Sequence 01.mp3
47.6M
برنامه تلویزیونی «جهان آرا»
🌍 موضوع: مشارکت مردم در انتخابات مجلس
🔻صوت کامل گفتوگو با:
🎙 علی اکبر رائفی پور، تحلیلگر مسائل راهبردی
کیفیت بالا - ۴۷ مگابایت
چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲
﹏﹏⃟🌻﹏﹏
📮 انتشارحداکثری با شما
♨️اینجا همه چیز مهم است👇
🌐کانال بین المللی طلایه داران بدون مرز
╭┅┈┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈╼┅╮
𑁍 @Talayedaran14 𑁍
╰┅╾┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈┈┅╯
🔻رائفی پور:
نمایندهای در همین مجلس فعلی ۱۴۰ تا سکه گرفته و برای انتخابات جدید تایید صلاحیت شده!
🔻صباغیان:
یک آقایی در تلویزیون به بهانه شفافیت گفته نمایندهای برای پس گرفتن تحقیق و تفحص فلان عدد سکه گرفته. الآن شورای نگهبان هم زیر سؤال رفته. دادستانی باید ورود کند.
🔸ایشان دریافتیهای خود را از جلسات و سخنرانیهایشان اعلام کند و نگویند که هر چه میدهند من میگیرم.
قالیباف:
در برنامه تلویزیونی این حرف زده شده و آن عزیزی که این حرف را زده حتماً مطلع بوده. بعد هم میگوید شورای نگهبان برای انتخابات او را تأیید کرده.
دادستان به عنوان مدعیالعموم ورود کند. اگر کسی سکه گرفته نه صلاحیت دارد در این مجلس باشد و نه در مجلس بعدی. حتماً باید تعیین تکلیف بشود.
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
🔵رائفی پور «جهت ارائه مستندات» درمورد ادعای فساد در مجلس، به دادسرا «دعوت» شد
🔹مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد؛در پی ایراد برخی ادعاها از علی اکبر رائفیپور، دادستانی تهران ضمن دعوت وی؛ اسناد و مدارک مرتبط با ادعای مطرح شده را مطالبه کرد.
🔻لینک خبر
https://gilkhabar.ir/492923
🔻کانال تلگرام
https://t.me/gilkhabar
🔻کانال واتساپ
https://chat.whatsapp.com/D0Q6lLlmDE3GNgAuabEC89r
🔻کانال ایتا
https://eitaa.com/gilkhabar
✨ ﷽ ✨
✅ فضیلت روزه گرفتن ایام البیض ماه رجب
1⃣ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم:
🔹 زمانی که داخل بهشت شدم دیدم که اکثر اهل بهشت کسانی بودند که ايّام البيض را روزه میگرفتند.
📚 بحارالانوار ج۹۴ ص۱۰۷ ح۴۴
2⃣ امام حسن مجتبی علیه السلام:
🔹 از رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم درباره روزه در ایام البیض سؤال کردند، آن حضرت فرمود: روزه در این ایام مقبول درگاه الهی است و رد نمیشود.
📚 وسائل الشیعه ج ۱۰ ص۴۳۷
3⃣ امام صادق علیه السلام:
🔹 کسی که ایام البیض از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند برای هر روز او ثواب کسی را مینویسد که یک سال روزها را روزه گرفته و شبها را ایستاده به عبادت به سر برده باشد، و این شخص در روز قیامت که همه در هراس هستند، در میان انسانهای ایمن از عذاب خواهد بود.
📚 مصباح المتهجد و سلاح المتعبد ج۲ ص۸۱۹
#امام_زمان
#ماه_رجب
#اعمال_منتظران
16.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 امیرالمؤمنین(ع) فرمود این پنج کلمه را از من فرابگیرید
✏️ شرح حدیث حضرت آیتالله خامنهای در ابتدای جلسات درس خارج فقه
🌷 سالروز ولادت امیرالمؤمنین علی علیهالسلام
🕌به پویش #مسجد_طراز بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1486356499C16e44b4639
15.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 حاج صادق آهنگران
💢 یا علی، یا علی، یا مولا
📽 در فرخنده میلاد امیرالمومنین علی (ع) نماهنگی زیبا و دیدنی از مداح باصفای جبهه ها #حاج_صادق_آهنگران تقدیم حضورتان می شود .
