eitaa logo
دانلود
🏴 چرا از روز اول محرم عزاداری می کنیم؟؟ ✍قيل للصادق(عليه السلام) : سيدي جعلت فداك إن الميت يجلسون له بالنياحه بعد موته أو قتله وأراكم تجلسون أنتم وشيعتكم من أول الشهر بالمأتم والعزاء على الحسين عليه السلام !! فقال عليه السلام: «يا هذا إذا هل هلال محرم نشرت الملائكة ثوب الحسين عليه السلام وهو مخرق من ضرب السيوف وملطخ بالدماء فنراه نحن وشيعتنا بالبصيرة لا بالبصر فتنفجر دموعنا» به امام صادق عرضه شد: آقای من! فدایتان شوم! برای مرده، مجلس عزاداری بعد از مردن یا کشته شدن او می گیرند؛ ولی من می بینم شما و شیعیان از اول محرم برای امام حسین مجلس عزاداری برپا می کنید!؟ -امام صادق فرمود: این چه سخنی است؟ هنگامی که هلال ماه محرم حلول می کند، ملائکه پیراهن امام حسین را در حالی که از ضرب شمشیر، پاره پاره شده و خونین است، نمایان می کنند و ما و شیعیانمان آن را با چشم بصیرت (نه با چشم سر) می بینیم و آنگاه اشک هایمان سرازیر می شود!!! 📗 ثمرات الاعواد ج1ص37 و 38 👈 هیات رزمندگان اسلام 🆔 @eheyat
💬 | کینه مهندسی‌شده علیه پیشرفت زنان ایرانی 👈🏻 دشمنان چرا و چگونه علیه فرهنگِ حجاب و عفاف زنان ایرانی توطئه می‌کنند؟ 🔻 پیشرفت زنان با حفظ حجاب، دستاورد مهم انقلاب اسلامی 🔹 «قوام زندگى در عالم، به همان اندازه که به مردان وابسته است، به همان اندازه هم به زنان وابسته است.»۱۳۷۳/۷/۲۰ و «زنان در هر جامعه‌‌ى سالم بشرى قادرند و می‌باید فرصت پیدا کنند که در حد سهم خود، تلاش و مسابقه‌‌ى خویش را در پیشرفتهاى علمى و اجتماعى و سازندگى و اداره‌‌ى این جهان به عهده بگیرند.» ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ 🔹 انقلاب اسلامی با تکیه بر مبانی و آموزه‌های دینی، نگاه مترقی به زن داشته و الگوی جدیدی به جهان معرفی نموده است. ثمره‌ی این نگاه است که «امروز پرچمِ استقلالِ هویّتی و فرهنگیِ زنان در دست زنان ایرانی است؛ امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی ‌خودشان و استقلال فرهنگی خودشان را دارند اعلام میکنند و به دنیا صادر میکنند؛ یعنی دنیا سخن جدیدی دارد می‌شنود.» ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ و در صحنه‌ی اقدام و عمل به آموزه‌های اسلامی و از جمله حجاب موجب «رشد و پیشرفتِ حقیقی» زنان ایرانی شده است: «امروز ما در نظام جمهوری اسلامی و زیر پوشش حجاب، زیر چادر، زیر مقنعه، این تعداد عظیم نخبه‌ی فکری، علمی، عملی، فعال سیاسی، صاحب‌نظران فرهنگی و هنری داریم. آن روز بخشی از بخشها و بعضی از ابعاض این مجموعه را هم ما نداشتیم؛ بسیار محدود بودند. این، یک نظریه‌ای درست عکس آن چیزی را که درصدد بودند القاء کنند، احیاء میکند و او اینکه آن کیفیت ترویج بی بندوباری نه فقط به معنای رشد دادن به زن، به معنویات زن، به استعدادهای زن نیست، بلکه سرگرم کردن زن به آنچه که لوازم آن، کیفیت زندگی است - آرایشهای گوناگون و گرفتاری های گوناگونِ جنبی ای که این کارها دارد - خودش مانع حرکت به سمت کمال و تعالی زنان است. در نظام اسلامی محدودیتی که به وجود می‌آید، که این محدودیت بر طبق فطرت انسانىِ زنانه است؛ هم برای مردها محدودیت است، به یک کیفیتی؛ هم برای زنها به کیفیت دیگری محدودیت است، کمک کننده‌ی به این است که نیروهای آنها هرز نرود و حتی‌المقدور در جهت درستی به کار بیفتد؛ که آن وقت نتیجه‌اش میشود رشد فکری و علمی و عملی در جامعه‌ی زنان، که امروز شاهدش هستیم.»۱۳۸۶/۴/۱۳ 🔹 به عنوان یک نمونه از دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌ی پیشرفت حقیقی زنان، می‌توان به رشد علمی بانوان اشاره کرد: «‌ورودی‌های دانشگاه‌های ما یا پنجاه درصد یا بیش از پنجاه درصد دخترهای ما هستند، زنهای ما هستند. در مراکز علمی حسّاس و مهم که بنده از بعضی از آن مراکز خودم شخصاً‌ بازدید کردم، زنان دانشمند ما آنجا نقش‌آفرینند. در میدان ادب، ادبیّات، شعر، رمان،‌ شرح‌حال‌نویسی، زنها جزو برجسته‌ترین‌هایند.» ۱۴۰۱/۵/۵ که اینها همه از ثمرات تحققِ الگوی اسلامی زن است؛ الگویی مبتنی بر حضور و نقش‌آفرینیِ زنانه با حفظ عفت، حیا و کرامت. 🔻 حجاب مایه تشخّص و آزادی زن 🔹 «حجاب اسلامی وسیله‌ی مصونیّت زن است.» ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ و نه تنها با هویت و پیشرفت او تضادی ندارد بلکه «حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادیگرایان، مایه‌ی اسارت زن نیست.» ۱۳۹۱/۲/۲۳ به تعبیر دقیق‌تر «حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه‌ی آبرو و احترام اوست.»۱۳۹۱/۲/۲۳ با این نگاه «حجاب، تکریم آن کسی است که در حجاب است. حجاب زن، تکریم زن است.» ۱۳۸۶/۱۰/۱۳ 🔹 «الگوسازی» یکی از ثمرات نقش‌آفرینی بانوان با حفظ حجاب است؛ موضوعی که یک مصداق آن در عرصه‌ی ورزش بانوان عملی شده است. زنان ورزشکار محجبه ایرانی با حضور در میادین ورزشی نشان دادند که «در میادین ورزشی نیز یک زن مسلمان می‌تواند با حفظ حجاب و حدود دینی، حضوری مقتدر و عزت‌آفرین داشته باشد.» ۱۳۹۲/۸/۲۰ اینکه «بعضی میگویند حجاب مانع از رشد زن و ترقّی زن است؛ نه بعکس؛ حجاب مانع از آن خودنمایی‌های بی‌موردی است که مانع ‌حرکت زن میشود. ما امروز هزاران بانوی بزرگ و برجسته در صحنه‌های گوناگون علمی و عملی و اجتماعی و سیاسی و فنّی داریم ‌که همه با حجاب کامل در حال زندگی هستند.» ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ 🔹 البته توجه به این نکته هم ضروری است که در کنار فطری و انسانی بودن، «حجاب ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ و «کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است.» ۱۴۰۲/۱/۱۵ 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 عصبانیت دشمن از موفقیت زنان ایرانی اما حرکت موفق و پیشرفت‌های چشمگیر زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفاف و ارائه‌ی الگویی جدید در مقابل الگوی مادی و تحقیرآمیز غربی، موجب کینه‌ورزی دشمنانِ مستکبر و مفسد شده است: «از اوّل انقلاب مسئله‌ی زن را مطرح میکردند؛ ادّعای گزاف می‌کردند که از زن ایرانی میخواهند حمایت کنند و مانند اینها. باز اخیراً هم به بهانه‌ی حجاب و مانند اینها باز قضیّه‌ی زن را مطرح کردند و همان تلاشهای در واقع ناکام را دوباره دارند تکرار میکنند.»