eitaa logo
سالکان دلسوخته
1.3هزار دنبال‌کننده
129 عکس
187 ویدیو
79 فایل
سالک یعنی عاشق #استاد_غفاری خادم کانال: @Khademeshgh2
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ (( ادامه)) توصیه‌هایی برای شب قدر 🦋 ۱۴. محبت باید معنا شود. محبت عامه همان اعتقاد به خدا و اهل بيت هست که همه دارا هستیم. ولی محبت خاصه این هست که امکان ندارد حبیب از محبوب جدا باشد. عاشق از معشوق جدا نیست. نشانه ورود به محبت خاصه: هرچه که محبوب می خواهد مثل او می خواهم بشوم، یعنی هیچ کوتاهی ای در امر ایشان نداشته باشم. انسان اگر در محبت کامل شود، همیشه با او خواهد بود‌. یادتان باشد ما عاشق نیستیم! اگر عاشق واقعی بودیم، هیچوقت معشوقمان را جدا از خود نمی دیدیم و همیشه با او بودیم. یادتان باشد که حبیب و محبوب هیچوقت از هم جدا نیست. همین را باور کنیم خیلی چیزها حل میشه. وقتی که جدایی نباشد، راه هشتاد و چهار ساله را در یک "آن" می رویم و به انسان نشان می دهند. شاید همین بشود روزنه تا کم کم از حال به مقام تبدیل شود و مال خودش شود تا هر وقت دلت خواست، ورود پیدا کنی. ✅ ۱۵. خدا کند به مقام تسلیم برسیم، البته درخواست سرجایش باشد، چرا که خودشان فرمودند اصرار کنید، اما لایه ی زیرین درخواست باید تسلیم باشد. أَيْقَنْتُ أَنَّكَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ يقين دارم تو ارحم الراحمین هستی یعنی چه؟ یعنی تمام شد، چرا نگرانی؟ او همه چیز را درست می کند. او از خودت به خودت مهربان تر است. انسان باید طلب حقیقی و مسألت واقعی را هم از خودِ خدای تبارک و تعالی بخواهد، به این معنا که قلب را به دست صاحب اصلیش بدهیم تا او رشد و صلاح را به دل ما بیندازد و ما آن را طلب نماییم. همه چیز را بخواهید و در عین حال هیچ چی نخواهید، چقدر قشنگه! همه را بخواهی و آخرش بگویی خدایا آنچه که تو بخواهی زیباست؛ ولی چون فرمودی بخواهید، من می خواهم. نگران هم نشويد. وظیفه ی ما دعا کردن هست و می دانیم که خداوند هیچ سائلی را رد نمی کند. 🦋 ۱۶. هر چه که در قلبت هست را رها کن و آرام بگیر. آرام! آرام! از فردا فقط دنبال وظیفه برو. این چه شد، آن چه خواهد شد را توجه نکن. البته اگر الان این را بگویی، خداوند فردا امتحانت می کند ببیند که آیا راضی هستی یا خیر؟ سخت هست ولی شدنی هست‌. این عدم رهایی و دل مشغولی قلب نمی گذارد باطن آسمان ها و زمین را ببینیم. آنقدر راضی باش که هر اتفاقی افتاد برایت زیبا باشد. آیا تو حاضری برای شنیدن اسم محبوب، از همه چیز بگذری!؟ ✅ ۱۷. خداوند می فرماید: بخواهی نخواهی شب قدر را به همه ی شما داده ام، اما فقط پرده ها و حجاب ها را کنار بزن تا ببینی. با چشم و گوش ظاهری و گوشتی، نمی توان حقیقت را درک کرد؛ تا اینها تعطیل نشوند، چشم باطنی راه نمی افتد. در شب قدر اتفاق عظیمی می افتد که از ما جدا نیست. 🦋 ۱۸. قطع تعلقات : راه درک شب قدر ان شا الله از همه بِبُریم و قلباً به خدای تبارک و تعالی متصل شویم. شب قدر، شب تغییر هست. ره صد ساله در یک شب: توبه‌ مردانه در شب قدر ( توبه ای که دیگر برگشتی در آن نباشد) ✅ ۱۹. امشب شب تفکر و تأمل و توجه قلبی هست. هر جا در دعا احساس خستگی کردی، فشار نیاورید. اعمال، بهانه ای برای اتصال و ارتباط قلبی با خدا هست. طوری نشود که آنقدر مشغول اعمال شوی که از توجه به خدا غافل شوی. اما تنبلی هم نکنید. بقیه اعمال شب قدر (مثل دعای جوشن کبیر) را هرچقدر حال داشتید بخوانید. به خودتان فشار نیاورید. طوری نشود که توجهتان به الفاظ دعا باعث شود که از اصل و حقیقت دعا غافل شوید. 🦋 ۲۰. درک شب قدر برای بعضی ها خیلی وقت است اتفاق افتاده است و برای بعضی ها امشب می خواهد اتفاق بیفتد. برای اولیای الهی، هر لحظه شب قدر هست؛ نه همه سال و همه ماه و همه روز، که هر لحظه برای ایشان شب قدر است. ✅ ۲۱ . آنهایی که زمینه را فراهم کردند و مراقبه داشتند؛ مراقب چشم ‌و گوش و اعمال و جوارحشان بودند؛ همه ی فعالیت های خود را به امر مولا و برای مولا قرار داده اند و هیچ گناهی از آنها سر نزده، یقیناً امشب را دارند به وضوح می بينند که چه اتفاقی در عالم افتاده است. [اما] من می‌گویم اگر آن مواظبت و مجاهدت هم نبود، اگر انسان همین مباحث معرفتی را باور کند، امشب برایش کافی است و انسان را به دید باطنی راه می دهد. امشب اصلا به گناه توجه نکنید. در شب قدر، هیچ حجابی حائل نیست چون اهل بیت دارند به صورت اسمائی جلوه گری می کنند.
توجه به حضرت زهرا و امام زمان .mp3
1.98M
✅ توجه به حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) در شب قدر
✅ نماز استغاثه به حضرت زهرا (سلام الله علیها) 🌕 دو رکعت نماز بخوانید و بعد از سلام، سه مرتبه تکبیر بگویید، سپس تسبیحات حضرت زهرا(س) را به جای آورید، به سجده بروید و 100 مرتبه بگویید: «یا مَوْلاتی یا فاطِمَةُ اَغیثینی» (ای سرپرستم ای فاطمه به فریادم برس) پس جانب راست رو را بر زمين گذار و همين را 100 مرتبه بگو ،پس به سجده برو و همين را 100 مرتبه بگو ،پس جانب چپ رو را بر زمين گذار و 100 مرتبه بگو، پس باز به سجده برو و 110 مرتبه بگو و حاجت خود را ياد كن بدرستي كه خداوند برمي آورد آنرا انشاءالله تعالي.
✅ نماز امام زمان(عج) در مسجد جمکران ⬜️ دو ركعت نماز بخوانید به اين صورت كه چون سوره <حمد> به اِيّاكَ نَعبُدُ وَاِيّاكَ نَستَعينُ برسد آن را صد مرتبه بگويد، و بعد سوره <حمد> را به پايان برساند، و در ركعت دوم نيز به همين طريق عمل كند و تسبيح ركوع و سجود را هفت مرتبه بگويد، و چون نماز به پايان رسيد <لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ > بگويد، و تسبيح حضرت زهرا (عليها السلام) بجاي آورد، و پس از تسبيح فاطمه (عليها السلام) سر به سجده گذارد و صد مرتبه بر محمّد و آلش صلوات الله عليهم صلوات فرستد.
سخنرانی 94.04.18 .mp3
19.98M
❤️ سخنرانی مهم شب قدر
1⃣ إِلَهِي أَسْأَلُكَ‌ أَنْ‌ تَعْصِمَنِي حَتَّى لاَ أَعْصِيَكَ‌ فَإِنِّي قَدْ بُهِتُّ‌ وَ تَحَيَّرْتُ‌ مِنْ‌ كَثْرَةِ‌ الذُّنُوبِ‌ مَعَ‌ الْعِصْيَانِ‌ وَ مِنْ‌ كَثْرَةِ‌ كَرَمِكَ‌ مَعَ‌ الْإِحْسَانِ‌ وَ قَدْ كَلَّتْ‌ لِسَانِي كَثْرَةُ‌ ذُنُوبِيوَ أَذْهَبَتْ‌ عَنِّي مَاءَ وَجْهِي فَبِأَيِّ‌ وَجْهٍ‌ أَلْقَاكَ‌ وَ قَدْ أَخْلَقَ‌ الذُّنُوبُ‌ وَجْهِي وَ بِأَيِّ‌ لِسَانٍ‌ أَدْعُوكَ‌ وَ قَدْ أَخْرَسَ‌ الْمَعَاصِي لِسَانِي وَ كَيْفَ‌ أَدْعُوكَ‌ وَ أَنَا الْعَاصِي وَ كَيْفَ‌ لاَ أَدْعُوكَ‌ وَ أَنْتَ‌ الْكَرِيمُ‌ وَ كَيْفَ‌ أَفْرَحُ‌ وَ أَنَا الْعَاصِي وَ كَيْفَ‌ أَحْزَنُ‌ وَ أَنْتَ‌ الْكَرِيمُ‌ وَ كَيْفَ‌ أَدْعُوكَ‌ وَ أَنَا أَنَا وَ كَيْفَ‌ لاَ أَدْعُوكَ‌ وَ أَنْتَ‌ أَنْتَ‌ وَ كَيْفَ‌ أَفْرَحُ‌ وَ قَدْ عَصَيْتُكَ‌ وَ كَيْفَ‌ أَحْزَنُ‌ وَ قَدْ عَرَفْتُكَ‌ وَ أَنَا أَسْتَحْيِي أَنْ‌ أَدْعُوَكَ‌ وَ أَنَا مُصِرٌّ عَلَى الذُّنُوبِ‌ وَ كَيْفَ‌ بِعَبْدٍ لاَ يَدْعُو سَيِّدَهُ‌ وَ أَيْنَ‌ مَفَرُّهُ‌ وَ مَلْجَؤُهُ‌ أَنْ‌ يَطْرُدَهُ‌ إِلَهِي بِمَنْ‌ أَسْتَغِيثُ‌ إِنْ‌ لَمْ‌ تُقِلْنِي عَثْرَتِي وَ مَنْ‌ يَرْحَمُنِي إِنْ‌ لَمْ‌ تَرْحَمْنِي وَ مَنْ‌ يُدْرِكُنِي إِنْ‌ لَمْ‌ تُدْرِكْنِي وَ أَيْنَ‌ الْفِرَارُ إِذَا ضَاقَتْ‌ لَدَيْكَ‌ أُمْنِيَّتِي إِلَهِي بَقِيتُ‌ بَيْنَ‌ خَوْفٍ‌ وَ رَجَاءٍ خَوْفُكَ‌ يُمِيتُنِي وَ رَجَاؤُكَ‌ يُحْيِينِي إِلَهِي الذُّنُوبُ‌ صِفَاتُنَا وَ الْعَفْوُ صِفَاتُكَ‌ إِلَهِي الشَّيْبَةُ‌ نُورٌ مِنْ‌ أَنْوَارِكَ‌ فَمُحَالٌ‌ أَنْ‌ تُحْرِقَ‌ نُورَكَ‌ بِنَارِكَ‌ إِلَهِي اَلْجَنَّةُ‌ دَارُ الْأَبْرَارِ وَ لَكِنْ‌ مَمَرُّهَا عَلَى اَلنَّارِ فَيَا لَيْتَهَا إِذْ حُرِّمْتُ‌ اَلْجَنَّةَ‌ لَمْ‌ أُدْخَلِ‌ اَلنَّارَ إِلَهِي وَ كَيْفَ‌ أَدْعُوكَ‌ وَ أَتَمَنَّى اَلْجَنَّةَ‌ مَعَ‌ أَفْعَالِيَ‌ الْقَبِيحَةِ‌ وَ كَيْفَ‌ لاَ أَدْعُوكَ‌ وَ أَتَمَنَّى اَلْجَنَّةَ‌ مَعَ‌ أَفْعَالِكَ‌ الْحَسَنَةِ‌ الْجَمِيلَةِ‌ إِلَهِي أَنَا الَّذِي أَدْعُوكَ‌ وَ إِنْ‌ عَصَيْتُكَ‌ وَ لاَ يَنْسَى قَلْبِي ذِكْرَكَ‌ إِلَهِي أَنَا الَّذِي أَرْجُوكَ‌ وَ إِنْ‌ عَصَيْتُكَ‌ وَ لاَ يَنْقَطِعُ‌ رَجَائِي بِكَثْرَةِ‌ عَفْوِكَ‌ يَا مَوْلاَيَ‌ إِلَهِي ذُنُوبِي عَظِيمَةٌ‌ وَ لَكِنْ‌ عَفْوُكَ‌ أَعْظَمُ‌ مِنْ‌ ذُنُوبِي إِلَهِي بِعَفْوِكَ‌ الْعَظِيمِ‌ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِيَ‌ الْعَظِيمَةَ‌ فَإِنَّهُ‌ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ‌ الْعَظِيمَةَ‌ إِلاَّ الرَّبُّ‌ الْعَظِيمُ‌ إِلَهِي أَنَا الَّذِي أُعَاهِدُكَ‌ فَأَنْقُضُ‌ عَهْدِي وَ أَتْرُكُ‌ عَزْمِي حِينَ‌ يَعْرِضُ‌ شَهْوَتِي فَأُصْبِحُ‌ بَطَّالاً وَ أُمْسِي لاَهِياً وَ تَكْتُبُ‌ مَا قَدَّمْتُ‌ يَوْمِي وَ لَيْلَتِي إِلَهِي ذُنُوبِي لاَ تَضُرُّكَ‌ وَ عَفْوُكَ‌ إِيَّايَ‌ لاَ يَنْقُصُكَ‌ فَاغْفِرْ لِي مَا لاَ يَضُرُّكَ‌ وَ أَعْطِنِي مَا لاَ يَنْقُصُكَ‌ إِلَهِي إِنْ‌ أَحْرَقْتَنِي لاَ يَنْفَعُكَ‌ وَ إِنْ‌ غَفَرْتَ‌ لِي لاَ يَضُرُّكَ‌ فَافْعَلْ‌ بِي مَا لاَ يَضُرُّكَ‌ وَ لاَ تَفْعَلْ‌ بِي مَا لاَ يَسُرُّكَ‌ إِلَهِي لَوْ لاَ أَنَّ‌ الْعَفْوَ مِنْ‌ صِفَاتِكَ‌ لَمَا عَصَاكَ‌ أَهْلُ‌ مَعْرِفَتِكَ‌ إِلَهِي لَوْ لاَ أَنَّكَ‌بِالْعَفْوِ تَجُودُ لَمَا عَصَيْتُكَ‌ وَ إِلَى الذَّنْبِ‌ أَعُودُ إِلَهِي لَوْ لاَ أَنَّ‌ الْعَفْوَ أَحَبُّ‌ الْأَشْيَاءِ لَدَيْكَ‌ لَمَا عَصَاكَ‌ أَحَبُّ‌ الْخَلْقِ‌ إِلَيْكَ‌ إِلَهِي رَجَائِي مِنْكَ‌ غُفْرَانٌ‌ وَ ظَنِّي فِيكَ‌ إِحْسَانٌ‌ أَقِلْنِي عَثْرَتِي رَبِّي فَقَدْ كَانَ‌ الَّذِي كَانَ‌ فَيَا مَنْ‌ لَهُ‌ رِفْقٌ‌ بِمَنْ‌ يُعَادِيهِ‌ فَكَيْفَ‌ بِمَنْ‌ يَتَوَلاَّهُ‌ وَ يُنَاجِيهِ‌ وَ يَا مَنْ‌ كُلَّمَا نُودِيَ‌ أَجَابَ‌ وَ يَا مَنْ‌ بِجَلاَلِهِ‌ يُنْشِئُ‌ السَّحَابَ‌ أَنْتَ‌ الَّذِي قُلْتَ‌ مَنِ‌ الَّذِي دَعَانِي فَلَمْ‌ أُلَبِّهِ‌ وَ مَنِ‌ الَّذِي سَأَلَنِي فَلَمْ‌ أُعْطِهِ‌ وَ مَنِ‌ الَّذِي أَقَامَ‌ بِبَابِي فَلَمْ‌ أُجِبْهُ‌ وَ أَنْتَ‌ الَّذِي قُلْتَ‌ أَنَا الْجَوَادُ وَ مِنِّي الْجُودُ وَ أَنَا الْكَرِيمُ‌ وَ مِنِّي الْكَرَمُ‌ وَ مِنْ‌ كَرَمِي فِي الْعَاصِينَ‌ أَنْ‌ أَكْلَأَهُمْ‌ فِي مَضَاجِعِهِمْ‌ كَأَنَّهُمْ‌ لَمْ‌ يَعْصُونِي وَ أَتَوَلَّى حِفْظَهُمْ‌ كَأَنَّهُمْ‌ لَمْ‌ يُذْنِبُونِي إِلَهِي مَنِ‌ الَّذِي يَفْعَلُ‌ الذُّنُوبَ‌ وَ مَنِ‌ الَّذِي يَغْفِرُ الذُّنُوبَ‌ فَأَنَا فَعَّالُ‌ الذُّنُوبِ‌ وَ أَنْتَ‌ غَفَّارُ الذُّنُوبِ‌ إِلَهِي بِئْسَمَا فَعَلْتُ‌ مِنْ‌ كَثْرَةِ‌ الذُّنُوبِ‌ وَ الْعِصْيَانِ‌ وَ نِعْمَ‌ مَا فَعَلْتَ‌ مِنَ‌ الْكَرَمِ‌ وَ الْإِحْسَانِ‌ إِلَهِي أَنْتَ‌ أَغْرَقْتَنِي بِالْجُودِ وَ الْكَرَمِ‌ وَ الْعَطَايَا وَ أَنَا الَّذِي أَغْرَقْتُ‌ نَفْسِي بِالذُّنُوبِ‌ وَ الْجَهَالَةِ‌ وَ الْخَطَايَا...
