محصولات صالحین
📸 گزارش کلاس مقدماتی رباتیک 🌴کانون علمی فرهنگی شهیداحمدی روشن #تهران_بزرگ #ارسالی_از_مخاطبین 🎓 @
🎯فرماندهان ، مربیان و سرگروه های عزیز صالحین
شما هم می توانید دستاوردها، تجارب، محتواها و حتی تبلیغ برنامه های خود در قالب کلیپ و پوستر و فایل متنی برای ما ارسال نموده و با نام پایگاه خود در کانال محصولات صالحین درج نمایید.
#صالحین_یعنی_یک_شبکه_محتوایی
☢ #بسته_پیشنهادی برای آشنایی با طرح صالحین در بسیج #دانشجویی
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
محتواهایی که تا کنون در خصوص ابعاد مختلف صالحین در بسیج دانشجویی در کانال محصولات صالحین بارگذاری شده است از این قرار می باشد :
1⃣کتاب جریان شناسی و عبرت های تاریخ معاصر دفتر پنجم
https://eitaa.com/salehinproducts/10273
2⃣کتاب جذب و کادرسازی دفتر چهارم (رضا دارابی )
https://eitaa.com/salehinproducts/10261
3⃣کتاب کلیات بحث تربیت اسلامی دفتر دوم ( محمد علی کرامت )
https://eitaa.com/salehinproducts/10182
4⃣کتاب کلیات بحث تربیت اسلامی دفتر اول ( محمد علی کرامت )
https://eitaa.com/salehinproducts/10165
5⃣کتاب رسالت های دانشجوی بسیجی ( مرتضی حسن پور )
https://eitaa.com/salehinproducts/10146
6⃣کتاب المراقبات در تشکیلات ( مرتضی حسن پور )
https://eitaa.com/salehinproducts/10063
7⃣کتاب اصول مديريت دفتر سوم ( دكتر چكشيان )
https://eitaa.com/salehinproducts/10042
دهها مطلب و محتوای دیگر در این خصوص در ادامه در کانال محصولات صالحین بارگذاری خواهد شد.
#هر_آنچه_درباره_نقش_آفرینی_تربیتی_می_خواهید_را_از_ما_مطالبه_کنید
#پرسمان_صالحین ۱۰۶
➖➖➖➖➖
❓❓آیا لازم است برای کودکان صفات و خصوصیات خداوند را بگوییم؟ توضیح دهید.
➖➖➖➖➖
🍀🍀باسلام خدمت شما پرسشگر محترم
همه صفات خداوند را می توان برای کودکان بیان کرد اما باید :
1⃣خود ما درک درستی از صفات خداوند داشته باشیم.
2⃣بتوانیم در فرصتی که با کودک داریم با توجه به سن و میزان ادراک او و با حوصله و بیان مناسب برای او بیان کنیم.
مثلا :
❤️صفت مهربانی خداوند را با بیان نیازمندی های انسان و سایر جانداران که خداوند در طبیعت فراهم کرده است و یا عملکرد دقیق و منظم دستگاه های مختلف بدن توضیح دهیم.
🖇صفت عدالت خداوند را اینگونه توضیح دهیم که مثلا هرگاه به گیاهان آب و هوای مناسب برسد خوب رشد می کنند و هرگاه آب یا هوا یا خاک مناسب به آنها نرسد خوب رشد نمی کنند. این وضعیت همه جا هست و همه ی قوانین الهی اینگونه است.
👂صفت بینایی و شنوایی خداوند را اینگونه می توان بیان کرد که همه مخلوقات و موجودات هر کجا که باشند چه در خشکی ، چه در دریا، چه در روشنایی و چه در تاریکی، خداوند غذا و سایر نیازهای آنها را به آنها می رساند و اگر خدا بینا و شنوا نبود آنها می مردند و از بین می رفتند.
3⃣باید توجه داشت که در بیان اینگونه مطالب برای کودکان به اندازه فهم آنان پاسخ دهیم و سعی نکنیم که به همه سوالاتشان یکجا پاسخ دهیم. بلکه پاسخ بعضی سوالات را به فرصت های دیگر و بعد از مطالعه واگذار کنیم.
ضمنا همه سوالات متفرقه و خارج از موضوع را مشخص کنیم و بگوییم این سوال مربوط به فلان موضوع است به این بحث ارتباط ندارد. بدینگونه افکار کودکان منظم می شود و یاد می گیرند که مسائل را با یکدیگر مخلوط نکنند.
