eitaa logo
محصولات صالحین
7.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
394 ویدیو
1.1هزار فایل
🔆کانال محتوایی شبکه تربیتی بسیج-صالحین (تربیت تشکیلاتی)🔆 👈🏻ويژه اركان تربيتي صالحين 👈🏻ویژه فعالين تربيتي مساجد🕌واقشار 👈🏻تخصصی سنين كودك،نوجوان وجوان 👈🏻 تخصصی برادر و خواهر انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع @salehinproducts
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ #ایده ها و فعالیت های هفتگی #جوانان_گام_دومی 21دی الی 27 دی ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
533 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام فضاسازی محیط پایگاه و مکانی که متربیان در آنجا هستند، باید به چه کیفیتی باشد؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀با سلام خدمت شما پرسشگر محترم باید به گونه ای باشد که هم نشاط و شادابی را به مخاطب القا کند و هم مضامین مختلف فرهنگی را با خود به همراه داشته باشد، البته با همین ملاک، جهت یکنواخت نشدن فضا برای بچه ها و متفاوت بودن آن نسبت به فضای مدرسه، باید هر از چند گاهی در حد امکان این فضاسازی تغییر کند. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
#سخن_نگاشت مسیر تربیت مربیان باید ضمن داشتن برنامه کلی در مسیر تربیت، به ویژگی های منحصر به فرد هریک از متربیان توجهی خاص داشته باشند.بنابراین لازم است: مربیان به ویژگی های اساسی و بنیادی در تربیت از قبیل هوش،انگیزش،خلاقیت و سلامت روانی توجه داشته و تفاوت های فردی متربیان را در این زمینه ها مورد عنایت قرار دهند. جایگاه هر متربی را در میان هم سالان خود مشخص کنند. پیشرفت هر کودک و نوجوانی را نسبت به خود او در نظر بگیرند در طراحی برنامه های تربیتی، متربی را اصل قرار دهند، نه برنامه را. ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅بسته محتوایی #قطره_ای_از_معارف محتوای خلاصه ( #درسنامه_های_یک_دقیقه_ای ) 21 دی الی 27 دی موضوع :اعتماد به دشمن ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
43.pdf
1.79M
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف محتوای خلاصه ( درسنامه_های_یک_دقیقه_ای ) 21 دی الی 27 دی موضوع :اعتماد به دشمن ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
534 ➖➖➖➖➖ ❓❓با سلام؛ برای اینکه کلاس های صالحین کسل کننده نباشد، چه راهکارهایی دارید؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀با سلام خدمت شما پرسشگر محترم مهم ترین نکته در بالا بردن جذابیت حلقه، دقت در انتخاب موضوع جذاب و مورد نیاز افراد است انتخاب درست موضوع خود می تواند در جذاب بودن حلقه ها اثر گذار باشد همچنین رعایت مناسبت های اعتقادی اجتماعی سیاسی و فرهنگی و به بحث و گفتگو گذاشتن مباحث مناسب با آن در زنده و فعال بودن حلقه ها تأثیر مثبتی دارد علاوه بر این بهترین روش برای افزایش تنوع و جذابیت شرکت دادن اعضای حلقه در بحثها و استفاده از معلومات آنها برای پیشبرد آن بحث علمی است که هم باعث پویایی و نشاط حلقه می شود و هم استعدادهای نهفته آنها را در هر موضوع شکوفا خواهد کرد بنابراین فضاهای حلقه نباید حالت کلاس های مدرسه آنها را پیدا بکند. بلکه باید فضای متفاوت جذاب و متنوع داشته باشد. از دیگر شیوه های جذاب سازی حلقه های به تصویر کشیدن موضوعات مختلف با استفاده از ابزارهای جدید مانند کارت های کمک آموزشی، فیلم، مستند و اجرای تئاتر و نمایش است. لازم به ذکر است که برگذاری مسابقات با موضوعات و شیوه های مختلف می تواند کمک زیادی به جذاب سازی حلقه ها بکند البته در اجرای مسابقات توجه به مقطع سنی اعضای حلقه ضروری است. و نکته آخر وجود برنامه های ورزشی و تفرحی در کنار حلقه و با حضور سرگروه می تواند در بالا رفتن جذابیت و نشاط حلقه اثر گذار باشد. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
#سخن_نگاشت وظیفه معلم در مقام تربیت معلم وقتی در مقام تربیت قرار می‌گیرد، وظیفه‌اش غیر از آن است که می‌خواهد آموزش بدهد. در تربیت ، باید از طفل مطلب بیرون کشید و سهمی برای دانش آموز باز کرد که اظهار نظر کند: نه اینکه صرفا معلم مطالب و نکاتی بگوید و در ذهن او انباشته شود. اما در مقام تعلیم ، زمینه به گونه‌ای باید فراهم شود که دانش آموز از معلم مطلب بکشد و معلم هم به او مطلب بدهد. ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
15.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟 مجموعه کلیپ های تجربه نگار ✅ تجربه های مربیان تربیتی شجره طیبه صالحین قسمت دهم ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
535 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام تنبیه و تشویق متربیان در حلقه به چه صورت باید باشد؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀با سلام خدمت شما پرسشگر محترم قبل از توضیح، باید تعریفی از تشویق و تنبیه داده بشود تا تعاریف اشتباه در ذهن شما، بحث را منحرف نکند. تشویق به معنی پاسخ مثبت در برابر رفتار مطلوب متربی است که از طریق ستایش از متربی، ابراز رضایت از او، مهرورزی، واگذاری مسئولیت مناسب، وعده پاداش و جایزه انجام می شود و تنبیه پاسخ منفی در برابر رفتار نامطلوب متربی است که می تواند از طریق نگاه سرد، روی برگرداندن و اعراض، بی اعتنایی، تغییر چهره، محروم کردن از برنامه و یا اخراج کردن او از حلقه انجام بشود. پس با این تعریف باید بدانید که تنبيه فقط تنبیه بدنی نیست و منظور، معنای اعم آن میباشد. تشویق شیوه های مختلفی دارد مستقیم و غیر مستقیم، رفتاری، کلامی، معنوی و مادی است که باید در آن نکاتی را رعایت کنید که به طور اختصار خدمت شما عرض می کنیم: ۱. تشویق باید به هنگام و به موقع باشد. ۲. باید در تشویق متربی علت آن را بداند. 3. فعل اختیاری را تشویق کنیم، نه فعل اجباری و یا توفیق اجباری را. ۴. این تشویق خدامحور باشد. ۵. در تشویق افراط نشود. ۶ متربی در تشویق با دیگران مقایسه نشود. تنبيه هم اصول و شرایطی دارد که به اختصار عرض می کنیم: ۱. متربی در تنبیه باید مستحق تنبیه باشد و علت آن را بداند. ۲. افراط در تنبیه نشود و از حد نگذرد. 3. سن و جنسیت متربی و سطح او در تنبيه لحاظ شود. ۴. در تنبیه تنوع باشد، نه اینکه همیشه فرد را از حلقه اخراج کنید. ۵. در تنبیه باید به حداقل اکتفا کرد و اگر حداقل اثر کرد، دیگر به یک تنبيه بالاتر دست نزنیم ۶. در حال غضب تنبیه نکنید تا بتوانید شرایط را به خوبی بسنجید. ۷. طبق برنامه و سیر تربیتی فرد را تنبیه کنید تا تنبیه باعث رشد و تعالی فرد بشود. ۸. تنبيه باید گویای دلسوزی و محبت سرگروه باشد تا متربی گمان نکند که سرگروه از او متنفر است. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
23.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍مراسم بزرگداشت سردارسپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی وشهیدمهدی المهندس وسالگردشهیدسرلشکرحاج احمدکاظمی روستای نسیم آبادامشب شب پنج شنبه باسخنرانی برادررحیمی ومداحی کربلائی پرویزشاهبندری برگزارشد 🏴 پایگاه بسیج شهیدشیرودی نسیم آباد 🆔 @salehinproducts
#سخن_نگاشت ترساندن کودک به وسیله وهمیات وقتی کودک نافرمانی و مخالفت می کند، اطرافیان برای اینکه مخالفت نکند، بدون توجه کاری میکنند که اندیشیدن را در وجود او به خطر می اندازند؛ بدین صورت که مثلا او را از چیزی به نام لولو میترسانند، می خواهند کار را درست کنند؛ اما در واقع پایه را در ذهن او خراب می کنند. وقتی کودک بزرگتر شود، می فهمد لولو حقیقت نداشته و جعلیاتی بوده است برای به اطاعت کشیدن او در اجرای حکم بزرگ ترها. با فهمیدن این حقیقت، وقتی از عالمی که می خواهد او را مقید به احکام خدا کند، اسم جهنم را بشنود، در ذهنش همان لولوی دوران بچگی تداعی می شود. پیش خود می گوید این حرف ها را می گویند تامن فرمان ببرم و حرفشان در ذهن من به کرسی بنشیند!با این روش پایه های اعتقادی کودک در آینده تضعیف می شود. ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
#بازی_تربیتی مار و پله روش بازی : این بازی به صورت گروهی انجام می شود به این صورت که یکی از بچه ها به جای مهرها قرار میگیرند و بازی با پرتاپ تاس آغاز میگردد. هر گاه بازیکن داخل زمین وارد خانه ای که یک صفت بد نوشته شده می رود توسط مار گزیده می شود و به ردیف های قبل بر می گردد. ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅بسته محتوایی #قطره_ای_از_معارف ویژه گروه #کودک 5 بهمن الی 11 بهمن موضوع : شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
45.pdf
1.02M
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف ویژه گروه کودک 5 بهمن الی 11 بهمن موضوع : شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
🎦 مساله شناسی در نظام تعلیم و تربیت استاد : محمد آزین ( پژوهشگر و طراح نظام های فرهنگی تربیتی ) مسئله‏ شناسى، مشخص نمودن صورت مسایل، طبقه‏ بندى آن‏ها و ترسیم چارچوبی از وضع موجود جهت نیل به آینده مطلوب و مورد انتظار مى‏باشد و از پراکنده‏ کارى، سطحی نگرى، تک‏ بعدى‏ نگرى و نیز بلندپروازى‏ هاى غیر واقع ‏بینانه جلوگیری می­کند. از این رو لازم است با درک صحیحی از چیستی مسائل و مشکلات، برای حل آن­ها چاره­ جویی کرد. در این بین توجه به مسائل در نظامات تعلیم و تربیت نیز به دلیل اهمیت محصول این نظامات که همانا انسان طراز انقلاب است از اهمیت دوچندانی برخوردار است. در این دوره که از کارگاه های جشنواره ایتات می باشد با روش های مساله شناسی آشنا خواهید شد. 🌐https://madresefeiz.com/?p=5094 .............. 🔴کانال مدرسه تربیتی فیض: 🆔 @madresefeiz
#سخن_نگاشت عمق دادن فکری به نوجوان عبور دادن منطقی نوجوانان از احساسات خام مذهبی به بینش مذهبی تثبیت شده که با تعقل و تفکر همراه باشد و کمک کردن به ایجاد ارتباط آنها با خدا، ارتباط آنها با خودشان، ارتباط آنها با دیگران، ارتباط آنها با جهان هستی و کشف حقایق ناشی از این ارتباطات که با چون و چرا و سؤال و جواب به دست می آید، یکی از وظایف سنگین مربیان است. ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅بسته محتوایی #قطره_ای_از_معارف ویژه گروه #نوجوان 5 بهمن الی 11 بهمن موضوع:حضرت زهرا سلام الله علیها و مسئله حمایت از ولی ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
45.pdf
831.9K
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف ویژه گروه نوجوان 5 بهمن الی 11 بهمن موضوع:حضرت زهرا سلام الله علیها و مسئله حمایت از ولی ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
536 ➖➖➖➖➖ ❓❓با سلام؛ ویژگی های کلی یک سرگروه صالحین چیست؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀با سلام خدمت شما پرسشگر محترم از مهم ترین ویژگی های سرگروه (به اختصار) عبارتند از: ویژگی های فردی: ١- تزکیه نفس و تقید به امور شرعی، ۲- تفکر و تعقل، ٣- تعادل رفتاری، ۴- بصیرت و آشنایی به مسائل روز، ۵- ولایت پذیری، ۔ سعه صدر، ۷- تواضع، ۸- اخلاق نیکو، ۹- نشاط و شادابی، ۱۰- جدیت و پیگیری، ۱۱- اهل مطالعه، ۱۲- رازداری.... ویژگی ها و مهارت های جمعی عبارتند از: ١- قدرت ارتباط، ۲- مدیریت حلقه، ٣- فن بیان، ۴- قدرت مشاوره 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
#سخن_نگاشت عیوب اطرافیان مومن در عیوب دیگران کندو کاو نمی کند . اگر مومن به عیوب خود بپردازد، هرگز فرصت نخواهد یافت به عیوب دیگران بپردازد . آدمی اگر بخواهد به عیب مردم بپردازد همه وقتش به آن مشغول شده و آثار زیان باری را به دنبال خواهد داشت . ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅بسته محتوایی #قطره_ای_از_معارف ویژه گروه #جوان 5 بهمن الی 11 بهمن موضوع : اسناد شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
45.pdf
840.3K
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف ویژه گروه جوان 5 بهمن الی 11 بهمن موضوع : اسناد شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
537 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام آیا روحیه بی تفاوتی در نوجوانان، به خودی خود برطرف می شود یا اینکه به دنبال راه حلی برای آن در حلقه باشیم؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀باسلام خدمت شما پرسشگر محترم موضوع بی تفاوتی در نوجوان، برای طرح جواب مهم است. اینکه نوجوان نسبت به مسائل شرعی بی تفاوت است و یا به وظایف اجتماعی و خانوادگی توجهی ندارد ، هر کدام توضیح خود را دارد. اما به صورت کلی باید توجه داشت که هیچ آموزه و گزاره اخلاقی بدون آموزش و توجه در فرد بوجود نمی آید، اگر می خواهید حس مسئولیت پذیری را در فرد تقویت کنید، باید در قدم اول او را نسبت به وظایف و مسئولیت های دینی و اجتماعی آگاه کنید. توانایی های فرد را به او یادآور شوید و در فعالیتهای مختلف با او مشورت کنید و به نظر او احترام گذاشته و بعضی از وظایف را در حد وسع و توان او، به او بسپارید. اگر نسبت به وظایف دینی بی تفاوت است ، روحیه تعبد و اعتقاد او را تقویت کنید. مطالعه کتب شهید دستغیب در تقویت ایمان او و مطالعه کتب شهداء و اولیاء الله در تقویت روحیه مسئولیت پذیری و انتخاب الگوی مناسب در کنار فوائد مهم دیگر، بسیار مؤثر است. او را در معرض پاسخ گویی نسبت به وظایف خود قرار دهید ، به طوری که نسبت به وظایف خود آگاه شده و در جهت انجام آنها قدم بردارد. در مورد فعالیت هایی که به خوبی انجام داده است، در مقابل خودشان تعریف کنید ، تا با شور و نشاط بیشتری آن کار را تکرار کند. متربیان بسیاری از نکات را از شما یاد می گیرند، پس لازم است که مسئولیت پذیری را در رفتار شما ببینند. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
🔴 سومین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی بسیج (صالحین) 🔻 با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب 🔻با حضور علمای اعلام و صاحب نظران عرصه تربیت اسلامی و شخصیت های کشوری و لشکری مکان: مشهد مقدس زمان: 28الی30دی ماه معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر_تبلیغاتی 💥سومین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی بسیج (صالحین) با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب مکان: مشهد مقدس زمان: بیست و هشتم الی سی ام دی ماه معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
🎦 #دوره_آموزش رویکردهای استراتژی برای کودکان (۴) – امنیت مدار استاد : حسن عباسی امنیت حاصل توازن آسیب و تهدید است. نیازهای فرد یا جامعه نقاط آسیب‌پذیر وی هستند. تهدید، عدم پاسخ‌گویی مناسب به نیاز است که ناامنی را ناشی می‌شود. تا زمانی که نیاز در انسان و جامعه وجود دارد، تهدید نیز وجود دارد. از این جهت، مسئله‌ی امنیت هم‌زاد بشر بوده و با او همراه است. در این بین، استراتژی به عنوان علم بقاء جامعه، مسئول زدودن تهدیدهای وارده علیه جامعه و تأمین امنیت آن است. کسی که قدرت پاسخ به نیاز خود را نداشته باشد، در تصمیم‌سازی صحیح درمانده و بی‌چاره می‌گردد. از این رو، پس از تبیین روی‌کرد قدرت‌مدار در استراتژی برای کودکان، به تبیین روی‌کرد امنیت‌مدار پرداخته می‌شود. تجربه‌ی بشر در حوزه‌ی امنیت تا کنون به چهار مکتب امنیتی رسیده است: آسیب‌محور، تهدیدمحور، فرصت‌محور، و موقعیت‌محور. مکتب موقعیت‌محور، به عنوان مکتب چهارم امنیتی، مکتب اختصاصی اسلامی – ایرانی است که محور اصلی مباحث در روی‌کرد امنیت‌مدار است. در این چهارچوب، یک استراتژیست و تصمیم‌ساز، عموماً تهدید را به مثابه موقعیتی می‌بیند که با اتخاذ استراتژی صحیح و تصمیم درست، می‌تواند از آن دُرّ گرانبهایی بسازد. مانند صدف که با ترشح از ذات خود به تهدیدی چون سنگ، نه تنها آن تهدید را رفع می‌کند، بلکه ارزش آن را نیز ارتقاء بخشیده و سنگ را تبدیل به مروارید می‌کند. 🌐https://madresefeiz.com/?p=4528 .............. 🔴کانال مدرسه تربیتی فیض: 🆔 @madresefeiz
#سخن_نگاشت وحدت و تفرقه در تشکیلات رهبر انقلاب می فرمایند:(( چرا فرهنگ کار جمعی در جامعه ما ضعیف است ؟ این یک آسیب است . با اینکه کار جمعی را غربی ها به اسم خودشان ثبت کرده اند ، اما اسلام خیلی قبل از این ها گفته است : « تَعَاوَنُوا عَلَی البِرِّ وَ التَّقوَی »،« وَاعتَصِموُا بَحَبلِ اللهِ جَمِیعًا وَلاَتَفَرَّقُوا » یعنی حتی اعتصام به حبل الله هم باید دسته جمعی باشد امّا حواستان باشد ؛ انشعاب و انشقاق و دو دسته شدن خطرناک است ؛ یکی به خاطر یک فکری از مجموعه ای جدا بشود ، باز یکی دیگر از آن طرف به خاطر یک فکر دیگر جدا بشود ؛ در حالی که این فکر ها ممکن است درست هم باشد ، اما آن قدر اهمیت نداشته باشد که انسان این یکپارچگی را به خاطر آن به هم بزند . )) ( 1386/2/31) .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
🕖 #تقویم_عبادی_تربیتی ویژه بسیجیان و ارکان و متربیان صالحین هفته چهل و چهارم 28دی الی 4 بهمن ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅ #ایده ها و فعالیت های هفتگی #جوانان_گام_دومی 28دی الی 4 بهمن ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
538 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام کتابی را در مورد مهارت ارتباط با مردم و جوانان معرفی نمایید. ➖➖➖➖➖ 🍀🍀 باسلام خدمت شما پرسشگر محترم در ارتباط با مهارت ارتباط با دیگران، کتاب های زیر جهت مطالعه به شما معرفی می گردد: 1. نورمحمدی، غلامرضا، مهارتهای زندگی اجتماعی، ناشر: دفتر نشر معارف. ٢. اون هارجی، کریستین ساندرز و دیوید دیکسون، مهارت های اجتماعی در ارتباطات میان فردی، ترجمه خشایار بیگی و مهرداد فیروزبخت ٣. حیدری نراقی، علی محمد، آیین معاشرت از دیدگاه اسلام «اخلاق اسلامی و آداب معاشرت»، ناشر: مهدی نراقی. ۴. بافکار، حسین، آداب اجتماعی اسلام (مبانی، روش ها و کارکردها)، ناشر: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، قم، مرکز پژوهشهای اسلامی. چکیده ای از کتاب فوق: یکی از هدف های مهم اسلام، سامان دهی به روابط اجتماعی است. از این رو، هر آنچه در بهبود روابط اجتماع و استحکام پیوندهای آن اثر مطلوب دارد، اسلام در قالب «آداب اسلامی» به آن امر فرموده است و هر آنچه موجب وارد آمدن کوچکترین آسیب به این روابط انسانی شود، اسلام در قالب «آداب اسلامی» آن را نهی کرده است. پژوهش حاضر ضمن شرح مفهوم، اهمیت و کارکرد آداب اسلامی، شیوه آشنایی با آن و آسیب شناسی این موضوع، به اختصار، به بررسی برخی آداب اجتماعی اسلام، در قالبی تازه پرداخته است. گردآوری تمام آداب اسلامی، نیازمند پژوهش گسترده تری است. با این حال، امید است کوشش حاضر، گامی هر چند کوچک برای آگاهی بخشی به علاقه مندان آداب اسلامی باشد تا با به کار گیری دستورهای حیات بخش اسلام، روابط اجتماعی دل پذیری را تجربه کنند». 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts