eitaa logo
سلمان رئوفی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۰ 📌 حجت الاسلام حاج ابوالقاسم: ✅ ساختارهای غربی با هنجارهای الهی تناسب ندارند 🔅🔅🔅 ✅ ببینید ما بعد از انقلابمان امام رضوان الله تعالی علیه یک جا هایی توانستند ساختار ها و سازمان های برخواسته ی از دین را بسازند،ما انجا ها موفق بودیم،تا انجایی که البته این ساختار ها دینی ماندند مثلا فرض کنید همین سپاه را،بسیج را به عنوان نیرو هایی که با تکیه بر ایه ی اعدوا لهم مااستطعتم من قوه در برابر دشمن باید بایستید ،ترحبون به عدو الله و عدوکم ،با قدرت جلو رفتند و امروز هم هرچه موفقیت داریم در همین ساختار ها است. 🔹 بعضی از ساختار ها را امام رضوان الله تعالی علیه خواستند ترمیم بکنند مثلا ساختار های حاکم بر قوه ی اجرایی را،حالا همانی که زمان شاه بوده اوردند با یک تغییر و ترمیمی یعنی یک جاهایی با همان مدل ژاپن اسلامی رفتیم جلو و جاهایی هم با مدل نظام تاسیسی اسلامی رفتیم جلو ،انجا هایی که با مدل ژاپن اسلامی رفتیم جلو موفق نبودیم، چون ان ساختار ها همانطوری که عرض کردم متناسب با ارزش های خودش بود و هرچه رفتیم جلو ان ساختار ها ارزش های حاکم را هم تحت تاثیر قرار داد چون این ساختار ها متناسب با ان ارزش ها است،همان مثال ماشین یکبار دیگر نکت هرا توجه بکنید ،وقتی ماشین های ما شد ماشین های چهار نفری و خانه هایشمان شد خانه های اپارتمانی الان به یک طلبه هم بگویی دو بچه کم است ،می گوید حاج اقا مگر می شود در این جامعه می گویی چرا نمی شود؟ می گوید یک سفر می خواهیم برویم باید دو ماشین دنبال خودم راه بیندازم خب راست می گوید. می گوید من شش بچه را چطور در خانه جای بدهم ،جا نیست در خانه،راست می گوید،ببینید این ساختار ارام ارام ارزش ها را تحت تاثیر قرار می دهد یعنی حتی برای شمایی که فرزند بیشتر هنجار و ارزش برایتان محسوب می شود به مرور زمان وقتی این ساختار غربی امد حاکم شد ،ارزش هایی که ریشه ی این ساختار است را با خودش می اورد ،کم کم ان ارزش ها برای تو می شود ارزش و دیگر ارام ارام به شک می افتید . 🔹 من الان طلبه دیدم صریحا می گوید من اصلا من شک دارم چیزی که به رای مردم گذاشته نشود مشروعیت داشته باشد یعنی کم کم این مدل دموکراسی که هی خودش را به ما تحمیل می کند ارام ارام ادم را نسبت به هنجار های اصلی خودش هم دچار شک و تردید می کند ولذا ما از اول انقلاب انجاهایی که توانستیم یک ساختار ها و سازمان هایی متناسب با ارزش های خودمان تاسیس بکنیم موفق بوده ایم. 🔸 اگر هم شکست خودیم شاید برای این بوده که قاطی شد ان سازمان دینی و ان ساختار دینی با بعضی از ارزش ها و ساختار های غربی مثلا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا بنیاد مستضعفان که به خاطر اینکه مدل مدیریتش مدل مدیریت غربی بود،مدیریت غربی را اوردیم در یک سازمان اسلامی سوار کردیم،خب مدیریت غربی اصلا بر پایه ی تفاوت و فاصله ی طبقاتی بین مدیر و کارمند بنا شدهخ و اصلا ارزش گذاری بر پایه ی خدمت رسانی نیست ولذا اشخاص تمام تلاششان منفعت بیشتر است یعنی در ان مدل هم باز اسلامی محض نیست. 🔸 ما خب در شرایطی هستیم و در خلا هم که نیستیم ،این نظامات غربی خودبه خود نفوذ می کند در کشور ما و هرچقدر هم که گذشته کار برای ما سخت تر شده،می دانید چون ما در طول این چهل سال کلی دانش اموخته مکتب غرب هم اضافه کردیم. 🔹 قبلا فقط انهایی بودند که می رفتند خارج و یک عده ی کمی که در داشگاه ها درس خوانده بودند و الان دانشگاه ها را هم توسعه دادیم و بعد همین بحث ها و درس ها را هم اوردیم دانشگاه ها به اینها اموزش دادیم و روز به روز کا را بر خودمان سخت تر کردیم. 🔸 الان میلیون ها فارغ التحصیل دانش اموخته ی مکتب غرب که این نظامات غربی را اموخته و جز این هم ذهنش جای دیگری نمی رود ،اماده ی به کار است و وقتی مشغول به کار می شود خود به خود میبرد به ان سمت،کار یک مقدار سخت است که بشود این اشخاص را متوجه این واقعیت کرد البته اگر متوجه بشوند می شود ان هنر و فنشان را در راستای اهداف و مقاصد و هنجار ها و ارزش های اسلامی به کار ببندند. 🔸 ساختن ماشین ده نفری که کاری ندارد،باید این را بفهمد،ساختن اپارتمانی که اندرونی و بیرونی دارد که کاری ندارد و می شود منتهی باید ان مهندس معمار و نقشه کش و شهرساز بفهمد که شهری که هویت اسلامی دارد برای ما بساز. بعضی هایشان می فهمند این را ولی خیلی هایشان این را نمی دانند. این کار مقداری سخت است از این جهت که باید اینرا تفهیم کرد به انها. 🔸 شما شهری داردی که این شهر مثل اصفهان قدیم مرکزیتش میدا امام خمینی و مسجد محور است و بازار پیرامون این مسجد شکل می گیرد و شهر هایی هم دارید مثل شهر های حاشیه ی خلیج فارس ،دوبی و جاهای دیگر که محوریت شهر به مراکز مهم اقتصادی است و این شهر هویتش هویت دینی نیست و هویت مادی است. 🌿🌿🌿 @salmanraoofi ادامه 👇👇👇
۱۱ 📌 حجت الاسلام حاج ابوالقاسم: ✅ ساختارهای غربی با هنجارهای الهی تناسب ندارند 🔅🔅🔅 ✳ اینکه پیغمبر فرمود بازار ها خانه ی شیاطین است،خب این می تواند در شهر سازی به ما کمک بکند. اگر بازار خانه ی شیاطین است نباید بازار را محور شهر قرار بدهیم وگرنه این شهر می شود محور شیاطین که الا دوبی شده شهر شیاطین. شما مشهد را مقایسه بکنید با دبی و قم را با ابوظبی مقایسه بکنید. بالاخره این محوریتی که با حرم مطهر علی بن موسی الرضا و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اتفاق افتاده می شود در خیل از شهر های دیگر هم با مراکز دینی این محوریت شکل بگیرد. 🔹 اگر محوریت شهر با مرکز دینی شکل گرفت خب خود به خود زمینه تحقق دین در ان شهر اسان تر می شود. 🔹 چرا باحجاب بودن در قم و مشهد اسان تر از تهران است و چرا زن های باحجاب در قم و مشهد ارامش بیشتری دارند تا در شیراز و اصفهان؟ برای اینکه فضا فضایی است که تحقق احکام دین در این فضا اسان تر است و اینها به مدل شهرسازی مربوط است ،خیلی ها متوجه نیستند و نمی فهمند. 🔸 خب اگر این را به مهندس ما حالی بکنی می تواند یک کاری بکند و یک مدلی با کمک و ارشاد شما و با راهبری شما یک مدلی را طراحی بکند که این مدل زمینه ساز تحقق دین باشد. 🔹 می خواهم عرض کنم هرچه هم رفتیم جلو کار سخت تر شده چون فارغ التحصیلان نظامات اجتماعی غرب روز به روز زیادتر شدند و کسی هم نبوده است که اینها را و فکر غالبی هم نبوده است اینها را سوق بدهد به سمتی که علم و دانش خودشان را در جهت تحقق مکتب و هنجار های اسلامی به کار ببندند. 🌿🌿🌿 @salmanraoofi
ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سلاله پاکش حضرت امام خمینی(ره) تبریک و تهنیت باد. @salmanraoofi
📌 حجت‌الاسلام #محمدیان بیان کرد: ✳ روند کُند اسلامی‌سازی علوم/ ‌فرصت‌های مطالعاتی بین #حوزه و #دانشگاه ایجاد شود. ✅ عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در ۴۰ سال پس از انقلاب به اندازه ۴۰۰ سال در زمینه اسلامی‌سازی علوم در حوزه و دانشگاه مطلب تولید شده است، گفت: این روند به کُندی پیش می‌رود. 🌿🌿🌿 ادامه گفتار👇👇👇
📌 حجت‌الاسلام بیان کرد: ✳ روند کُند اسلامی‌سازی علوم/ ‌فرصت‌های مطالعاتی بین و ایجاد شود. 📝 به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان، عضو شورای ، در گفت‌وگویی، با اشاره به وضعیت اسلامی‌سازی علوم در حوزه و دانشگاه بیان کرد: در راستای اسلامی‌سازی علوم در حوزه و در دانشگاه‌ قدم‌های بزرگی برداشته شده و امروزه پژوهشگاه‌هایی که در حوزه و دانشگاه فعالیت می‌کنند صدها اثر در این زمینه به چاپ رسانده‌اند. 🔹 وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه و و سمت بیش از هزار جلد کتاب در این زمینه نوشته‌اند، اظهار کرد: با وجود فعالیت‌های بزرگی که در این راستا انجام دادیم، در حد انتظار نیست و فاصله ما با آنچه باید اتفاق بیفتد بسیار زیاد است، اما داشته‌های خود را هم نباید فراموش کنیم. 🔹 عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این ۴۰ سال پس از انقلاب به اندازه ۴۰۰ سال در زمینه اسلامی‌سازی علوم حوزه و دانشگاه مطلب به چاپ رسیده، ولی بیش از چهارهزار سال هنوز عقب هستیم و امیدواریم بتوانیم به حد مطلوب و قابل انتظار برسانیم. 🔹 با بیان اینکه روند اسلامی‌سازی علوم در حوزه و دانشگاه به کُندی پیش می‌رود، بیان کرد: لازمه اصلاح این روند ایجاد فرصت‌های مطالعاتی بین حوزه و دانشگاه در زمینه‌ اسلامی‌سازی علوم است و در حال حاضر برای بخش‌های مختلف فرصت مطالعاتی داریم، اما در این زمینه استفاده نمی‌کنیم. 🔹 وی در عین حال تأکید کرد: فرایند اسلامی‌سازی علوم انسانی نیازمند ابعاد مختلف مانند متون درسی، تربیت استادان و محققانی است که بتوانند در مباحث میان‌رشته‌ای مسلط شوند و به تحقیق بپردازند. بنابراین پروژه‌ای زمانبر است و کُندی روند تا حدی طبیعی است، ولی با کارهای جهادی می‌توانیم تحولات بیشتری را ایجاد کنیم. 🔹 در مورد اهمیت بحث اسلامی‌سازی علوم انسانی هم تأکید کرد: علوم انسانی نرم‌افزار پشتیبانی‌کننده و اندیشه‌ای انقلاب و پیشران حرکت‌های علمی است و اگر مورد توجه جدی باشد می‌تواند در آینده کشور نقش مهمی ایفا کند. 🌿🌿🌿 @salmanraoofi
نقد یکی از اعضای کانال به سخنان حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در مورد بیانیه 🔻🔻🔻🔻🔻 باسمه تعالی 🔆با صدور بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی چهره های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی به اظهار نظر درباره این بیانیه پرداختند. 🔆تحلیل انواع مواجهات با این بیانیه بسیار حیاتی و نشان دهنده نوعی از سطح نخبگانی و سنجه ای برای تشخیص تراز نخبگان جامعه امروز ایران است. 🔆از لابلای همین تحلیل ها می توان تفاوت و فاصله طولانی بسیاری از نخبگان انقلابی با عمق اندیشه رهبری فرزانه را سوگمندانه دریافت کرد. 🔆در این میان به ذکر و نقد یکی از این نمونه های پرشمار اشاره می کنیم. یکی از اساتید برجسته، فرزانه، انقلابی، و بسیار مورد اعتماد و اعتنای جبهه انقلاب اسلامی، با بیان پیشنهادی به استقبال این بیانیه رفته است. نگارنده با حفظ احترام نسبت به این استاد فرزانه و گرانقدر تنها از باب نمونه و برشی از سطح و زاویه دید نخبگان به مسائل کلان و تمدنی به نقد پیشنهاد ایشان می پردازم. بی تردید این نقد ناظر به یک شخص نبوده، بلکه نوعی از تفکر در کشور را نقد می کند. ایشان در کانال رسمی خود نوشتند: «... پیشنهاد بنده این است که مراکز علمی و پژوهشی کشور از جمله موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی به تبیین علمی و چگونگی ساختاری و قانونی تحقق این بیانیه بپردازند و سپس در مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان اصول راهبردی به تصویب برسانند و اگر نیاز به مصوبات مجلس شورای اسلامی باشد اقدام قانونی نمایند و مطالب گهربار این بیانیه را عملیاتی کنند و به تکرار گفتاری آن بسنده نکنند که جفای نابخشودنی نسبت به این بیانیه حکیمانه خواهد بود.» 🔆این استاد گرانقدر در جای دیگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چگونه می توان انتظار تحول در علوم انسانی به صورت عینی را داشت و حال اینکه دولت ها همراه نیستند، می گوید پاسخی جز سکوت نداشتم. 🔆از تحلیل این واکنش ها می توان دریافت طیفی از نخبگان کشور، تحقق اهداف کلان و تمدنی را تنها در گرو روند های رسمی، سازمانی و نهادی می دانند. این نگرش دارای فاصله ای پر معنا با روش حل مسئله های تمدنی از سوی رهبری فرزانه انقلاب و امام راحل دارد. پیشنهادهایی که عاقبت آن ها چیزی جز به بایگانی سپردن منویات رهبری در حافظه تاریخ نیست. در این رویکردها فرهنگ عمومی، گفتمان حاکم، بدنه مردمی، طیف وسیع جوانان مومن انقلابی، یا جایی ندارند و یا دارای چنان وزنی در تحولات اجتماعی نیستند، که بتوان بر آن ها نام «عنصر اثرگذار و پیشران» نهاد. اما یک پرسش اساسی: رهبری معظم در بیانیه گام دوم اذعان می کنند انقلاب در گام اول به همه اهداف خود رسیده است، این در حالی است که طی سه دهه رهبری ایشان کمتر از چهار سال، دولتی همسو با اهداف اصیل انقلاب بر سر کار بوده است. پرسش اینجاست: چگونه رهبری در سی سال مدیریت خود همه اهدافش را محقق کرده است در حالی که دولتی همسو و همراه نداشته است؟ 🔆پاسخ به این پرسش دارای چندین لایه و سطح است. بی تردید همه دولت ها با تمام زاویه ای که با مکتب امام داشته اند گام هایی در پازل اهداف رهبری برداشته اند، 🔆اما نکته حیاتی این جاست که این اتکا به توده مردم، فرهنگ عمومی، و طیف وسیع جوان مومن و متخصص بوده است که اهداف را به پیش برده است. 🔆مگر تا کنون کم اسناد بالادستی در شورای انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است؟ پس چرا هیچ خروجی و نتیجه ی عینی از آن ها به چشم نمی خورد؟ پس مشکل سند بالادستی نیست. 🔆مشکل در «اراده و عزم انقلابی» برای حل مسئله است. 🔆پیشران و موتور اصلی حرکت انقلاب، اراده و عزم عمومی و اتکا به ظرفیت جوان مومن انقلابی است. 🔆بدون فرهنگ سازی و گفتمان آفرینی و بدون اتکا به این طیف اجتماعی پیشران، حتی اگر صدها سند بالادستی هم به نگارش درآید، قدم از قدم برنخواهیم داشت. در این مسئله سخن بسیار است که به اشارتی بسنده شد. با ارادت و احترام ن.ی @salmanraoofi
سلمان رئوفی
نقد یکی از اعضای کانال به سخنان حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در مورد بیانیه #گام_دوم_انقلاب 🔻🔻🔻🔻
باسمه تعالی اعضای بزرگوار کانال اگر نوشته ای درباره مسائل حوزوی، فرهنگی، سیاسی یا اجتماعی داشته باشند و نوشته از قوت خوبی برخوردار باشد در کانال به اشتراک خواهم گذاشت از اعضای محترم کانال تقاضا دارم در همه زمینه ها به غنای کانال کمک کنند و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۱۲/۸ @salmanraoofi
⭕️ پیام پنهانی سفر رئیس جمهور سوریه به ایران 👤 حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل: 🔹سفر رئیس جمهور سوریه به تهران در این مقطع زمانی پیام پنهان اما بزرگی را در پی داشت از همین رو دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان در این مقطع زمانی با چند هدف انجام شد. 🔹هدف اول تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هدف دوم قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی از مردم سوریه در مقابل یک جنگ تروریستی تحمیل شده به سوریه و موفقیت های مردم با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران و سایر طرفین ذی ربط بود. 🔹بخش پنهان سفر بشار اسد در مرحله جدید بازی سیاسی دشمنان منطقه آمریکایی ها با سوریه که در تلاشند این پیام را به بشار اسد منتقل کنند که ما آمادگی داریم ریاست جمهوری مادام العمر شما را تضمین کنیم منوط بر اینکه از جمهوری اسلامی ایران و حزب الله فاصله بگیرید، صورت گرفته است. 🔹بشار اسد در واقع در بخش پاسخ پنهان اما با صدای بلندش خواست به آن پیام دهندگان بگوید که جمهوری اسلامی ایران و سوریه در کنار متحدین خود با قدرت از محور مقاومت و ثبات و امنیت منطقه محافظت می کنند. 🔹(درباره استعفای وزیر خارجه) برخی از رسانه ها برای اینکه اثر سفر بشار اسد به تهران را کمرنگ کنند با موضوع استعفایی که شاید برای چندمین بار جناب آقای ظریف به رئیس جمهور داده اند همراه و اینگونه تحلیل می کنند که بخشی از حاکمیت در ایران موافق سفر آقای بشار اسد نبوده است که من به عنوان یک دیپلمات با صراحت و شفافیت می گویم چه در دوره ای که بنده معاون آقای ظریف بودم و چه بعد از آن بارها دکتر ظریف با بشار اسد در دمشق دیدار داشتند و ایشان بارها در جلسات و پیگیری های صورت گرفته از انجام سفر بشار اسد به تهران استقبال می کرد از همین رو هیچ ارتباطی در رابطه با موضوع استعفا و حضور اسد در تهران وجود ندارد./ العالم 🌐 | 📍 | @Rasad_tahlil
هدایت شده از خبرگزاری فارس
بیانیه ۶۰ تشکل انقلابی زنان در مورد گام دوم انقلاب 📝 در بیانیه تشکل‌های انقلابی زنان آمده است: این بیانیه تفصیلی که در واقع نقشه راه آینده کشور را به روشن ترین وجه ترسیم کرده است، مسئولیتی بس سنگین بر دوش تمامی آنهایی می گذارد که دلشان به شوق اسلام می تپد و اندیشه آن دارند تا با تمام وجود در مسیر آرمان های الهی این انقلاب حرکت کنند. 👉fna.ir/brycmg @Farsna
هدایت شده از فارس پلاس
▪️اهداء گل به بانوان تهرانی توسط ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر - کانال #فارس_پلاس: @Fars_plus
#بانوان 💽 نرم افزار آموزه 💶 قیمت: 100,000 ریـــال ✅ امروزه در حوزه‌ی مطالعات جنسیتی پرسش‌هایی مطرح می‌شود که پاسخ‌گویی به آن از یک سو نیازمند تسلط بر مفاهیم مدرن و اندیشه‌های فمینیستی و از سوی دیگر محتاج آشنایی با نظام اندیشه‌ي دینی در موضوع زن و خانواده است. بدین منظور نرم‌افزار «آموزه» در 38 قسمت به منظور آشنایی مدرسان و پژوهش‌گران با چگونگی مواجهه با مسائل زنان، اصول اندیشه‌ی دینی در موضوع زن و خانواده، تبیین تفاوت‌های حقوقی زن و مرد(با نگاهی به موضوع حجاب، روابط دختر و پسر، تعدد زوجات، ازدواج موقت، حضانت، دیه، طلاق و...) و تبیین و نقد اندیشه‌ی فمینیستی توسط کارشناسان دفتر ارائه و با مدیریت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تدوین شده است. 📚 جهت خرید نرم افزارها از روش‌های ذیل اقدام فرمایید: 🛍 حضوری: قم: بلوار الغدیر، کوچه 10، شماره 5 تهران: بلوار کشاورز، خیابان نادری، کوچه حجت‌دوست، شماره 56 ☎ تلفنی: قم: 58-32603357(025) داخلی 4664 مستقیم: 32144664(025) تهران: 88983944(021) 💻 اینترنتی از طریق لینک زیر https://wrc.ir/shop/home/3 📌 کانال مرکز تحقیقات زن و خانواده در پیام رسان سروش 🆔 https://sapp.ir/womenrc @salmanraoofi
🔆هم اندیشی #فقه_نظام ساز 🔆با حضور اساتید معظم #رشاد، #مبلغی و #حاج_ابوالقاسم ۹ اسفند ۹۷ 🔆تهران @salmanraoofi
🔰سخنرانی آیت‌الله میرباقری با عنوان «نگاهی به گذشته و آینده انقلاب اسلامی» ⏲ زمان: پنج‌شنبه، ۹ اسفندماه ۹۷، ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۷ 🏢 مکان: قم، چهارراه شهدا، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه ۴ 🎴 حضور برای ‌عموم ‌آزاد است.
⚪️ جلسات الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت 🔵 جلسه بازخوانی و تحلیل و بررسی متن 🔴 با حضور حجت الاسلام و المسلمین 🔘 زمان: پنج شنبه ها ساعت 8 تا 9 صبح ☑️ مکان: مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
هدایت شده از سلمان رئوفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باسمه تعالی آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه، آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه، مراجع معظم تقلید چند طلبه باید مورد هتک حرمت یا ضرب و شتم قرار بگیرند و چند طلبه باید بمیرند تا حضرات مسئول به این مسائل رسیدگی حقوقی و قضایی کنند طلاب حوزه خواهان رسیدگی قضایی و دادگاهی کردن عوامل ماجرا برای این هتک حرمت به دلیل امر به معروف هستند و السلام سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۱۲/۸ @salmanraoofi 🔴 عوامل را شناسایی کنید این فیلم را عوامل ای به اسم در داخل تهیه کرده اند که با صحنه سازی قصد تشویش اذهان عمومی علیه یک روحانی را دارند. یک هموطن روحانی در خیابان در حال تردد است که یکی از عوامل داخلی مرتبط با مسیح علینژاد جلوی ایشان کشف حجاب میکند و با راه اندازی سروصدا و هجوم دیگر عوامل تهیه کننده فیلم به روحانی حاضر در صحنه متعرض میشوند و مردم را هم تحریک میکنند که این روحانی ،زن کشف حجاب کننده را کتک زده است عوامل تهیه کننده صورت خود را پوشانده اند که نشان دهنده یک کار تیمی و از قبل برنامه ریزی شده میباشد. انتظار اینست دستگاه های امنیتی پیگیری جدی برای شناسایی و برخورد با عوامل تهیه کننده فیلم و متعرض با این روحانی مظلوم داشته باشند تا اندک منحرفان جامعه مان بدانند این زن بدکاره یعنی مسیح علی نژاد که اخیرا مبالغ هنگفتی را هم از آمریکا دریافت کرده برایشان هزینه خواهد داشت. طلاب و امت حزب الله منتظر تو دهنی شما به این معرکه گیران نمک به حرام هستند...
سلمان رئوفی
باسمه تعالی آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه، آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمی
باسمه تعالی دفعه قبل کانال بحوث توانست با پیگیری قضیه شهید تولایی در مشهد به نتایج خوبی برسد 🔻🔻🔻🔻🔻 https://eitaa.com/salmanraoofi/2028 https://eitaa.com/salmanraoofi/2118 این بار با حمایت اعضای کانال و طلاب بزرگوار به نتیجه بهتری می رسیم ان شاء الله و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۱۲/۱۰ @salmanraoofi عوامل را شناسایی و محاکمه کنید https://eitaa.com/salmanraoofi/5063
باسمه تعالی یادداشت دوم رسیده از اعضای کانال با هشتک به زودی منتشر می شود بزرگواران لطفا ۱. هشتکهای مناسب را خودشان در بالای نوشته بنویسند و هشتک را اول قرار دهند مثلا و ... ۲. برای بهتر خوانده شدن و مورد توجه قرار گرفتن به تکه های نوشته فواصل لازم را بدهند ۳. با تزیین لازم نوشته بهتر دیده می شود لطفا این تزیین (🔆) که مخصوص کانال بحوث است استفاده شود متشکر از مشارکت شما @salmanraoofi
آسیب‌شناسی کتب درسی حوزه علمیه؛ با نگاهی به سطوح شش‌گانه چالش ذهنی 🔻🔻🔻🔻🔻 🔆 همواره تربیت فکری طلاب در حوزه علمیه یکی از دغدغه‌های اصلی بزرگان به ویژه مراجع عظام تقلید اعلی الله مقامهم بوده و هست و اساتید معظم و مسوولین متعهد به فکر رفع موانع این هدف مقدس بوده و هستند. 🔆با نگاهی به روند پی به جایگاه ویژه «چالش‌های ذهنی-علمی» در این فرایند می‌بریم به گونه‌ای که تربیت ذهنی هم‌چون تربیت جسمی بدون وجود چالش‌های متناسب با ذهن و روح فرد یادگیرنده حاصل نمی‌شود تاکید اساتید مبرز بر نقض و ابرام و یا تشبیه محفل درس بی‌اشکال و جواب به «مجلس روضه» توسط امام خمینی قدس سره در همین الگو تعریف می‌شود. 🔆بنابراین در اهمیت و ضرورت در روند تدریس و تحصیل شکی نیست اما نگاهی دقیق‌تر به این مقوله ما را به تحصیلی باکیفیت و پر بازده ره‌نمون می‌کند. توضیح این‌که چالش ذهنی تحصیلی را با یک نگاه می‌توان به شش سطح تقسیم کرد و یک طلبه با آغاز مرحله اول می‌بایست با راه‌نمایی استاد و برخی عوامل دیگر به مراحل عالی این چالش برسد: ◀️سطح اول: چالش لفظی ◀️سطح دوم: چالش محتوایی ◀️سطح سوم: چالش مبنایی ◀️سطح چهارم: چالش مکتبی ◀️سطح پنجم: چالش علمی ◀️سطح ششم: چالش فراعلمی 🔆سطح اول این مسیر؛ نازل‌ترین سطح آن است که طلبه در آن با الفاظ و عبارات و ضمائر و اسامی اشاره مواجه می‌شود و آن را حل می‌کند و به مرحله دوم یعنی می‌رسد و در این مرحله به محتوا به عنوان عنصری مستقل و گزاره‌ای علمی می‌نگرد که فارغ از صحت مبانی و پشتوانه‌های نظری آن می‌تواند درست یا غلط باشد. طلبه در این مرحله طبق ادبیات رایج حوزوی به می‌پردازد. 