eitaa logo
سلمان رئوفی
5.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی، یک وظیفه مهم این دفتر را پاسخ به سؤالها و نیازهای فکریِ جوانان، دانشجویان و گروههای اثرگذار فرهنگی برشمردند و توصیه‌هایی در خصوص حضور جریان‌ساز در فضای مجازی و آسیب‌شناسی مقوله تبلیغ بیان کردند. 🔹️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از خدمات دفتر تبلیغات اسلامی، وجود نواندیشی و روشنفکری دینی در این دفتر را مغتنم دانستند و گفتند: امروز، دوره انقلاب و روزهای کار و حرکت‌های جهشی است و قم به این‌گونه نگاهها و جهت‌گیری‌های نو، بیش از پیش احتیاج دارد. 🔹️ ایشان دفتر تبلیغات اسلامی را یک واحد زنده و برخوردار از تألیفات پر شمار برشمردند و افزودند: البته جای دفتر تبلیغات در مجموعه‌های اثرگذار کشور خالی است و این دفتر باید با شناسایی مجموعه‌های مؤثر فرهنگی و پاسخ دادن به سؤالهای دینی آنها، بر غنای فکری این مجموعه‌ها بیفزاید. 🔹️ رهبر انقلاب با اشاره به سؤالهای متنوعِ دینی که برای دست‌اندرکاران فعالیت‌های فرهنگی و هنری وجود دارد، خاطرنشان کردند: پاسخگویی به این سؤالها و ابهام‌ها، وظیفه حوزه و دستگاههایی همچون دفتر تبلیغات اسلامی است. 🔹️ ایشان دفتر تبلیغات را به اولویت‌بندی و تمرکز بر کارهای زمین‌مانده در حوزه علمیه قم توصیه کردند و در خصوص فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی، افزودند: دستگاههای مختلفی در فضای مجازی حضور دارند اما حضور در این فضا باید یک حضور جریان‌ساز باشد، ضمن اینکه بهترین راه شناسایی و ارتباط با گروههای مؤثر فرهنگی و یافتن سؤالها و سرنخ‌های فکری آنان، استفاده از فضای مجازی است. 🔹️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین تدوین و انتشار کتاب‌هایی با موضوع پاسخ‌ به شبهات فکریِ جوانان و دانشجویان را لازم دانستند. 🔹️ «تدوین دانش مددکاری اسلامی»، «شبکه‌سازی و هم‌افزایی با سایر دستگاههای فعال در امر تبلیغ» و «آسیب‌شناسی تبلیغ» از دیگر توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بود. 🔹️ ایشان به یک حلقه مهم در فعالیت‌های تبلیغی یعنی «اثر و بازخورد تبلیغ» اشاره کردند و افزودند: صرفِ رفت‌وآمد مبلغان و گروههای تبلیغی به شهرها و روستاها و تأکید بر خوش‌بیان بودن آنها کافی نیست. مبلغان باید به‌گونه‌ای آموزش داده شوند که بتوانند پس از پایان دوره تبلیغ نیز ارتباط و تبادل فکری خود را با جوانانِ مستعد استمرار بخشند و در ظرف چند سال، جمعی از همین جوانان را به مبلغان دین در منطقه خود تبدیل کنند. 🔺️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توقعات زیاد از حوزه علمیه قم برای حل مسائل و ابهامات، گفتند: در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت و حوزه علمیه، سربه‌زیر و مشغول کار خود بود اما امروز این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهام‌ها و مشکلات دینی راه‌حل داشته باشد. 💻 @Khamenei_ir
💥 شما هیچگاه به ذهن من نیامده‌اید! ♦️ دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، مجموعه عریض و طویلی است که پس از انقلاب چندین کارخانه مصادره‌ای به آن واگذار شده و تنها مجموعه‌ حوزوی است که دارای بانک است! شهرکی به نام دهکده وسف هم از آن اوست. ♦️ همچنین این مجموعه دارای ساختمان های گسترده ای در قم است؛ انتشارات بوستان کتاب قم هم که می‌توان گفت در حوزه نشر، یکی از انتشارات نام آشنا است، از آن همین مجموعه است؛ طبیعتاً چند صد نفر و یا حتی چندین هزار کارمند هم در این مجموعه مشغولند که از آمار آنها اطلاع دقیقی در دست نیست. ♦️ همه این‌ها در حالی‌ است که دولت محترم علیرغم کاهش و یا حتی قطع بودجه برخی مراکز حوزوی، بودجه دفتر تبلیغات را چندین برابر افزایش داد!!! ♦️ با همه این اوصاف، در دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان و مدیران دفتر تبلیغات، نکات قابل توجهی وجود دارد که باید مدّ نظر قرار داد: ♦️ مقام معظم رهبری ضمن بیاناتی عدم رضایت خود را از عملکرد این مجموعه بیان کردند و فرمودند: ✅ «دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، یک واحد و موجود زنده ای است که حجم آن کوچک نیست، ولی در مجموعه کشور نام و نشانی از این دفتر نمی بینم. در دیدارهایی که مدتی است با اهالی فرهنگ و هنر دارم، سؤالات مختلفی در حوزه تصویرگری از چهره ائمه و شاخص های معماری اسلامی توسط حاضران مطرح می شود، اما برای پاسخ به این سؤالات، شما هیچگاه به ذهن من نیامده اید. شما در وضعیت مرجعیت پاسخگویی قرار نگرفته اید و حضور ندارید...» ♦️ البته رهبر معظم انقلاب در مقابل، از مجموعه هایی در قم که هر چند کوچک اند اما به جدّ فعالیت می‌کنند، تعریف کرده و فرمودند ما تعجب میکنیم که در یک مجموعه کوچک چه کارهای بزرگی صورت می گیرد و این مجموعه ها باید الگوی حوزه قرار بگیرد. ♦️ بحمدلله در قم مجموعه هایی هستند که فعالیتهای متعددی از جمله اسلامی سازی علوم انسانی، کارگروه جمعیت، فلسفه تعلیم و تربیت، دینی سازی ١۴ رشته علوم انسانی و... را انجام می دهند و این از برکت انقلاب اسلامی است؛ هر چند دولت با کمال بی توجهی بودجه چنین مراکزی را نصف کرده است! 🔰کانال حسین جلالی @Hosein_jalali 🔻🔻🔻🔻🔻 پ.ن ۱: دفتر تبلیغات و شخص حجت الاسلام و المسلمین واعظی باید پاسخگوی این کم کاریها و ریال به ریال میلیاردها پولی باشند که در آنجا آنطور که باید هزینه نمی شود. علت ضعف آنجا را باید در افراد ضعیفی جستجو کرد که سرحلقه فقه و اصول، فلسفه و عرفان و علوم انسانی و علوم دیگر هستند. سرحلقه گروه های آنجا باید مجتهدین و صاحب نظران مسلم در علوم خود و کاملا به روز باشند تا بدانند چه علوم و مسائلی باید تحقیق و پژوهش شود یا در اولویت کار فرهنگی قرار گیرد. نه افرادی که برای درآمدِ آنجا، به تحقیق و پژوهش مشغول شده اند و صاحب نظر در علوم خود نیستند. اگر می خواهید به ضعف این مجموعه پی ببرید به تولیدات این مجموعه در باب فقه و مسائل دیگر نگاهی بیندازید از کتابهای بی مایه ای که بعضا آنجا چاپ می شود هم چیزی نمی گویم. پ ن۲: جناب آقای جلالی مجموعه حضرت آیت الله مصباح هم با وجود همه خدماتی که داشته و دارند مصداق حرفهای رهبر انقلاب هستند و با این طول و عرض هنوز مدل یا مدلهای مطلوب تولید علوم انسانی را تبیین نکرده و تولید قابل توجهی در عرصه علوم انسانی ندارند و به ضرس قاطع حسب تحقیقاتی که داشته ام میگویم موسسه هیچ نقشه راه روشن و اولویت بندی درستی در مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علوم انسانی ندارد. از نشر کتابها به حسب فروش بدون توجه به جایگاه علمی آنها هم چیزی نمی گویم و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۱۱/۸ @salmanraoofi
🚨فوری دوره آموزشی #عصر_نظام_سازی_توحیدی_افول_آمریکا 🔺جهت ثبت نام ارسال نام، مدرک تحصیلی، نام دانشگاه یا حوزه و سال تولد به سامانه: #5000283716 🔺مکان: شهر قم (۱۶ جلسه) 🔺بهمن و اسفند ماه 1397 #پژوهشگاه_فقه_نظام #پژوهشکده_شهید_صدر @salmanraoofi
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴مرکز خرید حوزه علمیه و هضم شدن در مناسبات اقتصاد سرمایه داری 🔸امروزه هایپرمارکت ها و مراکز بزرگ خرید، با همه معایب و مزایایی که دارند به جزئی مهم از چرخه توزیع در کشور ما تبدیل شده اند. در همین راستا، نیز با ایجاد در این عرصه اقتصادی ورود کرده است. 🔸مدتهاست که بعد از هر بار مراجعه به مرکز خرید کوثر، از وضعیت موجود در فروشگاه تابع یک نهاد مهم حوزوی شگفت زده میشوم. آیا این همان حوزه ای است که به دنبال تدوین است در حالی که از تطبیق فقه خرد خود، بر مرکز تحت اشراف خویش نیز درمانده است. 🔸زن به عنوان نیمه ای تاثیرگذار بر جامعه اسلامی، مسوولیت ها و حقوق مشخصی را در اسلام به خود اختصاص داده است و همانطور که اشتغال زنان، در مشاغلی همچون پزشکی، پرستاری ، آموزگاری و دیگر رشته های متناسب با هویت و شخصیت زن پسندیده و مطلوب است، - بلکه در مواردی همچون زنان سرپرست خانوار اجتناب ناپذیر است- به کارگیری او در مشاغلی مردانه و یا مواردی که مستلزم اختلاط و مواجهه مستقیم و روزانه با هزاران مرد است، ناپسند و مردود به شمار میرود. بنابراین با کدامین توجیه، مرکز خرید جامعه المصطفى به خود اجازه میدهد، زنی را که شریعت مقدس اسلام نسبت به اختلاط او با مردان حساس بوده - تا آنجا که مسجد او را خانه اش دانسته است- برای فریاد کشیدن در جمع مردان و تبلیغ فلان کالا و یا نشستن پشت صندوق و مواجهه روزانه با هزاران مرد به کار بگمارد. 🔸از سوی دیگر، در حالی که برخی از نهادها و مراکز، همچنان از ضوابط ویژه ای نسبت به پوشش مراجعین خود استفاده می کنند و از ورود افراد با ظاهر نابهنجار ممانعت به عمل می آورند، مرکز خرید کوثر هیچ قانون و ضابطه ای را در این باره اعمال نمیکند، و طلاب محترم حوزه علمیه که هنگام مراجعه به سایر مراکز، به دلیل ظاهر نابهنجار برخی مراجعین، برای رعایت وظیفه الهی، در تنگنا قرار میگیرند، در فروشگاه متعلق به خود نیز از این مشکل در امان نیستند. 🔸ضروری است که مسؤولان جامعه المصطفى هر چه زودتر به جبران این اشتباه پرداخته و مناسبات سرمایه داری را بر مرکز خرید منتسب به حوزه علمیه حاکم نسازند. ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
سلمان رئوفی
🔶پس از انتقاد از بیانات استاد علیدوست در نشست " جستاری در روایات طبی"، ایشان با نوشتن یادداشتی کوتاه
سلمان: 📝 یادداشت و نقد دیدگاه 📌کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است! 👤 حجت الاسلام استاد محمد عشایری منفرد 🗓۱۳۹۷-۱۱-۰۶ ⚠️ پس سخنان استاد ابوالقاسم علیدوست (https://t.me/Rejal_science/470)در نشست علمی «جُستاری در روایات طبی در پرتو ملاحظات فقهی ــ اصولی» (https://t.me/Rejal_science/442)که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام امیری، مدیر موسسه «فقه الطب» در یادداشتی (https://t.me/Rejal_science/489) به نظرات استاد علیدوست واکنش تندی نشان داد. ❗️اینک حجت‌الاسلام محمد عشایری منفرد در یادداشتی نظرات استاد خود را تقریر کرده و به‌نوعی پاسخی به این یادداشت نقادانه داده است. 〽️بسم‌الله الرحمن الرحیم جناب حجت‌الاسلام علی امیری، مدیر محترم موسسه فقه الطب، بعد السلام و التحیه. درباره سخنانی که آیت‌الله علیدوست در «نشست علمی جستاری در روایات طبی» در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ایراد کرده بودند، یادداشتی نوشته‌ و توضیح داده‌اید که سخنان ایشان را «فاقد ارزش علمی» و مصداق «کلی‌گویی تکراری» دانسته و «حقیرتر و بی‌مایه‌تر از آن می‌دانید که ارزش نقد داشته باشد»، برای همین یادداشت‌ خودتان را نه از باب نقد بلکه صرفاً از باب «کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است» نگاشته‌اید. البته ایشان (و دیگر سخنرانان آن نشست) را «خواب ‌آلوده‌ای با دماغِ بلغمی» معرفی کرده و نوشته‌اید که یادداشت‌تان را برای «پاره کردن چُرت ایشان و پراندن خواب از دِماغ بلغمی ایشان» تحریر فرموده‌اید. ظاهراً در میان شما ارباب طب، “دماغ بلغمی” کنایه از فهرست بلندبالایی از اتهامات است؛ اتهاماتی مانند کسالت، تنبلی، ضعف، خواب‌آلودگی، ترسویی، بی‌حافظگی، بی‌علاقگی به یادگیری، فراموش‌کاری و … (اینجا (http://www.khodshenas.ir/Temperaments/Phlegmatic)). البته ایشان را به «نداشتن کمترین سررشته در روایات طبی» نیز توصیف کرده و ادعا کرده‌اید که «حتی یک‌بار هم روایات طب را با دقت نخوانده‌اند» و همین را دلیل «بی‌تقوایی علمی» ایشان قرار داده‌اید که در چنین نشستی سخنرانی کرده‌اند! این ‌«بی‌تقوایی» را در یادداشت‌تان بارها تکرار کرده و آن را «عاملی برای خشکیده شدن ریشه خود ایشان» دانسته‌اید! در جای دیگری استاد را متهم کرده‌اید که «از تکه نان مشتبهی اجتناب می‌کند اما گناه بزرگ بی‌تقوایی را به جان می‌خرد»! ایشان را کسی دانسته‌اید که با «کلیات ابوالبقایی بر سر خودش شیره می‌مالد» و «با تکرار کلیات باعث اتلاف عمر خود و مخاطبانش می‌شود!» با طنزی تحقیرآمیز نوشته‌اید: «اگر نصف همان زمانی که برای تدقیق در زوائد اصولی خرج می‌کنید برای تعمق در روایات معتبر طبی خرج می‌نمودید، فی الحال ضمیر بارز این سیاهه حضرتعالی نبودید.» بگذارید از کلمه «سیاهه» که خودتان به کار برده‌اید استفاده کنم و آن را بر این معنا حمل کنم که وضعیت نوشتارتان چندان سفید نیست! البته در آنجا که یادداشت‌تان را مصداق سنگ انداختن به یک کلوخ‌انداز دانسته بودید نیز وعده کرده بودید که می‌خواهید ایشان را سنگ‌باران/دشنام باران کنید. تعابیر داخل گیومه‌ها عین عبارات شما است! حبذا و مرحبا که به وعده‌ خود وفا کرده و در آن یادداشت کوتاه چه توفانی از دشنام و دشنام‌واره به پا کرده‌اید! پس بگذارید من هم با شما یک مزاح بکنم: گمان می‌کنم یادداشت حضرت‌عالی در دو آکادمی اگر به متن درسی تبدیل شود مورد استقبال استادان و شاگردان آن آکادمی‌ها قرار خواهد گرفت: یکی آکادمی اخلاق و دیگری آکادمی‌ عملیات روانی در دروس مربوط به روش‌های وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها! 💢پس از مرور گفتمان حاکم بر یادداشت حضرت‌عالی، تذکار چند نکته مختصر را ضروری می‌دانم: ۱- دانش طب با روایات طبی ارتباط بسیار وثیقی دارد اما با آن یکی نیست. موضوع سخنان آیت‌الله علیدوست صرفاً روایات طبی بوده نه دانش طب و ایشان هرچند در اموری مانند کفلمه‌ی امام کاظم و جوشنده‌ی امام جواد (که در قلمرو دانش طب هستند) تخصص ندارند، اما برای نظر دادن درباره روایات طبی نمی‌توانید ادعا کنید که فاقد «کمترین سررشته» هستند! ۲- ادعا کرده‌اید که ایشان حتی یک‌بار هم روایات طبی را نخوانده‌اند و برای اینکه خواننده‌ی یادداشت‌تان سخنتان را باور کند این ادعا را نیز مطرح کرده‌اید که در سخنرانی‌شان به یک مشت سخن کلی اکتفا کرده و اصلاً درباره روایات طبی سخن نگفتند! درحالیکه ایشان به‌وضوح آمار دادند و گفتند: «بیش از ۸۵ نفر از کسانی که در جریان روایات طبی حضور دارند، غالی هستند که از این افراد می‌توان ابوالخطاب را نام برد!» ↘️↘️↘️ @Rejal_science @salmanraoofi
۳- با بیانی طنزآمیز ادعا کرده‌اید سخن استاد علیدوست آن‌قدر کلی بوده که «در صد نشست دیگر با صد موضوع دیگر قابل تکرار است»! وقتی ایشان به‌صورت مشخص شئون معصوم را بررسی و مشخص می‌کنند که کدام شأنشان مصدر صدور روایات طبی بوده، وقتی که آمار کمّی از حضور غلات در روایات طبی می‌دهند، وقتی با طرح مغالطه‌ی «است»ها و «باید»ها برای حفظ حرمت افراد فقط اشاره (نه تصریح) کرده‌اند که مدعیان طب سنتی نباید با استناد به روایات دال بر «است»ها فتوا بدهند که خوردن فلان کفلمه حلال یا حرام است، وقتی با طرح دیدگاه‌های افراطی و تفریطی در مسأله جهانی بودن روایات، تذکر می‌دهند که برخی روایات طبی ممکن است زمان‌مند یا مکان‌مند بوده باشد و … آیا کلی‌گویی کرده و در سخنرانی‌شان وارد موضوع (که بررسی روایات طبی بوده نه خود طب) نشده‌اند؟ ۴- ادعا کرده‌اید که همۀ سخنانشان تکراری بود! و از این تکرار چنان آشفته شده‌اید که نوشته‌اید: «کدام یک از هفت هنجاری که استاد علیدوست در سخنرانی‌شان بر آن تأکید داشته‌اند، سخن بدیعی است؟ استاد بزرگوار! اینکه برای نظریه‌پردازی بنشینیم و در قامت بیانِ روش‌شناسی استنباط گزاره‌‌ای طبی، همان کلیات اصول فقه را، دوباره و صد باره روایت نماییم، آخر چه عایدی برای ما و چه خیری برای شما دارد؟» انصافاً تبیین ترابط ادلۀدال بر است‌ها و ادلۀدال بر بایدها تکراری بود؟ ۵- ادعا کرده‌اید آیت‌الله علیدوست به شما کلوخ انداخته است و شما در پاسخ آن سنگ انداخته‌اید! برداشت بنده این بود که آیت‌الله علیدوست اصل روایات طبی را انکار نکرده‌اند؛ در کتاب فقه و عرف هم روایات «انتم اعلم بأمور دنیاکم» را رد کرده‌اند و در صدر سخنانشان نیز با کلیدواژۀ اجتهاد بالمعنی الاعم تلاش کرده‌اند از اخباریگری در طب سنتی جلوگیری کنند. این دیدگاه با دیدگاه هر کس تقابل داشته باشد دست‌کم با آنچه خود شما پیش از این در مصاحبه با سایت رسا مطرح کرده‌اید، تقابل چندانی ندارد! بنابراین ایشان به شما کلوخی نیانداخته است! گمان نمی‌کنید سیبل تیراندازی را اشتباه گرفته‌اید؟ ۶- ایرانیان از قدیم طبیبان سنتی را حکیم می‌نامیدند و حتی اگر گاهی از جوشنده‌های آن‌ها خیری نمی‌دیدند اما به آنان به‌عنوان مظهر اخلاق و نوع دوستی اعتماد داشتند. خواهش می‌کنم اگر جوشنده‌ها را ارتقا نمی‌دهید دست‌کم با چنین گفتارهایی آن اعتماد را مخدوش نکنید. @Rejal_science @salmanraoofi
🔆نشست علمی تخصصی سه شنبه 🔆موضوع: روش شناسی اجتهادی آیت الله العظمی خامنه ای در فقه الجهاد @salmanraoofi
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
🔴چکیده ای از خدمات استاد خسروپناه در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران 🌐 @khosropanah_ir
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻گفتگوی صریح مدیر شبکه «امید» تلویزیون با خبرگزاری «حوزه»؛ 🔹کم‌توجهی به ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها به جرم نداشتن حق رأی!! 🔹خانواده ها نحوه ارتباط با نوجوان را بلد نیستند 🔹هنوز بعد از این همه‌سال از ورود اینترنت به کشور، نتوانستیم یک فضای و مجازی برای نوجوان‌هایمان آماده کنیم؛ ما باید در رسانه ملی سعی کنیم با آموزش سواد رسانه‌ای و همچنین انتقال مفاهیم مفید، بچه‌هایمان را در مواجهه و رفتار مناسب با فضای مجازی مسلح کنیم. hawzahnews.com/detail/News/476598
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻با هدف معرفی دستاوردهای علمی در عرصه علوم انسانی و اسلامی؛ 🔔 نمایشگاه «گفتمان علمی انقلاب اسلامی» در تهران افتتاح شد این نمایشگاه شامل دستاوردها و خدمات علمی مراکز حوزوی – دانشگاهی در عرصه علوم انسانی و اسلامی، امروز نهم و فردا دهم بهمن ماه، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) تهران واقع در روبروی حرم مطهر امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان می باشد. http://hawzahnews.com/detail/News/477254
گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) برگزار می کند: سلسله نشست های «پیام انقلاب اسلامی به انسان معاصر» ✉️ اولین نشست: دین در نظام اجتماعی با سخنرانی استاد خسروپناه 🔹 زمان: سه شنبه 9 بهمن مطابق با 22 جمادی الاولی و 29 january ⏰ ساعت 13:00به وقت ایران 12:30 به وقت مکه، عراق، ترکیه و بحرین 11:30 به وقت لبنان 14:30 به وقت پاکستان 15:00 به وقت هند 9:30 به وقت لندن 📌 آدرس های پخش آنلاین: http://live.mou.ir/webinarfarsi http://tv.mou.ir
نشست صمیمی مدیر محترم حوزه های علمیه باطلاب فضلا و روحانیون : 97/11/10 مکان:مدرسه مبارکه فیضیه لطفا بعموم طلاب اطلاع رسانی نمائید 🖥 کانال رسمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه ℹ️ eitaa.com/ismc_ir ℹ️ ble.im/ismc_ir