eitaa logo
صالحین تهران بزرگ
2.4هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
477 فایل
📚محتوای تربیتی معرفتی و مهارتی ویژه مربیان تربیتی
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 سخنی از امام علی علیه‌السلام که در خیابان‌های لندن نصب شده: هیچ ثروتی چون عقل، هیچ فقری چون نادانی، هیچ ارثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نیست... 📚 حکمت ۵۴ نهج‌البلاغه 👇👇👇 🆔 @salehintehran
Panahian-Clip-MosalasEshghi.mp3
1.56M
🎵مثلث عشقی در روابط زوجین ➕راه‌حلی برای ایجاد محبت پایدار در خانواده @salehintehran
🍀 🔹آیت الله حق شناس (ره): 🌺 تمام جهات فقر تو را ما جبران می کنیم 🍃 در همان ایام جوانی، روزی مقابل مزار میرزای قمی در مسجد حاج شیخ علی به خدا گفتم: "ای پروردگار عزیز! من از تو پول و نان نمی خواهم، من فقر علمی دارم! آیا می شود حاجت من برآورده شود؟" 🍃بعد به منزل رفتم. وضو گرفتم، دعا کردم و با همین فکر و نیت خوابیدم که ناگهان دیدم در باز شد و آقا (امام زمان) تشریف آوردند و گفتند: "یا ابن آدم تفرغ لعبادتی املا صدرک غنی و اسد فقرک"؛ ای پسر آدم! اگر در مقام عبودیت و بندگی کوشا باشی، تمام جهات فقر تو را ما جبران می کنیم؛ فقر علمی، مادی، مالی، بدنی، همه چیز! 🍃بعد به من فرمود: "فهمیدی؟" گفتم: "بله" ایشان فرمود: "دیگر انتظار چیز دیگری را نداشته باش!" پس اگر دیدی اینجا معطل مانده ای، بدان برای آن است که آنجا را کم گذاشته ای. 📚کتاب مواعظ جلد 2 👇👇👇 🆔 @salehintehran
🔹با دست‌های خالی 🔺آرزویش این بود که مشت ولایت را هر چه محکم تر و پولادین تر کند تا وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند: «تهدید را با تهدید جواب می دهم» مشت ولایت و رهبری پر باشد. 👇👇👇 🆔 @salehintehran
⛔تکروی ممنوع2⃣1⃣ 🌟اصل سازماندهی در تشکیلات 📍اهمیّت سازماندهی و شناخت نیروهای متعهّد و مسلمان در کلام شهید بهشتی ره: جامعه ما یک جامعه ای است پرنیرو،اما وقتی دست به کاری می زنیم ، در همان قدم اوّل و دوم می فهمیم نیرو کم داریم ، آب در خانه و ما تشنه لبان می گردیم ، بعد وقتی هم شناسایی می کنیم ، باز قدرت سازمان دادن نداریم و تجربه تشکیلاتیمان کم است. گاهی هم می بینیم که نیروها درهم می لولند و کار زیادی هم انجام نمی گیرد.بنابراین خیلی روشن، به این نتیجه می رسیم که ما دچار ضعف تشکیلاتی هستیم و همواره از این یاد می کنیم که ایجاد یک تشکیلات اجتماعی بر پایه اسلام از واجبات اساسی هر انسان متعهد آگاه مسلمان است. (به توان تشکیلات ص 86) 📍مراحل عمده سازماندهی 🌟طراحی و تعریف کارها و فعالیت ها 🌟دسته بندی فعالیت ها(مسئولیّت ها و اختیارات) 🌟شناخت توانایی نیروهای خود تقسیم کارها بر مبنای توان افراد 🌟ایجاد روابط یا هماهنگی(یعنی من از چه کسی باید دستور بگیرم و مثلا رابطه ام با سایر قسمت ها چگونه باید باشد،روابط طولی و عرضی) @salehintehran
🍃امیرالمومنین عليه السلام: عذر برادرت را بپذير و اگر عذرى نداشت برايش عذرى بتراش اِقبَلْ عُذرَ أخيكَ، و إن لَم يَكُن لَهُ عُذرٌ فَالتَمِسْ لَهُ عُذرا 📚ميزان الحكمه جلد7 صفحه 130 👇👇👇 🆔 @salehintehran
خودشناسی برای خودسازی1⃣1⃣ 🌟روایات تجسّم اعمال در پست قبلی نحوه عملکرد قوای حیوانی و نحوه تشکیل صورت برزخی انسان را توضیح دادیم در ادامه می خواهیم روایاتی برای روشن شدن مطلب در باب تجسم اعمال و صورت برزخی انسان بیاوریم. 📍قرآن کریم مي فرمايد: (يَومَ يُنفَخُ فِي الصُّورِ فَتَأتُونَ أَفوَاجاً) ( نباء/18) ( هنگامي که دومين بار در صور دميده شود شما گروه گروه خواهيد آمد.) مفسران گفته اند : اين نفخ دوم است که مردگان دسته دسته زنده و وارد حشر مي گردند ، بر خلاف نفخ اول است که به وسيله آن همه خواهند مرد . 🔸ذيل اين آيه ، حديثي بیان شده که معاذ از رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) در رابطه معنى اين آيه پرسيد يعنى چه؟ 🔸حضرت فرمود: اى معاذ مطلب بزرگى را پرسش نمودى. پس اشك در چشم مبارك حضرت حلقه زد و فرمود : ده صنف از امّت من پراکنده محشور خواهند شد. خداوند آنان را از ساير مردم جدا کرده و متمايز ساخته است (انگشت نماي مردمند) برخي به شکل بوزينه، برخي به صورت خوک و برخي واژگونند و پاهايشان بالا و در صحنة قيامت به چهره کشيده مي شوند. برخي کورند و به اين سو و آن سو تردّد مي کنند. برخي کر و گنگ و بي عقلند. گروهي زبانهايشان را به دندان مي جوند و چرکي از دهانشان سرازير است که اهل محشر از آنان دوري مي جويند. دسته اي دستها و پاهايشان بريده است. طايفه اي بر شاخههاي آتش آويزانند. جمعيّتي بدتر از مردارند. بعضي لباسهاي آتشين پوشيده که به بدنهايشان چسبيده است تا درد عذاب را بيشتر لمس کنند . 🔸سپس پيامبر(ص) صفاتي که پديد آورنده اين صورتهاست چنين برشمرد: اما آنان که به شکل بوزينه اند سخن چينانند. آنان که به شکل خوکند، حرام خوارانند. آنان که سرهايشان به زير است و بر چهره کشيده مي شوند، رباخوارانند. اما کوران همانا حکمرانان ستمگرند. کران و گنگان، رياکاران در عملند. آنان که زبانها به دندان مي جوند دانشمندان و داوراني هستند که گفتارشان مخالف کردارشان است. آنان که دست و پايشان قطع شده است همسايه آزاران هستند. آنان که بر شاخههاي آتش آويزانند سعايت گراني هستند که سخن مردم را به سلطان ستمگر مي برند. آنان که بدبوتر از مردارند، کساني هستند که از شهوتها و لذّتها کام دل مي گيرند، ليکن حق خدا که در اموالشان است نمي دهند و آنان که لباس آتشين در بر دارند، آنانند که فخر فروش و خيال گرايند . @salehintehran
🔅امام رضا(ع) آنکه از خدا موفقیت را بخواهد اما تلاش نکند، خود را مسخره کرده است. معدن الجواهر؛1:59 👇👇👇 🆔 @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 والدین عامل 🔺اصلی 🔻لجبازی فرزندان 👈اگه توی فامیلتون کودک‌های لجباز😡 دارید؛ این قسمت از رو حتما برای پدر-مادرش بفرستید @salehintehran
بصیرت افزایی در کلام رهبری1⃣ 🌟مقدمات بصیرت افزایی 1- جهانبینی توحیدی : (89/08/04 ) با این نگاه ،وقتی انسان مبارزه بکند این تلاش مقدس است .مبارزه برای انسانیت نه برای منافع شخصی. * این ،اساسی ترین پایه های بصیرت است . @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ ۲۴ آبانماه سالروز رحلت حکیم متالّه و عارف مفسِّر ، حضرت علامه طباطبایی (قدّس الله روحه) : #مهر_خوبان مهر خوبان دل و دین از همه بی پروا برد رُخ شطرنج نبرد ، آنچه رخ زیبا برد تو مپندار که مجنون، سر خود مجنون گشت ز سمک تا به سماکش کشش لیلا برد من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه ذره ای بودم و #مهر تو مرا بالا برد من خس بی سر و پایم که به سیل افتادم او که می رفت مرا هم به دل دریا برد جام صهبا ز کجا بود مگر دست که بود که در این بزم بگردید و دل شیدا برد؟ خم ابروی تو بود و کف مینوی تو بود که به یک جلوه ز من نام و نشان یکجا برد خودت آموختیَم مهر و خودت سوختیَم با برافروخته رویی که قرار از ما برد همه یاران به سر راه تو بودیم ولی خم ابروت مرا دید و ز من یغما برد همه دلباخته بودیم و هراسان که غمت همه را پشت سر انداخت، مرا تنها برد 🍁 #علامه_طباطبایی ♥️ @salehintehran
✳️بمناسبت روز کتاب و کتابخوانی✳️ 📌 مقاله حاضر را به بهانه ۲۴ آبانماه «روز و » به بیان رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت ای (ادام الله ظله)، برگرفته از اثر جدید الانتشار «کتاب و کتابخوانی» اختصاص می دهیم : 🔵جایگاه کتاب در فرهنگ و حاکمیت اسلامی؛ من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می افتم، قلبا غمگین و می شوم. این به خاطر آن است که در کشور ما به هر دلیلی، باید کتاب اقلا ده برابر این میزان، رواج و توسعه و حضور داشته باشد. اگر به دلیل پرچمداری تفکر اسلامی و حاکمیت اسلام به حساب بیاورید، این معنا صدق می کند؛ چون به و ، خیلی اهمیت می دهد. اگر هر منصفی به بیانات نبی مکرم اسلام و ائمه(علیهم السلام)و پیشوایان اسلام نگاه کند و ببیند که اینها در چه زمانی به کتاب و کتابخوانی دعوت می کردند و فرا می خواندند، خواهد فهمید اسلام کتابخوانی است. 🔴 نقش برجسته کتاب؛ در اهمیت عنصر کتاب برای ، همین بس که تمامی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب مانده اند و روابط جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است. 🔵 ، برترین کتاب مرجع؛  در قدیم، عادت خواندن قرآن وجود داشت، که این را هم زمان ها از بین بردند! همان طور که می دانید، پیرمردان و پیرزنان ما سواد فارسی خواندن نداشتند؛ اما قرآن را همه یاد می گرفتند؛ این چیز خیلی خوب و مغتنمی بود. خود قرآن کتاب خیلی مهمی است؛ به خصوص اگر با همراه می شد؛ منتها آن هم از بین ماها برداشته شد؛ بعد هم آن کاری که باید بکنند؛ نکردند؛ یعنی مردم را به کتاب ندادند.   🔴 کتابهای دینی؛ مقوله دیگری که ما در آن کم کاری داریم که شاید باورکردنی هم نباشد. کتابهای دینی است! مثل این که ما روی و مسائل اسلامی متاسفانه کم کار می کنیم! این متون اسلامی بسیار ارزشمند است. ما به کتابهایی در ردیف کتابهای احتیاج داریم که مسائل اساسی اسلام را با یک بینش صائب وبه دور از کجروی و و ، با زبانی قابل فهم برای قشرهای مختلف جامعه تبیین کند.   🔵 خواندنیها؛  قیمت این کتاب « » ( ) به مراتب از این بیشتر است؛ هم است، هم است، هم است، هم است. این کتاب، همه چیز است. این کتاب را من سالها پیش خواندم.   وقتی که جلد اول کتاب شما ( ) درآمد، نشستم آن را خواندم. این کتاب از بس من را جذب کرد، تا آخرش خواندم؛ بعد دیدم این کافی نیست، به خانه بردم و گفتم: «همه بنشینید این کتاب را بخوانید!» در جمع ، جاهایی از کتاب را خود من باز کردم و خواندم. گفتم: «این کتاب اصلا باید در فضای خانه ها باشد و همه باید آن را همیشه داشته باشند.» این « » آقای قدمی.... عجب کتاب خوبی است!  ... این کتاب چه قدر خوب نوشته شده است.   📌چه قدر این کتاب « » عالی است و چه قدر من را متاثر و منقلب کرد. یا بعضی از این داستانهای کوتاه، مثل « » یا « باد کمیل » و. .. که یک عالم درس دهنده و روحیه دهنده است.   📌من نمی خواهم به بچه ها خیلی کتاب و معرفی کنم؛ حالا ممکن است اسم مؤلفانش را بگویم. مثلا یک نویسنده معروف فرانسوی هست، به نام « » که کتابهای زیادی دارد. من اغلب رمانهای او را در آن دوره (نوجوانی) خواندم. یا نویسنده معروف فرانسوی « » که من کتاب « » او را اولین بار در همان دوره نوجوانی از کتابخانه گرفتم وخواندم.   📌نمی دانم کدام یک از شما آن کتاب مربوط به را نوشته اید. من دیدم که این کتاب واقعا چه قدر لازم است. معلوم بود که این فرد خودش امدادگر بوده است. بدون این که آدم امدادگر باشد، نمی تواند مطلبی بنویسد. یا آن کس که کتاب « » را نوشته است، پیدا بود که قاعدتا باید را. .. لمس کرده باشد.   🔴 تلخیص آثار خوب؛ یک پیشنهاد هم، عرضه کتابهای و کوچک است. الان کتابهای بزرگ و ساده کردن کتابهای دشوار، در دنیا معمول است.   داستانهای بزرگ را خلاصه و کوتاه می کنند. مثلا داستان «بینوایان» را در یک جزوه صد، صد و پنجاه صفحه ای در می آورند، که داستان شیرینی خواهد بود و همه کس هم می خواند. اگر این کار راه بیفتد، خوب است. (پایان قسمت اول در ادامه قسمت دوم👇👇)   اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ♥️ @salehintehran