تناسب جرم و مجازات در قران:
سوره شوری:
كيفر بدي، مجازاتي است همانند آن؛ و هر كس عفو و اصلاح كند، پاداش او با خداست؛ خداوند ظالمان را دوست ندارد! 40
المومن (غافر):
هر كس بدي كند، جز بمانند آن كيفر داده نميشود؛ ولي هر كس كار شايستهاي انجام دهد -خواه مرد يا زن- در حالي كه مؤمن باشد آنها وارد بهشت ميشوند و در آن روزي بيحسابي به آنها داده خواهد شد. 40
آیه سرقت:
سوره مائده:
دست مرد دزد و زن دزد را، به كيفر عملي كه انجام دادهاند، بعنوان يك مجازات الهي، قطع كنيد! و خداوند توانا و حكيم است. 38
اما آن كس كه پس از ستم كردن، توبه و جبران نمايد، خداوند توبه او را ميپذيرد؛ خداوند، آمرزنده و مهربان است. 39
حدیث سرقت:
گزيده كافى، ج6، ص: 213
اعتراف زانى و سارق و مفترى
* (4095)* 8- ابو عبد الله صادق (ع) گفت: اگر سارق به درگاه خداوند عز و جل توبه كند و شخصا نزد حاكم حاضر شود و اموال مسروقه را به صاحبش برگرداند، دست او بريده نخواهد شد.
ميزان سرقت در اجراى حد سرقت
* (4097)* 6- به ابو عبد الله صادق (ع) گفتم: در چه مقياسى دست سارق بريده خواهد شد؟ ابو عبد الله گفت: با يك چهارم دينار طلا. من گفتم: يعنى با
گزيده كافى، ج6، ص: 214
چگونگى اجراى حد سرقت
* (4098)* 3- جدم امير المؤمنين- عليه السلام- از بريدن يك دست و يك پا تجاوز نمىكرد. امير المؤمنين مىگفت: من حيا دارم كه بنده خدا را بىدست و
گزيده كافى، ج6، ص: 215
* (4099)* 5- از ابو عبد الله صادق (ع) پرسيدم: بر كسى كه سرقت كند حد الهى به چه صورت اجرا مىشود؟ ابو عبد الله گفت: از پدرم ابو جعفر باقر (ع) شنيدم كه سارقى را خدمت امير المؤمنين- صلوات الله عليه- آوردند و امير المؤمنين دست راست او را بريد؛ بعد از چندى همان سارق را آوردند كه باز هم سرقت كرد و امير المؤمنين پاى چپ او را بريد؛ نوبت سوم كه به جرم دزدى جلب شد امير المؤمنين او را به زندان افكند و از بيت المال مسلمين مخارج او را تأمين كرد، و گفت: رسول خدا (ص) فقط دست و پا بريد؛ من با رسول خدا مخالفت نخواهم كرد.
* (4100)* 6- ابو عبد الله صادق (ع) گفت: بعد از بريدن دست، پاى سارق را قطع مىكنند، و ديگر بريدن دست و پا مجاز نخواهد بود؛ اگر سارق باز هم دست به سرقت بزند، بايد در حبس بماند و از بيت المال مسلمين
گزيده كافى، ج6، ص: 216
مخارج او تأمين شود.
* (4101)* 8- ابو عبد الله صادق (ع) گفت: اگر سارق را جلب كنند، چهار انگشت دست راست او را قطع مىكنند؛ و اگر مجددا به جرم سرقت جلب شود، پاى چپ او از وسط قدم قطع مىشود؛ اگر باز هم جلب شود، براى ابد به زندان مىافتد؛ و اگر در زندان نيز سرقت كند، مقتول مىشود.
* (4102)* 9- به ابو عبد الله صادق (ع) گفتم: اگر كسى سرقت كند ولى منكر شود و چون او را مضروب سازند مال دزدى را آشكار كند و تحويل بدهد، آيا بايد دست او را ببرند؟ ابو عبد الله گفت: بلى؛ اما اگر اعتراف كند و مال سرقت را آشكار نكند، نبايد دست او را ببرند، چرا كه اعتراف سارق براثر شكنجه صورت گرفته است.
