eitaa logo
دانلود
هدایت شده از منصور تقی نیا
26.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 نوحه سبک جدید غافل گیر کننده جذاب و درد ناک اعتراضی 🌷 در یادواره شهدا که برخی حاضران از شنیدن آن جا خوردند 🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی💯 🆔https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
دشمنی دیرینه یهود لعنت الله با انسانهای روی کره زمین بخصوص با مردم ایران 👈 حدود ۵۰_۶۰ سال است تبليغات خوردن هندوانه را در شب یلدا تبیلغ می‌کند. 👇👇👇 در طب سنتی اسلامی ما ایرانیان آیا میدانید خوردن هندوانه در زمستان ام الامراض است ؟؟ پس خوردن هندوانه در شب یلدا ممنوع است 🚫🚫 👈در شب یلدا بجای هندوانه " لبو " میل کنید . و از فواید آن استفاده کنید . لطفا در گروه ها انتشار دهید و و به دوستان وفامیل اطلاع رسانی کنید ..
پویش احیای حکمرانی فضای مجازی به همت جمعی از استادان دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد بیش از 2هزارنفر از استادان دانشگاه های کشور درنامه ای خطاب به مسئولان سه قوه و اعضاء شورای عالی فضای مجازی خواستار توجه ویژه یه مقوله حکمرانی فضای مجازی شدند. در بخش هایی از این نامه که در قالب پویش ملی احیای حکمرانی فضای مجازی توسط مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی برگزار شد، آمده است : مسئله فیلترینگ یا رفع فیلترینگ که گاهی به صورت دوگانه‌ای ساده‌سازی و رسانه‌ای می‌شود، تنها یکی از ابعاد کوچک مفهوم حکمرانی فضای مجازی است. مفهومی که بسیار فراتر از بحث دسترسی به چند سکوی خارجی است و به مدیریت جامع و راهبردی این عرصه در جهت حفظ امنیت ملی، تقویت استقلال مجازی و ارائه خدمات استاندارد به مردم وابسته است. کشورهایی نظیر ایالات متحده و چین نشان داده‌اند که با تکیه بر اصول حکمرانی مجازی و نظارت دقیق، می‌توان هم امنیت فضای مجازی را تأمین کرد و هم ابزارهایی امن و کارآمد برای مردم فراهم ساخت. در مقابل کشورهایی که با سادگی این فضا را رها کرده و صرفاً تبدیل به مصرف کننده‌های شده‌اند، و در عرصه خودکفایی عقب مانده‌اند، از سوی سکوهای مجازی کشورهای قدرتمند، با نقض حاکمیت و استقلال روبرو شده؛ و به نوعی به استعمار و استثمار رفته و همواره در معرض تهدیدات قابل توجه سیاسی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی قرار می‌گیرند. همچنین در بخشهایی از نامه به مسئله مهندسی فرهنگی شبکه های خارجی با کمک الگوریتم های پیچیده و هوش مصنوعی اشاره شده است، امری که عملا فرآیند تولید و مدیریت محتوای آزاد را مختل می کند. در بخش پایانی نامه بر اهمیت توجه به توان داخلی و و الگو گیری از موفقیتهای کشور در حوزه های نانو، پزشکی، هسته ای، ماهواره و ... اشاره شده است. در پایان این نامه استادان دانشگاه،از روسای سه قوه واعضای شورای عالی فضای مجازی درخواست کرده‌اند ضمن توجه ویژه به سیاست گذاری دقیق و هوشمندانه در حوزه حکمرانی فضای مجازی، هر گونه اتخاذ راهکار ، با لحاظ موارد ذیل باشد: 1️⃣به آزادی‌های فردی و اجتماعی و برطرف کردن نیازهای مردم و صیانت از داده‌ها و حریم شخصی افراد توجه شود. 2️⃣به قوانین بالادستی و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری توجه شود. 3️⃣هر گونه سیاست گذاری مبتنی بر مطالعات دقیق علمی و استفاده حداکثری از تجربیات «حکمرانی» فضای مجازی کشورهای پیشرو، از جمله آمریکا، چین بوده و به نقد نخبگان و مردم گذاشته شود. 4️⃣نسبت به خروج کلان داده‌های کشور و امنیت سازمانی و شبکه ارتباطی حساسیت ویژه وجود داشته باشد. 5️⃣در راستای حمایت مستمر از بنیان‌های سایبری کشور و تقویت سکوهای های بومی با رویکرد فراملی از تمامی ظرفیت دانشی و استعدادهای جوانان و نخبگان کشور بهره گرفته شود. 6️⃣در صورتی که امکان حضور شبکه‌ها و سکوهای خارجی در کشور را فراهم می آورد، شرط مهم مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن آنها در قبال قوانین وطنی را نیز کامل اعمال نماید. 🔹استادان محترم دانشگاه جهت مطالعه و امضای نامه به لینک ذیل مراجعه نمایید. لینک نامه: https://B2n.ir/a04531 ┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ◀️ راد؛رسانه اختصاصی استادان دانشگاهها : 👇 🆔 https://eitaa.com/ostad_tv
