#کار_تشکیلاتی
♦️ آچار کشی تشکیلات
♦️هر تشکلی باید روز به روز برای بهتر شدنش تلاش کند. نکتههایی وجود دارد که اعضای تشکل با توجه به آنها میتوانند مجموعه خود را بالندهتر کنند:
۱- هیچگاه نباید هدف از تأسیس تشکل را گم کرد. همواره #اهداف خود را مرور کنیم و مسیر حرکت را براساس آن تنظیم کنیم.
۲_ تشکیلات باید منجر به رشد اعضای خودش شود و لازمه رشد در هر کاری #اخلاص است.
۳- کار تشکیلاتی بدون #برنامه پیش نمیرود. برای هر دوره زمانی برنامهریزی کنیم و در پایان، میزان تحقق برنامه را رصد کنیم.
۴- برای مطرح شدن و کسب اعتبار، همواره ببینید کدام #کار_زمین_مانده است که با اهداف تشکل همخوانی دارد. لازم نیست بچههای انجمن، همان کار بچههای دفتر تحکیم را انجام دهند یا بچههای بسیج همان کار بچههای جامعه اسلامی را. ببینید کدام کار مغفول مانده، آن را انجام دهید.
۵- باید هم #عضو_گیری کنیم و هم #عضویابی. با فراخوانهای عمومی عضوگیری کنید و با حضور در بین بچهها و در کف دانشگاه، عضویابی کنیم.
📚 منبع: استاد #رحمت_الله_بادفر مدرس حوزه امور تشکیلاتی
#جمعه_های_تشکیلاتی
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
#قصه_خوانی
🐍قصه مار🐍
♧قصه ای کودکانه برای یادگیری احترام به طبیعت و حیوانات♧
مار تویی که نام قدیم آن حبشه است. یکی از کشورهای قاره آفریقاست. نژاد مردم این کشور گالا، امهر، تیگره و بعضی نژادهای دیگر است. دین مردم مسیحی، اسلام و آنیمیسم است. زبان رسمی امهری و عربی است. پایتخت اتیوپی کشور آدیس آباباست و حکومت آن جمهوری مارکسیستی نظامی است. داستان زیر یکی از افسانه های این کشور است.
یکی بود، یکی نبود. مار بزرگ و بدجنسی بود که گاوها و انسان ها را می خورد. روزی عده ای شکارچی دنبال مار کردند تا او را بگیرند و بکشند. مار به باغی فرار کرد. در آنجا باغبانی سرگرم کار بود. مار به باغبان گفت: «مرا پنهان کن! آنها می خواهند مرا بکشند!» باغبان که خیلی مهربان بود، دلش به حال مار سوخت و او را در سوراخی پنهان کرد.
کسانی که برای کشتن مار آمده بودند، هرچه گشتند نتوانستند او را پیدا کنند و عاقبت خسته شدند و از باغ بیرون رفتند. وقتی آنها خوب از باغ دور شدند، مار از توی سوراخ بیرون آمد و به باغبان گفت: «من گرسنه ام و باید غذا بخورم. حالا تو را میخورم.»
باغبان به مار گفت: «من تو را از دست شکارچی ها نجات دادم. اما حالا تو می گویی که می خواهی مرا بخوری! این کار زشت و بدی است. تو مار خیلی بدی هستی»
مار گفت: «من بد نیستم. انسان ها بد هستند. از هر کسی بپرسی، همین را به تو خواهد گفت. انسان ها بد هستند، اما موجودات دیگر بد نیستند. مارها بد نیستند.»
باغبان و مار پیش درخت رفتند تا از او بپرسند که کدام یک درست می گویند.
درخت گفت: «من اینجا، نزدیک جاده قرار دارم. وقتی آفتاب در وسط آسمان می تابد و هوا خیلی گرم می شود، انسان ها اینجا می آیند و زیر سایه من می نشینند و استراحت می کنند. من برای آن ها مفید هستم. اما آیا آن ها هم برای من فایده ای دارند؟ نه! آن ها تبرهایشان را می آورند و مرا می برند تا هیزم درست کنند. درخت ها خوب هستند، اما انسان ها بد هستند. بنابراین مار می تواند باغبان را بخورد.»