4⃣اگر پاسخ سوالی را نمی دانیم یا از بیان آن ناتوان هستیم، صادقانه به کودک بگوییم که این را نمی دانم یا نمی توانم بیان کنم. ولی سعی کنیم راهی را برای پیدا کردن پاسخ به او نشان دهیم و حتما به او تفهیم کنیم که مسائل علمی و تخصصی نیاز به درس خواندن و استفاده از محضر اساتید و دانشمندان دارد.
..............
✅کانال محصولات صالحین:
🆔 @salehinproducts
21.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅بسته چند رسانه ای دانا - شماره ۷
موضوع : تعلیم و تربیت در اسلام
حجت الاسلام رضا فرهادیان
قسمت پنجم : بستر های تربیت و آموزش : اردو و بحث گروهی
..............
✅کانال محصولات صالحین:
🆔 @salehinproducts
✳️سخن نگاشت احیاء وجدان متربی
🔅از راه تقید عملی به راستگویی است که می توانیم هستة مرکزی در شخصیت کودک و نوجوان را که همانا “وجدان” است شکل دهیم. اگر وجدان به خوبی شکل بگیرد، اعمال نیز، کنترل خواهند شد. اریکسون روان شناس آلمانی الاصل معتقد است: “وجدان در درون کودک بخشی را به وجود می آورد که پیوسته به عنوان ندای درونی عهده دار مراقبت از خود ، هدایت خود و تنبیه خود است”. اگر قاعده ای به طور منظم و مستمر به کودک ارائه شود، کودک از طریق درونی کردن آن قاعده وجدان خود را می سازد. اگر قاعده ای گاه به کودک ارائه شود و گاه ضد آن به او عرضه گردد، درونی سازی آن قاعده به سادگی انجام نمی گیرد. اگر سرگروه بنا به مصالحی دروغ بگوید و بنا به مصالحی راست، کودک نمی تواند راست گویی را به عنوان یک قاعده و هنجار درونی کند.
آشنايي_با_فعاليتهای_تربيتي_اجتماعي.pdf
1.36M
تلخیص کتاب آشنايي با فعاليتهاي تربيتي اجتماعي، فعاليتهاي فوق برنامه ( حسن ملکی )
......................................
✅کانال محصولات صالحین:
🆔 @salehinproducts
#پرسمان_صالحین ۱۰۷
➖➖➖➖➖
❓❓من مربی مقطع دبیرستان هستم. چه موضوعاتی را مطرح کنیم که برای متربیان مفید باشد؟ بچه ها بیشتر به موضوع خانواده علاقه مند هستند ولی من هیچ منبعی ندارم. لطفاً راهنمایی کنید.
➖➖➖➖➖
🍀🍀باسلام خدمت شما پرسشگر محترم
مباحثی که در حلقه مطرح می شود دو دسته هستند:
1⃣دسته ی اول که باید بیشترین حجم را هم در بر بگیرند همان مطالبی هستند که شما با مشورت مربی ای که با او ارتباط دارید باید مطرح کنید. مربی که قاعدتا باید ناظر شما در نظام صالحین باشد ، مطالبی را تشخیص می دهدو صلاح می داند که شما مطرح کنید و آنها را با بومی سازی ای که انجام می دهد و با توجه به جزئیاتی که از شما در اختیار دارد، به شما ارائه می دهد پس اصل مطالب و جواب این سوال، مربوط به مربی می شود که با شما در ارتباط دارد که هر مربی در هر منطقه ای و با افراد مختلفی که ارتباط دارد می تواند یک نوع برنامه به سرگروه ها ارائه بدهد.
2⃣دسته ی دوم مباحثی که می توانید مطرح کنید مطالبی هستند که ممکن است نیاز واقعی گروه نباشد اما به خاطر اینکه جهت جذبی دارند در مرحله جذب و یا نهایتاً تثبیت، می توانید از این مباحث استفاده کنید که همان مباحثی هستند که ممکن است بچه های گروه از شما بخواهند یا خود شما علاقه مند باشید و توانایی داشته باشید که یک مطلبی را ارائه کنید مثل مباحث فیزیک و شیمی
..............
✅کانال محصولات صالحین:
🆔 @salehinproducts