مراسم عزاداری وسوگواری اقا اباعبدالله الحسین ع ویاران باوفایش عصر روز تاسوعا درمحوطه پایگاه بسیج سلمان فارسی با شرکت عاشقان ولایت شهر سجزی انجام شد.
🔹تبیین جهاد کبیر در نهضت امام حسین (ع) از نگاه حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی
🔸ماه محرم، ماه بازخوانی نهضت سید الشهدا(ع) است. هر سال مسلمان، شعیان، آزادگان جهان، در ماه محرم یک بار دیگر نهضت امام حسین (ع) را مورد بررسی قرار می دهند. حقایق ماه محرم و داستان کربلا تبیین می شود و با سخنرانی، با شعر، با روضه، با گریه، با مداحی، عزاداری به سبک های مختلف، حادثه و حماسه سید الشهدا(ع) زنده نگه داشته می شود و از دل همه این تلاش ها، درس ها و عبرت ها گرفته می شود. ما در این دقایق می خواهیم مراحل نهضت سید الشهدا(ع) را بررسی کنیم، هدف نهضت را عرض کنیم، نتیجه نهضت سید الشهدا(ع) را مطرح کنیم و درس ها و عبرت هایی که برای امروز ما، زندگی ما، زندگی فردی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی ما مورد نیاز است بگیریم.
🔸نهضت سید الشهدا و حماسه امام حسین(ع) هفت مرحله دارد. مرحله اول یا گام اول از نهضت امام حسین(ع) موضوع عدم اطاعت از ظالمان، مستکبران و طاغوت عصر بوده است. یعنی حرکت اول این نهضت از عدم اطاعت از یزید شروع می شود. بارها شنیدیم زمانی که معاویه از دنیا رفت، یزید به خلافت رسید و دستور بیعت گرفتن از امام حسین(ع) را صادر کرد و فرماندار مدینه با کمک دیگران مانند مروان بن حکم آمدند که دستور و فرمان یزید (لعنت الله علیه) را پیاده کنند. گام اول شروع شد، گام اول عدم اطاعت بود. سید الشهدا(ع) زیر بار حکومت و حاکمیت چنین طاغوتی نرفت، بیعت نکرد، اطاعت نکرد، تبعیت نکرد و تسلیم نشد. خود این تسلیم نشدن، خود این اطاعت نکردن، خود این تبیعت نکردن، از ظالم، از طاغوت، از کافر، از مستکبر، قرآن مجید اسم این عدم اطاعت را "جهاد کبیر" می گذارد. یعنی در حقیقت نهضت سید الشهدا(ع) با جهاد کبیر شروع شد. که در آیه 52 سوره فرقان می فرماید: " فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا " یعنی جهاد و نهضت امام حسین(ع) با عدم اطاعت از یزید، از ظالم شروع شد. این مرحله اول نهضت امام حسین(ع) بود.
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
#ثامن
🔴 کربلا - شب #عاشورا ء - تصاویر شهید سلیمانی و شهید المهندس در حرم
#ما_ملت_امام_حسینیم
*🌿معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست؟*
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم، و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند.
اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
⚡- آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر نیز به کار میرود؟
مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟!
⚡- آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
⚡- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسلهی اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛
به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول، ثانی ، ثالث ، رابع ... و یا اولاً ، ثانیاً ، ثالثاً ، رابعاً و...
چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمرهی اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند، یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد،
مثل تاسوعا ، عاشورا ، ثامونا ، سابوعا ...
اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند، لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعدهی شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
*🌷عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)*
عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است.
*خداوند متعال میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹)*
با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید.
عشیر یعنی همدم و رفیق؛ *«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ» (حج/۱۳)*
چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت، یعنی *روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.*
*🌷تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت*
با خارج شدن عاشورا از سلسلهی اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. اتسع به فتح الف یعنی گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید.
اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند: *روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.*
این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد *و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...*
برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن..
السلام علیک یا ولی الله:
🏴نظر ۱۸ تن از مراجع معظم و بزرگ تقلید شیعه، در خصوص قمه و تیغ زدن و آسیب رساندن به بدن در ایام عزاداری حسینی👇
✅ حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه):
عمل نشود.در شرائط و اوضاع کنونى از قمه زدن خوددارى شود.
✅ امام خامنه ای(حفظه الله):
قمه زنى علاوه بر اینکه از نظر عرفى، از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمی شود و سابقه اى در عصر ائمه «علیهم السلام» و زمانهاى بعد از آن ندارد و تأییدى هم به شکل خاص یا عام از معصوم «علیه السلام» در مورد آن نرسیده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب مى شود.بنابراین در هیچ حالتى جایز نیست.
✅ مرجع شهید، علامه شیخ فضل الله نوری(رضوان الله):
قمه و تیغ زدن فاقد سند صحیحه و مصداق بدعت و وهن دین است.بدعت گذاری و وهن دین را سبب شدن از گناهان بزرگ است.
✅ مرحوم آقا سید محسن امین(رضوان الله):
قمه زنى و اعمالى دیگر از این قبیل در مراسم عزادارى حسینى به حکم عقل و شرع حرام است.
✅ مرحوم آقا شیخ محمد فاضل لنکرانی(رضوان الله):
مسئله ی قمه زنی نه تنها موجب گرایش به اسلام و تشیع نمی شود بلکه به علت نداشتن هیچ گونه توجیه قابل فهم برای مخالفان ثمره ای جز نتیجه ی سوء نخواهد داشت. لذا لازم است علاقه مندان به امام حسین (ع) از این گونه اعمال خودداری کنند.
✅ مرحوم آقا سید محسن حکیم(رضوان الله)، فرزند ایشان شهید سید محمد باقر حکیم(ره) نقل نمودهاند که پدر بزرگوارشان دائماً میفرموند:
«انّ قضیة التطبیر هی غصة فی حلقومنا»؛ «مسئله قمه زنی، غصّه و اندوهی در گلوی ماست.»
✅ شهید آقا سید محمد باقر صدر(رضوان الله):
آنچه که امروز با نام قمه زنی و جاری ساختن خون بر بدن انجام میشود از افعال عوام مردم و جاهلین آنها است و هیچ یک از علماء اقدام به این کار نکرده اند بلکه آنها دائماً از اینکار منع نموده و آن را حرام می دانسته اند.
✅ مرحوم آقا شیخ محمد تقی بهجت(رضوان الله):
حکمش به عنوان اوّلى عدم ضرر رساندن به خود یا دیگرى است.
✅ آقا سید علی سیستانی(حفظه الله):
باید از کارهایی که عزاداری را خدشه دار می کند اجتناب شود.
✅ آقا شیخ حسین نوری همدانی(حفظه الله):
هر عملی که موجب وهن مذهب و اختلاف بین امت اسلامی میگردد حرام است.
✅ آقا شیخ ناصر مکارم شیرازی(حفظه الله):
بطور کلی، آسیب رساندن به بدن و آنچه سبب وهن مذهب باشد جایز نیست، خواه از طریق قمه زنی باشد یا زنجیرهای تیغ دار.
✅ آقا سید محمد علی علوی گرگانی(حفظه الله):
چون موجب وهن تشیع است جایز نیست.
✅ آقا سید محمود هاشمی شاهرودی(حفظه الله):
در کیفیت برگزاری مراسم و شیوههای آن بایستی شرایطی را مد نظر قرار داد، آن که موجب وهن دین و مکتب تشیع و یا جامعه اسلامی و یا نظام مقدس جمهوری اسلامی نباشد؛ زیرا که وهن هر یک از آنها از اعظم محرمات و کبائر است و تشخیص این امر از اختیارات ولیامر مسلمین است؛ بدان معنی که اگر در شرائط خاصی ولی امر مسلمین چنین تشخیص بدهد که شیوه به خصوص بر خلاف مصلحت جامعه اسلامی و یا موجب وهن و ضربه زدن به دین و یا نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بر اساس آن از برگزاری آن منع نماید، تبعیت از ایشان بر همگان واجب است و در این رابطه آحاد مکلفین نمیتوانند از نظر شخصی خود تبعیت کنند.
✅ آقا شیخ جعفر سبحانی(حفظه الله):
قمه زنى در زمان حاضر جایز نیست.
✅ آقا شیخ حسین مظاهری(حفظه الله):
حرام است؛ علاوه بر این، در این زمان وهن برای تشّیع است و همچنین هرچه نظیر قمهزنی است، مانند زنجیر تیغدار. ضمن آنکه مراعات قوانین هر مملکتی، مخصوصاً قوانین جمهوری اسلامی، واجب است.
✅ آقا شیخ عبدالله جوادی آملی(حفظه الله):
چیزی که در شرایط کنونی، مایه وهن اسلام است، مانند قمه زدن و ...، جایز نیست.
✅ آقا سید کاظم حائری(حفظه الله):
خرافاتی مانند قمه زنی، موجب بدنامی اسلام و تشیع است.
✅ آقا سید محمد حسینی زنجانی(حفظه الله):
قمه زنی اینکه از مصادیق عزاداری باشد محل اشکال است و اگر سبب سوء استفاده دشمنان تشیع و موجب وهن مذهب گردد جایز نیست.
#پیام_عاشورایی
#مراجع_معظم_تقلید
📷 yon.ir/9tlL
🏴عاشورای ۸۸؛ اوج هتاکی فتنهگران/ لکه ننگی که عاشورائیان هرگز فراموش نخواهند کرد
▪️در حالی که میلیون ها عزادار ایرانی در عاشورای حسینی (۷/۱۰/۱۳۸۸) مشغول عزاداری بودند، تعدادی از پیادهنظام خیابانی جریان فتنه قبل از ظهر عاشورا با برگزاری تجمعهای غیرقانونی در برخی خیابانهای تهران که هیچ شباهتی با عزاداری اباعبدالله الحسین نداشت، به طرح شعارهای ضد انقلابی و ساختار شکنانه و تخریب اموال عمومی پرداختند.
▪️آشوبگران که با پشتیبانی و دعوت رسمی اصحاب داخلی فتنه از جمله موسوی، خاتمی و کروبی در اغتشاشات حضور پیدا کرده بودند در عاشورای ۸۸ با سر دادن سوت، کف، هلهله و شعارهای بسیار اهانت آمیز و حمله به نمادهای عاشورایی عمق بی اعتقادی خود به ارزشهای اسلامی به نمایش گذاشتند.
▪️یکی از سخیفترین و هتاکانهترین اقدامات فتنهگران در این روز تعرض و سنگ پرانی به عزاداران حسینی بود که در حال اقامه نمازظهر عاشورا بودند.
▪️اوج سقوط سران فتنه و آشکار شدن چهره واقعی آنجا برای مردم انقلابی ایران آنجا بود که میرحسین موسوی در اقدامی نانجیبانه عاملان بیحرمتیهای روز عاشورا را مردان خداجو نامید و به حمایت از آنها پرداخت!
▪️گرچه فتنهگران کوشیدند که از عزاداری های محرم نیز به مثابه ابزاری برای پیشبردن مقاصد سیاه سیاسی خود استفاده کنند کما اینکه پیش از این با رای مردم در انتخابات، عکس امام (ره)، روز قدس، روز دانشجو هم اینچنین کرده بودند، اما در این کار ناکام ماندند.
▪️پس از ماه ها فتنه پیچیده که حتی خواص را هم درگیر خود کرده بود،خباثت فتنه گران در عاشورای ۸۸ و آشکار شدن ماهیت ضد دینی-ایرانی آنها، غیرت حسینی(ع) را در رگهای مردم به جوشش انداخت و طومار ۸ ماهه فتنه گری با حماسه مردمی ۹ دی به پایان رسید.
▪️نکته اینجاست، پس مانده های فتنه ۸۸ که همکاری آنها با دشمنان ملت ایران در ائتلاف غربی-عربی برهمگان آشکار شده، می خواهند با گذشت زمان چهره کریه و پلید فتنهگران را بزک کنند و با پررویی در مقام مدعی هم برآیند(!) اما عاشورای حسینی(ع) و حافظه تاریخی ملت ایران از وقایع تلخ و ناگوار سال ۸۸ که با خیانت این افراد به وقع پیوست، هیچگاه به آنها این اجازه را نخواهد داد عرض اندامی کنند و باید بپذیرند همچون یزیدها و ابن زیادها و ابن سعدها به زباله دان تاریخ پرتاب شده اند
◾️ کشمکش بهر پیروهن نکنید
◾️ سر غارت بزن بزن نکنید
◾️ نیزه را داخل دهن نکنید
◾️ جسم اورا اگر کفن نکنید
◾️ آه و نفرین میکنم همه را
◾️ میکشانم علی و فاطمه را
◾️ نیزه را از روی پرش بردار
◾️ چکمه ات را ز پیکرش بردار
◾️ خنجرت را ز حنجرش بردار
◾️ لعنتی دست از سرش بردار
◾️ تشنه هست و رمق ندارد او
◾️ سر او را عقب نکش از مو
◾️ شمر بس کن تو قتلگاه نرو
◾️ بی وضو سمت و سوی شاه نرو
◾️ دخترش میکند نگاه نرو
◾️ روی این جسم پاره راه نرو
◾️ این که افتاده نور عین من است
◾️ خواهرش هستم و حسین من است
✅ حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه ابها در عربستان سعودی
🔻خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از اصابت ترکشهای ناشی از انفجار یک پهپاد به فرودگاه ابها خبر داده است.
سعودیها مدعی هستند این ترکشها بر اثر هدف قرار دادن پهپاد انفجاری انصارالله یمن توسط پدافند هوایی عربستان به فرودگاه مذکور اصابت کرده است.
🔺خبرگزاری عربستان سعودی میگوید در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده است. انصارالله یمن هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده است.
🔷عربستان سعودی نیز به جزئیات بیشتری از حمله انصارالله اشاره نکرده است.
🔻ائتلاف سعودی علیه یمن نیز با انتشار بیانیه از رهگیری و منهدم کردن یک پهپاد یمنی در آسمان ابها خبر داده است.
رسانه های سعودی همچنین از منهدم کردن یک قایق متعلق به انصارالله یمن در جنوب دریای سرخ خبر دادهاند.
🔺براساس گزارش شبکه الجزیره، سعودیها مدعی هستند که این قایق از بندر الحدیده و توسط نیروهای انصارالله ارسال شده است.
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
#ثامن
✅ ما ملت امام حسینیم
🔶یادداشت: شهید سلیمانی جمله پرمغزی دارند که به اندازه دهها کتاب انگیزشی که در بازار کتاب یافت میشود، اثرگذار است؛ «فرصتی که در بحرانها وجود دارد، در خود فرصتها نیست». همین جمله امسال سرمنشأ فعالیت هیئتهای عزاداری سراسر کشور در ایام کرونایی قرار گرفت و فرصتهای بهیادماندنی از دهه اول محرم به وجود آورد.
🔷گزارههای خبری: 1- اگرچه تصاویر و یاد حاج قاسم در فضای هیئتهای عزاداری امسال حکمفرما بود؛ بااینحال، هیئتها و مردم عزادار ایران با رعایت موارد بهداشتی، فعالیتهای خیریه متعددی در کمکهای مؤمنانه انجام دادند که کمسابقه بود. 2- چهارپایه خوانی و حضور بیغلوغش مداحان اهلبیت در مقابل منازل خانوادههای شهدا، محلههای محروم، بیمارستانها، خیابانها و ورزشگاهها نمود دیگری از جلوههای تحولی ماه محرم امسال بود که توانست مداحان و سخنرانهای مطرح کشوری را با شیوههای جدیدی از تبلیغ آشنا کند و فرصتهای جدیدی خلق نماید. 3- بهرهمندی درست از فضای مجازی و رسانههای تصویری، توانست جامعه را با این فرصت آشنا کند که میتوان با تولید محتوای درست در این فضا، این تهدید را نیز به فرصت تبدیل کرد.
🔴 نکته پایانی: حضور مداحان مطرح کشوری در مناطق محروم و در جمع کودکان عاشق اباعبداللهالحسین نهتنها بهترین پاسخ عملی و علمی به خبرسازیهای رسانههای بیگانه در مورد مسائل مالی هیئتها و مداحان بود، بلکه این تحول را ایجاد کرد که یک مداح به جای مداحی سالانه در یک محله و با یک جمع محدود، این فرصت را برای سایر مردم هم ایجاد تا از منبر و روضههای خوب بهرهمند شوند. در این دهه محرم ملت ما بهواقع به جهانیان نشان دادند که ملت امام حسین علیهالسلام هستند و در یک بحران هزارها فرصت برای تحول معنوی در هیئتها و مراسمهای عزاداری اباعبداللهالحسین(ع) که سالها به یک شکل برگزار میشد، ایجاد کرد. انشاءالله این مراسمها تا پایان اربعین و صفر مراحل تکامل خود را سریعتر و بهتر خواهد پیمود.
❇️ (نویسنده: فرهاد مهدوی)
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
#ثامن
✅تحریف موضوع، اینبار در روستای ابوالفضل!
🔴یادداشت: درگیری روز چهارشنبه در روستای ابوالفضل اهواز منجر به مجروح شدن تعدادی از اهالی روستا با گلولههای ساچمهای پلاستیکی شد تا خوراک خبری رسانههای معاند برای حمله به بنیاد مستضعفان فراهم شود.
🔷نکات تحلیلی: 1- مخابره این حادثه یکی از مصادیق تحریف به شمار میرود، چراکه این اتفاق ارتباطی با بنیاد مستضعفان نداشته و به اجرای رأی کمیسیون ماده 100 شهرداری، بهمنظور رفع تصرف غیرقانونی زمینخواران توسط نیروی انتظامی مربوط میشده است که برخی رسانهها آن را به تلاش بنیاد مستضعفان برای تصاحب زمینهای روستاییان تغییر دادند. 2- به گفته فرماندار اهواز، روستایی به نام «ابوالفضل» در تقسیمات کشوری اهواز وجود ندارد. آنچه به روستای ابوالفضل نامیده میشود، یک سکونتگاه غیررسمی است که از سال ۲۰۰۵ شکل گرفته و مالکیت و اسناد این اراضی متعلق به بنیاد مستضعفان است. 3- در سالهای اخیر زمینخواران به صورت شبانه زمینهای زیادی را تصرف کردهاند و تاکنون چندین بار شهرداری برای رفع تصرفات به این روستا رفته و زمینهای مذکور را آزاد کرده است که البته با هیچگونه اعتراضی از سوی اهالی مواجه نشده است. 4- در کنار برخی تصرفات غیرقانونی در این منطقه، حدود 60 الی 70 خانوار نیز زندگی میکنند که وضعیت اقتصادی ضعیفی دارند. تعدادی از زمینخواران با قصد پوشش دادن به اقدمات غیرقانونی خود از طریق تحریک این قشر مستضعف و دادن اطلاعات غلط به آنها، باعث شدهاند که آنان با پرتاب سنگ و شیشه به سمت مأموران نیروی انتظامی، مانع از اقدام قانونی آنان شوند. در این درگیری تعدادی از مردم مجروح میشوند. سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی برای دلجویی از مردم مستضعف این منطقه صورت گرفت و بررسی علل و عوامل اصلی این حادثه نیز در دست بررسی است.
🔶نکته راهبردی: بیقانونی زیبنده جمهوری اسلامی ایران در هیچ سطح و موضوعی نیست. اجرای قانون باید اولویت اول نهادهای اجرایی در همه دستگاهها باشد و روستای ابوالفضل نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهیقین رسالت بنیاد مستضعفان که حمایت از اقشار ضعیف جامعه است، حمایت از اهالی واقعی این روستا را نیز وظیفه خود میداند و با در نظر گرفتن ملاحظات شهرداری و فرمانداری اهواز و با رعایت قانون، اقدامات لازم را انجام خواهد داد ولیکن رسانههای داخلی نباید بوق رسانهای دشمن شده و اجازه دهند عدهای زمینخوار با جریحهدار نمودن افکار عمومی، خواسته اصلی اهالی واقعی را تحریف نموده و از آب گلآلود ماهی بگیرند!
❇️(نویسنده: علی کارگر)
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
#ثامن
📸 فاجعهی اسپایکر، یکی از هولناکترین فاجعهی قرن است...
آن کلیپی که تعدادی از جوانان را در کنار رودخانه سلاخی میکنند و به دجله میاندازن یادتونه؟
▪سال ۲۰۱۴ داعش وارد دانشگاه هوایی تکریت عراق شد و بیش از ۱۷۰۰ جوان شیعه عراقی را به شهادت رساند و به دجله انداخت، طوری که رودخانهی دجله به رنگ قرمز درآمده بود!
امنییت مان را مدیون مدافعان حرم و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم ، شادی روحشان صلوات
قرارگاه فرهنگی سلمان
🔴 کربلا درس معامله با خدا بود نه تعامل با دشمن
🔷 این روزها سخنانی مبنی بر مذاکره امام حسین(عليه السلام) با عمر بنسعد در کربلا مطرح میشود و این سوال نیز به دنبال آن میآید که چگونه است که امام حسین با دشمنان خود مذاکره کردند اما اکنون با مذاکره با آمریکا مخالفت میشود؟
آیا کربلا و عاشورای امام حسین درس تعامل و مذاکره نیست ؟
🔶 نقلکنندگان این تحریف معتقدند که امام حسین(عليه السلام) در شب عاشورا با عمر بنسعد ساعتها مذاکره کرد، تا نتیجه رویارویی آنان به جنگ ختم نشود!
هرچند اکثریت جامعه نسبت به این تحریفات هوشیار هستند و آگاهی مردم نسبت به فلسفه قیام سیدالشهدا(عليه السلام) مانع از این شده است تا این تحریفات به عمق باورهای عاشورایی مردم رسوخ کند با این حال بایستی نسبت به این تحریفات و شبیهسازیها آگاه بود.
🔴 آنچه در تاریخ آمده است این بود که عمر بنسعد یک روز پس از امام حسین(عليه السلام) به کربلا رسید و وقتی مستقر شد، امام(عليه السلام) پیکی به سوی او فرستاد که امشب بین دو لشکر دیداری داشته باشیم.
اما آیا این دیدار درس تعامل و مذاکره بود؟
♦️امام حسین(عليه السلام) با عمر سعد به مذاکره ننشست بلکه تنها خیرخواهانه او را دعوت نمود، چون عمر سعد، فرزند یکی از مجاهدان و نیروهای انقلابی بود، امام حسین(عليه السلام) دوست نداشت وی مسیر شقاوت و جهنم ابدی، را در پیش بگیرد. اما با وجود این، عمر سعد، بهانههای مختلفی برای عدم همراهی امام حسین(عليه السلام) ذکر کرد و وقتی امام مشاهده کردند که عمر سعد دعوت را نمیپذیرد به او فرمودند:
"برو که به گندم ری، جز اندکی نیز نخواهی رسید"
💠 معناي مذاکره
باید دانست که مذاکره یعنی اینکه طرفین بر سر منافعی اختلاف دارند و صحبت میکنند که هرکدام از منافعی دست بکشند تا به نتیجه برسند.
1️⃣ مساله اولی که در مذاکره مطرح است، مذاکره، یعنی بده بستان،
اما در صحنه کربلا، چنین معاملهای صورت نگرفت. در غیر این صورت، فرزند خردسال امام(عليه السلام)، با لبان تشنه، به شهادت نمیرسید.
2️⃣ مسئله دومی که در مذاکره مطرح است؛ "ادبیات مذاکره"، است،
وقتی عمر سعد، نصیحت امام حسین(عليه السلام) را قبول نمیکند؛ امام او را نفرین میکنند و میفرمایند:
از خدا میخواهم تو در خانهات و جلو چشم زن و بچهات، سر از تنت جدا شود.