَ لَمْ يَلُمْ أَحَدٌ أَحَداً» [اگر مردم بدانند خداوند مخلوقات را چگونه آفریده، کسی، کسی را سرزنش نمیکند] و این با اصل اختیار منافاتی ندارد، بلکه بر وجود اختلاف در طبیعت افراد بشر تأکید دارد. به عقیدهی من اگر فعالیت آگاهانهی فکری اسلامی از جنبش و مبارزه جدا شود، خشک و بیروح میشود. روح مبارزه دینی هم اگر از آگاهی و اندیشه عاری گردد، دچار ارتجاع و تحجر میگردد. ترکیب مقاومت با آگاهی بخشی و رشد فکری، خط انقلاب اسلامی را تشکیل میدهد.
@salehinhoze
فصل چهارم : شراره ی نخستین
#کتاب_خون_دلی_کهلعل_شد
#کتاب
#کتابخوانی
#حوزه_364_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#ناحیه_حیدر_کرار_ع_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_ع_استان_تهران
#حلقه_نوجوان_سطح1
( گزارش ارسالی توسط فرمانده محترم پایگاه خواهر فرهادی )
🌺 حلقه نوجوان سطح ۱ شهید نوچمنی #پایگاه_شهیده_اسکندری به صورت آنلاین .
🌺 موضوعات مطرح شده :
🌾 در مورد مبحث ایثار و از خود گذشتگی صحبت کردند .
🌾 آیات احادیثی در این باب گفته شد .
🌾 و یکی از بزرگترین ایثارها در روز عاشورا توسط امام حسین و یاران باوفای ایشان به وقوع پیوست .
🌾 درابتدا هم مسابقه ای در مورد شناخت ابعاد شخصیت ومقام امام سجاد علیه السلام به مناسبت روز شهادت ایشان مطرح گردید و دو روز هم برای پاسخگویی مهلت به دختران نوجوان داده شد .
🌺 با تشکر از سرگروه محترم خواهر عمرآبادی .
#شجره_طیبه_صالحین
#پایگاه_شهیده_اسکندری
#حوزه_364_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#ناحیه_حیدر_کرار_ع_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_ع_استان_تهران
#حلقه_میانسال
✴ حلقه میانسال #پایگاه_شهیده_افضل به مناسبت شب هفتم امام حسین علیه السلام
برگزاری زیارت عاشورا و دعای فرج
پخت و توزیع غذا وحلوا بین نیازمندان
✴ با تشکر از سرگروه محترم خواهر شریعت .
#شجره_طیبه_صالحین
#حوزه_364_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#ناحیه_حیدر_کرار_ع_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_ع_استان_تهران
#ما_ملت_امام_حسینیم
#حلقه_نوجوان
🌺 برگزاری هیات عزاداری حلقه نوجوانان سطح ۱ و ۲ #پایگاه_حضرت_زینب_سلام_الله_علیها به مدت ۵ روز در ایام ماه محرم با حضور و مشارکت متربیان حلقه نوجوان .
🌺 با تشکر از سرگروه محترم خواهر ولدخانی .
#شجره_طیبه_صالحین
#محرم1399
#پایگاه_حضرت_زینب_سلام_الله_علیها
#حوزه_364_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#ناحیه_حیدر_کرار_ع_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_ع_استان_تهران
شبهه
در مورد مسير حركت اسيران كربلا، راه شام از كربلا نيست و چنين قضيهاي غلط است كه اسيران به كربلا آمدند و اهل بيت با جابر ملاقات كردند و در واقع اربعين تحريف شده است.
پاسخ :
درباره زيارت كاروان اسراي اهل بيت ـ عليهم السلام ـ از مرقد شهيدان كربلا در اولين اربعين سخنان بسياري گفته شده، برخي از محققين معتقدند كه كاروان اسيران در راه بازگشت به مدينه از كربلا عبور كرده و به زيارت شهيدان رفتند ولي برخي معتقدند چنين چيزي امكان ندارد بلكه اسراي اهل بيت ـ عليهم السلام ـ در اولين اربعين به زيارت نرسيدند و ملاقات با جابر صحت ندارد. اين مسئله نيز يكي از مسائل مورد اختلاف بين محققين است. مرحوم محدث نوري صاحب مستدرك در كتاب لؤلؤ و مرجان اين قضيه را با دلايل و شواهدي بعيد دانسته و رد كرده است.[1]و شهيد مطهري هم كه در نوشتن كتاب حماسهي حسيني و برخي از آثارش مقداري از مرحوم محدث و كتابش تاثير پذير بوده است،[2] موافقاً با مرحوم محدث نوري آن را رد كرده است و يكي از دروغهائي دانسته كه جامعه مرده آنرا پذيرفته و همين مطلب را يكي از دلائل بر مرده بودن جامعه آنروز ايران دانسته[3](اين سخنراني ايشان در روز اربعين بوده است) شهيد مطهري ميفرمايد: «يك جريان ساختگي كه در هيچ كتاب معتبري وجود ندارد و تنها در يك كتاب وجود دارد كه آن كتاب به اتفاق تمام ارباب مقاتل معتبر نيست ...[4] ولي هيچكدام از مورخين و محدثين و مقتل نويسان اسلام اين را ننوشتهاند بلكه تكذيب كردهاند و عقل هم (آنرا تكذيب ميكند). اين دو محقق بزرگ جهان تشيع بدين ترتيب وقوع اين اتفاق تاريخي را انكار كردهاند.[5] اما به نظر ميرسد كه دلايل چندان قطعي نيست، شهيد مطهري فرموده است«عقل هم تكذيب ميكند» در حاليكه چنين نيست، اتفاقا عقل تأييد و تحسين ميكند كه اهل بيت امام حسين ـ عليه السلام ـ از كنار اين حادثه به اين سادگي نگذرند، از نظر عاطفي و عقلي بسيار بعيد است كه انسان بعد از از دست دادن عزيزانش به هر نحوي كه يمكن باشد براي تسلي خاطر و تسكين آلام روحي بر سر مزار او برود و در آنجا عزاداري كند! عقل چگونه با چنين چيزي مخالف بوده و آنرا تكذيب ميكند.[6]كه بانويي مثل زينب كه محبوبترين فرد خاندانش(برادرش حسين) و ساير برادران و فرزندان و برادر زادگان را از دست بدهد و خودش به اسارت برده شود و در راه بازگشت به مزار آنها نرود، امام زينالعابدين ـ عليه السلام ـ امام معصوم كه از هر لحاظ در كمال و در اوج عواطف انساني و عظمت معنوي از مزار عزيزانش زيارت نكند و فرزندان و خاندان پدرش را براي وداع به كربلا نبرد! اتفاقا اگر نرفته باشد، جاي بسي تعجب است و از نظر عقلي رجحان با رفتن اسراء به كربلاست و نرفتن مورد مذمت عقل است! چون مسيري كه اسراء را از كربلا به سوي شام آوردند از همان مسير ممكن است اسراء از شام به كربلا برگردند در هر صورت شهر مدينه بعد از سرزمين كربلاست و كربلا در بين راه سوريه كنوني(شام) و كشور عراق واقع است و از نظر عقلي هيچ استبعاد و مانعي وجود ندارد و از محالات نيست كه خاندان امام حسين ـ عليه السلام ـ در راه بازگشت به مدينه در اولين فرصت به زيارت قبور مطهر شهيدان رفته باشند.
مرحوم نوري و شهيد مطهري در يكي از دلايل ردشان آوردهاند كه چون ابن طاوس صاحب لهوف در جواني اين كتاب را نوشته حرف او غير معتبر است، در حاليكه جوان بودن ابن طاوس هيچ دليلي بر رد اين مطلب نميتواند باشد اتفاق نيرويي كه در جواني براي پژوهش و تحقيق وجود دارد در كهن سالي نيست، اين دليل آنها نيز دليل قابل قبولي نيست.
يكي از دليلهاي شهيد مطهري اين است كه نوشتن هيچ يك از مقتل نويسان و مورخان اسلامي اين واقعه را ذكر ننمودهاند.
در جواب آنها بايد گفت كه: اولاً: چه كسي مدعي است كه مورخين تمام حوادث را دقيقا ضبط كردهاند و مسير كاروان اهل بيت از شام به مدينه را گزارش دادهاند.
ثانياً: صاحب لهوف مرحوم سيد بن طاوس خودش يكي از مقتل نويساني است كه آن مطلب را نقل كرده است. و علاوه بر او ابن نما نيز در مثيرالاحزان نقل نموده است.
ثالثاً: مرحوم مطهري و نوري فقط در حد سخن مدعي شدهاند كه هيچيك از مورخين اسلامي و مقتل نويسان اين واقعه را منعكس نكردهاند. چون آنها به تمام مقاتل دسترسي نداشتهاند و تمام منابع تاريخي را مراجعه نكردهاند.
احتمالا مرحوم نوري اولين كسي است كه در اين مسئله با آوردن دلايلي ترديد نموده است، او از شيخ مفيد نقل كرده است كه فرموده است روز بيستم صفر كه مصادف با اربعين است اهل بيت امام حسين از شام حركت كردند نه اينكه اربعين به كربلا رسيدند.
@salehin_parand
#پرونده
#کارگروه_تولید_محتوا
#پیامهای_تربیت_یافتگان_مکتب_عاشورا
#ناحیه_حیدر_کرار_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
متن شبهه 👇👇👇
محرم تمام شد.
به خانه هایتان بروید.
مهیا شوید برای همه انچه که بوده اید.
