🔸 دفتر مقام معظم رهبری: هلال ماه مبارک رمضان رؤیت نشد، فردا [دوشنبه - ۱۶ اردیبهشت] روز آخر ماه شعبان است
🔹 متن اطلاعیه: بسم الله الرحمن الرحیم، به اطلاع ملت مؤمن و شریف ایران میرساند، با توجه به اهمیت تعیین روز اول ماه مبارک رمضان گروههای زیادی در سراسر کشور به استهلال پرداختند و هیچگونه گزارش اطمینان بخشی از رؤیت هلال واصل نشد. لذا بر اساس موازین شرعی برای مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله خامنهای (مدظله العالی) رؤیت هلال در شب دوشنبه به اثبات نرسید و روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ روز آخر ماه شعبان است. دفتر مقام معظم رهبری
🔹 بنابراین مؤمنینی که مایل به درک ثواب روزه آخرین روز ماه شعبان هستند، میتوانند به عنوان روزه مستحبی و یا قضا، روزه بگیرند.
✔️ #شاخصهای_آرایش_جنگی
آرایش دشمن آرایش جنگی است.
در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همهی بخشهای مختلف.
۹۸/۲/۱۱
۱. مرزبندی با دشمن باید کاملا پررنگ باشد. ۹۷/۱۲/۲۳
۲. در جنگ غیر نظامی، دشمن به دنبال ترساندن و ناامید کردن و از بین بردن اعتماد به نفس طرف مقابل است.۹۷/۱۲/۶
۳. در جنگ غیر نظامی، هنرمندان و اهالی فکر و نظر، در حکم نیروهای مسلح در جنگ سخت هستند.۹۷/۸/۲۵
۴. نقش بانوان در پیروزی و یا شکست، برجسته است.۹۶/۱۲/۱۷
۵. کار دشمن در جنگ غیرنظامی، بر پایه ی دروغ و تحریف و شایعه و سانسور و بایکوت بناشده است.۹۶/۱۰/۲۲
۶. در جنگ، مساله آگاه سازی و تبیین بسیار پراهمیت است.
۷. در جنگ غیرنظامی، ایمان مردم هدف قرار گرفته است.۹۵/۱۰/۱۹
۸. همچنان که جنگ سخت هیات اندیشه ورز می خواهد، جنگ نرم هم هیات اندیشه ورز میخواهد.۹۵/۹/۳
۹. جنگ های غیر نظامی معمولا بلندمدت هستند، بنابراین باید دایما مراقب دشمن بود.۹۵/۷/۲۸
۱۰. هدف دشمن این است که مروم را از عرصه جهاد و نقاومت دور کند و نسبت به آرمان ها بی تفاوت کند. ۹۵/۷/۵
۱۱. دشمن در تمام بخش های جنگ، حتی در جنگ نظامی، به دنبال تصرف فضای فکری و روحی کشور است. ۹۵/۷/۵
۱۲. در جنگ غیرنظامی پول خرج می کنند برای اینکه بتوانند ذهن جوان مسلمان مومن ایرانی را از اصل دین منصرف و منحرف کنند. ۹۵/۵/۱۶
۱۳. در جنگ نباید فقط در موضع دفاع بود بلکه باید در موضع تهاجم هم بود.۹۵/۴/۱۲
۱۴. تلاش دشمن در این جنگ نرم، زمینه سازی برای تهی شدن نظام از عناصر قدرت است. ۹۵/۳/۶
۱۵. در جنگ امنیتی و نفوذی، فکرها و اراده ها با هم می جنگند.۹۵/۵/۳۱
۱۶. دشمن به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری به منظور تغییر باورهای مردم است.۹۵/۳/۶
۱۷. دشمن با تبلیغات بدنبال این است که دستگاه محاسباتی ما را دچار اختلال کند. ۹۳/۴/۱۶
🔴 #سواد_رسانه ای؛
👌باسواد شیم...
🔰 ۱۰ باید و نبایدِ کار در فضای مجازی؛
📍بسیاری از ما بخشی از عمرمان را در این فضا سپری می کنیم و از این چشمه می نوشیم. چند توصیه و تجربه پیشنهادی برای کار در فضای مجازی:
1️⃣ هر عکس، فیلم و خبری را برای عزیزانمان فوروارد نکنیم. به ویژه تصاویری که حاوی صحنههای تلخ و دلهرهآور است. دلیلی ندارد چیزی که حال ما را بد میکند را برای کسی بفرستیم که برایمان اهمیت دارد و حال او را هم بد کنیم.
2️⃣ به منبع ارسال پیام دقت کنیم و از خودمان بپرسیم چرا و به چه هدفی این محتوا تولید شده است؟ حقیقت دارد یا یک شایعه و دروغ است؟
وقتی یک خبر دروغ را بازنشر میکنیم ما هم بخشی از چرخه دروغ میشویم. اگر به راستی از دروغ بدمان میآید، آن را بازنشر نکنیم.
3️⃣ وقتی میخواهیم خبری را برای کسی ارسال کنیم ده ثانیه فکر کنیم و از خودمان بپرسیم این خبر به طرف مقابل دانش اضافه میکند؟ لبخند میبخشد؟ آرامش میدهد؟ اگر یکی از این سه حالت بود، ارسال کنیم.
4️⃣ اگر با نقد و نگاه کسی مخالف هستیم ما رسالتی برای ادب کردن او نداریم، حرفمان را محترم بزنیم و فاصله بگیریم. حفظ فاصله همیشه باعث حفظ احترام متقابل میشود.
5️⃣ اسکرینشات نگیریم و چتهای دو نفره را برای دیگران ارسال نکنیم. دنیای خصوصی دو نفره را جار نزنیم. یادمان باشد که ما بخشی از آن ماجرا بودهایم. اگر کسی قصد آزار دارد از طریق قانونی پیگیری کنیم.
6️⃣ هر مطلب، عکس یا کامنتی که منتشر میکنیم، به کارت ویزیت ما تبدیل میشود، مشخص نیست بعد از دست به دست شدن چه کسانی آن را میبینند اما خیلیها بر اساس همان، شخصیت ما را قضاوت میکنند.
7️⃣"بیشعور"ها را به شهرت نرسانیم. با فالو کردن، لایک کردن و معرفی افرادی که در شبکههای مجازی ریشه ای ندارند و تشنه شهرت هستند و دست به رفتارهای ابلهانه میزنند به ویزیتور رایگان آنها تبدیل نشویم و به آنها کمک نکنیم. ما در مقابل هر لایک مسئول هستیم.
8️⃣ هیچکس جز ما در فضای مجازی مسئول حریم شخصیمان نیست. وقتی عکسی منتشر میکنیم امکان بازپس گرفتن آن میسر نیست، مراقب باشیم چه چیزی را منتشر میکنیم و چقدر به دیگران اجازه میدهیم به حریم شخصیمان وارد شوند. گلههای بعدی سودی ندارد.
9️⃣ «اعتماد کردم و فریب خوردم». این جمله، حرف مشترک تمام کسانی است که در فضای مجازی مورد سواستفاده مالی، روحی یا جسمی قرار گرفتهاند. این حرف تلخ است اما واقعیت دارد: اینجا اصل بر «بیاعتمادی» است.
♦️اول شک کنیم بعد اعتماد، تا کمتر پشیمان شویم.
🔟 گوشی موبایل در دست ما هم گُل است، هم گلوله! شب قبل از خواب به این فکر کنیم که در طول روز با آن حال دیگران را بهتر کردهایم یا روان و آبروی کسانی را به قتل رساندهایم؟!
رسانه باشید 🌺
May 11