۱۴۰۱/۵/۵ 🔹 لذا شما می‌بینید «میگویند زن اگر چنانچه از قیود اخلاقی و شرعی و مانند این چیزها رها نشود نمیتواند پیشرفت کند، نمیتواند به مقامات عالی علمی و سیاسی و اجتماعی و غیره برسد؛ این جوری دارند میگویند. شرط رسیدن زن به رتبه‌های بالای اجتماعی و سیاسی و غیره این است که این قیود اخلاقی را رها کند. زن ایرانی این را در عمل تکذیب کرده؛ ‌زن ایرانی در همه‌ی میدانها با موفّقیّت و سربلندی و با حجاب اسلامی ظاهر شده.»۱۴۰۱/۵/۵ 🔹 بنابراین همه‌ی ناراحتی و عصبانیت دشمن و استکبار جهانی از مسئله‌ی زن و حجاب در ایران اسلامی به خاطر آن است که موفقیتهای زن مسلمان ایرانی با حفظ عفت و حجاب در حقیقت «باطل‌کننده‌ی یک زحمت و تلاش دویست سیصد ساله‌ی غرب است؛ نمیتوانند تحمّل کنند، عصبانی میشوند، خودشان را به در و دیوار میزنند تا بتوانند یک کاری بکنند؛ آن وقت میچسبند به قضیّه‌ی حجاب، میچسبند به یک مورد و بنا میکنند تبلیغات کردن.» ۱۴۰۱/۵/۵ 🔹 آنچه در اغتشاشات ۱۴۰۱ هم روی داد، مصداقی از توطئه دشمن در زمینه حجاب بود: «در این قضایای اخیر، خب دیدید دیگر، علیه حجاب خیلی کار شد.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ در حقیقت «جاسوسهای دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه [سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ی با حجاب] هستند.» ۱۴۰۲/۱/۱۵ و در این زمینه «عامل تبلیغات فراگیر؛ تلویزیون‌ها، ماهواره‌ها، فضای مجازی، اینترنت... دشمن همه‌ی اینها را ردیف کرد... خوب مهندسی کرده بود.» ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ 🔹 اما نکته‌ی کلیدی این است که در مقابل این توطئه‌ی دشمن «خود زنها؛ زنها ایستادگی کردند... اینها امیدشان این بود که همینهایی که حجاب نیمه‌کاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده و فراخوان‌فرستنده.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ 🔹 بنابراین باید دانست که «خیلی از این کسانی که حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران ‌جدّی نظام جمهوری اسلامی هستند؛ شما ‌می‌بینید در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت میکنند.‌‌» ۱۴۰۱/۷/۱۱ و «آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی... این را نمیشود گفت ضدّانقلاب است؛ این چطور ضدّانقلابی است که این جور با شوق و با حرارت و با انگیزه می‌آید و مثلاً فرض کنید در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکند؟ اینها بچّه‌های خودمانند، دخترهای خودمانند.» ۱۴/۱۰/۱۴۰۱ حتی «خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند نمیدانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند.» ۱۴۰۲/۱/۱۵ 🔻 نکته‌ی پایانی اینکه در قضایای مربوط به مسئله‌ی حجاب «دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند و دارند؛ ان‌شاء‌الله این کار با برنامه دنبال بشود.» ۱۴۰۲/۱/۱۵ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
صالحین salehinir
🔍 ادامه #سخن_هفته 🔹 عصبانیت دشمن از موفقیت زنان ایرانی اما حرکت موفق و پیشرفت‌های چشمگیر زنان ایران
- مداخله در بحران (بند پ ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي) به بهزیستی جهت حمایت آسیب پذیر (بند ب ماده 1 آيين نامه چتر ايمني رفاه اجتماعي مصوب 1384/03/22) با حضور نمایندگان مراجع: ۱- شناسایی و جمع آوری (اقدام قهری): 1-1- انتظامی (مواد 44 تا 46 قانون آيين دادرسی كيفری مصوب ۴/۱۲/۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی 10/11/1395) 1-2- دیگر ضابطین قضایی (بسیج بند ب ماده 29 قانون آيين دادرسی كيفری مصوب ۴/۱۲/۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی 10/11/1395) 2- نگهداری (اقدام قهری- حمایتی): 2-1-قوه قضاییه (اصل يكصد و پنجاه و ششم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مصوب 12/09/1358 با اصلاحات بعدی و پیشگیری از وقوع جرم ماده 38 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي) 2-2- زندان و اقدامات تامینی و تربیتی (بند ب ماده 29 و ماده 514 قانون آيين دادرسی كيفری مصوب ۴/۱۲/۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی 10/11/1395 و بند ج ماده 38 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي) 2-3- بهزیستی (مشاوره- لايحه قانوني راجع به تشكيل سازمان بهزيستي كشور مصوب 1359/03/24 با اصلاحات بعدي و ماده 52 و ردیف 8 بند پ ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي) 3- امداد (موقت): 3-1- اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی (حمایت- یارانه ای بند الف ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي و حمایت غذایی دستورالعمل بسته پرداخت كمك جبراني و حمايت غذايي از گروه هاي كم درآمد جامعه مصوب 1397/08/27 هيأت وزيران با اصلاحات بعدي) 3-1-1- بهزیستی (حمایت- لايحه قانوني راجع به تشكيل سازمان بهزيستي كشور مصوب 1359/03/24 با اصلاحات بعدي و ماده 52 و ردیف 8 بند پ ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي) 3-2- کمیته امداد (حمایت- مواد 2 و 6 اساسنامه كميته امداد امام خميني (ره) مصوب 1394/01/15 رهبر معظم انقلاب و ماده 52 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي و بیمه سهم کارفرما ماده 79 قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (2) مصوب 1393/12/04 با اصلاحات بعدي) 3-3- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی- اداره اوقاف و امور خیریه (وقف- خیر- مواد 1، 5، 6، 8، 12 و 13 قانون تشكيلات و اختيارات سازمان حج و اوقاف و امور خيريه مصوب 1363/10/02 با اصلاحات بعدي- نظارت بر اعمال هیات امنای اماکن مذهبی- مساجد- ماده 20 آيين‌نامه نحوه انتخاب و بركناري، شرايط و حدود و اختيارات و وظايف امين يا هيأت امناء اماكن مذهبي و موقوفات مصوب 10/02/1365 با اصلاحات بعدي 12/03/1392) 3-4- ستاد اجرایی فرمان امام (جایزه جوانی جمعیت- سبد تغذیه و بسته بهداشتی ماهانه- جهیزیه مواد 19، 24 و 68 قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت مصوب 1400/07/24) 3-5- بنیاد مستضعفان (سبد تغذیه و بسته بهداشتی ماهانه- ماده 24 قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت مصوب 1400/07/24) 3-6- جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران (ارائه فوري و كافي ‌خدمات به آسيب‌ديدگان رويدادهاي غيرمترقبه در جهت تأمين نيازهاي اوليه ‌آسيب‌ديدگان از حوادث طبيعي شامل تغذيه، پوشاك و سرپناه موقت بند الف ماده 5 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي مصوب 1383.2.21 اصلاحي 15/2/1387) 3-7- واحد مدیریت بحران (کمک به توسعه پایدار ماده 1 و تبصره 1 ماده 8 قانون مديريت بحران كشور مصوب 1398/05/07) 3-8- پدافند غیرعامل (كاهش آسيب پذيري ها ، نهادينه سازي اصول، الزامات و ملاحظات فني مهندسي پدافند غيرعامل در ذات طرح ها و پروژه هاي ملي ، استاني موضوعي كشور ، تسهيل مديريت بحران و تداوم كاركردهاي ضروري كشور، صيانت و كمك به اداره مردم در راستاي مصون سازي كشور در برابر انواع تهديدات دشمن- ماده 6 اساسنامه سازمان پدافند غيرعامل كشور ستاد كل نيروهاي مسلح مصوب 1393/09/17 رهبر معظم انقلاب و مواد 3 و 4 دستورالعمل اجرايي پدافند غيرعامل استان ھا مصوب 1399/12/26 پنجاه و يكمين جلسه كميته دائمي (شوراي عالي) پدافند غيرعامل كشور) 3-9- سازمان مدیریت و برنامه ریزی (استان- بودجه- ماده 2 مصوبه يكصد و هفتاد و ششمين جلسه مورخ ۲ /۵ /۱۳۹۵ شوراي عالي اداري در خصوص وظايف مربوط به حوزه هاي « امور اداري و استخدامي » و « برنامه و بودجه » و تعيين سازمان هاي متولي انجام دهنده هر يك از وظايف مذكور) 3-10- اداره امور اقتصادی و دارایی (حمایت خزانه- تسهیلات بانکی مواد 1 و 3 قانون تشكيل وزارت امور اقتصادي و دارائي مصوب 1353/04/24) 3-11- شورای اسلامی شهرستان (تصمیم- نظارت- نماینده مردم- اصول ششم- هفتم و یکصدم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مصوب 24/8/1358 با اصلاحات بعدي 6/5/1368)
صالحین salehinir
🔍 ادامه #سخن_هفته 🔹 عصبانیت دشمن از موفقیت زنان ایرانی اما حرکت موفق و پیشرفت‌های چشمگیر زنان ایران
4- بیمه (اصل بيست و نهم قانون اساسي مصوب 24/8/1358 با اصلاحات بعدي 6/5/1368 و ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي): 4-1- اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی (بند ب ماده 1 قانون تشكيل وزارت رفاه اجتماعي مصوب 1353/05/01): 4-1-1- سازمان تامین اجتماعی (بیمه های درمان و بازنشستگی مواد 1 تا 3 قانون تأمين اجتماعي مصوب 1354/04/03 با اصلاحات بعدي) 4-1-2- صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر (بیمه بازنشستگی) 4-2- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان بیمه سلامت حمایت بیمه ای- بیمه درمان ) 4-3- اداره امور اقتصادی و دارایی (بیمه های تجاری ردیف 4 ماده 12 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي مصوب 1383.2.21 اصلاحي 15/2/1387) 5- آموزش: 5-1- حوزه علمیه (آموزش- پژوهش طلاب علوم دینی (ماده 1 اساسنامه شوراي گسترش حوزه هاي علميه مصوب جلسه 542 مورخ 1383.4/23 شوراي عالي انقلاب فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ماده 1 دستورالعمل فرآيند شناسايي و تأييد نهايي مشمولان طرح واگذاري سهام عدالت به طلاب حوزه هاي علميه سراسر كشور مصوب 1387/07/09) 5-2-تبلیغات اسلامی (تقويت روح عبوديت الهي و ترويج اخلاق اسلامي در ميان مردم- كمك و همكاري با سازمانها، دستگاهها و شركتهاي مختلف دولتي و غيردولتي ، بمنظور گسترش و تداوم تبليغات اسلامي- مواد 5 و 6 اساسنامه سازمان تبليغات اسلامي مصوب 1387/08/29 مقام معظم رهبری) 5-3- آموزش و پرورش (آموزشی دانش آموزی- مواد 1، 2 و 6 قانون اهداف و وظايف وزارت آموزش و پرورش مصوب 1366/11/25 با اصلاحات بعدي) 5-4- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (آموزشی دانشجویی تصويب نامه در خصوص اقدام وزارتخانه هاي ورزش و جوانان، علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي نسبت به تدوين محتوا و اجراي برنامه هاي آموزشي مصوب 1397/06/21 هيأت وزيران ) 5-5- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (آموزشی- درمانی تصويب نامه در خصوص اقدام وزارتخانه هاي ورزش و جوانان، علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي نسبت به تدوين محتوا و اجراي برنامه هاي آموزشي مصوب 1397/06/21 هيأت وزيران) 5-6- فرهنگ و ارشاد اسلامی (ارشاد- رسانه- مواد 1 و 2 قانون اهداف و وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مصوب 1365/12/12) 5-7- اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی (مرکز آموزش فنی و حرفه ای- مهارت اشتغال- بند الف ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي) 5-8- وزارت ورزش و جوانان (تصويب نامه در خصوص اقدام وزارتخانه هاي ورزش و جوانان، علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي نسبت به تدوين محتوا و اجراي برنامه هاي آموزشي مصوب 1397/06/21 هيأت وزيران ) 6- بازگشت به زندگی (دایم- آيين نامه نحوه شناسايي خانوارهاي مشمول دريافت كمك حمايت معيشتي مصوب 1398/10/15): 6-1- صنعت، معدن و تجارت (مجوز شغل- مواد 2 و 12 قانون نظام صنفي كشور مصوب 1382/12/24 با اصلاحات بعدي) 6-2- بنیاد مسکن یا وزارت راه و شهرسازی (تامین مسکن- تصويب نامه در خصوص تأمين مسكن گروه هاي كم درآمد در دو قالب مسكن اجتماعي و مسكن حمايتي با مسئوليت بنياد مسكن انقلاب اسلامي مصوب 1395/11/27 هيأت وزيران) 6-3- وزارت ورزش و جوانان (ازدواج- اشتغال- آموزش- مشاوره- خانواده- جمعیت- فرزندآوری- مواد 2 تا 4 قانون اهداف، وظايف و اختيارات وزارت ورزش و جوانان مصوب 1399/06/16) 6-4- کمیته امداد (حمایتی- درآمد- تسهیلات اشتغال- خوداتکایی- مواد 2 و 6 اساسنامه كميته امداد امام خميني (ره) مصوب 1394/01/15 رهبر معظم انقلاب و ماده 52 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي و پرداخت بیمه سهم کارفرما ماده 79 قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (2) مصوب 1393/12/04 با اصلاحات بعدي) 6-5- اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی- بهزیستی (حمایت- لايحه قانوني راجع به تشكيل سازمان بهزيستي كشور مصوب 1359/03/24 با اصلاحات بعدي و ماده 52 و ردیف 8 بند پ ماده 57 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه كشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات بعدي)
زاد المعاد/ ترجمه موسوی- جلد ۱- صفحه ۵۰۱ و امّا زيارت مشهور آن حضرت شيخ طوسى و ابن قولويه و غير ايشان رحمهم اللّه روايت كرده‌اند از سيف بن عميره و صالح ابن عقبه و هردو از محمّد بن اسماعيل و علقمة بن محمّد خضرمى و هردو از مالك جهنى كه حضرت امام محمّد باقر عليه السّلام فرمود هركه زيارت كند حضرت امام حسين را در روز دهم محرم يا نزد قبر آن حضرت گريان شود، ملاقات كند خدا را در روز قيامت با ثواب دو هزار هزار حج و دو هزار هزار عمره و دو هزار هزار جهاد كه هريك را با رسول خدا-صلّى اللّه عليه و آله-و ائمّۀ طاهرين-عليهم السّلام-كرده باشند زاد المعاد ج ۱، ص ۲۳۳ وَ أَمَّا زِيَارَتُهُ اَلْمَشْهُورَةُ فَقَدْ رَوَى اَلشَّيْخُ اَلطُّوسِيُّ وَ اِبْنُ قُولَوَيْهِ وَ غَيْرُهُمْ رَحِمَهُمُ اَللَّهُ: عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بَزِيعٍ عَنْ صَالِحِ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ فِي يَوْمِ عَاشُورَاءَ مِنَ اَلْمُحَرَّمِ حَتَّى يَظَلَّ عِنْدَهُ بَاكِياً لَقِيَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَوْمَ يَلْقَاهُ بِثَوَابِ أَلْفَيْ حَجَّةٍ وَ أَلْفَيْ عُمْرَةٍ وَ أَلْفَيْ غَزْوَةٍ، ثَوَابُ كُلِّ غَزْوَةٍ وَ حَجَّةٍ وَ عُمْرَةٍ كَثَوَابِ مَنْ حَجَّ وَ اِعْتَمَرَ وَ غَزَا مَعَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ مَعَ اَلْأَئِمَّةِ اَلرَّاشِدِينَ. مالك گفت: فداى تو شوم،چه ثواب است براى كسى كه در شهرهاى دور باشد و ممكن نباشد او را رفتن به سوى قبر آن حضرت‌؟ قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا لِمَنْ كَانَ فِي بَعِيدِ اَلْبِلاَدِ وَ أَقَاصِيهِ وَ لَمْ يُمْكِنْهُ اَلْمَصِيرُ إِلَيْهِ فِي ذَلِكَ اَلْيَوْمِ؟ فرمود چون روز عاشورا درآيد،بيرون رود به سوى صحرا يا بالا رود بر بام بلندتر در خانۀ خود و اشاره كند به سوى آن حضرت به سلام و جهد كند در نفرين كردن بر قاتل آن حضرت و بعد از آن دو ركعت نماز بكند و بكند اين كار را در اوّل روز پيش از پيشين، قَالَ: إِذَا كَانَ كَذَلِكَ بَرَزَ إِلَى اَلصَّحْرَاءِ أَوْ صَعِدَ سَطْحاً مُرْتَفِعاً فِي دَارِهِ وَ أَوْمَأَ إِلَيْهِ بِالسَّلاَمِ وَ اِجْتَهَدَ فِي اَلدُّعَاءِ عَلَى قَاتِلِهِ وَ صَلَّى مِنْ بَعْدِهِ رَكْعَتَيْنِ، وَ لْيَكُنْ ذَلِكَ فِي صَدْرِ اَلنَّهَارِ قَبْلَ أَنْ تَزُولَ اَلشَّمْسُ، پس ندبه و نوحه و گريه كند بر حسين و امر كند هركه را در خانۀ اوست و از او تقيّه نكند،به گريه كردن بر آن حضرت و در خانۀ خود مصيبتى برپا دارد به اظهار جزع بر آن حضرت و ملاقات كنند بعضى از ايشان بعضى را در خانه‌هاى خود به گريه كردن،و تعزيه گويند بعضى از ايشان بعضى را به مصيبت آن حضرت، پس من ضامنم بر خدا كه هرگاه اين كارها را بكند حق تعالى جميع آن ثواب‌ها را به ايشان عطا فرمايد. ثُمَّ لْيَنْدُبِ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ يَبْكِيهِ وَ يَأْمُرُ مَنْ فِي دَارِهِ مِمَّنْ لاَ يَتَّقِيهِ بِالْبُكَاءِ عَلَيْهِ وَ يُقِيمُ فِي دَارِهِ اَلْمُصِيبَةَ بِإِظْهَارِ اَلْجَزَعِ عَلَيْهِ وَ لْيُعَزِّ بَعْضُهُمْ بَعْضاً بِمُصَابِهِمْ بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ أَنَا اَلضَّامِنُ لَهُمْ إِذَا فَعَلُوا ذَلِكَ عَلَى اَللَّهِ تَعَالَى جَمِيعَ ذَلِكَ، مالك گفت: تو ضامنى و كفيلى از براى ايشان به اين ثواب‌؟ قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ أَنْتَ اَلضَّامِنُ ذَلِكَ لَهُمْ وَ اَلزَّعِيمُ؟ فرمود بلى. قَالَ: أَنَا اَلضَّامِنُ وَ أَنَا اَلزَّعِيمُ لِمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ. پرسيد چگونه يك‌ديگر را تعزيه بگويند؟ قُلْتُ: فَكَيْفَ يُعَزِّي بَعْضُنَا بَعْضاً؟ فرمود: مى‌گويند: خدا اجر و مزد ما را عظيم گرداند در سوگوارى و مصيبت ما بر حسين عليه السّلام و ما و شما را از خون‌خواهان او گرداند با ولى خود حضرت امام مهدى از آل محمد كه بر ايشان درود باد. قَالَ: تَقُولُونَ: عَظَّمَ اَللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ اَلطَّالِبِينَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ اَلْإِمَامِ اَلْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ . و اگر توانى در آن روز از براى هيچ كار از خانه مرو كه آن روز نحسى است كه حاجت هيچ مؤمنى در آن روز برآورده نمى‌شود و اگر برآورده شود از براى او مبارك نيست و در آن خيرى و رشدى نخواهد ديد. وَ إِنِ اِسْتَطَعْتَ أَنْ لاَ تَنْتَشِرَ يَوْمَكَ فِي حَاجَةٍ فَافْعَلْ فَإِنَّهُ يَوْمُ نَحْسٍ لاَ تُقْضَى فِيهِ حَاجَةُ مُؤْمِنٍ، فَإِنْ قُضِيَتْ لَمْ يُبَارَكْ لَهُ فِيهَا وَ لَمْ يَرَ فِيهَا رُشْداً،
