eitaa logo
دانلود
https://www.aparat.com/v/rmd81w7 1:07:40 اوضاع خاورمیانه قران- سوره مائده: يا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اَللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي اَلْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَي اَلْكافِرِينَ يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اَللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اَللَّهُ واسِعٌ عَلِيمٌ ]54[ اي كساني كه ايمان آورده‌ايد! هر كس از شما، از دين خود بازگردد، خدا جمعيّتي را مي‌آورد كه آنها را دوست دارد و آنان او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر كافران سرسخت و نيرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد مي‌كنند، و از سرزنش هيچ ملامتگري هراسي ندارند. اين، فضل خداست كه به هر كس بخواهد مي‌دهد؛ و خدا وسيع داناست. اسراء: پیش گویی 1: یهود به مرکزیت فلسطین: وَ قَضَيْنا إِلي بَنِي إِسْرائِيلَ فِي اَلْكِتابِ لَتُفْسِدُنَ فِي اَلْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَ لَتَعْلُنَ عُلُوًّا كَبِيراً ]4[ ما به بني اسرائيل در كتاب اعلام كرديم كه دوبار در زمين فساد خواهيد كرد، و برتري‌جويي بزرگي خواهيد نمود. پیش گویی 2: سرکوبی فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ اَلدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولاً ]5[ هنگامي كه نخستين وعده فرا رسد، گروهي از بندگان پيكارجوي خود را بر ضدّ شما ميانگيزيم، خانه‌ها را جستجو مي‌كنند؛ و اين وعده‌اي است قطعي! پیش گویی 3: تفسیر سوره حمد 126-127 فتنه نهایی دوم یهود قرب ظهور پیش گویی 4: سرکوبی نهایی توسط مخلصان تحت فرمان امام زمان اسراء: ثُمَ رَدَدْنا لَكُمُ اَلْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَ أَمْدَدْناكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ جَعَلْناكُمْ أَكْثَرَ نَفِيراً ]6[ سپس شما را بر آنها چيره مي‌كنيم؛ و شما را به وسيله داراييها و فرزنداني كمك خواهيم كرد؛ و نفرات شما را بيشتر قرارمي‌دهيم. إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها فَإِذا جاءَ وَعْدُ اَلْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا اَلْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِيراً ]7[ اگر نيكي كنيد، به خودتان نيكي مي‌كنيد؛ و اگر بدي كنيد باز هم به خود مي‌كنيد. و هنگامي كه وعده دوم فرا رسد، آثار غم و اندوه در صورتهايتان ظاهر مي‌شود؛ و داخل مسجد مي‌شوند همان گونه كه بار اول وارد شدند؛ و آنچه را زير سلطه خود مي‌گيرند، در هم مي‌كوبند. نابودی لشکر سفیانی و اوایل ظهور: سباء: وَ لَوْ تَري إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ ]51[ اگر ببيني هنگامي كه فريادشان بلند مي‌شود امّا نمي‌توانند بگريزند، و آنها را از جاي نزديكي مي‌گيرند! وَ قالُوا آمَنَّا بِهِ وَ أَنَّي لَهُمُ اَلتَّناوُشُ مِنْ مَكانٍ بَعِيدٍ ]52[ و مي‌گويند: «به حقّ ايمان آورديم!»، ولي چگونه مي‌توانند از فاصله دور به آن دسترسي پيدا كنند! وَ قَدْ كَفَرُوا بِهِ مِنْ قَبْلُ وَ يَقْذِفُونَ بِالْغَيْبِ مِنْ مَكانٍ بَعِيدٍ ]53[ آنها پيش از اين به آن كافر شدند و دورادور و غائبانه، نسبت‌هاي ناروا مي‌دادند. وَ حِيلَ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ ما يَشْتَهُونَ كَما فُعِلَ بِأَشْياعِهِمْ مِنْ قَبْلُ إِنَّهُمْ كانُوا فِي شَكٍ مُرِيبٍ ]54[ ميان آنها و خواسته‌هايشان جدايي افكنده شد، همان گونه كه با پيروان آن ها از قبل عمل شد، چرا كه آنها در شك و ترديد بودند!