🎙... یا علی، یا علی، یا مولا
ما همه صف به صف آماده
صف شکن عاشق و آزاده
سر به سر جان به کف بنهاده
همچو سروی به پا افتاده
از می کربلایی مستم
من که عهدی خدایی بستم
عهد خود با ولی نشکستم
بر سر پیمانم هستم....
🌺 میلاد مولا علی..ع. مبارک باد.
🌙 دانلود ۳۲ جلد کتاب درباره دعا و آداب آن به مناسبت حلول ماه رجب میلادبرشمامبارک
🤲التماس دعا🤲
🔰 کامل ترین لیست کتب ادعیه
🔻 کتب ادعیه
۱. الصحیفه السجادیه الکامله 👈 دانلود
۲. صحیفه سجادیه (با ترجمه) 👈 دانلود
۳. مصباح المتهجد 👈 دانلود
۴. مختصر مصباح المتهجد 👈 دانلود
۵. منهاج الصلاح فی اختصار المصباح 👈 دانلود
۶. اختیار المصباح الکبیر (جلد۱) 👈 دانلود
۷. اختیار المصباح الکبیر(جلد۲) 👈 دانلود
۸. مفتاح الفلاح 👈 دانلود
۹. ترجمه مفتاح الفلاح 👈 دانلود
۱۰. سلوة الحزین (دعوات راوندی) 👈 دانلود
۱۱. المراقبات 👈 دانلود
۱۲. ترجمه المراقبات 👈 دانلود
۱۳. اقبال الاعمال 👈 دانلود
۱۴. مفاتیح الجنان (عربی) 👈 دانلود
۱۵. مفاتیح الجنان (با ترجمه) 👈 دانلود
۱۶. بلد الامین 👈 دانلود
۱۷. مصباح کفعمی 👈 دانلود
۱۸. جمال الاسبوع 👈 دانلود
۱۹. عدة الداعی 👈 دانلود
۲۰.ترجمه عدة الداعی 👈 دانلود
۲۱. ترجمه دیگر عدة الداعی 👈 دانلود
۲۲. زاد المعاد (علامه مجلسی) 👈 دانلود
۲۳. مناجاتنامه 👈 دانلود
۲۴. مُهَج الدعوات 👈 دانلود
🔻 کتب مخصوص ماه رجب
۲۵. فضائل الأشهر الثلاثة 👈 دانلود
۲۶. سه ماه با فضیلت 👈 دانلود
۲۷. مختصر اعمال شهر رجب 👈 دانلود
۲۸. الاعمال الرجبیه 👈 دانلود
۲۹. شرح دعای رجبیه 👈 دانلود
۳۰. جدول مراقبه رجبیه (شماره ۱) 👈 دانلود
۳۱. جدول مراقبه رجبیه (شماره ۲) 👈 دانلود
۳۲. جدول مراقبه رجبیه (شماره ۳) 👈 دانلود
📲 ثواب انتشار این لیست با
معاونت تهذیب و تربیت استان مازندران
https://eitaa.com/howzehmazandaran
ادعیه و زیارات شام
زینب کبری علیها السلام عقیله بنیهاشم
زینب کبری علیها السلام، شیرزن کربلا، تداوم بخش قیام حسینی، دخت گرامی امیر مؤمنان علی علیه السلام، تربیت یافته دامن پاک فاطمه اطهر علیها السلام و خواهر با وفای امام حسن و امام حسین علیهما السلام است.