هدایت شده از منصور تقی نیا
14.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🌹🌹🌹 بر گردن تک تک شماست اگر این تهدید بزرگ را منتشر نکنید روز قیامت تک تک شهدا یقه من و شما را خواهند گرفت، مطمئن باشید... آب دستت هست بگذار زمین و تا میتونید منتشر کنید 👌👌👌واجب ترین کار و حداقل کاری که از دست تک تک ما برمیاد، بیدار کردن مردم است رسانه دست دشمن است که این واقعیت راپخش نمیکند و نمیگذارد بدست تک تک مردم برسد..... 🔴 دیدن این فیلم برای فعالان فرهنگی و باغیرت های کشور ضروری وپخش کردن آن 🌹🌹🌹🌹🌹🌹درفضای مجازی ، و است. ‼️انتشار محتوا در راستای 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بحار الانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار المجلد 52 : تاریخ حضرت حجت علیه السلام - 2 باب 25 علامات ظهوره صلوات الله علیه من السفیانی و الدجال و غیر ذلک و فیه ذکر بعض أشراط الساعة ص: 181 «96» نی، [الغیبة] للنعمانی ابْنُ عُقْدَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ یُوسُفَ عَنِ ابْنِ مِهْرَانَ عَنِ ابْنِ الْبَطَائِنِیِّ عَنْ أَبِیهِ وَ وُهَیْبٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: إِذَا رَأَیْتُمْ نَاراً مِنَ الْمَشْرِقِ شِبْهَ الْهَرَوِیِ (2) الْعَظِیمِ تَطْلُعُ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ أَوْ سَبْعَةً فَتَوَقَّعُوا فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ علیهم السلام إِنْ شَاءَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ ثُمَّ قَالَ الصَّیْحَةُ لَا تَکُونُ إِلَّا فِی شَهْرِ رَمَضَانَ شَهْرِ اللَّهِ وَ هِیَ صَیْحَةُ جَبْرَئِیلَ إِلَی هَذَا الْخَلْقِ ثُمَّ قَالَ یُنَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ الْقَائِمِ علیه السلام فَیَسْمَعُ مَنْ بِالْمَشْرِقِ وَ مَنْ بِالْمَغْرِبِ لَا یَبْقَی رَاقِدٌ إِلَّا اسْتَیْقَظَ وَ لَا قَائِمٌ إِلَّا قَعَدَ وَ لَا قَاعِدٌ إِلَّا قَامَ عَلَی رِجْلَیْهِ فَزَعاً مِنْ ذَلِکَ الصَّوْتِ فَرَحِمَ اللَّهُ مَنِ اعْتَبَرَ بِذَلِکَ الصَّوْتِ فَأَجَابَ فَإِنَّ الصَّوْتَ الْأَوَّلَ هُوَ صَوْتُ جَبْرَئِیلَ الرُّوحِ الْأَمِینِ وَ قَالَ علیه السلام الصَّوْتُ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ فِی لَیْلَةِ جُمُعَةٍ لَیْلَةِ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِینَ فَلَا تَشُکُّوا فِی ذَلِکَ وَ اسْمَعُوا وَ أَطِیعُوا وَ فِی آخِرِ النَّهَارِ صَوْتُ إِبْلِیسَ اللَّعِینِ یُنَادِی أَلَا إِنَّ فُلَاناً قُتِلَ مَظْلُوماً لِیُشَکِّکَ النَّاسَ وَ یُفْتِنَهُمْ فَکَمْ ذَلِکَ الْیَوْمَ مِنْ شَاکٍّ مُتَحَیِّرٍ قَدْ هَوَی فِی النَّارِ وَ إِذَا سَمِعْتُمُ الصَّوْتَ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَا تَشُکُّوا أَنَّهُ صَوْتُ جَبْرَئِیلَ ص: 230 1- 1. الشعراء: 4. 2- 2. کذا فی الأصل المطبوع و قد فسره المؤلّف علی ما یجی ء فی البیان بالثیاب الهروی، و هو سهو و الصحیح ما فی المصدر ص 134« الهردی»، قال الفیروزآبادی: « و الهرد بالضم: الکرکم- یعنی الأصفر-، و طین أحمر، و عروق یصبغ بها، و الهردی المصبوغ به». و نقل عن التکملة أن الهرد بالضم عروق و للعروق صبغ اصفر یصبغ به، و کیف کان فالتشبیه من حیث الصفرة أو الحمرة، و هکذا یقال: ثوب مهرود. أی مصبوغ أصفر بالهرد و منه ما مر فی ج 51 ص 98 ان عیسی ینزل بین مهرودتین. وَ عَلَامَةُ ذَلِکَ أَنَّهُ یُنَادِی بِاسْمِ الْقَائِمِ وَ اسْمِ أَبِیهِ حَتَّی تَسْمَعَهُ الْعَذْرَاءُ فِی خِدْرِهَا فَتُحَرِّضُ أَبَاهَا وَ أَخَاهَا عَلَی الْخُرُوجِ. وَ قَالَ علیه السلام لَا بُدَّ مِنْ هَذَیْنِ الصَّوْتَیْنِ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ علیه السلام صَوْتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَ هُوَ صَوْتُ جَبْرَئِیلَ وَ صَوْتٍ مِنَ الْأَرْضِ فَهُوَ صَوْتُ إِبْلِیسَ اللَّعِینِ یُنَادِی بِاسْمِ فُلَانٍ أَنَّهُ قُتِلَ مَظْلُوماً یُرِیدُ الْفِتْنَةَ فَاتَّبِعُوا الصَّوْتَ الْأَوَّلَ وَ إِیَّاکُمْ وَ الْأَخِیرَ أَنْ تَفْتَتِنُوا بِهِ وَ قَالَ علیه السلام لَا یَقُومُ الْقَائِمُ إِلَّا عَلَی خَوْفٍ شَدِیدٍ مِنَ النَّاسِ وَ زَلَازِلَ وَ فِتْنَةٍ وَ بَلَاءٍ یُصِیبُ النَّاسَ وَ طَاعُونٍ قَبْلَ ذَلِکَ وَ سَیْفٍ قَاطِعٍ بَیْنَ الْعَرَبِ وَ اخْتِلَافٍ شَدِیدٍ بَیْنَ النَّاسِ وَ تَشْتِیتٍ فِی دِینِهِمْ وَ تَغْیِیرٍ فِی حَالِهِمْ حَتَّی یَتَمَنَّی الْمُتَمَنِّی الْمَوْتَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً مِنْ عِظَمِ مَا یَرَی مِنْ کَلَبِ النَّاسِ (1) وَ أَکْلِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً فَخُرُوجُهُ علیه السلام إِذَا خَرَجَ یَکُونُ عِنْدَ الْیَأْسِ وَ الْقُنُوطِ مِنْ أَنْ یَرَوْا فَرَجاً فَیَا طُوبَی لِمَنْ أَدْرَکَهُ وَ کَانَ مِنْ أَنْصَارِهِ وَ الْوَیْلُ کُلُّ الْوَیْلِ لِمَنْ نَاوَاهُ وَ خَالَفَهُ وَ خَالَفَ أَمْرَهُ وَ کَانَ مِنْ أَعْدَائِهِ وَ قَالَ علیه السلام یَقُومُ بِأَمْرٍ جَدِیدٍ وَ کِتَابٍ جَدِیدٍ وَ سُنَّةٍ جَدِیدَةٍ وَ قَضَاءٍ جَدِیدٍ عَلَی الْعَرَبِ شَدِیدٌ وَ لَیْسَ شَأْنُهُ إِلَّا الْقَتْلَ لَا یَسْتَبْقِی أَحَداً وَ لَا یَأْخُذُهُ فِی اللَّهِ لَوْمَةُ لَائِمٍ ثُمَّ قَالَ علیه السلام إِذَا اخْتَلَفَ بَنُو فُلَانٍ فِیمَا بَیْنَهُمْ فَعِنْدَ ذَلِکَ فَانْتَظِرُوا الْفَرَجَ وَ لَیْسَ فَرَجُکُمْ (2) إِلَّا فِی اخْتِلَافِ بَنِی فُلَانٍ فَإِذَا اخْتَلَفُوا فَتَوَقَّعُوا الصَّیْحَةَ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ بِخُرُوجِ الْقَائِمِ إِنَّ اللَّهَ یَفْعَلُ ما یَشاءُ وَ لَنْ یَخْرُجَ الْقَائِمُ وَ لَا تَرَوْنَ مَا تُحِبُّونَ حَتَّی یَخْتَلِفَ بَنُو فُلَانٍ فِیمَا بَیْنَهُمْ فَإِذَا کَانَ ذَلِکَ طَمِعَ النَّاسُ فِیهِمْ وَ اخْتَلَفَتِ الْکَلِمَةُ وَ خَرَجَ السُّفْیَانِیُّ وَ قَالَ لَا بُدَّ لِبَنِی فُلَانٍ
کشته شد» و می خواهد این گونه مردم را بفریبد. بر شما باد به پیروی از صدای نخست و مبادا فریفته صدای دوم شوید!» و نیز فرمود: «قائم قیام نمی کند، مگر گاهی که ترس شدیدی مردم را فرا گیرد؛ زلزله های پی در پی بیاید؛ مردم در آشوب و بلا و طاعون به سر برند؛ و شمشیر برنده میان عرب کارگر باشد. و اختلاف شدیدی در بین مردم پدید می آید؛ همه درامر دین خود متفرق و حالشان متغیر خواهند شد، تا جایی که آرزومندان از سختی آنچه از مردم سگ صفت می بینند که چگونه یکدیگر را می درند، صبح و شام انتظار قیام او را می کشند. آمدن او به هنگامی است که مردم از دیدن ظهور دولت آل محمد صلی الله علیه و آله مأیوس و ناامیدند! خوشا به حال کسی که او را می بیند و از یاران اوست! وای وای بر کسی که دشمنی و مخالفت می کند و از دشمنان اوست!» همچنین فرمود: «قائم به امر جدید و کتاب جدید و قضای جدید که بر عرب دشوار است، قیام می کند. کار او جز جنگ و کشتن بی دینان نیست. یکنفر بی دین را در روی زمین باقی نمی گذارد و سرزنش ملامت کنندگان، او را و از تعقیب هدفش باز نمی دارد.» آنگاه اضافه فرمود: «هر وقت اولاد فلان با هم اختلاف کردند، موقع فرج است. صبر و بردباری در اختلاف اولاد فلان است. هنگامی که با هم اختلاف کردند، شما منتظر صیحه آسمانی در ماه رمضان باشید که مژده به آمدن قائم می دهد، زیرا خداوند آنچه خواهد،می کند. قائم خروج نمی کند و آنچه را که می خواهید نمی بینید، مگر هنگامی که اولاد فلان با هم اختلاف پیدا کردند. وقتی چنین شد، مردم نیز چشم به دولت آنها می دوزند، از هر طرف گفتگو درمی گیرد و سفیانی خروج می کند.» و نیز فرمود: «بنی فلان حتما سلطنت می کنند. وقتی سلطنت کردند و کارشان به اختلاف کشید، پراکنده می شوند و دولتشان از کف می رود، تا آنگاه که خراسانی و سفیانی، یکی از مشرق و دیگری از مغرب، مانند اسبانی که مسابقه می دهند، یکی از این طرف و دیگری از آن طرف، سعی می کنند زودتر وارد کوفه شوند! و نابودی بنی فلان به دست آنها خواهد بود و یکنفر از آنها باقی نمی ماند.» سپس فرمود: «آمدن سفیانی و یمنی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز می باشد، مانند گردنبندی که دانه های آن منظم و یکی از پی دیگری است. در آن وقت، منتظران از هر جهت مأیوس می گردند. بیچاره کسانی که با آنها مخالفت کنند! در میان آنها پرچم حقی جز پرچم یمنی نیست. جمعیت او در طریق حق گام برمی دارند، زیرا او مردم را به پیروی از صاحب شما دعوت می کند.وقتی یمنی قیام کرد، فروش اسلحه بر هر مسلمانی حرام است. وقتی او خروج کرد، به طرف وی بروید، زیرا لشکر او لشکر بر حق است و نمی باید که مسلمانی، از وی سرپیچی کند. هر کس از دعوت وی سرپیچید، از اهل دوزخ به شمار می رود، چه که وی، مردم را دعوت به حق و راه راست می کند.» ابو بصیر می گوید: سپس حضرت فرمود: «زوال دولت بنی فلان، مانند سرکشیدن کوزه آب است که به دست مردی باشد و ناگهان از دستش بیفتد و بشکند، در حالی که او توجه ندارد و فقط موقعی که از دستش می افتد، تکانی می خورد! نابودی دولت آنها نیز به همین مثابه است و عیش و نوشی که دارند، آنها را از نابودی ملک و سلطنت غافل می کند.» امیرالمؤمنین علیه السلام روی منبر کوفه فرمود: «از جمله مقدرات الهی این است که بنی امیه به طور آشکار، با شمشیر نابود می گردند و بنی فلان (عباس) ناگهان گرفتار می شوند.» همچنین فرمود: «بشر ناچار از داشتن آسیاست که پیوسته بگردد. وقتی که آسیای سلطنت آنها بر قطب خود استوار گشت و بر پایه های خود قرار گرفت، خداوند بنده ستمگری را بر آنان برمی انگیزد که پیروزی با اوست. اتباع او موی بلند دارند. آنها از مردم «سیال» - . منطقه ای واقع در حجاز است. - هستند که لباس هاشان سیاه است و دارای پرچم های سیاه هستند. وای بر کسی که با آنها دشمنی ورزد! آنها دشمنان خود را درگیر و دار جنگ به قتل رسانند. به خدا قسم مثل اینکه هم اکنون آنها را می نگرم و کارهای آنها و آنچه را که از بدکاران آنها و اعراب جفاپیشه سرمی زند، می بینم. خداوند بدون اینکه بر آنها ترحم آورد، کسانی را بر آنان مسلط می گرداند که آنها را در آن ورطه و شهر خودشان واقع در کنار فرات، از دم شمشیر بگذرانند و به کیفر اعمالشان برسانند و پروردگارت به بندگان ظلم نمی کند.» - . غیبت نعمانی: 253-
أَنْ یَمْلِکُوا فَإِذَا مَلَکُوا ثُمَّ اخْتَلَفُوا تَفَرَّقَ کُلُّهُمْ (3) ص: 231 1- 1. یقال: دفعت عنک کلب فلان- بالتحریک- أی أذاه و شره. 2- 2. فی الأصل المطبوع: و لیس حلم، و هو تصحیف. 3- 3. أی جمعهم، و فی المصدر: ملکهم. و یحتمل أن یکون مصحف« کلمتهم». وَ تَشَتَّتَ أَمْرُهُمْ حَتَّی یَخْرُجَ عَلَیْهِمُ الْخُرَاسَانِیُّ وَ السُّفْیَانِیُّ هَذَا مِنَ الْمَشْرِقِ وَ هَذَا مِنَ الْمَغْرِبِ یَسْتَبِقَانِ إِلَی الْکُوفَةِ کَفَرَسَیْ رِهَانٍ هَذَا مِنْ هُنَا وَ هَذَا مِنْ هُنَا حَتَّی یَکُونَ هَلَاکُ بَنِی فُلَانٍ عَلَی أَیْدِیهِمَا أَمَا إِنَّهُمَا لَا یُبْقُونَ مِنْهُمْ أَحَداً ثُمَّ قَالَ علیه السلام خُرُوجُ السُّفْیَانِیِّ وَ الْیَمَانِیِّ وَ الْخُرَاسَانِیِّ فِی سَنَةٍ وَاحِدَةٍ وَ فِی شَهْرٍ وَاحِدٍ فِی یَوْمٍ وَاحِدٍ وَ نِظَامٍ کَنِظَامِ الْخَرَزِ یَتْبَعُ بَعْضُهُ بَعْضاً فَیَکُونُ الْبَأْسُ مِنْ کُلِّ وَجْهٍ وَیْلٌ لِمَنْ نَاوَاهُمْ وَ لَیْسَ فِی الرَّایَاتِ أَهْدَی مِنْ رَایَةِ الْیَمَانِیِّ هِیَ رَایَةُ هُدًی لِأَنَّهُ یَدْعُو إِلَی صَاحِبِکُمْ فَإِذَا خَرَجَ الْیَمَانِیُّ حَرَّمَ بَیْعَ السِّلَاحِ عَلَی النَّاسِ وَ کُلِّ مُسْلِمٍ وَ إِذَا خَرَجَ الْیَمَانِیُّ فَانْهَضْ إِلَیْهِ فَإِنَّ رَایَتَهُ رَایَةُ هُدًی وَ لَا یَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أَنْ یَلْتَوِیَ عَلَیْهِ فَمَنْ فَعَلَ فَهُوَ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لِأَنَّهُ یَدْعُو إِلَی الْحَقِّ وَ إِلی طَرِیقٍ مُسْتَقِیمٍ ثُمَّ قَالَ لِی إِنَّ ذَهَابَ مُلْکِ بَنِی فُلَانٍ کَقِصَعِ الْفَخَّارِ وَ کَرَجُلٍ کَانَتْ فِی یَدِهِ فَخَّارَةٌ وَ هُوَ یَمْشِی إِذْ سَقَطَتْ مِنْ یَدِهِ وَ هُوَ سَاهٍ عَنْهَا فَانْکَسَرَتْ فَقَالَ حِینَ سَقَطَتْ هَاهْ شِبْهَ الْفَزَعِ فَذَهَابُ مُلْکِهِمْ هَکَذَا أَغْفَلُ مَا کَانُوا عَنْ ذَهَابِهِ. وَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام عَلَی مِنْبَرِ الْکُوفَةِ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ ذِکْرُهُ قَدَّرَ فِیمَا قَدَّرَ وَ قَضَی بِأَنَّهُ کَائِنٌ لَا بُدَّ مِنْهُ أَخْذَ بَنِی أُمَیَّةَ بِالسَّیْفِ جَهْرَةً وَ أَنَّ أَخْذَ بَنِی فُلَانٍ بَغْتَةً وَ قَالَ علیه السلام لَا بُدَّ مِنْ رَحًی تَطْحَنُ فَإِذَا قَامَتْ عَلَی قُطْبِهَا وَ ثَبَتَتْ عَلَی سَاقِهَا بَعَثَ اللَّهُ عَلَیْهَا عَبْداً عَسْفاً(1) خَامِلًا أَصْلُهُ یَکُونُ النَّصْرُ مَعَهُ أَصْحَابُهُ الطَّوِیلَةُ شُعُورُهُمْ أَصْحَابُ السِّبَالِ سُودٌ ثِیَابُهُمْ أَصْحَابُ رَایَاتٍ سُودٍ وَیْلٌ لِمَنْ نَاوَاهُمْ یَقْتُلُونَهُمْ هَرْجاً وَ اللَّهِ لَکَأَنِّی أَنْظُرُ إِلَیْهِمْ وَ إِلَی أَفْعَالِهِمْ وَ مَا یُلْقَی مِنَ الْفُجَّارِ مِنْهُمْ وَ الْأَعْرَابِ الْجُفَاةِ یُسَلِّطُهُمُ اللَّهُ عَلَیْهِمْ بِلَا رَحْمَةٍ فَیَقْتُلُونَهُمْ هَرْجاً عَلَی مَدِینَتِهِمْ بِشَاطِئِ الْفُرَاتِ ص: 232 1- 1. عنیفا خ ل. و یحتمل أن یقرأ« عسقا» بالقاف و المراد به عسر الخلق و ضیقه. الْبَرِّیَّةِ وَ الْبَحْرِیَّةِ جَزَاءً بِمَا عَمِلُوا وَ ما رَبُّکَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِیدِ. **[ترجمه]غیبت نعمانی: ابو بصیر از حضرت امام محمد باقر علیه السلام روایت کرده است که فرمود: «هر گاه دیدید آتشی مانند لباس هروی و بزرگ، سه روز یا هفت روز از مشرق طلوع کرد، به خواست خداوند عزوجل منتظر فرج و ظهور دولت آل محمد صلی الله علیه و آله باشید! زیرا خداوند بر همه چیز غالب و حکیم است.» آنگاه فرمود: «صدای آسمانی فقط در ماه رمضان است، یعنی ماه خدا و آنهم صدای جبرئیل خطاب به این مردم است.» سپس فرمود: «گوینده ای از آسمان نام قائم علیه السلام را می برد، به طوری که از مشرق تا مغرب آن را می شنوند؛ هر کس خواب است بیدار می شود، هر کس ایستاده است می نشیند و هر کس که نشسته، از وحشت آن صدا برمی خیزد. خدا رحمت کند کسی را که از آن صدا عبرت می گیرد، زیرا صدای اول، صدای جبرئیل امین است.» همچنین فرمود: «آن صدا در شب جمعه بیست و سوم ماه رمضان است؛نسبت به آن شک نکنید، آن را بشنوید و از آن پیروی کنید. در آخر آن روز، صدای شیطان ملعون به گوش می رسد که می گوید: «آگاه باشید! فلانی (مقصود عثمان است) مظلوم کشته شده است» تا بدین وسیله مردم را به شک بیندازد و در میان آنها فتنه انگیزد. چه بسیار مردم مردد و متحیری که در آن روز به واسطه این شک، به آتش دوزخ درافتند.ولی شما اگر صدای اول را در ماه رمضان شنیدید، شک نکنید که صدای جبرئیل است. علامت آن نیزاین است که اسم قائم و پدرش را می برد، به طوری که دختران پرده نشین نیز آن را می شنوند و پدر و برادر خود را تشویق به بیرون آمدن می کنند.» و فرمود: «قبل از قیام قائم علیه السلام این دو صدا باید اتفاق بیفتد: صدایی از آسمان که صدای جبرئیل است و صدایی از زمین که صدای ابلیس لعین است که ندا می دهد: «فلانی( یعنی عثمان) مظلوم
شناسه حدیث : ۱۱۹۱۷۶ | نشانی : الکافي , جلد۸ , صفحه۳۰۷ عنوان باب : الجزء الثامن كِتَابُ اَلرَّوْضَةِ قائل : امام صادق (علیه السلام) ، پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اَلنَّوْفَلِيِّ عَنِ اَلسَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : سَيَأْتِي عَلَى اَلنَّاسِ زَمَانٌ لاَ يَبْقَى مِنَ اَلْقُرْآنِ إِلاَّ رَسْمُهُ وَ مِنَ اَلْإِسْلاَمِ إِلاَّ اِسْمُهُ يُسَمَّوْنَ بِهِ وَ هُمْ أَبْعَدُ اَلنَّاسِ مِنْهُ مَسَاجِدُهُمْ عَامِرَةٌ وَ هِيَ خَرَابٌ مِنَ اَلْهُدَى فُقَهَاءُ ذَلِكَ اَلزَّمَانِ شَرُّ فُقَهَاءَ تَحْتَ ظِلِّ اَلسَّمَاءِ مِنْهُمْ خَرَجَتِ اَلْفِتْنَةُ وَ إِلَيْهِمْ تَعُودُ . بهشت کافی ; ج ۱ ص ۳۵۷ سكونى از امام صادق عليه السّلام و ايشان از امير المؤمنين عليه السّلام روايت كرده‌اند كه پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم فرمود:زمانى بر مردم گذرد كه از قرآن جز نشانى به يادگار نماند و از اسلام جز نامى.مردم،خود را مسلمان مى‌خوانند و حال آنكه از همه به اسلام دورترند. مسجدهاى آنان زيباست ولى تهى از هدايت، فقهاى آنان بدترين فقهاى زير آسمان هستند، فتنه از نزد آن ها صادر مى‌شود و به سوى خود آن ها باز می گردد.
شناسه حدیث : ۳۱۲۶۱۹ | نشانی : جامع الأخبار , جلد۱ , صفحه۱۰۶ عنوان باب : الفصل الثاني و الستون في الأولاد قائل : پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) رُوِيَ عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : أَنَّهُ نَظَرَ إِلَى بَعْضِ اَلْأَطْفَالِ فَقَالَ وَيْلٌ لِأَوْلاَدِ آخِرِ اَلزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ مِنْ آبَائِهِمُ اَلْمُشْرِكِينَ فَقَالَ لاَ مِنْ آبَائِهِمُ اَلْمُؤْمِنِينَ لاَ يُعَلِّمُونَهُمْ شَيْئاً مِنَ اَلْفَرَائِضِ وَ إِذَا تَعَلَّمُوا أَوْلاَدُهُمْ مَنَعُوهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ يَسِيرٍ مِنَ اَلدُّنْيَا فَأَنَا مِنْهُمْ بَرِيءٌ وَ هُمْ مِنِّي بِرَاءٌ . جامع الأخبار / ترجمه خویدکی ; ج ۱ ص ۱۰۷ روايتست كه رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) ببعضى از طفلان نظر فرمود؛ پس فرمود واى مر فرزندان آخر الزمان را از پدران ايشان؛ عرض كردند: يا رسول اللّٰه از پدران ايشان كه مشركان باشند؛ فرمود نه بلكه از پدران ايشان كه مؤمنان باشند كه تعليم نكنند ايشان را چيزى از واجبات و چون فرزندان خواهند كه ياد گيرند پدران ايشان آن را منع كنند و از ايشان باندك چيزى از دنيا راضى باشند؛ پس من از ايشان بيزارم و ايشان از من بيزارند.
هدایت شده از منصور تقی نیا
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕سلام عزیزان خواهش می کنم با تمام وجود این فیلم را ملاحظه بفرمایید. این کشتار بی رحمانه نتیجه بی بصیرتی مردم متعهد نبودن مسئولین عدم اطاعت از ولایت است. عزیزان ، دشمن با رسانه ای که دارد خوبی ها را با هنرمندی تبدیل به بدی می کند تا امثال بنده و شما عزیزان از امنیتی که به لطف خدا و شهادت شهدای عزیزمان بهره مند هستیم را ناچیز بدانیم. عزیزان مردم سوریه فکر می کردند که وعده های دشمن درست است و مقاومت نکردند و فریبی خوردند که سالها شاید قرنها نتوانند جبران کنند. آمدند در خیابانها خوشحالی کردند غافل از اینکه دشمن چه نقشه ای برایشان کشیده اند. عزیزان تا زمانی که تابع فرمان ولایت هستیم هیچ آسیبی نخواهیم دید. وای به روزی که غفلت کنیم. . دشمنان با تلاش زیاد دارند ببن رهبری ومردم ،مذهبی وغیر مذهبی ،نیروهای امنیتی ارتش ،سپاه ،نیروی انتظامی ومردم ،روحانیت با مردم ،بی حجاب وبا حجاب و.....تفرقه بیندازند تا به آسانی به هدفشان برسند . دشمنان دلشان به حال ما نمیسوزد . گفتار زیبای مختار ثقفی را همیشه به خاطر داشته باشید که تزویر سکه ایی دو رو است که اگر به خواسته اش تسلیم شوید گردنتان را خواهد شکست . 👌🏼اگر به سلامتی وآرامش 🇮🇷 ،خ
شناسه حدیث : ۴۴۰۶۱۲ | نشانی : الإنصاف فی النص علی الأئمة الإثنی عشر علیهم السلام , جلد۱ , صفحه۳۰۵ عنوان باب : باب العين السابع و المائتان نص - قائل : امیرالمؤمنین (علیه السلام) ، پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) عَبْدُ اَلرَّحْمَانِ بْنُ أَبِي لَيْلَى مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ قَالَ: حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ اَلْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ: حَدَّثَنَا هَارُونُ بْنُ مُوسَى رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو ذَرٍّ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَلْمَانَ اَلْبَاغَنْدِيُّ قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ حُمَيْدٍ قَالَ: حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ اَلْمُخْتَارِ عَنْ نَصْرِ بْنِ حُمَيْدٍ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ عَنِ اَلْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ . قَالَ هَارُونُ بْنُ مُوسَى : وَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُوسَى [بْنِ] اَلْعَبَّاسِ بْنِ مُجَاهِدٍ (كَذَا) فِي سَنَةِ ثَمَانَ عَشَرَ وَ ثَلاَثِمِائَةٍ قَالَ: حَدَّثَنِي أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ زَيْدٍ قَالَ: حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ يُونُسَ اَلْخُزَاعِيُّ اَلْبَصْرِيُّ فِي دَارِهِ قَالَ: حَدَّثَنِي هَيْثَمُ بْنُ بَشِيرٍ اَلْوَاسِطِيُّ قِرَاءَةً عَلَيْهِ مِنْ أَصْلِ كِتَابِهِ عَنْ أَبِي اَلْمِقْدَامِ شُرَيْحِ بْنِ هَانِي بْنِ شُرَيْحٍ اَلصَّائِغِ اَلْمَكِّيِّ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ . وَ أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْجَوْهَرِيُّ قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ اَلْقَاضِي اَلْجِعَابِيُّ قَالَ: حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ قَالَ: حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ حَبِيبٍ اَلنَّيْشَابُورِيُّ عَنْ يَزِيدَ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَبْدِ اَلرَّحْمَانِ بْنِ أَبِي لَيْلَى قَالَ: قَالَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : كُنْتُ عِنْدَ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فِي بَيْتِ أُمِّ سَلَمَةَ إِذْ دَخَلَ عَلَيْهِ جَمَاعَةٌ مِنْ أَصْحَابِهِ مِنْهُمْ سَلْمَانُ وَ اَلْمِقْدَادُ وَ أَبُو ذَرٍّ وَ عَبْدُ اَلرَّحْمَانِ بْنُ عَوْفٍ فَقَالَ سَلْمَانُ : يَا رَسُولَ اَللَّهِ إِنَّ لِكُلِّ نَبِيٍّ وَصِيّاً وَ سِبْطَيْنِ فَمَنْ وَصِيُّكَ وَ سِبْطَاكَ، فَأَطْرَقَ سَاعَةً فَقَالَ: يَا سَلْمَانُ إِنَّ اَللَّهَ بَعَثَ أَرْبَعَةَ آلاَفِ نَبِيٍّ وَ كَانَ لَهُمْ أَرْبَعَةُ آلاَفِ وَصِيٍّ، وَ ثَمَانِيَةُ آلاَفِ سِبْطٍ، فَوَ اَلَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَأَنَا خَيْرُ اَلْأَنْبِيَاءِ، وَ وَصِيِّي خَيْرُ اَلْأَوْصِيَاءِ، وَ سِبْطَايَ خَيْرُ اَلْأَسْبَاطِ، ثُمَّ قَالَ: يَا سَلْمَانُ أَ تَعْرِفُ مَنْ كَانَ وَصِيُّ آدَمَ ؟ فَقَالَ: اَللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَعْلَمُ، فَقَالَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: إِنِّي أُعَرِّفُكَ يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ ؛ فَأَنْتَ مِنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ ، إِنَّ آدَمَ أَوْصَى إِلَى اِبْنِهِ شَيْثٍ وَ أَوْصَى شَيْثٌ إِلَى اِبْنِهِ شَبَّانَ ، وَ أَوْصَى شَبَّانُ إِلَى اِبْنِهِ مَخْلَثَ ، وَ أَوْصَى مَخْلَثُ إِلَى اِبْنِهِ مَحُوقَ ، وَ أَوْصَى مَحُوقُ إِلَى غَثْمِيشَا وَ أَوْصَى غَثْمِيشَا إِلَى أَخْنُوخَ وَ هُوَ إِدْرِيسُ اَلنَّبِيُّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ، وَ أَوْصَى إِدْرِيسُ إِلَى نَاخُورَا وَ أَوْصَى نَاخُورَا إِلَى نُوحٍ وَ أَوْصَى نُوحٌ إِلَى سَامٍ ، وَ أَوْصَى سَامٌ إِلَى غُثَارَ ، وَ أَوْصَى غُثَارُ إِلَى برخثيا ، وَ أَوْصَى برخثيا ▀ إِلَى يَافِثَ ، وَ أَوْصَى يَافِثُ إِلَى بَرَّةَ ، وَ أَوْصَى بَرَّةُ إِلَى حَفْسِيةَ ، وَ أَوْصَى حَفْسِيَةُ إِلَى عِمْرَانَ ، وَ أَوْصَى عِمْرَانُ إِلَى إِبْرَاهِيمَ اَلْخَلِيلِ، وَ أَوْصَى إِبْرَاهِيمُ إِلَى اِبْنِهِ إِسْمَاعِيلَ ، وَ أَوْصَى إِسْمَاعِيلُ إِلَى إِسْحَاقَ ، وَ أَوْصَى إِسْحَاقُ إِلَى يَعْقُوبَ ، وَ أَوْصَى يَعْقُوبُ إِلَى يُوسُفَ ، وَ أَوْصَى يُوسُفُ إِلَى بَرْثِيَا ، وَ أَوْصَى بَرْثِيَا إِلَى شُعَيْبٍ ، وَ أَوْصَى شُعَيْبٌ إِلَى مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ ، وَ أَوْصَى مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ إِلَى يُوشَعَ بْنِ نُونٍ ، وَ أَوْصَى يُوشَعُ بْنُ نُونٍ إِلَى دَاوُدَ ، وَ أَوْصَى دَاوُدُ إِلَى سُلَيْمَانَ ، وَ أَوْصَى سُلَيْمَانُ إِلَى آصَفَ بْنِ بَرْخِيَا ، وَ أَوْصَى آصَفُ إِلَى زَكَرِيَّا وَ أَوْصَى زَكَرِيَّا إِلَى عِيسَى بْنِ مَرْيَمَ ، وَ أَوْصَى عِيسَى بْنُ مَرْيَمَ إِلَى شَمْعُونَ اِبْنِ حَمُّونَ اَلصَّفَا، وَ أَوْصَى شَمْعُونُ إِلَى يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا وَ أَوْصَى يَحْيَى إِلَى اَلْمُنْذِرِ ، وَ أَوْصَى اَلْمُنْذِرِ إِلَى سَلَمَةَ ، وَ أَوْصَى سَلَمَةُ إِلَى بُرْدَةَ ، وَ أَوْصَى بُرْدَةُ إِلَيَّ وَ أَنَا أَدْفَعُهَا إِلَى عَلِيٍّ ، فَقَالَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ :
فَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اَللَّهِ فَهَلْ بَيْنَهُمْ أَنْبِيَاءُ وَ أَوْصِيَاءُ أُخَرُ؟ قَالَ: نَعَمْ أَكْثَرُ مِنْ أَنْ يُحْصَى، ثُمَّ قَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: وَ أَنَا أَدْفَعُهَا إِلَيْكَ يَا عَلِيُّ وَ أَنْتَ تَدْفَعُهَا إِلَى اِبْنِكَ اَلْحَسَنِ ، وَ اَلْحَسَنُ يَدْفَعُهَا إِلَى أَخِيهِ اَلْحُسَيْنِ ، وَ اَلْحُسَيْنُ ▀ يَدْفَعُهَا إِلَى اِبْنِهِ عَلِيٍّ ، وَ عَلِيٌّ يَدْفَعُهَا إِلَى اِبْنِهِ مُحَمَّدٍ ؛ وَ مُحَمَّدٌ يَدْفَعُهَا إِلَى اِبْنِهِ جَعْفَرٍ ، وَ جَعْفَرٌ يَدْفَعُهَا إِلَى اِبْنِهِ مُوسَى ، وَ مُوسَى يَدْفَعُهَا إِلَى اِبْنِهِ عَلِيٍّ ، وَ عَلِيٌّ يَدْفَعُهَا إِلَى اِبْنِهِ مُحَمَّدٍ ، وَ مُحَمَّدٌ يَدْفَعُهَا إِلَى اِبْنِهِ عَلِيٍّ ، وَ عَلِيٌّ يَدْفَعُهَا إِلَى اِبْنِهِ اَلْحَسَنِ ، وَ اَلْحَسَنُ يَدْفَعُهَا إِلَى اِبْنِهِ اَلْقَائِمِ ، ثُمَّ يَغِيبُ عَنْهُمْ إِمَامُهُمْ مَا شَاءَ اَللَّهُ، وَ يَكُونُ لَهُ غَيْبَتَانِ أَحَدُهُمَا أَطْوَلُ مِنَ اَلْأُخْرَى، ثُمَّ اِلْتَفَتَ إِلَيْنَا رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالَ: رَافِعاً صَوْتَهُ: اَلْحَذَرَ اَلْحَذَرَ إِذَا فَقَدَ اَلنَّاسُ اَلْخَامِسَ مِنْ وُلْدِ اَلسَّابِعِ مِنْ وُلْدِي، قَالَ عَلِيٌّ : فَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اَللَّهِ فَمَا يَكُونُ بَعْدَ غَيْبَتِهِ؟ قَالَ: يَصْبِرُ حَتَّى يَأْذَنَ اَللَّهُ لَهُ بِالْخُرُوجِ فَيَخْرُجُ مِنَ اَلْيَمَنِ مِنْ قَرْيَةٍ يُقَالُ لَهَا كَرْعَةُ عَلَى رَأْسِهِ عِمَامَةٌ مُتَدَرِّعٌ بِدِرْعِي وَ مُتَقَلِّدٌ بِسَيْفِي ذُو اَلْفَقَارِ ، وَ مُنَادٍ يُنَادِي: هَذَا اَلْمَهْدِيُّ خَلِيفَةُ اَللَّهِ فَاتَّبِعُوهُ يَمْلَأُ اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً، ذَلِكَ عِنْدَمَا يَصِيرُ اَلدُّنْيَا هَرْجاً وَ مَرْجاً يُغِيرُ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ، فَلاَ اَلْكَبِيرُ ▀ يَرْحَمُ اَلصَّغِيرَ وَ لاَ اَلْقَوِيُّ يَرْحَمُ اَلضَّعِيفَ، فَحِينَئِذٍ يَأْذَنُ اَللَّهُ لَهُ بِالْخُرُوجِ. الإنصاف / ترجمه رسولی محلاتی ; ج ۱ ص ۳۰۷ دويست و هفتم: صدوق در كتاب نصوص از عبد الرحمن بن أبى ليلى حديث كند كه على عليه السّلام فرمود: در خانۀ ام سلمه نزد پيغمبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله بودم. در اين هنگام گروهى از اصحاب آن حضرت چون سلمان و مقداد و ابو ذر و عبد الرحمن بن عوف وارد شدند، سلمان عرض كرد: اى رسول خدا! براى هر پيغمبرى وصى و دو سبط‍‌ مى‌باشد، وصىّ‌ و دو سبط‍‌ شما كيانند؟ حضرت لختى سر به زير افكند سپس فرمود: اى سلمان! خداوند تعالى چهار هزار پيغمبر فرستاد و براى آنان چهار هزار وصى و هشت هزار سبط‍‌ است. پس قسم به آنكه جانم به دست اوست هر آينه من بهترين پيغمبرانم، و وصىّ‌ من بهترين اوصياء و دو سبط‍‌ من بهترين سبط هايند، سپس فرمود: اى سلمان! هيچ مى‌دانى وصىّ‌ آدم كه بود؟ گفت: خدا و رسول داناترند. فرمود: اى ابا عبد اللّٰه! من برايت بيان كنم چون تو از خانواده ما هستى، به درستى كه آدم به فرزندش شيث وصيت كرد و شيث به فرزندش شبان و شبان به فرزندش مخلث، و مخلث به فرزندش محوق و محوق به غثميشا و غثميشابه اخنوخ وصيت كرد و او همان ادريس پيغمبر است، و ادريس به ناخورا و ناخورا به نوح و نوح به سام و سام به غثار و غثار به برخثيا و برخثيا به يافث و يافث به برّه و برّه به حفسية و حفسية به عمران و عمران به ابراهيم خليل و ابراهيم به فرزندش اسماعيل و اسماعيل به اسحاق و اسحاق به يعقوب و يعقوب به يوسف و يوسف به برثيا و برثيا به شعيب و شعيب به موسى بن عمران و موسى بن عمران به يوشع بن نون و يوشع به داود و داود به سليمان و سليمان به آصف بن برخيا و آصف به زكريا و زكريا به عيسى بن مريم و عيسى بن مريم به شمعون صفا و شمعون به يحيى بن زكريا و يحيى به منذر و منذر به سلمه و سلمه به برده و برده به من وصيت كرد، و من آن وصيت را به على بن ابى طالب مى‌سپارم، على عليه السّلام فرمايد: من عرض كردم: اى رسول خدا آيا در ميان ايشان پيغمبران و اوصياء ديگرى نيز بودند؟ فرمود: آرى، بيش از آنچه به شماره و حساب درآيد. سپس فرمود: و من آن وصيت را به تو مى‌سپارم و تو به فرزندت حسن و حسن به برادرش حسين و حسين به فرزندش على بسپارد و على به فرزندش محمد و محمد به فرزندش جعفر و جعفر به فرزندش موسى و موسى به فرزندش على و على به فرزندش محمد؛ و محمد به فرزندش على و على به فرزندش حسن، و حسن به فرزندش قائم بسپارد، سپس امام ايشان به مقدارى كه خدا بخواهد غايب و پنهان شود، و براى او دو غيبت است، يكى طولانى‌تر از ديگرى است، سپس حضرت به جانب ما توجّه فرموده و در حالى كه صداى مباركش را بلند كرد، فرمود: بپرهيزيد آن زمانى كه مردمان پنجمين فرزند هفتمين فرزند مرا نيابند. على عليه السّلام گويد: من عرض كردم: پس از غيبت او چه مى‌شود؟