* (4103)* 12- به ابو جعفر باقر- عليه السلام- گفتم: اگر مردى سرقت كند ولى او را به چنگ نياورند و نوبت دوم سرقت كند و باز هم از چنگ مردم بگريزد و نوبت سوم كه سرقت كند او را به چنگ آورند و دو گواه عادل
گزيده كافى، ج6، ص: 217
گواهى بدهند كه در نوبت اول و نوبت آخر ديدهاند كه اين مرد سرقت كرده است، تكليف اين سارق چيست؟ ابو جعفر گفت: فقط دست راست او را بايد ببرند، نمىتوانند پاى چپ او را به جرم سرقت دوم ببرند. پرسيدند: چرا نمىتوانند پاى او را ببرند؟ ابو جعفر گفت: زيرا گواهان، قبل از بريدن دست سارق، در يك جلسه و يك جايگاه به هر دو سرقت گواهى دادهاند؛ اگر اين دو شاهد تنها به سرقت اول گواهى بدهند و از سرقت بعدى دم فرو بندند تا دست سارق را ببرند و سپس در جايگاه شهادت قرار بگيرند و مجددا گواهى بدهند كه يك نوبت ديگر او را در حين ارتكاب سرقت ديدهاند، بايد پاى چپ او را نيز ببرند.
* (4104)* 13- ابو ابراهيم امام كاظم- عليه السلام- گفت: انگشتان سارق را مىبرند و شست او را به همراه كف دست به جا مىگذارند؛ پاى سارق را مىبرند و پاشنه پا را به جا مىگذارند تا بر روى آن راه برود.
* (4105)* 14- چند تن سارق را به نزد جدم امير المؤمنين- عليه السلام- جلب كردند، امير المؤمنين دست آنان را قطع كرد، سپس گفت: اين انگشتان
گزيده كافى، ج6، ص: 218
شما كه از دست شما جدا شدند به آتش دوزخ مىروند؛ اگر شما توبه كنيد، انگشتان خود را از آتش دوزخ بيرون مىكشيد و به بهشت مىرويد؛ وگرنه انگشتان شما را به درون دوزخ خواهند كشيد.
در حال نماز، انسان نباید به دیگرى سلام کند و اگر دیگرى به او سلام کند، باید طورى جواب دهد که سلام مقدّم باشد؛ مثلًا بگوید: «السَّلٰامُ عَلَیْکُمْ» یا «سَلٰامٌ عَلَیْکُم» و نباید «عَلَیْکُمُ السَّلٰامْ» بگوید.
[1]. امام خمینى، توضیح المسائل (محشّى)، محقق و مصحح: بنى هاشمى خمینى، سید محمد حسین، ج 1، ص 622، م 1137، دفتر انتشارات اسلامى، قم، چاپ هشتم، 1424ق.
سلام در قران:
سوره نور آیه 61 : { فَإِذَا دَخَلْتُم بُيُوتًا فَسَلِّمُواْ عَلىَ أَنفُسِكُمْ تحَِيَّةً مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُبَرَكَةً طَيِّبَةً كَذَالِكَ يُبَينُِّ اللَّهُ لَكُمُ الاَْيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُون}
پس چون به خانه اى داخل شويد بر يكديگر سلام كنيد. اين تحيتى است مبارك و پاكيزه از جانب خدا. خدا آيات را براى شما اين چنين بيان می كند، باشد كه تعقل كنيد.
سلام در حدیث:
امام باقر(ع) فرمود: «اگر پشت سر امام بودى در دو رکعت اوّل هرگز چیزى [از حمد و سوره را] مخوان، بلکه خاموش باش و قرائت امام را گوش کن، ... زیرا خداوند عزّ و جلّ به مؤمنان خطاب فرمود: اى مؤمنان! زمانی که قرآن خوانده میشود؛ یعنی هر گاه در نماز واجب پشت سر امام بودید و امام، قرآن میخواند، پس به قرائت او گوش فرا دارید و خود خاموش باشید».
[1]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 392، قم، دفتر نشر اسلامی، چاپ دوم، 1404ق.
عبد الله بن ابییعفور میگوید: از امام صادق(ع) پرسیدم: شخصى مشغول قرائت قرآن است، آیا بر کسى که صداى او را میشنود، شنیدن واجب است؟ آنحضرت فرمود: «آرى، هرگاه قرآن نزد تو خوانده شود، باید سکوت و استماع کنى».[3]
روایت دیگری از امام صادق(ع) وجود دارد که فرمود: «یَجِبُ الْإِنْصَاتُ لِلْقُرْآنِ فِی الصَّلَاةِ وَ غَیْرِهَا»[4] سکوت در برابر قرآن، چه در نماز و چه در غیر نماز لازم است.
[3]. طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج 4، ص 79، تهران، ناصر خسرو، چاپ سوم، 1372ش.
[4] . عیاشی، محمد بن مسعود، تفسیر عیاشی، ج 2، ص 44، المطبعة العلمیة، تهران، 1380 ق.
أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج4، ص: 459
باب سلام كردن
1-
حضرت صادق عليه السلام فرمود: رسول خدا (ص) فرمود: سلام كردن مستحب است و رد (يعنى جواب) آن واجب است.
2-
و نيز رسول خدا (ص) فرمود: هر كه پيش از سلام كردن آغاز بسخن كند پاسخش را نگوئيد، و فرمود: پيش از سخن گفتن بسلام كردن آغاز گفتار كنيد، و هر كه پيش از سلام كردن آغاز سخن كرد پاسخش ندهيد.
3-
و نيز رسول خدا (ص) فرمود: نزديكترين مردم بخدا و رسولش كسى است كه بسلام آغاز گفتار كند.
4-
حضرت باقر عليه السلام فرمود: سلمان رحمه اللَّه هميشه ميگفت: سلام خدا را آشكار كنيد زيرا سلام خدا بستمكاران نميرسد.
أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج4، ص: 460
حضرت باقر عليه السلام فرمود: بدرستى كه خداى عز و جل دوست دارد آشكار كردن سلام را.
6-
حضرت صادق عليه السلام فرمود: بخيل كسى است كه از سلام كردن بخل كند.
7-
ابن قداح گويد: حضرت صادق عليه السلام فرمود: هر گاه يكى از شماها سلام كند بايد بلند سلام كند و نگويد: من سلام كردم و جواب مرا ندادند، زيرا شايد سلام كرده و آنها نشنيدهاند، چون يكى از شماها جواب سلام گويد: بايد بلند جواب دهد و مسلمانى نگويد: كه من سلام كردم و بمن جواب ندادند، سپس فرمود: على عليه السلام هميشه ميفرمود: خشم نكنيد و كسى را هم بخشم نياوريد، سلام را آشكار گوئيد و گفتارتان را خوش كنيد، در شب نماز بخوانيد آنگاهى كه مردم در خوابند (مقصود نماز شب است) تا بسلامتى ببهشت رويد، سپس اين گفتار خداى عز و جل را براى مردم خواند: «السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ» (سوره حشر آيه 23) (يعنى خدائى كه سالم از هر گونه عيب و نقصى است و امان دهنده و نگهبان است، و منظور امام از استشهاد باين آيه اينست كه سلام يكى از نامهاى خدا است).
8-
حضرت صادق عليه السلام فرمود: آنكه آغاز بسلام كند بخدا و رسولش نزديك نزديكتر است.
9-
حسن بن منظر گويد: شنيدم حضرت صادق ميفرمود: هر كس (را) بگويد: «السلام عليكم» ده
أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج4، ص: 461
حسنه است،
و هر كه (را) بگويد: «السلام عليكم و رحمة اللَّه» بيست حسنه است،
و هر كه (را) بگويد: «السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته» سى حسنه است.
10-
حضرت صادق عليه السلام فرمود: سه كس هستند كه گرچه يكنفر باشند ولى در باره آنها بصيغه جمع (مانند صيغه شما در فارسى) جواب داده شود يكى در جايى كه كسى عطسه زند كه باو گفته شود:
«يرحمكم اللَّه»
(يعنى خدا بشما رحمت فرستد كه در اينجا) اگر چه كسى ديگر با او نباشد (بصيغه جمع گفته شود) و ديگر مردى كه بمرد ديگرى سلام كند كه ميگويد:
«السلام عليكم»
(يعنى درود بر شما) و ديگر مردى كه براى مرد ديگرى دعا كند كه ميگويد: «عافاكم اللَّه» (يعنى خداوند شما را عافيت بخشد) كه اگر چه يكى است ولى ديگرى با او هست .
11-
حضرت صادق عليه السلام ميفرمود: سه كس سلام نكنند: كسى كه همراه جنازه رود، و كسى كه بنماز جمعه مي رود، و در حمام.
12-
و نيز آن حضرت عليه السلام فرمود: از فروتنى و تواضع اين است كه بهر كه برخورد كردى سلام كنى.
13-
حضرت باقر عليه السلام فرمود: امير المؤمنين عليه السلام بمردمى گذر كرد و بر آنها سلام كرد آنها
أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج4، ص: 462
در جواب گفتند:
«عليك السلام و رحمة اللَّه و بركاته و مغفرته و رضوانه»
پس امير المؤمنين عليه السلام بدانها فرمود: در باره ما از آنچه فرشتگان بپدرمان ابراهيم عليه السلام گفتند نگذريد، آنها گفتند:
«رحمة اللَّه و بركاته عليكم أهل البيت»
. 14-
امام صادق عليه السلام فرمود: تكميل تحيت (سلام گفتن و خوش آمد) براى شخصى كه بسفر نرفته مصافحه (و دست دادن باو) است، و تكميل آن در باره آنكه از سفر آمده معانقه (و در آغوش گرفتن و دست بگردن همديگر انداختن) است.
15-
و نيز فرمود عليه السلام: كه امير المؤمنين عليه السلام فرموده: براى مرد بد است كه اول بگويد:
«حياك اللَّه»
(يعنى خدايت زنده بدارد) سپس خاموش شود و دنبالش سلام كند.
باب آنكه بايد آغاز سلام كند
1-
حضرت صادق عليه السلام فرمود: كوچك بر بزرگ سلام كند، و رهگذر بر نشسته، و گروه اندك بر گروه بسيار سلام كنند.
2-
و نيز فرمود: عليه السّلام: كمترها به بيشتران سلام كنند، و سواره بپياده، و استر سوارها به الاغ
أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج4، ص: 463
سوارها، و اسب سواران باستر سواران سلام كنند.
3-
و نيز ميفرمود عليه السّلام: سواره بر پياده و پياده بر نشسته سلام كنند، و چون گروهى بگروه ديگر برخورند آنان كه كمترند به بيشتران سلام كنند، و چون يك نفر بگروهى برخورد آن يك بآن گروه سلام كند.
4-
و نيز آن حضرت عليه السلام فرمود: سواره بر پياده و ايستاده بر نشسته سلام كند.
5-
و نيز فرموده عليه السلام: هر گاه مردمى در انجمنى باشند و مردم ديگرى وارد شوند آنها كه تازه وارد شدهاند بايد سلام كنند.
باب اينكه چون يكتن از ميان يك گروه سلام كرد از ديگران كافى است و چون يكى از ميان يك گروه جواب داد از ديگران كافى است
1-
حضرت صادق عليه السلام فرمود: هر گاه گروهى بجمعى بگذرند كافى است كه يكى از آنها سلام كند، و چون بر جمعى سلام كردند كافى است كه يكى از ايشان جواب دهد.
2-
عبد الرحمن بن حجاج گويد: كه (امام عليه السّلام) فرمود: چون يكتن از ميان گروهى سلام كرد
أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج4، ص: 464
از ديگران كافى است.
3-
حضرت صادق عليه السلام فرمود: چون يكى از ميان مردمى سلام كرد از آنها كافى است، و چون يكى از آنها جواب داد از آنها بس است.
باب سلام كردن به زنها
1-
حضرت صادق عليه السلام فرمود: كه رسول خدا (ص) بزنها سلام ميكرد و آنها نيز جواب ميدادند، و امير المؤمنين عليه السلام نيز سلام ميكرد و خوش نداشت كه بجوانهاى از زنها سلام كند، و ميفرمود:
مىترسم آوازش مرا خوش آيد، و زيادتر از آن اجرى كه ميجويم (گناه) بمن رسد.
باب سلام كردن بر سائر ملتها
1-
حضرت باقر عليه السلام فرمود: مردى يهودى وارد شد بر رسول خدا (ص) و عايشه هم در حضور آن حضرت صلى اللَّه عليه و آله بود و گفت:
«السام عليكم»
(يعنى مرگ بر شما، رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله در پاسخ فرمود:
«عليكم»
(يعنى بر شما) سپس ديگرى (از يهود) آمد و مانند همان گفت و
أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج4، ص: 465
رسول خدا (ص) نيز مانند رفيقش باو پاسخ داد، پس سومى وارد شد و مانند آن گفت و رسول خدا (ص) همان طور كه بدو نفر رفقايش جواب داده بود جواب او را گفت، پس عايشه خشمگين شد و گفت:
«سام»
و خشم و لعنت بر شما باد اى گروه يهود و اى برادران ميمونها و خوكها، پس رسول خدا (ص) بعايشه فرمود:
اى عايشه اگر فحش بصورتى مجسم ميشد هر آينه بد صورتى داشت، نرمش و مدارا بر هيچ چيز نهاده نشده جز اينكه آن چيز را آراسته است، و از هيچ چيز برداشته نشده جز اينكه آن را زشت ساخته عرضكرد: اى رسول خدا آيا نشنيدى كه اينها گفتند:
«السام عليكم»
؟ فرمود: چرا، مگر تو نشنيدى آنچه من پاسخشان را دادم و گفتم:
«عليكم»
؟ پس هر گاه مسلمانى بشما سلام كرد باو بگوئيد:
«سلام عليكم»
و هر گاه كافرى بر شما سلام كرد در پاسخش بگوئيد:
«عليك»
. 2-
حضرت صادق عليه السلام فرمود: امير المؤمنين عليه السلام فرموده: بأهل كتاب آغاز بسلام نكنيد، و هر گاه بشما سلام كردند شما در جواب بگوئيد:
«و عليكم»
. 3-
سماعة گويد: از حضرت صادق عليه السلام پرسيدم از اينكه يهودى و نصرانى و مشرك هر گاه بر مسلمانى سلام كنند و او نشسته باشد چگونه جواب آنها را بگويد؟ فرمود: ميگويد:
«عليكم»
. 4-
و نيز محمد بن مسلم از آن حضرت عليه السلام حديث كند كه فرمود: هر گاه يهودى و نصرانى و مشرك بر تو سلام كردند بگو:
«عليك»
. أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج4، ص: 466
5-
جابر از حضرت باقر عليه السلام حديث كند كه فرمود: ابو جهل بن هشام با گروهى از قريش نزد ابو طالب رفتند و گفتند: اين برادرزادهات ما را آزار دهد و معبودهاى ما را هم بيازارد او را بخواه و دستورش بده از نكوهش معبودان ما خوددارى كند تا ما هم از نكوهش معبود او خوددارى كنيم، فرمود:
پس ابو طالب نزد رسول خدا (ص) فرستاد و او را فرا خواند، همين كه رسول خدا (ص) وارد شد در خانه جز مشرك كسى نديد پس فرمود:
السَّلامُ عَلى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدى
(يعنى سلام بر هر كس پيروى از حق كند) و نشست، ابو طالب، از آنچه مشركين گفته بودند آگاهش ساخت، حضرت فرمود: آيا بجاى اين پيشنهاد كلمهاى نخواهند كه بدان وسيله بر عرب آقائى كنند و بر گردن همه آنها سوار شوند؟ (كنايه از اين است كه همه را زير فرمان خويش در آورند) ابو جهل گفت: چرا آن كلمه چيست؟ فرمود: بگوئيد:
«لا اله الا اللَّه
» (همين كه اين كلام را شنيدند) انگشتهاى خود را در گوش نهاده و پا بفرار گذاردند و ميگفتند: «ما در ملت پسين اين را نشنيدهايم و اين نيست جز آورده تازه و نوين» پس خداى تعالى در باره گفتار ايشان از اول سوره: ص، وَ الْقُرْآنِ ذِي الذِّكْرِ تا آيه (8) (يعنى تا آخر آيه): إِلَّا اخْتِلاقٌ نازل فرمود.
6-
حضرت صادق عليه السلام فرمود: در جواب سلام يهودى و نصرانى ميگوئى:
«سلام».
عبد الرحمن بن حجاج گويد: بحضرت كاظم عليه السلام عرض كردم: بفرمائيد كه اگر من نيازمند يك
أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج4، ص: 467
طبيب نصرانى شدم ميتوانم بر او سلام كنم و در حقش دعا كنم؟ فرمود: آرى دعاى تو باو سودى نبخشد.
9-
حضرت رضا عليه السّلام فرمود: بحضرت صادق عليه السلام عرض شد: در حق يهودى و نصرانى چگونه دعا كنيم؟ فرمود: باو بگوئيد: خدا بدنياى تو بركت بدهد.
10-
ابو بصير از يكى از دو امام باقر و صادق عليه السلام حديث كند كه در باره مصافحه (و دست دادن) مسلمان بيهود و نصرانى فرمود: از پشت جامه باشد، و چنانچه با دست لختت بتو دست داد دستت را بشوى.
11-
خالد قلانسى گويد: بحضرت صادق عليه السلام عرضكردم: من با كافر ذمى (يعنى آنان كه در ذمه اسلامند مانند يهود و نصارى و گبر) برخورد ميكنم و او با من دست ميدهد؟ فرمود: دستت بخاك بمال يا بديوار بكش، عرضكردم: اگر ناصبى (يعنى دشمن اهل بيت پيغمبر- ص-) باشد چطور؟ فرمود:
دستت را بشوى.
12-
محمد بن مسلم از حضرت باقر عليه السلام در باره مردى كه با مردى گبر دست داده است حديث كند
أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج4، ص: 468
كه فرمود: دستش را بشويد و وضوء نسازد.
هدایت شده از ثبت نام عتبات با قیمت مناسب
🔴 مهم و فوری
رأی گیری برای انتخاب موثرترین رهبر عربی در سال ۲۰۲۲
سيد حسن نصرالله، آخرین اسم
https://sputnikarabic.ae/20221228/صوّت-للزعيم-العربي-الأكثر-تأثيرا-في-عام-2022--1071700262.html
اسم جناب سید حسن نصرالله آخرین اسم آمده، حتما رای بدید بعد از رای گزینه تصویت رو بزنید.
#نشر_حداکثری
ملاحظات 28.pdf
83.3K
#رزمایش_ثامن_بیست_هشت
🇮🇷
📝سياستها و ملاحظات| حماسه ۹ دی و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی
❄️🌹❄️
⛔️ ویژه سرشبکهها و ادمین کانالها
#جان_فدا | #ثامن | #فاطمیه
سعید قلیزاده:
🇮🇷
📝همه چیز برای سقوط کشور فراهم بود‼️
❄️🌹❄️
🔻دژپسند وزیر اقتصاد دولت تدبیروامید به اظهارات اخیر روحانی:
🔸....همان عصری که آقای روحانی نهاد ریاست جمهوری را تحویل رئیسی میداد خوب، می دانست چه خبره ؟
🔹عکسی که از او با آقای رییسی گرفته شده در چهره اش یک تبسم ساختگی هست.
🔸روزهای قبل در هیئت دولت همه ی وزرا واضح شاهد بودند که در بساط دولت هیچ نیست، سه ماه فقط حقوق ها را با قرض و کلاه به کلاه کردن داده بودند معوقات و فوق العاده ومثل اینها که بماند ،روی هم انباشته به ماههای بعد حواله شده بود.
🔹سالهای قبل یعنی ۹۷ و۹۸ و۹۹ و۱۴۰۰را همه در جریان هستند آقای همتی در آن جلسه با اساتید بازش کردند ، ۲۰۰ هزار میلیارد تولید پول بی پشتوانه [ (قلابی)] برای دادن حقوق کارمندان دولت.
🔸وقتی سال ۱۴۰۰حقوقها را دولت تدبیر وامید اضاف کرد در آن جلسه هیئت دولت با خواندن درصد اضاف شدنها برای تصویب همه می خندیدند یعنی مسخره بود، آخه با کدام پول ؟!
🔹این اضاف حقوق بی رویه با پول بی پشتوانه، کندن یک خندق جلو دولت بعد و پیشرفت کشور بود ارزش پول را نابود کرد.
🔸روحانی روز تحویل دولت یقین داشت این سید ساده دل(رئیسی) نه بزودی؛ بلکه، بلافاصله که دولت را تحویل گرفت از همان ساعت به بن بست می خورد.
🔹از طرفی هم چون چیزی باقی نگذاشته بود برای فرار از ساختمان ریاست جمهوری عجله داشت، از صحنه جرم بگریزد و رفت در خانه قایم شد . ترس داشت فردا بیایند با دستبند وپابند اورا برای محاکمه ببرند.
🔸... وقتی رئیسی اولین جلسه خودرا با همان وزرای کابینه دوازدهم بدون روحانی برگزار کرد آقای جهانگیری بی خجالت و با خاطر جمعی از اینکه رئیسی قاطع و جواب حاضر نیست هم با این جسارت که او پشتوانه رای بالایی ندارد وزمینه ی بلوا و فتنه وجود دارد در آن جلسه چشم در چشم باخیال راحت صراحتاً گفت ما حتی پول نداریم حقوق این برج کارمندان را بدهیم.
🔹آقای رئیسی فقط یه جمله تعرضی با مزاح گفت: پس اون تدبیر وامید کجاست؟
🔸بعدش گفت: ملتی که خدا را دارد به چه کنم ؟چه کنم ؟مبتلا نمیشه. بن بست نداریم.
🔺...من نمی دانم اسم جنگ اکراین وروسیه را چه بگذارم به قول امام الطاف اللهی بود ؟ همینکه رئیسی جای روحانی انتخاب شد [عدو شود سبب خیر ]، رسانه های غربی خودشان شوک وارد کردند ، نوشتند یک تندرو بنیاد گرا به نام رئیسی جایگزین مذاکره و تعامل با غرب سرکار آمد ،پس از انتخاب رئیسی، چند روزه قیمت نفت ۲۰ دلار افزایش یافت و توی شهریورماه سیل پول وارد خزانه شد بعدش هم در وین دیگه برجام احیا شدنی نبود، دوباره نفت بالا رفت و شعله جنگ اکراین قیمت نفت را کَند و به ۱۰۰ دلار وبیشتر رساند.
❌ ...بی تعارف بگویم .. همه چیز برای سقوط کشور فراهم بود فقط خدا نخواست.
#ایران_قوی
🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است :
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/majmaehadianbasir
«وَ جَزاءُ سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ مِثْلُها» و کیفر هر بدرفتاری، به همان اندازه بدرفتاری متقابل است،[1]
قران، سوره هود آیه 20
«وَ الَّذینَ کَسَبُوا السَّیِّئاتِ جَزاءُ سَیِّئَةٍ بِمِثْلِها»؛[3]
و کیفر هر بدى (براى) آنانکه بدى کنند، همانند آن است. و «الَّذینَ یَصُدُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ ... 4
یُضاعَفُ لَهُمُ الْعَذابُ»،[5]
آنانکه مردم را از راه خدا بازمیدارند ...، عذابشان چند برابر میشود.
[3]. یونس، 27.
[4]. هود، 19، 20. «آنانکه مردم را از راه خدا بازمیدارند و راه خدا را منحرف میخواهند و به آخرت ایمان ندارند، اینان نمیتوانند در روى زمین از خداى بگریزند و جز او هیچ یاورى ندارند، عذابشان مضاعف میشود. نه توان شنیدن داشتهاند و نه توان دیدن».
[5]. هود 20
«لِیَحْمِلُوا أَوْزارَهُمْ کامِلَةً یَوْمَ الْقِیامَةِ وَ مِنْ أَوْزارِ الَّذِینَ یُضِلُّونَهُمْ بِغَیْرِ عِلْمٍ»؛[7]
آنها باید روز قیامت، (هم) بار گناهان خود را به طور کامل بر دوش کشند و هم سهمى از گناهان کسانى که به سبب جهل، گمراهشان میسازند.
[7]. نحل، 25.
کتاب من قاسم سلیمانی هستم سرباز ولایت.pdf
7.14M
دانلود متن کامل کتاب «من قاسم سلیمانی هستم، سرباز ولایت»
موضوع: #کتاب
نویسنده: ناصر کاوه
ناشر: نوآوران سینا
لازم به ذکر است فایل این کتاب در کانال نویسنده در شبکه اجتماعی منتشر شده است.
-----
کانال مدیریت اسلامی و جهادی
@islamicMGT
http://mgt.ihu.ac.ir
چهار بنیان.pdf
465.3K
دانلود معرفی کتاب: چهار بنیان
موضوع: #کتاب
نویسنده: دکتر میکائیل جمالپور و رسول ابراهیمیاصل
ناشر: مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج سپاه عاشورا
سال نشر: 1394
-----
کانال مدیریت اسلامی و جهادی
@islamicMGT