آن حضرت که به «عقیله بنیهاشم» (بانوی با شخصیّت و بزرگوار هاشمی) معروف است، سومین فرزند خانواده بوده و در سال پنجم هجری، در زمان حیات پیامبر خداصلی الله علیه و آله و سلم در شهر مدینه دیده به جهان گشود،
حضرت رسول از طرف پروردگار، نام «زینب» را بر او نهاد و فرمود: «به افراد حاضر و غایب امّتم توصیه میکنم که این دختر را احترام کنند.»
حضرت زینب معارف اسلامی را
ص:132
از سرچشمه فیاض آن فرا گرفت و در تعلیم و تربیت نفوس مستعده کوشا بود.
بنا بر نقل «خصائص الزینبیه» آن بانوی بزرگوار در ایام اقامت پدرش علی علیه السلام در کوفه در منزل خود، برای زنان جلسه تفسیر قرآن داشت.
خطبههای وی در کوفه و شام و احتجاجش بر ابن زیاد و یزید بهترین گواه بر دانش وافر و قدرت بیان و قوّت قلب و شجاعت و رشادت او است.
همسر گرامی او، پسر عمویش عبداللَّه فرزند جعفر ابن ابیطالب بود که ثمره این ازدواج فرزندانی بود که دو نفر از آنان به نامهای «عون» و «محمد» در رکاب سیدالشهدا علیه السلام جهاد کردند و شربت شهادت نوشیدند.
زینب را «أمّ المصائب» نیز نامند؛ زیرا وی در زندگی مصیبتهای گوناگون دید. از سویی شاهد مصیبت وفات جد بزرگوارش رسول خداصلی الله علیه و آله و سلم بود و از دیگر سوی در حال کودکی مادر جوانش فاطمه زهرا علیها السلام
ص:133
را از دست داد.
دیری نگذشت که پدر مظلومش امیر مؤمنان علیه السلام را با پیکری غرقه به خون دید.
پس از آن با مسمومیت و شهادت برادر بزرگوارش امام حسن مجتبی علیه السلام مواجه شد، و سرانجام به همراه برادرش امام حسین علیه السلام از مدینه راهی کربلا شد و درصحنه مصیبت عظمی و نهضت خونین کربلا برادر را یاری و همراهی کرد.
او ناظر شهادت برادران و عزیزان و فرزندان بود و پس از آن همه مصیبت، در قید اسارت دشمن، همراه قافله اسیران در شهرها و بیابانها و مجالس نامحرمان برده شد!
فإنّا للَّهوانّا الیه راجعون.
حضرت زینب علیها السلام سرانجام در واقعه حرّه به سال 62 هجری قمری یا در سال قحطی مدینه، همراه همسرش عبداللَّه بن جعفر- که در دمشق زمینهایی داشت- به این شهر مهاجرت کرد و در همانجا وفات یافت.
تاریخ ارتحالش را 15 رجب سال 62 هجری قمری نوشتهاند.
ص:134
آرامگاه حضرت زینب چند کیلومتری جنوب شرقی دمشق، زیارتگاه شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت است.
صالحین salehinir
ادعیه و زیارات شام زینب کبری علیها السلام عقیله بنیهاشم زینب کبری علیها السلام، شیرزن کربلا، تداو
خطبه حضرت زینب(س) در دروازه کوفه قبل از ورود به کاخ شام
ستايش سزاوار خداست و درود حق تعالى بر پدرم رسول خدا. اما بعد :
اى اهل كوفه ،اى حيله گران ،اى مكاران،
اى پيمان شكنان! آيا گريه مى كنيد؟ گريه هاتان نيارامد و ناله هاتان فرو ننشيند! همانا مثل شما مثل آن زنى است كه تافته هاى خود را وا مى تابد. شما پيمان خويش را وسيله دغل بازى ساختيد. آيا چيزى جز لاف، خودبينى، گزاف، دروغ، تملق گويى كنيزان، و گوشه چشم نگرى متكبرانه دشمنان، در شما هست؟
مَثَل شما مانند سبزه مزبله (کثافتگاه) است يا نقره و زيورى كه برگور نهند! هان! چه بد براى خود پيش آورديد! خدا بر شما خشم كرد و درعذاب ابد گرفتار شديد. بر كشته هاى ما گريه مى كنيد و زارى مى نماييد؟! آرى به خدا! بايد گريه كنيد كه همان گريه سزاوار شماست.
بسيار بگرييد و كم بخنديد كه چنان آلوده و گرفتار ننگى عظيم هستيد كه هرگز نتوانيد آن را از خود دور كنيد و بشوييد! چگونه خون فرزند خاتم نبوت و معدن رسالت را از خود بزداييد كه آقاى جوانان بهشت و پايگاه و پناهگاه جمع شما بود؟ دردِ شما را درمان مى كرد و حافظ شما از پيشامدهاى بد و مرجع شما در اختلافات بود. چه بد بارى براى قيامت خود به دوش گرفتيد. نابودى بر شما باد. تلاشتان بى نتيجه ماند و دست هاتان از كار افتاد و سرمايه را در معامله از دست داديد. قرين خشم خدا شديد و مُهرخوارى و پستى بر جبين شما زده شد. واى بر شما اى اهل كوفه! مى دانيد كدام جگرى از رسول خد را شكافتيد؟ كدام پرده نشينانى را از پرده بيرون كشيديد!؟ چه پرده حرمتى از او دريديد؟! چه خونى از او را ريختيد؟! جنايتى كرديد كه چه بسا آسمانها از (عظمت اين مصيبت) فرو ريزد و زمين از هم بپاشد و كوه ها باخاك يكسان شود.
رنج و تيرگى و سرگردانى و بى خودى و زشتى هاى به ظرفيت زمين و آسمان به جا آورديد. آيا از اينكه آسمان خون ببارد تعجب مى كنيد؟ هر آينه عذاب و شكنجه آخرت، خواركننده تر و شكننده تر است و شما را ياورى نخواهد بود. مهلت الهى شما را خيره سر نكند، زيرا كه سرعت و سبقت شما، او را به عجله وا نمى دارد و ترس از دست رفتن فرصت ندارد و بى شك در كمين ستمگران است.(1)
ایشان در وردو به کاخ مکالمه کوتاه و کوبنده ای با عبید الله داشته که به شرح زیر است:
پس از ورود اهل بيت به مجلس ابن زياد، حضرت زينب عليها السلام با جامه هاى كهنه و به طور ناشناس، با وقار و عظمت، بدون اعتنا به حاكم و اطرافيان در گوشه اى از مجلس نشست. ابن زياد پرسيد: «كيستى؟» ولى جوابى نشنيد. ابن زياد سه بار سؤال خود را تكرار كرد، اما حضرت زينب عليها السلام به منظور تحقير او جواب نداد. سرانجام يكى از اطرافيان گفت:"او زينب، دختر على ابن ابى طالب است."
ابن زياد كه از بى اعتنايى اين بانو خشمگين شده بود، گفت: «سپاس خدا را كه شما را رسوا نمود و اخبارتان را دروغ گردانيد.»
حضرت زينب جواب داد: «سپاس خدا را كه ما را به واسطه پيامبرش گرامى داشت. از آلودگى و پليدى، پاك ساخت. همانا گناهكار رسوا مى گردد و بدكار دروغ مى گويد، و او ما نيستيم.»
ابن زياد گفت: «كار خدا را با خاندان خويش چگونه ديدى؟»
حضرت زينب فرمود: «جز نيكويى و خوبى نديدم. خداوند بر آن ها شهادت را مقدّر فرموده بود؛ پس آنان با شجاعت به قتلگاه خويش شتافتند. خداوند به زودى آن ها و تو را جمع خواهد كرد تا در پيشگاه او محاكمه شويد. پس خواهى ديد در آن روز، رستگارى از آن كيست؟ اى پسر مرجانه مادرت به عزايت بنشيند!»
ابن زياد خشمگين شد و گويا قصد كشتن آن بانو را داشت كه با وساطت عمرو بن حُرَيث از قصد خود برگشت و گفت:
خداوند دل مرا با كشته شدن برادر سركش و ديگر شورشيان و هواخواهان خاندانت آرامش بخشيد.
حضرت زينب فرمود: «به خدا قسم كه بزرگ مرا كشتى . فرع و شاخه مرا قطع كردى. اصل و ريشه ام را از بُن كندى. اگر شفاى دل تو در اين ها بود، پس شفا يافته اى.»
ابن زياد گفت: «او نيز چون پدرش قافيه پرداز است و مثل او به سجع سخن مى گويد.»
حضرت پاسخ داد: «زن را با قافيه پردازى چه كار؟»(2)
پی نوشت ها:
1. امالی مفید، ص322.
2. نفس المهموم، ترجمه کمره ای،ص184.
صالحین salehinir
ادعیه و زیارات شام زینب کبری علیها السلام عقیله بنیهاشم زینب کبری علیها السلام، شیرزن کربلا، تداو
خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید (شام)
زینب دختر علیبنابیطالب(ع) برخاست و فرمود حمد خدای، پروردگار جهانیان را سزاست، و درود خدا بر محمّد و بر همه آل او باد، خدا راست فرموده که فرمود: «سپس پایان کار آنان که بد کردند این است که آیات خدا را تکذیب کرده و بدانها استهزا کنند» (آیه ۱۰ سوره روم).
ای یزید، آیا گمان بردهای حال که جای جای زمین و آفاق آسمان را بر ما گرفتی و بستی و ما چونان کنیزان رانده شدیم، مایه خواری ما و موجب کرامت توست!! و حکایت از عظمت مکانت تو دارد که این چنین باد در بینی انداختهای، و برق شادی و سرور از دیدگانت میجهد، حال که دنیا را برای خود مرتّب و امور را برایت منظم میبینی، و ملک و سلطنت ما برایت صافی گردیده. لختی آرام گیر، مگر سخن خدای را فراموش کردهای که فرمود: «گمان مبرند آنان که کافر شدند و ما آنان را مهلت دادیم، (این مهلت) برای آنان خیر است، ما همانا مهلت دادیم آنان را که بر گناه خود بیفزایند و برای آنان عذاب خوارکننده خواهد بود» (آیه ۱۷۸ سوره آل عمران). آیا این از عدل است ای فرزند آزادشدهها که زنان و کنیزان تو در پس پرده باشند و دختران رسول الله اسیر؟! پردههای حُرمتشان را دریدی، و چهرههایشان را آشکار کردی، آنان را چونان دشمنان از شهری به شهری کوچانیده، ساکنان منازل و مناهل(بومی و غریب) بر آنان اشراف یافتند، و مردم دور و نزدیک و پست و فرو مایه و شریف چهرههایشان را نگریستند، در حالی که از مردان آنان حامی و سرپرستی همراهشان نبود. چگونه امید دلسوزی و غمگساری باشد از فرزند کسی که جگرهای پاکان را به دهان گرفته و گوشت وی از خون شهداء پرورش یافته است؟! و چسان در عداوت ما اهل البیت کُندی ورزد آن که نظرش به ما نظر دشمنی و کینهتوزی است؟! آن گاه بدون احساس چنین گناه بزرگی بگویی:
(اجداد تو) برخیزند و پایکوبی کنند و به تو بگویند:ای یزید دست مریزاد، در حالی که با تازیانه و عصایت بر دندانهای پیشین ابی عبد الله علیهالسلام بزنی. چرا چنین نگویی، و حال آن که از قُرحه(زخم) و جراحت، پوست برداشتی و با ریختن خون ذرّیه محمّد صلّی اللَّه علیه و آله که ستارگان زمین از آل عبد المطلباند خاندان او را مستأصل کردی و نیاکان خود را میخوانی، و به گمان خود آنها را ندا در میدهی. (ای یزید) زودا که به آنان بپیوندی و در آن روز آرزو میکردی کهای کاش شَل بودی و لال و نمیگفتی آنچه را که گفتی و نمیکردی آنچه را که کردی. خداوندا حقّ ما را بگیر، و از آن که به ما ستم کرد انتقام ستان، و غضب خود را بر آن که خونهای ما را ریخته، حامیان ما را کشته، فرو فرست. (ای یزید) به خدا سوگند جز پوست خود را ندریدی و جز گوشتت را نبریدی، بیتردید بر رسول الله صلّی الله علیه و آله وارد میشوی در حالی که خون ذرّیهاش را ریختی و پرده حرمت فرزندانش را دریدی و این جایی است که خدا پراکندگیهایشان را جمع و پریشانیهایشان را دفع، و حقوق آنان را بگیرد «آنان را که در راه خدا به شهادت رسیدند مرده مپندار، بل زندگانی هستند که نزد پروردگارشان روزی داده میشوند.» (آیه ۱۶۹ سوره آل عمران).
صالحین salehinir
خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید (شام) زینب دختر علیبنابیطالب(ع) برخاست و فرمود حمد خدای، پروردگار
(ای یزید) همین قدر تو را بس است که خدای داور، و محمّد صلّی الله علیه و آله دشمنت و صاحب خون، و جبرئیل پشت و پشتوانه پیامبر باشد، و زودا بداند آن کس که فریبت داد و تو را بر گرده مسلمانان سوار کرد، چه بد جانشینی برگزیده، و کدام یک مکانتی بدتر داشته و نیرویی اندکتر دارد. یزید، گر چه مصیبتها و بلاهای زیاد از تو بر من فرود آمد ولی هماره قدر تو را ناچیز دانسته فاجعهات را بزرگ، و نکوهشت را بزرگ میشمرم، چه کنم که دیدگان، اشکبار و سینهها سوزان است. شگفتا و بس شگفتا کشته شدن حزب الله نجیبان به دست حزب شیطان طُلَقاء( آزاده شدگان با رحمت پیامبر در فتح مکه) است، از دستهای پلیدشان خونهای ما میچکد، و دهانهای ناپاکشان از گوشت ما میخورد، و آن جسدهای پاک و پاکیزه با یورش گرگهای درنده روبروست، و آثارشان را کفتارها محو میکند، و اگر ما را غنیمت گرفتی، زودا دریابی غنیمت نه، که غرامت بوده است، آن روز که جز آنچه دستهایت از پیش فرستاده نیابی، و پروردگارت ستمگر بر بندگانش نیست، و شکایتها به سوی خداست.
هر کید و مکر، و هر سعی و تلاش که داری به کار بند، سوگند به خدای که هرگز نمیتوانی، یاد و نام ما را محو و وحی ما را بمیرانی، چه دوران ما را درک نکرده، این عار و ننگ از تو زدوده نگردد. آیا جز این است که رأی تو سست است و باطل، و روزگارت محدود و اندک، و جمعیت تو پراکنده گردد، آری، آن روز که ندا رسد: أَلا لَعْنَةُ اللهِ عَلَی الظَّالِمِینَ. پس حمد تنها از آنِ خدای پروردگار جهانیان است که برای اوّل ما سعادت و مغفرت، و برای آخر ما شهادت و رحمت مقرر فرمود. از خدا مسئلت میکنیم ثواب آنان را تکمیل فرموده و موجبات فزونی آن را فراهم آورد، و خلافت را بر ما نیکو گرداند، چه او رحیم و ودود است، خدای ما را بس است چه نیکو وکیلی است.
پانویس:
8- سید بن طاوس،اللهوف علی قتلی الطفوف، ۱۳۷۸ش، ص۲۱۴-۲۲۰. این خطبه را طبرسی نیز در کتاب الاحتجاج گزارش کرده است که با متن لهوف تفاوتهایی دارد. ر.ک: طبرسی، الاحتجاج،۱۴۰۳ق، ج۲، ص۳۰۸.
9- ترجمه از حسن میرابوطالبی.