سیاست ها 2.doc
60.9K
#رزمایش_ثامن_سی_دو
🇮🇷
📝سیاستها و ملاحظات تبیینی (۲) | «#حجاب و عفاف»
🍃🌹🍃
#ایران_قوی
🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است :
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/majmaehadianbasir
2_144176761534971426.pdf
1.01M
🇮🇷
📝 منبع آزمونِ کتابخوانی غدیر
🍃🌹🍃
📚 کتابِ در پرتو ولایت
✅ شرایط مسابقه در لينک زیر👇👇
https://eitaa.com/meyarpb/22005
❌ سؤالات مسابقه تا ۲۴ ساعت آینده در کانال معیار بارگذاری خواهد شد
#ایران_قوی
🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است :
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/majmaehadianbasir
*🔰انجمن علمی الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با همکاری انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار میکند:*
🔹سلسله نشست های الهیات کاربردی
🔶نشست اول:لزوم الهیات کاربردی
🔸هدف نشست: چرا باید از الهیات در مسائل علوم انسانی و مسائل عملی زندگی استفاده کرد؟ این فرایند چگونه صورت میگیرد؟ از علوم الهیاتی مثل فلسفه، فقه و عرفان به چه میزان و چگونه استفاده میکنیم؟
👤استاد:آقای دکتر محمدتقی سبحانی
🗓تاریخ :۱۴۰۲/۴/۲۹
⏰ساعت:۱۳
🔺شرکت برای عموم آزاد است
🌐لینک ورود به نشست در بستر اسکای روم به عنوان مهمان:👇
https://vc.isu.ac.ir/ch/theology-sci-assn
✅انجمن علمی الهیات دانشگاه امام صادق (ع)
🆔https://zil.ink/elahiat_isu
✅انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
#فهمیدن_محرم
💢روز #اول_محرم بر امام حسین (ع) و کاروانش چه گذشت؟
آخرین منزل تا قبل از رسیدن به کربلا
✅قصر بني مُقاتِل
زمان: چهارشنبه اول محرم 61 الحرام هجري
✅گروهي از اهل کوفه در اين منزلگاه خيمه زده بودند، حضرت از آنها پرسيد: آيا به ياري من مي آييد؟ بعضي گفتند دل ما رضايت به مرگ نمي دهد و بعضي گفتند: ما زنان و فرزندان زيادي داريم، مال بسياري از مردم نزد ماست و خبر از سرنوشت اين جنگ نداريم، لذا از ياري تو معذوريم .
حضرت به جوانان امر کرد که آب بردارند و شبانه حرکت کنند.
✅امام حسین(ع) در قصر بنی مقاتل، شخصی را که گفته شده حجاج بن مسروق جعفی بوده است به خیمه عبید الله بن حر جعفی فرستاد و از او خواست به دیدار ایشان بیاید. اما عبیدالله عذر آورد و پس از خواندن آیه استرجاع گفت: من قادر به یاری دادن او نیستم و دوست ندارم که او مرا ببیند یا من او را ببینم. امام حسین(ع) خود به خیمه او رفت و او را برای یاری فراخواند، عبیدالله عذر آورد ولی اسبش را در اختیار امام گذاشت امام آن را نپذیرفت
امام حسين (ع) در اين منزل به عبيدالله جعفي چنين فرمود:
✅پس اگر ما را ياري نمي کني خداي را بپرهيز و از اين که جزو کساني باشي که با ما مي جنگند. سوگند به خدا اگر کسي فرياد ما را بشنود و ما را ياري نکند، او را به رو در آتش مي افکند.
✅به گفته عقبه بن سمعان، امام حسین(ع) شبانه از قصر بنی مقاتل به سمت نینوا حرکت کرد، در نزدیکی همین منزل بود که بر زین اسب خوابش برد. پس از آنکه بیدار شد آیه استرجاع را بر زبان جاری کرد. و بر اساس خوابی که دیده بود از کشته شدن خود و همراهانش خبر داد.
✅جمله معروف علی اکبر که «هنگامی که بر حق هستیم از مرگ هراسی نداریم؛ فَإِنَّنَا إِذاً لَا نُبَالِی أَنْ نَمُوتَ مُحِقِّین» در همین جا گفته شده است.
📚دینوری، اخبارالطوال، ص۲۵۱-۲۵۰؛
بلاذری، انسابالاشراف، ج۳، ص۱۷۴؛
تحلیل سیاسی ثامن
@tahlil_samen
ماهنامه سفیر امین-شماره 26.pdf
44.99M
قابل توجه مربیان و مبلغانی که در عرصه تبلیغ دانشآموزی و کودک و نوجوان فعالیت میکنند.
شماره بیست و ششم ماهنامه «سفیر امین» منتشر شد.
برخی موضوعات منتشر شده در این ماهنامه عبارتاند از:
✍️ سر مقاله (حضرت امین)
✍️ تجلیل آیتالله اعرافی (حفظه الله) از کوچکترین نویسندۀ سفیر امین
✍️ جرعه جرعه تجربه (تجربههای مبلغان موفق)
✍️ روضهخوانی با پیوست تربیتی
✍️ نوجوانان در واقعۀ کربلا ( 1 )
✍️ تلنگر (غمی نداریم اگر...)
✍️ روش مرثیهخوانی در مدارس (11)
✍️ پاسخگویی به مسائل اعتقادی دانشآموزان ( 5 )
✍️ مسابقات (بازی گوی و میدان)
✍️ خدا را چه کسی آفریده است؟
✍️ سخنرانی شهدایی ( 1 )؛ بهترین دوست
✍️ شبهات دانشآموزی ( لباس سیاه )
✍️ شبهات دانشآموزی ( جُرم یزید )
✍️ درسنامه (میوندار!)
✍️ دکلمۀ راه آسمان
✍️ پرده ای دیگر از نظم نوین جهانی
✍️ مناسبتها و ایدههای تبلیغی ( مرداد ماه 1402)
✍️ دلنوشته (الهی!)
#مجله_سفیر_امین 26
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
📢 کانال رسمی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/1840644277C74401933d0
صالحین salehinir
#فهمیدن_محرم 💢روز #اول_محرم بر امام حسین (ع) و کاروانش چه گذشت؟ آخرین منزل تا قبل از رسیدن به کرب
روز شمار کاروان کربلا از اول #محرم تا روز عاشورا 🌴
- ورود امام حسین علیه السلام و یاران به سرزمین کربلا در #دوم_محرم
-لشکر حر بن یزید ریاحی که به دستور یزید ملعون همه جا در پی امام بود و ایشان را همراهی می کرد، وارد کربلا شد.
- حر بن یزید ریاحی نامه عبیدالله بن زیاد، حاکم کوفه، را به حر داد. در نامه این طور نوشته شده بود که: به محض اینکه نامه ام به تو رسید، بر حسین علیه السلام سخت بگیر و او را در زمینی بی آب و خشک و بدون پناهگاه متوقف کن.
#امام_حسین با ورود به کربلا نام آن سرزمین را پرسیدند.
یک نفر نام کربلا را برد و امام با شنیدن این نام فرمودند: «اللهم إنی أعوذ بک من الکرب و البلاء.»
"اینجا همان قتلگاه و خوابگاه ماست"
پردیسرضوان|pardisrezvan
https://eitaa.com/pardis_rezvan
🏴 چرا از روز اول محرم عزاداری می کنیم؟؟
✍قيل للصادق(عليه السلام) : سيدي جعلت فداك إن الميت يجلسون له بالنياحه بعد موته أو قتله وأراكم تجلسون أنتم وشيعتكم من أول الشهر بالمأتم والعزاء على الحسين عليه السلام !! فقال عليه السلام:
«يا هذا إذا هل هلال محرم نشرت الملائكة ثوب الحسين عليه السلام وهو مخرق من ضرب السيوف وملطخ بالدماء فنراه نحن وشيعتنا بالبصيرة لا بالبصر فتنفجر دموعنا»
به امام صادق عرضه شد:
آقای من! فدایتان شوم!
برای مرده، مجلس عزاداری بعد از مردن یا کشته شدن او می گیرند؛
ولی من می بینم شما و شیعیان از اول محرم برای امام حسین مجلس عزاداری برپا می کنید!؟
-امام صادق فرمود:
این چه سخنی است؟
هنگامی که هلال ماه محرم حلول می کند، ملائکه پیراهن امام حسین را در حالی که از ضرب شمشیر، پاره پاره شده و خونین است، نمایان می کنند و ما و شیعیانمان آن را با چشم بصیرت (نه با چشم سر) می
بینیم و آنگاه اشک هایمان سرازیر می شود!!!
📗 ثمرات الاعواد ج1ص37 و 38
👈 هیات رزمندگان اسلام
🆔 @eheyat
💬 #سخن_هفته | کینه مهندسیشده علیه پیشرفت زنان ایرانی
👈🏻 دشمنان چرا و چگونه علیه فرهنگِ حجاب و عفاف زنان ایرانی توطئه میکنند؟
🔻 پیشرفت زنان با حفظ حجاب، دستاورد مهم انقلاب اسلامی
🔹 «قوام زندگى در عالم، به همان اندازه که به مردان وابسته است، به همان اندازه هم به زنان وابسته است.»۱۳۷۳/۷/۲۰ و «زنان در هر جامعهى سالم بشرى قادرند و میباید فرصت پیدا کنند که در حد سهم خود، تلاش و مسابقهى خویش را در پیشرفتهاى علمى و اجتماعى و سازندگى و ادارهى این جهان به عهده بگیرند.» ۱۳۶۸/۱۰/۲۶
🔹 انقلاب اسلامی با تکیه بر مبانی و آموزههای دینی، نگاه مترقی به زن داشته و الگوی جدیدی به جهان معرفی نموده است. ثمرهی این نگاه است که «امروز پرچمِ استقلالِ هویّتی و فرهنگیِ زنان در دست زنان ایرانی است؛ امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی خودشان و استقلال فرهنگی خودشان را دارند اعلام میکنند و به دنیا صادر میکنند؛ یعنی دنیا سخن جدیدی دارد میشنود.» ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ و در صحنهی اقدام و عمل به آموزههای اسلامی و از جمله حجاب موجب «رشد و پیشرفتِ حقیقی» زنان ایرانی شده است: «امروز ما در نظام جمهوری اسلامی و زیر پوشش حجاب، زیر چادر، زیر مقنعه، این تعداد عظیم نخبهی فکری، علمی، عملی، فعال سیاسی، صاحبنظران فرهنگی و هنری داریم. آن روز بخشی از بخشها و بعضی از ابعاض این مجموعه را هم ما نداشتیم؛ بسیار محدود بودند. این، یک نظریهای درست عکس آن چیزی را که درصدد بودند القاء کنند، احیاء میکند و او اینکه آن کیفیت ترویج بی بندوباری نه فقط به معنای رشد دادن به زن، به معنویات زن، به استعدادهای زن نیست، بلکه سرگرم کردن زن به آنچه که لوازم آن، کیفیت زندگی است - آرایشهای گوناگون و گرفتاری های گوناگونِ جنبی ای که این کارها دارد - خودش مانع حرکت به سمت کمال و تعالی زنان است. در نظام اسلامی محدودیتی که به وجود میآید، که این محدودیت بر طبق فطرت انسانىِ زنانه است؛ هم برای مردها محدودیت است، به یک کیفیتی؛ هم برای زنها به کیفیت دیگری محدودیت است، کمک کنندهی به این است که نیروهای آنها هرز نرود و حتیالمقدور در جهت درستی به کار بیفتد؛ که آن وقت نتیجهاش میشود رشد فکری و علمی و عملی در جامعهی زنان، که امروز شاهدش هستیم.»۱۳۸۶/۴/۱۳
🔹 به عنوان یک نمونه از دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینهی پیشرفت حقیقی زنان، میتوان به رشد علمی بانوان اشاره کرد: «ورودیهای دانشگاههای ما یا پنجاه درصد یا بیش از پنجاه درصد دخترهای ما هستند، زنهای ما هستند. در مراکز علمی حسّاس و مهم که بنده از بعضی از آن مراکز خودم شخصاً بازدید کردم، زنان دانشمند ما آنجا نقشآفرینند. در میدان ادب، ادبیّات، شعر، رمان، شرححالنویسی، زنها جزو برجستهترینهایند.» ۱۴۰۱/۵/۵ که اینها همه از ثمرات تحققِ الگوی اسلامی زن است؛ الگویی مبتنی بر حضور و نقشآفرینیِ زنانه با حفظ عفت، حیا و کرامت.
🔻 حجاب مایه تشخّص و آزادی زن
🔹 «حجاب اسلامی وسیلهی مصونیّت زن است.» ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ و نه تنها با هویت و پیشرفت او تضادی ندارد بلکه «حجاب مایهی تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانهی مادیگرایان، مایهی اسارت زن نیست.» ۱۳۹۱/۲/۲۳ به تعبیر دقیقتر «حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفهی آبرو و احترام اوست.»۱۳۹۱/۲/۲۳ با این نگاه «حجاب، تکریم آن کسی است که در حجاب است. حجاب زن، تکریم زن است.» ۱۳۸۶/۱۰/۱۳
🔹 «الگوسازی» یکی از ثمرات نقشآفرینی بانوان با حفظ حجاب است؛ موضوعی که یک مصداق آن در عرصهی ورزش بانوان عملی شده است. زنان ورزشکار محجبه ایرانی با حضور در میادین ورزشی نشان دادند که «در میادین ورزشی نیز یک زن مسلمان میتواند با حفظ حجاب و حدود دینی، حضوری مقتدر و عزتآفرین داشته باشد.» ۱۳۹۲/۸/۲۰ اینکه «بعضی میگویند حجاب مانع از رشد زن و ترقّی زن است؛ نه بعکس؛ حجاب مانع از آن خودنماییهای بیموردی است که مانع حرکت زن میشود. ما امروز هزاران بانوی بزرگ و برجسته در صحنههای گوناگون علمی و عملی و اجتماعی و سیاسی و فنّی داریم که همه با حجاب کامل در حال زندگی هستند.» ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
🔹 البته توجه به این نکته هم ضروری است که در کنار فطری و انسانی بودن، «حجاب ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ و «کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است.» ۱۴۰۲/۱/۱۵
🔍 ادامه👇
🔍 ادامه #سخن_هفته
🔹 عصبانیت دشمن از موفقیت زنان ایرانی
اما حرکت موفق و پیشرفتهای چشمگیر زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفاف و ارائهی الگویی جدید در مقابل الگوی مادی و تحقیرآمیز غربی، موجب کینهورزی دشمنانِ مستکبر و مفسد شده است: «از اوّل انقلاب مسئلهی زن را مطرح میکردند؛ ادّعای گزاف میکردند که از زن ایرانی میخواهند حمایت کنند و مانند اینها. باز اخیراً هم به بهانهی حجاب و مانند اینها باز قضیّهی زن را مطرح کردند و همان تلاشهای در واقع ناکام را دوباره دارند تکرار میکنند.»۱۴۰۱/۵/۵
🔹 لذا شما میبینید «میگویند زن اگر چنانچه از قیود اخلاقی و شرعی و مانند این چیزها رها نشود نمیتواند پیشرفت کند، نمیتواند به مقامات عالی علمی و سیاسی و اجتماعی و غیره برسد؛ این جوری دارند میگویند. شرط رسیدن زن به رتبههای بالای اجتماعی و سیاسی و غیره این است که این قیود اخلاقی را رها کند. زن ایرانی این را در عمل تکذیب کرده؛ زن ایرانی در همهی میدانها با موفّقیّت و سربلندی و با حجاب اسلامی ظاهر شده.»۱۴۰۱/۵/۵
🔹 بنابراین همهی ناراحتی و عصبانیت دشمن و استکبار جهانی از مسئلهی زن و حجاب در ایران اسلامی به خاطر آن است که موفقیتهای زن مسلمان ایرانی با حفظ عفت و حجاب در حقیقت «باطلکنندهی یک زحمت و تلاش دویست سیصد سالهی غرب است؛ نمیتوانند تحمّل کنند، عصبانی میشوند، خودشان را به در و دیوار میزنند تا بتوانند یک کاری بکنند؛ آن وقت میچسبند به قضیّهی حجاب، میچسبند به یک مورد و بنا میکنند تبلیغات کردن.» ۱۴۰۱/۵/۵
🔹 آنچه در اغتشاشات ۱۴۰۱ هم روی داد، مصداقی از توطئه دشمن در زمینه حجاب بود: «در این قضایای اخیر، خب دیدید دیگر، علیه حجاب خیلی کار شد.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ در حقیقت «جاسوسهای دشمن، دستگاههای جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه [سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزهی با حجاب] هستند.» ۱۴۰۲/۱/۱۵ و در این زمینه «عامل تبلیغات فراگیر؛ تلویزیونها، ماهوارهها، فضای مجازی، اینترنت... دشمن همهی اینها را ردیف کرد... خوب مهندسی کرده بود.» ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
🔹 اما نکتهی کلیدی این است که در مقابل این توطئهی دشمن «خود زنها؛ زنها ایستادگی کردند... اینها امیدشان این بود که همینهایی که حجاب نیمهکاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغکننده و فراخوانفرستنده.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
🔹 بنابراین باید دانست که «خیلی از این کسانی که حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران جدّی نظام جمهوری اسلامی هستند؛ شما میبینید در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت میکنند.» ۱۴۰۱/۷/۱۱ و «آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بیدینی و ضدّانقلابی... این را نمیشود گفت ضدّانقلاب است؛ این چطور ضدّانقلابی است که این جور با شوق و با حرارت و با انگیزه میآید و مثلاً فرض کنید در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکند؟ اینها بچّههای خودمانند، دخترهای خودمانند.» ۱۴/۱۰/۱۴۰۱ حتی «خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند نمیدانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند.» ۱۴۰۲/۱/۱۵
🔻 نکتهی پایانی اینکه در قضایای مربوط به مسئلهی حجاب «دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بیقاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند و دارند؛ انشاءالله این کار با برنامه دنبال بشود.» ۱۴۰۲/۱/۱۵
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
صالحین salehinir
🔍 ادامه #سخن_هفته 🔹 عصبانیت دشمن از موفقیت زنان ایرانی اما حرکت موفق و پیشرفتهای چشمگیر زنان ایران
- مداخله در بحران (بند پ ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي) به بهزیستی جهت حمایت آسیب پذیر (بند ب ماده 1 آيين نامه چتر ايمني رفاه اجتماعي مصوب 1384/03/22) با حضور نمایندگان مراجع:
۱- شناسایی و جمع آوری (اقدام قهری):
1-1- انتظامی (مواد 44 تا 46 قانون آيين دادرسی كيفری مصوب ۴/۱۲/۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی 10/11/1395)
1-2- دیگر ضابطین قضایی (بسیج بند ب ماده 29 قانون آيين دادرسی كيفری مصوب ۴/۱۲/۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی 10/11/1395)
2- نگهداری (اقدام قهری- حمایتی):
2-1-قوه قضاییه (اصل يكصد و پنجاه و ششم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مصوب 12/09/1358 با اصلاحات بعدی و پیشگیری از وقوع جرم ماده 38 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي)
2-2- زندان و اقدامات تامینی و تربیتی (بند ب ماده 29 و ماده 514 قانون آيين دادرسی كيفری مصوب ۴/۱۲/۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی 10/11/1395 و بند ج ماده 38 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي)
2-3- بهزیستی (مشاوره- لايحه قانوني راجع به تشكيل سازمان بهزيستي كشور مصوب 1359/03/24 با اصلاحات بعدي و ماده 52 و ردیف 8 بند پ ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي)
3- امداد (موقت):
3-1- اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی (حمایت- یارانه ای بند الف ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي و حمایت غذایی دستورالعمل بسته پرداخت كمك جبراني و حمايت غذايي از گروه هاي كم درآمد جامعه مصوب 1397/08/27 هيأت وزيران با اصلاحات بعدي)
3-1-1- بهزیستی (حمایت- لايحه قانوني راجع به تشكيل سازمان بهزيستي كشور مصوب 1359/03/24 با اصلاحات بعدي و ماده 52 و ردیف 8 بند پ ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي)
3-2- کمیته امداد (حمایت- مواد 2 و 6 اساسنامه كميته امداد امام خميني (ره) مصوب 1394/01/15 رهبر معظم انقلاب و ماده 52 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي و بیمه سهم کارفرما ماده 79 قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (2) مصوب 1393/12/04 با اصلاحات بعدي)
3-3- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی- اداره اوقاف و امور خیریه (وقف- خیر- مواد 1، 5، 6، 8، 12 و 13 قانون تشكيلات و اختيارات سازمان حج و اوقاف و امور خيريه مصوب 1363/10/02 با اصلاحات بعدي- نظارت بر اعمال هیات امنای اماکن مذهبی- مساجد- ماده 20 آييننامه نحوه انتخاب و بركناري، شرايط و حدود و اختيارات و وظايف امين يا هيأت امناء اماكن مذهبي و موقوفات مصوب 10/02/1365 با اصلاحات بعدي 12/03/1392)
3-4- ستاد اجرایی فرمان امام (جایزه جوانی جمعیت- سبد تغذیه و بسته بهداشتی ماهانه- جهیزیه مواد 19، 24 و 68 قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت مصوب 1400/07/24)
3-5- بنیاد مستضعفان (سبد تغذیه و بسته بهداشتی ماهانه- ماده 24 قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت مصوب 1400/07/24)
3-6- جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران (ارائه فوري و كافي خدمات به آسيبديدگان رويدادهاي غيرمترقبه در جهت تأمين نيازهاي اوليه آسيبديدگان از حوادث طبيعي شامل تغذيه، پوشاك و سرپناه موقت بند الف ماده 5 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي مصوب 1383.2.21 اصلاحي 15/2/1387)
3-7- واحد مدیریت بحران (کمک به توسعه پایدار ماده 1 و تبصره 1 ماده 8 قانون مديريت بحران كشور مصوب 1398/05/07)
3-8- پدافند غیرعامل (كاهش آسيب پذيري ها ، نهادينه سازي اصول، الزامات و ملاحظات فني مهندسي پدافند غيرعامل در ذات طرح ها و پروژه هاي ملي ، استاني موضوعي كشور ، تسهيل مديريت بحران و تداوم كاركردهاي ضروري كشور، صيانت و كمك به اداره مردم در راستاي مصون سازي كشور در برابر انواع تهديدات دشمن- ماده 6 اساسنامه سازمان پدافند غيرعامل كشور ستاد كل نيروهاي مسلح مصوب 1393/09/17 رهبر معظم انقلاب و مواد 3 و 4 دستورالعمل اجرايي پدافند غيرعامل استان ھا مصوب 1399/12/26 پنجاه و يكمين جلسه كميته دائمي (شوراي عالي) پدافند غيرعامل كشور)
3-9- سازمان مدیریت و برنامه ریزی (استان- بودجه- ماده 2 مصوبه يكصد و هفتاد و ششمين جلسه مورخ ۲ /۵ /۱۳۹۵ شوراي عالي اداري در خصوص وظايف مربوط به حوزه هاي « امور اداري و استخدامي » و « برنامه و بودجه » و تعيين سازمان هاي متولي انجام دهنده هر يك از وظايف مذكور)
3-10- اداره امور اقتصادی و دارایی (حمایت خزانه- تسهیلات بانکی مواد 1 و 3 قانون تشكيل وزارت امور اقتصادي و دارائي مصوب 1353/04/24)
3-11- شورای اسلامی شهرستان (تصمیم- نظارت- نماینده مردم- اصول ششم- هفتم و یکصدم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مصوب 24/8/1358 با اصلاحات بعدي 6/5/1368)
صالحین salehinir
🔍 ادامه #سخن_هفته 🔹 عصبانیت دشمن از موفقیت زنان ایرانی اما حرکت موفق و پیشرفتهای چشمگیر زنان ایران
4- بیمه (اصل بيست و نهم قانون اساسي مصوب 24/8/1358 با اصلاحات بعدي 6/5/1368 و ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي):
4-1- اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی (بند ب ماده 1 قانون تشكيل وزارت رفاه اجتماعي مصوب 1353/05/01):
4-1-1- سازمان تامین اجتماعی (بیمه های درمان و بازنشستگی مواد 1 تا 3 قانون تأمين اجتماعي مصوب 1354/04/03 با اصلاحات بعدي)
4-1-2- صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر (بیمه بازنشستگی)
4-2- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان بیمه سلامت حمایت بیمه ای- بیمه درمان )
4-3- اداره امور اقتصادی و دارایی (بیمه های تجاری ردیف 4 ماده 12 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي مصوب 1383.2.21 اصلاحي 15/2/1387)
5- آموزش:
5-1- حوزه علمیه (آموزش- پژوهش طلاب علوم دینی (ماده 1 اساسنامه شوراي گسترش حوزه هاي علميه مصوب جلسه 542 مورخ 1383.4/23 شوراي عالي انقلاب فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ماده 1 دستورالعمل فرآيند شناسايي و تأييد نهايي مشمولان طرح واگذاري سهام عدالت به طلاب حوزه هاي علميه سراسر كشور مصوب 1387/07/09)
5-2-تبلیغات اسلامی (تقويت روح عبوديت الهي و ترويج اخلاق اسلامي در ميان مردم- كمك و همكاري با سازمانها، دستگاهها و شركتهاي مختلف دولتي و غيردولتي ، بمنظور گسترش و تداوم تبليغات اسلامي- مواد 5 و 6 اساسنامه سازمان تبليغات اسلامي مصوب 1387/08/29 مقام معظم رهبری)
5-3- آموزش و پرورش (آموزشی دانش آموزی- مواد 1، 2 و 6 قانون اهداف و وظايف وزارت آموزش و پرورش مصوب 1366/11/25 با اصلاحات بعدي)
5-4- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (آموزشی دانشجویی تصويب نامه در خصوص اقدام وزارتخانه هاي ورزش و جوانان، علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي نسبت به تدوين محتوا و اجراي برنامه هاي آموزشي مصوب 1397/06/21 هيأت وزيران )
5-5- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (آموزشی- درمانی تصويب نامه در خصوص اقدام وزارتخانه هاي ورزش و جوانان، علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي نسبت به تدوين محتوا و اجراي برنامه هاي آموزشي مصوب 1397/06/21 هيأت وزيران)
5-6- فرهنگ و ارشاد اسلامی (ارشاد- رسانه- مواد 1 و 2 قانون اهداف و وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مصوب 1365/12/12)
5-7- اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی (مرکز آموزش فنی و حرفه ای- مهارت اشتغال- بند الف ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي)
5-8- وزارت ورزش و جوانان (تصويب نامه در خصوص اقدام وزارتخانه هاي ورزش و جوانان، علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي نسبت به تدوين محتوا و اجراي برنامه هاي آموزشي مصوب 1397/06/21 هيأت وزيران )
6- بازگشت به زندگی (دایم- آيين نامه نحوه شناسايي خانوارهاي مشمول دريافت كمك حمايت معيشتي مصوب 1398/10/15):
6-1- صنعت، معدن و تجارت (مجوز شغل- مواد 2 و 12 قانون نظام صنفي كشور مصوب 1382/12/24 با اصلاحات بعدي)
6-2- بنیاد مسکن یا وزارت راه و شهرسازی (تامین مسکن- تصويب نامه در خصوص تأمين مسكن گروه هاي كم درآمد در دو قالب مسكن اجتماعي و مسكن حمايتي با مسئوليت بنياد مسكن انقلاب اسلامي
مصوب 1395/11/27 هيأت وزيران)
6-3- وزارت ورزش و جوانان (ازدواج- اشتغال- آموزش- مشاوره- خانواده- جمعیت- فرزندآوری- مواد 2 تا 4 قانون اهداف، وظايف و اختيارات وزارت ورزش و جوانان مصوب 1399/06/16)
6-4- کمیته امداد (حمایتی- درآمد- تسهیلات اشتغال- خوداتکایی- مواد 2 و 6 اساسنامه كميته امداد امام خميني (ره) مصوب 1394/01/15 رهبر معظم انقلاب و ماده 52 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي و پرداخت بیمه سهم کارفرما ماده 79 قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (2) مصوب 1393/12/04 با اصلاحات بعدي)
6-5- اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی- بهزیستی (حمایت- لايحه قانوني راجع به تشكيل سازمان بهزيستي كشور مصوب 1359/03/24 با اصلاحات بعدي و ماده 52 و ردیف 8 بند پ ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي)
زاد المعاد/ ترجمه موسوی- جلد ۱- صفحه ۵۰۱
و امّا زيارت مشهور آن حضرت شيخ طوسى و ابن قولويه و غير ايشان رحمهم اللّه روايت كردهاند از سيف بن عميره و صالح ابن عقبه و هردو از محمّد بن اسماعيل و علقمة بن محمّد خضرمى و هردو از مالك جهنى كه حضرت امام محمّد باقر عليه السّلام فرمود هركه زيارت كند حضرت امام حسين را در روز دهم محرم يا نزد قبر آن حضرت گريان شود، ملاقات كند خدا را در روز قيامت با ثواب دو هزار هزار حج و دو هزار هزار عمره و دو هزار هزار جهاد كه هريك را با رسول خدا-صلّى اللّه عليه و آله-و ائمّۀ طاهرين-عليهم السّلام-كرده باشند
زاد المعاد ج ۱، ص ۲۳۳
وَ أَمَّا زِيَارَتُهُ اَلْمَشْهُورَةُ فَقَدْ رَوَى اَلشَّيْخُ اَلطُّوسِيُّ وَ اِبْنُ قُولَوَيْهِ وَ غَيْرُهُمْ رَحِمَهُمُ اَللَّهُ: عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بَزِيعٍ عَنْ صَالِحِ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ فِي يَوْمِ عَاشُورَاءَ مِنَ اَلْمُحَرَّمِ حَتَّى يَظَلَّ عِنْدَهُ بَاكِياً لَقِيَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَوْمَ يَلْقَاهُ بِثَوَابِ أَلْفَيْ حَجَّةٍ وَ أَلْفَيْ عُمْرَةٍ وَ أَلْفَيْ غَزْوَةٍ، ثَوَابُ كُلِّ غَزْوَةٍ وَ حَجَّةٍ وَ عُمْرَةٍ كَثَوَابِ مَنْ حَجَّ وَ اِعْتَمَرَ وَ غَزَا مَعَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ مَعَ اَلْأَئِمَّةِ اَلرَّاشِدِينَ.
مالك گفت: فداى تو شوم،چه ثواب است براى كسى كه در شهرهاى دور باشد و ممكن نباشد او را رفتن به سوى قبر آن حضرت؟
قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا لِمَنْ كَانَ فِي بَعِيدِ اَلْبِلاَدِ وَ أَقَاصِيهِ وَ لَمْ يُمْكِنْهُ اَلْمَصِيرُ إِلَيْهِ فِي ذَلِكَ اَلْيَوْمِ؟
فرمود چون روز عاشورا درآيد،بيرون رود به سوى صحرا يا بالا رود بر بام بلندتر در خانۀ خود و اشاره كند به سوى آن حضرت به سلام و جهد كند در نفرين كردن بر قاتل آن حضرت و بعد از آن دو ركعت نماز بكند و بكند اين كار را در اوّل روز پيش از پيشين،
قَالَ: إِذَا كَانَ كَذَلِكَ بَرَزَ إِلَى اَلصَّحْرَاءِ أَوْ صَعِدَ سَطْحاً مُرْتَفِعاً فِي دَارِهِ وَ أَوْمَأَ إِلَيْهِ بِالسَّلاَمِ وَ اِجْتَهَدَ فِي اَلدُّعَاءِ عَلَى قَاتِلِهِ وَ صَلَّى مِنْ بَعْدِهِ رَكْعَتَيْنِ، وَ لْيَكُنْ ذَلِكَ فِي صَدْرِ اَلنَّهَارِ قَبْلَ أَنْ تَزُولَ اَلشَّمْسُ،
پس ندبه و نوحه و گريه كند بر حسين و امر كند هركه را در خانۀ اوست و از او تقيّه نكند،به گريه كردن بر آن حضرت و در خانۀ خود مصيبتى برپا دارد به اظهار جزع بر آن حضرت و ملاقات كنند بعضى از ايشان بعضى را در خانههاى خود به گريه كردن،و تعزيه گويند بعضى از ايشان بعضى را به مصيبت آن حضرت، پس من ضامنم بر خدا كه هرگاه اين كارها را بكند حق تعالى جميع آن ثوابها را به ايشان عطا فرمايد.
ثُمَّ لْيَنْدُبِ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ يَبْكِيهِ وَ يَأْمُرُ مَنْ فِي دَارِهِ مِمَّنْ لاَ يَتَّقِيهِ بِالْبُكَاءِ عَلَيْهِ وَ يُقِيمُ فِي دَارِهِ اَلْمُصِيبَةَ بِإِظْهَارِ اَلْجَزَعِ عَلَيْهِ وَ لْيُعَزِّ بَعْضُهُمْ بَعْضاً بِمُصَابِهِمْ بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ أَنَا اَلضَّامِنُ لَهُمْ إِذَا فَعَلُوا ذَلِكَ عَلَى اَللَّهِ تَعَالَى جَمِيعَ ذَلِكَ،
مالك گفت: تو ضامنى و كفيلى از براى ايشان به اين ثواب؟
قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ أَنْتَ اَلضَّامِنُ ذَلِكَ لَهُمْ وَ اَلزَّعِيمُ؟
فرمود بلى.
قَالَ: أَنَا اَلضَّامِنُ وَ أَنَا اَلزَّعِيمُ لِمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ.
پرسيد چگونه يكديگر را تعزيه بگويند؟
قُلْتُ: فَكَيْفَ يُعَزِّي بَعْضُنَا بَعْضاً؟
فرمود: مىگويند: خدا اجر و مزد ما را عظيم گرداند در سوگوارى و مصيبت ما بر حسين عليه السّلام و ما و شما را از خونخواهان او گرداند با ولى خود حضرت امام مهدى از آل محمد كه بر ايشان درود باد.
قَالَ: تَقُولُونَ: عَظَّمَ اَللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ اَلطَّالِبِينَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ اَلْإِمَامِ اَلْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ .
و اگر توانى در آن روز از براى هيچ كار از خانه مرو كه آن روز نحسى است كه حاجت هيچ مؤمنى در آن روز برآورده نمىشود و اگر برآورده شود از براى او مبارك نيست و در آن خيرى و رشدى نخواهد ديد.
وَ إِنِ اِسْتَطَعْتَ أَنْ لاَ تَنْتَشِرَ يَوْمَكَ فِي حَاجَةٍ فَافْعَلْ فَإِنَّهُ يَوْمُ نَحْسٍ لاَ تُقْضَى فِيهِ حَاجَةُ مُؤْمِنٍ، فَإِنْ قُضِيَتْ لَمْ يُبَارَكْ لَهُ فِيهَا وَ لَمْ يَرَ فِيهَا رُشْداً،