باسمه تعالی
دوستانی که در ۴ روز اخیر به بنده پیام دادند
پیام خود را دوباره برای بنده بفرستند
متاسفانه ایتای بنده مشکل پیدا کرده
و بسیاری از پیامها محو شده
اگر پیام شما پیگیری نشده علت این مشکل است
متشکر
@salmanraoofi
هدایت شده از تحلیل خبر حوزه
♨️جریانات شورای عالی حوزه
♨️طبق پیگیری های انجام شده صحبتهای بعضی طلاب در روز 6 اسفند در #تریبون_آزاد با پخش مستقیم در اینستاگرام و پخش فیلم آن در کانال #فقاهت باعث واکنش اعضای #شورای_عالی_حوزه شد
⛔️سر خط صحبتهای تریبون آزاد
🔻🔻
1⃣ درخواست باز شدن فضا برای استعدادهای تدریسی، بدون پارتی بازی
2⃣ لزوم شناخت نخبگان حوزوی و معرفی در صدا و سیما برای بازسازی وجهه طلاب و سهم خواهی برای نخبگان در مراکز راهبردی
3⃣درخواست برای باز کردن فضای انتقاد از مرکز مدیریت و شورای عالی
4⃣ درخواست رای گیری از طلاب برای انتخاب اعضای شورای عالی حوزه
5⃣ درخواست جوانگرایی در اعضای شورای عالی و انتخاب افرادی با سنین بین 40 تا 50 سال
6⃣انتقاد از بی توجهی به فرمایشات رهبر انقلاب
♨️این انتقادات که با ناراحتی بیان شده باعث ناراحتی و احساس خطر اعضای شورای عالی شده و #آیت_الله_خاتمی در تجمع حمایت از #گام_دوم_انقلاب در 12 اسفند قسمت مهمی از صحبتها را به دفاع از اعضا و عملکرد شورای عالی حوزه اختصاص می دهد
🔻
⭕️شهادت می دهم دغدغه ی اعضای شورای عالی تحقق آرمان های رهبری است و ما نیز همچون شما طلاب جوان انقلابی همان هیجان و شور را برای تحقق این آرمان ها داریم
⭕️دغدغه ی اول ما رفع مشکلات معیشتی از طلبه هاست و تلاشی که از سمت ما صورت می گیرد رایزنی بین مراجع و رهبری است و البته همه مراجع دغدغه معیشتی طلاب را دارند
⭕️رشد و ارتقاء علمی و معنوی طلاب جوان یک آرمان است و تحقیقاً #شورای_عالی_حوزه خود را خادم می داند و فرمایشات شما طلاب را روی چشم خود قرار می دهد
⭕️توجه کنید ما همگی عضو یک مجموعه هستیم مبادا کسانی بخواهند میان ما و شما شکافی ایجاد کنند!
♨️در واکنش به این اتفاقات کانال #مناهج در همان روز مطلبی به قلم رضا حسینی با عنوان جناب آیت الله خاتمی! کمیته های قبلی چه شد؟! منتشر می کند که یک سوال اصلی دارد
🔻
⭕️سوال اصلی از حضرت آیت الله خاتمی این است که رهبر معظم انقلاب به شورای عالی راجع به اصلاح حوزه بیش از پنجاه مورد دستور مستقیم دادهاند! از سال ۱۳۷۶ تابحال بیش از ۸ جلسه رسمی با این شورای محترم داشتهاند(از تعداد جلسات خصوصی خبری نیست). چه کمیته ای برای این دستورات مستقیم تشکیل شد؟ نتیجه این دستورات که مستقیما شورای عالی را خطاب قرار میداد چه شد؟
⭕️دستوراتی نظیر:
۱- کیفیت تحصیل بودجه برای حوزه
۲- اصلاح نظام آموزشی
۳- تغییر کتب درسی
۴- ترسیم وضع مطلوب حوزه
۵- پرداختن به علوم انسانی و....
شورای عالی چه اقدامات اساسی در این باره انجام داده است؟
‼️جای بسی تعجب است که: دستورات مستقیم رهبر اجرا نمیشود، و دستوری که ربط مستقیمی به شورای عالی ندارد، برایش کمیته تشکیل میشود. سید بزرگوار اگر امام انقلاب امیدش به ساختارهای کند و کم تحرک بود، مخاطب نامه را جوانان قرار نمیداد!
⭕️جوانان خودشان کمیتههای زیادی قبل از این بیانیه تشکیل داده بودند، اما شورای عالی در این ۲۰ سال چه اقداماتی برای دستورات امام جامعه انجام داده است؟!
💢همزمان با همه این اتفاقات اعضای شورای عالی خدمت مراجع می رسند و قضایا را همراه با تحلیل خود ارائه می کنند که باعث موضع گیری آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی در روز 15 اسفند می شود
♨️آیتالله العظمی مکارم شیرازی
✅در بعضی از جلسات، برخی از افراد کماطلاع یا بیاطلاع به #شورای_عالی_حوزه اهانت کردند؛ توجه داشته باشید شورای عالی حوزه منتخب مراجع و رهبری است؛ امام راحل فرمودند: کسانی که به مراجع اهانت کنند، از ولایت خدا خارج می شوند و داخل ولایت شیطان می شوند؛ کسانی که این سخنان را می گویند باید مراقب باشند
✅این روزها صحبتهای زیادی ازجوانگرایی است، معنای جوانگرایی را خیلیها نمیدانند؛ جوانگرایی به این معنا نیست که پست کلیدی را به جوان بیتجربه یا کمتجربه بدهیم؛ منظور این است که اول مدیریتهای کوچکتر را به جوانان داده تا تجربه پیدا کنند و در ادامه برای مدیریتهای بالاتر آماده شوند
✅ جوانان در منطق اسلام از اهمیت بالایی برخوردارند؛ اما نباید جوانگرایی را بد تفسیر کنیم
♨️ آیت الله العظمی نوری همدانی
✅شورایعالیحوزه را تأیید و حمایت میکنیم
✅شورای عالی حوزه متشکل از عده ای از فقهاست که بعد از عمری تدریس، فقاهت، تألیف و درس و بحث در سمت تصمیم گیری حوزه قرار دارند
✅این فقها همگام با انقلاب بودند و زحمات بسیاری برای حوزه و انقلاب کشیدند و امروز با اخلاص و تجربه برای مدیریت و سیاسگذاری در حوزههای علمیه گام برداشتهاند.
✅شورای عالی حوزه را از نظر اخلاص، سابقه و فقاهت و جنبه های مثبت تأیید و حمایت میکنیم، باید از زحمات اعضای این شورا تقدیر کنیم
♨️در ادامه واکنشهای شورای عالی امروز حجت الاسلام و المسلیمن غروی گفت:
⭕️ جامعه مدرسین و هم شورای عالی نسبت به مواضع رهبر معظم انقلاب حساس بوده و بی تفاوت نیستند.
https://eitaa.com/khabarehowzeh
🔴 اختصاصی شارح 🔴
🔴 چهل سال گذشت!! مافات مضی!!
♦️شورای عالی حوزه و چهل سالی که گذشت!
بعد از انقلاب 57 و مجاهدتهای پیرخمین و یاران باوفایش، کشور از چنگال رژیم سفاک و ضددین پهلوی خارج شد و در نتیجه حکومت اسلام مستقر و ولی فقیه حاکم شد.
♦️ در این برهه حوزه علمیه قم وارد یک مرحله حساس از حیات خود و از فرصتی استثنایی بهره مند شد که در طول تاریخ تاسیس حوزه، بلکه در طول تاریخ اسلام، بی بدیل بود.
♦️از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران نوعی حکومت دینی را تجربه میکرد و بالطبع اصل مترقی ولکن خاک خورده ولایت فقیه در طول دوران غیبت مهجور بود،حوزه علمیه به مرجع فکری و منبع نرم افزاریِ حاکمیت و کشور مبدل گشت.
♦️ از این رو وظایف خطیری مثل حفظ و گسترش تشیع و وحدت اسلام، تربیت مبلغ دینی، تولید نرم افزار برای حکومت داری، ارتقاء سطح دینداری جامعه و رساندن صدای شیعه به جهان، متوجه آن شد.
♦️از نظر مردم و افکار عمومی، حوزه مادر انقلاب و پشتوانه فکری-علمی انقلاب بوده و هست، از این رو ریلگذاری و سیاستگذاری حوزه باید منطبق با این انتظار و مأموریت میبود.
از این نکته نباید غافل شد که عملا شورای عالی حوزه، وظیفه سیاستگذاری حوزه های علمیه را عهده دار است، بنابراین ضروریست بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، این شورا درباره عملکرد و بهرهوری خود توضیح و روشنگری نماید تا افکار عمومی بتواند ارزیابی درستی از این عملکرد و درستی راه رفته شده، داشته باشد.
در بررسیهای میدانی، بعضی از عناصر اصلی حاکمیت، همانند رهبری یا مسئولین قوه قضائیه، این عملکردها را برآورنده خواسته ها حکومت نمی دانند، چه از نظر تولید نرم افزار برای اداره دینی جامعه در عرصه های مختلف، چه از نظر تربیت مجتهد و روحانیت آگاه و شجاع برای اداره ارگانهای حاکمیتی مثل قوه قضائیه.
حتی کار به جایی رسید که رهبری نسبت به انقلابی ماندن حوزه صریح تذکر داد.
♦️از دیگر نظر، طلاب و اساتید که دور رکن دیگر حوزه علمیه در کنار رکن مرجعیت به شمار می روند، از عملکرد شورای عالی اظهار نارضایتی می کنند، از اینرو میتوان نارضایتیهایی در عرصه های : هدایت تحصیلی، روش های آموزشی، مهارتهای فرهنگی و تبلیغی، معیشت و رفاه را برشمرد.
ناراضیان یکی از راهکارهای گره گشا را جوانسازی شورای عالی حوزه می دانند تا زمینه برای درک مقتضیات زمان، چابکی و شجاعت در تصمیم گیری ها مهیا شود.
♦️حضور مجتهدان جوان در این شوراء، می تواند به رشد و ارتقاء سطح آموزشی حوزه، درک نیازهای حاکمیت از حوزه، و در یک کلام «تحول مطلوب حوزه»، را میسر سازد.
♦️راهکاری دیگر این است که ارتباط شورای عالی حوزه با بدنه حوزه بیشتر شود و به درخواستها و نیازها پاسخ داده شود، یا اینکه اعضای شورای عالی با نظر اساتید وطلاب حوزه انتخاب شوند.
♦️تاییدات مراجع معظم تقلید از شورای عالی حوزه هم برای طلاب و هم برای این شورا بسیار مغتنم است اما کار وقتی تمام است که همه ی ارکان حوزه(مرجعیت ،اساتید، طلاب و فضلا) از این نهاد عالی احساس رضایت نمایند.
مهدی جعفری نیا
✅ eitaa.com/sharehnews
📌 مشروحی از دیدار اخیر پژوهشگران #حوزه تمدنی با #رهبر_انقلاب
حجت الاسلام #متولی امامی، مدیر مؤسسه مطالعات #تمدن_اسلامی و از پژوهشگران و صاحب نظران عرصه تمدن اسلامی روایتی صمیمانه از دیدار با رهبری را بازگو کرد.
🔅🔅🔅
📋✏ به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رهبر معظم انقلاب، یازدهم بهمن ماه سال جاری دیداری با محققان و پژوهشگران و اساتید فعال در #حوزه تمدنی داشتند که اخبار خاصی به جز یک یادداشت از حجت الاسلام #متولی امامی و روایتی مختصر از حجت الاسلام علی محمدی، پیرامون آن منتشر نشد.
🔹 حجت الاسلام سیدمحمد حسین #متولی امامی مدیر مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی و رییس مؤسسه فتوح اندیشه اصفهان، از اساتید حوزه و دانشگاه و صاحب نظران در عرصه تمدنی است که یکی از دو مهمان اصفهانی این دیدار نیز بوده است،
🔹 در این خصوص #خبرگزاری رسا در اصفهان گفتوگویی صمیمانه با حجت الاسلام متولی امامی در خصوص ابعاد مختلف این جلسه داشته است که مشروح آن در ادامه در اختیار شما قرار گرفته است:
🍁🍁🍁
@salmanraoofi
ادامه مطلب را دنبال فرمایید👇👇👇
📌 مشروحی از دیدار اخیر پژوهشگران #حوزه تمدنی با #رهبر_انقلاب
حجت الاسلام #متولی امامی، مدیر مؤسسه مطالعات #تمدن_اسلامی و از پژوهشگران و صاحب نظران عرصه تمدن اسلامی روایتی صمیمانه از دیدار با رهبری را بازگو کرد.
🔅🔅🔅
✳ خبری از بریز و بپاش در این دیدار نبود
🔹 در دیداری که یازدهم بهمن ماه با رهبر معظم انقلاب داشتیم، نکتههای بسیار ظریف و لطیفی به غیر از محتوای دیدار را شاهد بودیم، به امامت ایشان #نماز جماعت را اقامه کردیم و ایشان #نماز را با تمام مستحبات و با توجهی خاص به جا آوردند و دقایقی پس از #نماز نیز راز و نیازی با خدا داشتند. از نقاط مختلف کشور در جمع ما افرادي چون دكتر #پارسانيا، استاد #واسطي، استاد طاهرزاده، دكتر #بابايي، دكتر #ذوعلم، دكتر #الويري، دكتر #جهانبين و... بودند.
🔹 نکته جالب توجه اینکه شامی تهیه نشده بود و شاهد بریز و بپاش بیت المال هم نبودیم، پذیرایی مختصر و سادهای در حد چند مرتبه چای و یک شیرینی ساده صورت گرفت و حتی قندهایی که در قندان بود از حد معمول قندهایی که در بازار وجود دارد بسیار کوچکتر بود.
🔹 رهبري تك به تك ما را چشم در چشم با نگاه محبتآميزي مورد تفقد قرار دادند و فرمودند: «الآن ساعت شش و نيم است. من تا هشت خدمت شما هستم».
🔹 دكتر #الويري تعريفي از بينش تمدني ارائه كردند. استاد #طاهرزاده زاويه بحث را به زمينههاي افول تمدن غربي كشانيدند. استاد #واسطي بحث خوبي در موضوع #فقه #تمدنساز، با عنوان فقه فرآيندي ارائه كردند كه رهبري فرمودند: «اين فقه فرآيندي جالب بود!». دكتر بابايي سه مسأله اساسي #تمدن نوين اسلامي را تعيين نسبت ما و غرب، يأس امت اسلامي و سرعت تحولات دانست. دكتر لكزايي هم به تشكيلاتي شدن ارتباط پژوهشگران #حوزه تمدن و تشكيل ستاد پيگيري تمدن نوين اسلامي اصرار داشتند.
🔹 بنده در باب بحران تمدن ايران امروز، الگوي تصرف و چگونگي نظامسازي فقهي مطالبي عرض كردم. البته دوستان ديگري هم سخن گفتند كه تا حدود ساعت هفت و نيم به طول انجاميد.
✳ سجده شکر #رهبری به دلیل مباحث مطرح شده در این دیدار
🔹 مباحث مختلفی در این جلسه مطرح شد که موجب شادی #رهبر انقلاب گشت و ایشان فرمودند من باید پس از این جلسه سجده شکر به جا بیاورم و تأکید کردند که انتظار نداشتم در حوزه مباحث تمدنی تا این حد رشد علمی داشته باشیم.
🔹 مباحثی که #رهبر_انقلاب مطرح کردند چند نکته مهم داشت: نکته اول اینکه ایشان تأکید داشتند در مباحث ذهنی غرق نشوید و دقت داشته باشید تمدن یک امر عینی و عملی است، یک زمانی مسأله تهاجم فرهنگی مطرح شد اما بیشتر نگاه نظری به مسأله صورت گرفت، اگرچه ممکن است مسائل نظری لازم باشد اما باید برنامه عملی برای مباحث مختلف به ویژه مسأله تمدن و# تمدن سازی وجود داشته باشد. ایشان تأکید کردند که تمدن چیزی نیست که در کتابها مینویسید بلکه چیزی است که در کف میدان رقم خواهد خورد، در مباحث ذهنی غرق نشوید.
🔹 البته این نکته را هم باید مطرح کنم زمانی که بنده در محضر #رهبر انقلاب صحبت میکردم به این مسأله اشاره کردم که متأسفانه پژوهشگاهها مشغول مباحث نظری و تئوریک شدهاند و درگیر با دشمن فرضی هستند و #رهبر_انقلاب در جواب این موضوع فرمودند که این دیدگاه صحیح است اما بدون نظریه نمیتوان کاری از پیش برد، در حقیقت ایشان به تولید نظریه و نظریه پردازی در مراکز علمی و پژوهشی تأکید داشتند ولی معتقد هستند طرح عملی در میدان شکل خواهد گرفت.
🍁🍁🍁
@salmanraoofi
ادامه مطلب را دنبال فرمایید👇👇👇
📌 مشروحی از دیدار اخیر پژوهشگران #حوزه تمدنی با #رهبر_انقلاب
حجت الاسلام #متولی امامی، مدیر مؤسسه مطالعات #تمدن_اسلامی و از پژوهشگران و صاحب نظران عرصه تمدن اسلامی روایتی صمیمانه از دیدار با رهبری را بازگو کرد.
🔅🔅🔅
✳ تأکید امام #خامنهای به «امید» و زنده نگاه داشتن آن در جامعه
🔹 موضوع دیگری که #رهبر_انقلاب مطرح کردند و بسیار مهم بود، مسأله توجه به «امید» بود، ایشان تأکید داشتند که امید را باید زنده نگه داشت و اگر امید در جامعه از بین برود حرکت ما در مسیر #تمدن سازی کند خواهد شد و همگرایی اجتماعی برای دستیابی به #تمدن اسلامی ضعیف خواهد شد.
🔹 در ادامه تأکید #رهبر انقلاب بر مسأله امید و اهمیت امید در جامعه به گفتوگوی خود با یکی از علمای سوریه اشاره کردند و فرمودند: این عالم سوری به من گفت وقتی که پیرامون مسائل جبهه مقاومت آیه «إن معی ربی سیهدین» که آن آیه ای است که در #قرآن آمده و حضرت موسی این جمله را زمانی گفتند که به لب رود نیل رسیدند و فرعون در تعقیب ایشان و قومشان بودند و افرادی در قوم گفتند که بزودی فرعونیان ما را اسیر خواهند کرد. حضرت موسی گفت «کلا، إن معی ربی، سیهدین» آن عالم سوری گفت زمانی که این آیه را شما خواندی ما در سوریه دیدیم و دلمان گرم شد و مطمئن شدیم که پیروز خواهیم بود و در نهایت نیز به پیروزی رسیدیم. ایشان تأکید داشتند امید در دل مردم باید به این صورت باشد.
🔹 محور دیگری که #رهبر انقلاب در مباحث خود بر آن تأکید داشتند هم افزایی و قرار داشتن در کنار یکدیگر است، گروههای فعال در حوزه تمدنی باید در کنار یکدیگر باشند و فعالیت هم افزا داشته باشند، باید موج اجتماعی، علمی و #فرهنگی در #حوزه تمدنی ایجاد شود و باید گفتوگو در میان این گروهها همواره دائر باشد.
🔹 مسأله دیگری که ایشان مطرح کردند تبدیل کردن ادبیات مباحث #تمدنی به یک بحث فاخر علمی بود نه اینکه صرفا یک بحث سرسری و تئوری باشد که در حاشیه قرار داشته باشد، نکته دیگر این بود که ایشان تأکید داشتند #انقلاب اسلامی باید به عنوان یک پدیده تمدنی دیده شود نه یک پدیده سیاسی.
✳ #انقلاب اسلامی یک پدیده تمدنی است نه سیاسی
🔹 این نکته که امام #خامنهای فرمودند نکته بسیار دقیقی است، اگر انقلاب اسلامی را یک پدیده سیاسی ببینیم یعنی یکبار #انقلاب را باید با فلانی بسنجیم، یکبار با فلانی و بار دیگر با فلانی، این یعنی سطح #انقلاب اسلامی را پایین میآوریم و به دنبال آن انتظارات اجتماعی مردم از #انقلاب اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی نزول خواهد کرد، اما اگر #انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده تمدنی دیده شود نه تنها سطح انتظارات در سطح تمدنی خواهد بود بلکه زمان انتظارات ما از دستاوردهای #انقلاب اسلامی #تمدن ساز طولانی تر خواهد شد چرا که تمدن سازی نیازمند چند قرن زمان خواهد بود و در بازه زمانی طولانی مدت به نتیجه خواهد رسید.
🔹 زمانی بنده به کشورهای مختلف نظیر هند سفر داشتم و شاهد بودم علیرغم اینکه در این کشورها #انقلابی شکل گرفته اما هنوز اسامی معابر و میدانها و خیابانها همان اسامی است که پیش از انقلابشان و برخلاف مسیر #انقلاب آنها تعیین شده بوده، این نشان دهنده سیاسی بودن انقلاب آنها است در حالی که در #انقلاب اسلامی شاهد هستیم رویکرد مردم به کلی تغییر کرد و تغییرات عمدهای در حوزه فرهنگی و مذهبی پدید آمد.
🔹 نکته مهمی که #رهبری در باب مباحث اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی مطرح کردند این بود که ایشان فرمودند من گاهی به خیابانها میآیم و مردم را میبینیم، مغازهها را نگاه میکنم، متأسفانه میبینم از عبارتهایی نظیر کافیشاپ و هایپر مارکت استفاده شده در حالی که ما در فرهنگ خودمان عباراتی نظیر قهوه خانه و فروشگاه را داریم و این استفاده از عبارتهای انگلیسی به فرهنگ ما لطمه میزند. مراقبت از اصطلاحات و دیالوگهای #فرهنگی یکی از مصادیق مراقبت از #فرهنگ است.
✳ #جوانگرایی در این دیدار قابل توجه بود
🔹 مسأله جالب توجه در این نشست توجه #رهبر انقلاب به جوانان حاضر در جلسه بود، فرصت صحبت کردن و ارائه مطالب در این جلسه در اختیار جوانان قرار گرفت، افراد پیشکسوت و صاحب جایگاه که از بزرگواران هم هستند امکان صحبت پیدا نکردن اما #امام خامنهای فرصت را در اختیار ما قرار دادند تا صحبت کنیم و با دیدگاههای ما نسلهای #جوان #انقلاب آشناتر بشوند.
در پایان باید ابراز خرسندی کنم از اینکه #رهبر انقلاب همواره با پژوهشگران و صاحب نظران و افراد مؤثر در عرصههای مختلف علمی و فرهنگی دیدار دارند و این نشان دهنده توجه ویژه ایشان به مسائل علمی و فرهنگی است که برای جامعه علمی و پژوهشی کشور امید آفرین و مایه خوشحالی است.
🍁🍁🍁
@salmanraoofi
📌📌 عضو شورای عالی #انقلاب_فرهنگی گفت:
#انقلابیگری و ایجاد #ساختار جدید با افراد پیر محقق نمیشود.
🔅🔅🔅
📋✏ به گزارش خبرنگار حوزه تشکلهای دانشگاهی خبرگزاری #فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی حسن #رحیمپور #ازغدی عضو شورای عالی انقلاب #فرهنگی در نشست تخصصی « بیانیه گام دوم انقلاب» که با محوریت علم و پژوهش و به همت دبیرخانه گام دوم سازمان بسیج دانشجویی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد؛ گفت: آمریکاییها تصور خروج خود از ایران را نمیکردند چه برسد به اینکه این انقلاب به مرحله تمدنسازی برسد.
🔹 وی در ادامه افزود: #آمریکا متصور نمیشد که قدرت دو قطبی شرق و غرب از بین برود و سربرآوردن قطب سوم بهنام #انقلاب_اسلامی را پیشبینی نمیکرد. پس از فروپاشی شوروی نیز دو قطبی شرق و غرب از بین رفت و دو قطبی تمدن اسلامی و غرب شکل گرفت.
🍁🍁🍁
@salmanraoofi
ادامه گفتار👇👇👇
📌 عضو شورای عالی #انقلاب_فرهنگی گفت:
#انقلابیگری و ایجاد #ساختار جدید با افراد پیر محقق نمیشود.
🔅🔅🔅
🔹 عضو شورای عالی #انقلاب #فرهنگی در تشریح بخش اول بیانیه گام دوم #انقلاب که بر موضوع بدیع بودن انقلاب اسلامی اشاره دارد، بیان کرد: نظام غرب آمادگی چنین تحول عظیمی را در ایران نداشت چرا که تمام برنامهریزی خود را بر روی تضعیف #روحانیت و اسلام در ایران متمرکز کرده بود. برای تشریح ابعاد این برنامه میبایست به دوران قاجار و مشروطیت بپردازیم.
🔹 #رحیمپورازغدی افزود: در دوران مشروطه با شعارهای #اسلامی و فتوای علمای نجف، نهضت آغاز شد اما با برنامهریزی که به کمک لژهای فراماسونری، فرقههای بابیت و بهائیت و سایر روشنفکران غربزده انجام شد، نهضت مشروطه به انحراف کشیده شد. در دوران مشروطه تمام جریانها علیه دین و #روحانیت اقدام کردند و درنهایت با وجود آنکه قانون اساسی مشروطه شرط تأیید علمای دین را برای تصویب قوانین ذکر کرده بود، عملاً #اسلام و #روحانیت کنار رانده شدند.
🔹 وی خاطرنشان کرد: در این شرایط، رضاخان با سر دادن شعارهای دینی و تظاهر به اعمال اسلامی اما با حمایت و برنامه انگلیس بر سر کار آمد. پس از به قدرت رسیدن پهلوی در ایران، رویکرد دینستیزانه رضاخان آشکار شد. رژیم پهلوی اولین حکومت در تاریخ ایران بود که با کمک کودتا بر سر کار آمد. این رژیم ریشه داخلی نداشت و بهعنوان اولین #حکومت دستنشانده خارجی محسوب میشود.
🔹 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: پس از به قدرت رسیدن، رضاخان تمام تلاش خود را برای سکولار کردن حکومت آغاز کرد. سلطنت سکولار برای اولین بار در ایران ایجاد شد. پیش از آن، شاهان قاجار شعارهای دینی میدادند و علناً در مقابل جریان مذهبی واکنش منفی نشان نمیدادند. حتی پیش از اسلام نیز همه حکومتهای ایران خود را دینی میدانستند. هرچند تمام این حکومتها فقط تظاهر به دینداری میکردند و در حقیقت حکومتی سکولار بودند.
🔹#رحیمپور اظهار کرد: کسانی که شعار #ایران باستان میدهند، توجه نمیکنند که در دوران پهلوی حتی به دنبال تغییر الفبای فارسی بودند و تغییرات این رژیم منحصر به تغییر پوشش و #فرهنگ ایرانی #اسلامی نبود. در این دوران بازسازی و تأسیس حوزه علمیه توسط آیتالله #حائری با اولویت ساماندهی هویت دینی انجام شد. ایشان با تقیه سیاسی به مسائل سیاسی وارد نشدند تا بتوان پایههای حوزه علمیه را تقویت کرد.
🔹 وی تأکید کرد: اینکه #رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره میکنند پدیده انقلاب اسلامی حرکتی بود که سابقه و انتظار این حرکت در جهان وجود نداشت، بهدلیل این است که تشکیلات #فراماسونری و تمام ابزارهای غرب همانند فرقههای انحرافی تلاش خود را برای فروپاشی اساس #دین متمرکز کرده بودند اما انقلاب اسلامی این برنامهها را برهم زد.
🔹 #ازغدی تصریح کرد: تشکیلات #فراماسونری اکنون نیز در فرانسه قدرت حاکم را دارد و تنها در ایران از #انقلاب اسلامی شکست خورد. این تشکیلات و ابزارهای دیگر غرب هنوز هم تأثیرگذار هستند و #بیداری اسلامی را منحرف کردهاند. در بسیاری از کشورها با کودتا و جنگ داخلی حرکتهای اسلامی را به شکست رساندند و بهنوعی میتوان گفت #انقلابهای دیگر در خان اول متوقف شدند اما #انقلاب اسلامی به خان هفتم خود یعنی مرحله #تمدنسازی رسیده است.
🔹 عضو شورای عالی #انقلاب #فرهنگی تصریح کرد: بعد از سر کار آمدن پهلوی، چندین خطر ایجاد شد که انگلیس و آمریکا تصور میکردند روحانیت نمیتواند از این چالشها عبور کند، چه برسد به اینکه به مرحله انقلاب و تمدنسازی برسند. اولین چالش مربوط به جریان حکومت بود که تمام تلاش خود را برای مقابله با دین و روحانیت انجام میداد.
👇 وی افزود: چالش دوم جریان کمونیستها در ایران بود. این جریان تأثیر زیادی بر دانشگاههای ایران گذاشته بود و در برههای از تاریخ شاهد آن هستیم که جریان #سکولار #حکومت ایران و کمونیستها به اتحادی برای مقابله با دین رسیدند. اکنون نیز تأثیرات افراد غربزده یا چپگرا در #دانشگاههای ایران باقی است.
🔹 وی با اشاره به مبحث #جوانگرایی در حکومت اذعان کرد: وظیفه #جوانان در #جوانگرایی حکومت این است که باید صلاحیتهای خود را نشان دهند. عدهای در کشور به جوانان اعتماد ندارند و در توجیه بیاعتمادی خود، بیتجربه بودن جوانان و احتمال انحراف آنان را مطرح میکنند که باید در مقابل این توجیه، جوانان فعالیتهای خود را ثابت کرده و نشان دهند که یک نسل در حوزه و دانشگاههای #انقلاب اسلامی تربیت شدهاند و ارزشهای #انقلاب به آنها منتقل شده است.
🍁🍁🍁
@salmanraoofi
ادامه گفتار👇👇👇
📌 عضو شورای عالی #انقلاب_فرهنگی گفت:
#انقلابیگری و ایجاد #ساختار جدید با افراد پیر محقق نمیشود.
🔅🔅🔅
✳ این عضو شورای عالی #انقلاب #فرهنگی اعلام کرد: #انقلابیگری و ساختارشکنی با افراد پیر محقق نمیشود. در تاریخ #اسلام هم انتخاب حاکم جوانی برای مکه پس از فتح این شهر و سپردن فرماندهی بزرگترین سپاه #اسلام به جوان ۲۰ ساله نمونهای از #جوانگرایی است.
🔹 وی با اشاره به عملی نشدن بعضی از سیاستهای کلان کشور گفت: در کشور بین نظر و عمل فاصله وجود دارد. ایران بهترین سیاستهای کلان مانند #قانون اساسی را دارد اما در مرحله تبدیل ایدئولوژی به استراتژی و استراتژی به تاکتیک مشکل داریم. برای رفع این مشکل نیز ابتدا باید اهداف کوچک انتخاب کرده، زمان رسیدن به اهداف مشخص شده و افراد مسئول و نهاد #نظارت را تعیین کنیم.
🔹 #رحیمپور ازغدی تصریح کرد: وقتی در مرحله عمل قرار بگیریم بعضی از مشکلات حل میشوند. اکنون نیز در رشتههایی برتری داریم که در عمل به مشکل برخوردیم. مانند مشکلاتی که در زمان #دفاع مقدس پیش آمد و باعث شد صنایع مربوط به قدرت دفاعی کشور خودکفا شوند. حلقه وصل نظر به عمل باید شناسایی شده و مشکلات این بخش رفع شوند.
🍁🍁🍁
@salmanraoofi
هدایت شده از تحلیل خبر حوزه
♨️♨️♨️نمونه ای از مدارک مستقل حوزوی که کانال #آنتی_تز_انقلاب منتشر کرده
⭕️اجازه ترویج👌
⛔️ #رهبر_معظم_انقلاب
بارها با مسئولان حوزه هم مطرح کرده ام اما گویا انجام دادن آن (مدرک مستقل نه معادل دانشگاهی) برایشان سخت است!
@khabarehowzeh