و ذخيره مكن از براى منزل خود چيزى كه هركه در اين روز از براى منزل خود چيزى ذخيره كند از براى او مبارك نيست آنچه ذخيره كرده و اهلش كه از براى ايشان ذخيره كرده مبارك نخواهد بود از براى او وَ لاَ يَدَّخِرَنَّ أَحَدُكُمْ لِمَنْزِلِهِ فِيهِ شَيْئاً، فَمَنِ اِدَّخَرَ فِي ذَلِكَ اَلْيَوْمِ شَيْئاً لَمْ يُبَارَكْ لَهُ فِيمَا اِدَّخَرَهُ وَ لَمْ يُبَارَكْ لَهُ فِي أَهْلِهِ، علقمة بن محمّد گفت كه من گفتم به حضرت امام محمّد باقر عليه السّلام كه تعليم نما به من دعايى كه بخوانم در اين روز كه هرگاه خواهم كه آن حضرت را زيارت كنم از نزديك،و دعايى كه هرگاه در شهرهاى دور خواهم كه اشاره كنم و آن حضرت را زيارت كنم بخوانم. قَالَ صَالِحُ بْنُ عُقْبَةَ وَ سَيْفُ بْنُ عَمِيرَةَ : قَالَ عَلْقَمَةُ بْنُ مُحَمَّدٍ اَلْحَضْرَمِيُّ قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : عَلِّمْنِي دُعَاءً أَدْعُو بِهِ ذَلِكَ اَلْيَوْمَ إِذَا أَنَا زُرْتُهُ مِنْ قُرْبٍ وَ دُعَاءً أَدْعُو بِهِ إِذَا لَمْ أَزُرْهُ مِنْ قُرْبٍ وَ أَوْمَأْتُ مِنْ بُعْدِ اَلْبِلاَدِ وَ مِنْ دَارِي بِالسَّلاَمِ إِلَيْهِ. پس كسى كه چنين كند نوشته شود از براى او ثواب هزار هزار حج و هزار هزار عمره و هزار هزار جهاد كه همه را با رسول خدا-صلّى اللّه عليه و آله-كرده باشد و از براى او خواهد بود ثواب مصيبت هرپيغمبرى و رسولى و صدّيقى و شهيدى كه مرده باشد يا كشته شده باشد از وقتى كه خدا دنيا را خلق كرده است تا روز قيامت. فَإِذَا فَعَلُوا ذَلِكَ كَتَبَ اَللَّهُ تَعَالَى لَهُمْ ثَوَابَ أَلْفِ حَجَّةٍ وَ أَلْفِ عُمْرَةٍ وَ أَلْفِ غَزْوَةٍ كُلُّهَا مَعَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ ، وَ كَانَ لَهُ أَجْرُ وَ ثَوَابُ مُصِيبَةِ كُلِّ نَبِيٍّ وَ رَسُولٍ وَ وَصِيٍّ وَ صِدِّيقٍ وَ شَهِيدٍ مَاتَ أَوْ قُتِلَ مُنْذُ خَلَقَ اَللَّهُ اَلدُّنْيَا إِلَى أَنْ تَقُومَ اَلسَّاعَةُ. فرمود اى علقمه! هرگاه بكنى آن دو ركعت را بعد از آن‌كه اشاره كرده باشى به جانب آن حضرت و گفته باشى بعد از اشاره و نماز آن قول را كه مذكور خواهد شد پس دعا كرده خواهى بود به دعايى كه ملائكه مى‌خوانند در وقتى كه زيارت آن حضرت مى‌كنند و مى‌نويسد خدا براى تو به آن زيارت هزار هزار حسنه و محو مى‌كند از تو هزار هزار گناه و بلند مى‌كند از براى تو در بهشت هزار هزار درجه و خواهى بود از آنها كه شهيد شده باشند با حسين بن على-صلوات اللّه عليهما-با آن‌كه شريك شوى با ايشان درجات ايشان و نشناسند تو را مگر از آنها كه با آن حضرت شهيد شده‌اند و نوشته شود براى تو ثواب هرپيغمبرى و رسولى و ثواب زيارت هركه آن حضرت را زيارت كرد از روزى كه شهيد شد. قَالَ: فَقَالَ لِي: يَا عَلْقَمَةُ إِذَا أَنْتَ صَلَّيْتَ اَلرَّكْعَتَيْنِ بَعْدَ أَنْ تُومِئَ إِلَيْهِ بِالسَّلاَمِ فَقُلْ بَعْدَ اَلْإِيمَاءِ إِلَيْهِ مِنْ بَعْدِ اَلتَّكْبِيرِ هَذَا اَلْقَوْلَ فَإِنَّكَ إِذَا قُلْتَ ذَلِكَ فَقَدْ دَعَوْتَ بِمَا يَدْعُو بِهِ زُوَّارُهُ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ، وَ كَتَبَ اَللَّهُ لَكَ مِائَةَ أَلْفِ أَلْفِ دَرَجَةٍ، وَ كُنْتَ كَمَنِ اُسْتُشْهِدَ مَعَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ حَتَّى تُشَارِكَهُمْ فِي دَرَجَاتِهِمْ وَ لاَ تُعْرَفُ إِلاَّ فِي اَلشُّهَدَاءِ اَلَّذِينَ اُسْتُشْهِدُوا مَعَهُ، وَ كُتِبَ لَكَ ثَوَابُ زِيَارَةِ كُلِّ نَبِيٍّ وَ كُلِّ رَسُولٍ وَ زِيَارَةِ كُلِّ مَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مُنْذُ يَوْمِ قُتِلَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ . و مى‌گويى: زیارت عاشورا وَ تَقُولُ : زِيَارَةُ عَاشُورَاءَ
صالحین salehinir
و ذخيره مكن از براى منزل خود چيزى كه هركه در اين روز از براى منزل خود چيزى ذخيره كند از براى او مبار
سلام بر تو اى ابا عبد اللّه! سلام بر تو اى فرزند رسول خدا! سلام بر تو اى فرزند امير المؤمنين و اى فرزند سيد اوصياء! سلام بر تو اى فرزند فاطمۀ زهراء سيدۀ زنان اهل عالم! سلام بر تو اى كسى كه از خون پاك تو و پدر بزرگوارت خدا انتقام مى‌كشد و از ظلم و ستم وارد بر تو دادخواهى مى‌كند! سلام بر تو و بر ارواح پاكى كه در حرم مطهرت با تو مدفون شدند بر جميع شما تا ابد از من درود و تحيت و سلام خدا باد تا من هستم و شب و روز در جهان برقرار است. اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا اِبْنَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اِبْنَ سَيِّدِ اَلْوَصِيِّينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا اِبْنَ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اَللَّهِ وَ اِبْنَ ثَارِهِ وَ اَلْوَتْرَ اَلْمَوْتُورَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ وَ عَلَى اَلْأَرْوَاحِ اَلَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ عَلَيْكُمْ مِنِّي جَمِيعاً سَلاَمُ اَللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اَللَّيْلُ وَ اَلنَّهَارُ اى ابا عبد اللّه! همانا تعزيتت بزرگ و مصيبتت در جهان بر ما شيعيان و تمام اهل اسلام سخت و عظيم و ناگوار و دشوار بود و تحمل آن مصيبت بزرگ در آسمان‌ها بر جميع اهل آسمان‌ها سخت و دشوار بود. پس خدا لعنت كند امتى را كه اساس ظلم و ستم را بر شما اهل بيت رسول بنياد كردند و خدا لعنت كند امتى را كه شما را از مقام و مرتبۀ (خلافت) خود منع كردند و رتبه‌اى كه خدا مخصوص به شما گردانيد از شما گرفتند؛ و خدا لعنت كند امتى كه شما را كشتند و خدا لعنت كند آن مردمى كه از امراى ظلم و جور براى قتال با شما تمكين و اطاعت كردند. من به سوى خدا و شما از آن ظالمان و شيعيان آنها و پيروان و دوستانشان بيزارى مى‌جويم يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ اَلرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتِ اَلْمُصِيبَةُ بِكَ عَلَيْنَا وَ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ اَلْإِسْلاَمِ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصِيبَتُكَ فِي اَلسَّمَاوَاتِ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ اَلسَّمَاوَاتِ فَلَعَنَ اَللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ اَلظُّلْمِ وَ اَلْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ لَعَنَ اَللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ اَلَّتِي رَتَّبَكُمُ اَللَّهُ فِيهَا وَ لَعَنَ اَللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اَللَّهُ اَلْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اَللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ اى ابا عبد اللّه من تا قيامت سلم و صلحم با هركه با شما صلح است و در جنگ و جهادم با هركه با شما در جنگ است؛ خدا لعنت كند آل زياد و آل مروان و خدا لعنت كند بنى اميه همگى را و خدا لعنت كند پسر مرجانه را و خدا لعنت كند عمر سعد را و خدا لعنت كند شمر را و خدا لعنت