eitaa logo
سلمان رئوفی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔴متن بيانيه حضرت آيت الله مکارم شيرازي درباره کم کاری مسئولان دولتی و قضایی در حل مشکلات اخیر کشور 🔴 مردم قضاتى مى خواهند شجاع، با قاطعيت و با سرعت كه به اين وضع شرم آور مفسدان پايان دهند! بسم الله الرحمن الرحيم 🔸بسيارى از مردم از طرق مختلف با ما تماس مى گيرند و مي گويند چرا مشكلات ما از طريق مراجع، به مسئولين تذكر داده نمى شود؟ 🔸ما بارها در جلسات خصوصى و عمومى اين مشكلات را گوشزد كرده ايم، باز هم عرض مى كنيم مردم از چند موضوع به شدت از مسئولين شكايت دارند: 🔸اول اينكه در مسائل اقتصادى با تورم شديد و بالا رفتن جهشى قيمت ها تهيّه نيازهاى اوليه زندگى براى آن ها بسيار مشكل شده، مى گويند گرچه تحريم هاى خارجى فشار بر اقتصاد ما وارد مى كند، امّا چنان نيست كه راه حلى نداشته باشد. 🔸همچنين آن ها معتقدند، تيم اقتصادى دولت ضعيف است. چه اصرارى دارند كه مشكلات به دست آن ها حل شود؟ چرا اين تيم ضعيف را عوض نمى كنند؟ چرا صاحب نظران باتجربه اقتصادى را فرا نمى خوانند؟ چرا به جاى اينكه كارخانه ها را فعال كنند و جوانان ما را به كار دعوت نمايند، ثروت هاى مردم را از گردش اقتصادى خارج كرده و به صورت سكه و دلار در خانه ها محبوس مى كنند؟ چرا نقدينگى بدون در نظر گرفتن راهكارهاى اقتصادى از طريق استقراض از بانك مركزى، بى حساب و كتاب افزوده مى شود؟ 🔸مردم از دستگاه قضايى نيز به شدت شكايت دارند. مى گويند اگر آن ها با قاطعيت، شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادى برخورد كنند اين جرثومه هاى فساد به سرعت برچيده مى شوند. 🔸اگر ده، بيست نفر از آن ها با محاكمه سريع، يعنى حداكثر در يكى دو ماه، نه چند سال، محاكمه كنند و اموالشان مصادره و به اشد مجازات، مجازات شوند، اوضاع عوض مى شود و اگر آن ها به افراد صاحب نفوذى مربوطند ـ كه حتماً مربوطند ـ آن صاحبان نفوذ را با شجاعت پاى ميز محاكمه بكشند و با محاكمه سريع، حكم آن ها را اجرا كنند و آن ها را با مجازات شديد، مجازات كنند، به يقين كسى جرأت نمى كند كه سرمايه هاى عظيم مردم را به حساب خود بريزد. 🔸اگر در مسأله چهار، پنج هزار خودروى قاچاق كه اسناد آن كاملاً در دست است، در چند هفته حكم صادر و اجرا شود، ديگران جرأت آن سوء استفاده هاى كلان را نخواهند كرد. 🔸تكرار مى كنم، مردم قضاتى مى خواهند شجاع، با قاطعيت و با سرعت كه به اين وضع شرم آور مفسدان پايان دهند. 🔸در ضمن به مردم عزيزمان اين توصيه را دارم كه آن ها حق مطالبه حل مشكلاتشان را دارند ولى بدانند بدون انسجام داخلى و اتحاد همه گروه ها، مشكلات حل نمى شود. آن ها كه از خارج مردم را به آشوب دعوت مى كنند، دشمنان قسم خورده ملت ايرانند و تشنه خون ما مى باشند، هرگز نبايد به شيطنت هاى آن ها توجه كرد. 🔸خداوندا! به مسئولين بيدارى، هوشيارى، اراده و تصميم براى حل مشكلات مردم خوبمان عنايت فرما. والسلام عليكم و رحمة لله 🆔 @feghahat
