هدایت شده از روزنه
همه حامیان یک اقدام نامتعارف و غیرقانونی
🔻درنگی در رپرتاژ رسانه دفتر تبلیغات، برای ترویج مرجعیت یکی از سران #نشست_اساتید
💥پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸اعلان زودهنگام مرجعیت و انتشار رساله توسط برخی سران تشکل موسوم به #نشست_اساتید، داغ شدن مسئله #مرجعیت_سازی را در محافل حوزوی به دنبال داشت.
🔹حوزویان با تطبیق سیره قطعیه علمای سلف، مرجعیت گریزی و پرهیز از تمهید مقدمات مرجعیت(فضلا از مرجعیت زودرس) را اصلی ثابت برمی شمارند که خدشه در آن پذیرفتنی نیست. خاصه از جانب کسانی که خود را مدافع سنت های اصیل حوزوی می خوانند!
🔸جالب آنکه برخی از همین شخصیتهای مورد نقد، روزگاری نه چندان دور به اصل مراعات عرف حوزه در انتشار رساله اعتراف نموده، برخی رجال #جدیدالتحریر حوزه نجف را به دلیل انتشار نامتعارف و زود هنگام رساله، تخطئه نموده بودند!
🔸نظر به مطالب پیش گفته معلوم می شود که نامتعارف بودن اقدام برخی سران نشست برای اعلان مرجعیت، برای هیچ کس حتی خودشان هم محل تردید نیست!
🔸در کوران مباحثات حوزوی پیرامون اقدام نامتعارف برخی حضرات، اظهارنظری از دبیر محترم جامعه مدرسین حوزه قم منتشر شد که نشان از #غیرقانونی بودن انتشار رساله توسط بعضی سران نشست داشت.
🔹نیاز به توضیح ندارد که جامعه مدرسین حوزه علمیه، یک تشکیلات اصیل و معتبر حوزوی است که اولا برآمده از حوزه است و ثانیا اداره حوزه را برعهده دارد و طبیعی است که ساختار و ساز و کار قانونی حوزه قائم به آن است و طبیعی است که چنانچه تشکل های نوپدید حوزوی نخواهند یا نتوانند خود را با آن تطبیق دهند، معنایش دامن زدن به نوعی #آنارشیسم_حوزوی است.
🔹گرچه برخی افراد و جریان ها با طرح اتهاماتی از قبیل انحصارگرایی یا حکومتی کردن حوزه، تلاش داشته و دارند جایگاه این تشکیلات خدوم را خدشه دار کنند، اما نباید از نظر دور داشت که جامعه مدرسین یک تشکیلات #پیشا_انقلابی است که مؤسسینش عصاره حوزه قم در دهه چهل بوده اند! و این بدان معنی است که برخی از مدعیان امروز که در پی ایجاد #آنتی_تز و #تشکیلات_موازی هستند، در آن هنگام حتی وارد حوزه هم نشده بودند!
تنوع و تکثر انظار و آرا اعضای ارجمند این تشکل اصیل نیز نشان از پویایی و عدم انحصارگرایی دارد. اگرچه نسبت به وارد کردن فضلای جوان نسل دوم و سوم و ارتباط با بدنه طلاب جوان، نقدهای جدی نیز وجود دارد.
انشالله که سازماندهی اقدامات تخریبی علیه جامعه، در سالهای اخیر، برای شکست جایگاه این مجموعه در روزهای واقعه ای چون امروز نبوده باشد!!
🔸عجیب است که با وجود نامتعارف بودن و غیرقانونی بودن اعلان مرجعیت و انتشار رساله توسط برخی سران نشست، تلاش برخی جریان های رسانه ای و سیاسی برای تثبیت موقعیت و مرجعیت برخی افراد، چه معنایی دارد؟!
در آخرین نمونه از این اقدامات، یکی از سایت های اقماری دفتر تبلیغات حوزه، با انتشار رزومه حوزوی فرد مورد انتقاد، به حمایت از مرجعیت سازی پرداخته است.
🔸فارغ از ابعاد مشکوک اقدام سایت مزبور، استفاده از امکانات و بودجه جمهوری اسلامی برای استخدام تریبون برای تبلیغ اشخاص مدعی استقلال، از عجایب روزگار ماست!
روالی که پیشتر توسط برخی رسانه ها مانند #حریم_امام هم طی شده بود که با صرف بودجه دولتی، به بازنشر مخالف خوانی ها و مدعاهای مدعیان استقلال حوزه پرداخته بود.
🔸در بخشی از یادداشت مورد نظر، نویسنده برای اثبات جایگاه فقهی مراد خود چنین استدلال می کند(اگر بتوان نام آن را استدلال نهاد)؛
«همه میدانند که اجازه مکتوب شرط و لازم نیست بلکه اخبار از واقعیت خارجی است و افزون بر اجازه کتبی آن است که مسلم است درس آیت الله وحید خراسانی از دروس اصلی مجتهدپرور حوزه علمیه به شمار میآید و مطلعین منصف میدانند که شاگردان برجسته و مجتهد آیت الله وحید خراسانی در حال حاضر چه کسانی هستند!
همچنین عالمان با انصاف به خوبی میدانند که چه کسانی در بین شاگردان برجسته آیت الله وحید خراسانی سرآمد و برترند و عنایتهای خاص آیت الله وحید خراسانی به شاگردان خاص خود هنگام تدریس و جلسات دیگر زبانزد است....
تا کنون بیش از دو هزار استفتاء با حذف مکررات از ایشان شده که با توسط آیت الله علوی بروجردی پاسخ داده شده که تصویر همگی اینها محفوظ است.
....رجوع مقلدین برای تقلید بعد از وفات آیات عظام: شیخ محمد فاضل لنکرانی و شیخ محمدتقی بهجت به ایشان و رجوع مقلدین آیت الله وحید خراسانی در باب احتیاطات به ایشان»
🔸اگر با تمسک به چنین شبه استحساناتی بتوان ادعای مرجعیت کرد، بعید نیست شمار مدعیان مرجعیت از چندصدنفر بیشتر خواهد بود!
وانگهی! بر اساس استفتای مکتوب از محضر مرجع معظم قم حضرت آیتالله وحید خراسانی، مدعاهای واهی پیش گفته محلی از اعراب نخواهد داشت.
@rozaneebefarda
MK1 [کیفیت کم].mp3
10.45M
#مکتب_شناسی_کاربردی
تطبیق بر بحث استخاره
جلسه ۱
بحث ماه مبارک رمضان که ناقص ماند
@salmanraoofi
TOZIH [کیفیت کم].mp3
4.46M
🔆توضیحاتی درباره محتوای سه کلاس در برنامه تابستانی فتوت که در حال برگزاری است
@salmanraoofi
MC1 [کیفیت کم].mp3
11.94M
#مکتب_شناسی_فقهی_شیخ
جلسه ۱
دور سوم
@salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆شهادت امام جواد علیه السلام را تسلیت عرض میکنم
🔆سخنرانی حضرت آیتالله خامنهای درباره سیره مجاهدانه امام جواد عليهالسلام
@salmanraoofi
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 برای روضه شب جمعه همین عکس کافی است!
اگر روحانیت و حوزه های علمیه در سیاست دخالت نکنند، اینطور رقاصه ها در کربلا جولان می دهند، از شبکه های سراسری پخش می شود و مردم از روی سکوها برای آنها دست می زنند!!!
کربلای امروز اثر تضعیف حوزه این شهر و کوتاه آمدن نزد فدراسیون کثیف فوتبال است.
عاشقان اباعبدالله این عکس ها را ببینند و بدانند بدون حکومت اسلامی، لیبرالیسم، مقدس ترین شهرهایشان را مملو از رقاصه ها می کند، و آنها ناچار باید دندان به جگر بگذارند!
🔻ورزشگاه کربلا، افتتاحیه مسابقات فوتبال
💬 محمد خادمی
@HozeTwit
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 پرونده لزوم بهبود معیشت طلاب
📝 درآمد
🖋 علی مهدوی (سردبیر)
🔹 طی درخواست مکرر مخاطبان عزیز مناهج، مبنی بر پرداختن مجدد به موضوع معیشت طلاب، تحریریه مناهج پیگیری موضوع معیشت را در دستور کار خود قرار داد؛ لذا نهمین پرونده «مناهج» با عنوان «لزوم بهبود معیشت طلاب» قصد دارد، هم مطالبه طلاب را به سمع و نظر بزرگان و مدیران حوزه علمیه برساند و هم به موضوعات مرتبط با معیشت بپردازد.
🔹 آنچه تلاش شده در این پرونده مطرح شود:
- گزارش معیشت طلاب (نسبت دخل و خرج)
- راهکارهای افزایش شهریه
- پیشنهاد اصلاح نظام شهریه
- آینده شغلی طلاب
- ورود یا عدم ورود طلاب به مشاغل مغایر با طلبگی
- بحران معیشتی و مهاجرت معکوس طلاب
- نسبتسنجی معیشت با کیفیت علمی تحصیلی طلاب
- شبهه عدم توازن ورودی طلاب با نقدینگی دفاتر
- صبر و محجوبیت طلاب در ایستادگی بر تکلیف
- پیام طلاب و خانواده طلاب
- درخواست چارهاندیشی از مراجع عالیقدر و شورای عالی
🔹 از تمامی عزیزانی که با ارسال پیامها و یادداشتهای خود، مناهج را در پرداختن هرچه بهتر به این موضوع، یاری میکنند، پیشاپیش کمال تشکر و قدردانی را داریم و منتظر مطالب ارسالی شما عزیزان هستیم.
〰〰〰〰〰
🗂 پرونده لزوم بهبود معیشت طلاب
#معیشت_طلاب
#مناهج
@Manahejj
#نشست_اساتید
🔆در پی سؤالات مکرّر مقلدین و مؤمنین از دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی (مدظلّه العالی) معظم له،
در جلسۀ هفتگی پاسخ به استفتائات شرعی، به این سؤالات اینگونه پاسخ فرمودند:
🔆سوال اول: آیا حضرت عالی به شخص یا اشخاصی از تلامذۀ خود یا غیر آنها، توصیه فرمودید (ولو اشاره) که رسالۀ عملیه چاپ نمایند؟
جواب: باسمه تعالی أبداً حتی إشارةً، اگر کسی هم ادعا کرد نفی کنید ما خودمان در کار خودمان گیر هستیم تا برسد به کار دیگران.
🔆سوال دوم: آیا حضرت عالی، احتیاطات خودتان را به کسی از تلامذه خودتان یا غیر آنها، ارجاع فرموده اید؟ وظیفه مقلدین حضرت عالی در احتیاطات چه میباشد؟
جواب: باسمه تعالی أبداً ما به کسی ارجاع ندادیم خود مقلدین به فالأعلم رجوع کنند.
🔆سوال سوّم: آیا حضرت عالی در أمور اعتقادی، شخصی از شاگردان خود یا غیر آنها را معین فرمودهاید که مؤمنین به ایشان رجوع نمایند؟
جواب: باسمه تعالی أبداً ما به کسی إرجاع ندادیم.
🔆سوال چهارم: آیا حضرت عالی به کسی از شاگردان خود یا غیر آنها اجازۀ اجتهاد شفاهاً دادهاید؟ یا کسی از شاگردان خودتان یا غیر آنها را مجتهد خطاب کردهاید؟
جواب: باسمه تعالی أبداً.
🔆سوال پنجم: اگر کسی ادعای اجازۀ اجتهاد کتبی از حضرت عالی داشته باشد در چه صورتی مورد تایید شما میباشد؟
جواب: باسمه تعالی اگر خط و امضاء ما باشد و جعلی نباشد معتبر است و إلّا فلا.
🔆سوال ششم: بعضی از اشخاص مطالبی را به حضرت عالی نسبت میدهند که مدعی هستند در جلسات خصوصی مطرح فرمودید که این مطالب با آنچه حضرت عالی در بحث و مجالس عمومی بیان نموده اید، مطابقت ندارد، مرجع در صحت و سقم این مطالب چیست؟
🔆جواب: باسمه تعالی مرجع مطالبی است که در جلسات بحث و عمومی مطرح نموده ایم و اگر کسی چنین ادعائی داشته باشد برای صحت و سقم آن به خود ما رجوع کنند و اگر دسترسی به ما نبود به مؤسسهای که تحت عنوان مؤسسه نظارت و تنظیم و نشر آثار تأسیس گردیده است رجوع کنند.
🔆سوال هفتم: مؤسسهای که تحت عنوان، (موسسه نظارت، تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی) به دستور حضرت عالی تأسیس گردیده است، مورد تأیید و تصدیق کامل شما در جهات تألیف و تصنیف، تحشیه، تقریرات درس، تنظیم و تدوین مطالب اعم از شرح حال، اجازات، وکالت نامه ها، ملاقاتها و خاطرات و ... میباشد؟
جواب: بله مورد تأیید است.
http://rasanews.ir/002a8h
@salmanraoofi
باسمه تعالی
بحث های بنده تا اطلاع ثانوی تعطیل است
بحث استاد دهبان برقرار است
۱۳۹۸/۵/۱۴
@salmanraoofi
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔆بازتاب انتشار «روزگار قائم مقامی»/2
✳️«روزگار قائم مقامی» جدیدترین اثر بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی است که پیش از انتشار و پس از آن بازخورد مثبتی در رسانههای مختلف داشت:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/558
هماکنون خبر انتشار این کتاب در «خبر آنلاین» و «نسیم قم»:
🔹🔸https://b2n.ir/49222
🔹🔸https://b2n.ir/66646
روزگار قائم مقامی؛ اثری جامع و مستند پیرامون دوران قائم مقامی حسینعلی منتظری و ارتباطات پیچیده او با مجاهدین خلق و لیبرالها.
📚راههای ارتباطی جهت تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔆معرفی کتاب «روزگار قائم مقامی» در یادمان شهید آیتالله محمدمهدی ربانی املشی.
✳️ هفدهم تیرماه یادمان شهید آیتالله محمدمهدی ربانی املشی در «یادمان شهدای هفت تیر» با سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین سیدجعفر شبیری زنجانی، دکتر موسی حقانی و نادر طالبزاده برگزار شد. در پایان، آقای محمدی توضیحاتی درباره کتاب «روزگار قائم مقامی» که به آیت الله ربانی املشی تقدیم شده است، ارائه کرد.
🔻وی در معرفی بخشی از این کتاب که مرتبط با آقای املشی است، گفت: در کتاب «روزگار قائم مقامی» به نقل از خاطرات حجت الاسلام سالک آمده است: آقای ربانی املشی در حالی که می لرزید، من را بغل کرده بود و می گفت آقای سالک شاهد باش #مهدی_هاشمی من را کشت.
💢وی در ادامه نسبت به اعمال #سانسور نسبت به این کتاب ابراز داشت: دولت مدعی #آزادی_اطلاعات، بخش های مهمی از کتاب بویژه در بخشی که درباره تشکیلات منافقین در زندان بود را حذف کرده و حتی دو مورد از دستخط های امام را هم فیلتر نمود! همچنین کلیپ «#شورش_جلادها» که بر اساس مطالب کتاب مزبور ساخته شده بود نیز توسط سایت یوتیوب محدود گردید.
🔸آقای محمدی با مروری بر پیشنیه آثار مرتبط با آقای منتظری، افزود: درباره آقای منتظری آثار متعددی در تمجید یا نقد ایشان نوشته شده است. #عمادالدین_باقی، عضو سابق #انجمن_حجتیه و از مدافعان سرسخت منتظری، آثار متعددی در تمجید از منتظری نوشته و در مقابل، سید احمد خمینی، سید حمید روحانی، محمدی ری شهری، عباس سلیمی نمین، اسدالله بادامچیان وبرخی دیگر، آثاری در نقد عملکرد آقای منتظری نگاشته اند.
❇️در این میان کتاب «روزگار قائم مقامی» بسیار متفاوت است. مزیت های این کتاب نسبت به سایر آثار مشابه، در انصاف علمی نویسندگان، انتشار ضمیمههای مفید و انبوه اسناد و منابع اختصاصی که بعضا برای اولین بار منتشر می شوند، دیده می شود. همچنین نظارت علمی اساتید تاریخ از جمله حجت الاسلام حمید روحانی، دکتر محمدحسن رجبی و دکتر مظفر نامدار بر این کتاب، سطح علمی آن را ارتقای ملموسی داده است.
🔽آقای محمدی با اشاره به اینکه «روزگار قائم مقامی» از یک مثلث مؤثر بر آیت الله منتظری سخن می گوید، افزود: مهدی هاشمی، لیبرالهای نهضت آزادی و منافقین سه ضلع این مثلث را تشکیل می دهند. در این کتاب، به خلاف آنچه که گفته می شود تنها مهدی هاشمی عامل اصلی سقوط منتظری بود، نقش هم نشینی با لیبرالها و اعتماد به منافقین در انحراف منتظری برجسته می شود تا خط نفوذ در ذهن و بیت وی به درستی تبیین گردد. نویسندگان با تطبیق برخی از سخنرانی ها و نامه های آقای منتظری با سایر اسناد ثابت می کنند که نامه های منتظری به امام و سخنرانی های او از یک مدتی به بعد، چیزی جز تکرار نوشته های مهدی هاشمی و سخنان اعضای نهضت آزادی نبوده است.
🔹در پایان، جملاتی از کتاب قرائت شد که در آن، امام خمینی(ره) #انحراف_منتظری را شاهد بود و در مجالس خصوصی تذکرات دلسوزانه خود را به وی ارائه می نمود اما منتظری اعتنا نکرد تا اینکه اهمیت «حفظ اسلام» موجب شد تا منتظری را از قائم مقامی عزل کرده و در شب هفتم فروردین 68، دردیدار سران قوا، منتظری را شخصی «فاسق، فاسد و مفسد» بنامد.
کتاب حاضر به قلم آقایان سهراب مقدمی شهیدانی و محمدجواد فرجنژاد تالیف شده و توسط بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در تهران منتشر شده است.
◀️راههای تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 بدسلیقگی در زمان تعطیلات تابستانی مرکز مدیریت
🔹 تعطیلات تابستانی کارمندان مرکز مدیریت حوزه به مدت دو هفته از تاریخ ۱۹ لغایت ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۸ اعلام شده است.
📌 مناهج:
دقت کردید که همیشه دو هفته قبل از امتحانات حوزه علمیه (چه امتحانات تیر و چه امتحانات شهریور) مرکز مدیریت، اعلام تعطیلات میکند!!
درست زمانی که طلاب، استرس انتخاب آزمون و چک کردن حضور و عدم حضور و ... را دارند و ترس اینکه نتوانند مجوز حضور در امتحانات را داشته باشند و یک سال عقب بمانند...
از مرکز مدیریت توقع میرود، زمانهای بهتری را برای تعطیلات در نظر بگیرد.
#مناهج
@Manahejj
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
⭕️چرا رهبری با خبرنگارها دیدار نمی کنند؟
رهبرانقلاب با بسیاری از صنوف دیدار عمومی دارند. صنعت کارها و تجار و بازاری ها و هنرمندان و شاعران و مداحان و دانشجوها و غیره. اما چرا طی سالهای گذشته با خبرنگاران دیدار عمومی نداشته اند؟
من برداشت شخصی ام را می نویسم؛ برداشتی شاید سخت گیرانه. شما هم حق دارید نپذیرید.
رهبری با خبرنگاران دیدار نمی کنند چون ما را خبرنگار نمی دانند. خبرنگار کیست؟ کسی که "خبر" می دهد. کسی که از "واقع" خبر می دهد. کسی که نقش "چشم مردم" را بازی می کند تا حاق واقع را ادراک کنند.
اما ما "واقع" را "خبر" نمی دهیم. پس خبرنگار نیستیم.
چرا خبرنگار نیستیم؟ با کدام دلیل و حجت؟ رهبری از کجا می داند ما خبرنگار نیستیم؟ ساده است؛ از اثر خبر ما.
مختصری تامل فرمائید. نسبت خبری که من و شما از "صحنه" می دهیم با آنچه رهبری می بیند چگونه است؟ رهبری واقع را چطور می بیند و روایت می کند که روایت او "امیدوارانه" است و نتیجه گزارش ما سیاهی محض و ناامیدی است؟ چه کسی اشتباه می کند؟ ما یا رهبری؟ اگر معتقدید سخنان رهبری انقلاب درباره پیشرفت و امیدواری به آینده و توفیق انقلاب به جهت اینست که ایشان وظیفه دارند مردم را، ولو واهی امیدوار کنند، این مطلب به کارتان نمی آید. ولایت را نفهمیدیم. هدایت امت با نگه داشتن آنها در جهل میسر نیست.
اما اگر فهم درست درباره ولایت فقیه و عدالت رهبری دارید صادقانه و در خلوت تان به این سوال جواب دهید: "چرا رهبری امیدوار است و بخشی از جامعه نه؟" دیگر اینکه: "رهبری صحنه واقع را چطور می بیند که عده ای نمی بینند؟"
مردم آنچه را می بینند که رسانه ها می سازند. مردم با چشم خبرنگاران می بینند. امید و ناامیدی مردم وابسته به روایت ما از صحنه است. اگر جامعه، امروز را تلخ و سیاه می بیند، مقصر مائیم.
روایت رهبری از واقعیت های امروز ملت ایران، با روایت رسانه ای ما نمی خواند. پس ما هر چه هستیم، خبرنگار نیستیم چون از واقع خبر نمی دهیم.
اما رهبری همین واقع را میبیند و امید دارد و پیش بینی می کند و نویدش محقق می شود.
روز خبرنگار را باید تبریک گفت. اما مبارک، روزی است که ارتقا یابیم. بیائید صحنه را درست روایت کنیم. نمی بینیم آنچه باید ببینیم. تنها ارزش خبری و عنصر جذابیت در استثنا نیست که متوقف به تلخی و سیاهی شدیم.
دارائی های انقلاب را نبینیم و روایت نکنیم، نه تنها "خبر"نگار نیستیم که سیاهه رسانه ای خناسان را مشق کردیم. عرض اعتذار اگر تند بود. ...
شاید هم دلیل این نیست؛ اصراری ندارم.شاید هم روزی دیدار برقرار شد. انشالله
@mahdian_mohsen
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔆سیره سیاسی آیتالله خوئی در دو پرده: حمایت از امام؛ دعوت به مبارزه علیه اسرائیل
⚫️به مناسبت سالگرد ارتحال آیتالله العظمی خویی
❇️تاریخ تشیع نشان میدهد که زعمای برجسته و شاخص #تشیع هیچگاه بیگانه از #سیاست نبودهاند و همگی معتقد به لزوم دخالت فقیه در عرصه #حکومتداری بودهاند امّا در این میان برخی شرایط را برای ابراز موضع سیاسی مناسب میدیدند و وارد میدان میشدند و برخی دیگر زمینه را فراهم نمیدیدند و کمتر عرصه سیاسی را انتخاب میکردند.
🔹یکی از شخصیتهای برجسته معاصر که در عرصه سیاست کمتر شناخته شده هستند؛ مرحوم #آیتالله_خوئی است که #حوزویان_سکولار سعی وافری برای مصادره ایشان دارند و علاوه بر این عدهای هم میخواهند ایشان را مقابل امام جلوه دهند امّا تاریخ نشان میدهد که ایشان در مقاطعی حساس با امام همراهی کرده و در لحظههای نفسگیر اعلام موضعی راهگشا نمودهاند.
❇️همراهی با نهضت امام
مرحوم آیتالله خوئی در لحظههای خونین فیضیه از جمله زعمای دینی بودند که رژیم پهلوی را جائر خطاب نمودند و به امام اعلی الله مقامه الشریف پیام تسلیت دادند:
«قم ـ حضرت آيت اللّه الخمينى ـ دامت بركاته
جناية الجائرين على الحوزة العلمية اوجعت قلوبنا و عامة المسلمين. فلا تحسبن اللّه مُخلف وعده رسله. اناللّه عزيز ذوانتقام. النجف. ابوالقاسم الخويى
«جنایت ظالمین علیه حوزه علمیه قلبهای ما و عموم مسلمانان را به درد آورد. «اینگونه گمان نکن که خداوند با رسولانش خلف وعده میکند. خداوند عزیز و منتقم است. نجف، ابوالقاسم خوئی»(نهضت امام خمینی ج1 ص401)
همچنین پس از #تبعید_امام به عراق و ساعاتی پس از ورود ایشان به نجف به دیدار ایشان رفتند و تلاش رژیم پهلوی برای محو امام در فضایی نجف را با این اقدام خود کمرنگ نمودند.(نهضت امام خمینی ج2 ص182)
✳️مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی
البته تحرکات سیاسی #آیتالله_خوئی محدود به این موارد نبود و ایشان در جریان جنگ شش روزه مسلمانان با #اسرائیل مسلمانان را به اتحاد و مبارزه برای #نابودی_اسرائیل دعوت نمودند. رادیو بغداد در روز 17/3/1346 در ساعت 20:30 گفت و گویی را که با برخی از علمای نجف داشت، چنین پخش کرد:
«مراجع تقلید و علمای اسلام در نجف اشرف اعلام #جهاد بر ضد کافران و صهیونیستها صادر نمودند و از مسلمین جهان درخواست کردند که اسرائیل را از بین ببرند. حضرت حجتالاسلام آیتالله سیدابوالقاسم خویی اظهار داشت:
🔹«من از مسلمین جهان درخواست میکنم که همگی متحد شوند و یهودیان را از بین ببرند و از دولتهای اسلامی درخواست میشود که اختلاف خود را کنار بگذارند و متحد شوند تا دولت اسرائیل نابود شود. من به مقامات ایرانی تلگرامی مخابره نمودهام و از آنها درخواست کردهام که از اعراب طرفداری نمایند.»(نهضت امام خمینی ج2 ص335)
ایشان در تلگراف خود به هویدا، حکومت را ملزم میکند که از مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی پشتیبانی کند و برنامه #تحریم_نفت را در دستور کار خود قرار دهد:
🔵«در این هنگام که ممالک اسلامی در مقابل هجوم ناگهانی و بیرحمانه یهود قرار گرفتهاند و برادران مسلمان ما در جبهههای جنگ به دفاع از بلاد اسلام و نوامیس ملت مسلمان میجنگند و سایر ممالک اسلامی پشتیبانی خود را اعلام داشتهاند، لازم است که دولت ایران هرچه زودتر پشتیبانی کامل خود را که قطع ایادی یهود از بلاد اسلام و قطع نفت از ظالمین است، اعلام دارد. ابوالقاسم الموسوی الخویی»(نهضت امام خمینی ج2 ص337)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
bazrpashiok[1].pdf
2.95M
📚 #کتاب_فصل_بذرپاشی
🎁 #رایگان
بیانات رهبر معظم انقلاب #امام_خامنه_ای
درباره #تربیت_کودک
با مقدمه #حاج_حسین_یکتا
گردآوری: مسعود پارسافر
@salmanraoofi
MC2 [کیفیت کم].mp3
10.64M
#مکتب_شناسی_فقهی_شیخ
جلسه ۲
دور سوم
@salmanraoofi
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید l اصل کار تشکیلات این است ...
🔔 @Aminikhaah_Media
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
پویش نه به #وقف_خواری
اولین گام بهبود #معیشت
🌀 نحوه امضای طومار:
برای تأیید طومار، #نام و #نام_خانوادگی خود را برای مدیر کانال ارسال کنید تا در انتهای طومارها درج، و برای حجج اسلام خاموشی و رییسی، ارسال گردد:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
نشانی مدیر:
@Manahejj_admin
http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
هدایت شده از محسن قنبریان
39.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ویژه برنامه ثریا
بخش اول
🔺اشرافیت در حکومت اسلامی، اشرافیت مذهبی است.
🔺اشرافیت در نهادهای حوزوی، اشرافیت در بخش های دیگر را توجیه میکند.
🔺اولین اقدام حکومتی امیرالمومنین(ع) و امام زمان(عج) برخورد با این نوع اشرافیت بوده و خواهد بود.
پ.ن: در بخشی از صحبت که گفته شد رئیس این قوه، منظور رئیس جمهور بوده است.
☑️ @m_ghanbarian