كند گروهى كه اسب‌ها را براى جنگ با حضرتت زين و لگام كردند و براى جنگ با تو مهيا گشتند. يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ لَعَنَ اَللَّهُ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ لَعَنَ اَللَّهُ بَنِي أُمَيَّةَ قَاطِبَةً وَ لَعَنَ اَللَّهُ اِبْنَ مَرْجَانَةَ وَ لَعَنَ اَللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اَللَّهُ شِمْراً وَ لَعَنَ اَللَّهُ أُمَّةً أَسْرَجَتْ وَ أَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ وَ تَهَيَّأَتْ پدر و مادرم فداى تو باد! تحمل مصيبت بر من به واسطۀ ظلمى كه بر شما رفت سخت دشوار است، پس از خدايى كه مقام تو را بلند و گرامى داشت و مرا هم به واسطۀ دوستى تو عزت بخشيد درخواست مى‌كنم روزى من گرداند تا با امام منصور از اهل بيت محمد-صلّى اللّه عليه و آله- خون‌خواه تو باشم. لِقِتَالِكَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي لَقَدْ عَظُمَ مُصَابِي بِكَ فَأَسْأَلُ اَللَّهَ اَلَّذِي أَكْرَمَ مَقَامَكَ وَ أَكْرَمَنِي بِكَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ پروردگارا! مرا به واسطۀ حضرت حسين نزد خود در دو عالم وجيه و آبرومند گردان. اَللَّهُمَّ اِجْعَلْنِي عِنْدَكَ وَجِيهاً بِالْحُسَيْنِ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ اى ابا عبد اللّه! من به درگاه خدا تقرب مى‌جويم و به درگاه رسولش و نزد حضرت امير المؤمنين و حضرت فاطمه و حضرت حسن و حضرت تو قرب مى‌طلبم به واسطۀ محبت و دوستى تو يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَى اَللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى اَلْحَسَنِ وَ إِلَيْكَ بِمُوَالاَتِكَ
صالحین salehinir
و ذخيره مكن از براى منزل خود چيزى كه هركه در اين روز از براى منزل خود چيزى ذخيره كند از براى او مبار
و بيزارى از كسى كه تو را كشت و جنگ با تو را آغاز كرد وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ قَاتَلَكَ وَ نَصَبَ لَكَ اَلْحَرْبَ و بيزارى از كسى كه اساس ظلم بر شما را بنا نهاد وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ أَسَّسَ أَسَاسَ اَلظُّلْمِ وَ اَلْجَوْرِ عَلَيْكُمْ و بيزارى مى‌جويم به سوى خدا و رسولش از كسى كه تأسيس كرد اساس آن را و بنيان ظلم را بر آن نهاد و جارى كرد ظلم و ستم را بر شما و بر شيعيان شما وَ أَبْرَأُ إِلَى اَللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ مِمَّنْ أَسَّسَ أَسَاسَ ذَلِكَ وَ بَنَى عَلَيْهِ بُنْيَانَهُ وَ جَرَى فِي ظُلْمِهِ وَ جَوْرِهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَشْيَاعِكُمْ و بيزارى مى‌جويم به درگاه خدا و به سوى شما از آن مردم. بَرِئْتُ إِلَى اَللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ و اول به درگاه خدا سپس نزد شما تقرب مى‌جويم به سبب دوستى شما و دوستى دوستان شما وَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اَللَّهِ ثُمَّ إِلَيْكُمْ بِمُوَالاَتِكُمْ وَ مُوَالاَةِ وَلِيِّكُمْ و به سبب بيزارى جستن از دشمنان شما و بيزارى از مردمى كه با شما به جنگ و مخالفت برخاستند و از شيعيان و پيروان آنها هم بيزارى مى‌جويم. وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ اَلنَّاصِبِينَ لَكُمُ اَلْحَرْبَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ من سلم و صلحم با هركس كه با شما صلح است و در جنگ و مخالفتم با هركس كه با شما به جنگ است و دوستم با دوستان شما و دشمنم با دشمنان شما، إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاَكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ پس از كرم حق درخواست مى‌كنم مرا به معرفت شما و دوستان شما گرامى دارد و هميشه بيزارى از دشمنان شما را روزى من فرمايد و مرا در دنيا و آخرت با شما قرار دهد و در دو عالم مرا به مقام صدق و صفاى با شما ثابت بدارد و فَأَسْأَلُ اَللَّهَ اَلَّذِي أَكْرَمَنِي بِمَعْرِفَتِكُمْ وَ مَعْرِفَةِ أَوْلِيَائِكُمْ وَ رَزَقَنِي اَلْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ أَنْ يَجْعَلَنِي مَعَكُمْ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ أَنْ يُثَبِّتَ لِي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ باز از خدا درخواست مى‌كنم مرا به مقام محمودى كه خاص شماست برساند و نصيب من كند كه در ركاب امام زمان شما اهل بيت كه هادى و ظاهرشوندۀ ناطق به حق است خون‌خواه باشم و از خدا به حقّ‌ شما و به شأن و مقام تقرب شما نزد خدا درخواست مى‌كنم ثواب غم و حزن و اندوه مرا به واسطۀ مصيبت بزرگ شما بهترين ثوابى را كه به هر مصيبت‌زده‌اى عطا مى‌كند به من عطا فرمايد و مصيبت شما آل محمد در عالم اسلام بلكه در تمام عالم آسمان‌ها و زمين چقدر بزرگ بود و بر عزادارانش تا چه حد سخت و ناگوار گذشت. وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يُبَلِّغَنِي اَلْمَقَامَ اَلْمَحْمُودَ لَكُمْ عِنْدَ اَللَّهِ وَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِي مَعَ إِمَامٍ مَهْدِيٍّ ظَاهِرٍ نَاطِقٍ مِنْكُمْ وَ أَسْأَلُ اَللَّهَ بِحَقِّكُمْ وَ بِالشَّأْنِ اَلَّذِي لَكُمْ عِنْدَهُ أَنْ يُعْطِيَنِي بِمُصَابِي بِكُمْ أَفْضَلَ مَا يُعْطِي مُصَاباً بِمُصِيبَتِهِ، مُصِيبَةً مَا أَعْظَمَهَا وَ أَعْظَمَ رَزِيَّتَهَا فِي اَلْإِسْلاَمِ وَ فِي جَمِيعِ أَهْلِ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ پروردگارا! مرا در اين مقام كه هستم از آنان قرار ده كه درود و رحمت و مغفرتت شامل حال آنهاست. اَللَّهُمَّ اِجْعَلْنِي فِي مَقَامِي هَذَا مِمَّنْ تَنَالُهُ مِنْكَ صَلَوَاتٌ وَ رَحْمَةٌ وَ مَغْفِرَةٌ پروردگارا! مرا به آيين محمد و آل اطهارش زنده بدار و گاه رحلت هم به آن آيين بميران. اَللَّهُمَّ اِجْعَلْ مَحْيَايَ مَحْيَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِي مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ پروردگارا! اين روز روزى است كه بنى اميه و پسر خورندۀ جگر و يزيد پليد لعين پسر معاويۀ ملعون در زبان تو و زبان رسول تو-صلّى اللّه عليه و آله-در هرمسكن و منزل كه رسول تو توقف داشت-صلوات تو بر او و آل او باد- اَللَّهُمَّ إِنَّ هَذَا يَوْمٌ تَبَرَّكَتْ بِهِ بَنُو أُمَيَّةَ وَ اِبْنُ آكِلَةِ اَلْأَكْبَادِ اَللَّعِينُ اِبْنُ اَللَّعِينِ عَلَى لِسَانِ نَبِيِّكَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فِي كُلِّ مَوْطِنٍ وَ مَوْقِفٍ وَقَفَ فِيهِ نَبِيُّكَ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ پروردگارا! لعنت فرست بر ابى سفيان و بر پسرش معاويه و يزيد پليد پسر معاويه بر همۀ آنان لعن ابدى فرست و اين روز روزى است كه آل زياد لعين و آل مروان خبيث به واسطۀ قتل حضرت حسين صلوات اللّه عليه شادمان بودند. اَللَّهُمَّ اِلْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ وَ مُعَاوِيَةَ بْنَ أَبِي سُفْيَانَ وَ يَزِيدَ بْنَ مُعَاوِيَةَ عَلَيْهِمْ مِنْكَ اَللَّعْنَةُ أَبَدَ اَلْآبِدِينَ وَ هَذَا يَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِيَادٍ وَ آلُ مَرْوَانَ بِقَتْلِهِمُ اَلْحُسَيْنَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ
صالحین salehinir
و ذخيره مكن از براى منزل خود چيزى كه هركه در اين روز از براى منزل خود چيزى ذخيره كند از براى او مبار
پروردگارا! تو لعن و عذاب اليم آنان را چندين برابر گردان. اَللَّهُمَّ ضَاعِفْ عَلَيْهِمُ اَللَّعْنَ مِنْكَ وَ اَلْعَذَابَ پروردگارا! من به تو در اين روز و در اين مكان و در تمام دوران زندگانى به بيزارى جستن و لعن بر آن ظالمان و دشمنى آنها و به دوستى پيغمبر و آل اطهار او-صلوات اللّه عليهم اجمعين-تقرب مى‌جويم اَللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا اَلْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اَللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاَةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ. سپس صد مرتبه بگو: ثُمَّ قُلْ مِائَةَ مَرَّةٍ: پروردگارا! تو لعنت فرست بر اولين ظالمى كه در حق محمد صلّى اللّه عليه و آله و آل پاكش ظلم و ستم كرد و آخرين ظالمى كه از آن ظالم نخستين در ظلم تبعيت كرد؛ اَللَّهُمَّ اِلْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِكَ پروردگارا! تو بر جماعتى كه عليه حسين عليه السّلام به جنگ برخاستند لعنت فرست و بر شيعيانشان و بر هركه با آنان بيعت كرد و از آنها پيروى كرد اَللَّهُمَّ اِلْعَنِ اَلْعِصَابَةَ اَلَّتِي جَاهَدَتِ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ شَايَعَتْ وَ بَايَعَتْ وَ تَابَعَتْ عَلَى قَتْلِهِ پروردگارا بر همه لعنت فرست. اَللَّهُمَّ اِلْعَنْهُمْ جَمِيعاً، سلام بر تو اى ابا عبد اللّه و بر ارواح پاكى كه در جوار و حريم تو درآمدند؛ ثُمَّ تَقُولُ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ أَنْتَ مُتَوَجِّهٌ إِلَى جِهَةِ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: سلام خدا از من بر تو باد الى الأبد مادامى كه شب‌ و روزى باقى است و خدا اين زيارت مرا آخرين عهد با حضرتت قرار ندهد؛ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ وَ عَلَى اَلْأَرْوَاحِ اَلَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ وَ أَنَاخَتْ بِرَحْلِكَ عَلَيْكَ مِنِّي سَلاَمُ اَللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اَللَّيْلُ وَ اَلنَّهَارُ وَ لاَ جَعَلَهُ اَللَّهُ آخِرَ اَلْعَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكَ سلام بر حسين و بر على بن الحسين و بر فرزندان حسين و بر اصحاب حسين عليه السّلام. اَلسَّلاَمُ عَلَى اَلْحُسَيْنِ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ وَ عَلَى أَوْلاَدِ اَلْحُسَيْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ اَلْحُسَيْنِ، سپس بگو: ثُمَّ تَقُولُ: پروردگارا! تو لعن مرا مخصوص گردان به اولين شخص ظالم و اول در حقّ‌ اولين ظالم و آنگاه در حق دومين و سومين و چهارمين، اَللَّهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ آلَ نَبِيِّكَ بِاللَّعْنِ مِنِّي وَ اِبْدَأْ بِهِ أَوَّلاً ثُمَّ اَلثَّانِيَ ثُمَّ اَلثَّالِثَ ثُمَّ اَلرَّابِعَ پروردگارا! و آنگاه لعنت فرست بر يزيد، پنجم آن ظالمان و باز لعنت فرست بر عبيد اللّه بن زياد پسر مرجانه و عمر سعد و شمر و آل ابى سفيان و آل زياد و آل مروان تا روز قيامت. اَللَّهُمَّ اِلْعَنْ يَزِيدَ بْنَ مُعَاوِيَةَ خَامِساً وَ اِلْعَنْ عُبَيْدَ اَللَّهِ بْنَ زِيَادٍ وَ اِبْنَ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ أَبِي سُفْيَانَ وَ زِيَاداً وَ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ، سپس سجده می روی و می گویی: ثُمَّ تَسْجُدُ وَ تَقُولُ: خدايا! تو را ستايش مى‌كنم به ستايش شكرگزاران تو بر غم و اندوهى كه به من در مصيبت رسيد؛ حمد خدا را بر عزادارى و اندوه و غم بزرگ من؛ اَللَّهُمَّ لَكَ اَلْحَمْدُ حَمْدَ اَلشَّاكِرِينَ لَكَ عَلَى مُصَابِهِمْ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِيمِ رَزِيَّتِي پروردگارا! شفاعت حسين عليه السّلام را روزى كه بر تو وارد مى‌شوم نصيبم بگردان و مرا نزد خود ثابت‌قدم بدار به صدق و صفا با حضرت حسين و اصحابش كه در راه خدا جانشان را نزد حسين عليه السّلام فدا كردند. اَللَّهُمَّ اُرْزُقْنِي شَفَاعَةَ اَلْحُسَيْنِ يَوْمَ اَلْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لِي قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ اَلْحُسَيْنِ وَ أَصْحَابِ اَلْحُسَيْنِ اَلَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ. علقمه گفت حضرت امام محمّد باقر فرمود اگر توانى هرروز آن حضرت را به اين كيفيّت زيارت كنى بكن! كه جميع اين ثواب‌ها از براى تو خواهد بود. قَالَ عَلْقَمَةُ: قَالَ اَلْإِمَامُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: إِنِ اِسْتَطَعْتَ أَنْ تَزُورَ اَلْإِمَامَ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِهَذِهِ اَلزِّيَارَةِ كُلَّ يَوْمٍ مِنْ دَارِكَ فَزُرْهُ، وَ لَكَ ثَوَابُ جَمِيعِ ذَلِكَ.
«امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیّه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوّم قرار دارد. مرتبه‌ی اوّل چیزهای دیگر است مانند مقامات علمی و امثال اینها؛ «تبلیغ» در مرتبه‌ی دوّم است. ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبه‌ی اوّل است.» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور
1402/05/02  |گفتگوی تفصیلی| دانش تبلیغ تهاجمی همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری سیدالشهداء، رسانهKHAMENEI.IR در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، ابعاد مسائل تبلیغ را براساس نکات رهبرانقلاب اسلامی، بررسی کرد.   ۱-  مهم‌ترین نکته‌ی رهبرانقلاب اسلامی در دیدار مبلغین، اولویت پیدا کردن تبلیغ در نگاه حوزه‌ی علمیه بود. مبنای این نگاه نیازمند تشریح است. بنظر شما مبنای اولویت پیدا کردن تبلیغ چیست؟ سالهاست ما منتظر ایجاد یک تحول در نگاه حوزه به تبلیغ بودیم. نگاه به تبلیغ در حوزه باید از حالت درجه‌ی دو، به درجه‌ی یک تبدیل بشود و این یک تحول است. شاید لازمه‌ی اینکه تبلیغ در حوزه‌ی علمیه، در اولویت درجه‌ی یک قرار بگیرد اولاً‌ این باشد که ما در حوزه‌ی علمیه تبلیغ را یک امر دانشی تلقی کنیم، نه یک امر ذوقی. ما باید تبلیغ را نیازمند دانش‌ورزی بدانیم. هم تولید دانش، هم کسب دانش، ‌هم پژوهش‌های فراوان، تا امر تبلیغ به سامان بشود. وقتی ما در حوزه تلقی‌مان این باشد که «همین درسهای رایج حوزه را هر کسی خواند، یک ذوق و نَفَسی هم داشت، رفت بالای منبر و برای تبلیغ احتیاج به دانش مجزائی ندارد» این یعنی امر تبلیغ را دانشی تلقی نکردیم. تبلیغ در جهات مختلف نیاز به دانش دارد. هم وجوه تبلیغی در قرآن کریم و کلام معصومان را ما کشف، تبیین و تئوریزه نکردیم. هم دانشهای مورد نیاز تبلیغ را در حوزه‌ی علمیه عموماً تولید نکردیم. رهبرانقلاب یک اشاره به مخاطب‌شناسی کردند که یکی از پایه‌های اساسی در دانش تبلیغ است. چند واحد درس برای مخاطب‌شناسی وجود دارد؟ چند واحد درس برای آشنایی یا شناخت اصول و مبانی تبلیغ در قرآن وجود دارد؟ آیا اینها حرف قابل توجهی ذیلش نمی‌شود زد؟ تولید علم نباید بشود؟ یقیناً در حوزه‌ی علمیه درجه یک بودن تبلیغ لازمه‌اش این است که ما امر تبلیغ را نیازمند دانش بدانیم. دانشی که خیلی از آن باید تولید بشود. بعد از اینکه تولید شد، این دانش منتقل بشود به کسانی که اهل دانش هستند. متأسفانه ما در خیلی از موضوعات مبتلابه ــ مثل همین موضوع حجاب ــ نیامدیم خطوط تبلیغی قرآن را شناسایی بکنیم. ادبیات رایج برای تبلیغ دین از ادبیات قرآن فاصله دارد. ادبیات ما در حوزه، ادبیات فقهی یا کلامی یا فوقش فلسفی است. اینها هیچ کدام ادبیات توصیفی نیستند بلکه استدلالی و استنباطی هستند. می‌خواهیم افراد را به وسیله‌ی اثبات حقانیت حقایق متقاعد کنیم. در حالی که در قرآن کریم برای متقاعد کردن افراد بیشتر از توصیف استفاده شده است، نه استدلال. قرآن بهشت را توصیف می‌کند، جهنم را توصیف می‌کند. آیا توانمندی و برخورداری از تدبیر و حکمت برای توصیف کردن حقایق، دانش نیست؟ من می‌خواهم عرض بکنم دانشی که برای توصیف حقایق دینی نیاز داریم بسیار گسترده‌تر و عمیق‌تر است از دانشی که برای استدلال و اثبات حقایق و استخراج احکام عملی داریم. شما برای مباحث کلامی و احکام به چند آیه از آیات قرآن مراجعه می‌کنید؟ اما اگر بخواهید به توصیف حقایق بپردازید باید بر تمام آیات قرآن اشراف داشته باشید. تبلیغی که رهبرانقلاب می‌فرمایند فقط در منبر و خطابه و حتی رسانه خلاصه نمی‌شود. تعلیم و تربیت دینی در مدارس و دانشگاه‌ها هم زیرمجموعه‌ی تبلیغ است. آیات قرآنی که در سال اول ابتدایی باید یاد داده بشود کدام آیات است؟ در سال دوم کدام آیات است؟ در سطح دانشگاه کدام آیات باید تبیین بشوند؟ برای دخترها کدام آیات؟ برای پسرها کدام آیات؟ برای عموم جامعه کدام آیات؟ کسی می‌تواند موفق باشد که اصول و مبانی پاسخ به این سؤالات را اول بلد باشد و بعد درک کرده باشد در متون دینی چگونه انگیزه‌ی رفتار دینی ایجاد می‌شود؟