eitaa logo
محصولات صالحین
7.1هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
399 ویدیو
1.1هزار فایل
🔆کانال محتوایی شبکه تربیتی بسیج-صالحین (تربیت تشکیلاتی)🔆 👈🏻ويژه اركان تربيتي صالحين 👈🏻ویژه فعالين تربيتي مساجد🕌واقشار 👈🏻تخصصی سنين كودك،نوجوان وجوان 👈🏻 تخصصی برادر و خواهر انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع @salehinproducts
مشاهده در ایتا
دانلود
520 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام متربی ای که نسبت به یکی از اعضای حلقه حسادت کند چه راهکاری برای برطرف شدن مشکل وجود دارد؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀باسلام خدمت شما پرسشگر محترم در مقدمه باید حسادت را تعریف کرد و آثار سوء آن را شناخت و آنچه که در مقابل حسادت (غبطه)می باشد و مفید است نیز شناخته شود. تعریف حسادت: حسادت یعنی شخص از دیدن موفقیت دیگران ناراحت میشود و آرزوی از دست دادن از طرف مقابل و به دست خودشان رسیدن را دارد که این کار موجب نوعی سرخوردگی و توقف برای شخص حسود میشود و به نوعی بیماری روحی مبتلا می شود و شخص دائما در حال جنگ و جدال با خود است و فرصت فکر و حرکت را به خود نمی دهد، ولی در مقابل حسادت، راهکاری وجود دارد که علاوه بر مانع نبودن و متوقف نکردن شخص، باعث پیشرفت حرکت افراد شده و موجبات موفقیت را فراهم می آورد و آن غبطه است. تعریف غبطه: غبطه یعنی شخص از دیدن موفقیت دیگران ناراحت نمی شود و دوست ندارد که آن فرد آن را از دست بدهد؛ بلکه با فکر و اندیشه و مشورت، علاوه بر بقای موفقیت برای آن فرد برای خودش نیز آن موفقیت را خواستار است که این خود نوعی حرکت و تلاش ایجاد می کند و شخص را برای رسیدن به موفقیت یاری می رساند. اما حسادت در حلقه را مربی باید ابتدا با زیر نظر گرفتن متربیان، مخصوصأ شخص حسود به علل رفتارهای او پی ببرد که اکثرا اینگونه رفتارها به علت عدم شناخت صحیح در مورد موفقیت و پیشرفت افراد دیگر است؛ مثلا شخصی از اعضای گروه در کارهای تحصیلی و اجتماعی خود موفق عمل می کند و این موفقیت مرهون زحمات خود او در شناخت هدف و برنامه ریزی برای آینده اش است، اما بعضی از متربیان، به این شناخت نرسیده اند، لذا دچار نوعی سرخوردگی شده و نوعی حقارت و کوچکی در خود احساس می کنند که این کار منجر به حس حسادت در شخص می شود، ولی اگر مربی، شخص را با عوامل موفقیت افراد دیگر آشنا کند و منجر به شناخت صحیح برای متربی گردد، حس حسادت او با غبطه جایگزین میشود و متوجه این مسئله می شود که از او به عنوان راهنما و کمک کار برای پیشرفت استفاده کند، نه اینکه او را مانع پیشرفت خود بداند، این یکی از عوامل است. علل دیگری نیز وجود دارد؛ مثل برخورد نامناسب سرگروه با افراد؛ مثلا سرگروه به یکی از اعضا بیشتر از سایر اعضا توجه می کند که این خود منجر به برداشت اشتباه افراد دیگر شده در نهایت، نوعی حسادت در حلقه ایجاد می شود که با تغییر رفتار شخص سرگروه، اینگونه موارد اصلاح می شود. (البته تمام این کارها باید به صورت غیر مستقیم و در غالب دوستی باشد؛ چراکه برخورد مستقیم نتیجه عکس دارد.) 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
#سخن_نگاشت اثر خودسازی مربی بر متربی اولین کار مربی این است که روی خودش کار کرده و مسائل را درخودش حل کند. اگر این چنین کند، ندای او موسی های وجود دیگران را یکی یکی برفرعونها مسلط می کند. امام(ره) قبل از انقلاب برای ادای وظیفه اعلامیه می داد؛ یعنی دقیقا موسای وجودش بود که سخن می گفت. هرکسی این اعلامیه ها را میدید، موسای وجودش بیدار وشاداب میشد. اگر کسی زیر آوار محبت دنیا هنوز جانی داشت، وقتی این اعلامیه را می خواند، چشمش باز می شد. انبیا این چنین قیام می کردند؛ اول عليه فرعون خودشان قیام می کردند و پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با آن، براواستيلامی یافتند و بعد وقتی مبعوث می شدند، به مردمی که موفق نشده بودند فرعون درونشان را زمین بزنند، کمک می کردند و راه غلبه بر آن را یاد می دادند. فرض کنید دو نفر با هم کشتی می گیرند. اگر یکی از آنها بتواند طرفش را |زمین بزند، اجازه دارد به دیگری کمک کند. کار انبيا هم همین طور است، اول حریف خودشان را از پای در می آوردند، بعد به کمک مردم می رفتند. کار مربی دینی هم همین است. ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
521 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام برای مقابله با روحیه لجبازی نوجوان چه راهکاری را را پیشنهاد می کنید؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀با سلام خدمت شما پرسشگر محترم لجبازی انواع مختلفی دارد. لجبازی کشف چیزهای تازه (لجبازی دانشمندان)، لجبازی نوجوانان برای کسب استقلال)، لجبازی همسران باعث طلاق)، لجبازی کشورها (جنگ)، لجبازی ورزشی، لجبازی کودکان و.. علل و عوامل مختلفی در پیدایش روحیه لجبازی دخیل هستند. در این گونه موارد، شناخت عامل به وجود آورنده این خلق و خوی، در ارائه راهکار، مؤثر است. ما در اینجا به برخی از آنها اشاره می نمائیم .. محبت افراطی والدین در برخی موارد، محبت های بی جا و بی مورد والدین و یا حتی مربی باعث لجبازی نوجوان می شود که در این گونه موارد باید با صحبت ها و مشاوره های سرگروه، مربی و یا مشاور معرفی شده، با خانواده نوجوان، آنها را نسبت به اثرات سوء این رفتار در فرزندشان توجیه کرد تا کم کم با سرگروه همراه شوند. ۲. سرزنش زیاد امام على علیه السلام می فرماید: «سرزنش زیاد، آتش لجاجت را شعله ور می کند».در این گونه موارد باید بدانید که کار ناپسند متربی در چنین ستی را هرگز نباید به طور مستقیم با وی در میان گذاشت، بلکه باید از روش های غیرمستقیم؛ مثل بیان کلی در حلقه بدون اشاره به وی، از طریق نامه یا پیامک، طراحی یک نمایش نامه که این اخلاق و این برخورد در آن مورد انتقاد قرار گرفته باشد و... استفاده کرد. روش مستقیم بیشتر مختص مواردی است که قبلا روش های غیرمستقیم اعمال شده و اثربخشی نداشته است، در همین هنگام هم نباید به سرزنش های مکرر و پشت سرهم دست زد، بلکه یک بار و توسط یک نفر؛ زیرا که سرزنش های زیاد، او را بر موضع غلط خود نگاه می دارد در حالی که باید نوجوان در این باره به فکر فرو رود و تلنگر بخورد. توجه داشته باشید که جهت درمان این رفتار بهترین مکان اردو است، در آنجا می توانید با کردار خود و دیگر اعضای حلقه، زشتی لجبازی را به او بفهمانید. البته عوامل دیگری نیز برای لجبازی فرزندان وجود دارند که کمتر مبتلابه است و بیشترین عامل لجبازی در این سن همین موارد مذکور می باشد. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
🎦 #دوره_آموزش گام های مقدماتی تربیت استاد : حجت الاسلام و المسملین آرمانی نقطه شروع فرآیند تربیت ارتباط با مخاطب است. چه بسا مربی توانمند و محتوای غنی که نمی تواند با متربی مرتبط گردیده و تاثیرگذار و رفتارساز باشد. چارچوب های ارتباط با متربی از مباحث این دوره می باشد. این دوره از سلسله مباحث پودمان توانمندسازی مربیان کانون های امام رضا(ع) بنیاد کرامت آستان قدس رضوی می باشد. 🌐https://madresefeiz.com/?p=4101 .............. 🔴کانال مدرسه تربیتی فیض: 🆔 @madresefeiz
#سخن_نگاشت تداوم ارتباط تداوم ارتباط می تواند از طریق عناصر زیر ایجاد گردد: -1با اعضای تشکیلات : از طریق چهره به چهره و انفرادی -2با خانواده اعضا : الف)تماس تلفنی و پیامکی و شبکه های مجازی و گاهی چهره به چهره بصورتِ جمعی در مناسبت ها و همایش ها -3 با سایر مخاطبین تشکیلات و حتّی با مخالفانِ تشکیلات: از تمام طرق مذکور ، بنا به تشخیص و ضرورت نکته مهم اینست که این تداوم ارتباط میزان انسجام و همسویی اعضا و مخاطبان را با تشکیلات ارتقا خواهد داد و عدم تداوم ارتباط انسجام تشکیلاتی ما را دچار ضعف اساسی خواهد نمود . ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
🕖 #تقویم_عبادی_تربیتی ویژه بسیجیان و ارکان و متربیان صالحین هفته سی و هشتم 16 آذر الی 22 آذر ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅ #ایده ها و فعالیت های هفتگی #جوانان_گام_دومی 16 آذر الی 22 آذر ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
ملکه کردن صفات خوب در تربیت باید صفات خوب همگی ملکه شوند. متربی باید هر کاری را متفکرانه و مدبرانه انجــام دهد؛ هر کاری مثل انتخاب دوست، همسرگزینی و فعالیت در تشکل .باملکه شدن ارزشها، متربی در مقابل صفات زشت که مقابل ملکات انسانی او هستند مقاوم خواهد بود. پس باید آجرهـای تربیت را یکی یکی، با حوصله و دقت، کار گذاشت و از هیچ کاری به شکل مسامحه کاری نباید گذشت. انسان باید یاد بگیرد ا گر حرف می زند دقیق حرف بزند، ا گر خبری نقل میکند،دقیق نقل کند، اگر مسئولیتی قبول می کند دقیق عمل کند. ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅بسته محتوایی محتوای خلاصه ( ) 16 آذر الی 22 آذر موضوع :حضرت معصومه سلام الله علیها ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
38.pdf
حجم: 2.09M
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف محتوای خلاصه ( درسنامه_های_یک_دقیقه_ای ) 16 آذر الی 22 آذر موضوع :حضرت معصومه سلام الله علیها ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
522 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام تنبلی و کسالت را چگونه از متربیان دور کنیم؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀با سلام خدمت شما پرسشگر محترم تنبلی و تن پروری از رذایل اخلاقی به شمار می رود که نشانگر کراهت از کار، کاهلی و طفره رفتن و از کار در رفتن و مشابه آنهاست. رسول خدا (ص) در این مورد می فرمایند: علامت تنبل، چهار چیز است: ۱. سستی در کار تا سرحد کوتاهی؛ ٢. کوتاهی تا سرحد تباهی و خرابی کار؛ 3. تباهی تا حد ملامت؛ ۴. ملامت تا حد گناه و نافرمانی. (تحف العقول، ص ۲۲) برای مبارزه با این مشکل اخلاقی بهتر است در قدم اول عوامل این تنبلی و کسالت را بشناسید تا بتوانید بهتر با آن مقابله کنید. عوامل تنبلی به اختصار چند چیز می تواند باشد: ۱. عدم آینده نگری افراد؛ ۲. توقع بیش از حد ما از افراد؛ ٣. افسردگی و کناره جویی از دیگران؛ ۴. لذت جویی و راحت طلبی؛ ۵. عدم احساس مسئولیت در افراد؛ ۶. بی نظمی؛ ۷. عدم نشاط و شادابی؛ ۰۸ خود کم بینی. با نگاه به این عوامل و بررسی آنها در رفتار و تعاملات افراد می توان راهکارهای مناسبی را برای حل این معضل ارائه داد، اما آنچه می توان به طور کلی برای درمان تنبلی بیان کرد به شرح زیر است: ۱. پرورش روحیه عزم و جدیت در کارها؛ با بیان آیات و روایات و داستان های پیامبران و ائمه می توانید این روحیه را به آنها منتقل کنید. مطالعه کتب از احوالات علما و شهدا هم در این انتقال می تواند مؤثر باشد. ٢. اعطای مسئولیت به اندازه توان آنها؛ واضح است که اگر حد و اندازه توان آنها در نظر گرفته نشود، در صورت کم کاری، نشاط و جدیت را در فعالیت ها از دست می دهند. ٣. ایجاد انگیزه و نشاط حقیقی؛ در صورت عدم انگیزه و نشاط حتی در انجام واجبات هم سستی می کنیم. با سوق دادن جهت برنامه ها به سمت ایجاد انگیزه و نشاط روحی می توان تنبلی و سستی را از اعضا دور کرده و آنها را از افسردگی احتمالی خارج کرد. ۴. تبیین ارزشی و اهمیت فرصت های به دست آمده؛ اگر افراد، گذر زمان و فرصتهای پیش آمده را در زندگی درک کنند به راحتی آن را به خاطر تنبلی و اهمال کاری از دست نمی دهند. ۵. تشویق فعالیت های مثبت افراد و به یاد آوری توانایی های آنها. با این روش، فرد ارزش و جایگاه انسانی خود را درک کرده و به تکاپو برای رسیدن به موفقیت های جدید می افتد. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
🎦 #دوره_آموزش تربیت معنوی، اخلاقی و قرآنی در گام دوم انقلاب استاد : حجت الاسلام و المسملین اسدپور بیانیه گام دوم انقلاب در حقیقت نقشه راه امتداد اندیشه های امامین انقلاب و تحقق آرمان های ایشان در جامعه اسلامی است. تحلیل این بیانیه در ابعاد مختلف خود می تواند راهبردها و سیاست های جوانان مومن انقلابی را مشخص نموده و مبتنی بر آن مسیر تعالی جامعه طی گردد. یکی از ابعاد جدی بیانیه گام دوم که در یک نگاه متنی و فرامتنی قابل تحلیل است، بعد تربیتی و انسان سازی بیانیه می باشد. دوره ذیل بخشی از پودمان «تربیت و گام دوم انقلاب اسلامی» است که توسط معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج در شهر مقدس قم برگزار گردید. 🌐https://madresefeiz.com/?p=4444 .............. 🔴کانال مدرسه تربیتی فیض: 🆔 @madresefeiz