9.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیشنهاد آخر هفته با : دکتر روح الله رحمانی - متولد اوهایو و دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه واشنگتن سنت لوییس - مدیر و مؤسس مرکز نوآوری و فناوری گروه دیجی کالا به نام «دیجی کالا نکست» - مدیر سابق پروژه موتور جستجوی بینگ مایکروسافت و مدیر پیاده‌سازی معماری هوش مصنوعی در زمینه طبقه‌بندی اتوماتیک کالا‌های آمازون 🤝 مستند دیوانگی : https://www.aparat.com/v/i54y3b8هوش مصنوعی : https://www.aparat.com/v/f89is2y https://www.aparat.com/v/f720yy0 https://www.aparat.com/v/s87b972 🔄 زندگی نامه تحصیلی شغلی : https://www.aparat.com/v/h6428km https://www.aparat.com/v/05pDy https://www.aparat.com/v/7Eycg مهاجرت معکوس 🇮🇷 💠 @borna_group 🌐 www.borna-gp.ir ┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄ مجتمع آموزشی‌تربیتی‌تحقیقاتی [ یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور ] توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
: امام على عليه السلام : در آغاز سردى خود را حفظ كنيد و در پايان از آن استقبال كنيد؛ زيرا آن در بدن ها همان مى كند كه در درختان مى كند؛ آغازش مى سوزاند و پایانش مى روياند. عنه عليه السلام: تَوَقَّوُا البَردَ في أوَّلِهِ و تَلَقَّوهُ في آخِرِهِ؛ فإنّهُ يَفعَلُ في الأبدانِ كَفِعلِهِ في الأشجارِ؛ أوَّلُهُ يُحرِقُ و آخِرُهُ يُورِقُ. [نهج البلاغة : الحكمة 128 .]
: الغیبة (للطوسی) / ترجمه عزیزی ; ج ۱ ص ۵۰۶ 245/1-على بن ابراهيم رازى گفت: شيخ مورد اعتمادى در بغداد گفت: ابن ابى غانم قزوينى و جمعى از شيعيان در مورد جانشين امام حسن عسكرى عليه السّلام بحث و مشاجره مى‌كردند، ابن ابى غانم مدعى شد ابا محمّد امام عسكرى عليه السّلام از دنيا رفته و جانشينى هم براى ايشان نماند. لذا جماعت شيعه در اين خصوص نامه‌اى جهت ناحيه مقدسه حضرت صاحب نوشتند و مسأله را به محضر مبارك امام عليه السّلام گزارش دادند. جواب نامه آن‌ها با خط‍‌ مبارك حضرت به اين ترتيب آمد: به نام خداوند بخشندۀ مهربان خداوند تبارك و تعالى ما و شما را از گمراهى و فتنه‌هاى روزگار محافظت فرمايد و به ما و شما روح يقين را مرحمت فرمايد و از سختى و بدى روز قيامت، ما و شما را در پناهش قرار دهد. در مورد شكّ‌ و ترديد تعدادى از شما در امر دين، و آنچه از شكّ‌ و سرگردانى در مورد واليان امر امامت به قلب آن‌ها وارد شده اخبارى به من رسيده و موجب ناراحتى و غم و اندوه ما شده،آن هم براى شما نه براى خودمان. چراكه خداوند تبارك و تعالى با ماست و به غير حضرت حقّ‌ هيچ‌نيازى نداريم،حقّ‌ با ماست، پس از كسى كه از ما دورى بجويد و با ما نيايد هرگز وحشتى نداريم.ما پرورش‌يافتگان پروردگارمان هستيم و خلق خدا پرورش‌يافتگان ما هستند. اى مردم! براى شما چه اتفاقى افتاد كه در شكّ‌ و ترديد افتاديد؟ و در حيرت و سرگردانى وارونه شده‌ايد؟ آيا نشنيده‌ايد كه خداوند تبارك و تعالى مى‌فرمايد:«اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از خداوند و پيامبر و صاحبان امر از خودتان اطاعت كنيد»؟ آيا آثار و اخبارى كه در مورد امامان گذشته و آينده عليهم السّلام براى شما آمده را نمى‌دانيد؟ آيا نديديد كه خداوند چگونه براى شما پناهگاه‌هايى ايجاد فرمود تا به آن‌ها پناه برده و مأوى كنيد؟و از زمان آدم عليه السّلام تا امامى كه گذشت علامت‌هايى گذاشت تا به واسطه آن‌ها هدايت بشويد؟و هروقت علم هدايتى غايب شده،از دنيا رفت، علم ديگرى ظاهر شد؟و هرگاه ستاره‌اى تاريك شد ستاره ديگرى طلوع كرد؟ آن‌گاه كه خداوند تبارك و تعالى او را به جوار رحمت خود برد،شما خيال كرديد كه خداوند دينش را باطل و اسباب و وسائط‍‌ ارتباط‍‌ بين خود و خلقش را قطع كرده است‌؟هرگز اين‌گونه نيست و تا قيامت هم اين اتفاق نخواهد افتاد.و امر خداوند سبحان ظاهر مى‌شود،در حالى كه آن‌ها علاقه‌اى به اين امر ندارد. تحقيقا امام گذشته و قبلى بر همان روش پدران بزرگوارش و مانند ايشان عليهم السّلام سعادتمندانه از دنيا رفت؛ امّا وصيّت و علم او و جانشين و كسى كه جاى او را پر مى‌كند در ميان ماست. هيچ‌كسى درباره جانشينى او با ما منازعه و مخالفت نمى‌كند به جز ستمگر گناه‌كار،و غير از ما كسى آن را ادّعا نمى‌كند مگر آن‌كه منكر و كافر باشد. اگر نبود اين‌كه امر خداى متعال مغلوب نشده و رازش ظاهر و علنى نمى‌شود،حتما در حقّ‌ ما امورى ظاهر مى‌شد كه عقل‌هاى شما روشن و شكّ‌ شما از بين مى‌رفت،لكن هرآنچه كه خدا بخواهد همان مى‌شود،و براى هر اجل و سرآمدى،كتاب معينى است. پس تقواى الهى داشته باشيد و تسليم امر ما باشيد،و در مسائل و امورتان به ما مراجعه كنيد،ما هم وظيفه داريم كه علم را به شما ارائه كنيم،چنان‌كه وظيفه داريم به سمت علم و معنويت راهبرى كنيم.براى آشكار شدن آنچه كه بنابر مصلحتى بر شما مخفى شده است اصرار نكنيد،و از مسير راست و درست منحرف نشويد و ميل چپ‌روى پيدا نكنيد.قصد و نيتتان را دوستى و محبّت ما بر مبناى سنّت روشن و آشكار رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله قرار دهيد. من شما را نصيحت كردم،خداوند نيز بر من و شما شاهد و گواه است كه اگر محبت و علاقه ما به صلاح و رحمت شما و شفقت و مهربانى به شما نبود،به جاى اين‌كه با شما ارتباط‍‌ داشته باشيم در آنچه كه به آن امتحان شده‌ايد،از منازعه با ستمگر شكم‌بارۀ گمراه كه پيروى از سركشى و ستمش مى‌كند،و نسبت به پروردگارش گمراه است و چيزى را ادّعا مى‌كند كه حقش نيست،و حقّ‌ كسى را كه خداوند اطاعتش را واجب نموده انكار كرده و ظالم و غاصب است، به كار خودمان مشغول مى‌شديم و شما را از گمراهى هدايت نمى‌كرديم. سيره و عمل يگانه دختر پاك رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله براى من الگو و اسوۀ نيكو و پسنديده‌اى است، و بدى عمل جاهل به زودى به خودش برمى‌گردد و هلاكش مى‌كند،و كافر به زودى خواهد دانست كه خانه آخرت براى كيست. خداوند تبارك و تعالى با رحمت واسعه‌اش ما و شما را از هلاكت و بدى‌ها و آفات و مصيبت‌ها حفظ‍‌ فرمايد كه او ولى اين كار بوده و بر هر كارى كه اراده فرمايد قادر است، و به ما و شما ولايت دارد و حافظ‍‌ ما و شماست. سلام و رحمت و بركات خداوند بر تمامى اوصيا و اوليا و مؤمنين باد، و صلى اللّه على محمّد و آل محمّد و سلّم تسليما.
