📗#معرفی_کتاب📗
کتاب «یادت باشد»، داستان زندگی شهید مدافع حرم حمید سیاهکالیمرادی،دومین شهید مدافع حرم استان قزوین است که در کمتر از ده روز به چاپ هجدهم رسید.
این کتاب، عاشقانهترین کتاب شهدای مدافع حرم برای شهید پاییزی دفاع از حریم اهل بیت علیه السلام است. شهید سیاهکالیمرادی، در پاییز سال ۱۳۸۹ به کربلا رفت، در پاییز سال ۱۳۹۱ عقد کرد، در پاییز سال ۱۳۹۲ ازدواج کرد و نهایتاً در پاییز سال ۱۳۹۴ به شهادت رسید!
«یادت باشد» یک عاشقانه آرام در دل هیاهوهای زندگی است که با زبانی ساده و شیرین بهقلم «رسول ملاحسنی» و به روایت همسر شهید نوشته شده است و طراحی جذاب جلد آن، گویای همین غربت همسرانه از جنس پاییز است که کتاب «یادت باشد» را بیش از هر چیزی به کتابی سراسر عشق و محبت و دلدادگی بدل کرده است.
@salehinlenjan
" یک کتابی تازه خواندهام که خیلی برای من جالب بود. دختر و پسر جوان -زن و شوهر- متولّدین دههی ۷۰، مینشینند برای اینکه در جشن عروسیشان گناه انجام نگیرد، نذر میکنند سه روز روزه بگیرند! به نظر من این را باید ثبت کرد در تاریخ که یک دختر و پسر جوانی برای اینکه در جشن عروسیشان ناخواسته خلاف شرع و گناهی انجام نگیرد، به خدای متعال متوسّل میشوند، سه روز روزه میگیرند. پسر عازم دفاع از حریم حضرت زینب (سلاماللهعلیها) میشود؛ گریهی ناخواستهی این دختر، دل او را میلرزاند؛ به این دختر -به خانمش- میگوید که گریهی تو دل من را لرزاند، امّا ایمان من را نمیلرزانَد! و آن خانم میگوید که من مانع رفتن تو نمیشوم، من نمیخواهم از آن زنهایی باشم که در روز قیامت پیش فاطمهی زهرا سرافکنده باشم! ببینید، اینها مال قضایای صد سال پیش و دویست سال پیش نیست، مال سال ۹۴ و ۹۵ و مال همین سالها است، مال همین روزهای در پیش [روی] ما است؛ امروز این است. در نسل جوانِ ما یک چنین عناصری حضور دارند، یک چنین حقیقتهای درخشانی در آنها حضور دارد و وجود دارد؛ اینها را باید یادداشت کرد، اینها را باید دید، اینها را باید فهمید. فقط هم این [یک نمونه] نیست که بگویید «آقا! به یک گل بهار نمیشود»؛ نه، بحث یک گل نیست؛ زیاد هستند از این قبیل. این دو -زن و شوهری که عرض کردم- هر دو دانشجو بودند که البتّه آن پسر هم بعد میرود شهید میشود؛ جزو شهدای گرانقدر دفاع از حریم حضرت زینب (سلاماللهعلیها) است. وضعیّت اینجوری است..."
👈سخنان رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان درباره کتاب #یادت_باشد
۱۳۹۷/۰۶/۱۵
@salehinlenjan
هدایت شده از بصائر الحیاة (داناشو/ بینا شو)
طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - جلسۀ اول - ایمان 1.mp3
12.33M
📻 پای منبر استاد سید علی حسینی خامنه ای 📻
📢 #صوت_کامل سلسله جلسات طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن 📢
💠 جلسۀ اول: ایمان (١)
🗓 پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۵۳ شمسی، دوم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری
سوال از جلسه تقوا امام خامنه ای
1👈تقوا از منظر رهبری را توضیح دهید ؟؟؟
هدایت شده از بصائر الحیاة (داناشو/ بینا شو)
02 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - ایمان 2.mp3
19.21M
یا مهدی (عج):
📻 پای منبر استاد سیدعلی حسینی خامنهای 📻
📢 #صوت_کامل سلسله جلسات طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن
💠 جلسۀ دوم: ایمان (۲)
🗓 جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۵۳ شمسی، سوم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری
سوال
1👈فرمان خدا از نظر مقام معظم رهبری چیست؟؟
هدایت شده از بصائر الحیاة (داناشو/ بینا شو)
📻 پای منبر استاد سیدعلی حسینی خامنهای 📻
📢 #صوت_کامل سلسله جلسات طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن
💠 جلسۀ سوم: ایمان (۳)
ایمان آگاهانه
🗓 شنبه ۳۰شهریور ۱۳۵۳ شمسی، چهارم رمضان المبارک 1394 قمری
1👈اقسام ایمان را در جلسه سوم استاد توضیح دهید؟؟
چگونگی جذاب سازی آموزش های تربیتی
۱. جذاب بودن شخصیت مربی:
مربی باید از روش هایی که شخصیت او را دوست داشتنی می کند استفاده کند تا باعث جذب متربی شود چرا که وقتی متربیان به او علاقه مند شوند به سخنان او گوش و عمل می کنند، این علاقه باعث یادگیری مطالب و عمل به آنها خواهد شد طبق قواعد روانشناسی کودکان و نوجوانان وقتی به کسی علاقه مند میشوند سعی می کنند خود را به او شبیه کنند پس سعی کنید دوست داشتنی و جذاب باشید.
راه های جذاب بودن:
🔹اهمیت دادن به متربی
کاری کنید که متربی با #اهمیت نشان داده شود چرا که انسان به طور ذاتی نیاز دارد که او را ارزشمند بدانند اگر کاری کنید که احساس مهم بودن بکند باعث ایجاد علاقه و جذابیت شما نزد اوخواهد بود. وقتی متربی صحبت می کند چنان محو در او شوید که گویی کسی جز او در جهان نیست وقتی به سخنانش گوش می دهید طوری رفتار کنید که گویی هر کلمه ای که به زبان می آورد مهم است از سخنانش تعریف کنید و به او بگویید که چه قدر از سخنانش لذت می برید .
🔹پذیرش افراد همانگونه که هستند
متربی رابی قید و شرط بپذیرید به طورکامل!
ازآنها انتقاد و عیب جویی نکنید چنان و انمود کنید که گویی آنها معجزه خلقت هستند، این #نقطه_شروع_جذب است خواهید پرسید چگونه پذیرش تمام و کمال خودرانشان دهیم؟ با #لبخند
وقتی باخوشحالی لبخند بزنید اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد و احساس خوبی درباره ی خودشان پیدا می کنند و شخصی که این احساس رابه آنها القاء کند دوست می دارند قبل از انکه چیزی بگویید.
🔹تقدیر و تشکر از متربی
از متربیان به خاطرکارهای کوچک و بزرگ آنها #تقدیر کنید این طوری بیشتر احساس قابلیت و توانایی میکنند در این صورت بازدهی دو برابر خواهد بود و شما هم به فردی باجذبه تبدیل می شوید.
🔹تحسین و تایید
همه انسان ها درطول زندگی نیازی ناخودآگاه به #تایید شدن دارند.
هرگاه کسی را تایید یا به عبارتی ستایش کنید اعتماد به نفسشان افزایش یافته احساس شگفت انگیز بودن می کنند آنان را تحسین نمایید.
همیشه دنبال چیزی در متربی بگردید که قابل تحسین باشد، دراین صورت او خود را موثر و ارزشمند می یابد و شما را هم بسیار دوست خواهد داشت.
🔹توجه
این خصوصیت مهم ترین خصیصه و کلید جذبه آنی و وسیله ای قوی برای القاء اعتماد به نفس به متربی است.
🔹استفاده ازکلمات محبت آمیز
درهنگام برخورد با متربی از الفاظی #صمیمی و محبت آمیز استفاده کنید مثلا:
سلام خدمت بچه های گل
چه بچه های شاد و مهربونی
بچه های باایمان و نمازخون
معلومه که حافظه شما خیلی خوبه
آفرین به این بچه ها
می خوام به شما جایزه بدم و…
🔹استفاده ازاسم کوچک متربی
اگر کودک ببیند مربی همچون دوستانش او را با اسم کوچک صدامی کند احساس دوست داشتن بیشتر و نزدیکی بالاتری به مربی می کند زیرا کسانی او را با اسم کوچک صدا می کنند که به او نزدیک ترند و شما با این ابتکار چون نزدیکان او خواهید شد.
🔹روی خندان وبشاش
روی خندان و بشاش از لحاظ روحی و روانی باعث آرامش می شود.
در لحظات مختلف لبخند بزنید مثل:هنگام شروع صحبت/ سلام کردن /جواب سؤال دادن/ لحظه خداحافظی یاهنگام صدا زدن بچه ها #لبخند بزنید وبشاش باشید.
🔹چون آشنایی دیرینه
با متربی طوری رفتار نمایید که گویی انگار مدت هاست آنها را می شناسید همچون دوستی قدیمی که مدت ها او را ندیده اید و ناگهان او را ملاقات کرده اید.
#هیجان_زده ،خوشحال ، سپاسگزار و #احساساتی!
۲. استفاده ازروش های جذاب و مورد توجه متربیان :
درصورت جذاب بودن روش های ارائه مطلب به متربی اهتمام او به فراگیری بیشتر و دقت و سرعت انتقال مطلب بالاتر خواهد بود ازجمله روش های:
۱- روش بازی
۲- روش قصه گویی
۳- نمایش وپانتومیم
۴- مسابقات مختلف
۵-اهداءجایزه
۶-تعامل و شرکت دادن متربیان درتدریس، اجراء و مسابقات
۷- برگزاری تدریس در زمان ومکان مناسب
۸-آراستگی ظاهر مربی
@salehinlenjan
چرا باید تربیت کنیم؟!
تربیت ما بیش از این نبوده است که به بزرگترها احترام بگذاریم، کلمات زشت نگوییم، پیش دیگران پای خود را دراز نکنیم، حرفشنو باشیم، صبحها به همه سلام کنیم، دست و روی خود را با صابون بشوییم، لباس تمیز بپوشیم، دست در بینی نبریم و… اما سادهترین و ضروریترین مسائل زندگی را به ما یاد ندادند.
کجا به ما آموختند که چگونه نفس بکشیم، چگونه اضطراب را از خود دور کنیم، موفقیت چیست، ازدواج برای حل چه مشکلی است، در مواجهه با مخالف چگونه رفتار کنیم…؟ در کودکی به ما آموختند که چموش نباشیم، اما پرسشگری و آزاداندیشی و شیوههای نقد را به ما نیاموختند. داگلاس سیسیل نورث، اقتصاددان آمریکایی و برندۀ جایزۀ نوبل اقتصاد در سال ۱۹۹۳میگوید: «اگر میخواهید بدانید کشوری توسعه مییابد یا نه، سراغ صنایع و کارخانههای آن کشور نروید. اینها را بهراحتی میتوان خرید یا دزدید یا کپی کرد. میتوان نفت فروخت و همۀ اینها را وارد کرد. برای اینکه بتوانید آیندۀ کشوری را پیشبینی کنید، بروید در دبستانها؛ ببینید آنجا چگونه بچهها را آموزش میدهند. مهم نیست چه چیزی آموزش میدهند؛ ببینید چگونه آموزش میدهند. اگر کودکانشان را پرسشگر، خلاق، صبور، نظمپذیر، خطرپذیر، اهل گفتگو و تعامل و برخوردار از روحیۀ مشارکت جمعی و همکاری گروهی تربیت میکنند، مطمئن باشید که آن کشور در چند قدمی توسعۀ پایدار و گسترده است.»
از «نفس کشیدن» تا «سفر کردن» تا «مهرورزی» به آموزش نیاز دارد. بخشی از سلامت روحی و جسمی ما در گرو «تنفس صحیح» است. آیا باید در جوانی یا میانسالی یا حتی پیری، گذرمان به یوگا بیفتد تا بفهمیم تنفس انواعی دارد و شکل صحیح آن چگونه است و چقدر مهم است؟! به ما حتی نگاه کردن را نیاموختند. هیچ چیز به اندازۀ «نگاه» نیاز به آموزش و تربیت ندارد. کسی که بلد است چطور ببیند، در دنیایی دیگر زندگی میکند؛ دنیایی که بویی از آن به مشام بینندگان ناشی نرسیده است.
هزار کیلومتر، از شهری به شهری دیگر میرویم و وقتی به خانه برمیگردیم، چند خط نمیتوانیم دربارۀ آنچه دیدهایم بنویسیم. چرا؟ چون در واقع «ندیدهایم». همه چیز از جلو چشم ما گذشته است؛ مانند نسیمی که بر آهن وزیده است. اگر حرف مولوی درست باشد که «فرع دید آمد عمل بیهیچ شکر پس نباشد مردم الا مردمک»، باید بپذیریم که آدمیت ما به اندازۀ مهارت ما در «نگاه» است.
جان راسکین، آموزگار بزرگ نگاه، در قرن نوزدهم میگفت: «اگر دست من بود، درس طراحی را در همۀ مدارس جهان اجباری میکردم تا بچهها قبل از اینکه به نگاههای سرسری عادت کنند، درست نگاه کردن به اشیا را بیاموزند.» میگفت: «کسی که به کلاسهای طراحی میرود تا مجبور شود به طبیعت و پیرامون خود، بهتر و دقیقتر نگاه کند، هنرمندتر است از کسی که به طبیعت میرود تا در طراحی پیشرفت کند.»(آلن دو باتن، هنر سیر و سفر، ص۲۶۹) اگر در خانه یا مدرسه، یاد گرفته بودیم که چطور نگاه کنیم، چطور بشنویم و چطور بیندیشیم، انسانی دیگر بودیم. انسانی که نمیتواند از چشم و گوش و زبان خود درست استفاده کند، پا از غار بدویت بیرون نگذاشته است؛ اگرچه نقاشیهای غارنشینان نشان میدهد که آنان با «نگاه» بیگانه نبودند.
من پدرانی را میشناسم که در آتش محبت فرزندانشان میسوزند و برای رفاه و آسایش آنان سر از پا نمیشناسند، اما تا دهۀ هفتاد یا هشتاد عمرشان ندانستند که فرزندانشان بیش از خانه و ماشین، به آغوش گرم او نیاز دارند و او باید آنان را لمس میکرد و میبوسید و دست محبت بر سر و روی آنان میکشید. بسیارند پدرانی که نمیدانند اگر همۀ دنیا را برای دخترشان فراهم کنند، به اندازۀ یکبار در آغوش گرفتن او و بوسیدن روی او، به او آرامش و اعتماد به نفس نمیدهد.
در جامعهای که از در و دیوار آن، سخن از حق و باطل میبارد، کسی به ما یاد نداد که چگونه از حق خود دفاع کنیم یا چگونه حق را مراعات کنیم و مسئلۀ «حق و باطل» را به حقوق افراد گره نزنیم. عجایب را در آسمانها میجوییم، ولی یکبار به شاخۀ درختی که جلو خانۀ ما مظلومانه قد کشیده است، خیره نشدهایم. نگاه کردن، شنیدن، گفتن، نفس کشیدن، راه رفتن، خوابیدن، سفر کردن، بازی، تفریح، مهرورزی، عاشقی، و اعتراض، بیشتر از املا و انشا نیاز به مربی و آموزش دارد.
@salehinlenjan
هو
✍🏻..حقیقت صوم بر می گردد به تجرد نفس .منتهی تجرد نفسی که نه به طور کلی از عالم طبیعت جدا شود برود ، بلکه یک نحوی از ناحیۀ بدن با عالم ماده و طبیعت هم مرتبط باشد. و چون انسان برزخ بین این دو عالم است لذا اگر توجه او با عالم ظاهر بیشتر باشد از عالم باطن منصرف می شود , رابطۀ او با غیب کمتر می شود این باعث می شود نفس باید به آنچه که مربوط به ذات اوست و شکار کند از شکارهای ذاتی خودش منسلخ می شود. اما اگر آمدیم ارتباط نفس را در این مقام برزخیت بین او و ظاهر که بدن است، این ارتباط را کم کردیم ،از آن طرف اگر نفس قوتی هم دارد بیکار هم نیست
و لذا به تعبیر جناب مولوی می گوید که به محض اینکه شکم را از طعام و از نان خالی کردی، یعنی توجه ات را از اینسوی عالم کم کردی می بینی آن دهن دیگرت باز می شود آن حقیقت دیگرت دهن باز می فرماید. و لذا تا نفس توجه به بدن دارد احساس ادراکات او و تشرف او به عالم غیب کم می شود. و لذا کانه مثل اینکه از آن طرف دهن بسته ای دارد دهن باز نیست . این اشتغالات به عالم ماده آنچنان کرد که او از عالم غیب منصرف شد. اما به محض اینکه با روزه توانست این دهن ظاهری را ببندد و غذای جسمی را منقطع کند از آن طرف می بینید دهن باطنی اش باز می شود.
جناب مولوی فرمودند که گر تو این انبان زنان خالی کنی پر ز گوهرهای اجلالی کنی این گوهر های اجلالی کدام گوهر است؟ آنان گوهرهایی هستند که از عالم غیب در نفس اجلال نزول می فرمایند.فقط کافی است این انبان شکم از اینسوئی ها تخلیه شود، که تا جهنم شکم ،آتش او خاموش شد آتش دل افروخته می شود..
🔈گزیده ایی از جلسات اسرار روزه استاد صمدی آملی
@salehinlenjan
هرکس مجموعهٔ کردار و نیات خود است ، و جمیع اعمال و نیاتش بذرهائی است که در خود می افشاند و خود همان بذرها می شود ، و اخلاق وی ملکات ذاتش و صفات لازمش می گردند و همیشه با آن ها محشور است ، و آن ها او می شوند و او آنها.
استاد علامه حسن زاده آملی
نصوص الحکم بر فصوص الحکم ، فص ۴۰ ، صفحه ۲۲۹
@salehinlenjan
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
جنگ نرم با جنگ سخت 6 تفاوت عمده دارد:
تفاوت اول: مهمات و تجهیزات جنگ سخت، توپ و تانک و گلوله و نارنجک و… است و این مهمّات بر جسم افراد آسیب وارد میکند، ولی مهمّاتِ جنگ_نرم ، شبهه و شایعه و گناه و فحشا است و قلب و مغز انسانها را هدف میگیرد.
تفاوت دوم: عرصۀ پیشروی و حملۀ دشمن در جنگ سخت، آسمان و زمین و دریاست، امّا عرصۀ پیشروی دشمن در جنگ_نرم خانواده، مدارس و دانشگاهها و اذهان است.
تفاوت سوم: در جنگ سخت، هدف دشمن فتح خاک یک کشور است، امّا در جنگ_نرم ، هدف دشمن تسخیر قلب و مغز مردم یک کشور است.
تفاوت چهارم: در جنگ سخت، درگیری موقتیست و دشمن گاهی به استراحت و تجهیز خود میپردازد و نیروهای خودی نیز میتوانند از این فرصت به عنوان تنفس جنگی استفاده کنند، امّا در جنگ_نرم حملۀ دشمن طی ۲۴ ساعت شبانه روز، ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال ادامه دارد و فرصت استراحت نیست.
تفاوت پنجم: کشتهشدگان در جنگ سخت «شهید» نامیده میشوند و مقدس هستند و محل تجمع آنان گلزار شهداست، ولی کشتهشدگان در جنگ_نرم «کوردل» نامیده میشوند و اصلاً مقدس نیستند و محل تجمع آنها در مراکز فحشا و گناه و کانالها و صفحات فاسد و شبههافکن است.
تفاوت ششم: به آسیبدیدگان در جنگ سخت «جانباز» میگویند که دارای احترامند، اما به آسیبدیدگان در جنگ_نرم «بیتفاوت» گفته میشود.
درک تفاوت پنجم و ششم برای فعالین فرهنگی بســــــــــیار مهم است.
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
🔆 قابل توجه حافظان کل قرآن بسیجی
🔰آغاز ثبتنام آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن با امکان حضور اتباع خارجی
🔹ثبتنام هجدهمین دوره آزمونهای ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به همت معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم آغاز شد.
🔗 iqna.ir/00HIlY
@quranbsj_ir
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
سلام
☺️ اگر میخواید حافظ قرآن بشید....
😉 یا اگر دوست دارید چند سوره مورد علاقه تون رو حفظ کنید...
و فرصت شرکت در کلاس حضوری ندارید ما براتون برنامه خاص داریم😍
🔆 برای ثبتنام و شرکت در آموزش های مجازی دارالقرآن بسیج به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://survey.porsline.ir/s/9NCrXlv0
👌 پس از ثبت نام کارشناسان ما با شما تماس میگیرند لطفا منتظر بمانید.
💢همراه با اعطای مدرک معتبر
#دارالقرآن_بسیج
@quranbsj_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 از شبهه نباید رنجید / این شبههها مثل این تحریمهاست؛ ما را وادار میکند بیشتر فکر کنیم / مراقب باشیم حرف سست نزنیم
🔻 رهبر انقلاب: از شبهه هم نباید رنجید. نرنجیم؛ بالاخره شبهه است و وجود دارد. مرحوم آقای مطهری (رضواناللّهعلیه) خودش شبهه را کشف میکرد، زودتر میفهمید و بنا میکرد روی آن فکر کردن.
برای مواجههی با شبهه بایستی کاملاً آماده شد. من میخواهم این را عرض بکنم حتی این شبههها مثل این تحریمهاست، این تحریمها اگر نبود مطمئن باشید ما این پیشرفتهای صنعتی و فنی را نمیداشتیم... نه قطعه میفروختند، نه علم میفروختند، نه فناوری میفروختند ناچار شدیم خودمان اقدام کنیم.
شبهه هم همینجور است، شبهه هم ما را وادار میکند بیشتر فکر کنیم، بیشتر مطالعه کنیم، بیشتر مراجعه کنیم، بیشتر مشورت کنیم، بیشتر از کسی که بیش از ما میفهمد سئوال کنیم، شبهه هم از این قبیل است.
مراقب باشیم حرف سست نزنیم. ۱۴۰۱/۱۲/۴
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_خبرگان
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 جمهوری اسلامی، دین را در کنار مردمسالاری و آزادی گذاشته است/ این کار نقشه سردمداران لیبرال دموکراسی را ابطال میکند
🔻 رهبر انقلاب: بعضی از دشمنیها با جمهوری اسلامی، دشمنی سیاسی است. مثلا در قضیهی فلسطین جمهوری اسلامی یک موضعی دارد، قدرتها یک موضع دیگری دارند؛ دشمنی ایجاد میشود. اینها خیلی مهم نیست. آنی که از اینها مهمتر است آن دشمنی ذاتی است. ذات جمهوری اسلامی این دشمنی را بوجود میآورد.
بعضی هستند که معتقدند در همهی مسائل کوچک و بزرگ باید نسخهی غرب را آدم عمل بکند. نسخهی غرب هم لیبرال دموکراسی است. یعنی اصلاً دین و این حرفها در آن وجود ندارد. خود سردمداران لیبرال دموکراسی با پرچم لیبرالیسم و پرچم دموکراسی نقشهی تسلط بر دنیا را کشیدهاند.
جمهوری اسلامی وقتی میآید مردمسالاری را میآورد، آزادی را هم میآورد. منتها قید دین را هم در کنارش میگذارد، آن نقشه را به هم میزند. خود نفس گذاشتن دین در کنار مردمسالاری، دشمندرستکن است. دلیلش هم همین است که نقشهی آنها را ابطال میکند. ۱۴۰۱/۱۲/۴
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_خبرگان
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 هیچ کس نمیتواند قویبودن بنیهی مردمی جمهوری اسلامی را کتمان کند
🔻 رهبر انقلاب: یک حقیقتی در جمهوری اسلامی وجود دارد که هیچکس نمیتواند کتمان کند و آن قوی بودن بنیهی مردمی جمهوری اسلامی است؛ جمهوری اسلامی از لحاظ بنیهی مردمی انصافاً در دنیا بینظیر یا کمنظیر است.
آنجایی که نظام احتیاج دارد به خدمات، مردم وارد میشوند.
یادتان است اول کرونا مردم چه کردند؟ واقعاً چه کردند. آنجایی که یک بلای طبیعی میآید، آنچنان صحنهی کار و فعالیت و خدمت شلوغ میشود که انسان واقعاً حیرت میکند.
در مسائل سیاسی، این راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال که حالا جلوی چشممان است دیگر. کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد؟ ۱۴۰۱/۱۲/۴
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_خبرگان
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 راهپیمایی ۲۲ بهمن نمونهای از ثروت ملی ماست
🔻 رهبر انقلاب: این راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال که حالا جلوی چشممان است دیگر. کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد؟... برای یک مسئلهی سیاسی چهل و چند سال مردم پشت سر هم در شرایط غالباً سخت هوا و شرایط سخت فضایی سرمای زمستان، گاهی برف، مردم این جور حضور پیدا کنند هر سال پشت سر هم. این خیلی چیز عجیبی است. ما عادت کردهایم واقعاً.
از لحاظ کثرت جمعیت از لحاظ تنوع جمعیت. نسلهای گوناگون. پیرزن و پیرمرد پشت خمیده. نوجوان نورسیده. انواع و اقسام آدمها با انواع و اقسام سلائق، همه شرکت میکنند این مردمند دیگر. پشتوانهی مردمی یعنی این. بنیهی مردمی یعنی این. خب. این یک ثروت ملی است.
این را جمهوری اسلامی دارد. این یک ثروت ملی است. فقط که نباید افتخار کنیم به ثروت ملی. در قبال ثروت ملّی وظیفهای وجود دارد و آن حفظ و ازدیاد است. ۱۴۰۱/۱۲/۴
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_خبرگان
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #برش_دیدار | رهبر انقلاب، صبح امروز: مجلس خبرگان حساسترین مجمع نظام است
🔻 در مجموعهی نظام ما هیچ مجمع دیگری نداریم که حساسیت او و اهمیت او به قدر این مجلس باشد. یعنی این مجلس هم تعیین کنندهی رهبری است، هم تضمینکنندهی رهبری است. یعنی این مجلس است که باید مراقبت کند و تضمین کند که رهبری وجود دارد و شرایط رهبری محفوظ است. این به عهدهی این مجلس است. یعنی حدوثاً و بقائاً رهبری را در واقع این مجلس است که تشخیص میدهد و تعیین میکند و تأیید میکند و آری یا نه میگوید در این زمینه. این خیلی مهم است این. دیگر از این مهمتر واقعاً برای نظام چیست؟
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_خبرگان
💻 Farsi.Khamenei.ir
"یک تبدیل اعجاز آمیز!"
☆ ذهن بشری با "ذکر الهی"، قابلیت آن را دارد تا تبدیل به "ذهن الهی" شود، مشروط بر آنکه "ذکر" از زبان فراتر رود، در وجود آدمی جریان یابد، و مفهوم آن در اندیشه و اعمالش به ظهور رسد.
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
26.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐آغاز به کار جشنواره تربیتی
🌳شجرهی طوبی
با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران
🔅اتفاقی جدید و تازه
🔅رویدادی نو و جذاب
🔅کاری مهم و راهبردی
⚡️اولین جشنواره تربیتی کشور، ویژه دغدغهمندان حوزههای تربیتی و پرورشی
🔰فقط تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ فرصت هست
🎁همراه با ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
(یک میلیارد و پانصد میلیون ریال) هدایای نقدی و فرهنگی
✅️جهت اطلاع از جزئیات جشنواره به #رسانه_اختصاصی_جشنواره مراجعه فرمایید👇
https://eitaa.com/joinchat/2754806015Cd85e34fd44
@shajareyetoba
@quranbsj_ir
✅ سحر خیزی
آیت الله نصرالله شاه آبادی نقل می کنند:
موضوع دیگری که مرحوم والد به آن عنایت ویژه ای داشتند و آن را در قرب به حق مؤثر می دانستند، بیداری شب و سحر خیزی بود...
می فرمودند:
« اگر برای نافله ی شب بیدار شدید برای نافله خواندن آمادگی روحی ندارید، بیدار بمانید. بنشینید، حتی چای بخورید. انسان بر اثر همین بیداری، آمادگی برای عبادت را پیدا می کند.»
همچنین می فرمودند:
«بیداری سحر، هم برای مزاج مادی مفید است و هم برای مزاج معنوی.»
در منبرهایشان مکررا می فرمودند:
«برای دنیایتان هم که شده، سحرها بیدار شوید. چون بیداری سحر، وسعت رزق، زیبایی چهره و خوش اخلاقی می آورد.»