باغبان گفت: «ما از رودخانه هم می پرسیم.» بنابراین آنها رفتند و نظر رودخانه را پرسیدند.
رودخانه گفت: «من برای انسان ها مفید هستم. اما آیا آنها قدر مرا می دانند؟ من به انسان ها آب میدهم. این کار خوبی است. آب های من، مزرعه های آنها را آبیاری می کنند. آیا آنها قدر محبت را می دانند؟ نه آن ها خشمگین می شوند و مرا آلوده می کنند و به سوی من سنگ پرت می کنند. انسان ها بد هستند. بنابراین مار می تواند باغبان را بخورد.»
باغبان گفت: «از سبزه هم می پرسیم.» و سپس رفتند و نظر سبزه را پرسیدند.
سبزه گفت: «من برای انسان ها مفید هستم. من به گاوهایشان غذا می دهم. آنها از سبزه ها و علف ها کلاه درست می کنند و علف ها را روی سقف خانه هایشان می گذارند. اما آیا انسان ها قدر مرا می دانند؟ نه! وقتی در باغ های آن ها می رویم، همه خشمگین می شوند و مرا از خاک بیرون می کشند و اشغال هایشان را روی من می ریزند و وقتی خشکیده میشوم، مرا می سوزانند. انسان ها بد هستند. بنابراین مار می تواند باغبان را بخورد!»
وقتی داشتند در جاده به راه خود می رفتند، باد از راه رسید. آنها از باد هم پرسیدند. باغبان گفت: «چند نفر می خواستند مار را بکشند. مار از من خواست تا جانش را نجات دهم. من هم همین کار را کردم. بعد خواست مرا بخورد. من به او گفتم این کار بد است. او گفت: «همه انسان ها بد هستند. بنابراین من تو را می خورم.»
مار گفت: «ما از درخت و رودخانه و سبزه پرسیدیم. همه گفتند: «انسان ها بدند. مار می تواند باغبان را بخورند. من گرسنه هستم و غذا می خواهم.»
باد گفت: «همه موجودات می خواهند زنده بمانند و زندگی کنند. همه موجودات آنچه را می خواهند انجام می دهند. همه موجودات می خواهند خوشحال باشند. درخت می خواهد زندگی کند. رودخانه می خواهد روان باشد و به دریا بریزد. سبزه می خواهد رشد کند. مار می خواهد غذا بخورد. انسان ها برای آتش به چوب احتیاج دارند و می خواهند در باغچه هایشان گیاه بکارند. همه ما می خواهیم خوشحال و راضی باشیم. بنابراین بیایید برقصیم و شادی کنیم.»
بعد باد رقصید، سبزه رقصید، شاخه درخت رقصید، آب رودخانه رقصید و مار هم رقصید. وقتی باغبان دید همه آنها به رقص در آمده اند به سرعت فرار کرد و به خانه خودش رفت، چون او هم می خواست زنده بماند و شاد باشد.
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
🏴 #هفت_مصیبتِ_شام از زبان امام سجاد علیه السلام...
✨از امام سجاد علیه السلام پرسیدند:
سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟
◼️ در پاسخ سه بار فرمودند :
الشّام، الشّام، الشّام...امان از شام !
🏴 در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر ، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود:
◼️1⃣ ستمگران در شام اطراف ما را باشمشیرها احاطه کردند و بر ما حمله مینمودند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل میزدند.
◼️2⃣ سرهای شهداء را در میان هودجهای زنهای ما قرار دادند. سر پدرم و سر عمویم عباس(علیه السلام) را در برابر چشم عمههایم زینب و ام کلثوم(علیها سلام) نگهداشتند و سر برادرم علی اکبر و پسر عمویم قاسم(علیه السلام) را در برابر چشمان خواهرانم سکینه و فاطمه میآوردند و با سرها بازی میکردند، و گاهی سرها به زمین میافتاد و زیر سم سُتوران قرار میگرفت.
◼️3⃣ زنهای شامی از بالای بامها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامهام افتاد و چون دستهایم را به گردنم بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم. عمامهام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزاند.
◼️4⃣ از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و میگفتند: «ای مردم! بکُشید اینها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند؟!»
◼️5⃣ ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را در خانه یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها میگفتند: اینها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را (در خیبر و خندق و ...) کشتند و خانههای آنها را ویران کردند . امروز شما انتقام آنها را از اینها بگیرید.
◼️6⃣ ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت.
◼️7⃣ ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شبها از سرما، آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن، همواره در وحشت و اضطراب به سر میبردیم...
🏴 صلی الله علیک یا سیدالساجدین ، الامام العارفین ، زین العابدین..
#محرم
#شام
📚 تذکرة الشهداء
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
#تلنگر
❓مواردی که به آنها غیب گفته میشود👇👇
۱-خداوند
هر چند خداوند از هر پیدایی پیداتر است و آشکارتر از او یافت نمی شود و به فرمایش امام حسین در دعای عرفه «هیچ وقت تو غایب نبوده ای تا نیازمند دلیلی باشی تا بر وجودت دلالت نماید»؛ ولی چون از دیدگان ظاهری پنهان است بر او غیب اطلاق می شود.
2- وحی
3- امام عصرحضرت مهدی (علیه السلام): در روایتی از امام صادق (علیه السلام) قیام حضرت امام عصر (ع) از مصادیق غیب شناسانده شده است.
4- ملائکه 5- بهشت و جهنم 6-عقاب و ثواب
✍️علم غیب سه نوع است
👈۱-خاص خداوند علم مخزون یامکنون
👈۲-خاص انبیا و اولیا که درصورت مصلحت خداوند دراختیار آنان قرار میدهد
👈۳- معلوماتی که برخی از ان اگاهند ولی نوعاً مردم آنرا نمیدانند مثل علم جفر..
تفسیر نمونه
#حضرت_آیه_جوادی_آملی(حفظه الله)
ایمان به غیب و مصونیت از ریب، دو ویژگی متقیان
در این جمله مبارکه ﴿ الَّذِینَ یؤْمِنُونَ بِالْغَیبِ ﴾ عنایت فرمودید [که] اوّلین صفتی که خدای سبحان برای اهل تقوا ذکر میکند، ایمان به غیب است. ایمان در برابر شکّ و ریب است چه اینکه غیب در برابر شهادت است. کافر و منافق که در مقابل متقیناند، آنها گرفتار ریب و شکّاند: ﴿ فَهُمْ فِی رَیبِهِمْ یتَرَدَّدُونَ ﴾ ؛ امّا مؤمن در امان است؛ یعنی عقیدهای که دارد مصون از ریب و شکّ است.
👌✅اگر عقیده در امان نباشد، انسان یا کافر است یا منافق، زیرا شک، ریب و مانند آن، آفت اعتقاد است؛ ولی اگر یک اعتقادی در امان بود؛ یعنی تزلزل و شک به آن راه پیدا نکرد، این عقیده به حالت ایمان درمی آید، میشود «ایمان» [و] صاحب آن عقیده را میگویند «مؤمن»...
#ما_ملت_امام_حسینیم
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
#تربیتی
🔰 *اراده و تشکیل شخصیت*
🔻وراثت، محیط، مربی و اراده چهار عامل شکل دهنده شخصیت هستند. در این میان تأثیر اراده از سایر عوامل برجستهتر است. به طوری که میتواند اثر سه عامل دیگر را تقویت یا تضعیف و خنثی کند. حال اگر اراده ما در مسیر اراده الهی قرار گیرد، اراده خدا پشت اراده ما قرار میگیرد. محیط جبهه زمینهای بود تا بچه ها در مسیر اراده خدا قرار گیرند. بنابراین محیط مؤثر است، اما نه به اندازه اراده. با اراده باید از محیط بهره برد. اگر مثبت است آن را تقویت کرد و اگر منفی است، اثر گذاشت و آن را خنثی کرد.
حجت الاسلام ماندگاری- الزامات تربیت در محیط دفاع مقدس- کرامت۴
#تربیت_در_محیط
#استاد_ماندگاری
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
#تربیت_کودک
🔶کودکان اغلب ۲ تا ۶ سال سن دارند که شروع به کتک زدن <دیگران> می کنند و این دیگران شامل تمام کسانی است که با #خواسته های آنان مخالفت کرده و از آن سرباز می زنند، از جمله والدینشان.
🔶بهتر است بدانید این نوع رفتار در کودکان تا سن ۶ سالگی #طبیعی و شایع است اما بعد از ۶ سالگی، کودک از نظر روند #تکاملی به مرحله ای می رسد که می تواند #تکانه های خود برای زدن، گازگرفتن و لگدزدن را کنترل و از انجام آن جلوگیری کند.
#کودک_پرخاشگر
#ما_ملت_امام_حسینیم
#من_محمد_را_دوست_دارم ❤️
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
هدایت شده از ماه امید
لینک ثبت نام دوره مجازی فرق و ادیان:
خواهران:
https://eitaa.com/joinchat/594477121C1953780986
برادران:
https://eitaa.com/joinchat/1002242113C9a1f526d09
مدیر گروه و کانال:
https://eitaa.com/mahdi03130313
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: یکشنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
میلادی: Sunday - 20 September 2020
قمری: الأحد، 2 صفر 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام
🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها)
💠 اذکار روز:
- یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام (100 مرتبه)
- ایاک نعبد و ایاک نستعین (1000 مرتبه)
- یا فتاح (489 مرتبه) برای فتح و نصرت
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹۶۱ق. احضار اسیران کربلا به مجلس یزید۱۲۰ق یا ۱۲۱ق یا ۱۲۲ق. شهادت زید بن علی فرزند امام سجاد (ع)، در پی قیام علیه حکومت بنی امیه۲۷۰. قتل صاحب زنج رهبر قیام زنگیان علیه خلیفه عباسی۱۳۹۰ق. درگذشت احمد امین عالم شیعی و نویسنده تفسیر الکبیر ( فروردین ۱۳۴۹ش)
📆 روزشمار:
▪️4 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها
▪️19 روز تا اربعین حسینی
▪️27 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام
▪️28 روز تا شهادت امام رضا علیه السلام
▪️33 روز تا وفات حضرت سکینه بنت الحسین علیها السلام
هدایت شده از حوزه شهدای فولادشهر
✔️اردوی تفریحی تربیتی حلقه صالحین پایگاه مقاومت بسیج امام محمد باقر علیه السلام فولادشهر
🆔http://eitaa.com/hozehshohada
#موعظه
فی الکافی عن الباقر (علیه السلام): کَان ابوذر یقول: یا مبتغَی العِلمَ! اِنَّ هَذا الْلِسانَ مِفتاحُ خَیرٍ و مِفتاحُ شَرٍّ، فَاخْتِمْ عَلیَ لسانِک کَمَا تَخْتِمُ عَلیَ ذَهَبِکَ و وَرِقک. (الشافی صفحه 588)
ای کسی که به دنبال علم هستی ، گویا این را می خواهد بیان کند که این علم را نیز فرا بگیر! آن دانش این است : این زبان تو مفتاح خیر است و مفتاح شرّ است.
✅ با این زبان می شود ذکر خدا را گفت، امر به معروف و نهی از منکر کرد، یک حقیقتی را در بین مردمی که جاهل یا معاند نسبت به آن حقیقتند فریاد کرد ، این ها همه کار زبان است. کار خودِ ابی ذر (رضوان الله علیه) هم کار زبانی بود. ( این ) مفتاح خیر است. و (همچنین) می شود با آن ، بین برادران مومن افساد کرد، دو به هم زنی کرد، شایعه پراکنی کرد، دروغ گفت و بسیاری از فسادهای دیگر(این مفتاح شرّ است). پس هم کلید یک گنجینه بی پایان خیر، هم کلید یک مجموعه بی پایان شر، زبان است. این عضو کوچک یک چنین تاثیر شگرفی دارد.
✅ (وَرِق) در عبارت حدیث، یعنی نقره. همچنان که بر ثروت خود، بر اندوخته های خود قفل می زنی، مهر می زنی، زبانت هم همین طور باشد. زبانت را نیز مُهر بزن. پول را که انسان در یک صندوق (قفل دار) می گذارد، معنایش این نیست که از آن استفاده نمی کند،
✅ معنایش این است که (از) استفاده بی مورد و نا به حق از آن بوسیله دیگران جلوگیری می کند. خودش هم هر وقت لازم داشت، از این پول مصرف می کند. زبان هم همین طور است. «اَختِمْ عَلی لِسانِک»، معنایش این نیست که گنگ شو و حرف نزن ، چنانچه خود جناب ابی ذر در شام، در مقابل معاویه، در مدینه، در مقابل خلیفه، این همه حرف زد؛ یعنی: این حرف در جای خود، به نحو درست مصرف بشود.
[ شرح حدیث از حضرت آیت الله امام خامنه ای ( مدظله العالی) مورخ 88/2/8 ]
❤️ مقام معظم رهبری ❤️
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
🌹🌹
🇮🇷هفته دفاع مقدس گرامیباد🇮🇷
۳۱ شهریورسال ۱۳۵۹ موقعی که صدام در مقابل تلویزیون عراق حاضر و قرار داد ۱۹۷۵ الجزائر را پاره و با دستور شروع جنگ وکمک ۴۴ کشور از جمله امریکا و شوروی با به پرواز در اوردن تعداد ۱۹۰ هواپیمای جنگی مکانهای صنعتی و فرودگاههای ایران را بمباران کردند و نیز ارزوی رسیدن به اهواز را طی یک هفته به نیروهای مسلح عراق اعلام کرد ۰۰
🚀🚀🚀
🌹🌹 امام خمینی( ره) دستور دفاع را صادر و مقابله با جنگ تحمیلی را دفاع مقدس نامید واین جنگ ۸ سال بطول انجامید که دراواخر جنگ شورای ملل عراق را متجاوز و شروع کننده جنگ معرفی نمود لذا امام فرمود ما دراین جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم و برای یک لحظه هم نادم و پشیمان نیستیم
امنیت واقتدار امروز وهمه دنیایمان مدیون ایثار و از خودگذشتگی وجانفشانی شهدا وایثارگران میباشیم ۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
#احادیث_ناب
🌷 هر كس فرزند خود را ببوسد ؛
🌷 خداوند بزرگ و بلند مرتبه ،
🌷 براى او كار نيک می نويسد .
🌷 و هر كس ،
🌷 فرزند خويش را شادمان كند ؛
🌷 خداوند نيز در روز قيامت ،
🌷 وى را شادمان می كند .
👈 پيامبر اکرم صلّی الله علیه و آله
📚 کتاب الكافى ، ج ۶ ، ص ۴۹
#محرم
#اربعین
#ما_ملت_امام_حسینیم
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
به مناسبت هفته دفاع مقدس
گفت: راستی جبهه چطوربود؟
گفتم : تا منظورت چه باشد .🙃
گفت: مثل حالارقابت بود؟🤔
گفتم : آری.
گفت:درچی؟ 😳
گفتم :درخواندن نماز شب.😊
گفت:حسادت بود؟گفتم: آری؛گفت: در چی؟ 😮
گفتم:درتوفیق شهادت.😇
گفت: جرزنی بود؟ 😳
گفتم: آری؛گفت: برا چی؟گفتم: برای شرکت درعملیات .😭گفت: بخور بخور بود؟😏
گفتم: آری .☺
گفت:چی میخوردید؟ 😏
گفتم:تیر،ترکش 🔫
گفت: پنهان کاری بود؟گفتم: آری؛گفت: در چی؟گفتم: نصف شب واکس زدن کفش بچه ها👞گفت: دعوا سرپست هم بود؟
گفتم: آری؛گفت: چه پستی؟؟ 🤔
گفتم:پست نگهبانی سنگرکمین .💂گفت: آوازم میخوندید؟ 🎙
گفتم: آری؛گفت:چه آوازی؟گفتم:شبهای جمعه دعای کمیل .
گفت: اهل دود و دم هم بودید؟؟گفتم: آری؛گفت:صنعتی یا سنتی؟؟ 😏
گفتم: صنعتی،خردل،تاول زا ، اعصاب💀☠
گفت: استخر هم می رفتید؟ 💧
گفتم: آری؛گفت: کجا؟گفتم: اروند، کانال ماهی ، مجنون .🌊گفت: سوناخشک هم داشتید ؟
گفتم: آری؛گفت: کجا؟گفتم:تابستون سنگرهای کمین ،شلمچه، فکه ،طلائیه.
گفت: زیر ابرو هم برمی داشتید؟ 🙄گفتم:آری؛گفت: کی براتون برمی داشت؟😏 گفتم: تک تیرانداز دشمن با تیر قناصه .😞گفت:پس بفرمایید رژلبم میزدید؟؟😏😏 گفتم: آری
خندید و گفت: با چی؟
بوسه بر پیشونی خونین دوستان شهیدمان😭😔سکوت کردوچیزی نگفت!!🌹يادوخاطردوستان، همرزمان بسیجیان،شهدای بی نام و بی ادعای دفاع مقدس گرامي باد.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
﷽
📖 #تقویم_روز:
☀️
شمسی: دوشنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
میلادی: Monday - 21 September 2020
قمری: الإثنين، 3 صفر 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام
🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا قاضِیَ الْحاجات (100 مرتبه)
- سبحان الله و الحمدلله (1000 مرتبه)
- یا لطیف (129 مرتبه) برای کثرت مال
❇️ وقایع مهم شیعه:
📆 روزشمار:
▪️2 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها
▪️17 روز تا اربعین حسینی
▪️25 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام
▪️26 روز تا شهادت امام رضا علیه السلام
▪️31 روز تا وفات حضرت سکینه بنت الحسین علیها السلام
✅ با ما همراه شوید...
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
🔖#احادیث_ناب
🌟#امام_حسین_عليه_السلام :
《اُوصیکُم بِتَقَوی اللهِ، فَاِنَّ اللهَ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ اَن یُحَوِّلَهُ عَمّا یَکرَهُ اِلی ما یُحِبُّ؛》
🔺شما را به تقوای الهی سفارش می کنم. هر کس از خدا پروا کند، خداوند تضمین کرده که او را از آنچه نمی پسندد، به آنچه می پسندد، متحول سازد.
📚تحف العقول، ص ۱۷۰.
🔻#شرح_حدیث:
▫️«تقوا»، بزرگترین توصیه ی خداوند به بندگان است.
▪️آیات آن، در بردارنده ی هشدارهایی است که آسیبها و ضررهای بی تقوایی و بی پروایی و پیروی از نفس امّاره و متابعت از شیطان را به یاد می آورد و فرجام نیک اهل تقوا و عاقبت شوم بی تقوایان را نشان می دهد.
▫️خدا با اهل تقواست، هوای آنان را دارد، کمکشان می کند، از خطرات نجاتشان می دهد و در آخرت هم بهترین پاداشها و برترین نعمتهای بهشتی را در اختیار آنان قرار می دهد.
🌟امام حسین(علیه السلام) با توصیه به تقوا، به نتایج آن هم اشاره می فرماید؛ از جمله اینکه اوضاع را به نفع بندگانی متّقی برمی گرداند.
▫️ممکن است دنیاپرستان هوسباز، چند روزی بروبیایی داشته و کامیاب و برخوردار باشند، ولی فرجام خوشی ندارند.
📖 قرآن با بیان «إِنَّ الْعاقِبَةَ لِلْمُتَّقِینَ »(هود،۴۹)
📖و «وَ الْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَى »
(طه، ۱۳۲ )
عاقبت و فرجام نیک را از آنِ تقوا و اهل تقوا می داند.
📖در جای دیگر می فرماید:
هر که تقوا داشته باشد، خداوند در کارهایش گشایش ایجاد می کند و از جایی که تصورش را نمی کند، به او روزی می رساند.(طلاق، ۲.)
▪️وعده ی تضمین شده ی الهی برای متقین آن است که اوضاع ناخوشایند و ناراحت کننده را به شرایط مطلوب و محبوب برای آنان مبدّل بسازد.
🔺در سایه تقوا، هم به رضای خدا می رسیم، هم به سعادت جاوید.
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
#تلنگر
🔵👈 همان طور که در سر چهار راه وقتی چراغ قرمز می شود، ترمز می کنید، دین هم چراغ قرمز دارد، چراغ قرمز دین ، کارهای حرام است، یعنی وقتی به کار حرامی رسیدی، ترمز کن و چراغ سبز دین هم کارهای حلال است. حال کسانی که برای چراغ قرمز ترمز می کنند، دو جور هستند: یک دسته از ترس جریمه شدن ترمز می کنند ، که این ترمز کردن شان خیلی چنگی به دل نمی زند، اما عده ای هم برای احترام گذاشتن به قانون ترمز می کنند که این مهم است.
✅حال ما هم اگر از ترس جهنم نماز بخوانیم، این نماز خواندنمان زیاد چنگی به دل نمی زند؛ یعنی اگر به این خاطر صبح ها بلند می شوی و نماز می خوانی که به جهنم نروی، این نماز خواندن زیاد دلچسب نیست، اما اگر به تو بگویند : « اگر نماز صبح هم نخوانی به جهنم نمی روی » اما باز بلند شوی و نماز بخوانی، این خوب است... یعنی اگر عبادت تعظیماً لله باشد، برای بزرگداشت مقام خدا باشد، خوب است.
(فرازی از فرمایشات ، آیت ا... مجتهدی تهرانی -ره)
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan
#تربیتی
📚 چکار کنم بچه ام کتاب را دوست داشته باشه⁉️
برای ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان از همان دوران کودکی کتاب های رنگارنگ و با موضوعاتی که به دنیای کودک نزدیک است تهیه و در هنگام #کتابخوانی داستان را با سر و صدا و حرکات نمایشی اجرا کنید.
🔸ایجاد سر و صدا و انجام حرکات نمایشی کودک را به موضوع داستان جذب کرده بنابراین به صداهای خنده دار و رفتارهای جالب، توجه نشان خواهد داد.
🔸برای تقویت و #رشد_ذهنی کودک، بهتر است در هنگام کتاب خوانی و بازی با او سوالاتی از داستان مطرح شده بپرسید و به کودک فرصت پاسخ گویی دهید.
🔰طرح سوال در هنگام کتاب خوانی به صورت بازی گونه موجب می شود تا کودک با دقت بیشتری بازی را ادامه دهد و تفکر و تلاش او برای پاسخ دادن، زمینه رشد فکری او را آغاز و استعدادهای او را تقویت می کند.
نقش کتاب را در رشد و شکوفاییِ شناختی و ذهنی و جسمی کودک جدی بگیرید.
─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─
#تعلیم_و_تربیت_ناحیه_لنجان
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@salehinlenjan