صالحین salehinir
#نامه_امام_عصر_عج: الغیبة (للطوسی) / ترجمه عزیزی ; ج ۱ ص ۵۰۶ 245/1-على بن ابراهيم رازى گفت: شيخ م
شناسه حدیث : ۳۴۶۴۹۴ | نشانی : الغيبة (للطوسی) , جلد۱ , صفحه۲۸۵ عنوان باب : [4 - فصل بعض معجزات الإمام المهدي عليه السّلام و ما ظهر من جهته عليه السّلام من التوقيعات على يدي سفرائه] قائل : امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) أَخْبَرَنِي جَمَاعَةٌ عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ اَلتَّلَّعُكْبَرِيِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلِيٍّ اَلرَّازِيِّ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْقُمِّيِّ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ بُنَانِ اَلطَّلْحِيُّ اَلْآبِيُّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدَةَ اَلنَّيْسَابُورِيِّ قَالَ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ اَلرَّازِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي اَلشَّيْخُ اَلْمَوْثُوقُ بِهِ بِمَدِينَةِ اَلسَّلاَمِ قَالَ: تَشَاجَرَ اِبْنُ أَبِي غَانِمٍ اَلْقَزْوِينِيُّ وَ جَمَاعَةٌ مِنَ اَلشِّيعَةِ فِي اَلْخَلَفِ فَذَكَرَ اِبْنُ أَبِي غَانِمٍ أَنَّ أَبَا مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مَضَى وَ لاَ خَلَفَ لَهُ ثُمَّ إِنَّهُمْ كَتَبُوا فِي ذَلِكَ كِتَاباً وَ أَنْفَذُوهُ إِلَى اَلنَّاحِيَةِ وَ أَعْلَمُوهُ بِمَا تَشَاجَرُوا فِيهِ فَوَرَدَ جَوَابُ كِتَابِهِمْ بِخَطِّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ اَلسَّلاَمُ بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ عَافَانَا اَللَّهُ وَ إِيَّاكُمْ مِنَ اَلضَّلاَلَةِ وَ اَلْفِتَنِ وَ وَهَبَ لَنَا وَ لَكُمْ رُوحَ اَلْيَقِينِ وَ أَجَارَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنْ سُوءِ اَلْمُنْقَلَبِ إِنَّهُ أُنْهِيَ إِلَيَّ اِرْتِيَابُ جَمَاعَةٍ مِنْكُمْ فِي اَلدِّينِ وَ مَا دَخَلَهُمْ مِنَ اَلشَّكِّ وَ اَلْحَيْرَةِ فِي وُلاَةِ أُمُورِهِمْ فَغَمَّنَا ذَلِكَ لَكُمْ لاَ لَنَا وَ سَاءَنَا فِيكُمْ لاَ فِينَا لِأَنَّ اَللَّهَ مَعَنَا وَ لاَ فَاقَةَ بِنَا إِلَى غَيْرِهِ وَ اَلْحَقُّ مَعَنَا فَلَنْ يُوحِشَنَا مَنْ قَعَدَ عَنَّا وَ نَحْنُ صَنَائِعُ رَبِّنَا وَ اَلْخَلْقُ بَعْدُ صَنَائِعُنَا يَا هَؤُلاَءِ مَا لَكُمْ فِي اَلرَّيْبِ تَتَرَدَّدُونَ وَ فِي اَلْحَيْرَةِ تَنْعَكِسُونَ أَ وَ مَا سَمِعْتُمُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اَللّٰهَ وَ أَطِيعُوا اَلرَّسُولَ وَ أُولِي اَلْأَمْرِ مِنْكُمْ أَ وَ مَا عَلِمْتُمْ مَا جَاءَتْ بِهِ اَلْآثَارُ مِمَّا يَكُونُ وَ يُحَدَّثُ فِي أَئِمَّتِكُمْ عَنِ اَلْمَاضِينَ وَ اَلْبَاقِينَ مِنْهُمْ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ أَ وَ مَا رَأَيْتُمْ كَيْفَ جَعَلَ اَللَّهُ لَكُمْ مَعَاقِلَ تَأْوُونَ إِلَيْهَا وَ أَعْلاَماً تَهْتَدُونَ بِهَا مِنْ لَدُنْ آدَمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلَى أَنْ ظَهَرَ اَلْمَاضِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ كُلَّمَا غَابَ عَلَمٌ بَدَا عَلَمٌ وَ إِذَا أَفَلَ نَجْمٌ طَلَعَ نَجْمٌ فَلَمَّا قَبَضَهُ اَللَّهُ إِلَيْهِ ظَنَنْتُمْ أَنَّ اَللَّهَ تَعَالَى أَبْطَلَ دِينَهُ وَ قَطَعَ اَلسَّبَبَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ كَلاَّ مَا كَانَ ذَلِكَ وَ لاَ يَكُونُ حَتَّى تَقُومَ اَلسَّاعَةُ وَ يَظْهَرَ أَمْرُ اَللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ هُمْ كَارِهُونَ وَ أَنَّ اَلْمَاضِيَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَضَى سَعِيداً فَقِيداً عَلَى مِنْهَاجِ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ حَذْوَ اَلنَّعْلِ بِالنَّعْلِ وَ فِينَا وَصِيَّتُهُ وَ عِلْمُهُ وَ مَنْ هُوَ خَلَفُهُ وَ مَنْ هُوَ يَسُدُّ مَسَدَّهُ لاَ يُنَازِعُنَا مَوْضِعَهُ إِلاَّ ظَالِمٌ آثِمٌ وَ لاَ يَدَّعِيهِ دُونَنَا إِلاَّ جَاحِدٌ كَافِرٌ وَ لَوْ لاَ أَنَّ أَمْرَ اَللَّهِ تَعَالَى لاَ يُغْلَبُ وَ سِرَّهُ لاَ يُظْهَرُ وَ لاَ يُعْلَنُ لَظَهَرَ لَكُمْ مِنْ حَقِّنَا مَا تَبَيَّنَ مِنْهُ عُقُولُكُمْ وَ يُزِيلُ شُكُوكَكُمْ لَكِنَّهُ مَا شَاءَ اَللَّهُ كَانَ وَ لِكُلِّ أَجَلٍ كِتَابٌ فَاتَّقُوا اَللَّهَ وَ سَلِّمُوا لَنَا وَ رُدُّوا اَلْأَمْرَ إِلَيْنَا فَعَلَيْنَا اَلْإِصْدَارُ كَمَا كَانَ مِنَّا اَلْإِيرَادُ وَ لاَ تُحَاوِلُوا كَشْفَ مَا غُطِّيَ عَنْكُمْ وَ لاَ تَمِيلُوا عَنِ اَلْيَمِينِ وَ تَعْدِلُوا إِلَى اَلشِّمَالِ وَ اِجْعَلُوا قَصْدَكُمْ إِلَيْنَا بِالْمَوَدَّةِ عَلَى اَلسُّنَّةِ اَلْوَاضِحَةِ فَقَدْ نَصَحْتُ لَكُمْ وَ اَللَّهُ شَاهِدٌ عَلَيَّ وَ عَلَيْكُمْ وَ لَوْ لاَ مَا عِنْدَنَا مِنْ مَحَبَّةِ صَلاَحِكُمْ وَ رَحْمَتِكُمْ وَ اَلْإِشْفَاقِ عَلَيْكُمْ لَكُنَّا عَنْ مُخَاطَبَتِكُمْ فِي شُغُلٍ فِيمَا قَدِ اُمْتُحِنَّا بِهِ مِنْ مُنَازَعَةِ اَلظَّالِمِ اَلْعُتُلِّ اَلضَّالِّ اَلْمُتَتَابِعِ فِي غَيِّهِ اَلْمُضَادِّ لِرَبِّهِ اَلدَّاعِي مَا لَيْسَ لَهُ اَلْجَاحِدِ حَقَّ مَنِ اِفْتَرَضَ اَللَّهُ طَاعَتَهُ اَلظَّالِمِ اَلْغَاصِبِ وَ فِي اِبْنَةِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِي أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ وَ سَيُرْدِي اَلْجَاهِلَ رَدَاءَةُ عَمَلِهِ وَ سَيَعْلَمُ اَلْكَافِرُ لِمَنْ
🔷۶۱- حضرت رسول (ص)  : 🔶 با يكديگر مذاكره و ملاقات كنيد و حديث بگوييد؛ 🔸زيرا حديث، صيقل دلهاست. 🔸همانا دلها همچون شمشير زنگار مى گيرد، 🔸و صيقل آنها به حديث است. 🔷 تَذاكَروا و تَلاقوا و تَحَدّثوا ؛ فإنَّ الحَديثَ جِلاءٌ للقُلوبِ ، إنَّ القُلوبَ لَتَرينُ كما يَرينُ السَّيفُ ، جِلاؤها الحَديثُ . 📚 كافی : 1/41/8 ✅ کانال باغ حدیث : 👇🏾👇🏾 http://eitaa.com/baghehadis
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 شهید مطهری (ره) : 🔻امر به معروف و نهی از منکر را زنده کن تا بتوانی در مقابل ❌اسرائیل❌ بایستی! ✅ حتما نشر بدید 🆔 @aamerin_ir
ادب حضور ; ج ۱ ص ۱۶۶ حذيفة بن يمان گفت: رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود: «هيچ لحظه‌اى سخت‌تر از شب اوّل دفن براى ميّت نيست، پس با صدقه دادن نسبت به مردگانتان مهربانى كنيد؛ و اگر نتوانستيد، دو ركعت نماز بخوانيد، به اين صورت كه در ركعت اوّل يك بار فاتحة الكتاب بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ (١) به نام خدای رحمتگر بر آفریدگان، رحمتگر بر ویژگان‌ الحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ العٰلَمينَ (٢) هر ستایش ویژه‌ی خدا -پروردگار جهانیان- است. الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ (٣) رحمتگر بر آفریدگان، رحمتگر بر ویژگان. مٰلِكِ يَومِ الدّينِ (٤) مالک روز بُروزِ طاعت. إِيّاكَ نَعبُدُ وَ إِيّاكَ نَستَعينُ (٥) تنها تو را می‌پرستیم، و تنها تو را (به) کمک می‌طلبیم اهدِنَا الصِّرٰطَ المُستَقيمَ (٦) ما را راه راست هدایت فرما صِرٰطَ الَّذينَ أَنعَمتَ عَلَيهِم غَيرِ المَغضوبِ عَلَيهِم وَ لَا الضّالّينَ (٧) راه کسانی که بر شان نعمت فروریختی، نه غضب‌‌شدگان، و نه گمراهان. و يك بار آية الكرسى قران، سوره بقره: ﴿اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ٢٥٥ لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لَا انْفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ٢٥٦ اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ٢٥٧﴾ [بقره:255–257] ﴿خداست که معبودی جز او نیست زنده و برپادارنده است نه خوابی سبک او را فرو می‌گیرد و نه خوابی گران آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است از آن اوست کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند آنچه در پیش روی آنان و آنچه در پشت سرشان است می‌داند و به چیزی از علم او جز به آنچه بخواهد احاطه نمی‌یابند کرسی او آسمانها و زمین را دربر گرفته و نگهداری آنها بر او دشوار نیست و اوست والای بزرگ ٢٥٥ در دین هیچ اجباری نیست و راه از بیراهه بخوبی آشکار شد پس هر کس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد به یقین به دستاویزی استوار که آن را گسستن نیست چنگ زده‌است و خداوند شنوای داناست ٢٥٦ خداوند سرور کسانی است که ایمان آورده‌اند آنان را از تاریکیها به سوی روشنایی به در می‌برد و[لی] کسانی که کفر ورزیده‌اند سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند که آنان را از روشنایی به سوی تاریکیها به در می‌برند آنان اهل آتشند که خود در آن جاودانند ٢٥٧﴾ و دو بار سورۀ «قُلْ‌ هُوَ اَللّٰهُ‌ أَحَدٌ»؛ سوره ۱۱۲: الإخلاص - جزء ۳۰ - ترجمه فولادوند بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾ بگو اوست‏ خداى يگانه (۱) اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾ خداى صمد (۲) لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾ نزاده و زاده نشد (۳) وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾ و هيچ كس او را همتا نيست (۴) و در ركعت دوّم يك بار فاتحة الكتاب بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ (١) به نام خدای رحمتگر بر آفریدگان، رحمتگر بر ویژگان‌ الحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ العٰلَمينَ (٢) هر ستایش ویژه‌ی خدا -پروردگار جهانیان- است. الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ (٣) رحمتگر بر آفریدگان، رحمتگر بر ویژگان. مٰلِكِ يَومِ الدّينِ (٤) مالک روز بُروزِ طاعت. إِيّاكَ نَعبُدُ وَ إِيّاكَ نَستَعينُ (٥) تنها تو را می‌پرستیم، و تنها تو را کمک می‌طلبیم اهدِنَا الصِّرٰطَ المُستَقيمَ (٦) ما را راه راست هدایت فرما صِرٰطَ الَّذينَ أَنعَمتَ عَلَيهِم غَيرِ المَغضوبِ عَلَيهِم وَ لَا الضّالّينَ (٧) راه کسانی که بر شان نعمت فروریختی، نه غضب‌‌شدگان، و نه گمراهان. و ده بار سورۀ «أَلْهٰاكُمُ‌ اَلتَّكٰاثُرُ» بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ ﴿١﴾ به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی مباهات و افتخار بر یکدیگر شما را بازداشت؛ (۱)
2 حَتَّىٰ زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ ﴿٢﴾ تا جایی که گورها را دیدار کردید [و به تعداد مردگان هم به یکدیگر مباهات و افتخار نمودید!!] (۲) 3 كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ ﴿٣﴾ این چنین نیست، به زودی آگاه خواهید شد. (۳) 4 ثُمَّ كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ ﴿٤﴾ باز هم این چنین نیست، به زودی آگاه خواهید شد. (۴) 5 كَلَّا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ ﴿٥﴾ [زندگی واقعی] این چنین نیست، اگر به علم الیقین آگاه بودید (۵) 6 لَتَرَوُنَّ الْجَحِيمَ ﴿٦﴾ بی تردید دوزخ را خواهید دید. (۶) 7 ثُمَّ لَتَرَوُنَّهَا عَيْنَ الْيَقِينِ ﴿٧﴾ سپس قطعاً آن را به دیده یقین و باور خواهید دید. (۷) 8 ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ ﴿٨﴾ آن گاه شما در آن روز از نعمت ها بازپرسی خواهید شد. (۸) قرائت شود. و نمازگزار بعد از سلام نماز بگويد: «اللّهمّ‌، صلّ‌ على محمّد و آل محمّد، و ابعث ثوابهما إلى قبر ذلك الميّت، فلان بن فلان.». -خداوندا، بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و ثواب اين دو ركعت نماز را به قبر آن ميّت، فلانى پسر فلانى، برسان. در اين صورت، خدا در همان لحظه، هزار فرشته را به سوى قبر ميّت گسيل مى‌دارد كه هر كدام از آنان يك جامه و حلّه دارد، و تا روزى كه در صور قيامت دميده مى‌شود تنگى و فشار قبر او را به وسعت مبدّل مى‌كند، و به شمارۀ هر چيز كه آفتاب بر آن مى‌تابد به نمازگزار كار نيك عطا شده، و مقامش چهل درجه بالا برده مى‌شود.» شناسه حدیث: ۳۴۸۷۷۲ | نشانی: فلاح السائل, جلد۱, صفحه۸۶ عنوان باب: الفصل الثالث عشر في صفة الطهارة بالماء للغسل عقلا و نقلا ذكر ما يعمل قبل أول ليلة يدفن الإنسان في قبره قائل: پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) عَنْ حُذَيْفَةَ بْنِ اَلْيَمَانِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : لاَ يَأْتِي عَلَى اَلْمَيِّتِ سَاعَةٌ أَشَدُّ مِنْ أَوَّلِ لَيْلَةٍ فَارْحَمُوا مَوْتَاكُمْ بِالصَّدَقَةِ فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا فَلْيُصَلِّ أَحَدُكُمْ رَكْعَتَيْنِ يَقْرَأُ فِيهِمَا فَاتِحَةَ اَلْكِتَابِ مَرَّةً وَ آيَةَ اَلْكُرْسِيِّ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ مَرَّتَيْنِ وَ فِي اَلثَّانِيَةِ فَاتِحَةَ اَلْكِتَابِ مَرَّةً وَ أَلْهٰاكُمُ اَلتَّكٰاثُرُ عَشْرَ مَرَّاتٍ وَ يُسَلِّمُ وَ يَقُولُ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اِبْعَثْ ثَوَابَهُمَا إِلَى قَبْرِ ذَلِكَ اَلْمَيِّتِ فُلاَنِ بْنِ فُلاَنٍ فَيَبْعَثُ اَللَّهُ مِنْ سَاعَتِهِ أَلْفَ مَلَكٍ إِلَى قَبْرِهِ مَعَ كُلِّ مَلَكٍ ثَوْبٌ وَ حُلَّةٌ وَ يُوَسَّعُ فِي قَبْرِهِ مِنَ اَلضِّيقِ إِلَى يَوْمِ يُنْفَخُ فِي اَلصُّورِ وَ يُعْطَى اَلْمُصَلِّي بِعَدَدِ مَا طَلَعَتْ عَلَيْهِ اَلشَّمْسُ حَسَنَاتٍ وَ يُرْفَعُ لَهُ أَرْبَعُونَ دَرَجَةً. @salehinir
""فرقه سازی ممنوع"" 🖊شهریار شیرخانی 💢آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در سخنانی، امید کشورش برای ضربه زدن به ایران بزرگ را بر برنامه ذیل تصویر نمود: ""دو گروه بزرگی داخل نظام که روبروی هم ایستاده اند و کشور را دو قطبی نموده اند"" 💢هدف از این دو گروه بزرگ کدام است؟ دلایلی که روبروی هم ایستاده اند؟ چگونه کشور را دوقطبی کرده اند؟ چه باید کرد؟ 💥این دوگروهی که منافع ملی را بپای منافع جناحی خود ذبح مینمایند و چنان در حذف و نابودی یکدیگر متعصب شده اند که چشمشان پس زمینه ای بنام منافع ملی که در حال تخریب است را نمیبیند. دعوا را جایگزین گفتکو کرده اند و چنان بر سر هم عربده میکشند و در صدای هم هلهله و فریاد می کنند تا صدای مقابل را کسی نشنود و غافل از اینکه این ضربات مهلکی که به سمت یکدیگر میزنند، منافع ملی را هدف قرارداده. لجاجت را به آنجا رسانده اند که هرکدام اگر شب ببیند، روبرو از سر لجاجت الزام دارد تا خلافش را ببیند مبادا که اگر نقطه اشتراکی پیدا شود پیروان خود را از دست دهند. برای طرف مقابل حتی آرزوی موفقیت نمی‌کنند. فراموش کرده اند دو برادر، اختلاف نظرشان باید برمبنای چگونگی رسیدن خانواده به موفقیت باشد نه اینکه "تو نباید موفق شوی" با این نقشه راه، از جریانی هم افزا برای حل مشکل در حال تبدیل شدن به خود مشکل میباشند. استراتژی خود را چنان نهاده اند که پیروانشان نباید حتی صدای مقابل را بشنود. 💢تغذیه این دوگروه از پیروانی است که بدون شناخت از اهداف باطنی و نتایج این دوقطبی، با تعصب نسبت به مواردی که رهبران این قطبها برای اهداف شخصی و یا نادانی به خورد پیروان خود میدهند بعنوان هیزمهای این آتش افروزی عمل مینمایند. اینجا همان نکته مهمی است که رهبری معظم به دفعات فرمودند که من نه اصولگرا هستم و نه اصلاحطلب، من انقلابی هستم. یک انقلابی، حتی اگر قرابت فکری به هرکدام از این جریانات نیز داشته باشد، متعصب و عمله جریان نیست، بلکه باید تفکر داشته باشد و به مصالح انقلاب، مردم و کشور نگاه نماید که آنچه میگوئیم و عمل می‌کنیم آیا صحیح میباشد و با منافع ملی منطبق می باشد یا خیر؟ مطمئنا بیشتر پیروان این دو قطب، هدفی جز منافع ملی ندارند، لذا قبل از اینکه تبدیل به بلندگوهای جریانی شوند باید فیلتری در ذهن خود ترسیم نمایند که این فیلتر اولا راستی آزمایی نموده سپس منافع ملی را تشخیص دهد و سوم اینکه همه افراد در چارچوب نظام را به رسمیت بشناسد.
هدایت شده از منصور تقی نیا