eitaa logo
سلمان رئوفی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حمیم (صلح میرزایی)
آقایان! اگر کسی علم پیدا کند، مجتهد شود، به مقامات بالا برود، اما حاضر نباشد حق را بپذیرد؛ هوای نفس بر او غالب باشد و خواستها و تمایلاتِ شخصی، واضحات را از او مخفی کند، چنین کسی به عالَم اسلام نه تنها هیچ مفید نیست، بلکه مضرّ و گاهی اضرّ از جُهّال است. اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر مبنای حق قیام کرده و چطور نظام جاهلىِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده - طوری که امروز هم همه نظامهای مبنی بر فسق و فجور، از شیطان بزرگ امریکا تا اعوان و انصارش، و همه فاسدهای دنیا با این نظام میجنگند - و حتی با آنها همصدا شود و برای آنها خوراک درست کند و از این‌که آنها تحریکش کنند خوشحال شود، خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه! خاک بر سرِ آن عالِمی که قلباً خوشحال شود از این‌که ببیند رادیوهای دشمنان اسلام، در مقابل نظام اسلامی، از او تمجید و تعریف میکنند! باید گریه کند! حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم علم نیست، جهل است. نور نیست، ظلمت است. والّا اگر نور بود، اوّل خودِ این نوع افراد را هدایت میکرد. این نوع افراد - که اگر هم باشند، بحمداللَّه، خیلی نادر و در اقلیتند - به خاطر هواهای نفسانىِ خود، حاضرند مصالح عمومی را زیر پا بگذارند. حتی با نظام اسلامی همراهی نکنند. یا بالاتر - خدای ناخواسته - مقابله کنند. اگر چنین کسانی را دیدیم، باید بیشتر به نقش تهذیب اهمیت دهیم. اگر دیدیم درحوزه‌های علمیه، شورِ علمی هست، اما این شورِ علمی و کار علمی، خلأهای نظام را چنان که باید، پر نمیکند، باز باید به مسأله تهذیب توجه کنیم. برای این‌که اگر اخلاق و تهذیب نفس در حوزه‌ها باشد و صفای نفس ناشی از آن پیدا شود، هر کلمه‌ای که خوانده شود، باید به نفع مردم و جامعه باشد. ۷۰/۶/۲۰ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2723 https://eitaa.com/hamim1/531 @hamim1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باسمه تعالی بنده در این جلسه بیش از دوساعته بودم و کاملا ایشان را در حد خودم تحلیل کردم. حالا دوستان سوالی پرسیده اند 🔅ببخشید استاد نظر شما درباره آقای رائفی پور چیه؟ سیاسی، اقتصادی، علمی و... 🏷ان شاءالله سعی می‌کنم جواب جامعی به این سوال بدهم 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
هدایت شده از سلمان رئوفی
باسمه تعالی کلیه دروس سطح عالی بنده که بحمدالله ثبت رسمی شده ۱/ اعم از مکاسب از باب کذب ۲/ ولایه الامر ۳/ الشخص الاعتباری ۴/ حلقه ثالث از ابتدا از شنبه در مدرسه کرمانیها مدرس ۱۰۲ از ۲ ساعت به اذان ظهر تا بعد از نماز ظهر برقرار است ان شاءالله 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
باسمه تعالی دوستانی که به صورت رسمی و حضوری می‌خواهند در بحثهای 👈حلقات 👈الشخص الاعتباری 👈و ولاية الامر شرکت کنند حتما به آیدی بنده پیام بدهند @srsr1359 متشكر 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