2⃣ وَ أَنْتَ مَشْهُورٌ بِالْإِحْسَانِ‌ وَ أَنَا مَشْهُورٌ بِالْعِصْيَانِ‌ إِلَهِي ضَاقَ‌ صَدْرِي وَ لَسْتُ‌ أَدْرِي بِأَيِّ‌ عِلاَجٍ‌ أُدَاوِي ذَنْبِي فَكَمْ‌ أَتُوبُ‌ مِنْهَا وَ كَمْ‌ أَعُودُ إِلَيْهَا وَ كَمْ‌ أَنُوحُ‌ عَلَيْهَا لَيْلِي وَ نَهَارِي فَحَتَّى مَتَى يَكُونُ‌ وَ قَدْ أَفْنَيْتُ‌ بِهَا عُمُرِي إِلَهِي طَالَ‌ حُزْنِي وَ رَقَّ‌ عَظْمِي وَ بَلِيَ‌ جِسْمِي وَ بَقِيَتِ‌ الذُّنُوبُ‌ عَلَى ظَهْرِي فَإِلَيْكَ‌ أَشْكُو سَيِّدِي فَقْرِي وَ فَاقَتِي وَ ضَعْفِي وَ قِلَّةَ‌ حِيلَتِي إِلَهِي يَنَامُ‌ كُلُّ‌ ذِي عَيْنٍ‌ وَ يَسْتَرِيحُ‌ إِلَى وَطَنِهِ‌ وَ أَنَا وَجِلُ‌ الْقَلْبِ‌ وَ عَيْنَايَ‌ تَنْتَظِرَانِ‌ رَحْمَةَ‌ رَبِّي فَأَدْعُوكَ‌ يَا رَبِّ‌ فَاسْتَجِبْ‌ دُعَائِي وَ اقْضِ‌ حَاجَتِي وَ أَسْرِعْ‌ بِإِجَابَتِي إِلَهِي أَنْتَظِرُ عَفْوَكَ‌ كَمَا يَنْتَظِرُهُ‌ الْمُذْنِبُونَ‌ وَ لَسْتُ‌ أَيْأَسُ‌ مِنْ‌ رَحْمَتِكَ‌ الَّتِي يَتَوَقَّعُهَا الْمُحْسِنُونَ‌ إِلَهِي أَ تُحْرِقُ‌ بِالنَّارِ وَجْهِي وَ كَانَ‌ لَكَ‌ مُصَلِّياً إِلَهِي أَ تُحْرِقُ‌ بِالنَّارِ عَيْنِي وَ كَانَتْ‌ مِنْ‌ خَوْفِكَ‌ بَاكِيَةً‌ إِلَهِي أَ تُحْرِقُ‌ بِالنَّارِ لِسَانِي وَ كَانَ‌ لِلْقُرْآنِ‌ تَالِياً إِلَهِي أَ تُحْرِقُ‌ بِالنَّارِ قَلْبِي وَ كَانَ‌ لَكَ‌ مُحِبّاً إِلَهِي أَ تُحْرِقُ‌ بِالنَّارِ جِسْمِي وَ كَانَ‌ لَكَ‌ خَاشِعاً إِلَهِي أَ تُحْرِقُ‌ بِالنَّارِ أَرْكَانِي وَ كَانَتْ‌ لَكَ‌ رُكَّعاً سُجَّداًإِلَهِي أَمَرْتَ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ وَ أَنْتَ‌ أَوْلَى بِهِ‌ مِنَ‌ الْمَأْمُورِينَ‌ وَ أَمَرْتَ‌ بِصِلَةِ‌ السُّؤَالِ‌ وَ أَنْتَ‌ خَيْرُ الْمَسْئُولِينَ‌ إِلَهِي إِنْ‌ عَذَّبْتَنِي فَعَبْدٌ خَلَقْتَهُ‌ لِمَا أَرَدْتَهُ‌ فَعَذَّبْتَهُ‌ وَ إِنْ‌ أَنْجَيْتَنِي فَعَبْدٌ وَجَدْتَهُ‌ مُسِيئاً فَأَنْجَيْتَهُ‌ إِلَهِي لاَ سَبِيلَ‌ لِي إِلَى الاِحْتِرَاسِ‌ مِنَ‌ الذَّنْبِ‌ إِلاَّ بِعِصْمَتِكَ‌ وَ لاَ وُصُولَ‌ لِي إِلَى عَمِلِ‌ الْخَيْرِ إِلاَّ بِمَشِيَّتِكَ‌ فَكَيْفَ‌ لِي بِالاِحْتِرَاسِ‌ مَا لَمْ‌ تُدْرِكْنِي فِيهِ‌ عِصْمَتُكَ‌ إِلَهِي سَتَرْتَ‌ عَلَيَّ‌ فِي الدُّنْيَا ذُنُوباً وَ لَمْ‌ تُظْهِرْهَا فَلاَ تَفْضَحْنِي بِهَا يَوْمَ‌ الْقِيَامَةِ‌ عَلَى رُءُوسِ‌ الْعَالَمِينَ‌ إِلَهِي جُودُكَ‌ بَسَطَ‍‌ أَمَلِي وَ شُكْرُكَ‌ قَبْلَ‌ عَمَلِي فَسُرَّنِي بِلِقَائِكَ‌ عِنْدَ اقْتِرَابِ‌ أَجَلِي إِلَهِي إِذَا شَهِدَ لِيَ‌ الْإِيمَانُ‌ بِتَوْحِيدِكَ‌ وَ نَطَقَ‌ لِسَانِي بِتَحْمِيدِكَ‌ وَ دَلَّنِي اَلْقُرْآنُ‌ عَلَى فَوَاضِلِ‌ جُودِكَ‌ فَكَيْفَ‌ يَنْقَطِعُ‌ رَجَائِي بِمَوْعُودِكَ‌ إِلَهِي أَنَا الَّذِي قَتَلْتُ‌ نَفْسِي بِسَيْفِ‌ الْعِصْيَانِ‌ حَتَّى اسْتَوْجَبْتُ‌ مِنْكَ‌ الْقَطِيعَةَ‌ وَ الْحِرْمَانَ‌ فَالْأَمَانَ‌ الْأَمَانَ‌ هَلْ‌ بَقِيَ‌ لِي عِنْدَكَ‌ وَجْهُ‌ الْإِحْسَانِ‌ إِلَهِي عَصَاكَ‌ آدَمُ‌ فَغَفَرْتَهُ‌ وَ عَصَاكَ‌ خَلْقٌ‌ مِنْ‌ ذُرِّيَّتِهِ‌ فَيَا مَنْ‌ عَفَا عَنِ‌ الْوَالِدِ مَعْصِيَتَهُ‌ اعْفُ‌ عَنِ‌ الْوُلْدِ الْعُصَاةِ‌ لَكَ‌ مِنْ‌ ذُرِّيَّتِهِ‌ إِلَهِي خَلَقْتَ‌ جَنَّتَكَ‌ لِمَنْ‌ أَطَاعَكَ‌ وَ وَعَدْتَ‌ فِيهَا مَا لاَ يَخْطُرُ بِالْقُلُوبِ‌ وَ نَظَرْتُ‌ إِلَى عَمَلِي فَرَأَيْتُهُ‌ ضَعِيفاً يَا مَوْلاَيَ‌ وَ حَاسَبْتُ‌ نَفْسِي فَلَمْ‌ أَجِدْ أَنْ‌ أَقُومَ‌ بِشُكْرِ مَا أَنْعَمْتَ‌ عَلَيَّ‌ وَ خَلَقْتَ‌ نَاراً لِمَنْ‌ عَصَاكَ‌ وَ وَعَدْتَ‌ فِيهَا أَنْكالاً وَ جَحِيماً وَ عَذَاباً وَ قَدْ خِفْتُ‌ يَا مَوْلاَيَ‌ أَنْ‌ أَكُونَ‌ مُسْتَوْجِباً لَهَا لِكَبِيرِ جُرْأَتِي وَ عَظِيمِ‌ جُرْمِي وَ قَدِيمِ‌ إِسَاءَتِي فَلاَ يَتَعَاظَمُكَ‌ ذَنْبٌ‌ تَغْفِرُهُ‌ لِي وَ لاَ لِمَنْ‌ هُوَ أَعْظَمُ‌ جُرْماً مِنِّي لِصِغَرِ خَطَرِي فِي مُلْكِكَ‌ مَعَ‌ يَقِينِي بِكَ‌ وَ تَوَكُّلِي وَ رَجَائِي لَدَيْكَ‌ إِلَهِي جَعَلْتَ‌ لِي عَدُوّاً يَدْخُلُ‌ قَلْبِي وَ يَحُلُّ‌ مَحَلَّ‌ الرَّأْيِ‌ وَ الْفِكْرَةِ‌ مِنِّي وَ أَيْنَ‌ الْفِرَارُ إِذَا لَمْ‌ يَكُنْ‌ مِنْكَ‌ عَوْنٌ‌ عَلَيْهِ‌ إِلَهِي إِنَّ‌ اَلشَّيْطَانَ‌ فَاجِرٌ خَبِيثٌ‌ كَثِيرُ الْمَكْرِ شَدِيدُ الْخُصُومَةِ‌ قَدِيمُ‌ الْعَدَاوَةِ‌ كَيْفَ‌ يَنْجُو مَنْ‌ يَكُونُ‌ مَعَهُ‌ فِي دَارٍ وَ هُوَ الْمُحْتَالُ‌ إِلاَّ أَنِّي أَجِدُ كَيْدَهُ‌ ضَعِيفاً فَ‍‌ إِيّاكَ‌ نَعْبُدُ وَ إِيّاكَ‌ نَسْتَعِينُ‌ وَ إِيَّاكَ‌ نَسْتَحْفِظُ‍‌ وَ لاَ حَوْلَ‌ وَ لاَ قُوَّةَ‌ إِلاَّ بِاللَّهِ‌ يَا كَرِيمُ‌ يَا كَرِيمُ‌ يَا كَرِيمُ‌
مناجاتی از امام سجاد(ع) .mp3
32.4M
❤️ مناجاتی عاشقانه با خدا (با زبان امام سجاد علیه السلام) ⬅️ با نوای سید احمد موسوی بحرینی 📚 بحارالانوار، ج ۹۱ ، ص ۱۳۸ تا ۱۴۱
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ره صد ساله در یک شب 💠 توبه‌ مردانه در شب قدر: توبه ای که دیگر برگشتی در آن نباشد
5.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓شب قدر از خدا چه چیزی بخواهیم
هدایت شده از سالکان دلسوخته
✅ روزه‌ى روزه‌گيرنده، زمانى مورد قبول واقعى الهى قرار مى‌گيرد كه با رعايت شرايط‍‌ ظاهرى و اخلاص كامل به جا آورده شود. ✅ اين جا است كه خداوند روزه دار را مورد لطف خود قرار مى‌دهد، و جزايش را در دو جهان، ديدار و قرب و انس با خويش مى‌گرداند، چنان كه در حديث قدسى فرمود: «أَلصَّوْمُ‌ لِى وَ أَنَا أُجْزى‌ بِهِ‌؛ وَ لِلصّائِم فَرْحَتانِ‌:حِينَ‌ يُفْطِرُ وَ حِينَ‌ يَلْقى‌ رَبَّهُ‌.» روزه براى من است، و من خود پاداش آن هستم، و براى روزه دار دو شادمانى است: هنگامى كه افطار نموده و روزه مى‌گشايد؛ و آن گاه كه با پروردگارش ملاقات مى‌نمايد. 🔆 نور هدایت ، جلد ۱ ، ص ۴۹۳