eitaa logo
دانلود
هدایت شده از هیات رزمندگان اسلام بخش لاله آباد
💢 موافقین و مخالفین افزایش نرخ بنزین در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه چه کسانی بودند؟ 🔻 موافقین: 🔹حسن روحانی، رئیس‌جمهور گرایش سیاسی: اصلاح‌طلب _ اعتدالگرا (کارگزاران) 🔸اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور/ گرایش سیاسی: اصلاح طلب 🔹محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس ‌جمهور/ گرایش سیاسی: اعتدالگرا 🔸محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و‌ بودجه / گرایش سیاسی: اعتدالگرا 🔹محمد نهاوندیان، معاون امور اقتصادی رئیس‌جمهور / گرایش سیاسی: اعتدالگرا 🔸فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد گرایش سیاسی: اصلاحات 🔹 بیژن زنگنه، وزیر نفت / گرایش سیاسی: اصلاح طلب _ اعتدالگرا 🔸عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک‌ مرکزی / گرایش سیاسی: متمایل به اصلاحات 🔹علی لاریجانی، رئیس مجلس گرایش سیاسی: اعتدالگرا 🔸کاظم جلالی / گرایش سیاسی: اصلاح طلب 🔸غلامرضا تاجگردن / گرایش سیاسی: اصلاح طلب 🔸الیاس حضرتی / گرایش سیاسی: اصلاح طلب 🔻مخالفین: 🔹 ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه گرایش سیاسی: انقلابی 🔸 غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضائیه / گرایش سیاسی: انقلابی 🔹 محمد جعفر منتظری: انقلابی صدای ایران
برای افزایش قیمت بنزین، دو بحث، متبادر می شود: ۱- جلسه هماهنگی سران قوا برای هماهنگی حسن اجرای قوانین است. هر چند منتشر نشدن مصوبه و چگونگی درآمد و هزینه به صورت شیشه ای برای مردم می تواند از اعتماد عمومی بکاهد. ۲- تعیین قیمت بنزین، در ماده ۱ قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب ۱۵/۱۰/۱۳۸۸ تصویب شد. ۳- اگر تصمیم مجریان، مخالف قانون باشد قابل ابطال در دیوان عدالت اداری است. ۴- بر اساس اصول یکصد و چهاردهم و یکصد و سیزدهم قانون اساسی، دولت با رای مردم انتخاب شد تا به طرقی مانند همه پرسی مجازی (اصل پنجاه و نهم این قانون)، رضایت مردم، اولویت نماینده ی مردم باشد. اگر از همه نظرسجی شود بالاترین نارضایتی، تبعیض در ناعدالتی دارایی (تفاوت فقیرترین با غنی ترین بشر) است. برای ایجاد تعادل، مرکز آمار تاسیس شد تا دارایی، درآمد و هزینه را شناسایی و برای ایجاد تعادل، به سازمان برنامه و بودجه دهد و براساس برنامه ریزی، بودجه توزیع شود مردم هم لازم است فرایند را ببینند تا چنان چه پیش نهاد یا اعتراضی دارند ارائه دهند تا اشکال ها اصلاح شود ولی این روند را آیا می توان دید؟ ۵- نگرانی مردم از تغییر نرخ: نخست- افزایش قیمت منابع نفت ملی شده، موجب افزایش اشتغال پایدار و درآمد مردم از فقیر به غنی (اصل بیست و هشتم این قانون) شود بدون این که موجب تن پروری شود. دوم- کمک به مردمی شود که برای تشکیل خانواده ماندند و توان ازدواج ندارند. (ردیف ۱ اصل چهل و سوم این قانون) سوم- کمک به مردمی باشد که خانواده تشکیل دادند و شغل دایمی با بیمه ی کامل تامین اجتماعی (اصل بیست و نهم این قانون شامل درمان تکمیلی- بازنشستگی- پیری- از کار افتادگی- بیکاری- بی سرپرستی- در راه ماندگی- حوادث و سوانح- بهداشت و درمان به صورت بیمه و غیره) که ناقص است. چهارم- کف و سقف دارایی فقیرترین با غنی ترین جهت شناسایی فقیر (ردیف ۱۲ اصل سوم این قانون) مشخص باشد. پنجم- کف و سقف پر درآمدترین و کم درآمدترین مشاغل با علل توجیحی جهت رفع فقر (اصل چهل و سوم این قانون) شناسایی و حمایت شود. @rezaasghari
رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه: تخریب و آتش زدن کار مردم نیست/ سران قوا با پشتوانه‌ کارشناسی، یک تصمیمی گرفته‌اند و طبعاً باید اجرا شود یکشنبه 26 آبان 1398 ساعت 08:50 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در درس خارج فقه امروز خود، سخنانی را درباره مدیریت مصرف سوخت مطرح کرده‌اند. به گزارش جام جم آنلاین از دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، بسم الله الرحمن الرحیم و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین. قبل از اینکه بحث را شروع بکنیم، من عرض بکنم که در این یکی دو روز خب یک حوادثی به دنبال مصوّبه‌ی سران کشور، سران قوا اتفاق افتاد؛ دیروز، دیشب، پریشب، در برخی از شهرهای کشور، و متأسفانه مشکلاتی هم درست شد، تعدادی جان باختند و مراکزی تخریب شد، از این کارها هم شد در این یکی دو روزه. چند نکته را باید توجه داشت؛ اولاً وقتی یک چیزی مصوبه‌ی سران کشور هست، آدم باید با چشم خوش‌بینی به او نگاه کند، بنده در این قضیه سررشته ندارم یعنی تخصص این کار را ندارم، گفتم هم به آقایان؛ گفتم من چون نظرات کارشناس‌ها هم در این قضیه‌ی بنزین مختلف است، بعضی‌ها آن را لازم و واجب میدانند بعضی‌ها مضر میدانند، بنابراین من هم که صاحبنظر نیستم در این قضایا؛ گفتم من صاحبنظر نیستم لکن اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت میکنم. من این را گفتم، حمایت هم میکنم. سران قوایند، نشستند با پشتوانه‌ی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم؛ این یک نکته. نکته‌ی دوم اینکه خب بله، یقیناً بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران میشوند یا ناراحت میشوند یا به ضررشان است یا خیال میکنند به ضررشان است به هر تقدیر ناراضی میشوند، لکن آتش زدن به فلان بانک این کار مردم نیست، این کار اشرار است؛ کار اشرار است، این را باید توجه داشت. در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینه‌ورزان، انسانهای ناباب وارد میدان میشوند، گاهی بعضی از جوانها هم از روی هیجان با اینها همراهی میکنند و این‌جور مفاسد را به بار می‌آوردند. این مفاسد هیچ مشکلی را درست نمیکند جز اینکه علاوه‌ی بر هر مشکلی که هست، ناامنی را هم اضافه میکند. ناامنی بزرگ‌ترین مصیبت برای هر کشوری است، برای هر جامعه‌ای است، اینها قصدشان این است. شما ملاحظه کنید در این دو روز تقریباً یعنی دو شب و یک روزی که از این قضایا گذشته همه‌ی مراکز شرارت دنیا علیه ما این کارها را تشویق کردند، از خانواده‌ی منحوس خبیث خاندان پهلوی تا مجموعه‌ی خبیث و جنایتکار منافقین، اینها دارند مرتباً در فضای مجازی و در جاهای دیگر دارند تشویق میکنند ترغیب میکنند که این شرارتها انجام بگیرد. من عرضم این است هیچ کس به این اشرار کمک نکند، هیچ انسان عاقل و شایسته‌ای که به کشور خودش علاقه مند است، به زندگی راحت خودش علاقه مند است، به اینها نباید کمک بکند؛ اینها اشرارند، این کارها کار مردم معمولی نیست. مسئولین هم البته دقّت کنند، مواظبت کنند، هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند. حالا من دیروز دیدم در تلویزیون که بعضی از مسئولین محترم آمدند گفتند که ما مراقبیم که این افزایش قیمت موجب افزایش قیمت اجناس و کالاها نشود؛ خب بله این مهم است، چون الان گرانی هست، بنا باشد باز اضافه بشود گرانی خب این برای مردم خیلی مشکلات درست میکند، باید مراقبت کنند. این مراقبت‌ها را اینها بکنند، مسئولین حفظ امنیت کشور هم به وظایفشان عمل کنند، مردم عزیز ما هم که خوشبختانه در قضایای گوناگون این کشور بصیرت خودشان را، آگاهی خودشان را نشان دادند بدانند که این حوادث تلخ از ناحیه‌ی کیست و چگونه است، این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی است، این را بفهمند توجه کنند که میفهمند هم مردم ملتفتند، و از اینها فاصله بگیرند. این آن توصیه‌ی ما است، مسئولین کشور هم به وظایف‌شان به طور جدی عمل کنند.
audio_2019-11-17_13-58-26.ogg
1.31M
محرمانه 🔴 بررسی بیانات صبح امروز رهبری در مورد @secret_file 🎙 دکتر امیدیان 👌 http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
هدایت شده از Baradaranebasiji
🌙🔴🌍دم خروس كانال‌هاي ضدانقلاب با قطعي اينترنت در كشور بيرون زد؛ 🔹آقاي جهرمي ادمين‌ها در داخل هستند از روز گذشته به دليل نقش‌آفرينی شبكه‌هاي اجتماعی در ايجاد التهاب، امكان دسترسی به آدرس‌هاي اينترنتی غيرلوكال محدود شد؛ جالب اينكه فعاليت برخي كانالهای ضدانقلاب نيز بعد از محدوديت اينترنت در داخل، متوقف يا محدود شده است. به‌طور مشخص كانال‌هاي كلمه، فاكس نيوز و امتداد از حدود ساعت ۲۱ ديشب تا اين لحظه به‌روز نشده‌اند. فعاليت كانال مملكته نيز از ساعت ۲۱ ديشب تا ۳ بامداد امروز متوقف بود. كانال‌هاي سحام نيوز، راسوياب، آژانس ايران خبر و جهان باستان نيز كه رويكرد كاملاً ضدنظام‌دارند از حوالي ظهر امروز تا نزديك ساعت ۲۰ به‌روز نشدند و از روز گذشته تا ظهر امروز كمتر از ۴ مطلب منتشر كرده‌اند. اين موضوع يعني ادمين اين كانال‌ها در داخل كشور هستند. لازم است وزارت ارتباطات و دستگاه امنيتي دولت با توجه به دسترسي به زيرساخت فوراً پاسخگو باشند و نهادهای نظارتی به این مساله رسیدگی کنند. ❌لطفا نشر دهید @baradaranebasiji تلگرام
هدایت شده از محمد آقاجانی احمدی
☑️ گزارشی اجمالی از خشونت‌ها و خسارت‌ها/ بیش از ۱۰۰ بانک و فروشگاه غارت شد 🔸برآوردهای اولیه یک نهاد امنیتی از میزان اعتراضات بنزینی در روزهای گذشته از حجم خشونت گسترده و سازماندهی شده حکایت دارد. 🔸بر اساس این گزارش، تعداد کل معترضان و آشوبگران از شب جمعه تاکنون مجموعا ۸۷۴۰۰ نفر برآورد شده که از این میزان حدود ۸۲۲۰۰ نفر مرد ۵۲۰۰ نفر آنها زن بوده اند. 👱‍♂: 82200 نفر 👩: 5200 نفر 👥: 87400 نفر 🔸بخش قابل‌توجهی از معترضان صرفا در محل تجمعات حاضر بوده و با هسته مرکزی اغتشاشات همراهی نداشتند. با این حال برای بسیاری از آنها پیامک هشدار توسط دستگاههای امنیتی ارسال شده است. 🔸شیوه نشان می‌دهد که این افراد بوده و برخلاف بسیاری از مردم که از افزایش ناگهانی بنزین غافلگیر شده‌اند، این افراد و چنین بوده‌اند. 🔸بر اساس این گزارش، از میان ۱۰۸۰ شهر و شهرستان کشور، اعتراضات و تجمعات کوچک و بزرگ در ۱۰۰ نقطه کشور صورت گرفته که جمعیت این تجمعات بین ۵۰ تا حداکثر ۱۵۰۰ نفر تخمین زده شده است. 🏘: 100 شهر 🔸 و میزان تخریب آشوبگران نسبت به ۹۶ و بوده و در نتیجه و در مقایسه با آن داشته است. 🔹در استانهای ، ، و به اموال عمومی زده شده است. 🔸آمار دقیقی از میزان کشته شده‌ها در دسترس خبرنگار فارس نیست اما مربوط به به و بوده است که در جریان از انبارهای نفتی و مقرهای نظامی به وقوع پیوسته است. 🌹تعدادی از و نیز در این حملات به رسیدند. 🔸تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر در ناآرامی‌های اخیر در کل کشور بازداشت شده‌اند و بیش از ۱۰۰ بانک و ۵۷ فروشگاه بزرگ فقط در یک استان به آتش کشیده شده و یا به غارت رفته است. ⚖ 1000 نفر 🏦 100 بانک 🏪 57 فروشگاه ‌دفاع همچنان باقیست
تحف العقول/ ترجمه جنتى، متن، ص: 459 (1) احكام شمشيرها (2) يكى از شيعيان راجع به جنگهاى امير المؤمنين (ع) سؤالى كرد و حضرت (امام محمد باقر ع) چنين پاسخ فرمود: خداوند، محمد (ص) را با پنج شمشير فرستاد. (3) سه تا كشيده، كه تا جنگ بار ننهد (و آتش پيكار در ميان بشر فرو ننشيند و سلاح از دست دشمن نيفتد) اين شمشيرها غلاف نشود و جنگ نيز تا طلوع خورشيد از مغرب (و ظهور امام زمان «ع») بار نيفكند (و بنا بر اين حكم مبارزه و جهاد و بكار بستن اين حربه‏ها در اسلام ادامه دارد) و آنگاه كه خورشيد از مغرب دمد همه مردم از امنيت برخوردار شوند، و آن روز ديگر ايمان كسى كه پيشتر ايمان نياورده، يا در حال ايمان كار خيرى نكرده سود نبخشد. و يكى بيكار (و منتظر فرصت). و يكى در نيام كه كشيدنش با ديگران است و حكمش با ما. (4) اما سه شمشير آخته: اول بروى مشركان عرب، خداوند فرموده: «مشركان را هر جا يافتيد بكشيد، آنها را دستگير و محاصره كنيد، و در هر كمينگاه سر راهشان بنشينيد اگر (از كفر خود) باز گشتند، يعنى ايمان آوردند، و نماز گزاردند و زكات دادند برادران دينى شمايند.» (توبه: 5 و 11). از اين گروه جز كشته شدن يا اسلام چيزى پذيرفته نيست، مالشان را مسلمانان بغنيمت مى‏برند و فرزندانشان را اسير مى‏كنند، رسمى است كه پيغمبر (ص) نهاد كه از آنها اسير گرفت و (جمعى را) بخشيد و (از گروهى) فديه (و عوض) دريافت كرد (و آزادشان فرمود). (5) دوم شمشيرى است كه بروى اهل كتاب كشيده شده، خداوند (در اين باره) فرمايد: «با مردم به نيكى سخن گوئيد.» (بقره: 83). آيه در باره اهل ذمه است كه بعدا با اين آيه نسخ شد: «با آن گروه از اهل كتاب كه ايمان به خدا و روز قيامت نمى‏آرند، حرام خدا و رسول را حرام نمى‏دانند، و دين حق را گردن نمى‏نهند، بجنگيد، تا آنگاه كه با ذلت و فروتنى جزيه پردازند.» (توبه: 29). از اين طائفه هر كدام در كشور اسلام باشند غير از جزيه دادن يا كشته شدن راهى ندارند، مالشان غنيمت است و نسلشان اسير و چنانچه جزيه را بپذيرند اسير كردنشان حرام و مالشان محترم خواهد بود، و ازدواج با آنان نيز جايز است و آنها كه در كشور بيگانه‏اند و در جبهه مخالف اسلام، اسير كردن، و بردن اموالشان حلال است و ازدواج با آنها جايز نيست، و جز اسلام يا جزيه‏ تحف العقول / ترجمه جنتى، متن، ص: 461 يا كشته شدن چيزى از آنان نپذيرند. (1) سوم شمشيرى است كه بروى مشركان عجم مانند «ترك» و «ديلم» و «خزر» «1» كشيده مى‏شود. خداوند در اول سوره محمد (ص) پس از نقل جريان آنها فرموده: (چون با كافران در نبرد روبرو شويد) آنها را گردن زنيد تا آنگاه كه از خونريزى بسيار آنان را از پا در آوريد، اسيران جنگ را محكم در بند كشيد و سرانجام بر آنها منت نهيد يا از آنان (عوض) گيريد تا (وقتى كه) جنگ بارها (و سلاحها) ى خود را فرو نهند (محمد: 4). منت نهادن در آخر كار، يعنى (آزاد كردن) پس از اسيرى، و فدا يعنى بين آنها و مسلمين قرار مبادله اسراى جنگ بستن، اين عده‏اند كه جز كشتار يا ورود به اسلام چيزى از آنها پذيرفته نيست، و ازدواجشان تا در كشور بيگانه‏اند جايز نيست. (2) اما شمشيرى كه بايد آماده نگه داشت، تيغى است كه بر روى اهل «بغى» و «تأويل» «2» كشيده مى‏شود. خداوند فرمايد: «اگر دو دسته از مؤمنان با هم آغاز جنگ كردند. آنان را صلح دهيد، اگر دسته‏اى بر دسته ديگر ستم كرد با ستمكار بجنگيد تا به حكم خدا (عدالت) باز گردد.» (حجرات: 9). چون اين آيه نازل شد پيغمبر (ص) فرمود: همانا كه بعضى از شما پس از من به «تأويل» (و باطن قرآن) پيكار مى‏كند چنان كه من به حكم «تنزيل» (و ظاهر قرآن) جنگيدم پرسيدند: او كيست؟ فرمود: آن كه كفش وصله مى‏كند، يعنى امير المؤمنين (كه مشغول وصله زدن بود) عمار ياسر (در جنگ صفين) مى‏گفت: من سه بار زير اين پرچم در ركاب پيغمبر (ص) جنگيده‏ام و اينك بار چهارم است، به خدا اگر (لشكر معاويه) ما را تا نخلستانهاى «هجر» (: بحرين) عقب برانند (در حقانيت خود شك نمى‏كنيم و) مى‏دانيم كه ما بر حقيم و آنها بر باطل، سيره و روش امير المؤمنين (ع) با «اهل بغى» همانند سيره پيغمبر (ص) با اهل مكه هنگام فتح آن شهر بود، كه فرزندانشان را به اسيرى نگرفت، و اعلان (عفو عمومى) كرد، كه: هر كه درون خانه رود و در را ببندد در امان است و هر كه سلاح افكند در امان است، امير المؤمنين (ع) نيز در جنگ بصره بانگ زد: كودكى را اسير نكنيد، مجروحى را نكشيد، فرارى‏اى را تعقيب نكنيد، هر كه در خانه‏اش را ببندد در امان است و هر كه اسلحه را به زمين نهد در امان است. (3) شمشير غلاف كرده آن است كه در قصاص بكار مى‏رود، خداوند فرمايد: «جان در مقابل جان (قصاص شود) و چشم در مقابل چشم» (مائده: 45). «كشيدن اين شمشير بدست بازماندگان مقتول است (كه اگر تقاضاى قصاص كنند كشيده مى‏شود) و حكمش با ماست.
(4) اين شمشيرهائى است كه خداوند پيغمبر (ص) را با آنها فرستاد، هر كه همه آنها يا يكى را انكار كند، يا منكر بعضى از سنن و احكام آنها شود، به آنچه خداوند تبارك و تعالى بر پيغمبرش محمد صلّى اللَّه عليه و آله نازل كرده كافر شده است. __________________________________________________ (1) ديلم گيلان است و خزر قومى بوده‏اند كه در حاشيه بحر خزر قفقاز سكونت داشته‏اند و پايتخت آنان در اوائل اسلام و عصر فتوحات مسلمانان شهر «بلنجر» بوده. (2) اهل بغى و تساويل يعنى ياغيان، آنها كه به ظاهر مسلمان‏اند و به باطن كافر و امام به تأويل قرآن با آنها مى‏جنگد، مانند خوارج. تحف العقول / ترجمه جنتى، متن، ص: 463 (1)
Reza Asghari: (ترجمه طبقات كبرى ،ج‏4،ص:214) واقدى از موسى بن عبيده، از عبد الله بن خراش كعبى نقل مى‏ كند كه مى‏ گفت* در ربذه ابو ذر را در سايبانى مويين ديدم. همسرش هم زنى سياه بود. گفتم: اى ابو ذر چرا زن سياه گرفته‏اى. گفت: ازدواج با كسى كه فروتر از من باشد و مرا متواضع سازد خوشتر است از آنكه با كسى ازدواج كنم كه بر من برترى داشته باشد. من همواره امر به معروف و نهى از منكر مى‏كنم و گفتن سخن حق براى من دوستى باقى نگذارد. @salehinir 🌿 گروه صالحین در: ۱- آی گپ: iGap.net/salehin ۲- ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2075000843C9dcd51d70a ۳- بله: https://Bale.ai/invite/#/join/MWYwY2M5MT ۴- روبیکا: https://rubika.ir/joing/CEDGI0LUZZIOIOECTGOQFLCSHMLSXBRT ۵-سروش: https://sapp.ir/joingroup/3bSANwhqXp9Csy1jVfztaYIe ۶- گپ: https://gap.im/salehinir
(شيوه فرماندهى پيامبر ،ص:54) آيا ما به حقيقت نماز را بر پا داشته و زكات پرداخته‏ايم و حق امر به معروف و نهى از منكر را بجاى آورده‏ايم؟ خداى متعال فرمود: «انْفِرُوا خِفافاً وَ ثِقالًا وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ» «1» سبكبار و گران‏بار بسيج شويد و با مال و جانتان در راه خدا جهاد كنيد. آيا ما سبك‏بار يا سنگين‏بار در راه خدا حركت كرده‏ايم و آيا با مال و جان خود در راه خدا پيكار كرده‏ايم؟ اما سرنوشت كسانى كه حركت نمى‏كنند چيست؟ خداى متعال مى‏فرمايد: «إِلَّا تَنْفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذاباً أَلِيماً» «2» اگر بسيج نشويد (خدا) شما را به عذابى دردناك عذاب مى‏كند. آيا در حالى كه ما فرمان‏هاى خداوند را اجرا نمى‏كنيم، چگونه ما را يارى كند؟ آيا در قرآن كريم آيه‏اى آمده است دال بر اينكه خداوند كسانى را كه اسلام را بپذيرند، ولى به وظيفه جهاد و عمل صالح عمل نكنند يارى خواهد كرد؟ آرى، تا هنگامى كه مسلمانان به اسلام باز نگردند، امورشان صلاح نخواهد پذيرفت و تنها در سايه بازگشت به اسلام راستين است كه يهوديان خواهند گفت: «إِنَّ فِيها قَوْماً جَبَّارِينَ» «3» [در آنجا مردمى زورمندند.] و در آن روز مؤمنان از پيروزى خداوند شادمانند. و الحمد لله كثيرا، و صلى الله على سيدى و مولاى رسول الله و على آله و اصحابه اجمعين. محمود شيت خطاب‏ ______________________________________________ (1)- توبه (9)، آيه 41. (2)- همان، آيه 39. (3)- مائده (5)، آيه 22. @salehinir 🌿 گروه صالحین در: ۱- آی گپ: iGap.net/salehin ۲- ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2075000843C9dcd51d70a ۳- بله: https://Bale.ai/invite/#/join/MWYwY2M5MT ۴- روبیکا: https://rubika.ir/joing/CEDGI0LUZZIOIOECTGOQFLCSHMLSXBRT ۵-سروش: https://sapp.ir/joingroup/3bSANwhqXp9Csy1jVfztaYIe ۶- گپ: https://gap.im/salehinir
(نهج الخطابة-سخنان پيامبر ص و اميرالمؤمنين ع ،فارسى‏ج‏1،ص:252) سخنرانى آن حضرت (پیامبر خاتم) در اميدوار ساختن مردم‏ سوگند به آن كس كه غير از او خدائى وجود ندارد، هرگز خير دنيا و آخرت به فرد با ايمان عطاء نمى‏شود مگر آن هنگام كه بپروردگار، خوش بين و اميدوار باشد و در عين خوش خلقى از غيبت مؤمن خوددارى كند سوگند به موجودى كه غير از او پروردگارى در جهان وجود ندارد خداوند بنده مؤمن خود را بعد از توبه و استغفار عذاب نميكند مگر كه نسبت به پروردگار خويش بدبين و نااميد باشد و در عين بد خلقى، غيبت افراد باايمان را انجام دهد، قسم بخدائى كه بجز او آفريدگارى وجود ندارد هر بنده باايمانى كه نسبت‏ (نهج الخطابة-سخنان پيامبر ص و اميرالمؤمنين ع ،فارسى‏ج‏1،ص:253) به خدا خوشبين باشد، پروردگار نزد گمان او است (خدا را درك كرده) زيرا خداوند كريم است و عموم خيرات و پاداش را به دست دارد، حياء مى‏كند كه بنده با ايمانش بدو حسن ظن بورزد، و او آنچه خلاف گمان و اميد او است اظهار فرمايد، گمانتان را به خدا نيكو سازيد و بدو رو آوريد* @salehinir 🌿 گروه صالحین در: ۱- آی گپ: iGap.net/salehin ۲- ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2075000843C9dcd51d70a ۳- بله: https://Bale.ai/invite/#/join/MWYwY2M5MT ۴- روبیکا: https://rubika.ir/joing/CEDGI0LUZZIOIOECTGOQFLCSHMLSXBRT ۵-سروش: https://sapp.ir/joingroup/3bSANwhqXp9Csy1jVfztaYIe ۶- گپ: https://gap.im/salehinir
(آسمان و جهان (ترجمه كتاب السماء و العالم بحار الأنوار)، ج‏6، ص: 98) 33- و از امام ششم عليه السّلام كه طبّ عرب در پنج چيز است: تيغ حجامت حقنه، سعوط، قى، حمام و آخرين درمان داغ كردنست. 34- و در روايت ديگر از امام پنجم عليه السّلام طب عرب در هفت است (و بدان پنج: شربت عسل و نوره را افزوده). 35- و از همان- 56-: بسندى از طلحة بن زيد كه پرسيدم از امام ششم از حجامت در روز شنبه و چهارشنبه و حديثى كه عامه از رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله باز گويند باو گفتم آن را منكر شد و فرمود: آنچه درست است از قول رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله اينست كه: چون خون يكى از شما جوشيد بايد حجامت كند تا مبادا او را بكشد، سپس فرمود: كسى از خاندان خود را ندانم كه در آن عيبى بيند.