باسمه تعالی دوستانی که به سایت برای ثبت نام مراجعه میکنند توجه کنند ۱/ مکان تمامی دروس بنده مدرسه‌ی معروف کرمانیها نزدیک حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیهاست ۲/ ساعات سه بحث حلقات، ولایه الامر و الشخص الاعتباری با هماهنگی اکثر دوستان تعیین خواهد شد و ساعات ثبت شده الزاما ساعات برقراری درس نیست ۳/ ساعت بحث کذب از ۱۰.۱۵ تا ۱۱ خواهد بود و تغییر نخواهد کرد 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
باسمه تعالی فعلا بحث مکاسب در مدرس ۱۰۱ برقراراست دوستان بحث الشخص الاعتباری را ثبت نکنند بنده از تدریس این بحث منصرف شدم کسی ثبت کند غیبت میزنم. 👈به احتمال زیاد بحث ولاية الامر ساعت ۱۱ تا ۱۲ و بحث حلقه ثالث بعد از نماز ظهر حدود ساعت ۱.۱۵ برقرار می باشد 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
باسمه تعالی سوالات پر تکرار ۱/ آیا حلقه اولی و ثانی پیش نیاز حلقه ثالثه است؟ جواب: خیر نیست ۲/ کفایه شرکت کنم یا حلقات جواب: کفایه پس چرا شما حلقات میگویید جواب: چون بنده میخواهم یک دوره مختصر نظرات و مبانی علم اصول را بگویم و با توجه به آسان بودن متن حلقات این کار در حلقات راحت تر است تا کفایه، و بنده وقت بیشتری برای پرداختن به غیر متن دارم سوال: بالاخره کفایه دیگران شرکت کنیم یا حلقات شما جواب: اگر در متن خوانی قوی هستید و میخواهید قبل از درس خارج نظرات مختلف را بشنوید حلقات، در غیر این صورت حتما کفایه، اگر هم حلقات شرکت کردید مقداری از کفایه را درس بگیرید یا صوت گوش کنید ۳/ خیارات بخوانم یا الشخص الاعتباری قطعا خيارات ۴ / ولاية الامر شرکت کنم یا مکاسب اگر استاد مسلط که مبانی ولاية فقیه را خوب نقض و ابرام کند و بر بحث مهم ولاية فقیه مسلط باشد، پیدا شد، قطعا ولاية الامر، چون از لحاظ قوت متنی به نظر قاصر حقیر این کتاب در پایه مکاسب نیست. والسلام 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
باسمه تعالی امسال حسب درخواست دوستان بحث مکتب شناسی شیخ انصاری ره فردا ۵ شنبه اولین جلسه ساعت ۱۱ در مدرسه کرمانیها جنب حرم مطهر 👈مدرس ۱۰۱ برگزار خواهد شد برای شرکت در بحث به صورت حضوری به آیدی @srsr1359 پیام بدهید متشکر 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
مکتب‌شناسی شیخ ۱.m4a
19.47M
۱ جلسه اول ۱/ تفاوت مکتب شناسی فقهی و علم اصول ۲/ تعریف مکتب شناسی فقهی ۳/ هدف مکتب شناسی فقهی 👈صوت کامل است 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
باسمه تعالی بزرگوارانی که مکرر برای بحث ولاية الامر و اساس الحكومة مراجعه میکنند و همینطور برای حلقات تا سایت باز نشود و بعضی موارد را نبینم نمی توانم ساعت درس را معين کنم قبلا عرض شد درس الشخص الاعتباری تعطیل است و ثبت نام نکنید و درباره حلقات هم باید تعداد و ساعت مورد نظر اکثر دوستان مشخص شود ممکن است حلقات را نیز تعطیل کنم. والسلام 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
باسمه تعالی دوستان سریعتر برای ثبت بحثهای اساس الحكومة و حلقات اقدام کنند از شنبه هفته بعد ان شاءالله بحثها آغاز می شود و کسانی که بعدا ملحق شوند به دلایلی بنده نخواهم پذیرفت 🔆کلیه بحثها در مدرسه کرمانیها برقرارست والسلام 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
هدایت شده از شیخ حسین اسلامی
