3759683_AUD.m4a
5.31M
🤲 #دعای_عهد ۵.
از حضرت امام صادق علیهالسلام:
هركس چهل صباح این عهد را بخواند از یاوران قائم ما باشد؛
و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد او را از گور بیرون آورند و در خدمت آن حضرت باشد؛
و حق تعالی به هركلمه از حسنه او را كرامت فرماید و هزار گناه از او محو كند.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#تقویم_امروز
امروز؛ یکشنبه
☀️ ۵ شهریور ۱۴۰۲
☪ ۱۰ صفر ۱۴۴۵
✝ ۲۷ اوت ۲۰۲۳
منسوب به زوج مظلوم اما مقتدر بهشتی #امام_علی و #صدیقه_مطهزه علیهماالسلام
ذکر امروز؛ یکصد مرتبه
یَا ذَا الجَلَالِ وَ الاِکرَامِ
📆 روزشمار:
🏴 ۳ روز تا شهادت شهیدان رجایی و باهنر بدست منافقین کوردل ۱۳۶۰ هش
🏴 ۱۰ روز تا اربعین حسینی و راهپیمایی باشکوه اربعین
🏴 ۱۸ روز تا شهادت پیامبر اعظم و سبط اکبر صلواتالله علیهما
🏴 ۲۰ روز تا شهادت ثامن الحجج علیبنموسی الرضا علیهماالسلام
🇮🇷 ۲۶ روز تا سالگرد حمله ارتش بعث صدام به ایران اسلامی (۱۳۵۹ ش) - آغاز هفته دفاع مقدس
🏴 ۲۸ روز تا شهادت امام حسن عسکری علیهالسلام
•┈┈••✾•🌸مناسبتهای امروز🌸•✾••┈┈•
📆 مناسبتهای شمسی
📆 مناسبتهای قمری
🔹قرآن بر نیزه کردنِ شامیان در صفین با نیرنگ عمرو بن عاص/ تهدید به قتل امام علی (ع) در صفین توسط فریبخوردگانِ نیرنگ عمرو بن عاص/ فراخواندن مالک اشتر از نبرد توسط امام علی (ع) بهخاطر ایجاد فتنه و به اصرار نیروهای فریبخورده در صفین (٣٧ق)
📆 مناسبتهای میلادی
🖊 بیشتر بدانیم؛
👈 #جنگ_صفین/جولانگاه نفوذیان یهودی
https://eitaa.com/salonemotalee/7745
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
KayhanNews759797104121485453100302.pdf
11.28M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
تمام صفحات
#روزنامه_کیهان
امروز یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#نماهنگ
الگوی تمامنشدنی
💐 آنچه رهبر انقلاب در دیدار اخیر فرماندهان سپاه درباره الگوهای تمامنشدنی برای جوانان گفتند
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#نماهنگ
#از_تبیین_تا_قیام
طریق الحسین(ع)
اشاره رهبر انقلاب به تاریخچه بازگشایی مسیر زیارت اربعین و ادامه راه آن توسط مدافعان حرم
شهید حاج قاسم در دوران دفاع مقدس:
انشاءالله به زودی زود بتوانیم به آن آرزوی شهدایمان و آن وعدهای که به خانوادههای گرانقدر شهدایمان دادیم -که باز کردن راه کربلاست و گشودن در حرم امام حسین علیهالسلام است- تحقق ببخشیم...
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#گزیده_بیانات
قلّه پاسداری
جایگاه تقوا و مراقبت از خود
در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب ۲.
🔶🔸تزکیه مقصد اعلی حکومت اسلامی
مقصد اعلی حکومت اسلامی تزکیه انسانها و رسیدن افراد و جامعه به مراحل بالای تقواست.
«همه چیز مقدمهی تزکیه و طهارت آدمی است. عدالت در جامعه و نیز حکومت اسلامی در میان اجتماعات بشری هم با اینکه هدف بزرگی محسوب میشود ولی خود آن یک مقدمه برای تعالی و رشد انسان است که در تزکیهی آدمی نهفته است.
«قد افلح من تزکّی. و ذکراسم ربّه فصلّی»
آن کسی که تزکیه بکند، فلاح و رستگاری را به دست آورده است.»
۱۳۷۰/۸/۱
🔶🔸هویت حقیقی جامعه
هویت جامعه نیز به تزکیه وابسته است.
ظهور بیرونی تزکیه در روابط اجتماعی و فضای عمومی در رشد فضائل و کرامات اخلاقی جامعه جلوه میکند.
«سازهی اصلی برای یک اجتماع، شاکلهی اخلاقی آن جامعه است و همه چیز بر محور آن شکل میگیرد. ...
اخلاقهای رفتاری افراد جامعه؛ مثل انضباط اجتماعی، وجدان کاری، نظم و برنامهریزی، ادب اجتماعی، توجه به خانواده، رعایت حق دیگران - اینکه دیگران حقی دارند و باید حق آنها رعایت شود، یکی از خلقیات و فضایل بسیار مهم است.»
۱۳۸۳/۹/۱۱
🔶🔸اهمیت تزکیه و درونیسازی فضائل
اهمیت تزکیه و درونیسازی فضائل اخلاقی برای مسئولین دو چندان است.
خواص جامعه و نخبگان علمی، سیاسی و فرهنگی که تلاشی برای زدودن موانع درونی خود نمیکنند چگونه میخواهند موانع بیرونی و مشکلات را برطرف کنند؟
نتایج غفلت از مراقبت از خود، در لحظات سرنوشتساز زندگی فردی و اجتماعی نمایان میشود و خسارات جبران ناپذیری را پدید میآورد.
«در جنگ اُحد، آنهایی که پایشان لغزید و صحنهی پیروزی را تبدیل به شکست کردند و آن خسارت بزرگ را به جبههی حق وارد کردند، اِنَّمَا استَزَلَّهُمُ الشَّیطانُ بِبَعضِ ما کَسَبوا،
مشکل مالِ قبل بود؛ رفتارشان با خودشان رفتار خوبی نبوده، اثرش در جبهه، در آن منطقهی حسّاس، در آن پیچ حسّاس ظاهر میشود.»
۱۴۰۲/۵/۲۶
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#شخصیتهای_ضدیهود
#سلمان_فارسی
از بردگی یهود تا سلمان محمدی
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14294
◀️ قسمت سوم
🔶🔸در کنار پیامبر
🔹بنابر نقل منابع، سلمان پیش از جنگ بدر (در سال اول هجرت) اسلام آورد؛
اما چون تا پیش از جنگ خندق (در سال پنجم هجرت) بَرده بود در جنگهاى بدر و احد حضور نداشت (← ابنسعد، ج۴، ص۸۰، ج۷، ص۳۱۸؛ احمد بن حنبل، ج۵، ص۴۴۴؛ طبرى، ج۲، ص۵۶۶؛ قس خطیب بغدادى، ج۱، ص۵۱۸، که اسلامآوردن و آزادى سلمان را زمانى پیش از جنگ خندق و بعد از جنگ احد دانسته است).
🔹سلمان نخستین فرد ایرانى است که اسلام آورد (← ابنسعد، ج۴، ص۸۲، ج۷، ص۳۱۸؛ ابونعیم اصفهانى، ۱۳۸۷، ج۱، ص۱۸۵، که بنابر روایتى از پیامبر از او با عنوان سابق فارس / الفرس یاد کردهاند؛ قس ابونعیم اصفهانى، ۱۹۳۱ـ۱۹۳۴، ج۱، ص۷۶، که از زنى اصفهانى یاد میکند که بنابر ادعا پیش از سلمان مسلمان شده و سلمان را به دیدار با پیامبر اسلام راهنمایى کرده بود).
سلمان پس از اسلامآوردن در زمره یکى از نزدیکترین اصحاب پیامبر (ص) درآمد و از آن پس در غزوات همراه پیامبر شرکت جست (ابنسعد، ج۴، ص۸۰، ج۷، ص۳۱۸؛ احمد بن حنبل، همانجا).
🔹در جریان پیوند برادری (مؤاخات) میان مهاجرین و انصار در سال اول هجرت، پیامبر میان سلمان و ابودَرداء عُوَیمر که از جهت حکمت و خردورزى با یکدیگر مناسبت داشتند (دربارهی ابودرداء و این ویژگى وى← ابونعیم اصفهانى، ۱۳۸۷، ج۱، ص۲۰۸ـ۲۲۷؛ نیز ← صنعانى، ج۴، ص۲۷۹، که بنابر روایت او، پیامبر سلمان را داناتر از ابودرداء معرفى میکند) عقد اُخوّت بست (ابنهشام، ج۲، ص۱۵۲؛ ابنسعد، ج۴، ص۸۴؛ طبرانى، ج۶، ص۲۱۸؛ قس ابنسعد، همانجا، که بنابر روایتى دیگر عقد اخوّت را میان سلمان و حُذَیفة بن یمان گزارش میکند؛ خطیب بغدادى، همانجا، که مطابق آن سلمان اندکى پیش از جنگ خندق در سال پنجم اسلام آورد).
🔹مهمترین واقعه در زندگانى سلمان فارسی پس از اسلامآوردنش که موجب شهرت خاص وى شده است، واقعه جنگ احزاب (خندق) در سال پنجم است.
در این جنگ، سلمان به پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله پیشنهاد کرد که به شیوهی ایرانیان، بههنگام نبرد خندقى گرداگرد شهر مدینه حفر کند و بدینگونه مانع تجاوز مشرکان به شهر شود.
پیشنهاد سلمان پذیرفته شد و حفر خندق به شکست حمله مشرکان انجامید (← ابنسعد، ج۲، ص۶۶؛ یعقوبى، ج۲، ص۵۰؛ طبرى، ج۲، ص۵۶۶).
🔶🔸پس از رحلت پیامبر
🔹پس از رحلت پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله، سلمان در کنار سه صحابى دیگر پیامبر (ابوذر غفارى، مقداد بن عمرو، عمار یاسر) در حلقهی نخستین حامیان خلافت منصوص امیرمؤمنان على علیهمالسلام جاى گرفت (← یعقوبى، ج۲، ص۱۲۴؛ سعد بن عبدالله اشعرى، ص۱۵؛ کلینى، ج۸، ص۲۴۷ـ۲۴۸؛ کشّى، ص۶، ۹، ۱۱؛ طبرانى، ج۶، ص۲۲۱).
اطلاق عنوان نخستین شخص از ارکان اربعه (شیعه) به او (← طوسى، ۱۴۱۵، ص۶۵؛ شوشترى، ج۵، ص۱۸۳) از همینروست.
🔹جملهی معروف منتسب به سلمان، «کردید و نکردید»، پس از ماجراى سقیفه بنیساعده و تعیین خلیفه بر زبان وى جارى شده است (← ابنشاذان، ص۴۵۷؛ علمالهدى، ج۳، ص۲۵۷؛ براى تفاسیر متفاوت شیعه و اهلسنّت از این عبارت ← علمالهدى، ج۳، ص۲۵۷ـ۲۵۸، ۲۶۱ـ۲۶۲؛ ابنابیالحدید، ج۶، ص۴۳، ج۱۸، ص۳۹؛ نیز ← ماسینیون، ص۱۹ـ۲۱).
🔹در مراسم مخفیانهی دفن حضرت فاطمه علیهاالسلام، سلمان همراه جمعى دیگر، ازجمله ابوذر، از معدود کسانى بودند که حضور داشتند (یعقوبى، ج۲، ص۱۱۵؛ نیز ← کشّى، ص۷).
او بعدها نیز به نقل روایاتى درباره فضائل امام على علیهالسلام، همچون لزوم دوستى او و سبقت آن حضرت در اسلامآوردن، اهتمام داشت (← طبرانى، ج۶، ص۲۳۹، ۲۶۵، ۲۶۹).
🔹در کتاب سُلیم بن قیس، یکى از کهنترین متون شیعه، نیز به دفاع همهجانبه سلمان از تشیع بارها اشاره شده است (← سلیم بن قیس هلالى، ج۲، ص۵۶۵، ۵۷۷، ۶۰۰ـ۶۰۱، ۷۲۶، ۷۳۲، ۷۴۷، ۸۲۶، ۸۵۳، ۸۵۶، ۸۶۱؛ نیز ← کلینى، ج۸، ص۳۴۳ـ۳۴۴).
🔹سلمان پس از فتح ایران بهدست مسلمانان در زمان خلیفهی دوم، عهدهدار حکومت مداین (تیسفون پایتخت ساسانیان) شد (← ابنسعد، ج۷، ص۳۱۹؛ ابناَعثَم کوفى، ج۱، ص۲۲۰؛ قس یعقوبى، ج۲، ص۱۵۱، که به روایتى مبنى بر عزیمت سلمان به مداین در عهد خلیفهی دوم و سه سال پس از فتح آن بهدست مسلمانان اشاره میکند؛ براى حکایتى از وى در زمان حکومتش بر مداین← صنعانى، ج۸، ص۴۱۹).
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14385
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#پرونده
✡ #خانوادههای_یهودی
🕎 خاندان روچیلد
https://eitaa.com/salonemotalee/16094
قسمت اول:
https://eitaa.com/salonemotalee/13514
🕎 خاندان یانگ
https://eitaa.com/salonemotalee/14071
🕎 راکفلرها
https://eitaa.com/salonemotalee/11423
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ #یهود_و_پهلویها
طراح و فرمانده کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ کیست؟
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14298
◀️ قسمت نهم
🔶🔸کمپانی کلینورت بنسون، اینتلیجنس سرویس بریتانیا و ایران
استفن دوریل، که بهعنوان یکی از برجستهترین کارشناسان تاریخ ۵۰ ساله اخیر اینتلیجنس سرویس بریتانیا شناخته میشود، بر پیوندهای عمیق MI6 با شبکه زرسالاری جهانی تأکید میکند. دوریل معتقد است که MI5 (سازمان امنیت داخلی بریتانیا) در مجموع نماینده منافع طبقات متوسط صنعتی و تجاری بریتانیاست و کارمندان آن پس از بازنشستگی بهعنوان مشاور امنیتی به استخدام کارخانهها و مؤسسات داخلی در میآیند؛ در حالیکه MI6 (اینتلیجنس سرویس یا سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا) از پیوند تنگاتنگ با بازار لندن و کمپانیهای ماوراءبحار برخوردار است و کارمندان آن پس از بازنشستگی به اینگونه مؤسسات میپیوندند. بدینسان، در حالیکه MI5 در حد یک سازمان امنیت داخلی در جا زده، پیوندهای عمیق MI6 با محافل عالی قدرت و ثروت در بریتانیا هماره رو به تزاید بوده است.
استفن دوریل بانک هامبرو را نمونهای برجسته از پیوندهای عمیق MI6 با شبکه زرسالاری جهانی مییابد. او مینویسد:
در دوران پس از جنگ دوم جهانی، بانک هامبرو عمیقاً با MI6 پیوند داشت. ریاست این بانک با سِر چارلز هامبرو بود که مانند [سر رابرت] کلارک مدیر بانک انگلستان بود. سِر چارلز هامبرو زمانی رئیس سازمان اطلاعاتی و خرابکاری بریتانیا در زمان جنگ (اس. او. ای.) بود و سپس مدتی عضو MI6. مدیر عامل بانک هامبرو بهنام هنری اسپاربورگ نیز زمانی قائممقام اس. او. ای. بود. او در این مقام عملیات در کشورهای اسکاندیناوی را سازماندهی میکرد جایی که هامبروها بهطور سنتی دارای پیوندهای نیرومند بودند. پیتر فالیس نماینده بانک هامبرو در نیویورک بود. او در زمان جنگ و پس از آن مدیریت آموزشگاههای اس. او. ای. و MI6 را بهدست داشت. جان مککافری، افسر MI6، که در زمان تسلیم آلمان در سویس و ایتالیا با آلن دالس [رئیس بعدی سیا] کار میکرد، نماینده بانک در ایتالیا بود.
در سالهای جنگ، سر چارلز هامبرو بههمراه لرد ویکتور روچیلد، هنری اسپاربورگ و لئو مارکس گردانندگان واقعی سرویس اطلاعاتی و خرابکاری بریتانیا بودند و پس از جنگ نیز عملاً مشی و عملکرد MI6 را هدایت میکردند.
استفن دوریل درباره کمپانی کلینورت بنسون چنین مینویسد:
کلینورت بنسون بانک دیگری است که از طریق سِر رکس بنسون با MI6 مربوط است. بنسون خالهزاده و همکار سِر استوارت منزیس، رئیس MI6، و جرج کندی یانگ، قائممقام سابق این سازمان و عضو هیئت مدیره بانک، بود. آنتونی کاوندیش، دوست یانگ و افسر سابق MI6، نیز بهعنوان مدیر روابط بینالمللی به بانک برانت پیوست. او بعداً سه تن از همکاران سابق خود را به این بانک وارد کرد. کاوندیش رئیس این بانک تجاری، لرد الدینگتون، را به موریس اولدفیلد، رئیس جدید MI6، معرفی کرد و از آن پس اولدفیلد اغلب ناهار را در این بانک صرف میکرد.
🔗 ادامه دارد ...
فعلا؛ والحمدلله
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ #یهود_و_کابالا
◀️ کابالا چیست؟
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14300
قسمت یازدهم
✳️ از یاکوب فرانک و فیلیپ برگ تا مدونا ۲.
🔶🔸فرقه فرانک و پرستش جنسی
🔹یاکوب فرانک از یک منبع غنی مالی، بجز پیروانش، تغذیه میشد زیرا در سال ۱۷۸۴ برای مدت کوتاهی دریافت پول از این منبع قطع شد و او در وضع مالی دشواری قرار گرفت. [۷۳]
🔹آئین فرانک بر پرستش سه خدا استوار است: «خدای خوب»، «برادر بزرگ» و «زن باکره»:
👈 خدای خوب یاکوب فرانک همان اتیکه کدیشه (علت نخستین) در مسلک شابتای زوی، است.
👈 برادر بزرگ همان خدای اسرائیل است که شابتای زوی و یاکوب فرانک پیامبران اویند.
خدای اسرائیل سرانجام یاکوب فرانک را فرستاد و وی با مجسم ساختن پرستش زن، ضلع گمشده این تثلیث، رسالت خود را به پایان برد.[۷۴]
👈 پرستش زن بیان عریان همان نمادهایی است که پیشتر، در مکتب کابالای اسحاق لوریا، از طریق تبدیل شخینا به نماد مؤنث پدید آمده بود.
🔹برگزاری مناسک جنسی از سوی اعضای فرقه فرانک امری مسلم و قطعی است.
مورخین دانشگاه عبری اورشلیم مینویسند:
"اعضای این فرقه «در جشنهای خود به عیاشیهای جنسی میپرداختند.»" [۷۵]
🔹یکی از مراسم آنان پرستش بانو نام داشت.
در این مراسم همسر فرانک، و پس از مرگ او دخترش، اِوا، در برابر پیروانِ مجذوب ظاهر میشدند و مورد پرستش قرار میگرفتند.
🔹فرانک در اواخر عمر شایع کرد که این دختر فرزند نامشروع کاترین کبیر، ملکه مقتدر روسیه، است که بهطور ناشناس تحت سرپرستی او قرار گرفته.
این شایعه چنان رواج یافت که حتی برخی مقامات عالیرتبه امپراتوری روسیه نیز آن را باور کردند و گمان بردند که به راستی دختر فرانک از خاندان تزار است. [۷۶]
🔹پس از مرگ یاکوب فرانک، یکی از برادرزادههای او به نام جونیوس فری رهبری فرقه را به دست داشت.
او کمی بعد رهبری فرقه را به اوا فرانک واگذارد و خود به فرانسه رفت.
این مقارن با انقلاب فرانسه است.
جونیوس فری در کسوت انقلابیون در آمد و به یکی از سران کلوپ ژاکوبنها بدل شد. [۷۷]
اوا فرانک تا زمان مرگ (۱۸۱۶) رهبر فرقه فرانک بود.
🔹در سدههای نوزدهم و بیستم میلادی، فرقه فرانک به صورت یک سازمان سرّی به حیات خود ادامه داد؛
اعضای آن «به ظاهر» بهطور دقیق آداب کاتولیکی را اجرا میکردند و در محل زندگی خود به عنوان مسیحیان مؤمن شناخته میشدند.
(دائرةالمعارف یهود تعبیر «به ظاهر» را به کار برده که نشانگر تداوم یهودیت در فرانکیست هاست.) [۷۸]
🔹اعضای فرقه، چون دونمههای عثمانی، تنها در میان خود ازدواج میکردند.
بدینسان، به نوشته دائرةالمعارف یهود، «یک شبکه گسترده خانوادگی» از فرانکیستها پدید شد؛
آنان فرزندانشان را طبق روش خود پرورش میدادند و با تاریخ و سنن فرقه آشنا میکردند.
اعضای این فرقه، به سانِ ماسونها، یکدیگر را «برادر» میخوانند. [۷۹]
🔹فرانکیستهای لهستان، مانند دونمههای عثمانی، در دوران بیثباتی سیاسی این کشور از موقعیت بهره جستند و برخی از آنان عناوین اشرافی برای خود به دست آوردند. [۸۰]
برخی از خانوادههای فرانکیست مقیم امپراتوری اتریش نیز به صفوف اشرافیت اتریش راه یافتند. [۸۱]
در سده نوزدهم بسیاری از آنان به مقامات عالی سیاسی لهستان رسیدند.
🔹سازمان سرّی فرانکیست لهستان با دونمههای عثمانی رابطه نزدیک داشت. [۸۲]
🔹کانون دیگر فرقه فرانک در شهر ورشو (چکسلواکی) بود.
فرانکیستها در این شهر به احداث کارخانههای متعدد دست زدند و در سازمانهای ماسونی آن تکاپویی گسترده داشتند. [۸۳]
🔹در سالهای ۱۸۴۸-۱۸۴۹ تعداد زیادی از خانوادههای فرانکیست به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند.
به نوشته دائرةالمعارف یهود، حتی تا به امروز نیز برخی از اعضای فرقه فرانک تصویر مینیاتور اوا فرانک، دختر یاکوب، را به گردن خود میآویزند. [۸۴]
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14391
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
"#نیمه_شبی_در_حله"
نوشته حجتالاسلام مظفر سالاری
بامضمونی درباره وظایف مسلمانان درزمان غیبت
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee