نجش شیخ انصاری.docx
39.2K
متن بحث نجش از ۳ بزرگی که بین آنها مقایسه فقهی شد
مکاسب محرمه از شیخ انصاری،
استاد آیت الله خرازی
و مکتب تاریخی تحلیلی
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
اصول ۹.m4a
4.6M
🔆دوره خلاصه ۵ ساله علم اصول
🔆طرح نظرات اعلام قم و نجف
🔆مختصر و مفید بدون ایجاز و اطناب مخل
⏰زمان۱۱.۲۰ تا اذان
🕌مکان حوزه علمیه کرمانیها جنب حرم مطهر
🏷مدرس ۱۰۱
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
اصول ۱۰.m4a
16.19M
🔆دوره خلاصه ۵ ساله علم اصول
🔆طرح نظرات اعلام قم و نجف
🔆مختصر و مفید بدون ایجاز و اطناب مخل
⏰زمان۱۱.۲۰ تا اذان
🕌مکان حوزه علمیه کرمانیها جنب حرم مطهر
🏷مدرس ۱۰۱
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
اصول ۱۱.m4a
10.83M
🔆دوره خلاصه ۵ ساله علم اصول
🔆طرح نظرات اعلام قم و نجف
🔆مختصر و مفید بدون ایجاز و اطناب مخل
⏰زمان۱۱.۲۰ تا اذان
🕌مکان حوزه علمیه کرمانیها جنب حرم مطهر
🏷مدرس ۱۰۱
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
اصول ۱۲.m4a
14.88M
🔆دوره خلاصه ۵ ساله علم اصول
🔆طرح نظرات اعلام قم و نجف
🔆مختصر و مفید بدون ایجاز و اطناب مخل
⏰زمان۱۱.۲۰ تا اذان
🕌مکان حوزه علمیه کرمانیها جنب حرم مطهر
🏷مدرس ۱۰۱
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
اصول ۱۳.m4a
14.38M
🔆دوره خلاصه ۵ ساله علم اصول
🔆طرح نظرات اعلام قم و نجف
🔆مختصر و مفید بدون ایجاز و اطناب مخل
⏰زمان۱۱.۲۰ تا اذان
🕌مکان حوزه علمیه کرمانیها جنب حرم مطهر
🏷مدرس ۱۰۱
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
اصول ۱۴.m4a
12.38M
🔆دوره خلاصه ۵ ساله علم اصول
🔆طرح نظرات اعلام قم و نجف
🔆مختصر و مفید بدون ایجاز و اطناب مخل
⏰زمان۱۱.۲۰ تا اذان
🕌مکان حوزه علمیه کرمانیها جنب حرم مطهر
🏷مدرس ۱۰۱
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
هدایت شده از ریحانه
🔰زینب کبری(س)، قله خردمندی و تدبیر
رهبرانقلاب: زینب کبریٰ (سلام الله علیها) توانست به همهی تاریخ و همهی جهان نشان بدهد ظرفیّت روحی و عقلی عظیمِ جنس زن را. یک نکته اینکه زن میتواند اقیانوس عظیمی باشد از صبر و تحمّل؛ دوّم اینکه زن میتواند قلّهی بلندی باشد از خردمندی و تدبیر.
🗓 ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
🌱 @khamenei_Reyhaneh
باسمه تعالی
امسال حسب درخواست دوستان بحث مکتب شناسی شیخ انصاری ره
این ۵ شنبه جلسه هشتم
ساعت ۱۱.۱۵ در مدرسه کرمانیها جنب حرم مطهر
👈مدرس ۱۰۱
برگزار خواهد شد
🔆اجتهاد روشمند
@salmanraoufi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔔 اجتماع بزرگ میثاق با ولایت حوزویان در مدرسه فیضیه برگزار میشود
◻️ اجتماع بزرگ حوزویان و مردم ولایتمدار قم با هدف تجدید میثاق با مقام عظمای ولایت و محکوم کردن توطئههای استکبار و دشمنان جهانی اسلام در روز سه شنبه ۱۴۰۱/۹/۱۵ ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار میگردد.
◻️این اجتماع از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نهادهای حوزوی در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار میشود.
@HawzahNews
سلمان رئوفی
🔔 اجتماع بزرگ میثاق با ولایت حوزویان در مدرسه فیضیه برگزار میشود ◻️ اجتماع بزرگ حوزویان و مردم ولا
باسمه تعالی
الحمدلله مطالبات اساتید از بزرگان اثر دارد
البته گوش دادن به این مطالبات به نفع خود حضرات است. ان شاءالله که تحرکات بهتر و بیشتری را از مراکز حوزوی و بزرگان حوزه شاهد باشیم.
درخواست حقیر از آیت الله اعرافی
https://eitaa.com/salmanraoufi/9344
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
هدایت شده از تعلیقات
📌 دروس خارج و انقطاع از مسئله اجتماعی (نگاهی به ظرفیت مغفول دروس خارج و سکوت ممتد در حوادث مهم)
🔻 طبق هر روز، صبح سر #درس_خارج استاد بزرگوارمان حاضر بودم، امسال توفیق درک درس خارج سه استاد شاخص را دارم. دروس خارج مطرح بین 70 تا 300 نفر طلبه شرکتکننده دارند.
🔻 برخی دروس خارج عمومی است اما برخی دروس بیشتر مجمع الفضلا است و طلاب متوسط یا مبتدی کمتر در آنها شرکت میکنند. چنین درسی با محوریت نخبگان و فضلای جوان حوزه، یعنی یک #ظرفیت_نخبگانی ویژه و قابل توجه.
🔻 اما طبق معمول در همه سه ماه گذشته اساتید معظم مباحث علمی خودشان با محوریت #کفایه و شرح عروة را ادامه میدهند. هیچ سخنی درباره #مسائل_جاری مملکت مطرح نیست. داشتم فکر میکردم آیا این دروس با این همه #ظرفیت، نمیتوانند یک روز در هفته یا یک روز در ماه را به بررسی، گفتگو، #تحلیل و #چارهجویی پیرامون مسائل مهم #کشور اختصاص دهند؟
🔻 استاد با همان روش فنی، تحلیلی و با بهره از قوه استنباطی زاویهی نگاهی را مطرح کند، طلبهها بحث و اشکال کنند، در نهايت خروجی علمی یا عملی از آن بیرون بیاید! آیا نمیشود؟
❌ بحث بر سر نفی مسیر موجود نیست، بیشک باید روال آموزشی دروس خارج بر همین منوال باشد تا مجتهدینی تربیت شوند، بحث بر سر فعالسازی دیگر ظرفیتهای این دروس است. بحث بر این است که آیا اساتيد ما خود را مخاطب مسائل جامعه میدانند؟
🔻 الان نسبت درس خارج با مسائل جاری جامعه یا #انقطاع است یا اتصال با چندین واسطهی بعیده. گاهی در روند آموزشی چارهای هم نیست ولی نمیتوان بین آموزش و نیاز اجتماعی جمع کرد؟ این ظرفیت عظیم از طلاب با پراکندگی به مقیاس همه استانهای کشور، هم تنوع در اخبار منطقهای دارند، هم تنوع در امکان #کنش_اجتماعی، هم انگیزه برای یک #اقدام_عینی.
📍بهنظر میرسد میتوان به کارکردها و ظرفیتهای جدیدی از اجتماعات علمی حوزوی اندیشید. درس خارج، #درس_چارهجویی برای حل #مسائل_جامعه اسلامی بوده است، هر فرع فقهی یک نیاز را پاسخ میدهد اما نیازهای امروز هم در دروس خارج جایگاهی دارند؟ امروز نیاز به فعالسازی این جنبه داریم!
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔹 پینوشت:
طبیعتاً مقصود این نیست که هر بزرگواری در هر زمینهای حتی خارج از حوزه تخصص خود نظر دهد، مسئله اصلی #نظام_حساسیت بزرگان است. اینکه اساتید معظم باید ناظر به نیازهای جاری و اساسی جامعه اسلامی توأمان دارای واکنش باشند.
#درس_خارج
#درس_چارهجویی
#چارهاندیشی
#وضعیت_فکری_جدیدی
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401
🆔 @taalighat