eitaa logo
دانلود
هدایت شده از Baradaranebasiji
🌙🔴🌍دم خروس كانال‌هاي ضدانقلاب با قطعي اينترنت در كشور بيرون زد؛ 🔹آقاي جهرمي ادمين‌ها در داخل هستند از روز گذشته به دليل نقش‌آفرينی شبكه‌هاي اجتماعی در ايجاد التهاب، امكان دسترسی به آدرس‌هاي اينترنتی غيرلوكال محدود شد؛ جالب اينكه فعاليت برخي كانالهای ضدانقلاب نيز بعد از محدوديت اينترنت در داخل، متوقف يا محدود شده است. به‌طور مشخص كانال‌هاي كلمه، فاكس نيوز و امتداد از حدود ساعت ۲۱ ديشب تا اين لحظه به‌روز نشده‌اند. فعاليت كانال مملكته نيز از ساعت ۲۱ ديشب تا ۳ بامداد امروز متوقف بود. كانال‌هاي سحام نيوز، راسوياب، آژانس ايران خبر و جهان باستان نيز كه رويكرد كاملاً ضدنظام‌دارند از حوالي ظهر امروز تا نزديك ساعت ۲۰ به‌روز نشدند و از روز گذشته تا ظهر امروز كمتر از ۴ مطلب منتشر كرده‌اند. اين موضوع يعني ادمين اين كانال‌ها در داخل كشور هستند. لازم است وزارت ارتباطات و دستگاه امنيتي دولت با توجه به دسترسي به زيرساخت فوراً پاسخگو باشند و نهادهای نظارتی به این مساله رسیدگی کنند. ❌لطفا نشر دهید @baradaranebasiji تلگرام
هدایت شده از محمد آقاجانی احمدی
☑️ گزارشی اجمالی از خشونت‌ها و خسارت‌ها/ بیش از ۱۰۰ بانک و فروشگاه غارت شد 🔸برآوردهای اولیه یک نهاد امنیتی از میزان اعتراضات بنزینی در روزهای گذشته از حجم خشونت گسترده و سازماندهی شده حکایت دارد. 🔸بر اساس این گزارش، تعداد کل معترضان و آشوبگران از شب جمعه تاکنون مجموعا ۸۷۴۰۰ نفر برآورد شده که از این میزان حدود ۸۲۲۰۰ نفر مرد ۵۲۰۰ نفر آنها زن بوده اند. 👱‍♂: 82200 نفر 👩: 5200 نفر 👥: 87400 نفر 🔸بخش قابل‌توجهی از معترضان صرفا در محل تجمعات حاضر بوده و با هسته مرکزی اغتشاشات همراهی نداشتند. با این حال برای بسیاری از آنها پیامک هشدار توسط دستگاههای امنیتی ارسال شده است. 🔸شیوه نشان می‌دهد که این افراد بوده و برخلاف بسیاری از مردم که از افزایش ناگهانی بنزین غافلگیر شده‌اند، این افراد و چنین بوده‌اند. 🔸بر اساس این گزارش، از میان ۱۰۸۰ شهر و شهرستان کشور، اعتراضات و تجمعات کوچک و بزرگ در ۱۰۰ نقطه کشور صورت گرفته که جمعیت این تجمعات بین ۵۰ تا حداکثر ۱۵۰۰ نفر تخمین زده شده است. 🏘: 100 شهر 🔸 و میزان تخریب آشوبگران نسبت به ۹۶ و بوده و در نتیجه و در مقایسه با آن داشته است. 🔹در استانهای ، ، و به اموال عمومی زده شده است. 🔸آمار دقیقی از میزان کشته شده‌ها در دسترس خبرنگار فارس نیست اما مربوط به به و بوده است که در جریان از انبارهای نفتی و مقرهای نظامی به وقوع پیوسته است. 🌹تعدادی از و نیز در این حملات به رسیدند. 🔸تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر در ناآرامی‌های اخیر در کل کشور بازداشت شده‌اند و بیش از ۱۰۰ بانک و ۵۷ فروشگاه بزرگ فقط در یک استان به آتش کشیده شده و یا به غارت رفته است. ⚖ 1000 نفر 🏦 100 بانک 🏪 57 فروشگاه ‌دفاع همچنان باقیست
تحف العقول/ ترجمه جنتى، متن، ص: 459 (1) احكام شمشيرها (2) يكى از شيعيان راجع به جنگهاى امير المؤمنين (ع) سؤالى كرد و حضرت (امام محمد باقر ع) چنين پاسخ فرمود: خداوند، محمد (ص) را با پنج شمشير فرستاد. (3) سه تا كشيده، كه تا جنگ بار ننهد (و آتش پيكار در ميان بشر فرو ننشيند و سلاح از دست دشمن نيفتد) اين شمشيرها غلاف نشود و جنگ نيز تا طلوع خورشيد از مغرب (و ظهور امام زمان «ع») بار نيفكند (و بنا بر اين حكم مبارزه و جهاد و بكار بستن اين حربه‏ها در اسلام ادامه دارد) و آنگاه كه خورشيد از مغرب دمد همه مردم از امنيت برخوردار شوند، و آن روز ديگر ايمان كسى كه پيشتر ايمان نياورده، يا در حال ايمان كار خيرى نكرده سود نبخشد. و يكى بيكار (و منتظر فرصت). و يكى در نيام كه كشيدنش با ديگران است و حكمش با ما. (4) اما سه شمشير آخته: اول بروى مشركان عرب، خداوند فرموده: «مشركان را هر جا يافتيد بكشيد، آنها را دستگير و محاصره كنيد، و در هر كمينگاه سر راهشان بنشينيد اگر (از كفر خود) باز گشتند، يعنى ايمان آوردند، و نماز گزاردند و زكات دادند برادران دينى شمايند.» (توبه: 5 و 11). از اين گروه جز كشته شدن يا اسلام چيزى پذيرفته نيست، مالشان را مسلمانان بغنيمت مى‏برند و فرزندانشان را اسير مى‏كنند، رسمى است كه پيغمبر (ص) نهاد كه از آنها اسير گرفت و (جمعى را) بخشيد و (از گروهى) فديه (و عوض) دريافت كرد (و آزادشان فرمود). (5) دوم شمشيرى است كه بروى اهل كتاب كشيده شده، خداوند (در اين باره) فرمايد: «با مردم به نيكى سخن گوئيد.» (بقره: 83). آيه در باره اهل ذمه است كه بعدا با اين آيه نسخ شد: «با آن گروه از اهل كتاب كه ايمان به خدا و روز قيامت نمى‏آرند، حرام خدا و رسول را حرام نمى‏دانند، و دين حق را گردن نمى‏نهند، بجنگيد، تا آنگاه كه با ذلت و فروتنى جزيه پردازند.» (توبه: 29). از اين طائفه هر كدام در كشور اسلام باشند غير از جزيه دادن يا كشته شدن راهى ندارند، مالشان غنيمت است و نسلشان اسير و چنانچه جزيه را بپذيرند اسير كردنشان حرام و مالشان محترم خواهد بود، و ازدواج با آنان نيز جايز است و آنها كه در كشور بيگانه‏اند و در جبهه مخالف اسلام، اسير كردن، و بردن اموالشان حلال است و ازدواج با آنها جايز نيست، و جز اسلام يا جزيه‏ تحف العقول / ترجمه جنتى، متن، ص: 461 يا كشته شدن چيزى از آنان نپذيرند. (1) سوم شمشيرى است كه بروى مشركان عجم مانند «ترك» و «ديلم» و «خزر» «1» كشيده مى‏شود. خداوند در اول سوره محمد (ص) پس از نقل جريان آنها فرموده: (چون با كافران در نبرد روبرو شويد) آنها را گردن زنيد تا آنگاه كه از خونريزى بسيار آنان را از پا در آوريد، اسيران جنگ را محكم در بند كشيد و سرانجام بر آنها منت نهيد يا از آنان (عوض) گيريد تا (وقتى كه) جنگ بارها (و سلاحها) ى خود را فرو نهند (محمد: 4). منت نهادن در آخر كار، يعنى (آزاد كردن) پس از اسيرى، و فدا يعنى بين آنها و مسلمين قرار مبادله اسراى جنگ بستن، اين عده‏اند كه جز كشتار يا ورود به اسلام چيزى از آنها پذيرفته نيست، و ازدواجشان تا در كشور بيگانه‏اند جايز نيست. (2) اما شمشيرى كه بايد آماده نگه داشت، تيغى است كه بر روى اهل «بغى» و «تأويل» «2» كشيده مى‏شود. خداوند فرمايد: «اگر دو دسته از مؤمنان با هم آغاز جنگ كردند. آنان را صلح دهيد، اگر دسته‏اى بر دسته ديگر ستم كرد با ستمكار بجنگيد تا به حكم خدا (عدالت) باز گردد.» (حجرات: 9). چون اين آيه نازل شد پيغمبر (ص) فرمود: همانا كه بعضى از شما پس از من به «تأويل» (و باطن قرآن) پيكار مى‏كند چنان كه من به حكم «تنزيل» (و ظاهر قرآن) جنگيدم پرسيدند: او كيست؟ فرمود: آن كه كفش وصله مى‏كند، يعنى امير المؤمنين (كه مشغول وصله زدن بود) عمار ياسر (در جنگ صفين) مى‏گفت: من سه بار زير اين پرچم در ركاب پيغمبر (ص) جنگيده‏ام و اينك بار چهارم است، به خدا اگر (لشكر معاويه) ما را تا نخلستانهاى «هجر» (: بحرين) عقب برانند (در حقانيت خود شك نمى‏كنيم و) مى‏دانيم كه ما بر حقيم و آنها بر باطل، سيره و روش امير المؤمنين (ع) با «اهل بغى» همانند سيره پيغمبر (ص) با اهل مكه هنگام فتح آن شهر بود، كه فرزندانشان را به اسيرى نگرفت، و اعلان (عفو عمومى) كرد، كه: هر كه درون خانه رود و در را ببندد در امان است و هر كه سلاح افكند در امان است، امير المؤمنين (ع) نيز در جنگ بصره بانگ زد: كودكى را اسير نكنيد، مجروحى را نكشيد، فرارى‏اى را تعقيب نكنيد، هر كه در خانه‏اش را ببندد در امان است و هر كه اسلحه را به زمين نهد در امان است. (3) شمشير غلاف كرده آن است كه در قصاص بكار مى‏رود، خداوند فرمايد: «جان در مقابل جان (قصاص شود) و چشم در مقابل چشم» (مائده: 45). «كشيدن اين شمشير بدست بازماندگان مقتول است (كه اگر تقاضاى قصاص كنند كشيده مى‏شود) و حكمش با ماست.
(4) اين شمشيرهائى است كه خداوند پيغمبر (ص) را با آنها فرستاد، هر كه همه آنها يا يكى را انكار كند، يا منكر بعضى از سنن و احكام آنها شود، به آنچه خداوند تبارك و تعالى بر پيغمبرش محمد صلّى اللَّه عليه و آله نازل كرده كافر شده است. __________________________________________________ (1) ديلم گيلان است و خزر قومى بوده‏اند كه در حاشيه بحر خزر قفقاز سكونت داشته‏اند و پايتخت آنان در اوائل اسلام و عصر فتوحات مسلمانان شهر «بلنجر» بوده. (2) اهل بغى و تساويل يعنى ياغيان، آنها كه به ظاهر مسلمان‏اند و به باطن كافر و امام به تأويل قرآن با آنها مى‏جنگد، مانند خوارج. تحف العقول / ترجمه جنتى، متن، ص: 463 (1)
Reza Asghari: (ترجمه طبقات كبرى ،ج‏4،ص:214) واقدى از موسى بن عبيده، از عبد الله بن خراش كعبى نقل مى‏ كند كه مى‏ گفت* در ربذه ابو ذر را در سايبانى مويين ديدم. همسرش هم زنى سياه بود. گفتم: اى ابو ذر چرا زن سياه گرفته‏اى. گفت: ازدواج با كسى كه فروتر از من باشد و مرا متواضع سازد خوشتر است از آنكه با كسى ازدواج كنم كه بر من برترى داشته باشد. من همواره امر به معروف و نهى از منكر مى‏كنم و گفتن سخن حق براى من دوستى باقى نگذارد. @salehinir 🌿 گروه صالحین در: ۱- آی گپ: iGap.net/salehin ۲- ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2075000843C9dcd51d70a ۳- بله: https://Bale.ai/invite/#/join/MWYwY2M5MT ۴- روبیکا: https://rubika.ir/joing/CEDGI0LUZZIOIOECTGOQFLCSHMLSXBRT ۵-سروش: https://sapp.ir/joingroup/3bSANwhqXp9Csy1jVfztaYIe ۶- گپ: https://gap.im/salehinir
(شيوه فرماندهى پيامبر ،ص:54) آيا ما به حقيقت نماز را بر پا داشته و زكات پرداخته‏ايم و حق امر به معروف و نهى از منكر را بجاى آورده‏ايم؟ خداى متعال فرمود: «انْفِرُوا خِفافاً وَ ثِقالًا وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ» «1» سبكبار و گران‏بار بسيج شويد و با مال و جانتان در راه خدا جهاد كنيد. آيا ما سبك‏بار يا سنگين‏بار در راه خدا حركت كرده‏ايم و آيا با مال و جان خود در راه خدا پيكار كرده‏ايم؟ اما سرنوشت كسانى كه حركت نمى‏كنند چيست؟ خداى متعال مى‏فرمايد: «إِلَّا تَنْفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذاباً أَلِيماً» «2» اگر بسيج نشويد (خدا) شما را به عذابى دردناك عذاب مى‏كند. آيا در حالى كه ما فرمان‏هاى خداوند را اجرا نمى‏كنيم، چگونه ما را يارى كند؟ آيا در قرآن كريم آيه‏اى آمده است دال بر اينكه خداوند كسانى را كه اسلام را بپذيرند، ولى به وظيفه جهاد و عمل صالح عمل نكنند يارى خواهد كرد؟ آرى، تا هنگامى كه مسلمانان به اسلام باز نگردند، امورشان صلاح نخواهد پذيرفت و تنها در سايه بازگشت به اسلام راستين است كه يهوديان خواهند گفت: «إِنَّ فِيها قَوْماً جَبَّارِينَ» «3» [در آنجا مردمى زورمندند.] و در آن روز مؤمنان از پيروزى خداوند شادمانند. و الحمد لله كثيرا، و صلى الله على سيدى و مولاى رسول الله و على آله و اصحابه اجمعين. محمود شيت خطاب‏ ______________________________________________ (1)- توبه (9)، آيه 41. (2)- همان، آيه 39. (3)- مائده (5)، آيه 22. @salehinir 🌿 گروه صالحین در: ۱- آی گپ: iGap.net/salehin ۲- ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2075000843C9dcd51d70a ۳- بله: https://Bale.ai/invite/#/join/MWYwY2M5MT ۴- روبیکا: https://rubika.ir/joing/CEDGI0LUZZIOIOECTGOQFLCSHMLSXBRT ۵-سروش: https://sapp.ir/joingroup/3bSANwhqXp9Csy1jVfztaYIe ۶- گپ: https://gap.im/salehinir
(نهج الخطابة-سخنان پيامبر ص و اميرالمؤمنين ع ،فارسى‏ج‏1،ص:252) سخنرانى آن حضرت (پیامبر خاتم) در اميدوار ساختن مردم‏ سوگند به آن كس كه غير از او خدائى وجود ندارد، هرگز خير دنيا و آخرت به فرد با ايمان عطاء نمى‏شود مگر آن هنگام كه بپروردگار، خوش بين و اميدوار باشد و در عين خوش خلقى از غيبت مؤمن خوددارى كند سوگند به موجودى كه غير از او پروردگارى در جهان وجود ندارد خداوند بنده مؤمن خود را بعد از توبه و استغفار عذاب نميكند مگر كه نسبت به پروردگار خويش بدبين و نااميد باشد و در عين بد خلقى، غيبت افراد باايمان را انجام دهد، قسم بخدائى كه بجز او آفريدگارى وجود ندارد هر بنده باايمانى كه نسبت‏ (نهج الخطابة-سخنان پيامبر ص و اميرالمؤمنين ع ،فارسى‏ج‏1،ص:253) به خدا خوشبين باشد، پروردگار نزد گمان او است (خدا را درك كرده) زيرا خداوند كريم است و عموم خيرات و پاداش را به دست دارد، حياء مى‏كند كه بنده با ايمانش بدو حسن ظن بورزد، و او آنچه خلاف گمان و اميد او است اظهار فرمايد، گمانتان را به خدا نيكو سازيد و بدو رو آوريد* @salehinir 🌿 گروه صالحین در: ۱- آی گپ: iGap.net/salehin ۲- ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2075000843C9dcd51d70a ۳- بله: https://Bale.ai/invite/#/join/MWYwY2M5MT ۴- روبیکا: https://rubika.ir/joing/CEDGI0LUZZIOIOECTGOQFLCSHMLSXBRT ۵-سروش: https://sapp.ir/joingroup/3bSANwhqXp9Csy1jVfztaYIe ۶- گپ: https://gap.im/salehinir
(آسمان و جهان (ترجمه كتاب السماء و العالم بحار الأنوار)، ج‏6، ص: 98) 33- و از امام ششم عليه السّلام كه طبّ عرب در پنج چيز است: تيغ حجامت حقنه، سعوط، قى، حمام و آخرين درمان داغ كردنست. 34- و در روايت ديگر از امام پنجم عليه السّلام طب عرب در هفت است (و بدان پنج: شربت عسل و نوره را افزوده). 35- و از همان- 56-: بسندى از طلحة بن زيد كه پرسيدم از امام ششم از حجامت در روز شنبه و چهارشنبه و حديثى كه عامه از رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله باز گويند باو گفتم آن را منكر شد و فرمود: آنچه درست است از قول رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله اينست كه: چون خون يكى از شما جوشيد بايد حجامت كند تا مبادا او را بكشد، سپس فرمود: كسى از خاندان خود را ندانم كه در آن عيبى بيند.
3- روايت است كه پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله و سلم از پاچه پخته‏اى كه زن يهوديه بدو هديه كرد و زهرناك بود خورد و زهرش در او اثر كرد و گاهى او را دچار بيمارى مي كرد (آسمان و جهان (ترجمه كتاب السماء و العالم بحار الأنوار)، ج‏9، ص: 200) تا از اثر آن درگذشت‏.
هدایت شده از محمد آقاجانی احمدی
درگیری لفظی شدید استاد رحیم پور ازغدی و حسن روحانی بر اساس اخبار متقن، در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بازهم بین استاد رحیم پور ازغدی و روحانی دعوای لفظی واقع شده است !! طبق این شنیده ها حسن روحانی در سرزنش مراجع میگوید که مواضع مراجع کار ما را خراب کرد و دکتر رحیم پور ازغدی در پاسخ او می گوید، شما باید بابت این نحوه از تصمیم گیری پاسخ دهید ! روحانی در پاسخ ایشان با اهانت میگوید : خفه شو !! و آقای رحیم پور هم می گوید : خودت خفه شو، مردک تو با این اخلاقت همان رضاشاه هستی که فقط عمامه گذاشته ای ! پس از این تنش دوباره، حسن روحانی جلسه را ترک می کند !
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا