eitaa logo
محصولات صالحین
7.5هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
397 ویدیو
1.1هزار فایل
🔆کانال محتوایی شبکه تربیتی بسیج-صالحین (تربیت تشکیلاتی)🔆 👈🏻ويژه اركان تربيتي صالحين 👈🏻ویژه فعالين تربيتي مساجد🕌واقشار 👈🏻تخصصی سنين كودك،نوجوان وجوان 👈🏻 تخصصی برادر و خواهر انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع @salehinproducts
مشاهده در ایتا
دانلود
458 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام منابع تربیت کاربردی را معرفی کنید. ➖➖➖➖➖ 🍀🍀باسلام خدمت شما پرسشگر محترم نام کتاب: چکیده ای از روان شناسی تربیتی کاربردی نویسنده: دکتر غلامعلی افروز انتشارات: انجمن اولیا و مربیان چکیده کتاب : محتوای این کتاب به دلیل طرح مطالب کاربردی در رابطه با موضوع روان شناسی تربیتی منبع بسیار مفیدی برای اولیا و مربیان محسوب میشود و مخاطبان می توانند با مطالعه آن با روان شناسی و شاخه های آن، یادگیری و سطوح آن، فرایند یادگیری و اختلالات خاص آن، افت تحصیلی، مبانی روان شناختی، آداب مسجد و مدرسه، شخصیت و استقلال شخصیت و خلاقیت آشنا شوند. نام کتاب: روش های تربیت اخلاقی کاربردی در اسلام (با تأکید بر دوره نوجوانی و جوانی) نویسنده: محسن حاجی بابائیان امیری انشارات: تهران، سروش (انتشارات صدا و سیما) چکیده: کتاب روش های تربیت اخلاقی - کاربردی، مجموعه ای است مشتمل بر مباحث اخلاقی و تربیتی که غالب مضامین آن برگرفته از منبع وحی و کلام و سیره معصومین (ع) است که در جایگاه رفیع تربیت و نجات انسان ها از گمراهی و ضلالت مؤثر است. مؤلف با تأکید بر این نکته که انسان موجودی است تربیت پذیر و براساس آموزش و عاداتی که در زندگی با آن مواجه می شود، شخصیتش شکل می گیرد و خداوند، هر موجودی را با هدف خاصی آفریده و در نظام تکوین، غایت هستی انسان را قرب إلى الله و مقام خليفة اللهی مقدر داشته است، لازمه رسیدن به چنین مرتبه ای را ایجاد بستر و زمینه مناسب در وجود انسان می داند و معتقد است که زمینه آن هنگامی ایجاد می شود که آدمی تحت تربیت قرار گیرد و سجایای اخلاقی وجود او به فعلیت درآید. بنابراین به دلیل اهمیت این مسأله، مؤلف به تربیت اخلاقی ای که اسلام برای انسان ها توصیه کرده است نظر دارد و سعی دارد با بیان این مسائل، راه درست را نشان دهد. در بخش اول این اثر، مؤلف در فصول اول تا سوم به تربیت اخلاقی از نگاه پیشینیان و مکاتب، تربیت اخلاقی از منظر قرآن و روایات و پایه های اخلاق می پردازد. در بخش دوم نیز در شش فصل به روش های سازنده اخلاق، روش های بازسازی اخلاق، روش های تثبیت اخلاق، روش های کمکی در اخلاق، روش های جهت دهنده اخلاق و روش های بازدارنده در اخلاق را مورد بررسی قرار میدهد. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
وزیر اعظم بر اساس آموزه های دینی، فرزندان ومتربیان شما از 14 تا 21 سالگی وزیران شما هستند. برای پرورش وزیر اعظمی شایسته، این گونه عمل کنید: - به آنها همانند یک انسان بزرگسال احترام بگذارید. - آنها را در تصمیم گیری های خانوادگی شرکت دهید. - در لابلای مشاوره گرفتن ها، برایشان از پیامدهای تصمیم های اشتباه در زندگی بگویید. - از امر و نهی افراطی بپرهیزید؛ از روش غیر مستقیم برای انتقال مطالب استفاده کنید. - دغدغه ها و درد دل های آنها را بشنوند و تا حد امکان برای برطرف کردن آن بکوشید. - دلایل کارها، موضع گیری ها و مقرراتی را که بیان می کنید، برایشان توضیح دهید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅بسته محتوایی #قطره_ای_از_معارف ویژه گروه #نوجوان 30 شهریور الی 5 مهر موضوع :دفاع مقدس ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
27.pdf
827K
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف ویژه گروه نوجوان 30 شهریور الی 5 مهر موضوع :دفاع مقدس ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
459 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام راهکار افزایش عزت در متربیان چیست؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀باسلام خدمت شما پرسشگر محترم عزت نفس» در یک فرد؛ یعنی میزان ارزش و احترامی که یک فرد برای خود و شخصیت خود قائل است؛ بنابراین تا وقتی انسان خودش را به طور کامل نشناخته باشد و جایگاه خودش را در عالم خلقت و منظومه آفرینش متوجه نشود، عزت نفس واقعی در او حاصل نشده است. بنابراین، مسئول گروه باید سعی کند که با بیان ساده و روان برای نوجوانان و جوانان حلقه، آنها را به خودشناسی هدایت کند؛ به این معنی که یک نوجوان و جوان بداند که او کیست و برای چه هدفی در عالم خلق شده است و معنی اشرف مخلوقات بودن انسان چیست و معنی خلیفه الهی بودن در زمین چیست. اگر نوجوان و مخصوصا جوان بر روی این مسائل فکر کند، تأثیر عجیبی بر روی تقویت عزت نفس در او خواهد گذاشت و ارزش و جایگاه خود را در عالم خواهند شناخت و به تبع آن، دیگر حاضر نیستند خود را اسیر امور پست و ناچیز کند و از گناه دور می شود. بعد از این مرحله که شناخت نسبی حاصل شد، عطش او نسبت به فراگیری معارف دین بیشتر شده و فکر و ذهن او آماده پذیرش مسائل عمیق تر خواهد شد که هر چه این فرایند ادامه یابد، عزت نفس در فرد بیشتر شده و آثار مفید آن در وجود او مضاعف خواهد شد، در نتیجه متوجه خواهد شد که بسیاری از عزتها در این دنیا، چقدر صوری و غیر واقعی است و نه تنها شیفته آنها نمی شود بلکه تنها راه رسیدن به عزت واقعی را، تقویت رابطه با خداوند قادر و علیم می داند، که تمام عزتها و ذلتها در دست اوست (بیان عظمت و عزت خداوند سبحان). مسئول گروه می تواند با بیان داستان ها و نمونه های تاریخی از بزرگان اسلام، این مسائل مهم را در ضمن آنها بیان کند و متربیان را بیشتر به تفکر و تأمل بر روی مطلب تشویق کند. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
#سخن_نگاشت تربیت غیر مستقیم جوان اسلام براي لحظه لحظه حيات انسان جهت گيري و برنامه تربيتي لحاظ كرده است؛ هنگامه هاي خواب و بيداري، نشست و برخاست، كار و فعاليت، استراحت و فراغت، رفت و آمد با ديگران، خوردن و آشاميدن، نگاه كردن و چشم فروبستن. اولويت دادن به تربيت غير مستقيم و به تعبير بهتر، تربيت را با متن جريان زندگي همراه ساختن به معناي كنار گذاشتن تربيت مستقيم نيست. تربيت، به ويژه آن گاه كه بيشتر رنگ تعليم به خود بگيرد و به خصوص به هنگام توجه به نخبگان و پرورش خواص، برنامه ريزي شده و مستقيم خواهد بود. ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅بسته محتوایی #قطره_ای_از_معارف ویژه گروه #جوان 30 شهریور الی 5 مهر موضوع :دفاع مقدس ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
۲۷.pdf
2.49M
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف ویژه گروه جوان 30 شهریور الی 5 مهر موضوع :دفاع مقدس ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
460 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام برای تقویت انتخاب صحیح (تقویت قدرت انتخاب) در مقطع متوسطه برادران چه راهکارهایی را پیشنهاد می دهید؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀باسلام خدمت شما پرسشگر محترم ۱. «انتخاب» همان برگزیدن از میان دو یا چند چیزی است که فرا روی انسان قرار می گیرد و برای تقویت انتخاب صحیح، ابتدا باید فهمید که فرآیند انتخاب در وجود انسان چگونه و با چه مراحلی واقع می شود و سپس، آنچه در حصول آن لازم و یا مساعدت کننده است را قوت بخشید و موانع و معارضات آن را رفع نمود. ۲. زمانی انسان با دو یا چند چیز مواجه میشود که باید دست به گزینش بزند. یعنی، ابتدا چیزهایی را مورد شناسایی قرار می دهد و بر مبنای شناختی که به دست می آورد، آنها را مقایسه می کند و منفعتها و زیانهای هر کدام را می سنجد و در درون خود حکم به برتری و سودمندتر بودن و یا کم زیان تر بودن آن می کند سپس،در او حالتی به نام شوق و گرایش به آن چیز پیدا می شود و در نتیجه، اراده آن چیز را نموده و قوای لازم را در جهت محقق ساختن آن مهیا نموده و موانع وقوع را هم، حذف می کند تا به مقصود خود برسد. ٣. بنابر توضیحی که بیان شد جهت تقویت قدرت انتخاب و به خصوص، از نوع صحیح آن باید پس از مواجه شدن با چیزهایی که گزینش از میان آنها صورت می گیرد، تک تک آنها را به درستی شناخت و تمام شئون و جوانب آن را به درستی تصویر نمود و به آثار مفید و مضر آن پی برد و توجه شود که این مرحله بسیار اساسی و سرمایه مراحل بعدی است و هر چقدر کسی که در این رتبه موفق تر باشد، در به دست آوردن نتیجه صحیح نیز، موفق تر است و به هر اندازه که دچار خطا یا نقصان گردد، هم در مسیر و هم در رسیدن به نتیجه صحیح ناموفق تر خواهد بود. پس، باید این امور را با دقت قرین هم قرار داده و سنجشی دقیق و از روی آگاهی و انصاف بین آنها انجام داد و برتری یکی را بر همه دریافت روشن است که در این مرحله عوامل مختلفی، اثرگذار خواهند بود که از جمله مهم ترین آنها توجه به غایت و هدف اصلی خود شخص است، سپس باید با برگشتی مجدد آنچه از این مقایسه و تلاش به دست آمده را مورد امعان نظر فوق العاده قرار دهد تا تصدیق و باور قطعی و بدون تردید و دودلی بر وجودش حاکم شود. | بنابراین، باید توجه کرد که با وجود مرحله قبل، اکنون به طور طبیعی شوق در وجود او پیدا شده است، پس باید برای قوت دادن به این شوق، تمام عوامل معارض - اگر چه در حد خطورات ذهنی باشد - را دفع نماید. کم رنگ بنابراین، باید توجه نماید که اکنون اراده و تصمیم بر عمل برای او در درونش شده است پس باید به اسباب تقویت اراده روی آورد. ۴. این نکته نباید فراموش شود که تشخیص صحیح و ناصحیح در هر موردی نیازمند علوم و معارفی است که با انسان خودش آنها را دارا است یا به کار بستن آنها تشخیص صحیح را در پی دارد و یا اینکه دارای آن علوم نیست و به ناچار باید دست به کسب آنها بزند و یا به اهل آن رجوع نماید و از تخصص آنان استفاده نماید. ۵. در پایان متذکر می شویم که تشخیص و یافتن راه صحیح و درست در امور، هم وظیفه و هم حق انسان است که خداوند متعال آن را برای انسان پسندیده است. بنابراین، کسی که به دنبال چنین چیزی است، اولین و آخرین مددکار او خدای متعال است و به همین خاطر است که بر انسان لازم است که از او استمداد نماید و از ا او غافل نشود؛ «و الله المستعان على ما تصفون». (یوسف، ۱۸) ۶. به این دلیل که مخاطبین شما در سطح متوسطه می باشند، باید موارد یادشده فوق را به صورت ساده و با تفصیل بیشتر و در جلسات متعدد بیان نموده و نمونه هایی واقعی و مصداقی برای آنها ارائه نمایید و مواردی را نیز، به عنوان آزمایش عملی خود آنها در نظر گرفته و آنها را به صورت عینی با این امر آشنا سازید. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
🎦 #دوره_آموزش مبانی تربیت اسلامی در قرآن و روایات استاد : حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد امام پور تربیت به دلیل پیچیدگی و اهمیت خود می بایست به صورت دقیق و مبتنی بر مبانی اندیشه ای اسلام ناب فهم و پیاده سازی گردد. در این بین مشرب های مختلف تربیتی همگی استناد دیدگاه های خود را به قرآن و روایات بازگشت داده و قرائت های خود را از این منابع دارند. در این دوره با تبیین چیستی و مبانی تربیت اسلامی بر اساس دیدگاه های یکی از شاگردان مرحوم آیت الله حائری شیرازی آشنا خواهید شد. 🌐https://madresefeiz.com/?p=3326 .............. 🔴کانال مدرسه تربیتی فیض: 🆔 @madresefeiz
#سخن_نگاشت شاخصه مربی كسانى مى‌توانند مربى انسان‌ها باشند كه به دردها و درمان‌ها و به وضع روحيه‌ها آگاهى داشته باشند. آگاهى از دردها و درمان‌ها را بايد از وحى - از كتاب و سنت -بدست آورد؛ چون اوست كه از استعدادهاى انسان و قلمرو استعدادهاى او و از قانون‌هاى حاكم بر اين دو آگاه است و درگيرى‌ها و دردها و درمان‌ها و راه حل‌ها را مى‌شناسد. براى شناخت روحيه‌ها مى‌توان از تجربه و برخورد، از آموزش و تعلم و از لطافت روحى و فرقان استفاده كرد. اين فرقان، روحيه‌ها را از يكديگر جدا مى‌كند و وضع و زمينه و طرز برخورد را مشخص مى‌نمايد؛ چون همه را نمى‌توان با يك چوب پيش برد و با يك روش تربيت كرد.مربى به وحى و فرقان نيازمند است. مسئولیت_و_سازندگی ص55 ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
461 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام برای چلوگیری از فحش دادن متربی چه راهکاری دارید؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀 با سلام خدمت شما پرسشگر محترم ابتدا باید جلساتی در مورد مذمت فحش دادن و ناسزاگویی و پیامدهای دنیوی و اخروی آن از جمله تحریک دیگران به ناسزاگویی متقابل، ایجاد دشمنی، ایجاد نفاق و دورویی، مایه فسق بودن، اجابت نشدن دعا و... و اینکه بعضی از فحش ها حرام نیز می باشد و همین طور اینکه فحش دادن از خصایص زشت انسان های ضعیف و عاجز است، صحبت کنید. از سوی دیگر می بایست از مزیت های شرم و حیا داشتن و عزت و احترامی که به دنبال دارد و اینکه مؤمنی که مورد فحاشی قرار گرفته و مقابله به مثل نکردهاست، به خاطر این تحمل کردن دارای ثواب خواهد بود، صحبت کنید تا متربی به تفکر در این زمینه وادار شود. در آن جلسه حتما از روایات متعددی که در زمینه فحاشی وجود دارد استفاده کنید. در مرحله بعد ریشه های فحش دادن را مطرح کنید که ریشه ها و عوامل فحش دادن سه چیز است: غضب، شوخی و عادت. برای ترک فحاشی، سه راهکار در روایات آمده است: اول) انسان از مقدمات پیدایش غضب اجتناب کند تا نسبت به مؤمنان به خشم نیاید. دوم) خشم خود را کنترل کند تا بر آن مسلط بشود تا منجر به ناسزاگویی نشود. سوم) از معاشرت با افراد اهل فسق و فساد و لاابالی بپرهیزد. در مقام اداره جلسات گروهی، زمانی که فحش دادن به صورت موردی و نه مستمر از یک متربی سر می زند، بهتر است در جمع گروه تا جایی که امکان دارد نسبت به آن تغافل کنید و بعد از جلسه، تذکر خصوصی بدهید. در مقابل، در مورد فردی که دائما فحش بر روی زبان او می باشد، برنامه ویژه ای داشته باشید، به صورتی که بعد از هر صحنه ای که حرف زشتی زد به او تذکر دهید که می توانستی به جای این حرف زشت، فلان حرف محترمانه را می زدید و خود را عزیزتر و محترم تر کنید. همچنین نسبت به کلماتی که بوی بی احترامی می دهد و در شأن بچه ها نیستند هم ابراز بیزاری کنید تا نوبت به فحش نرسد. سعی کنید ریشه ها و آثار فحش دادن را در حلقه ها به بحث بگذارید و همه نظر بدهند و سرگروه هم نظرات را هدایت کند و آن را جمع بندی کند. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts