🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#مالکوم_ایکس
مبارز سیاهپوستی که رهبر انقلاب «شهید» خطابش کرد
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24387
◀️ قسمت چهارم:
🔶🔸سفر حج و تأثیر آن بر فکر و روح مالکوم
مالکوم در یکی از همین سفرها برای انجام فریضه حج راهی عربستان شد. در همین سفر بود که نام «حاج ملک شبّاز» را برای خودش انتخاب کرد. او پس از انجام فریضه حج به دبی رفت و در آنجا صحبتهای زیادی درباره سفرش به عربستان انجام داد و گفت: «وقتی فهمیدند که من وارد عربستان شدم بسیار مرا تحویل گرفتند و برای جلسات مختلف مرا دعوت کردند. آنها حاضر بودند هر آنچه که میخواستم را در اختیارم قرار دهند تا در کشورشان برای وهابیت تبلیغ کنم، اما نمیدانستند که من یک مسلمان شیعه هستم».
سفر به عربستان و شرکت در حج تأثیری شگرف بر او گذاشته بود و درک تازهای از اسلام و برابری و برادری به او داده بود. سفر عربستان نگاه او به برتری سیاهپوستان را کاملاً تغییر داد و او را به اصل اساسی اسلام یعنی برابر بودن همه انسانها فارغ از نام و نژاد و رنگ و … متوجه کرد. خود او بعدها درباره سفر حج بیان کرد: دیدن مسلمانان «از هر رنگی، از بور چشم آبی گرفته تا آفریقاییهای پوست سیاه» در حال طواف با شرایط برابر او را بر آن داشت تا اسلام را دین غلبه بر مشکلات نژادی بداند. مالکوم بعد از این سفر با روحی پاک و صیقلدادهشده به محل سکونت خود در آمریکا بازگشت و درصدد ایجاد تشکیلاتی گسترده برآمد تا به وسیله آن، مسلمانان جهان را با نژادهای گوناگون به همدلی و ظلمستیزی فراخواند.
جدایی از امت اسلام و ترور ناموفق
با اختلاف فکری و عقیدتی و اخلاقی که بین مالکوم ایکس و الیجا محمد شکل گرفت، همکاری مالکوم با امت اسلام قطع شده بود و دو طرف برای هم در سخنرانیهایشان ساز مخالف میزدند. در پی این اختلافات نشریه «سخن محمد» که متعلق به امت اسلام بود در شماره دهم آوریل ۱۹۶۴ میلادی خود کارتونی منتشر کرد که در آن سر قطع شده مالکوم مثل یک توپ در برخورد چند باره با زمین و بلند شدن به هوا نشان داده میشد و جملاتی از دهانش بیرون میآمد. انتشار این کارتون تنها پس از گذشت چند روز از سخنان تند الیجا محمد صورت میگرفت که به «لوئیس فراخان» از رهبران ملت اسلام گفته بود: «تظاهرانی چون مالکوم باید سرشان از بدنشان جدا شود».
سرانجام در ۲۰ فوریه ۱۹۶۵ و در چنین روزی بود که سه نژادپرست مسلح به نام «تالماج هایر»، «نورمن باتلر» و «تامس جانسن» طی عملیاتی تروریستی در یکی از سالنهای اجتماعات منهتن نیویورک، مالکوم ایکس رهبر مسلمانان سیاه پوست آمریکا را در حین سخنرانی از فاصلۀ کم مورد هدف ۱۵ گلوله قرار داده و به شهادت رساندند. هر سه ضارب از اعضای «امت اسلام» شناسایی شدند. پلیس هر سه نفر را دستگیر و تحویل دادگاه داد. نورمن باتلر که نام اسلامی محمد عبدالعزیز را برای خود برگزیده بود، در سال ۱۹۸۵ با موافقت دادگاه مورد عفو قرار گرفت و از زندان آزاد شد. او پس از آزادی به ریاست مسجد «امت اسلام» در محله هارم نیویورک منصوب شد. توماس ۱۵ ایکس جانسون، در خلال سالهای زندان از «امت اسلام» جدا شد و خود را یک مسلمان سنی اعلام کرد، نام خلیل اسلام را برای خود برگزید و در سال ۱۹۸۷ از زندان آزاد شد. او در سال ۲۰۰۹ درگذشت. توماس هیگن، نخستین کسی که به سوی مالکوم ایکس شلیک کرد، بعدها نام مجاهد حلیم را برای خود برگزید. پس از گذشت ۴۵ سال از دوران محکومیت آقای هیگن، دادگاه در سال ۲۰۱۰ با درخواست عفو او موافقت کرد. توماس هیگن دیگر خود را عضو «امت اسلام» نمیداند و بارها به خاطر شلیک به سوی مالکوم ایکس اظهار ندامت کرده است.
در مراسم خاکسپاری او بیش از ۱۵۰۰ نفر شرکت کردند و پیکر او در قبرستان «فرن کلیف» در نیویورک به خاک سپرده شد.
دوستان مالکوم ایکس
از جمله کسانی که با او دوست بودهاند میتوان به مارتین لوتر کینگ، رهبر سیاه پوستان آمریکا، محمدعلی کلی قهرمان مسلمان بوکس جهان، فیدل کاسترو رهبر کوبا، نلسون ماندلا رهبر سیاه پوستان آفریقای جنوبی و افراد بسیار دیگری اشاره کرد که نام و یاد او را در این سالها زنده نگه داشته و اهداف او را پیروی کردهاند.
والحمدلله
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚 @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#یهود_و_عرفانهای_کاذب
#مریمیه:
از فریتیوف شوان تا #سیدحسین_نصر
🔶🔸آغاز سخن
🔶🔸رنه گنون - ترادیشنالیسم - تئوسوفیسم
🔶🔸تئوسوفیسم و بهائیت
🔶🔸پارلمان جهانی ادیان و احیای باستانگرایی
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#یهود_و_عرفانهای_کاذب
#مریمیه:
از فریتیوف شوان تا #سیدحسین_نصر (۵)
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24389
◀️ قسمت هجدهم:
🔶🔸رنه گنون ، اسلام و شاذليه
آنچه گفته شد اهمیت جدایی رنه گنون را از تئوسوفیسم، و گرویدن او به اسلام و دستیابی به زندگی مسلمانی صادقانه و زاهدانه در قاهره، و در کنار آن بسترهای تاریخی و فرهنگی فرقهسازی شوان را، آشکار میکند.
سجویک زندگی گنون را به سه دوره تقسیم میکند: دوران رازوری [۱] یعنی دورانی که گنون دلبسته تئوسوفیسم و جریانهای رازورانه غربی، چون اسپیریتوالیسم [۲] است؛ دوران پیوند با کلیسای کاتولیک؛ و سرانجام دوران اسلامی یعنی از سال ۱۹۳۰ تا پایان عمر که گنون در قاهره و در کسوت مسلمان میزیست. [۳]
گنون در سال ۱۹۱۱ به اسلام گروید، به طریقت شاذلیه عربیه [۴] پیوست و نام اسلامی «عبدالوحید یحیی» را برگزید. معهذا، زندگی گنون خطی مستقیم نیست که این سه دوره را تفکیک کند. بهرغم مسلمان شدن، زندگی واقعی مسلمانی گنون از سال ۱۹۳۰ در قاهره آغاز میشود. [۵] از اینرو، در سالهای پس از مسلمان شدن گنون، پیوندهای او را با کلیسای کاتولیک مشاهده میکنیم.
اروپائیان آن زمان، بهویژه فرانسویان که زندگیشان با مستعمرات فرانسه در شمال آفریقا پیوند خورده بود، بهدلیل گسترش وسیع طریقتهای صوفی در آن خطه، اسلام را تنها بهصورت تصوف میشناختند، [۶] و از طریق این طریقتها بود که اسلام در میان آنان رواج یافت.
طریقتی که گنون از طریق آن به اسلام گروید، شاذلیه عربیه، شاخهای از طریقت شاذلیه است منسوب به ابوالحسن علی بن عبدالله شاذلی مغربی (۵۹۱-۶۵۶ ق.)، اهل شاذله تونس، که گویا تبارش با ۱۷ واسطه به امام حسن (ع) میرسد. شاذلیه را طریقتی متشرّع میدانند و مینویسند:
«شاذلی بر انجام تکالیف شرعی در چهارچوب کتاب و سنت تأکید فراوان داشت و اباحهگری برخی از صوفیان را نیرنگ شیطان و هرگونه انحراف از کتاب و سنت را دنبالهروی از شیطان میدانست. او بر حضور در نماز جماعت تأکید میکرد و، با این استدلال که خداوند تنها به کتاب و سنت مصونیت از خطا عطا کرده نه چیز دیگر، هرگونه کشف و شهود را که مخالف کتاب و سنت باشد رد میکرد.» [۷]
«شاذلی با رهبانیت و اینکه سالک بخواهد در سیر و سلوک آنچه را خداوند برای او حلال کرده بر خود حرام کند، مخالفت میکرد. او با آراستهترین ظاهر برای نماز حاضر میشد و همیشه لباسهای نیکو میپوشید. شخصاً به باغداری و کشاورزی میپرداخت و از بیکاری و تکدیگری نهی میکرد و گفته شده در نبرد با صلیبیان نیز شرکت داشت. او کتابی ننوشت و میگفت: شاگردان من کتابهای من هستند.» [۸]
پیشینه طریقت شاذلیه عربیه به سده هفدهم میلادی میرسد. در زمان گنون، رهبر طریقت شیخ عبدالرحمن علیش الکبیر [۹] بود که پس از پدر به این مقام رسید. عبدالرحمن پسر علامه شیخ محمد علیش المالکی [۱۰] است که از سال ۱۸۵۴ مفتی بزرگ مذهب مالکی بود و پس از قیام احمد عُرابی پاشا و اشغال مصر بهدست بریتانیا (۱۸۸۲) در زندان انگلیسیها در قاهره درگذشت. عبدالرحمن جوان به دمشق گریخت، در واپسین ماههای زندگی امیر عبدالقادر (متوفی ۲۶ مه ۱۸۸۳ در دمشق)، رهبر نامدار نهضت مقاومت الجزایر علیه استعمار فرانسه، به یکی از نزدیکان عبدالقادر بدل شد و عرفان ابنعربی را نزد او آموخت. عبدالقادر به آشنایی عمیق با آثار ابنعربی شهره بود. عبدالرحمن اندکی بعد در نشریه ایتالیایی- عربی النادی مقالهای نوشت در معرفی عرفان ابنعربی، و موجودیت انجمنی را اعلام کرد بهنام «مطالعات ابنعربی در ایتالیا و شرق». [۱۱] سجویک جایگاه بزرگ ابنعربی را در نزد ترادیشنالیستها بهدلیل این پیشینه و ناشی از تأثیرات فکری امیر عبدالقادر میداند. [۱۲]
در دوران حیات شیخ عبدالرحمن، طریقت شاذلیه عربیه فعال نبود و او کسی را به طریقت نمیپذیرفت. معهذا، در سال ۱۹۰۹، یعنی همان زمان که پیوند گنون با کلیسای کاتولیک آغاز شد، [۱۳] ایوان اگوئلی [۱۴] نقاش سوئدی و تئوسوفیست سابق، را نه تنها به طریقت پذیرفت بلکه به او «اجازه» داد تا در اروپا دیگران را بپذیرد. بر اساس این اجازه بود که اگوئلی، رنه گنون را به طریقت شاذلیه عربیه وارد کرد. [۱۵] با فوت شیخ عبدالرحمن علیش در سال ۱۹۲۹ فعالیت شاذلیه عربیه بهطور کامل متوقف شد و گنون به طریقت جدیدالتأسیس شاذلیه حمدیه پیوست.
اگوئلی پیشتر، در سال ۱۸۹۴، که مدت کوتاهی محبوس بود، در زندان به مطالعه قرآن پرداخته و مسلمان شده بود.
سجویک، اگوئلی را نه فقط «تنها صوفی غربی» اوائل سده بیستم میداند بلکه «اوّلین غربی» میداند که اجازه یافت شاخهای واقعی از طریقتی صوفی را، هر چند کوچک، در اروپا دائر کند.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24450
🔸🌺🔸--------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#صهیونیسم_مسیحی
🗞 پروتستانتیزم، روشنگری و میستیسیزم عبرانی
🗞 پروتستانتیزم، عهد عتیق و مارتین لوتر
🗞 پیوریتانها یا یهودیان انگلیس
🔗 ادامه دارد ...
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#صهیونیسم_مسیحی
پیوریتانها یا یهودیان انگلیس
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24391
◀️ قسمت دوم:
پاول جانسون (۱۱) در کتاب خود موسوم به تاریخ یهود (۱۲) در راستای حمایت و پشتیبانی پیوریتانها از تحقق پروژه «زمینهسازی آمدن مسیح» و حمایت از یهودیان به عنوان مقدمه این امر اینگونه سخن به میان میآورد:
در یکی از روزهای سرمستی پیروزی سال ۱۶۴۹ کرامول از کلنی استقرار یافته پیوریتانها در آمستردام نامهای دریافت داشت. این نامه از طرف مادر البنزر کاتریت (۱۳) ارسال شده بود و کرامول را در رابطه با سرعت بخشیدن به بازگشت مجدد مسیح تحت فشار قرار داده بود. بر اساس پیشگویی کتاب مقدس برای تحقق این امر میبایست یهودیان در چهارگوشه دنیا پراکنده میشدند. اما این پیشگویی نمیتوانست تحقق یابد چرا که در انگلیس هیچ گروه یهودی وجود نداشت.
بنا به اظهار الی برناوی (۱۴) تاریخنگار یهودی، پیوریتانها نه تنها در راستای بازگشت یهودیان به انگلستان بلکه در جهت بازگشت و استقرار آنها در سرزمینهای مقدس نیز اعلام آمادگی نموده بودند:
«قدرت گرفتن پیوریتانیزم موجب پدیدآمدن دیدگاه جدیدی نسبت به یهودیان گردید. با توسعه و گسترش کالوینیزم، یهودیان مورد احترام وعلاقه پیروان آن قرار گرفتند. چرا که آنها بر مبنای تئولوژی پیوریتانیزم حافظان فرهنگ و زبان تورات بودند. بر اساس اعتقادات پیوریتانها قبل از بازگشت مجدد مسیح باید یهودیان به سرزمینهای مقدس باز میگشتند.» (۱۵) نویسنده دیگر یهودی، رجینا شریف (۱۶) در کتاب خود با عنوان صهیونیزم غیریهودی (۱۷) موضوع را چنین عنوان میدارد:
«کارتریث رهبر کلنی پیوریتانهای آمستردام در نامه خود این موضوع را نیز روشن نموده است:
دولت انگلیس با شهروندان جدیدش که از هلند خواهند آمد اولین و بهترین کشوری خواهد بود که فرزندان اسرائیل، دختران و پسران اسرائیل را با کشتی به سرزمینهای موعود، سرزمینهای ابراهیم، اسحق و یعقوب انتقال خواهد داد.» (۱۸)
قولی که در حمایت از صهیونیزم از سوی پیوریتانها داده شده بود حقیقتاً هم عملی گردید. در قرن بیستم رهبران صهیونیزم که برای تشکیل دولتی یهودی در فلسطین در جستجوی کمک و یاری بودند، بزرگترین حمایت و یاری را از «مسیحی – صهیونیستهای» آینده و کلیساهای بنیادگرای پروتستان که در اصل ادامه پیوریتانها بودند دریافت داشتند. به این ترتیب که تصمیم اتخاذ شده بر حمایت سیاسی لورد بالفور از تشکیل یک دولت یهودی در فلسطین، بیش از آن که یک برآورد سیاسی باشد، مبتنی بر باورها و اعتقاداتی بود که بر مبنای آن سرزمینهای مقدس از جانب خداوند در اختیار یهودیان گذاشته شده بود و به آنها تعلق داشت. (۱۹)
یهودیان در نتیجه تأثیر و نفوذ پیوریتانها مجدداً به انگلستان بازگشتند.
کرامول ضمن دعوت از دوست بزرگ خود منسه بن اسرائیل (۲۰) خاخام آمستردام به انگلیس، در سایه حمایت پیوریتانها در پارلمان انگلیس پذیرفت که یهودیان به انگلستان بازگردند. جماعت یهودی به انگلستان بازگشتند و در مدت زمان کوتاهی قدرت اقتصادی قابل توجهی را به دست آوردند و خاندان روچلید (۲۱) نیز از میان این جماعت رشد کرد.
یهودیان انگلیس همچنین سهم بزرگی از کمپانی استعماری هند شرقی انگلیس (۲۲) و مدیریت آن را از آن خود نمودند. (۲۳)
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24452
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚@salonemotalee
.
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#پرونده
پروندههایی که تاکنون در این کانال بررسی شدهاند:
◀️ #هولوکاست
https://eitaa.com/salonemotalee/9212
◀️ یهود و ترویج همجنسبازی
https://eitaa.com/salonemotalee/11204
◀️ خاندانهای یهودی
https://eitaa.com/salonemotalee/14339
◀️ #کابالا؛ ساحت معنویتی نوین
https://eitaa.com/salonemotalee/14448
◀️ شخصیتهای یهودی
https://eitaa.com/salonemotalee/15927
◀️ مسلمانان صهیونیست
https://eitaa.com/salonemotalee/16385
◀️ اسرائیل و بمب اتمی
https://eitaa.com/salonemotalee/16388
◀️ جادوی پول و بانک
https://eitaa.com/salonemotalee/18387
◀️ خدایگان جنایت و کشتار
https://eitaa.com/salonemotalee/18502
◀️ یهود و پهلویها
https://eitaa.com/salonemotalee/20103
◀️ یهود و فرقهسازی
https://eitaa.com/salonemotalee/20736
◀️ جنگ جهانی دوم
https://eitaa.com/salonemotalee/20792
◀️ شکلگیری یهود
https://eitaa.com/salonemotalee/21601
◀️ یهودیان مخفی
https://eitaa.com/salonemotalee/22245
◀️ شناخت مجامع مخفی
https://eitaa.com/salonemotalee/22478
◀️ یهود و بهائیت
https://eitaa.com/salonemotalee/13875
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
✡️ #مغضوبین_ارض
🔶🔸مقدمه
🔶🔸مقدمه ۲.
🔶🔸ای مومنان
🔶🔸یهود و یائسگی ذهن
🔶🔸حرص؛ جزای یاس
🔶🔸معجزه قرآن در یهودشناسی
🔶🔸یهودیان و چالش مرگ
🔶🔸امر به مخالفت با یهود
🔶🔸نهی از موالات یهود
🔶🔸تغلیظ و وجوب مجانبت
🔶🔸نوع برخورد خدای سبحان با یهود
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
✡️ #مغضوبین_ارض [۳۱]
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24395
✳️ قسمت ۳۱م؛
🔶🔸نوع برخورد خدای سبحان با یهود [۲]
💥 تنفّر یهود از اذان مومنان
🔹خدای مهربان به تازهمسلمانها که برای تجمّع و گردآمدنشان از اذان و از مؤذن و مأذنه استفاده میکردند و شاید خودشان در ابتدا متوجّه دستاندازی یهود و نصاری نشدهاند، وحی میفرستد که:
«وَ إِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَ لَعِبًا [مائده : ۵٨]؛
و هنگامیكه [بهوسيلهٔ اذان، مردم را] به نماز میخوانيد، آن را به مسخره و بازى میگيرند».
🔹تنفّر یهود و نصاری از اذان به حدّی است که در بسیاری از کتابهای تفسیری حکایتی دربارهٔ یک مرد یهودی نقل شده است که؛
هر وقت صدای مؤذن را میشنید که اذان میگوید، آن مرد یهودی میگفت:
أَحْرَقَ اللهُ الْكَاذِبَ.
خداوند دروغگو را بسوزاند.
از قضا شبی خدمتگزار این مرد یهودی آتشی را به اندرونی خانهٔ او، جایی که خانواده و زن و فرزند او در خواب بودند، آورد.
جرقهای از آن آتش در خانه افتاد، و اهل آن خانه بههمراه آن مرد یهودی در آتش سوختند.
دلائل النبوة، ج۶، ص٢٧۵.
💥 خدا یهود را تحقیر میکند!
🔹بعد از اینکه خدای متعال پرده از رفتار زشت و سخیف یهود و نصاری برمیدارد و آنان را رسوا میسازد، رازِ شیطانصفتی و کُنهِ دلقکمآبی آنان را با عبارت تحقیرآمیز:
«ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْقِلُونَ» [مائده : ۵٨]
در انتهای آیه آورده است.
🔹عرب برای اینکه بگوید زانوی شتر را بستم، یا به زانوی شتر «عِقال» زدم، از مادهٔ «ع ق ل» استفاده میکند و میگوید: عَقَلْتُ الْبَعِیرَ.
همچنین به اردوگاه اُسرای جنگی که دارای قید و بندهای متعدد است، «مُعَسْکَرُ الْاِعْتِقَال» میگویند.
و نیز به بندی که مرد عرب بر سر خود و بر روی دستمال میگذارد تا مانع از افتادن آن شود، «عِقال» گفته میشود.
🔹غرض اینکه «عقل» مانع است،
و انسانها هرچه عاقلتر باشند، به این معناست که با موانع بیشتری مواجهاند.
از اقتضائات عقل، تأمّل در حُسن و قُبح مطلبی است که بر زبان جاری میشود و یا در رفتار و کردار بروز مییابد.
گویا زبان و سایر اعضاء و جوارح همچون اسیری که در قفس دشمن و در معسکر الاعتقال بهسر میبرد، در گفتار و کردار با موانع متعددی مواجه هستند.
🔹چرا یهود و نصاری اذان مسلمانها را به استهزاء و بازیچه میگرفتند؟
خداوند میفرماید:
این استهزاء و این بازیچه گرفتن بهخاطر این است که اینان از قوم و قبیله و دسته و جریانی هستند که نمیاندیشند و تعقّل نمیکنند.
یعنی عِقال ندارند که مانع آنها از ورود به وادی هزء و لعب گردد.
🔹نقطهٔ مقابلِ عقل، «سَفَه» است؛
فَإنَّ السَّفَهَ یُؤَدِّی إلَی الْجَهْلِ بِالْحَقِّ وَ الْهُزْءِ بِه.
آنچه که باعث شده تا یهود و نصاری نسبت به حقّ جاهل بوده و به استهزاء آن بپردازند، ریشه در سفاهت دارد.
🔹بنابراین آنچه صاحب تفسیر المنار در تفسیر عبارت «لَا یَعْقِلُونَ» آورده مبنی بر اینکه:
أنَّهُمْ لَا یُدْرِکُونَ حَقِیقَةَ الْإسْلَامِ، وَ لَو یُدْرِکُوا حَقِیقَتَهُ لَمْ یَتَّخِذُوهَ هُزُواً؛
یهود و نصاری از فهم اسلام عاجزند، و اگر اسلام را درک کنند، به استهزاء آن نمیپردازند؛ پذیرفته نیست.
🔹بهخاطر اینکه ما میبینیم آنها کرسیهای اسلامشناسی دارند،
در مبانی، در اصول و در فروع دین خاتمالانبیاء تفکر و اندیشه میکنند
و بهقول صاحب تفسیر الکاشف، اهداف دین را هم درک میکنند و اصلاً اینکه اینها به مبارزه و محاربه با دین میپردازند، بهخاطر درک آنهاست.
🔹آنها درک میکنند که استقرار اهداف اسلام در جامعه، مانع حرامخواری، مانع سُحْتخواری، و مانع جدّی در برپاییِ پادشاهیِ اَحبار و رُهبان و مهمتر از همه، مانع بسیار جدّی در عدم تمکین مردم بینوا، مسلمان و غیرمسلمان به بردگی نوینی است که امروزه از طرق گوناگون توسط مجامع و محافل کنیسهای و کلیسایی تبلیغ، تبیین و اِعمال میشود، خواهد بود.
🔹خداوند در: «ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْقِلُونَ»، حقارت، جهالت و سفاهت یهود و نصاری را آشکار میسازد و به تحقیرِ همهٔ آنهایی که خارج از بحث و گفتوگوی متین، با شیوههای تخریبی و با بهرهگیری از صنعت نمایش به استهزاء نمادهای دینی و آزار مؤمنان میپردازند، مبادرت ورزیده است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24456
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚 @salonemotalee
🏴🌹🇮🇷🌹🏴
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#تقویم_امروز
امروز؛ سهشنبه
☀️ ۷ اسفند ۱۴۰۳ هش
☪ ۲۶ شعبان ۱۴۴۶ هق
✝ ۲۵ فوریه ۲۰۲۵ میلادی
✡️ ۲۷ شواط ۵۷۸۵ عبری
متعلق به سه امام مظلوم بقیع #امام_سجاد و #امام_باقر و #امام_صادق صلواتاللهعلیهم
ذکر امروز؛ یکصد مرتبه
یَا ارحم الراحمین
┈••✾•🌸مناسبتهای امروز🌸•✾••┈
📆 مناسبتهای شمسی
🔹 مرگ "#علیاكبر_دهخدا"، شاعر، نویسنده، روزنامهنگار و فرهنگنویس. ۱۳۳۴ ش
🔹تأسیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) (١٣۶٣ش)
📆 مناسبتهای قمری
📆 مناسبتهای میلادی
🔹مرگ #پاول_یولیوس_رویتر، بنیانگذار خبرگزاری رویترز و دریافتکنندهٔ امتیازنامهٔ رویتر از دولت قاجار (۱۸۹۹م)
🔹جنایت کشتار در مسجد حضرت ابراهیم در الخلیل توسط #باروخ_گلدشتاین یهودی، مصادف با جشن #پوریم (١٩٩۴م)
📆 مناسبتهای عبری
♦️🔅~~~ بیشتر بدانیم ~~~🔅♦️
👈 معرفی #علیاکبر_دهخدا در چهار پرده
https://eitaa.com/salonemotalee/8813
👈 خدایگان جنایت و کشتار؛ #باروخ_گلدشتاین
https://eitaa.com/salonemotalee/18753
📆 روزشمار:
💐 ۵ روز تا آغاز ماه عبادت و بندگی؛ رمضان المبارک
🌹۱۵ روز تا روز شهید - سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی رضواناللهعلیه مبنی بر تشکیل بنیاد شهید ۱۳۵۸ش
💐 ۱۹ روز تا نیمه رمضان؛ میلاد کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی علیهالسلام ۳ق
🤲 ۲۲ روز تا اولین شب قدر
🏴 ۲۳ روز تا سالروز ضربت خوردن سیدالوصیین؛ امیرالمؤمنین علیهالسلام توسط ابن ملجم یهودی ۴۰ق - روز آخر سال ۱۴۰۳ش - آغاز سال ۱۴۰۴ هش
🤲 ۲۴ روز تا دومین شب قدر
🏴 ۲۵ روز تا سالگرد شهادت مولیالموحدین امیرالمؤمنین علی علیهالسلام بدست و به امر یهودزادگان - ۴۰ق
🤲 ۲۶ روز تا سومین شب قدر
✊ ۳۱ روز تا روز قدس - آخرین جمعه ماه مبارک رمضان
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚 @salonemotalee