🔻طبق خبرهای رسیده، دو جاسوس جنجالی و مهم در ایران یعنی «مراد موشه طاهباز» جاسوس محیط زیستی که در پوشش پروژههای محیط زیستی اقدام به جاسوسی میکرده به همراه «سیامک نمازی» که در قالب پروژههای استارت آپی، شرکتهای مشاورهای و شبکهسازی در ایران به دنبال جاسوسی و جمعآوری اطلاعات از ایران بوده است به زودی با آمریکا تبادل و مورد معامله قرار خواهند گرفت.
🔺در این تبادل که مورد اصرار طرف آمریکایی و شخص ترامپ است، قرار است ٣ ایرانی که در تایلند به جرم عملیات علیه رژیم صهیونیستی در بازداشت قرار دارند، آزاد شوند و علاوه بر آن ۷ میلیارد دلار از اموال ایران توسط آمریکا در این معامله استرداد شود.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
✅ یادداشت/
🌀موضوع: موضع مقامات ایرانی درباره ورود راکتهای جنگ قره باغ به ایران
🔻مقامات کشورمان به دلیل حُسن همجواری و روابط مهم و مورد توجه با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان بارها هر دو کشور را به خویشتن داری دعوت کردهاند. در این رابطه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در یکی از آخرین واکنشهای خود به مناقشه قره باغ در توئیتر خود نوشت: «منازعه ناگورنو قرهباغ را به دقت دنبال میکنیم و با همه طرفها در تماسیم. طرفهای درگیر باید قانون جنگ را رعایت کرده و از هدف قرار دادن غیرنظامیان اجتناب کنند. خواستار آتشبس فوری، احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و گفتوگوهای سیاسی زماندار هستیم.»
🔸در این میان امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان نیز در واکنش به تحولات منطقه قره باغ و ورود راکتها و پرتابههای حاصل از این درگیری به خاک کشورمان گفت: امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای نیروهای مسلح مقتدر و شجاع کشورمان یک موضوع اصلی، حیاتی و بسیار مهم است. در این حادثه گاهی بهخطا گلولههایی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران اصابت کرد که تذکرات لازم و جدی به هر دو کشور داده شد.
🔺وی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران مناقشات را در منطقه بهدقت رصد و دنبال میکند. جان شهروندان و امنیت خاک مقدس ایران اسلامی یک موضوع مهم و حیاتی است و به هیچ وجه قابل قبول نیست که بهعلت کمدقتی و بیتوجهی گلولهای به خاک کشورمان اصابت کند. چنانچه این موارد و این بیدقتیها توسط کشورهای طرف مناقشه ادامه پیدا کند قطعاً تمهیدات بیشتری اتخاذ خواهد شد.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
✅ یادداشت/
🌀موضوع: تلاش جریان تبشیری برای دامن زدن به آتش جنگ منطقهای
🔻برخی کارشناسان معتقدند جریان مسیحیتصهیونیستی هم با شعلهور شدن آتش جنگ میان ارمنستان و جمهوریآذربایجان بر سر مناقشه قدیمی منطقه قرهباغ - مطابق با منش همیشگیاش - فرصت را غنیمت شمرده و میکوشد با پروپاگاندای رسانهای، بر آتش این جنگ بدمد و آن را به کشورهای همسایه، بهویژه جمهوریاسلامی ایران توسعه دهد.
🔸تریبون رسانهِای جریان مزبور با انتشار گزارشها و تحلیلهایی هدفمند، جهتدار و گاهی دروغبنیان از مواضع جمهوریاسلامی ایران در قبال این درگیری، میکوشد بر روابط ایران با کشورهای همسایه خود، بهخصوص ارمنستان، آذربایجان و ترکیه، اثر گذاشته، بهاصطلاح موجبات دوبههمزنی و از همگسیختگی تعاملات پایدار و باسابقه ایران و کشورهای مزبور را فراهم آورد.
🔹یکی از بازرترین کارشکنیهای جریان مسیحیتصهیونیستی، اتهام واهی مواضع «دوگانه ایران» (فرصتگرایانه) و «ارسال مهمات و ادوات جنگی به ارمنستان از خاک ایران» است که مورد دوم با صراحت از سوی مسئولان کشور، رد شد؛ ضمن آنکه مواضع و اقدامات جمهوریاسلامی در مسیر میانجیگری و آتشبس میان دو دولت متخاصم -طی روزهای اخیر- کاملاً محرز میباشد.
🔺با تمام این اوصاف، جریان مسیحیتصهیونیستی با وقوف بر اهمیت استحکام روابط پایدار و دوستانه میان کشور ایران و سایر کشورهای منطقه، مترصد کم ترین فرصتها برای سوءاستفاده و کارشکنی در جهت تحقق مهمترین هدف صهیونیسممسیحی، یعنی شکستن اتحاد جهان اسلام و نفوذ خزنده در دل جوامع اسلامی، بهویژه منطقه استراتژیک «غرب آسیا» است و اکنون، مناقشه قرهباغ (با یک سمت مسیحی و یک سمت مسلمان)، مناسبترین فرصت برای آغاز توطئههای تبشیریهاست. تبلیغات رسانهای، در کنار طرحهای عملیاتی خزنده، جزء جداییناپذیر پروتکلهای مسیحیتصیهونیستی در مسیر پیشبرد طرح جهانی خود برای نابودی اسلام و تسلط مسیحیتاوانجیلکی بر جهان است که از رهگذر نفوذ در حوزههای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اعتقادی، سعی در تحقق آن دارد.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
این الطالب بدم المقتول بکربلاء:
🔴 در تاریخ ثبت کنید!
قوه قضائیه در زمان رئیسی؛
نه تنها گردن کلفتان سیاسی مثل حسین فریدون؛
نه تنها گردن کلفتان اقتصادی مثل عباس ایروانی؛
نه تنها گردن کلفتان مسئول مثل اکبر طبری؛
و....
بلکه فراریانی مثل حیدر آبادی پور را هم پای میز محاکمه کشاند.
رییسی بین نظام و فساد دیوار کشید...
👤 علیرضا گرائی
1⃣ محسن هاشمی (فرزند کسی که خودش مظهر اشرافیت میباشد) بهیکباره پرچمدار #عدالت میشود و با انتقاد از تجمل گرایی مسئولین، بابت به دوش کشیدن بار #مقاومت از سوی مردم ابراز گلایه میکند!
2⃣ درحالیکه دغدغهی اصلی مردم مشکلات اقتصادیشان میباشد، جناب روحانی (که قرار بود آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کند تا مردم به یارانهشان هم نیاز نداشته باشند) سعی میکند با اعلام خبر رفع #تحریم_تسلیحاتی کشورمان برای برجام (که قرار بود مثلا تمام تحریمها را بالمرّه لغو نماید) دستاورد سازی کند!
3⃣ لاشخورهای سیاسی فرصت را غنیمت میشمارند و با سوء استفاده از ذوق زدگی جناب روحانی، دوقطبی معیشت_تسلیحات را راه میاندازند!
4⃣ روزنامههای اصلاح طلب صحبتهای جناب روحانی را تیتر میکنند و دوقطبی جنگ و #صلح به راه میاندازند!
✅ از قرار معلوم جماعتی که اینروزها در بیدستاوردی محض به سر میبرند، بدشان نمیآید با #جنگ_هراسی و انداختن تمام مشکلات بر گردن تحریمها، هم از خودشان بابت ناکارآمدیها و بیعرضگیهایشان رفع مسئولیت کنند و هم زمینه را برای یک وادادگی دیگر از طریق فشار افکار عمومی فراهم آورند!
#جریان_تحریف
#مهدی_قاسم_زاده
مرد صلح یا سایه جنگ؟!
۱- وقتی سایه جنگ بالای سر کشور نبود، یک آقایی مدعی شد؛ آمده تا سایه جنگ را دور کند. بعد هم با این توجیه که می خواهد آن سایه موهوم را دور کند، کلی امتیاز به دشمن داد.
۲- چند سال سپری شد و وعده ها وارونه از آب در آمد. حالا همین آقا برای توجیه سوء مدیریت خود می گوید: کشور قبل از من، در شرایط "تحریم اقتصادی" بود، اما اکنون در وضعیت "جنگ اقتصادی" است. با شنیدن این سخن، فکر می کنید او عبرت آموخته و می خواهد مهیای مقاومت شود. اما متاسفانه خوش بینی شما واقعیت ندارد.
۳- او اصطلاحا بازی خود را کرده و ظاهرا نوبت پرسشگری مردم و کارشناسان است: چرا به اسم صلح، موجب افزایش تهدیدها شدید؟ چه معامله ای کردید و چه پالس اشتباهی فرستادید که دشمن، به دشمنی بیشتر تشجیع شد؟!
۴- او منتظر پرسش مردم نمی ماند. اصلا خود را مسئول و پاسخگو نمی داند. در اوج بی تدبیری، ژست عقلانیت می گیرد و با مصادره به مطلوب تاریخ (حذف خیانت خواص) می گوید: "امام حسن(ع)، امام صلح بود... اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم و به موقع باید صلح کنیم".
۵- شما بگویید. رصد گران اطلاعاتی دشمن، باید چه برداشتی از این ساختار ذهنی پریشان، بکنند؟ او آماده جنگیدن است، یا نجنگیده، آماده تسلیم شدن است؟ دشمن با شنیدن این سخنان، به چه نتیجه ای می رسد؛ این که برآورد خودش درباره ناکامی فشارها درست است و باید تغییر مسیر دهد؟ یا این که فشار موثر بوده و باید ادامه پیدا کند؟! آیا دامنه خسارات این پالس غلط، قابل محاسبه است؟
۶- خوش بین و سهل اندیش اگر باشیم، باید بگوییم این صغرا کبرا کردن های پر غلط، از سر تصلب ذهن و عجز در عبرت آموزی است. اما یک احتمال هم هست که نفوذی های چنبره زده در اطراف وی، اجازه آزاد اندیشی و درک صلاح از فساد، و خدمت از خیانت را نمی دهند.
۷- صاحبان چنین روحیاتی، خودشان "سایه جنگ" هستند. اشعث بن قیس سردسته سازش طلبانی بود که جنگ پیروز صفین را به صلح تحمیلی و شکست کشاند. امیر مؤمنان (ع) پس از جنگ، او را در زمره کسانی معرفی کرد که شمشیر دشمن را به سوی قوم شان می کشانند.
۸- ابوموسی اشعری حین مذاکرات حکمیت در جنگ صفین، نامهای به محضر امیر مؤمنان (ع) فرستاد. امام در پاسخ، هشدار داد؛ «أِنّ الشَّقی مَن حُرِمَ نَفعَ ما اوتی مِن العَقلَ و التَّجرِبهًْ. همانا بدبخت کسی است که از سود عقل و تجربه داده شده به او، محروم بماند». (نامه ۷۸ نهج البلاغه)
#محمد_ایمانی
🔴برخی به دنبال درس از تاریخ نیستند به دنبال تکرار تاریخ اند
🔹یکی از خصوصیات لیبرالیسم ایرانی این است که وقتی میخواهد به تاریخ اسلام مراجعه کند، رجوعش برای درس گرفتن نیست، برای درس دادن است!
🔹این جریان نمیخواهد از تکرار فجایعی که خون به دل ائمه اطهار(س) کرد، جلوگیری کند و خود متذکر شده و به اصحاب تذکر دهد که چه کنیم تا علی(ع) خانهنشین نشود و حسن(ع) بییاور نماند و حسین(ع) شهید نشود. بلکه دقیقا میخواهد همان فاجعه گذشته را بار دیگر در حال رقم بزند و نقشی که برای خود تعریف میکند، نقش طلحه بن عبیداللهها و ابوموسی اشعریها و عبیدالله ابن عباسها و اشعث ابن قیسها و شبث بن ربعیها و سعد ابن ابیوقاصها و عبداللهابن عمرهاست.
🔹شاید نتوانیم این جماعت را تغییر دهیم، اما حتما میتوانیم به مردم بگوئیم مبادا گمان کنید اینها به راه سلمان و ابوذر و محمد ابن ابیبکر و مالک اشترند، اینان اخلاف اشعریها و اشعثها هستند. اینها همان جماعتی هستند که علی(ع) را خانهنشین کردند و معاویه را بر تخت نشاندند و حسین(ع) را در صحرای کربلا تنها گذاشتند.
#سید_یاسر_جبرائیلی
✍️ «منحرف»، «منافق»، «فتنه گر» و «نفسانی»، توصیفات قرآن و روایات، از #روحانی نمایانی که قرآن، روایات و سیره اهل بیت(ع) را تحریف می کنند!
🔰خداوند متعال در آیه ای از قرآن کریم، کسانی که به تفسیر به رأی آیات قرآن می پردازند را منحرفانی می داند که به دنبال فتنه انگیزی در جامعه هستند:
🔸«فَأَمَّا الَّذِينَ فِی قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْوِيلِه؛ اما آنها كه در قلبهایشان انحراف است، از متشابهات قرآن پیروی می نمایند، زیرا به دنبال فتنه انگيزى اند (تا مردم را گمراه سازند) و تفسير (نادرستى) براى آن مى طلبند.» (آل عمران: 7)
این آیه شریفه، به یکی از روش های منافقان و بیماردلان فکری و سیاسی برای تغییر بینش مردم به نفع خود اشاره دارد و آن، «استناد به متشابهات قرآن کریم» است.
🔰البته این مسئله اختصاصی به «قرآن کریم» و «متشابهات» آن ندارد، بلکه بیماردلان و منافقان، برای فتنه انگیزی و گمراه نمودن مردم، به تفسیر به رأی متشابهات از هر متن و امر مقدس دیگری (همچون روایات اهل بیت(ع) و سیره آن بزرگواران) نیز می پردازند. آنان در واقع، آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) را به آنچه که «دلخواه نفس شان» است، «ارجاع» می دهند.
🔰امام امیرالمؤمنین(ع)، در توصیف این فریبکاران بیماردل می فرمایند:
🔸«وَ آخَرُ قَدْ تَسَمَّى عَالِماً وَ لَيْسَ بِهِ فَاقْتَبَسَ جَهَائِلَ مِنْ جُهَّالٍ وَخ أَضَالِيلَ مِنْ ضُلَّالٍ وَ نَصَبَ لِلنَّاسِ أَشْرَاكاً مِنْ حَبَائِلِ غُرُورٍ وَ قَوْلِ زُورٍ قَدْ حَمَلَ الْكِتَابَ عَلَى آرَائِهِ وَ عَطَفَ الْحَقَّ عَلَى أَهْوَائِهِ؛ ديگرى، کسی است که خويش را عالم خوانده، در صورتى كه عالم نيست. او يك سلسله از نادانى ها را از جمعى نادان، اقتباس كرده و مطالبى گمراه كننده، از گمراهانى آموخته است و دامهايى از طنابهاى فريب و گفتههاى باطل، بر سر راه مردم نصب كرده است (تا نا آگاهان را به دام افكند)؛ قرآن را بر اميال و خواستههاى خود تطبيق داده و حق را مطابق هوسهاى خويش تفسير كرده است.» (نهج البلاغه؛ خطبه 87)
به نظر می رسد یکی از معانی و مصادیق این توصیف امیرالمؤمنین(ع) از «منافقان» نیز همین مسئله باشد که می فرمایند:
🔸«يَقُولُونَ فَيُشَبِّهُونَ وَ يَصِفُونَ فَيُمَوِّهُونَ؛ سخن می گویند ولی سخن باطل خود را شبیه حق جلوه می دهند و توصیف می کنند، ولی با توصیف زیبای خود از باطل، دیگران را فریب می دهند.» (نهج البلاغه؛ خطبه 194)
🔰همه این موارد نشان می دهد فردی که برای اثبات عقیده باطل و نفسانی خود و یا عملکرد غلط خود، بصورت گزینشی، غیراصولی و غیرقاعده مند به بیانات برحق قرآن کریم و اهل بیت(ع) و یا سیره آن بزرگواران استناد می کند، یکی از شاخصه های اصلی نفاق و بیماردلی را داراست.
#بصائر
✍️ «منحرف»، «منافق»، «فتنه گر» و «نفسانی»، توصیفات قرآن و روایات، از #روحانی نمایانی که قرآن، روایات و سیره اهل بیت(ع) را تحریف می کنند!
🔰خداوند متعال در آیه ای از قرآن کریم، کسانی که به تفسیر به رأی آیات قرآن می پردازند را منحرفانی می داند که به دنبال فتنه انگیزی در جامعه هستند:
🔸«فَأَمَّا الَّذِينَ فِی قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْوِيلِه؛ اما آنها كه در قلبهایشان انحراف است، از متشابهات قرآن پیروی می نمایند، زیرا به دنبال فتنه انگيزى اند (تا مردم را گمراه سازند) و تفسير (نادرستى) براى آن مى طلبند.» (آل عمران: 7)
این آیه شریفه، به یکی از روش های منافقان و بیماردلان فکری و سیاسی برای تغییر بینش مردم به نفع خود اشاره دارد و آن، «استناد به متشابهات قرآن کریم» است.
🔰البته این مسئله اختصاصی به «قرآن کریم» و «متشابهات» آن ندارد، بلکه بیماردلان و منافقان، برای فتنه انگیزی و گمراه نمودن مردم، به تفسیر به رأی متشابهات از هر متن و امر مقدس دیگری (همچون روایات اهل بیت(ع) و سیره آن بزرگواران) نیز می پردازند. آنان در واقع، آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) را به آنچه که «دلخواه نفس شان» است، «ارجاع» می دهند.
🔰امام امیرالمؤمنین(ع)، در توصیف این فریبکاران بیماردل می فرمایند:
🔸«وَ آخَرُ قَدْ تَسَمَّى عَالِماً وَ لَيْسَ بِهِ فَاقْتَبَسَ جَهَائِلَ مِنْ جُهَّالٍ وَخ أَضَالِيلَ مِنْ ضُلَّالٍ وَ نَصَبَ لِلنَّاسِ أَشْرَاكاً مِنْ حَبَائِلِ غُرُورٍ وَ قَوْلِ زُورٍ قَدْ حَمَلَ الْكِتَابَ عَلَى آرَائِهِ وَ عَطَفَ الْحَقَّ عَلَى أَهْوَائِهِ؛ ديگرى، کسی است که خويش را عالم خوانده، در صورتى كه عالم نيست. او يك سلسله از نادانى ها را از جمعى نادان، اقتباس كرده و مطالبى گمراه كننده، از گمراهانى آموخته است و دامهايى از طنابهاى فريب و گفتههاى باطل، بر سر راه مردم نصب كرده است (تا نا آگاهان را به دام افكند)؛ قرآن را بر اميال و خواستههاى خود تطبيق داده و حق را مطابق هوسهاى خويش تفسير كرده است.» (نهج البلاغه؛ خطبه 87)
به نظر می رسد یکی از معانی و مصادیق این توصیف امیرالمؤمنین(ع) از «منافقان» نیز همین مسئله باشد که می فرمایند:
🔸«يَقُولُونَ فَيُشَبِّهُونَ وَ يَصِفُونَ فَيُمَوِّهُونَ؛ سخن می گویند ولی سخن باطل خود را شبیه حق جلوه می دهند و توصیف می کنند، ولی با توصیف زیبای خود از باطل، دیگران را فریب می دهند.» (نهج البلاغه؛ خطبه 194)
🔰همه این موارد نشان می دهد فردی که برای اثبات عقیده باطل و نفسانی خود و یا عملکرد غلط خود، بصورت گزینشی، غیراصولی و غیرقاعده مند به بیانات برحق قرآن کریم و اهل بیت(ع) و یا سیره آن بزرگواران استناد می کند، یکی از شاخصه های اصلی نفاق و بیماردلی را داراست.
#بصائر