صالحین شاهرود
طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب همزمان باسرکشی ازحلقه های صالحین
حلقه صالحین حفظ قرآن کریم شهیدمحمداحمدی
باحضورکارشناس مذهبی حجت الاسلام باقری وفرمانده حوزه
#پایگاه_مقاومت_حضرت_مریم_(س)
🌺🌺🌺
حوزه مقاومت فضیلت
🍀🍀🍀
صالحین شاهرود
طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب همزمان باسرکشی ازحلقه های صالحین
حلقه صالحین شهیدحسین باقری
باحضورکارشناس مذهبی حجت الاسلام باقری ومربی حوزه
#پایگاه_مقاومت_حضرت_مریم_(س)
🌺🌺🌺
حوزه مقاومت فضیلت
🍀🍀🍀
صالحین شاهرود
طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب همزمان باسرکشی ازحلقه های صالحین
حلقه صالحین شهیدغلامحسن باقری
باحضورکارشناس مذهبی حجت الاسلام باقری ومربی پایگاه
#پایگاه_مقاومت_حضرت_مریم_(س)
🌺🌺🌺
حوزه مقاومت فضیلت
🍀🍀🍀
⭕برخی زمینه های تعامل با خانوادههای متربیان
۱. ارزیابی رفتارهای متربیان در خانه با برقراری تماس با والدین.
۲. آموزش دادن خانوادهها درباره نحوه برخورد با ناهنجاریهای ارتباطی و دوستی گزینی فرزندان.
۳. تشریح ضرورت ازدواج دادن به موقع و آسان فرزندان و پرهیز از توجه به آداب و رسوم غلط و غیرشرعی در این باره.
۴. پرهیز دادن برخی مادران و خواهران بزرگتر از مخفیکردن خطاهای عمدی فرزندان کوچکتر و پرهیز دادن برخی پدران از غفلت نسبت به تربیت فرزندان و توجه بیش از حد به مشغولیتهای شغلی و امور خارج از منزل.
۵. تشویق کردن والدین به ابراز محبت کافی، وافی و یکسان به همه فرزندان؛ اعم از بزرگ و کوچک. برای حصول هرچه بهتر نتیجه، با این مرکز در ارتباط باشید.
#مهارتهای_سرگروه
#خانه_مسجد_مدرسه
@salehin_shahrood
⭕کشش مربی و کوشش متربی
جذاب سازی جلسات تربیتی
🔻فضاسازی تبلیغاتی در مکان برگزاری جلسات تربیتی، انتخاب موضوعات جذاب و پر کشش به خصوص در جلسات اول و دوم و مبتنی بر نیاز و ظرفیت مخاطبان گروه و نیز زمینه سازی برای انجام بحث گروهی و دو طرفه با هدف درگیر کردن مخاطبان در بحث، همراه با توجه به تکریم شخصیت اعضای گروه و احترام به نظرات متقابل آنان توسط مربی، از اساسی ترین اصول نهادینه سازی جذاب سازی جلسات و برنامه های گروهی در دوره تثبیت است.
پس بر این اساس تداوم استمرار عضو در گروه، بیش از همه مستلزم وجود دو امر مهم، کشش مربی و کوشش متربی است.
کشش در واقع، همان جاذبه های عضویت و حضور در حلقه می باشد که بالا بردن آن نیازمند برنامه ریزی دقیق از سوی مربیان و سرگروه ها است. مفید بودن مباحث، دقیق و علمی بودن موضوعات مطرح شده و در عین حال طرح گفتمان به شیوه ای جذاب و مخاطب پسند، اصلی ترین رمز موفقیت مربی و سرگروه در رونق بخشی به حلقه های تربیتی است.
#جذاب_سازی_جلسات
#مهارتهای_سرگروه
@salehin_shahrood
🔻چرا عزاداری امام حسین(ع) از روز اول محرم شروع میشود؟
1️⃣ امام رضا(ع) میفرماید: «از اول دهۀ محرم، حزن و اندوه در چهرۀ پدرم دیده میشد و حالت عزادار به خود میگرفت و روز دهم، روز مصیبت و گریۀ او بود» (امالی صدوق/۱۲۸)
2️⃣ عزاداران با ده شب عزاداری، در واقع خود را برای حضور در غم بزرگ عاشورا آماده میکنند. اگر عزاداری از روز عاشورا شروع میشد ذکر مصیبتها خیلی دردناکتر و غیرقابل تحملتر میشد.
3️⃣ یک دهه عزاداری قبل از عاشورا میتواند موجب کسب توجه و سوز دل در روز عاشورا باشد. کسانی که دل غافلی دارند یا در اثر توجه به تعلقات دنیا احساس محبتشان به امام حسین(ع) کم شده، ده روز فرصت دارند تا در محافل عزاداری با شنیدن مواعظ و معارف دینی آمادگی لازم را کسب کنند تا مبادا در روز مصیبت بزرگ عاشورا بیاحساس و بیتوجه باشند.
👤علیرضا پناهیان- ۲۰ مهر ۹۴
#محرم
@salehin_shahrood
❌از تعامل در فضای اجتماعی تا تغییر شخصیت
📱📘📱📘📱📘📱📘📱📘
💢نقطه تمرکز اغلب شبکههای اجتماعی، بر دو عنصر اشتراکگذاری و تعامل قرار دارد. شبکههای اجتماعی سایبر یکی از بسترهای زندگی در #عصر_جدید هستند؛ متأسفانه بسیاری از سیاستگذاران در شبکههای اجتماعی، ابعاد غیرفنی و اجتماعی این پدیده را به نحو صحیح و دقیق درک نمیکنند.
💢یکی از پدیدههایی که بر اثر اشتراکگذاری و تعامل مستمر در #فضای_مجازی برای کاربران رخ میدهد و دارای اثرات گسترده اجتماعی میباشد، پدیدۀ #همرنگی است. #همرنگی با جمع بهمعنای تغییر در تفکر، شناخت و رفتارها بر اثر فشار حقیقی یا مجازی دیگران است. در این فرآیند فرد برای کسب تأیید اجتماعی از جمع که نشانهای بر تأیید صحت اعمال و رفتار اوست و در نهایت منجر به کسب روابط اجتماعی قویتر میشود، خود را مطابق انتظار جمع همرنگ مینماید.
💢آنچه سبب این رفتار میشود همانا #نفوذ اجتماعی اطلاعاتی بر فرد است که او را به #همرنگی وادار میکند. علت #همرنگی فرد این است که به باور فرد، تفسیر دیگران (جمع یا اکثریت) از یک موقعیت مبهم، از تفسیر خودِ فرد صحیحتر است. بنابراین این امکان تقویت میشود که فرد در مقابل کنشجمعی در #فضای_مجازی در یک موضوع خاص سه رفتار متابعت، همانندسازی و درونیکردن را از خود بروز دهد. در اولی میل به تشویق یا ترس از تنبیه در #فضای_مجازی عامل تبعیت است؛ در دومی این امکان وجود دارد که فرد به عقایدی باور پیدا کند که مطابق افکار قبلی او نیست، اما در مداری از جاذبه و کشش بهوسیلۀ شوالیههای #فضای_مجازی گرفتار آمده؛ و در سومی رسوخ اعتقادات تازه برآمده از دیگران در مبانی شناختی فرد صورت میگیرد. میتوان از این لحظه به بعد فرد را نه مخاطب پیام رسانهای خاص که عضوی از آن رسانه دانست که در راستای اهداف آن. تلاش نیز میکند.
📱📘📱📘📱📘📱📘📱📘
#سواد_رسانه_ای
@salehin_shahrood