9 امام خمينى دراين زمينه، بازتر و شفاف تر سخن گفته است: دليلى بر حجيت شهرت فتوايى تا وقتى كه حدس به قول معصوم(ع) را موجب نشود، نيست. ((363)) عمق سخن امام خمينى را باطرح اين سوال پى مى گيريم كه تاكيد برضرورت فراهم آمدن شرايط حدس را اصوليان نسبت به شهرت واجماع عادى ذكر كرده اند، پرسش اين است طرح آن، نسبت به شهرت در دايره اصول متلقات آيا بى معنا نيست؟! آيا درمسائل متلقات، شهرتى قابل تصور است كه موجب حدس نسبت به راى معصوم نشود؟! اگر پاسخ مثبت است ديگر نمى توان تمام شهرت هايى را كه درحوزه مسائل متلقات شكل گرفته اند حجت به شمار آورد بلكه تنها يك قسم حجت است و آن قسمى است كه از آن بتوان راى معصوم(ع) را حدس زد. پاسخ: شرطى كه امام خمينى ارائه كرده مستدل و قابل اثبات است. وى با توجه به دو نكته، به شرط ياد شده توجه نشان مى دهد: 1- قدما در دايره كتاب هاى اصول متلقات، همواره به آنچه ذكر كرده اند، فتوا نداده اند بلكه گاه صرفا مضمونى را دركتب خويش ارائه كرده اند. اين نكته در نهايت متانت است. داب قدما يا برخى از آنها اين نبوده كه به مضمون هر آنچه دركتاب هاى خود آورده، فتوا دهند. غير از امام خمينى عالمان ديگر نيز اين ديدگاه را ارائه كرده اند. مثلا صاحب جواهر، نسبت به نهايه شيخ طوسى مى گويد: نهايه، كتابى نيست كه به منظور درج فتوا و عمل به آن، نگاشته شده باشد. ((364)) امام خمينى در موردى مى گويد: ظاهر اين است كه علم الهدى، شيخ الطايفه و ابن زهره مضمون را از باب روايت واحتجاج برعامه آورده اند. ((365)) امام خمينى با توجه به ا ين حقيقت، شهرت قدما را هنگامى كاشف مى داند كه آنهاخود، مضمونى را كه آورده اند، پذيرفته باشند. وى مى گويد: هرگاه حكمى ميان قدما مشهور شده باشد و مورد پذيرش آنها قرار گيرد، كاشف از وجود دليل معتبرى است. ((366)) از اين عبارت، دو نكته قابل استفاده است: يكى اين كه فتواها بايد به گونه اى باشند كه بتوان براساس آن، حدس زد ودليل معتبر را كشف كرد و ديگر اين كه براى آن كه مستنبط بتواند حدس زند، لازم است مطمئن شود آيا درمساله، قدما خود، به مضمون آنچه آورده اند، فتوا داده اند يا نه؟ شرطى را كه امام خمينى اضافه كرده است، تلاشى مضاعف را بردوش مستنبط مى نهد زيرا بايد درهر مساله كه شهرت شكل گرفته نيك بنگرد كه آيا قرينه هايى دال بر عدم فتواى قدما به مضمون آورده شده،وجود دارد يا نه؟ @salmanraoofi
10 2- امام خمينى بسيارى از اطلاقات و عمومات فتاواى قدما را ناديده مى گيرد. دو نكته درمباحث ايشان وجود دارد كه درحقيقت علت عدم توجه وى به اطلاقات كلمات آنهاست: (الف) عدم معقوليت امام خمينى نسبت به برخى از قدما مثل صدوق سخنى به اين مضمون داردكه معقول نيست درمواردى كه عام و خاص و اطلاق و مقيد را ذكر كرده است همزمان به اطلاق مطلق و تقييد مقيد يا عموم عام وخصوص خاص فتوا داده باشد. ايشان مى نويسد: مرحوم صدوق دركتاب خود، روايات مطلق، مقيد، عام و خاص را نقل كرده است. روشن است كه فتوا دادن به عموم عام و اطلاق مطلق و آنچه مقابل اين دو است (مقيد وخاص) معقول نيست. ((367)) پيداست، همان طور كه گذشت، اين عدم معقوليت افتا به اطلاق مطلق هنگامى است كه دركنار افتا به تقييد مقيد قرار گيرد. ازاين رو اين عدم معقوليت، نسبت به برخى از اطلاق ها مطرح است اطلاق هايى كه دركنار افتا به آن، افتا به تقييد شده باشد. (ب) دخالت داشتن فهم اجتهادى در فتوا به اطلاق از ديدگاه امام خمينى گاهى افتاى قدما به اطلاق ناشى از فهم اجتهادى آنهاست وچنين اطلاقى اعتبار ندارد. وى در مساله اى كه حكم آن در فتاواى قدما به صورت مطلق بيان شده، مى گويد: اين كه فقيهان اين قيد را ذكر نكرده اند بلكه مقتضاى اطلاق كلام آنها نفى قيديت است تنها به سبب اجتهاد آنان درآن روايات است زيرا به يقين در پس اين روايات دليل ديگرى نزد آنان وجود نداشته است. با اين بيان، شهرت نمى تواند حجت باشد. ((368)) نتيجه سخن اين كه نبايد به اطلاق فتواى مشهور دست كم در بسيارى از موارد وقعى نهاد زيرا اين فتوا دادن به اطلاق با توجه به اين كه نزد قدما تنها روايت مطلق، موجود بوده است برخاسته از اجتهادآنهاست. اجتهاد از آن جهت كه آنهادرحكم خود به اطلاق، مطلق بودن روايت را ملاك قرارداده اند و پيداست كه مطلق ديدن روايت مى تواند ازيك نگاه اجتهادى برخيزد و نوعا بناى بر مطلق بودن آن مى گذاشته اند، نه اين كه اطلاق آن نيز داخل درمحدوده تلقى بوده است. البته اگر در موردى فرض كنيم غير از روايت، از راه ديگرى به مطلق بودن حكم دست يافته اند يا روايت را با فرض مطلق بودن تلقى كرده اند، مى توان به اطلاق فتواى آنان اعتماد كرد ولى اين يك امكان ثبوتى است و اثباتا نيازمند دليل است و حكم به اثبات آن، تنها هنگامى است كه درمساله قراينى دال براين يافت شود كه آنها علاوه براصل حكم، مطلق بودن حكم را نيز از راه تلقى به دست آورده اند نه از راه مشى براساس مبنا و نگاه اجتهادى. دوم. اثبات حجيت شهرت دراصول متلقات بر پايه مقبوله عمر بن حنظله آية الله بروجردى و امام خمينى هردو، از مقبوله عمربن حنظله همان نتيجه اى را گرفته اند كه با صرف نظر از راويان و براساس نگاه عقلانى تاريخى به دست آورده اند. ازديدگاه اين دو اصولى دقيق، مقبوله عمربن حنظله به شهرت هاى فتوايى اصحاب زمان امامان(ع) نظر دارد و در پى اثبات حجيت براى آنهاست. اين دوفقيه، شهرت هاى فتوايى اصحاب فتاواى متلقات از امامان(ع) مى خوانند و براين باورند كه اين شهرت ها به نسل هاى بعد منتقل شده و سرانجام به قدما رسيده اند و آنها اين فتاوى را دركتاب هاى خود ذكر كرده و به آن فتوا داده اند. بدينسان شهرت هاى قدما همان شهرت هاى زمان امامان(ع) است كه تا آن زمان تداوم يافته و محفوظ باقى مانده اند. توضيح بيشتر را با بحثى كه در زير ارائه مى كنيم، پى مى گيريم. در مقبوله عمربن حنظله آمده است: خذ بما اشتهر بين اصحابك و دع الشاذ النادر فان المجمع عليه لاريب فيه.