🔆در ادامه طلبه خوش استعداد در صورت وجود شرایط دیگر وارد مرحله جدیدی می‌شود که همان بررسی‌ها و است به این معنا که فرد محصل از لایه بنائات مصنف می‌گذرد و پایه‌های نظری که سایر مطالب و مسائل بر اساس آن شکل می‌گیرند را به چالش می‌کشد. این مرحله در ادبیات حوزوی به شناخته می‌شود. 🔆سه مرحله سابق در دروس حوزوی کم و بیش وجود دارد و درس و بحث‌های گرم تا حدی از آن برخوردارند اما معمولا بهترین دروس سطح یا بسیاری از دروس خارج نیز از این مرحله تجاوز نمی‌کنند در صورتی که بسیاری از مبانی و بنائات با دیدی کلان در مکاتب فکری اساطین علم تعریف می‌شوند و اگر اندیشمندان برجسته دیده نشود جایگاه مبانی و بنائات یا غلط فهم می‌شود یا لااقل به طور کامل فهم نمی‌شود و زوایای آن گنگ می‌ماند. 🔆تا این سطح از چالش علمی؛ ما درون دایره و نه علم محض قرار داشتیم به طور مثال کسی که با محور کفایه این چالش را شروع می‌کند تا این مرحله در نهایت به مکتب فکری مرحوم آخوند که یکی از اصولیون است می‌رسد اما طبیعتا ما نمی‌خواهیم در این دایره بمانیم در نتیجه باید مکتب و مبنا و بنای آخوند را در علم اصول ببینیم و آن را به چالش بکشیم اما البته چالش علمی طلبه به این مرحله ختم نمی‌شود و در مرحله بعد پس از تسلط بر چارچوب و محتوای علم باید علم خود را به دیگر علوم مرتبط پیوند بزند و در نهایت به برسد و به درجه برسد. البته این مرحله منحصر در علوم مرسوم حوزوی نیست و نباید باشد به طور مثال یک اصولی مبرز پس از تسلط بر مبانی بومی و استحکام عقیدتی می‌بایست با نظریات جدید حوزه زبان‌شناسی که امروز به یک علم مستقل و پربسامد تبدیل شده نگاه کند. 🔆شکی نیست که این مسیر؛ مسیری طولانی است که مجموعه‌ای از عوامل باید به محصل علم یاری برسانند و موانع را بردارند تا طلبه مستعد بتواند لحظه به لحظه به مرزهای علم نزدیک شده و مدققانه و شجاعانه کند اما با نگاهی به رویه فعلی حوزه می‌بینیم که یکی از موانع اساسی امروز خشک‌فهمی‌ها و جمودهایی است که مانع پیش‌رفت علمی حوزه‌اند. کسانی که با کج‌اندیشی و را مزیت می‌بینند و نمی‌دانند؛ یا می‌دانند و اغراضی دارند؛ که با این جمود خود طلبه متوسط را در مرحله ابتدایی رشد علمی متوقف؛ و رشد علمی طلاب مستعد را کند می‌کنند به گونه‌ای که این سرمایه‌های ارزشمند اسلام معمولا نمی‌توانند به سطوح بالاتر برسند و برخی پیش از رسیدن به منظومه علمی ذبح می‌شوند و برخی دیگر به مطالعات فرارشته‌ای حتی فکر هم نمی‌توانند بکنند. 🔆با این نگاه مسؤولین محترم حوزه علمیه قم که سال‌هاست پرونده تحول کتب درسی را در دست دارند و مسؤول اصلی رفع این مانع اساسی هستند مسؤولیت مضاعفی دارند که امیدواریم با عنایت و اهتمامی ویژه‌تر این مانع را بیش از پیش بردارند. محمدعلی افضلی سطح ۳ حوزه @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆متاسفانه حوزه های علمیه آنطور که باید تبلیغات مناسبی برای ایجاد جریان لازم برای جذب افراد مستعد به حوزه ندارند این کار زیبا از حوزه علمیه امام صادق علیه السلام #آبادان ، علاوه بر آشنایی با حوزه آشنایی کوتاه با حوزه علمیه امام صادق ع آبادان است @salmanraoofi
#فقه #علوم_انسانی_اسلامی 💢جایگاه‌شناسی #فقه در منظومه #علوم_اسلامی 📌آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست اول از سلسله نشست‌های علمی ظرفیت‌شناسی فقه در مواجهه با مسائل نوپدید، گفت: وقتی ظرفیت‌شناسی فقه گفته می‌شود، یعنی فقه ما این ظرفیت را دارد که با مسائل نوپدید و مستحدثه مواجهه موفق داشته باشد. مواجهه باید موفق باشد، زیرا صرف مواجهه و پاسخ دادن بدون این که حکایت از یک سیستم یا نظم داشته و یا کارآمد باشد، منظور نیست، بلکه مواجهه کارآمد و موفق مورد نظر است. ادامه گفتار👇👇👇 @salmanraoofi
💢جایگاه‌شناسی در منظومه 📝 به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح، آیت الله ابوالقاسم عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در نشست اول از سلسله نشست‌های علمی ظرفیت شناسی فقه در مواجهه با مسائل نوپدید، با موضوع «جایگاه شناسی فقه در منظومه علوم اسلامی» که روز دوشنبه ۶ اسفند در مدرسه حقانی برگزار شد، با اشاره به روایتی از (ع) اظهار داشت: به تعبیر حضرت، اگر یک حدیث درباره حلال و حرام که از شخصى راستگو فرا بگیرید، بهتر از دنیا و زر و سیم‌هاى آن است. 🔹 استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به عنوان ظرفیت شناسی فقه در مواجهه با مسائل نوپدید بیان کرد: در رابطه با این نشست که به جایگاه شناسی فقه در علوم اسلامی اختصاص یافته است، مقاله‌ای راجع به ظرفیت‌ شناسی فقه نوشته‌ام که مسلما برای کسانی که به تدریج وارد دروس فقه می‌شوند و قصد تلاش در این زمینه را دارند، می‌تواند با ایجاد یک گفتمان، رویکرد و نگاه همراه باشد. 🔹 وی با بیان اینکه در عنوان عام نشست، یک پیش انگاره و پیش فرض مسلم گرفته شده است که فقه ما از ظرفیت برخوردار است، گفت: وقتی ظرفیت‌شناسی فقه گفته می‌شود، یعنی فقه ما این ظرفیت را دارد که با مسائل نوپدید و مستحدثه مواجهه موفق داشته باشد. 🔹 آیت الله علیدوست ادامه داد: مواجهه باید موفق باشد، زیرا صرف مواجهه و پاسخ دادن بدون این که حکایت از یک سیستم یا نظم داشته یا کارآمد باشد، منظور نیست، بلکه مواجهه کارآمد و موفق مورد نظر است. 🔹 وی در ادامه به معنای فقه و ضرورت تأمل بر آن اشاره و مطرح کرد: زمانی که جایگاه شناسی فقه گفته می‌شود، منظور از جایگاه شناسی، موقعیت فقه و منظور از منظومه علوم اسلامی این است که فقه در مجموعه علوم یعنی کلام، تفسیر، اصول فقه، تاریخ و ادبیات چه جایگاهی دارد، اما منظور از کلمه فقه باید مقداری توضیح داده شود. 🔹 استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خیلی اوقات در نصوص دینی ما، فقه به معنای فهم با عنایت و تدبر به کار می‌رود، گفت: دو معنا برای فهم وجود دارد؛ فهم با تدبر و بدون تدبر. 🔹 وی ادامه داد: ممکن است کسی نظر یک مجتهد یا روایتی را حفظ کند که این فهم است، اما فقه نیست و اگر روایت یا فتوایی را با تدبر فهمید، مثل اینکه به دنبال سند آن رفت یا روایت را تحلیل و تدبر کرد، فقه می‌شود، بنابراین به هر فهمنده‌ای فقیه اطلاق نمی‌شود، بلکه به کسی که با تدبر و اندیشه به مطلبی دست پیدا کند، فقیه گفته می‌شود. 🔹 آیت الله علیدوست با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه بیان کرد: ما در آیات و روایات به فقه [به معنای عام] یعنی فهم با تدبر دعوت شده‌ایم، در سوره توبه هم لیفهموا گفته نشده، بلکه «لیتفقهوا فی الدین» آمده است، در روایات نیز تعبیر فقیه به معنای فهم با تأمل زیاد به کار رفته است و سیلی از روایات وجود دارد که ما را نه فقط به فهم بلکه به فقه دعوت می‌کند. 🔹 وی اضافه کرد: در معنای دوم فقه، یک دانش در مقابل اصول فقه، شیمی، فیزیک و ریاضیات است که علم فقه مورد نظر است، گاهی هم لفظ علم آورده نمی‌شود، مانند اینکه گاهی علم نحو و گاهی نحو گفته می‌شود، اما مراد دانش است. 🔹 استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: این جایگاه شناسی فقه در منظومه علوم اسلامی می‌تواند به معنای این دانش باشد که معمولا از خواندن شرح لمعه یا کتابی کنار آن آغاز می‌شود. 🌿🌿🌿 @salmanraoofi
💢اسلام و حکومت دینی مانع پیشرفت‌های نوین نیست/ حوزه پاسخگوی شبهات باشد 📌آیت‌الله محمدمهدی شب زنده‌دار، در تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب گفت: 🔹یکی از انتظارات رهبر انقلاب از جوانان، پاسخگویی عالمانه به شبهات است. ایشان فرمودند که طلاب و فضلای جوان باید روشنگری کرده و با استدلال و بدون ایجاد چالش و بدون آنکه بی احترامی شود قلم بزنند، سخنرانی کنند و شبهاتی مانند این که برای برخی مسائل به آیه «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ» تمسک می‌شود را پاسخ دهند. 🔹یک توهم در عده‌ای از کسانی که اطلاع درستی از اسلام ندارند وجود دارد که گمان می‌کنند روحانیت و اسلام با پیشرفت‌های نوین مخالف است. 🔹اگر بر مدیریت فضاهای مجازی تأکید می‌شود بدان معنا نیست که با اصل این امور و استفاده صحیح از آن مخالفت وجود دارد؛ نمی‌توان گفت چون پیشرفت بوجود آمده هرگونه امر باطل، منکرات و مخالف اخلاق باید در دسترس همگان باشد. ادامه گفتار👇👇👇 @salmanraoofi
🔅🔅🔅 📌 عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به تبلیغات سوء دشمن گفت: اسلام، انقلاب و حوزه مانع پیشرفت نیستند و مخالفتی ندارند و تبلیغات در این زمینه دروغ است. 🌿🌿🌿 📝 به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح، ✳ آیت الله محمد مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در پنجمین جلسه از تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در درس خارج وی برگزار شد، با اشاره به بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب گفت: توهمی در عده ای از کسانی که اطلاع درستی از اسلام ندارند وجود دارد که گمان می کنند روحانیت و اسلام با پیشرفت های نوین مخالف است. 🔹 وی افزود: شاید سوژه هایی هم در یک زمان هایی وجود داشته که باعث شده این تلقی در عده ای پیدا و یا برای عده ای دست آویز شود، تلقی این بود که علما با تکنولوژی و پیشرفت های روز مخالف هستند در حالی که این گونه نبود. 🔸 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تبلیغات دروغین دشمنان علیه انقلاب اظهار داشت: امروزه تبلیغ می شود که اگر حکومت اسلامی و انقلاب باشد جلوی پیشرفت را می گیرد و این یکی از تصورات باطلی است که دشمن از آن سوء استفاده می کند. 🔹 وی ادامه داد: در این فراز رهبر انقلاب بر این مطلب تکیه می کنند که انقلاب اسلامی متحجر نیست و نسبت به امور نوپیدایی که بشر می تواند از آن استفاده های صحیح کند منعی ندارد و روی آرمان و اهداف خودش ایستاده است و از آن ها به هیچ عنوان دست بر نمی دارد، در این بخش می فرمایند”جمهوری اسلامی، متحجر و در برابر پدیده‌ها و موقعیتهای نوبه‌نو، فاقد احساس و ادراک نیست، اما به اصول خود به‌شدت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان به‌شدت حساس است.” ✳ آیت الله شب زنده دار با بیان این که انقلاب اسلامی به اصول خود مانند عفت، عفاف، حجاب و اخلاق پایبند است، ابراز داشت: اگر بر مدیریت فضاهای مجازی تأکید می شود بدان معنا نیست که با اصل این امور و استفاده صحیح از آن مخالفت وجود دارد، نمی توان گفت چون پیشرفت شده هرگونه امر باطل، منکرات و مخالف اخلاق باید دردسترس همگان باشد. 🔹 وی عنوان کرد: رهبر انقلاب در بخش دیگر بیانیه می فرماید”با خطوط اصلی خود هرگز بی‌مبالاتی نمی‌کند و برایش مهم است که چرا بماند و چگونه بماند.” این که چرا بماند، برای اینکه تکلیف الهی است و این که چگونه بماند مهم است، نه این که بعدها در مسیر ببیند که باید این چه کند تا بماند و با ستمکاران، استعمارگران، استثمارگران و با طواغیت بسازد. خیلی از انقلاب ها برای اینکه بعداً بمانند دست از اصول خودش کشیدند اما انقلاب اسلامی این گونه نیست. 🔸 عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به فراز دیگری از بیانیه گام دوم انقلاب “بی‌شک فاصله‌ میان بایدها و واقعیتها، همواره وجدانهای آرمانخواه را عذاب داده و می‌دهد،” خاطرنشان کرد: بایدها این بود که عدالت اجتماعی برقرار و منکرات برطرف بشود ولی ما می بینیم این واقعیت ها به نحوی که متوقع است، محقق نشده است و این همه را آزار می دهد اما بسیاری از آن ها بحمدالله محقق شده است. 🔹 وی اضافه کرد: رهبری می فرمایند “اما این، فاصله‌ای طی‌شدنی است و در چهل سال گذشته در مواردی بارها طی شده است و بی‌شک در آینده، با حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد.” یکی از نسل جوانِ مومنِ دانا و پرانگیزه که بحمدالله در تمام اقشار و در حوزه های مبارکه علمیه هم فراوان اند فضلای جوان هستند. ✳ آیت الله شب زنده دار یکی از انتظارات رهبر انقلاب از جوانان را پاسخگویی عالمانه به شبهات دانست و گفت: رهبر انقلاب دو سه هفته پیش فرمودند که طلاب و فضلای جوان باید روشنگری کرده و با استدلال و بدون ایجاد چالش و بدون آنکه بی احترامی شود قلم بزنند، سخنرانی کنند و شبهاتی مانند این که برای برخی مسائل به آیه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» تمسک می شود را پاسخ دهند. 🔹 وی افزود: چنین مسائلی باید توسط حوزه های علمیه روشن شود و طلاب جوان باید در این زمینه نقش آفرینی کنند، طلاب و فضلای جوان باید نسبت به آرمانها، واقعیت ها و حقایق احساس مسؤولیت داشته باشند و با قلم و بیان خود به روشنگری بپردازند. 🔸 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: همانگونه که به عنایت خدای متعال اصل انقلاب در ناباوری به ثمر نشست، رسیدن به این آرمان های واقعی ان شاءالله به ثمر خواهد نشست البته اگر همان فعالیت ها، اخلاص ها پیگیری ها ادامه داشته باشد. 🌿🌿🌿 @salmanraoofi
هدایت شده از بیداری ملت
🔴هشدار دوباره سردار سلیمانی درباره توطئه تحمیل برجام ۲ به ملت 🔻 ۱۰ دلیل برای شکست دشمن مقابل ‌ایران دارم/هیچ کشوری امروز به اندازه ایران در منطقه قدرتمند نیست سرلشکر سلیمانی: 🔹افکاری وجود دارد که دنبال تشکیک در بین مردم است و دانسته یا نادانسته به‌دنبال شبه‌افکنی و تخریب نسبت اسلام و انقلاب هستند . 🔹چرا اینقدر اصرار بر برجام 2 دارند 🔹 این برجام یک برجام سه ضلعی است که هدف اصلی آن خشکاندن جریان‌های اسلامی و هدف نهایی آن نابودی ایران است که به واسطه آن اسلام را نابود کنند. 🔹هیچ کشوری امروز به اندازه ایران در منطقه قدرت و اقتدار ندارد و عوامل قدرت ما زیاد هستند. 🔹خیلی کشورها مال و پول دارند اما کتوله‌های سیاسی هستند که در حقیقت هیچ چیز ندارند. 🔹دارا بودن رهبری حکیم از عوامل قدرت ایران است. 🔹 شکست دشمن در مقابل ما حتمی است . ✍بیداری ملت 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13