باسمه تعالی
👈با توجه به امکان حذف و اضافه دروس از تاریخ شنبه تا دوشنبه (۱۱ تا ۱۳ آبان)
دقت فرمایید طبق اظهارات برخی طلاب محترم:
👈افرادی فقط ترم یک یا دو را انتخاب نموده و ترم دیگر را فراموش کردند.
👈و افرادی نیز بخاطر مشکلات سیستم انتخاب واحد، ممکن است برخی دروس انتخابیشان، حذف شده اما چه بسا خبر نداشته باشند.
✅لذا پیشنهاد میشود حتماً در روزهای مذکور به پنل شخصی خود سر بزنید و دروس انتخابی خود را چک کنید که درسی یا ترمی از قلم نیفتاده باشد.
@salmanraoofi
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 احساس بعضى از حقارتها را بايد از طلبه ها بگيريم.
طلبه ها بارها زمان رياست جمهورى به من مى گفتند: «شما گاهى به دانشگاهها مى رويد، با دانشجويان تماس مى گيريد، پاسخ به سؤالات مى دهيد؛ مگر ما جوان نيستيم؟» طلبه ها مى گويند چرا بين ما نمى آييد؟خوب؛ حرف درست و متينى است. چرا اين كار در قم انجام نمى گيرد؟ حالا من محدوديتهايى دارم- البته ان شاءاللّه اقدام خواهم كرد- اما خيلى از بزرگان و اساتيد، اين محدوديتها را ندارند. فرض كنيد آقاى امينى و آقاى جنّتى به دانشگاه رفتند و با دانشجويان جلسه داشتند.
🔻 طلبه ها همه سؤال دارند؛ اين سؤال را از ذهن آنها بيرون بكشيد، والّا اين سؤال اگر بيرون كشيده نشود آن جا مى ماند، لانه و فساد ايجاد مى كند. هر سؤالى كه بى جواب بماند، يك مشكل و مقدّمه ى يك عقده و يك گره است!
( دیدار با اعضای شورای عالی حوزه علمیه)
۷۷.۷.۹
💬 آیت الله امام خامنه ای
@HozeTwit
#فقه_حکومتی
#احادیث_فقه_حکومتی
#حفاظت29
🔅🔅🔅
📚29-فی الکافی باسناده عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ قَالَ : سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا ع عَنْ مَسْأَلَةٍ فَأَبَى وَ أَمْسَكَ ثُمَّ قَالَ لَوْ أَعْطَيْنَاكُمْ كُلَّمَا تُرِيدُونَ كَانَ شَرّاً لَكُمْ وَ أُخِذَ بِرَقَبَةِ صَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع وَلَايَةُ اللَّهِ أَسَرَّهَا إِلَى جَبْرَئِيلَ ع وَ أَسَرَّهَا جَبْرَئِيلُ إِلَى مُحَمَّدٍ ص وَ أَسَرَّهَا مُحَمَّدٌ إِلَى عَلِيٍّ ع وَ أَسَرَّهَا عَلِيٌّ إِلَى مَنْ شَاءَ اللَّهُ ثُمَّ أَنْتُمْ تُذِيعُونَ ذَلِكَ مَنِ الَّذِي أَمْسَكَ حَرْفاً سَمِعَهُ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع فِي حِكْمَةِ آلِ دَاوُدَ يَنْبَغِي لِلْمُسْلِمِ أَنْ يَكُونَ مَالِكاً لِنَفْسِهِ مُقْبِلًا عَلَى شَأْنِهِ عَارِفاً بِأَهْلِ زَمَانِهِ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ لَا تُذِيعُوا حَدِيثَنَا فَلَوْ لَا أَنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنْ أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْتَقِمُ لِأَوْلِيَائِهِ مِنْ أَعْدَائِهِ أَ مَا رَأَيْتَ مَا صَنَعَ اللَّهُ بِآلِ بَرْمَكَ وَ مَا انْتَقَمَ اللَّهُ لِأَبِي الْحَسَنِ ع- وَ قَدْ كَانَ بَنُو الْأَشْعَثِ عَلَى خَطَرٍ عَظِيمٍ فَدَفَعَ اللَّهُ عَنْهُمْ بِوَلَايَتِهِمْ- لِأَبِي الْحَسَنِ ع وَ أَنْتُمْ بِالْعِرَاقِ تَرَوْنَ أَعْمَالَ هَؤُلَاءِ الْفَرَاعِنَةِ وَ مَا أَمْهَلَ اللَّهُ لَهُمْ فَعَلَيْكُمْ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ لَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا* وَ لَا تَغْتَرُّوا بِمَنْ قَدْ أُمْهِلَ لَهُ فَكَأَنَّ الْأَمْرَ قَدْ وَصَلَ إِلَيْكُمْ. »
◽️در کافی با اسنادش از محمد بن ابى نصر آمده که گويد: از امام رضا عليه السلام مسألهاى پرسيدم، حضرت خود دارى كرد و جواب نفرمود: سپس فرمود: اگر هر چه را ميخواهيد، بشما بگوئيم و عطا كنيم، موجب شر شما باشد و گردن صاحب الامر را بگيرند، امام باقر عليه السلام فرموده است: امر ولايت (حكومت و خلافت خدائى) را خدا بجبرئيل بر از سپرد، و جبرئيل به محمد صلى الله عليه و آله به راز سپرد و محمد صلى الله عليه و آله به على عليه السلام و على به هر كه خدا خواست، سپس شما آن را فاش مي¬سازيد، كيست آنكه سخنى را كه شنيده نگهدارد؟
🔹امام باقر عليه السلام فرمود : در حكمت آل داود است كه : مسلمان را سزاوار است كه مالك خود باشد و بكار خود رو آورد و مردم زمانش را بشناسد ، از خدا پروا كنيد و حديث ما را فاش مسازيد ، اگر خدا از دوستان خود دفاع نمي¬كرد و انتقام آنها را از دشمنانش نمي¬گرفت .
مگر نديدى خدا با آل برمك چه كرد؟ و چگونه انتقام موسى بن جعفر عليه السلام را گرفت، و طايفه بنى اشعث را هم خطر بزرگى تهديد مي¬كرد ولى خدا به¬ واسطه دوستى آنها نسبت به امام كاظم عليه السلام خطر را از آنها برداشت، شما در عراقيد و رفتار اين فرعونيان (بنى عباس و عمالشان) را مىبينيد كه خدا چه مهلتى به¬ آنها داده . تقواى خدا را پيشه كنيد و دنيا شما را فريب ندهد، وضع كسانى كه مهلت يافتهاند شما را گول نزد، مثل اينكه حكومت به دست شما افتاده .
@salmanraoofi
#فرهنگ-2
#حوزه_فرهنگی
#سرباز_فرهنگ
#مدافعان_حرم
#شهدا
#دکتر_احمد_رهدار
حجتالاسلام دکتر احمد رهدار در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم:
سردارنظامی در حوزه فرهنگ باید سرباز باشد نه سردار
🔅🔅🔅
✅ قواره وزارت علوم برای اجرای طرح های استراتژیک کوتوله است
▪ وی افزود: راه هایی را در ایران رفتیم و کلید زدیم. مثلاً گفتیم آیا می توانیم یک سهمیه ای بورسیه ای را برای دانشجویان سوری از وزارت علوم بگیریم لکن این ها را اینجا مهندسی کنیم این ها را وارد دانشگاه هایی در ایران بکنیم که به صورت نسبی خروجی شان سکولار نشده است. مثلا بیشترین سهمیه را بدهیم به دانشگاه امام صادق یا دانشگاه رضوی یا دانشگاه باقرالعلوم یا موسسه امام خمینی قم. آیا می شود به این فرمت فکر کنیم؟ دیدیم اولا می شود لکن این یک نقصی داشت چرا که قرار نبود همه دانشجویانی که از سوریه می آوریم در رشته های علوم انسانی بیاوریم و اگر در مهندسی و فنی و پزشکی بیاوریم آن ها را چه کار می کردیم؟ به فرمت های دیگری فکر کردیم. آیا می توانیم در دانشگاه های سکولارمان الگوی آموزش این ها را کرسی محور نکنیم و پژوهش محور کنیم تا نیاز نباشد این ها سر کلاس بروند؟ این ها را در همین دانشگاه های سکولار خودمان با اساتید انقلابی مان لینک کنیم و بگوییم طرف می خواهد اینجا یک تز داشته باشد شما آن تزش را مدیریت کن و حواشی این تز را هم به شما می سپاریم و خروجی اش یک حداقل های انقلابی داشته باشد.
🔹 این محقق و پژوهشگر با اشاره به ضرورت نگاه به بودجه بندی دانشجویان بورسیه سوری عنوان کرد: در وزارت علوم مصداقا کانال هایی گیر ما آمد از بچه مسلمان های انقلابی با همراهی حداکثری لکن ظرفیت های دانشگاهی خودمان، هاضمه وزارت علوم برای کارهای راهبردی سنگین از این دست آماده نبود، بی آنکه قصد داشته باشند آگاهانه سنگ اندازی کنند کل فرمت وزارت علوم فرمت کوتوله ای بود یعنی برای طرح های راهبردی استراتژیک از این دست تربیت نشده یعنی نه ماده قانونی دارد برای این کار نه پروژه دارد نه تخصیص بودجه دارد، نه چشم اندازی برای این تیپ کارها ترسیم کرده است.
🔹 وی افزود: یکی از مواردی که بررسی کردیم این بود که دانشجویانی که می آیند در هر دانشگاهی درس بخوانند مدرک این ها را دانشگاه تهران بدهد چون می خواستیم این ها را با اعتبار دانشگاه تهران به کشورشان برگردند، اما در این باب اولاً مشکل قانونی وجود داشت، اما حل آنها کاری ندارد. شاید اصلاً به این فکر نکرده بودند چون وقتی این را مطرح کردیم خیلی زود با ما همراهی کردند ولی ضعف ماده قانونی وجود داشت؛ ضعف ساختار اجرایی وجود داشت.
✅ دانشگاههای سوری از تفاهمنامههای روی کاغذ خستهاند
▪ این استاد دانشگاه اضافه کرد: یکی از طرح های ما این بود که یک سری تزها را به ویژه در دکتری به طور مشترک با دانشگاه های سوریه راهنمایی کنیم، یعنی پایان نامه، دو تا استاد راهنما داشته باشد یکی در دانشگاه تشرین سوریه باشد و یکی در دانشگاه مثلاً علم و صنعت باشد. دوباره فرمت این مشکل داشت. ظرفیت قانونی اش حداقلی بود. بعد تجربی اش حداقلی بود. باید برای کارهای سنگین یک جراحی در وزارت علوم می کردیم و وزارت علوم حس و حالش را نداشت یا فکرش کوتوله بود بدون اینکه غرض و مرضی داشته باشد و این ما را رنج می داد؛ البته من این را منفی نمی بینم بلکه دارم صرفاً توصیف می کنم.
🔹 وی با اشاره به حضور برخی دانشگاه ها در سوریه و عقد تفاهم نامه، گفت: وقتی ما با روسای دانشگاه های سوری دیدارهایی داشتیم آن ها از یک مسأله ای خسته شده بودند و می گفتند ما نمی خواهیم تفاهم امضا کنیم، بیایید این پروسه را نزدیک کنیم. مشخصاً طرح بیاورید بگویید ما این تعداد دانشجو می خواهیم. بگویید چندتایشان خانم باشند چندتایشان آقا باشند چندتای شان فنی باشند چندتای شان علوم انسانی باشند چندتای شان علوم پزشکی باشند، رِنج نخبگی شان این اندازه باشد، ما ده روز بعد به شما می دهیم. این طور نباشد که یک تفاهم نامه امضا کنیم و بعد شما برگردید بروید تا شش ماه بعد برنگردید. این ها مشکلاتی بودکه اینجا داشتیم. یک مشکلاتی هم آنجا داشتیم.
🔹 وی خاطر نشان کرد: در سوریه رییس دانشگاه هیچ کاره است و همه کاره، امینِ حزب بعث است که یک جوان بیست و پنج ساله است که نه علم حالی اش می شد نه دانشگاه را می فهمد. یک نظامی است. مشکل این بود که امین حزب حرف های ما را نمی فهمید. حزب بعث به راحتی در این قضیه پا نمی دهد و هنوز هم نداده است. من در ایران یک گفتگوی تفصیلی با معاون وزیر علوم سوریه داشتم. پیشنهاداتی دادم و گلایه ای کردم و او قبول کرد.
@salmanraoofi
سلمان رئوفی
#فرهنگ ۱ #حوزه_فرهنگی #سرباز_فرهنگ #مدافعان_حرم #دکتر_احمد_رهدار حجتالاسلام دکتر احمد رهدار در نه
#فرهنگ ۲
#حوزه_فرهنگی
#سرباز_فرهنگ
#مدافعان_حرم
#شهدا
#دکتر_احمد_رهدار
حجتالاسلام دکتر احمد رهدار در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم:
سردارنظامی در حوزه فرهنگ باید سرباز باشد نه سردار
🔅🔅🔅
✅ قواره وزارت علوم برای اجرای طرح های استراتژیک کوتوله است
▪ وی افزود: راه هایی را در ایران رفتیم و کلید زدیم. مثلاً گفتیم آیا می توانیم یک سهمیه ای بورسیه ای را برای دانشجویان سوری از وزارت علوم بگیریم لکن این ها را اینجا مهندسی کنیم این ها را وارد دانشگاه هایی در ایران بکنیم که به صورت نسبی خروجی شان سکولار نشده است. مثلا بیشترین سهمیه را بدهیم به دانشگاه امام صادق یا دانشگاه رضوی یا دانشگاه باقرالعلوم یا موسسه امام خمینی قم. آیا می شود به این فرمت فکر کنیم؟ دیدیم اولا می شود لکن این یک نقصی داشت چرا که قرار نبود همه دانشجویانی که از سوریه می آوریم در رشته های علوم انسانی بیاوریم و اگر در مهندسی و فنی و پزشکی بیاوریم آن ها را چه کار می کردیم؟ به فرمت های دیگری فکر کردیم. آیا می توانیم در دانشگاه های سکولارمان الگوی آموزش این ها را کرسی محور نکنیم و پژوهش محور کنیم تا نیاز نباشد این ها سر کلاس بروند؟ این ها را در همین دانشگاه های سکولار خودمان با اساتید انقلابی مان لینک کنیم و بگوییم طرف می خواهد اینجا یک تز داشته باشد شما آن تزش را مدیریت کن و حواشی این تز را هم به شما می سپاریم و خروجی اش یک حداقل های انقلابی داشته باشد.
🔹 این محقق و پژوهشگر با اشاره به ضرورت نگاه به بودجه بندی دانشجویان بورسیه سوری عنوان کرد: در وزارت علوم مصداقا کانال هایی گیر ما آمد از بچه مسلمان های انقلابی با همراهی حداکثری لکن ظرفیت های دانشگاهی خودمان، هاضمه وزارت علوم برای کارهای راهبردی سنگین از این دست آماده نبود، بی آنکه قصد داشته باشند آگاهانه سنگ اندازی کنند کل فرمت وزارت علوم فرمت کوتوله ای بود یعنی برای طرح های راهبردی استراتژیک از این دست تربیت نشده یعنی نه ماده قانونی دارد برای این کار نه پروژه دارد نه تخصیص بودجه دارد، نه چشم اندازی برای این تیپ کارها ترسیم کرده است.
🔹 وی افزود: یکی از مواردی که بررسی کردیم این بود که دانشجویانی که می آیند در هر دانشگاهی درس بخوانند مدرک این ها را دانشگاه تهران بدهد چون می خواستیم این ها را با اعتبار دانشگاه تهران به کشورشان برگردند، اما در این باب اولاً مشکل قانونی وجود داشت، اما حل آنها کاری ندارد. شاید اصلاً به این فکر نکرده بودند چون وقتی این را مطرح کردیم خیلی زود با ما همراهی کردند ولی ضعف ماده قانونی وجود داشت؛ ضعف ساختار اجرایی وجود داشت.
✅ دانشگاههای سوری از تفاهمنامههای روی کاغذ خستهاند
▪ این استاد دانشگاه اضافه کرد: یکی از طرح های ما این بود که یک سری تزها را به ویژه در دکتری به طور مشترک با دانشگاه های سوریه راهنمایی کنیم، یعنی پایان نامه، دو تا استاد راهنما داشته باشد یکی در دانشگاه تشرین سوریه باشد و یکی در دانشگاه مثلاً علم و صنعت باشد. دوباره فرمت این مشکل داشت. ظرفیت قانونی اش حداقلی بود. بعد تجربی اش حداقلی بود. باید برای کارهای سنگین یک جراحی در وزارت علوم می کردیم و وزارت علوم حس و حالش را نداشت یا فکرش کوتوله بود بدون اینکه غرض و مرضی داشته باشد و این ما را رنج می داد؛ البته من این را منفی نمی بینم بلکه دارم صرفاً توصیف می کنم.
🔹 وی با اشاره به حضور برخی دانشگاه ها در سوریه و عقد تفاهم نامه، گفت: وقتی ما با روسای دانشگاه های سوری دیدارهایی داشتیم آن ها از یک مسأله ای خسته شده بودند و می گفتند ما نمی خواهیم تفاهم امضا کنیم، بیایید این پروسه را نزدیک کنیم. مشخصاً طرح بیاورید بگویید ما این تعداد دانشجو می خواهیم. بگویید چندتایشان خانم باشند چندتایشان آقا باشند چندتای شان فنی باشند چندتای شان علوم انسانی باشند چندتای شان علوم پزشکی باشند، رِنج نخبگی شان این اندازه باشد، ما ده روز بعد به شما می دهیم. این طور نباشد که یک تفاهم نامه امضا کنیم و بعد شما برگردید بروید تا شش ماه بعد برنگردید. این ها مشکلاتی بودکه اینجا داشتیم. یک مشکلاتی هم آنجا داشتیم.
🔹 وی خاطر نشان کرد: در سوریه رییس دانشگاه هیچ کاره است و همه کاره، امینِ حزب بعث است که یک جوان بیست و پنج ساله است که نه علم حالی اش می شد نه دانشگاه را می فهمد. یک نظامی است. مشکل این بود که امین حزب حرف های ما را نمی فهمید. حزب بعث به راحتی در این قضیه پا نمی دهد و هنوز هم نداده است. من در ایران یک گفتگوی تفصیلی با معاون وزیر علوم سوریه داشتم. پیشنهاداتی دادم و گلایه ای کردم و او قبول کرد.
@salmanraoofi
هدایت شده از موسسه فلسفه و عرفان نفحات
📚 کتاب "تکملة نهاية الحمکة" به قلم جناب استاد علی امینی نژاد و با مقدمه حضرت استاد سید یدالله یزدان پناه (حفظه الله) با تخفیف ویژه برای طلاب و دانشجویان عزیز در آدرس ذیل در شهر مقدس قم عرضه می شود:
🏢 مجتمع ناشران، طبقه همکف، پلاک ۳، انتشارات آل احمد (علیهم السلام)
📞 تلفن تماس : ۳۷۷۴۹۷۵۰ ۰۲۵
🔸 این کتاب در پاساژ قدس، طبقه همکف، کتاب فروشی قائم نیز عرضه خواهد شد.
🔹️ آدرس نمایندگی تهران:
تهران، خیابان انقلاب، ابتدای خیابان ابوریحان، شماره ۹۴، کتاب فروشی حکمت
📞 تلفن تماس : ۶۶۴۱۵۸۷۹ ۰۲۱
🔹️ دوستان ما در بخش پخش کتاب در تلاش هستند که ان شاء الله هرچه سریع تر کتاب در شهرهای مشهد و اصفهان نیز برای عزیزان عرضه شود.
💢 ما را به دوستان خود معرفی کنید
@Nafahat_eri
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 اعضای شورای عالی حوزه های علمیه:
مطمئنم نود درصد شما دقیق نمی دانستید چه کسانی عضو شورای عالی هستند!
مهم ترین نهاد تصمیم گیر برای طلاب، رابطه اش با طلاب در ضعیف ترین سطح ممکن قرار دارد!!
💬 م. الف
@HozeTwit
🔻انتشار فراخوان دریافت مقالات دو فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات اعتبارسنجی حدیث
🔸سردبیر این دوفصلنامه ابراز کرد: #دو_فصلنامه_مطالعات_اعتبارسنجی_حدیث با رویکرد علمی پژوهشی، جهت فراخوان موضوعی مقالات، محورهای «دانش رجال و اعتبارسنجی حدیث»، «روششناسی پژوهشهای رجالی» و «جریانهای کهن و نوپدید اعتبارسنجی حدیث» را عنوان کرده است و آماده دریافت مقالات اساتید و پژوهشگران محترم می باشد.
همچنین ریز موضوعات گسترده مرتبط با هر یک از محور های کلی که توسط کمیته علمی فراخوان تنظیم شده است در سامانه مجله قابل مطالعه می باشد.
🌐متن کامل خبر
http://hozehkh.com/OneEntry?entryID=35898
🌐سامانه مطالعات اعتبار سنجی حدیث
http://vsh.journals.hozehkh.com/
➖➖➖➖
🆔 @rejalkh
@salmanraoofi
سلمان رئوفی
#فرهنگ ۲ #حوزه_فرهنگی #سرباز_فرهنگ #مدافعان_حرم #شهدا #دکتر_احمد_رهدار حجتالاسلام دکتر احمد رهدار
#فرهنگ ۳
#حوزه_فرهنگی
#سرباز_فرهنگ
#مدافعان_حرم
#شهدا
#دکتر_احمد_رهدار
حجتالاسلام دکتر احمد رهدار در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم:
سردارنظامی در حوزه فرهنگ باید سرباز باشد نه سردار
🔅🔅🔅
✅ استخراج موضوعات انضمامی در طرح راهیان نور اساتید
▪ وی افزود: خیلی سخت بود که در جلسه رسمی بتوانیم با سردار نیروی قدس سپاه که در جای خود دستمریزاد دارد بگوییم که در این حوزه تو سردار نیستی؛ من سردارم و در این حوزه تو فقط سربازی کن. جنس کار یک ظرافت هایی دارد که یک جایی باید این حرف را بزنی. من در تقوا و خلوص تمام بچه های مدافع حرم هیچ شکی ندارم و در محضرشان شاگردی کرده ام، اما اینجا یک مسأله خاص است که ربطی به سردار ندارد. ربطی به نظام جامع تربیت راهبردی دارد و آن این است که در پروسه تربیت از سربازی تا سرداری یاد ندادیم کسی که در میدان الف سردار است، ضرورتاً در میدان ب سردار نیست. اگر کسی فوتبالیست خوبی است ضرورتاً والیبالیست خوبی نیست، اما این خیلی سخت است که بگویی و اگر نگویی پروژه در مسیرش قرار نمی گیرد و اگر بگویی ارتباط از همان اول قطع می شود.
🔹 رهدار ادامه داد: یک جایی باید بگویم آقای سردار شما نامحرمی نیا! همچنان که در حوزه کاری شما وقتی به مباحث اطلاعاتی می رسی به من بگویند این در رده کاری شما نیست من می گویم چشم. من این را می فهمم و به من بر نمی خورد و تعبیر نمی کنم که یعنی من نامحرم انقلابم. بله اینجا نامحرم هستم نه به این معنی که در دایره انقلاب نیستم به معنی این است که تخصصی در این زمینه نداریم.
🔹 حجت الاسلام رهدار در ادامه با اشاره به مشکلات راه انداختن دیپلماسی نخبگانی بین ایران و سوریه اضافه کرد: برای اجرایی کردن یک راهیان نور علمی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه های مان خیلی کار سختی در پیش داشتیم؛ قصد داشتیم هر ماه هفت استاد که هر کدام تخصصی دارند با گشت و گذار یک هفته ای در سوریه، پنجاه موضوع پایان نامه را رصد کنند که وقتی برگشتند ایران، از آنها بخواهیم در یک پروسه دو سه ساله این ۵۰ موضوع را به یک پایان نامه دانشگاهی تبدیل کنند. آنها این مسائل انضمامی را می گیرند هم کار دانشگاهی می شود و در عین حال ادبیات نظری تولید می شود، برای سرداری که دارد کار میدانی می کند.
▪ رئیس موسسه فتوح اندیشه افزود: از آن طرف به اساتید انقلابی طرح موضوع کردیم، اما تا خبری می شد که داعش کسی را کشته است می گفتند نه! اول می پرسیدند امنیت هست؟ می گفتیم هست! این همه بچه های مردم دارند کشته می شوند نهایتش دو نفر استاد هم کشته شود.
🔹 وی با اشاره به نمونه ای در این زمینه خاطر نشان کرد: یکی از اساتید دانشگاه آزاد زنجان به ما طرحی را داد و گفت من مهندس عمران هستم. یک سازه ای را ساختم دو نسخه دارد یکی اش برای مناطق سرد و بارانی است، یکی برای مناطق خشک و بیابانی است مثل دیرالزور، مثل بوکمال؛ این سازه مقاومتش چهار برابر آخرین سازه های موجود در کشورمان است. سازه مخصوص سرد و بارانی را چند صد میلیون از من خریده اند و بعد از زلزله کرمانشاه در آنجا دارد پیاده می شود اما این سازه را برای جبهه مقاومت رایگان می دهم.
@salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅تفاوت مقامات معصومین علیهم السلام با دیگر افرادی که به کمال رسیده اند
🔅در بیان حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن وکیلی حفظه الله
🔅البته می شد بحث را در دو قسمت
🔅تفاوت عارف کامل با معصومین علیهم السلام
🔅و تفاوت انسان کامل غیر معصوم با معصومین علیهم السلام
بحث کرد
@salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
#احکام شرعی | نظر یکی از مراجع تقلید درباره برگزاری مراسمات ایام محسنیه
@Hawzahnews
13980812_34303_128k.mp3
10.85M
🎙 بشنوید | صوت بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار دانشآموزان و دانشجویان. ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
@salmanraoofi
باسمه تعالی
ضمن گرامی داشت یوم الله ۱۳ آبان
🔅روز مبارزه با استکبار
🔅و سالگرد تسخیر لانه ی جاسوسی
🔅با توجه به برگزاری مراسم تجمع و راهپیمایی از ساعت ۹:۳۰ فردا از محل میدان روح الله به سمت حرم مطهر،
🔆ضمن دعوت از فضلای ارجمند برای شرکت در این مراسم پر شکوه
🔅دروس بنده فردا در ساعت مقرر خود برگزار خواهد شد
۱۰.۴۵ تا ۱۱.۱۵ مکاسب محرکه پایه ۷
۱۱.۲۰ تا ۱۱.۵۰ رسائل پایه ۷
🔅مکان
چهارراه شهدا، مدرسه امام حسین علیه السلام، طبقه سوم
ان شاءالله
@salmanraoofi
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 مناهج، صدای مطالبات طلاب
📝 انتقال دغدغههای معیشتی
🔹 امروز پیامهای طلاب محترم عضو مناهج درباره مشکلات معیشتیشان تقدیم آیتالله اعرافی «مدیر حوزههای علمیه» شد.
گفتنی است متن این سند که در ۴۴ صفحه تنظیم گردیده بود، حاوی پیام دهها نفر از طلاب بود.
🔹 همچنین چندی پیش نسخهای از سند فوق تقدیم حجتالاسلام والمسلمین ربانی «مدیر مرکز خدمات» گردید.
🔹 اساتید، طلاب و فضلای حوزههای علمیه از هردو مدیر بزرگوار تقاضا دارند هرچه در توان دارند در جهت بهبود اوضاع نابسامان معیشتی طلاب بکارگیرند؛ چه از جهت رایزنی برای افزایش شهریه و چه از جهت طرحهای حمایتی.
#معیشت
#مناهج
@Manahejj
سلمان رئوفی
#فرهنگ ۳ #حوزه_فرهنگی #سرباز_فرهنگ #مدافعان_حرم #شهدا #دکتر_احمد_رهدار حجتالاسلام دکتر احمد رهدار
#فرهنگ ۴
#حوزه_فرهنگی
#سرباز_فرهنگ
#مدافعان_حرم
#شهدا
#دکتر_احمد_رهدار
حجتالاسلام دکتر احمد رهدار در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم:
سردارنظامی در حوزه فرهنگ باید سرباز باشد نه سردار
🔅🔅🔅
✅ تاریخچه کار فرهنگی نیروی قدس سپاه در سوریه
▪ حجت الاسلام رهدار در ادامه سخنانش تصریح کرد: اوایل ۲۰۱۳ بشار اسد از حاج قاسم سلیمانی صریحاً خواست که کار فرهنگی ایرانی اینجا ممنوع. شما فقط کار نظامی بکنید. خیلی از نیروهای فکری فرهنگی با حاج قاسم قهر کردند. حاج قاسم هم متعهد شد به بشار اسد. در ۲۰۱۵ مخصوصا بعد از شکل گیری حشد الشعبی در عراق و توفیقاتی که در عراق به دست آمد، آقای بشار اسد متوجه شد که نیروی قدس سپاه ایران درست است که با اسلحه اش می آید، اما انگار کار ویژه اصلی اش در پس اسلحه ش است نه در اسلحه اش. یعنی برگ برنده نیروی قدس سپاه لایه فرهنگی اش است نه لایه نظامی اش. آنجا بود که به حاج قاسم اجازه داد و گفت کار فرهنگی تان را انجام دهید. آن جا بود که نطفه نیروهای دفاع وطنی شکل گرفت و آن سرآغاز پیروزی های جبهه مقاومت داخل سوریه شد. نیروهای دفاع وطنی آمدند و کار ویژه فرهنگی صورت گرفت که حقیقتاً آمدند که در اینجا سپاه دستی دارد و به لحاظ روش موفق عمل کرده است. اما اینجا یک خطای استراتژیک صورت گرفت که تا به امروز هم نتوانستیم به وفاق برسیم و آن این بود که در عرصه فرهنگ دوباره ژنرال نظامی ما قرار بود ژنرال باشد. اینجا جایی بود که باید به ژنرال های نظامی می گفتیم اینجا جای شما نیست جای ماست. ژنرال نظامی به ما پا نداد و ژنرال فرهنگی ما وقتی رفت سوریه دوباره شد سرباز. ما آنجا با نیروهای کوتوله فکری داریم کار فرهنگی را جلو می بریم، یعنی نیروهای ویژه راهبردی فرهنگی مان را نبردیم مستقر کنیم که بیایند برای ما فراتر از طرح های فرهنگی روزمره طرح استراتژیک و طرح راهبردی بدهد.
🔹 این پژوهشگر در ادامه اظهار داشت: البته ما یک طرح سنگین با هفت پیوست تفصیلی ارائه دادیم. مشخصا روی شش اقدامی که گام به گام باید برای حوزه دانشگاهی در سوریه انجام دهیم.
✅ نگاه جامعه نخبگانی سوریه به ما مثبت است!
🔹 وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: برای این اقدام یک امتیاز در سوریه داریم چراکه نگاه جامعه نخبگانی آن ها به ایران مثبت است. این خیلی خوب است که در جامعه نخبگانی آنجا نگاه به شما مثبت باشد به این معنا که شما دنبال منافع خودت نیستی و ما به واقع دنبال این مباحث نیستیم.
✅ تئوری مقاومت را به اساتید دانشگاه آموزش دهیم
در ادامه جلسه رئیس موسسه فتوح اندیشه اظهار کرد: دیپلماسی علم، یک سری اقداماتی می طلبد. گفتیم یک طرحی نزدیک ۱۰ سال است در دانشگاه های ما برای نزدیک ۸۰ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه ها دارد اجرا می شود به نام طرح ضیافت اندیشه. اساتید همه اعضای هیأت علمی دانشگاه ها برای اینکه پایه سالانه شان را بگیرند باید در شاخه فرهنگی شان در سال در یکی از پنج محوری که برای آن ها تعیین شده است ۱۶ جلسه ی یک و نیم ساعته پای درس اساتیدی بنشینند. محورها از این جمله اند: تمدن اسلامی، غرب شناسی، نظام سیاسی اسلام، اخلاق کاربردی و تربیت اسلامی. ما گفتیم اخلاق و تربیت را با هم ادغام کنید یک محور جدیدی اضافه کنید به نام مقاومت.
🔹 وی در ادامه توضیح داد: برای اینکه ۸۰ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه در سال ۱۶ جلسه بنشیند بحث های مقاومت بشنوند، دو زیر ساخت نیاز داریم؛ یکی از این زیرساخت ها تدوین متون است که قرار شد ۱۰ کتاب درباره مقاومت تئوریزه کنیم. البته آن چیزی که دوستان سپاه به عنوان مقاومت می گویند نه؛ این یک صحنه عملیاتی مقاومت است، ممکن است یک فصل از آن کتاب ها هم این باشد.
🔹 این محقق و پژوهشگر در ادامه بیان کرد: وقتی می گویم تئوریزه، یعنی از جنس کتاب «الحداثه و المقاومه» اثر دکتر طه عبد الرحمن مراکشی. یعنی یک فیلسوف آمده درباره مقاومت تفلسف می کند، می گوید
:
🔹 مقاومت یک استراتژی یا یک تاکتیک است. رابطه مقاومت با تمدن چیست؟ رابطه مقاومت و خشونت چیست؟ رابطه مقاومت و تروریسم چیست؟ بحث های نظری و آکادمیک. من باید ۱۰ جلد کتاب بنویسم که یک زیر ساخت نظری است. در گام دوم باید ۱۰۰ نفر استاد تربیت کنم که بتوانند این ۱۰ کتاب را بخوانند و مسلط شوند تا این ها را بتوانم برای ۸۰ هزار عضو هیأت علمی بفرستم و بگویم شما در جایگاه استاد برای اعضای هیات علمی مان این ها را بگویید.
@salmanraoofi
باسمه تعالی
برادران بزرگوار نسبت به شرکت در مراسماتی چون راهپیمایی ۲۲ بهمن، یوم الله ۱۳ آبان و تجمعات رسمی فیضیه بی تفاوت نباشید
ولی طلبگی شرکت کنید
یعنی مثل بعضی مردم لازم نیست از ابتدا تا انتهای تجمعات یا تظاهرات حضور داشته باشید
به قدر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در زمان خوب آن تجمع حضور پیدا کنید و بعد دنبال درس و بحث طلبگی خود باشید
و مثل بعضی مدرسین از نشست اساتید یا غیر آن هم نباشید که کلا بی اعتنا باشید
بنده در درس یکی از مدرسین خارج مدت کوتاهی شرکت کردم
سطح درس مطلوب بنده نبود ولی موضوع بحث مطلوب بود
مردد بودم چه کنم تا دیدم ایشان در روزی که تجمع به مناسبت پاسداشت سپاه علیه تحریم آمریکا در فیضیه برقرار بود، بعد از درس آمدند در فیضیه که تجمع دقیقا همان موقع برقرار بود و بعد بسیار بی اعتنا از فیضیه بیرون رفتند تا به کارهای دیگر خود برسند
بنده هم بعد از اینکار، دیگر در درس ایشان شرکت نکردم
عالمی که قدر نیروهای امنیت بخش کشور را نداند و اهمیت این تجمعات را نشناسد و فهم خوبی از مسائل اجتماعی و سیاسی نداشته باشد، با این وضع زمانه فقیه موثری نخواهد شد و به شاگردان هم مطالب کاربردی و موثری القا نخواهد کرد
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
سلمان رئوفی
۱۳۹۸/۸/۱۴
@salmanraoofi
Kashani-13980812-Ayame Mohseniye Va Dargiri Shiayan Ba Ham-Thaqalain_IR.mp3
3.87M
🔅موضوع: ایام محسنیه و درگیریهای شیعیان با هم
حجت الاسلام کاشانی
⏱ زمان: 08:04 دقیقه
@Kashani1395
@salmanraoofi
هدایت شده از ذره بین
🔻 مراسم عیدالزهرا سلام الله علیها در مدرسه علمیه اباصالح علیه السلام
❗️طلبه ها از بعد عید غدیر برای پیشواز محرم مشکی می پوشند تا غروب روز ۸ ربیع الاول (شهادت امام حسن عسگری).
❗️اما همین که اذان مغرب روز ۸ ربیع می شود، رنگ لباس ها به قرمز مبدّل می شود و برخی طلبه ها به سمت آرایشگاههای مختلف سرازیر می شوند.
⚠️ هر سال در شب ۹ ربیع الاول از طرف مدرسه و حاج آقا شیرازی مجلس #عید_الزهرا (عمرکشون) گرفته می شود حال یا در منزل خود ایشان و یا در منزل دوستان ایشان مثل حاج آقای فیض یا آقای کورانی یا سالن فوتبال شهرک صادقیه و ...
🚫 برخی طلبه ها در این مراسم با تیپهایی واقعا زننده و زشت شرکت می کنند و بعضا مرتکب کارهای خلاف شرعی می شوند. اعمالی که نه تنها مخالف زیّ طلبگی نیست بلکه بعضا خلاف شرع بیّن است مثل زدن ریش از ته، پوشیدن لباس های تنگ و بدن نما، زدن کراوات، دادن فحش های رکیک.
❌ البته خود حاج آقا شیرازی با این کارها در مجلس منزل خودش مخالف است اما قطعا می تواند جلوی این کارها را بگیرد. رجوع کنید به مطالب قبلی.
#پرونده_مدرسه_اباصالح
🌀 @zarreh_bin
باسمه تعالی
اگر این کارها در مدرسه علمیه اباصالح عج یا منزل مدیران آنجا صورت می گیرد
که حسب نقلهای متعدد ظاهرا اینطور است
چرا مدیران این مدارس و مدیر حوزه های علمیه و شورای عالی و دیگر مسئولین پاسخگو نیستند
چرا باید این خلاف شرعهای روشن صورت بگیرد و خون شیعیان در پاکستان و افغانستان به دلیل بی توجهی چند مثلا مدیر و به خاطر نادانی چند طلبه غیرمتشرع یا بی توجه به شرع ریخته شود
چرا باید در مرکز تشیع کارهایی صورت بگیرد که بهانه ی خوبی برای هتک چند شیعه مظلوم در نقاط دیگر مهیا شود حتی اگر بهانه های دیگری هم دارند باز ما نباید بهانه دست دشمنان بدهیم
تمام مسئولین حوزه باید پاسخگوی این خلاف شرعهای روشن باشند و تمام حوزویان باید این خلاف شرعها را به مسئولین ذی صلاح اطلاع بدهند
در قم دو مدرسه هستند که مدعی تقلید از مدرسه حضرت استاد مجتهدی ره در تهران هستند
ولی مدیران هر دو مدرسه در معنویات، علمیت و اعتدال از حضرت استاد الگو نگرفته اند و فقط ادعا دارند
استاد مجتهدی در شب نه ربیع به گفتن یک لطیفه تکراری که هر سال هم همان را تعریف می کردند اکتفا می کردند و ما هیچ وقت نشنیدیم ایشان مجلس دیگری با این خلاف شرع های روشن داشته باشند
همچنین ایشان می فرمودند بعد از کارهای خلاف آقای منتظری من اجازهنامه وجوهات ایشان را پاره کردم و دیگر از طرف ایشان وجوهات نگرفتم
همچنین طبق نقل موثقین می گفتند یکبار در مدرسه ما به اسم انقلابیگری می خواستند مرا بیرون کنند که بعدا فهمیدم از مریدان منتظری بوده اند
اصولا ایشان از خود منتظری و مریدان منتظری رویگردان بودند
در زمانی که ایشان زنده بودند، یکی از مدرسین را به دلیل اینکه به طلاب آقای منتظری را جزو مراجع تقلید معرفی کرده بود، عذرش را خواستند و بعد به ایشان اطلاع دادند، که ایشان هم دیگر هم روی خوش به آن فرد نشان ندادند و هر چقدر آن فرد اظهار ارادت کرد موثر واقع نشد
مکرر در مکرر هم با استدلالات مختلف از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دفاع می کردند
به هر حال مدرسه اباصالح و آیت الله مجتهدی قم گرچه طلاب انقلابی دارند که بارها با کارهای مدیرانشان مخالفت کرده اند اما همیشه آن طلاب اخراج شده اند و مدیران بی صلاحیت آنجا سر جای خود بوده اند که این رویه غلط باید عوض شود
ان شاءالله مسئولین به این امور رسیدگی کنند و طلاب انقلابی این مدارس هم با حفظ شئونات به روشنگری خود ادامه دهند و اجازه انجام کارهای خلاف مصالح اسلام را در هیچ مدرسه ای ندهند
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
سلمان رئوفی
۱۳۹۸/۸/۱۵
@salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
مخالفت آیت الله بهجت با برپایی مجالس #عید_الزهرا(س)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⚠️#تکذیب برگزاری مراسم جشن #عیدالزهرا در بیت آیتالله بهجت قدسسره
❓#سوال: اخیرا در سایتها و شبکههای اجتماعی فیلمی با عنوان «مراسم جشن نهم ربیعالاول و #عیدالزهرا توسط حضرت آیتالله بهجت» منتشر گردیده است که در آن اشعاری به همین مناسبت توسط مداح خوانده میشود و حضرت آیتاللهالعظمی بهجت هم در مراسم حضور دارند. لذا خواهشمند است باتوجه به اینکه این فیلم سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است، جهت روشن شدن افکار عمومی در خصوص این مراسم توضیح فرمایید.
🔸#پاسخ بیت حضرت آیت الله بهجت اعلی الله مقامه:
⭕️ «عنوان آن مراسم به جشن عیدالزهرا #کذب_محض است.»
.... حضرت آقا به شدت از این مجالس پرهیز داشتند. حتی سالهایی که جلسات درس و روضه در منزل معظمله اقامه میشد، یکبار که بعد از روضه افرادی مبادرت به رفتار و اعمال مضحکه آمیز نمودند معظمله سالهای بعد ایام مقارن آن روز، مجلس ذکر اهلبیت علیهمالسلام در منزل را تعطیل و از پذیرفتن افراد در منزل و اقامه مجلس پرهیز مینمودند.
همچنین بعد از انتقال مجلس روضه و درس به مسجد، همانها یک بار با صحنهسازی چنینکاری را در چند دقیقه برای ترویج خود حادث نمودند و البته درزمان حیات معظمله نتوانستند اشاعه دهند.
ضمنا نکتهای که باتوجه به همین فیلم منتشر شده لازم به ذکر است، همچنان که از تصاویر آن و فضای مسجد مشخص است، مجلس مراسم روضه هفتگی حضرت آیتالله بهجت هست که از سالیان گذشته هرهفته صبح جمعه در مسجد فاطمیه و با حضور معظمله و شاگردان و اقشار مختلف مردم برگزار میگردیده است و باتوجه به وصیت ایشان همچنان برگزار میگردد.
لیکن با توجه به تقارن روضه جمعه آن هفته با ایام نهم ربیع( جمعه مورخ ٢٣/اسفندماه/١٣٨٧ مصادف با ١۵ ربیعالاول)، مداح مجلس در مسجد و بالحن مداحی و روضه مشابه نظرات آقا چند دقیقهای اشعاری را از جامی که از دانشمندان و شاعران اهل سنت است در مدح امیرالمؤمنین علیه السلام قرائت نموده است. ولو اگر بیتی هم مخالف نظر آقا خوانده است، حضرت آقا فردای آن روز در جلسه درس خارج فقه خود به تاریخ شنبه ٢۴/اسفندماه/١٣٨٧ باشدت نسبت به برگزاری جلسات غیر از ذکر فضائل، صریحا موضع گرفتند که عین مطالب و فیلم و صوت فرمایشات معظمله موجود میباشد.
والسلام علیکم و رحمتالله
بیت حضرت آیتالله بهجت
🔻#متن_کامل_تکذیبیه و مستندات آن شامل فیلم فرمایشات حضرت آیت الله العظمی بهجت را در#ذیل ببینید:🔻
👆 http://bahjat.ir/fa/content/10517
@rozaneebefarda
هدایت شده از پند نامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️بیانات مهم آيت الله جاودان
پيرامون ايام نهم ربيع الاول ‼‼
🔺️خداوند به هیچ وجه راضی نیست !
این فریب شیطان است! به هیچ وجه فریب نخورید!
✅کانال #پندنامه
http://eitaa.com/joinchat/2054750225Cbba925a3ed
🔆"عمرکشون یا شیعه کشون!"
(به بهانه نزدیکی به ۹ ربیع الاول)
🔅و قِیلَ لِلصَّادِقِ- عَلَیْهِ السَّلَامُ: «یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ، إِنَّا نَرَى فِی الْمَسْجِدِ رَجُلًا یُعْلِنُ بِسَبِّ أَعْدَائِکُمْ وَ یُسَمِّیهِمْ. فَقَالَ: «مَا لَهُ- لَعَنَهُ اللَّهُ- یَعْرِضُ بِنَا»
بخدمت حضرت صادق (علیه السّلام) عرض شد که: یا ابن رسول اللَّه ما مىبینیم در مسجد مردى را که فاش دشنام به دشمنان شما میدهد و نامشان میبرد، آن حضرت فرمود: چه مرض دارد خدا لعنتش کند ما را در معرض اذیت میاندازد. [منبع: اعتقادات الإمامیه (للصدوق)، ص: ۱۰۷]
🔅حضرت آیت الله مظاهری می فرمودند: روزی در هنگام درس استاد ما آیت الله مرعشی نجفی خاطره ای بیان کردند که:
🔅پدر من از علمای نجف بوده یک شاگرد سنی داشت، این فرد میخواست برود کردستان و کرمانشاه، با پدر من خداحافظی کرد و رفت، پدر من آمد ایران و رفت مشهد، در زمان برگشت قافله ما غروب به کرمانشاه رسید، من خیلی وحشت کردم که حالا چه میشود، آن وقت وضع کرمانشاه و وضع کردستان به خاطر شیعه و سنیگری خیلی بد بود، ناگهان آن شاگرد من پیدا شد، خیلی با من گرم گرفت و بالاخره با زور و رودربایستی من را خانه برد خیلی هم خدمت کرد به من، بعد آخر شب به من گفت: آقا ما یک جلسهای داریم شما بیاید برویم توی این جلسه، گفتم میآیم،
خلاصه مرا بردند توی آن جلسه، وقتی نشستم توی جلسه، دیدم این سبیل گُندهها، سبیل کشیدهها میآیند، تعجب کردم، چه خبر است، یک وقت مَنقَلی پر از آتش که آتش زغالی که اَلُو داشت، اینرا هم آوردند، یک مجمع را هم آوردند گذاشتند روی این آتشها، روی این منقل.
من تعجب کردم، ترس هم منرا گرفته بود که اینها چه کار میخواهند بکنند، یکوقت دیدم یک جوانی زیر غُل و زنجیر، قیافهای شبیه مردم همدان داشت، آوردند.
🔅یک سفره چرمی هم پَهْن کردند، او را نشاندند روی سفره چرمی و کسی با یک ضربت گردنش را زد، آن مجمع که داغ بود گذاشتند روی گردن اینکه خون بیرون نیاید، غُل و زنجیرها را هم باز کردند این هی دست و پا میزد اینها هم قاه قاه میخندیدند. من غش کردم.
بالاخره قضیه تمام شد و من در حال غش بودم، کمکم مَرا به هوش آوردند اما آن موقعی که نزدیک بود به هوش بیایم میدیدم با هم زمزمه دارند، این شیعه است اینرا هم بیاورید دومیاش باشد، آن طلبه میگفت: نه بابا من درس پیش ایشان خواندم، این از آن سنیهای داغ است معلم من بوده،
🔅بالاخره من را نجات داد، آمدیم خانه، وقتی من حال آمدم، این طلبه به من گفت: آقا من سنی هستم، اما مُرید شما هستم، میدانید شما را خیلی دوست دارم، نمیخواستم ناراحتتان کنم، اما بُردم آنجا یک پیام بدهید به علمای نجف و پیام این، که شما عُمَرکُشون کنید ما هم اینجور میکنیم،
🔅ما رسممان است یک شیعه را یک جایی پیدا میکنیم زندانیاش میکنیم غُل و زنجیر میکنیم تا شب چهارشنبه، شب چهارشنبه همه ما جمع میشویم برای رضایت خدا، قربه الی الله اینرا میآوریم و این بلا را به سرش میآوریم که تو دیدی.
🔅منبع: درس اخلاق آیت الله مظاهری در تاریخ ۲۳ فروردین ۸۵٫ شماره درس ۳۰۰
@salmanraoofi
باسمه تعالی
پیامی در تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام توسط یکی از ادمین ها قرار داده شد و بعد اشتباها حذف شد
شهادت این امام مظلوم را تسلیت عرض می کنم و همچنین آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را هم تبریک عرض میکنم
این امام مظلوم در سخت ترین شرایط حفاظتی با ایجاد لایه های امنیتی و اطلاعاتی توانستند با ابداع و ایجاد سیستم نواب اربعه که تمام نیروهای زبده اطلاعاتی بودند به بهترین وجه شیعیان را اداره کنند
ائمه علیهم السلام همیشه افراد و نفوذهای امنیتی داشتند اما از زمان امام جواد علیه السلام این مساله ساختار و سازمان پیدا کرد
والسلام
@salmanraoofi
azdinmiporsam13940928.mp3
1.2M
🔆بررسی حدیث رفع قلم
🔆در بیان حجت الاسلام و المسلمین محققیان
@salmanraoofi
5d2f7e84f33ce6a39297b429_-3525628718898309348.mp3
976.9K
🔆خاطره رضا امیرخانی از برخورد مقام معظم رهبری با برگزاری مراسم نهم ربیع
🔆وقتی رهبر معظم انقلاب از اعتقاد راسخ شان سخن می گویند...
@salmanraoofi