((369)) براى تبيين بهتر ابعاد نگاه اين دو شخصيت به مقبوله، به تقسيم بندى و عرضه ساير نگاه ها به مقبوله، مى پردازيم. بى گمان دريك بررسى تطبيقى از اين دست،جايگاه و عمق سخن دو شخصيت ياد شده، بهترآشكار مى شود. @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی خطاب به مسئولان : ➖ همّت جهادی نمایید که دیگر فردا دیر است/ چرا نباید مدیران نالایق را به سزای اعمال خود رساند؟ ☑️ حضرت آیت الله صافی خطاب به مسئولان بیان داشتند: اینجانب بارها و بارها در ملاقات ها و پیام ها و نامه های خود درباره این مشکلات و راه حلّ آن تذکر داده ام و اکنون هم تذکر می دهم که زندگی برای بسیاری از مردم دشوار شده است. http://hawzahnews.com/mobile/mobiledetail/News/457706/2
بیانیه اعتراضی حوزه علمیه به سوءمدیریت‌های مسئولان و درخواست برخورد قاطع از قوه قضائیه ♦️ گرانی‌های لجام گسیخته و ساعتی قیمت‌ها بیش از هر چیز ریشه در سوء مدیریت و بی‌برنامگی مسئولان دارد. ♦️ قوه قضائیه با متخلفان اقتصادی و اخلال گران بازار سکه و ارز و دیگر مفاسد اقتصادی و اداری در هر سطحی که هستند به شدت و با سرعت عمل برخورد کند و نتیجه اقدامات خود را در اسرع وقت به اطلاع مردم شریف ایران برساند. 🌐 متن کامل: farsnews.com/news/13970511000975 @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💢 خبر فوری؛ 🔘 حمله اغتشاشگران به حوزه علمیه اشتهارد ➖ حوالی ساعت 9 امشب عده ای از اغتشاشگران و اراذل و اوباش به حوزه علمیه اشتهارد استان البرز حمله کرده و شیشه های بیرونی مدرسه را شکستند. به گفته یک شاهد عینی که در صحنه حاضر بوده، اغتشاشگران ضد انقلاب و بزدل با شعارهای هنجارشکنانه به ارزش ها و مقدسات توهین  کرده و باعث رعب و وحشت مردم به ویژه زنان و کودکان شدند. یادآور می شود، با توجه به تعطیلات تابستانی حوزه های علمیه سراسر کشور، حوزه علمیه اشتهارد تعطیل بوده و هیچ طلبه ای در حوزه حضور نداشته است. http://hawzahnews.com/mobile/mobiledetail/News/457737/69
باسمه تعالی تا به حال چندین بار هتاکان به دین به حوزه های علمیه حمله کرده اند ولی متاسفانه یکبار هم مدیر حوزه یا نماینده ایشان به خود زحمت نداده اند که به این حوزه ها سرکشی کرده و از طلاب دلجویی کنند مدیر حوزه غیر از برنامه های خوب برای حوزه ها و سازمان بخشی به حوزه باید برای طلاب پدری کند ان شاءالله که آیت الله اعرافی به این مسائل بیشتر توجه کنند و سرکشی و احوالپرسی از این مناطق داشته باشند. و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین ۱۳۹۷/۵/۱۳ @salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
MAKTAB 28 [کیفیت کم].mp3
7.81M
ره تفاوت مکتب شناسی و مهندسی استنباط استاد حیدری فسایی دور دوم جلسه 26 @salmanraoofi @d_raoofi
MAKTAB 29 [کیفیت کم].mp3
9.62M
ره تفاوت مکتب شناسی با روش تحقیق و روش تدریس دور دوم جلسه 27 @salmanraoofi @d_raoofi
MAKTAB 30 [کیفیت کم].mp3
11.5M
ره تفاوت مکتب شناسی با روش تحقیق و روش تدریس دور دوم جلسه 28 @salmanraoofi @d_raoofi
🔆لینک دروس مکتب شناسی فقهی شیخ انصاری ره 🔆🔆کلیات بحث مکتب شناسی فقهی 1⃣معانی و اطلاقات مکتب شناسی فقهی و معنای مختار 2⃣معانی و اطلاقات مکتب فقهی و معنای مختار مکتب فقهی 3⃣تفاوت مکتب شناسی فقهی و ١/ اجتهاد و استنباط ٢/ بحث مهندسی استنباط ٣/ مکتب شناسی اصولی 4⃣نکته ای در عدم خلط ١/ روش تحقیق، ٢/ روش طرح بحث ٣/ روش تدریس در تشخیص مکتب فقهی 5⃣نکته ای در تعامل و تاثیر روش تدریس و روش تحقیق با مکتب فقهی 6⃣اقسام مکتب شناسی فقهی 7⃣مدلهای ممکن در مکتب شناسی فقهی 8⃣عوامل پیدایش مکاتب فقهی و علل کم بودن مکاتب فقهی 9⃣نگاهی به پیشینه مکتب شناسی فقهی 0⃣1⃣مبانی نامگذاری مکتب شناسی فقهی 1⃣1⃣نقاط مکتب ساز در مباحث فقهی 2⃣1⃣فواید مکتب شناسی فقهی جلسه 1 مکتب شناسی https://eitaa.com/salmanraoofi/27 جلسه 2 https://eitaa.com/salmanraoofi/29 جلسه 3 https://eitaa.com/salmanraoofi/32 جلسه 4 https://eitaa.com/salmanraoofi/34 جلسه 5 https://eitaa.com/salmanraoofi/35 جلسه 6 https://eitaa.com/salmanraoofi/36 جلسه 7 https://eitaa.com/salmanraoofi/37 جلسه 8 https://eitaa.com/salmanraoofi/38 جلسه 9 https://eitaa.com/salmanraoofi/39 جلسه 10 https://eitaa.com/salmanraoofi/44 جلسه 11 https://eitaa.com/salmanraoofi/51 جلسه 12 https://eitaa.com/salmanraoofi/55 جلسه 13 https://eitaa.com/salmanraoofi/56 جلسه 14 https://eitaa.com/salmanraoofi/57 جلسه 15 https://eitaa.com/salmanraoofi/152 جلسه 16 https://eitaa.com/salmanraoofi/157 جلسه 17 https://eitaa.com/salmanraoofi/159 جلسه 18 https://eitaa.com/salmanraoofi/161 جلسه 19 https://eitaa.com/salmanraoofi/162 جلسه 20 https://eitaa.com/salmanraoofi/1210 جلسه 21 https://eitaa.com/salmanraoofi/1211 جلسه 22 https://eitaa.com/salmanraoofi/1319 جلسه 23 https://eitaa.com/salmanraoofi/1334 جلسه 24 https://eitaa.com/salmanraoofi/1339 جلسه 25 https://eitaa.com/salmanraoofi/1340 جلسه 26 https://eitaa.com/salmanraoofi/1341 جلسه 27 https://eitaa.com/salmanraoofi/1349 جلسه 28 https://eitaa.com/salmanraoofi/1350 @salmanraoofi
هدایت شده از دیده‌بان دولت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان انقلابی آیت‌الله صمصام الدین قوامیان، امام جمعه پردیسانِ قم روحانیت در تظاهرات اعتراضی به گرانی و وضعیت مدیریت کشور در کنار مردم باشد! ✅ eitaa.com/efshagari_ir
هدایت شده از فارس پلاس
◾از اتفاقات خوب این روزها در میان عدم پاسخگویی دولتیها، حضور آیت الله دژکام امام جمعه شیراز در جمع کسبه و بازاریان بازار وکیل و بازار روح الله شیراز بود. 💬 سیدعلی موسوی @Fars_Plus
سلمان: 11 در مورد مقبوله عمر بن حنظله دو ديدگاه كلى به چشم مى خورد: 1- نگاه اصلى مقبوله به اجماع يا شهرت روايى است. 2- نگاه اصلى مقبوله به شهرت فتوايى است. ديدگاه اول را گروهى از اصولى ها پذيرفته اند از جمله مرحوم نايينى، مرحوم خويى و شهيد صدر. مرحوم نايينى مورد روايت را شهرت روايى معرفى مى كند. ((370)) مرحوم خويى نيز تصريح مى كند: مراد از مجمع عليه خبرى است كه صدور آن قطعى است... ((371)) شهيد صدر نيز مى گويد: نظر در مقبوله به شهرت روايى است نه فتوايى. ((372)) و نيز مى گويد: شهرت در مقبوله درمعناى اشتهار و شيوع ظهور دارد كه با مستفيض بودن روايت وقطعى بودن آن برابر مى شود و به معناى شهرت فتوا برطبق روايت نيست. ((373)) در مقابل، ديدگاه دوم را مرحوم آية الله بروجردى وامام خمينى ارائه كرده اند. آية الله بروجردى مى گويد: به اين ادعا كه مورد تعليل، شهرت روايى است، اعتنايى نيست. ((374)) در جاى ديگر مى گويد: مقصود از شهرت در مقبوله، شهرت فتوايى است اين كه مفاد روايت، ميان اصحاب از حيث فتوا و عمل مشهور شده باشد. ((375)) امام خمينى نيز مى گويد: مراد از مجمع عليه ميان اصحاب و مشهور واضح نزدشان شهرت فتوايى است نه شهرت روايى. معناى مجمع عليه و مشهور نزد آنان چيزى جز اين شهرت فتوايى نمى تواند باشد.((376)) هر يك از دو گروه براى اثبات مدعاى خود به دليلى تمسك جسته اند. شهيد صدر براى اثبات اين مدعا كه نظر درمقبوله به شهرت روايى است، مى گويد: زيرا ظاهر حديث اين است كه شهرت، به نفس روايت اضافه شده نه به مضمون آن. ((377)) مقصود او از ظاهر حديث، ظاهر اين عبارت حديث است: «قلت: فان كان الخبران عنكم مشهورين قد رواهما الثقات عنكم ». ((378)) آية ا لله بروجردى وامام خمينى براى اثبات ناظر بودن مقبوله به شهرت فتوايى به دليل واحدى تمسك كرده اند. آية لله بروجردى مى گويد: چيزى كه مى تواند شك ناپذير قلمداد گردد، مضمون يكى از دوروايت است نه لفظ آن. و آن را چنين توضيح مى دهد: مقتضاى ديدگاهى كه معتقد است شهرت در مقبوله ناظر به شهرت روايى است، ضرورت تمسك جستن به روايتى است كه بيشتر اصحاب آن را نقل كرده اند هرچند ازآن، اعراض كرده باشند و برخلاف آن، همه وحتى راويانش فتوا داده باشند! تن دادن به چنين لازمه اى امكان پذير نيست. روايتى از اين دست تمام شك را در خود جمع كرده است. با اين وصف، چگونه مى توان حكم كرد كه خالى از شك است؟! ((379)) امام خمينى نيز مى گويد: صرف مشهور بودن روايت بدون وجود فتوا برطبق آن، ترديد برانگيز است بلكه بالاتر،اطمينان يا يقين نسبت به وجود اشكال هايى را در روايت پديد مى آورد به خلاف موردى كه روايت به حسب فتوا ميان اصحاب مشهور گردد و مقابل آن، شاذ و نادر به شمار آيد دراين صورت، روايت به خاطر فتوا ترديد ناپذير مى شود. ((380)) با توجه به اين ستدلال، پاسخ دليل شهيد صدر، كه مى گويد: ظاهر حديث، اضافه شهرت به روايت است، روشن مى شود به اين صورت كه به ظاهر عبارت كه از آن اضافه ياد شده به دست مى آيد نبايدتكيه كرد زيرا با وجود قرينه محكمى كه دركلام آية لله بروجردى و امام خمينى ذكر شده است، اين ظهور، بدوى و فاقد ارزش مى نمايد. @salmanraoofi
سلمان رئوفی
باسمه تعالی تا به حال چندین بار هتاکان به دین به حوزه های علمیه حمله کرده اند ولی متاسفانه یکبار
باسمه تعالی دیشب از منابع موثق باخبر شدم که در همه موارد تعرض به حوزه ها خصوصا مورد حوزه تاکستان، معاونین آیت الله اعرافی از حوزه های مذکور بازدید کرده اند و درباره حوزه تاکستان شخص حجت الاسلام و المسلمین غفوری قائم مقام آیت الله اعرافی از حوزه مذکور بازدید کرده اند. البته متاسفانه هیچکدام از موارد خبری نشده است که باید از ضعفهای خبرگزاری حوزه محسوب شود. همچنین متاسفانه باخبر شدم مراکز امنیتی و نظامی در حفاظت از حوزه ها در این موارد خاص کوتاهی و سهل انگاری دارند که به نظر باید مستقیما مدیر حوزه با فرمانده سپاه و نیروی انتظامی و مسئولین امنیتی در این مسائل قاطعانه صحبت کند و این سهل انگاری ها مستقیما به رهبرانقلاب حفظه الله گزارش شود. و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین ۱۳۹۷/۵/۱۴ @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
☑️ حوزه نیوز گزارش می دهد: ◀️ تازه ترین اخبار و تصاویر از مدرسه علمیه اشتهارد که مورد حمله واقع شد ▪️ مشروح خبر و تصاویر در: http://hawzahnews.com/detail/News/457859
هدایت شده از دیده‌بان دولت
‌ سالروز #ترور دکتر #حسن_آیت نماینده مجلس است ۱۴مرداد۱۳۶۰ شهید آیت یک ماه بعد از نطق آتشین علیه دکترموسوی و در حالی که برای نطق جدیدی علیه #دکترموسوی روانه مجلس بود در برابر منزل خود هدف رگبار قرار گرفت و به شهادت رسید و سرانجام دکترموسوی۲۵مرداد۱۳۶۰،‌ منصب وزارت خارجه را تحویل گرفت ✅ eitaa.com/efshagari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجمع طلاب مشهد مقابل دادگستری طلاب همه شهرها باید مقابل دادگستری برای مبارزه با فساد تجمع کنند @salmanraoofi
🔆در مورد تحلیلهای کتاب نفیا و اثباتا نظری نمیدهم 🔆کتاب فارغ از تحلیلها مستند نوشته شده 🔆البته توسط ارشاد مجوز چاپ نگرفته ولی پی دی اف آن در نت موجود است 🔆خواندنی است و گیج کننده @salmanraoofi
🔆بهترین کتابی که درباره مکتب فقهی محقق اردبیلی ره دیده ام 🔆البته دایره تحقیق محصور به زبدة البیان است 🔆چاپ دانشگاه امام صادق علیه السلام @salmanraoofi
سلمان: 12 البته مدعاى آية لله بروجردى وامام خمينى با اين اشكال مواجه است كه دربرابر فرض مشهور شدن دو روايت مخالف كه در مقبوله آمده است چگونه مى توان تصور كرد كه دو روايت به حسب فتوا مشهورشده باشند؟! اين در حالى است كه تصور مشهور شدن دو روايت به حسب نقل امكان پذير است و شايد استظهار شهيد صدر به لحاظ همين نكته باشد. آية لله بروجردى، خود متوجه اين اشكال شده و آن را پاسخ داده است. وى مى گويد: اشكال: اين استظهار(مقبوله به شهرت) داشتن روايت از نظر مضمون و فتوا نظر دارد با اين فرض مطرح در مقبوله كه هردو خبر، مشهور باشند، سازگار نيست زيرا مشهور شدن هر دو به حسب مضمون امرى امكان ناپذير است برعكس شهرت در نقل روايت كه تصور اتفاق پيدا كردن همه نسبت به نقل و تدوين هر دو روايت ممكن به نظر مى آيد. جواب: دو خبر [نيز گاه مى توانند] به حسب مضمون، مشهور گردند و آن هنگامى است كه به مضمون هريك از دو روايت، گروهى بسيار از اصحاب فتوا دهند و آن مضمون نزدشان معروف شود به گونه اى كه از زمره اقوال شاذ و آراى نادر به شمار نرود. ((381)) طبق پاسخ آية لله بروجردى، سوال در مورد فرض مشهور شدن دو روايت، پرسش از موردى است كه اصحاب دريك مساله دو گروه عمده شوند و هريك به مضمون روايتى فتوا دهند كه در اين صورت،ديگر شهرت و راى شاذ در برابر هم قرار ندارند بلكه دو شهرت روى در روى هم ايستاده اند. آيا تعميم حجيت از مورد مقبوله به فراتر از آن امكان پذير است؟ گفتيم: درمورد اين كه نظر اصلى در مقبوله به چه شهرتى است، دو ديدگاه وجود دارد: يكى نظر اصلى را به شهرت روايى متوجه مى بيند و ديگرى كه ديدگاه آية لله بروجردى و امام خمينى است نظر اصلى را به شهرت داشتن روايت از نظر فتوامتوجه مى بيند. هردو ديدگاه با اين سوال متوجه شده اند كه آيا با تكيه بر تعليل در مقبوله يعنى: «ان المجمع عليه لاريب فيه » مى توان از مورد روايت تجاوز كرد و حجيت را به فراتر از آن سرايت داد؟ بايد توجه داشت كه ميان ديدگاه اول و دوم دراين تعميم، تفاوت وجود دارد. ديدگاه اول اگر تعميم را بپذيرد حجيت را از شهرت روايى به شهرت فتوايى سرايت مى دهد و ديدگاه دوم حجيت را از شهرت فتوايى شكل گرفته بر طبق روايت به شهرت فتوايى محض شكل نگرفته برطبق روايت) سرايت مى دهد. در زير تعميم حجيت به شهرت فتوايى را برپايه هريك از دو ديدگاه به صورت مستقل ارائه مى كنيم: (الف) تعميم حجيت به شهرت فتوايى براساس ديدگاه اول اين تعميم با اثبات دو مقدمه به اثبات مى رسد: مقدمه يكم: مقصود ازعنوان المجمع عليه درمقبوله، شهرت است نه اجماع (به معناى دقيقش كه مترادف با اتفاق همه است). مقدمه دوم: تعليل درمقبوله (ان المجمع عليه لاريب فيه) عموميت دارد و شهرت فتوايى را در برمى گيرد. اگر مقدمه اول به اثبات نرسد و اجماع به معناى واقعى نه مسامحى آن اراده شده باشد، راهى براى اثبات شمول تعليل نسبت به شهرت فتوايى باقى نمى ماند زيرا شهرت، تحت عنوان اجماع به معناى واقعى آن جاى نمى گيرد بلكه اجماعى مسامحى تلقى مى شود. دو قرينه را مى توان براى اثبات اين مقدمه ذكر كرد: قرينه اول : مقبوله، كلمه شاذ را درمقابل مجمع عليه به كار برده است واز آن جا كه نمى توان تصور كرد كه در برابر اجماع واقعى، قول ديگرى هرچند شاذ تحقق پذيرفته باشد، اجماع در مقبوله را كه در برابرآن، قول شاذ تصور شده است بايد شهرت گرفت. @salmanraoofi