انالله و انا الیه راجعون ۱. منت سر حقیر بگذارید و نماز لیة‌الدفن برای رفیق با مرامو مدافع امنیت شوهر همشیره بنده بخوانید.😭 ۲.باز هم منت بگذارید مقدار اندکی صدقه به نیت شهید امشب بدید. طریقه خواندن نماز لیلةالدفن نماز شب اول قبر دو رکعت است مانند نناز صبح و در پایان ثواب نماز را به قبر سلمان بن حسینعلی هدیه کنید. اما در صورت توانایی بهتر است در رکعت اول بعد از حمد آیةالکرسی و در رکعت دوم بعد از حمد ده مرتبه سوره قدر و در پایان این جمله را بگویید وابعث ثوابها الی قبر سلمان بن حسینعلی... خداوند اموات شما را رحمت کند 🙏🙏
سلمان رئوفی
انالله و انا الیه راجعون ۱. منت سر حقیر بگذارید و نماز لیة‌الدفن برای رفیق با مرامو مدافع امنیت شوهر
باسمه تعالی عزیزان این شهید با بنده نسبتی ندارند مطلب از برادر همسر این شهید فوروارد شده است برای ایشان و همه ی شهدا خصوصا حاج قاسم سلیمانی صلوات و فاتحه ای عنایت بفرمایید
🔰 نکوداشت علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی ره ▫️نکوداشت سالک توحیدی و عالم انقلابی علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی قدس‌سره برگزار می‌گردد. ▫️در این مراسم که با پیام آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی حفظه‌الله آغاز می‌شود، جمعی از شاگردان و شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی سخنرانی خواهند کرد و آثار مربوط به علامه ذوالفنون رونمایی می‌گردد. 📖 یکی از آثاری که در این مراسم رونمایی می‌گردد، کتاب "یادنامه علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه" است که به کوشش مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و توسط انتشارات آل احمد علیهم‌السلام چاپ شده است. ⏱ زمان: پنج‌شنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱، ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ 📍 مکان: قم، مرکز همایش‌های مدرسه دارالشفاء 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
باسمه تعالی امسال حسب درخواست دوستان بحث مکتب شناسی شیخ انصاری ره فردا ۵ شنبه دومین جلسه ساعت ۱۱.۱۵ در مدرسه کرمانیها جنب حرم مطهر 👈مدرس ۱۰۱ برگزار خواهد شد 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
باسمه تعالی طلاب عزیز امشب و فردا شب نمایش فصل شیدایی که یک نمایشنامه مذهبی است، فرصت خوبی برای تفریح خانواده شما طلاب عزیز است 👆مکان نمایش در بالا قرار داده شده نمایشی جذاب همراه با غرفه‌های خوب برای کودکان حدود ۷:۳۰ شروع می‌شود اگر خواستید بروید حداقل نیم ساعت زودتر آنجا باشید که صندلی برای نشستن پیدا شود در غیر اینصورت استفاده و دیدن نمایش سخت خواهد بود لباس گرم همراهتان باشد چون فضای باز است و هوا آنجا سرد. کمی هم تنقلات بردارید نمایش طولانی است بچه ها خسته می‌شوند. 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری به مناسبت ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹ما با اهل سنت هیچ مخالفتی نداریم، مگر عوامل خارجیه جدا بکنند! 🔹 وعلی‌هذا، به‌حسب ظاهر ما راه واضحی داریم با صَفح[وترک اختلاف] با اهل سنت! ⚠️ غلط است و ترویج از خارجی‌هاست که ماها را بجنگانند و همچنین می‌توانند حنفی را بر علیه مالکی بجنگانند. و همچنین هم واقع شده در بغداد نزاعی شده است، نوشته‌اند که بین خود همین مذاهب اربعه، اصلاً بعضی با بعضی جنگ شده است. کما اینکه همین را هم «ابن اثیر» نوشته که در حله و اطراف، بین دو طایفه از شیعه جنگ شد. او می‌گوید: تعجب این است که کِلتَا الطائِفَتَین [هردو گروه]شیعه‌اند. 🔻 [لذا]جنگ انداختن یک عوامل دیگری دارد. 🔸ائمه ما [با آن‌ها] جنگ نمی‌کردند. نماز جمعه آن‌ها می‌رفتند، جنگی نداشتند با آنها. [آن‌ها] هر چه می‌خواهند بکنند، هدایت کار خداست. ✅ بالاخره خدا توفیق بدهد که ما از دستور ایشان (اهل‌بیت علیهم‌السلام) خارج نشویم و جنگ بی‌خودی راه نیاندازیم. ❇️ و [بدانیم] «التقیة دینی و دین آبائی». اگر [ائمه] تقیه نمی‌کردند چهار نفر شیعه [مثل] الان [که] از چهارصد میلیون بیشترند، نمی‌شد! تقیه کردند! ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
14010722_42798_1281k.mp3
18.49M
🔆صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌. ۱۴۰۱/۷/۲۲ @khamenei_ir 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
باسمه تعالی دوستان سریعتر برای ثبت بحثهای حلقات و اساس الحكومة اقدام کنند از این هفته ان شاءالله بحثها آغاز می شود و کسانی که بعدا ملحق شوند به دلایلی بنده نخواهم پذیرفت 🔆کلیه بحثها در مدرسه کرمانیها برقرارست بحث حلقات ساعت ۱۱ بحث اساس الحكومة ساعت ۱۳ ظهر برقرار خواهد بود والسلام 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
🔸تذکّرات آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی(مدّ ظلّه) دربارۀ برنامۀ آموزشی جدید حوزه‌های علمیّه آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی با اشاره به جایگاه علمی رفیع شیخ انصاری و آخوند خراسانی و کتاب‌های «رسائل» و «مکاسب» و «کفایه» دربارۀ کم‌اعتنایی به این کتاب‌ها در برنامۀ آموزشی جدید حوزه‌های علمیّه اظهار نگرانی کردند. متن بیانات معظّمٌ‌له، بدین شرح است: مقام علمی مرحوم شیخ انصاری تا بدانجا بود که بزرگانی همچون میرزای شیرازی گوشزد می‌کردند که نمی‌توان به‌آسانی از کنار نظرات ایشان عبور کرد. مؤسّس حوزۀ علمیّۀ قم، مرحوم آیت‌الله العظمی حائری، ضمن نقل داستانی از مرحوم میرزای شیرازی اشاره کردند که: «میرزا به توضیح عبارتی از بحث طهارتِ شیخ انصاری پرداخت که ما آن را نفهمیده بودیم.» در درس شیخ انصاری، بسیاری از فحول مجتهدین حضور داشتند و ایشان در مقابل مقام علمی شیخ، خاضع بودند. «رسائل» شیخ انصاری از کتب ارزشمند اصولی است که مؤلّف، خود در اواخر عمر، آن را به‌عنوان کتاب سطح تدریس می‌کرده‌است. ویژگی‌های علمی مهمّ این کتاب و ارزش والای آن و پذیرش کتاب در جامعۀ حوزوی، سبب شده که این کتاب به‌طور طبیعی به‌عنوان متن درسی و محور تحقیق قرار گیرد. کتاب «کفایة الأصول» هم، از همان زمان مؤلّف، مورد توجّه علما قرار گرفته‌است. از مرحوم آقا رضی شیرازی شنیدم که مرحوم میرزا محمّدتقی شیرازی، در زمان حیات مرحوم آخوند، «کفایه» را تدریس می‌کرده‌است؛ موقعیّت والای علمی میرزا محمّدتقی شیرازی نیز، بر اهل فضل پوشیده نیست. از مرحوم آقا شیخ عبدالکریم خوئینی -که شاگرد مرحوم آخوند و مرحوم شریعت اصفهانی بود- شنیدم که می‌گفت: «منزل آقای شریعت اصفهانی، نزدیک محلّ تدریس آخوند بود و ایشان از پشت‌بام منزل به درس مرحوم آخوند گوش می‌کرد. صبح‌ها که به درس آقای شریعت می‌رفتم، مطالب آخوند را ساده‌تر بیان می‌کرد و ما آنجا، تازه مطالب آخوند را می‌فهمیدیم.» کسانی همچون آقای شریعت، با آن جلالت، این‌گونه با مطالب مرحوم آخوند برخورد می‌کردند. دیگر بزرگان معاصر مرحوم آخوند نیز، مقام علمی ایشان را پذیرفته بودند؛ حتّی شنیدم که عالم بزرگ اهل معنای معاصر ایشان، مرحوم شیخ علی‌محمّد نجف‌آبادی (متوفّای 1۳۳۲) در روز وفات خویش مایل بوده که از «کفایه» مرحوم آخوند، مطالبی برای وی بخوانند تا او بشنود. توجّه خاصّ علماء به «کفایة الأصول» سبب شده که این کتاب، متن درسی و جایگزین کتب پیشین گردد و در این میان، هیچ الزامی در کار نبوده‌است. تکامل نظام آموزشی حوزه و ارتقای آن، سودمند است؛ امّا باید توجّه داشت که این صحیح نیست که به هر قیمتی، تحوّل در نظام آموزشی صورت پذیرد؛ بلکه مهمّ، ارتقای متون آموزشی است و تا وقتی که کتب علمی، در سطح بالاتری از «رسائل» و «مکاسب» و «کفایه» تدوین نشده که مورد پذیرش حوزه‌های علمیّه قرار گیرد، جایگزین‌کردن کتاب‌های دیگر، تنها افت تحصیلی را به دنبال دارد. توجّه به این نکته لازم است که تدریس متون ارزشمند پیشین، این امتیاز را نیز دارد که طلّاب می‌توانند از سال‌ها تجربۀ اساتید گران‌قدری که این کتب را با دقّت و حوصله تدریس کرده‌اند و بر زوایای آنها اشراف کامل دارند، بهره‌مند شوند. از سوی دیگر، این سه کتاب، سال‌ها مورد توجّه و اعتنای بزرگان بوده و از زوایای گوناگون، بررسی و تحقیق شده‌اند و علاوه بر حواشی و شروح بسیاری که در توضیح و تبیین و نقد مطالب این کتاب‌ها نگارش یافته، محور درس‌های خارج فقهای برجسته در فقه و اصول بوده‌اند و جایگزین‌کردن آنها با متون دیگر -که به هیچ‌وجه، این ویژگی‌ها را ندارند- به‌معنای محروم‌ساختن طلّاب و جامعۀ علمی از ده‌ها سال پژوهش و تحقیق است و به تضعیف بنیان‌های علمی حوزه‌ها می‌انجامد و خسارت جبران‌ناپذیری به همراه دارد. @zanjani_net
باسمه تعالی بحث حلقات از امروز از ساعت ۱۱.۱۵ تا ۱۲ برقرار است ان شاءالله مدرس ۱۰۱ مدرسه کرمانیها 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
🔆جلد اول تسدید الکفایه؛ از ابتدا تا اوامر، زیر نظر مدرسه تخصصی فقهی اصولی علی بن موسی الرضا قم به چاپ رسید. مزیت های کتاب تسدید الکفایه( راهنمای عربی کفایه الاصول) تالیف اساتید سطوح عالی قم آقایان محمودرفیعی، فرهاد فتحی، سیدمحمد مجیدی، رضا سهراب پور ۱. درنظر گرفتن اثر روانی مطالعه حاشیه بر طلبه با انتخاب حسابگرانه حاشیه و تبیین اهداف آموزشی و ثمرات مباحث ۲. سطح بندی حاشیه ها به وسیله علائم ۳. دسته بندی توضیحی یا انتقادی بودن حواشی ۴. فهرست نویسی آسان و حاشیه نویسی ۵. حذف نکردن هیچ مبحثی از کفایه در حاشیه ۶. افزودن حواشی توضیحی از کتب اصلی اصولی ۷. افزودن حواشی از علوم دیگر با اولویت اخصر و ادق ۸. ارجاع به مقالات و سطح بندی مقالات ۹. افزودن پرسش و تامل و تطبیق و نظرخواهی از طلاب بعد از مباحث ۱۰. ارائه نمواداری برخی مباحث 🔆برای تهیه کتاب باید به موسسه فقهی علی بن موسی الرضای قم مراجعه کنید 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
حلقات ۱.m4a
12.14M
مقایسه بین کفایه رسائل و حلقات جلسه اول حلقه ثالثه 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
باسمه تعالی امسال حسب درخواست دوستان بحث مکتب شناسی شیخ انصاری ره این ۵ شنبه سومین جلسه ساعت ۱۱.۱۵ در مدرسه کرمانیها جنب حرم مطهر 👈مدرس ۱۰۱ برگزار خواهد شد 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi