eitaa logo
شبکه تربیتی صالحین
731 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
458 فایل
کانال را جهت تقویت شبکه تربیتی صالحین راه اندازی نموده ایم
مشاهده در ایتا
دانلود
ذکر صالحین ⚜ 🌼ﺍﻗﺘﺪﺍﺀ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﺑﻪ ﺍﺫﺍﻥ ﮔﻮﻳﺎﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﮔﻮﻳﺎﻥ 🔸ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺁیت ﺍلله آقا ﺷﻴﺦ ﺟﻮﺍﺩ ﺍﻧﺼﺎﺭﻯ ﻫﻤﺪﺍﻧﻰ (ﺭﻩ) ﻣﻰ‌ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ : ﺭﻭﺯﻯ ﻭﺍﺭﺩ ﺩﺭِ ﻣﺴﺠﺪ ﺷﺪﻡ. ﺩﻳﺪﻡ ﭘﻴﺮﻣﺮﺩﻯ ﻋﺎﻣﻰ ﻭ ﻋﺎﺩّﻯ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻭ ﺻﻒ ﺍﺯ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ، ﺩﺭ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺍﻭ ﺻﻒ ﺑﺴﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺮﻣﺮﺩ، ﺧﻮﺩ ﺍﺑﺪﺍً ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺻﻔﻮﻑ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺍﻃّﻠﺎﻋﻰ ﻧﺪﺍﺷﺖ. ﻣﻦ ﻣﻰ‌ﺩﺍﻧﺴﺘﻢ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺮﻣﺮﺩ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺩ ﺍﺫﺍﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ؛ ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺩﺍﺭﻳﻢ : ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﻯ ﻭﺍﺟﺐ ﻳﻮﻣﻴّﻪ ﺧﻮﺩ، ﺍﺫﺍﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻫﺮ ﻧﻤﺎﺯﻯ ﺭﺍ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﺩﻭ ﻭﺻﻒ ﺍﺯ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﮕﻮﻳﺪ یک ﺻﻒ ﺍﺯ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍ ﻣﻰ‌ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺯﺍﻯ ﺁﻥ ﻓﻴﻤﺎﺑﻴﻦ ﻣﺸﺮﻕ ﻭ ﻣﻐﺮﺏ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ. 🌴ﺁﺭﻯ! ﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﻣﻠﻜﻮﺗﻰ ﺍﺫﺍﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺍﺫﺍﻥ ﮔﻮﻳﺎﻥ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﮔﻮﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﻄّﻠﻊ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ. 📚 ﻣﻌﺎﺩﺷﻨﺎﺳﻰ جلد 7، صفحه 258 ┄┄┅┅┅❅🌷❅┅┅┅┄┄ https://eitaa.com/salehinlenjan
رهبر معظم انقلاب سال 79 که ما هنوز با تهاجم فرهنگی همه جانبه امروز روبرو نبودیم، فرمودند: " من از همه ‏ی شما نگران‏ترم؛ از زمان حیات مبارک امام هم من نگران مسائل بوده‏ ام. بنابراین لازم است نگرانی باشد؛ اما علاج نگرانی مبارزه است؛ مبارزه ‏ی در خور و شایسته، ورود در میدان، فکر کردن این میدان، میدانی است که بیش از همه ‏ی میدانها، فکر در آن اهمیت دارد مطالعه کردن، کار خبره ‏وار انجام دادن، بموقع وارد میدان شدن، دشمن را کاملًا شناختن و روشهای او را سنجیدن " ۷۹/۱۱/۲۷ دوستان گرامی دقت کنید ، خیلی از افراد از کلیپ فوق ( مصاحبه با دختری که در نمایشگاه کتاب میزبان رهبر بود) نتیجه های عجیب و غریب و گاها فضایی گرفتند و با مراجعه به پی وی بنده توضیح خواستن . دوستان گرامی اول از همه اینکه رهبر معظم انقلاب یکی از بزرگترین و فهیم ترین جامعه شناسان هستن و مطمئن باشید دلیل این کار ایشون رو اگر نمی‌فهمیم نباید به سادگی رد کنیم. در همین کانال بارها گفتیم که امر به معروف و نهی از منکر و حتی جهاد تبیین مهربانی و عطوفت و رأفت میخواهد خصوصا اگر بشود با گفتگو مطالب را پیش برد حتما نیاز هست در جامعه، که متاسفانه همان موقع کسانی بودند که بنده رو مورد ضربات کلماتشان گرفتند که اسمش امر و نهی است پس باید قاطعیت باشد که باز از سخنرانی ها و نصایح رهبری عزیز نمونه آوردیم که چرا باید مهربان و دلسوز بود . اینجا هم دقیقا همان حرف هست که به عمل در آمده ، جامعه نیازمند این پخش گسترده محبت هست تا جهل ها کم کم برطرف شود و فقط معاندین باقی بمانند که نیاز به برخورد امنیتی دارند . شما حتی می‌بینید این دختران ما حتی این کم حجابی را به حرام و حلال ربط نمیدهند و آن را امری دینی نمی‌دانند بلکه صرفا یک انتخاب فردی تلقی میکنند همین اشتباه تصحیح شود چه بسا عملکرد متفاوت ببینیم . https://eitaa.com/salehinlenjan
🔴‏آیت‌الله حائری شیرازی: به بچه‌هایتان سفارش کنید که بشوند، این عزّت شماست. طلبه شدن، خدمت بسیار بزرگی است. اگر بچه‌تان طلبه شده به او روحیه بدهید، او را تشویق و ترغیب کنید. اگر فرزندت دِلش می‌خواهد طلبه شود، سجدهٔ شکر کن.. او می‌خواهد ‎ شود. https://eitaa.com/salehinlenjan
2.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🎥 دهه هشتادی و نودی‌ها برای ماموریت آخرالزمان آماده میشن! سخنان جالب حاج حسین یکتا در نمایشگاه کتاب 🆘 @Roshangari_ir 🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
بسم الله الرحمن الرحیم توجه 🔊🔊🔊توجه🔊🔊🔊 آغاز پذیرش حوزه علمیه امام خمینی (ره) زرین شهر سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مقاطع متوسطه، دیپلم، دانشگاهی جهت ثبت نام مراجعه به حوزه علمیه امام خمینی (ره) زرین شهر شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر 52233468
💠 احادیثی از حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با موضوع " نحوه تعامل جوانان با والدین " 🔸 رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله ـ في صِفَةِ العاقِلِ ـ : يَستَكثِرُ قَليلَ الخَيرِ مِن غَيرِهِ، و يَستَقِلُّ كَثيرَ الخَيرِ مِن نَفسِهِ . 🔹 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در توصيف خردمند ـ فرمود : خوبى اندك ديگران را زياد مى‌بيند و خوبى‌هاى بسيار خود را اندك مى‌شمارد. ---------------- 🔸 ان رجلا جاء الى النبى صلى الله علیه و آله، فقال له: یا رسول الله ان ابوى بلغا من الکبر، انى الى منهما ما ولیا منى فى الصغر، فهل قضیتهما حقهما؟ قال: لا فانهما کانا یفعلان ذلک و هما یحبان بقاءک، و انت تفعل ذلک و ترید موتهما. 🔹 مردی خدمت رسول اکرم صلی الله علیه و آله آمد و عرض کرد: والدین من به سن پیری رسیده اند و من از آنها نگهداری میکنم آن چنان که آنها در کودکی به من خدمت کردند، آیا من حق آنها را ادا کرده ام؟ پیامبر اکرم فرمودند: نه، چرا که آنها به تو خدمت میکردند و رشد و حیات تو را انتظار داشتند اما تو به آنها خدمت میکنی در حالیکه انتظار مرگ آنها را میکشی. ---------------- 🔸 أتَی رَجُلٌ رَسُولَ اللَّهِ ص فَقَالَ یا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّی رَاغِبٌ فِی الْجِهَادِ نَشِیطٌ قَالَ فَقَالَ لَهُ النَّبِی ص فَجَاهِدْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَإِنَّک إِنْ تُقْتَلْ تَکنْ حَیاً عِنْدَ اللَّهِ تُرْزَقْ وَ إِنْ تَمُتْ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُک عَلَی اللَّهِ وَ إِنْ رَجَعْتَ رَجَعْتَ مِنَ الذُّنُوبِ کمَا وُلِدْتَ قَالَ یا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّ لِی وَالِدَینِ کبِیرَینِ یزْعُمَانِ أَنَّهُمَا یأْنَسَانِ بِی وَ یکرَهَانِ خُرُوجِی فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فَقِرَّ مَعَ وَالِدَیک فَوَ الَّذِی نَفْسِی بِیدِهِ لَأُنْسُهُمَا بِک یوْماً وَ لَیلَةً خَیرٌ مِنْ جِهَادِ سَنَةٍ 🔹 مردی خدمت پیامبر اکرم(ص) آمد و گفت: پدر و مادر پیری دارم که به خاطر انس با من مایل نیستند به جهاد بروم، رسول خدا(ص) فرمود: پیش پدر و مادرت بمان، قسم به آنکه جانم در دست اوست انس یکروز آنان با تو از جهاد یکسال بهتر است. (البته در صورتی که جهاد واجب عینی نباشد). ---------------- 🔸 عنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ شُعَيْبٍ، قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: إِنَّ أَبِي قَدْ كَبِرَ جِدّاً وَ ضَعُفَ، فَنَحْنُ نَحْمِلُهُ إِذَا أَرَادَ الْحَاجَةَ، فَقَالَ: إِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَلِيَ ذَلِكَ مِنْهُ فَافْعَلْ، وَ لَقِّمْهُ بِيَدِكَ، فَإِنَّهُ جُنَّةٌ لَكَ غَدا 🔹 ابراهیم بن شُعیب گوید: به امام صادق (علیه السلام) گفتم: من پدری دارم که بسیار پیر و شکسته شده است؛ و ما او را برای انجام حاجت و کارهایش بر دوش و در بَغَل می‌گیریم. حضرت فرمود: تا جایی که توان داری بر این کار ادامه بده، با دست خود برایش لقمه بگیر، که همانا برای فردایت سپری (در برابر آتش جهنم) خواهد بود. ---------------- 🔸 انَّ رَجُلًا سألَ رَسُولَ اللّهِ ما حَقُّ الْوالِدَيْنِ عَلى وَلَدِهِما؟ قالَ: هُما جَنَّتُكَ وَ نارُكَ. 🔹 مردى از رسول خدا پرسيد: حق پدر و مادر بر فرزند چيست؟ فرمود: آن دو بهشت و جهنّم تو هستند. 📝 يعنى احسان به آنان و رعايت حقوقشان علّت دخول در بهشت، و عدم رعايت احترام و حقوق آنان باعث ورود به آتش جهنم است. https://eitaa.com/salehinlenjan
اردوی زیارتی قم وجمکران مخصوص اعضای حلقه های صالحین پایگاه مقاومت بسیج امام حسین(ع)باباشیخعلی در روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۲،۰۲،۲۸آغاز ودر روز جمعه ۱۴۰۲،۰۲،۲۹پایان یافت. ⚘پایگاه مقاومت بسیج امام حسین(ع)باباشیخعلی⚘ ⚘حوزه مقاومت بسیج امام خامنه ای(مدظله العالی)⚘ ⚘ناحیه مقاومت بسیج لنجان⚘
📌قسمت دهم مسابقه نهج البلاغه 🔰امیرالمومنین علیه‌السلام در ادامه اوصاف پرهیزکاران می فرماید: 👈 وصف چهارم 🔹وَ حَاجَاتُهُمْ خَفِيفَةٌ 🖊اشاره به نيازهاى محدود آنها شده است; نه همچون دنيا پرستان زراندوز که مانند جهنم هر چه بيابند باز هم «هل من مزيد» مى گويند. به يقين روح قناعت و حاجات خفيف، انسان را از بسيارى از گناهان در امان مى دارد و فکر او را براى پيمودن راه حق راحت تر مى کند و همان گونه که امام عليه السلام در يکى از گفتارهاى کوتاه و پرمعنوى فرموده، سبکبار مى شوند و ملحق مى گردند. 📝ادامه دارد... https://eitaa.com/salehinlenjan
تبیین سه کلیدواژۀ عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی توسط رهبر انقلاب 🔹در سیاست خارجی وقتی می‌گوییم عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی. ما در طول این سال‌ها داشتیم مواردی را که دیپلماسی ما، تعبیر درست در قبالش همین تعبیر «التماسی» است، «دیپلماسی التماسی». ممکن است لحن‌مان هم التماس‌آمیز نبوده اما باطن قضیه التماس بوده. عزت یعنی نفی این‌جور دیپلماسی، نفی چشم‌دوختن به‌دست و زبانِ این و آن. این شخصیت پخته‌ی سیاسی قدیمی فلان کشور این‌جوری گفت، این‌جوری قضاوت کرد، آن یکی این‌جوری گفت، این‌جوری اقدام می‌کنند. عزت یعنی ما چشم‌مان و نگاهمان به این چیزها نباشد، تکیه‌مان به اصول خودمان باشد. 🔹حکمت یعنی در همه‌ی تعامل‌های دوجانبه و چندجانبه خردمندانه عمل کنیم. اندیشیده عمل کنیم. محاسبه‌شده عمل کنیم. از اظهار نظرهای دفعی و ارتجالی و حساب‌نشده پرهیز کنیم. حکمت یعنی هر کاری که می‌کنیم، پشتوانه فکری و عقلانی داشته باشد. اندیشیده باشد، محاسبه‌شده باشد. 🔹مصلحت یعنی شناختن موارد انعطاف. یک جاهایی باید انعطاف داشت. انعطاف منافات با اصول ندارد. حفظ اصول با امکان انعطاف با هم می‌سازند، می‌توان یک جاهایی انعطاف به خرج داد. بنده یک وقتی چند سال قبل از این گفتم: «نرمش قهرمانانه»؛ بد فهمیده شد، هم بعضی‌ها در خارج بد فهمیدند، یک محاسبه‌ی دیگر کردند، در داخل هم بعضی از خودهایمان بد فهمیدند معنای این را. انعطاف یک جاهایی لازم است، بایستی انجام بگیرد. همان معنایی که ما در تقیه معنا کردیم ــ در بحث امامت، بنده مفصل راجع به تقیه صحبت کردم ــ تقیه یعنی وقتی شما در یک جایی دارید حرکت میکنید، به یک صخره‌ای میرسید که از آن عبور نمی‌توانید، یک راهی پیدا کنید از کنار صخره و عبور کنید. انعطاف یعنی این. معنایش این نیست که ما از ادامه‌ی راه پرهیز کردیم و عقب‌نشینی کردیم، نه. به جنگ صخره نرفتیم، انعطاف پیدا کردیم، توانستیم راه دیگری را پیدا کنیم. https://eitaa.com/salehinlenjan