حسین را هم درون پستو هایتان پنهان کنید تا سال دیگر .
چون علم و کتل ونخل و زنجیرهایتان.
اکبر و اصغر و قاسم و عباس را هم!
عباس را نه!
به کارتان می اید .
برای قسم خوردنتان هنگام دروغ.
برای گاه خطر هایتان .
زمانی که می خواهید سر دیگری کلاه بگذارید وشاهدی می خواهید.
فردا صبح هم کرکره مغازه هایتان را بالا بدهید.
دربنگاهایتان را باز کنید و یک لایتان را چهار لا حساب کنید.
کلاه هایتان را آماده کنید برای اینکه دوباره تا خرخره سر مردم بگذارید.
آنچه را این روز ها خرج نذریهایتان کردید .
خرج شربت چای مرغ وبرنجتان
به یک باره جبران کنید .
بروید و حسین و دردهایش را به حال خود بگذارید.
دکتر شریعتی
پاسخ :
🔹 بهترین دلیل برای غرض و مرض نویسنده متن فوق، نسبت دادن متن هتاکانه فوق به دکتر شریعتی است.
این جملات نه تنها در هیچ یک از آثار دکتر شریعتی وجود ندارد، بلکه ایشان خود سخنران جلسات محرم بود. جهتگیری آثار مکتوب و شفاهی وی نیز بر خلاف آنچه در بالا آمده می باشد.
🔹 اما غیر از دروغگویی و بهتان که همواره در شبهات اسلام ستیزان دیده میشود، غرور و خودبرتربینی آنهاست که جالب توجه است.
نوشته فوق گویی القاء می کند که هرچه گناه است و فساد، از دوست داران حسین علیهالسلام و اسلام سر میزند و آنها معصوم و بیگناه یک گوشه ای نشسته و مشغول زندگی انسانی هستند!!!
به تعبیر قرآن:
چون به آنان گویند: در زمین فساد نكنید، میگویند: فقط ما اصلاح گریم! آگاه باشید که یقیناً خودشان اهل فسادند اما درک نمی کنند! (بقره:۱۱ و ۱۲)
🔹 بله تجربه هم نشان میدهد همین عاشقان سیدالشهداء بیشترین کمک به فقرا را داشته و سالمترین زندگی را دارند. مصاحبه با زندانیان، گفتوگو با معتادان و حتی پرسش از سالمندانی که مورد بی مهری فرزندان قرار گرفته و در خانه سالمندان زندگی میکنند، به خوبی این مطلب را اثبات می کند.
🔹 واضح است که منکر وجود افراد ناسالم حتی در مقدسترین نهادها مانند روحانیت نیستم، اما اشتباه برخی افراد را به پای جمیع مومنان و سبک زندگی آنها گذاشتن، بیانصافی و بیوجدانی دینستیزان است که همواره اتفاق می افتد.
@salehin_parand
#پرونده
#کارگروه_تولید_محتوا
#پیامهای_تربیت_یافتگان_مکتب_عاشورا
#ناحیه_حیدر_کرار_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
هدایت شده از معارج
وقتی در مشهد بودم، نام امام خمینی را شنیدم. ایشان آن زمان به «حاجآقا روحالله» معروف بودند و شهرت ایشان میان طلاب به خاطر جدیت در تدریس بود. هر طلبه جوانی که در درس جدیت و کوشایی داشت، مشتاق شرکت در دروس ایشان در حوزهی قم بود. پسازآنکه ۱۳۳۷ به قم رفتم، در دروس اصول فقه امام شرکت کردم و این درسها را طی شش سالی که در قم بودم ادامه دادم. در دروس فقه امام هم شرکت کردم، ولی در همهسالها نه؛ چون به حلقهی درس حاجآقای مرتضی حائری پیوستم؛ و این امر نه به علت ترجیح جلسات درس آقای حائری، بلکه به سبب شلوغ نبودن آن بود.
@salehinhoze
فصل پنجم : آتشفشان انقلاب
#کتاب_خون_دلی_کهلعل_شد
#کتاب
#کتابخوانی
#حوزه_364_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#ناحیه_حیدر_کرار_ع_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_ع_استان_تهران
#شجره_طیبه_صالحین
#جلسه_حضوری
#حلقه_شهیده_مریم_فرهانیان
موضوع جلسه :
جلسه با درود وسلام بر محمد و آل محمد و قرائت قرآن شروع شد.
عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری و ادامه مبحث خودسازی (خروج از عادات بد)
برنامه پیشنهادی هفته دفاع مقدس.
گفتگو با اعضای شورا در رابطه با مسئولیت های محول شده.
جلسه با دعای سلامتی امام زمان عج وصلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید.
#پایگاه_شهدای_گمنام
#مسجد_امام_حسن_مجتبی_ع
#حوزه_360_بصیرت
#ناحیه_حیدر_کرار_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران