eitaa logo
شبکه تربیتی صالحین
795 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
458 فایل
کانال را جهت تقویت شبکه تربیتی صالحین راه اندازی نموده ایم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ آچار کشی تشکیلات ♦️هر تشکلی باید روز به روز برای بهتر شدنش تلاش کند. نکته‌هایی وجود دارد که اعضای تشکل با توجه به آن‌ها می‌توانند مجموعه خود را بالنده‌تر کنند: ۱- هیچگاه نباید هدف از تأسیس تشکل را گم کرد. همواره خود را مرور کنیم و مسیر حرکت را براساس آن تنظیم کنیم. ۲_ تشکیلات باید منجر به رشد اعضای خودش شود و لازمه رشد در هر کاری است. ۳- کار تشکیلاتی بدون پیش نمی‌رود. برای هر دوره زمانی برنامه‌ریزی کنیم و در پایان، میزان تحقق برنامه را رصد کنیم. ۴- برای مطرح شدن و کسب اعتبار، همواره ببینید کدام است که با اهداف تشکل همخوانی دارد. لازم نیست بچه‌های انجمن، همان کار بچه‌های دفتر تحکیم را انجام دهند یا بچه‌های بسیج همان کار بچه‌های جامعه اسلامی را. ببینید کدام کار مغفول مانده، آن را انجام دهید. ۵- باید هم کنیم و هم . با فراخوان‌های عمومی عضوگیری کنید و با حضور در بین بچه‌ها و در کف دانشگاه، عضویابی کنیم. 📚 منبع: استاد مدرس حوزه امور تشکیلاتی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
🐍قصه مار🐍 ♧قصه ای کودکانه برای یادگیری احترام به طبیعت و حیوانات♧ مار تویی که نام قدیم آن حبشه است. یکی از کشورهای قاره آفریقاست. نژاد مردم این کشور گالا، امهر، تیگره و بعضی نژادهای دیگر است. دین مردم مسیحی، اسلام و آنیمیسم است. زبان رسمی امهری و عربی است. پایتخت اتیوپی کشور آدیس آباباست و حکومت آن جمهوری مارکسیستی نظامی است. داستان زیر یکی از افسانه های این کشور است. یکی بود، یکی نبود. مار بزرگ و بدجنسی بود که گاوها و انسان ها را می خورد. روزی عده ای شکارچی دنبال مار کردند تا او را بگیرند و بکشند. مار به باغی فرار کرد. در آنجا باغبانی سرگرم کار بود. مار به باغبان گفت: «مرا پنهان کن! آنها می خواهند مرا بکشند!» باغبان که خیلی مهربان بود، دلش به حال مار سوخت و او را در سوراخی پنهان کرد. کسانی که برای کشتن مار آمده بودند، هرچه گشتند نتوانستند او را پیدا کنند و عاقبت خسته شدند و از باغ بیرون رفتند. وقتی آنها خوب از باغ دور شدند، مار از توی سوراخ بیرون آمد و به باغبان گفت: «من گرسنه ام و باید غذا بخورم. حالا تو را میخورم.» باغبان به مار گفت: «من تو را از دست شکارچی ها نجات دادم. اما حالا تو می گویی که می خواهی مرا بخوری! این کار زشت و بدی است. تو مار خیلی بدی هستی» مار گفت: «من بد نیستم. انسان ها بد هستند. از هر کسی بپرسی، همین را به تو خواهد گفت. انسان ها بد هستند، اما موجودات دیگر بد نیستند. مارها بد نیستند.» باغبان و مار پیش درخت رفتند تا از او بپرسند که کدام یک درست می گویند. درخت گفت: «من اینجا، نزدیک جاده قرار دارم. وقتی آفتاب در وسط آسمان می تابد و هوا خیلی گرم می شود، انسان ها اینجا می آیند و زیر سایه من می نشینند و استراحت می کنند. من برای آن ها مفید هستم. اما آیا آن ها هم برای من فایده ای دارند؟ نه! آن ها تبرهایشان را می آورند و مرا می برند تا هیزم درست کنند. درخت ها خوب هستند، اما انسان ها بد هستند. بنابراین مار می تواند باغبان را بخورد.» باغبان گفت: «ما از رودخانه هم می پرسیم.» بنابراین آنها رفتند و نظر رودخانه را پرسیدند. رودخانه گفت: «من برای انسان ها مفید هستم. اما آیا آنها قدر مرا می دانند؟ من به انسان ها آب میدهم. این کار خوبی است. آب های من، مزرعه های آنها را آبیاری می کنند. آیا آنها قدر محبت را می دانند؟ نه آن ها خشمگین می شوند و مرا آلوده می کنند و به سوی من سنگ پرت می کنند. انسان ها بد هستند. بنابراین مار می تواند باغبان را بخورد.» باغبان گفت: «از سبزه هم می پرسیم.» و سپس رفتند و نظر سبزه را پرسیدند. سبزه گفت: «من برای انسان ها مفید هستم. من به گاوهایشان غذا می دهم. آنها از سبزه ها و علف ها کلاه درست می کنند و علف ها را روی سقف خانه هایشان می گذارند. اما آیا انسان ها قدر مرا می دانند؟ نه! وقتی در باغ های آن ها می رویم، همه خشمگین می شوند و مرا از خاک بیرون می کشند و اشغال هایشان را روی من می ریزند و وقتی خشکیده میشوم، مرا می سوزانند. انسان ها بد هستند. بنابراین مار می تواند باغبان را بخورد!» وقتی داشتند در جاده به راه خود می رفتند، باد از راه رسید. آنها از باد هم پرسیدند. باغبان گفت: «چند نفر می خواستند مار را بکشند. مار از من خواست تا جانش را نجات دهم. من هم همین کار را کردم. بعد خواست مرا بخورد. من به او گفتم این کار بد است. او گفت: «همه انسان ها بد هستند. بنابراین من تو را می خورم.» مار گفت: «ما از درخت و رودخانه و سبزه پرسیدیم. همه گفتند: «انسان ها بدند. مار می تواند باغبان را بخورند. من گرسنه هستم و غذا می خواهم.» باد گفت: «همه موجودات می خواهند زنده بمانند و زندگی کنند. همه موجودات آنچه را می خواهند انجام می دهند. همه موجودات می خواهند خوشحال باشند. درخت می خواهد زندگی کند. رودخانه می خواهد روان باشد و به دریا بریزد. سبزه می خواهد رشد کند. مار می خواهد غذا بخورد. انسان ها برای آتش به چوب احتیاج دارند و می خواهند در باغچه هایشان گیاه بکارند. همه ما می خواهیم خوشحال و راضی باشیم. بنابراین بیایید برقصیم و شادی کنیم.» بعد باد رقصید، سبزه رقصید، شاخه درخت رقصید، آب رودخانه رقصید و مار هم رقصید. وقتی باغبان دید همه آنها به رقص در آمده اند به سرعت فرار کرد و به خانه خودش رفت، چون او هم می خواست زنده بماند و شاد باشد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🏴 از زبان امام سجاد علیه السلام... ✨از امام سجاد علیه السلام پرسیدند: ‌ سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟ ◼️ در پاسخ سه بار فرمودند : الشّام، الشّام، الشّام...امان از شام ! 🏴 در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر ، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود: ◼️1⃣ ستمگران در شام اطراف ما را باشمشیرها احاطه کردند و بر ما حمله می‌نمودند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل می‌زدند. ◼️2⃣ سرهای شهداء را در میان هودج‌های زن‌های ما قرار دادند. سر پدرم و سر عمویم عباس(علیه السلام) را در برابر چشم عمه‌هایم زینب و ام کلثوم(علیها سلام) نگه‌داشتند و سر برادرم علی اکبر و پسر عمویم قاسم(علیه السلام) را در برابر چشمان خواهرانم سکینه و فاطمه می‌آوردند و با سرها بازی می‌کردند، و گاهی سرها به زمین می‌افتاد و زیر سم سُتوران قرار می‌گرفت. ◼️3⃣ زن‌های شامی از بالای بام‌ها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامه‌ام افتاد و چون دست‌هایم را به گردنم بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم. عمامه‌ام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزاند. ◼️4⃣ از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و می‌گفتند: «ای مردم! بکُشید این‌ها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند؟!» ◼️5⃣ ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را در خانه یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها می‌گفتند: این‌ها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را (در خیبر و خندق و ...) کشتند و خانه‌های آن‌ها را ویران کردند . امروز شما انتقام آن‌ها را از این‌ها بگیرید. ◼️6⃣ ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت. ◼️7⃣ ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شب‌ها از سرما، آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن، همواره در وحشت و اضطراب به سر می‌بردیم... 🏴 صلی الله علیک یا سیدالساجدین ، الامام العارفین ، زین العابدین.. 📚 تذکرة الشهداء ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓مواردی که به آنها غیب گفته میشود👇👇 ۱-خداوند هر چند خداوند از هر پیدایی پیداتر است و آشکارتر از او یافت نمی شود و به فرمایش امام حسین در دعای عرفه «هیچ وقت تو غایب نبوده ای تا نیازمند دلیلی باشی تا بر وجودت دلالت نماید»؛ ولی چون از دیدگان ظاهری پنهان است بر او غیب اطلاق می شود. 2- وحی 3- امام عصرحضرت مهدی (علیه السلام): در روایتی از امام صادق (علیه السلام) قیام حضرت امام عصر (ع) از مصادیق غیب شناسانده شده است. 4- ملائکه 5- بهشت و جهنم 6-عقاب و ثواب ✍️علم غیب سه نوع است 👈۱-خاص خداوند علم مخزون یامکنون 👈۲-خاص انبیا و اولیا که درصورت مصلحت خداوند دراختیار آنان قرار می‌دهد 👈۳- معلوماتی که برخی از ان اگاهند ولی نوعاً مردم آنرا نمی‌دانند مثل علم جفر.. تفسیر نمونه (حفظه الله) ایمان به غیب و مصونیت از ریب، دو ویژگی متقیان در این جمله مبارکه ﴿ الَّذِینَ یؤْمِنُونَ بِالْغَیبِ ﴾ عنایت فرمودید [که] اوّلین صفتی که خدای سبحان برای اهل تقوا ذکر می‌کند، ایمان به غیب است. ایمان در برابر شکّ و ریب است چه اینکه غیب در برابر شهادت است. کافر و منافق که در مقابل متقین‌اند، آنها گرفتار ریب و شکّ‌اند: ﴿ فَهُمْ فِی رَیبِهِمْ یتَرَدَّدُونَ ﴾ ؛ امّا مؤمن در امان است؛ یعنی عقیده‌ای که دارد مصون از ریب و شکّ است. 👌✅اگر عقیده در امان نباشد، انسان یا کافر است یا منافق، زیرا شک، ریب و مانند آن، آفت اعتقاد است؛ ولی اگر یک اعتقادی در امان بود؛ یعنی تزلزل و شک به آن راه پیدا نکرد، این عقیده به حالت ایمان درمی آید، می‌‌شود «ایمان» [و] صاحب آن عقیده را می‌‌گویند «مؤمن»... ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
🔰 *اراده و تشکیل شخصیت* 🔻وراثت، محیط، مربی و اراده چهار عامل شکل دهنده شخصیت هستند. در این میان تأثیر اراده از سایر عوامل برجسته‌تر است. به طوری که میتواند اثر سه عامل دیگر را تقویت یا تضعیف و خنثی کند. حال اگر اراده ما در مسیر اراده الهی قرار گیرد، اراده خدا پشت اراده ما قرار میگیرد. محیط جبهه زمینه‌ای بود تا بچه ‌ها در مسیر اراده خدا قرار گیرند. بنابراین محیط مؤثر است، اما نه به اندازه اراده. با اراده باید از محیط بهره برد. اگر مثبت است آن را تقویت کرد و اگر منفی است، اثر گذاشت و آن را خنثی کرد. حجت الاسلام ماندگاری- الزامات تربیت در محیط دفاع مقدس- کرامت۴ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
🔶کودکان اغلب ۲ تا ۶ سال سن دارند که شروع به کتک زدن <دیگران> می کنند و این دیگران شامل تمام کسانی است که با های آنان مخالفت کرده و از آن سرباز می زنند، از جمله والدینشان. 🔶بهتر است بدانید این نوع رفتار در کودکان تا سن ۶ سالگی و شایع است اما بعد از ۶ سالگی، کودک از نظر روند به مرحله ای می رسد که می تواند های خود برای زدن، گازگرفتن و لگدزدن را کنترل و از انجام آن جلوگیری کند. ❤️ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
هدایت شده از ماه امید
لینک ثبت نام دوره مجازی فرق و ادیان: خواهران: https://eitaa.com/joinchat/594477121C1953780986 برادران: https://eitaa.com/joinchat/1002242113C9a1f526d09 مدیر گروه و کانال: https://eitaa.com/mahdi03130313
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: یکشنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ میلادی: Sunday - 20 September 2020 قمری: الأحد، 2 صفر 1442 🌹 امروز متعلق است به: 🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام 🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها) 💠 اذکار روز: - یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام (100 مرتبه) - ایاک نعبد و ایاک نستعین (1000 مرتبه) - یا فتاح (489 مرتبه) برای فتح و نصرت ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹۶۱ق. احضار اسیران کربلا به مجلس یزید۱۲۰ق یا ۱۲۱ق یا ۱۲۲ق. شهادت زید بن علی فرزند امام سجاد (ع)، در پی قیام علیه حکومت بنی امیه۲۷۰. قتل صاحب زنج رهبر قیام زنگیان علیه خلیفه عباسی۱۳۹۰ق. درگذشت احمد امین عالم شیعی و نویسنده تفسیر الکبیر ( فروردین ۱۳۴۹ش) 📆 روزشمار: ▪️4 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها ▪️19 روز تا اربعین حسینی ▪️27 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام ▪️28 روز تا شهادت امام رضا علیه السلام ▪️33 روز تا وفات حضرت سکینه بنت الحسین علیها السلام