🛑قبل👆
🛑ادامه👇
⏪نزد وی نهاده بودم خوشه انگور را که زهر به آن قرار داده بودند در برخی از دانههای آن در دست داشت بعضی از آن دانهها که به زهر نیالوده بودند و برای رفع تهمت زهر مار می کرد چون نظرش به آن حضرت افتاد مشتاقانه از جای خود برخاست، دست بر گردن مبارکش انداخت میان دو دیده آن قرةالعین مصطفی را بوسید و ای کاش آن دهن نحسش شرابخوار به صورت آقا نمیرسید.
👈 آن وقت لوازم اکرام و احترام ظاهری بود، دقیقه ای فرو نگذاشت آن جناب را بر بساط خود نشانیده. آن خوشه انگور را به وی داد گفت یابن رسولالله از این نکوتر انگور ندیدم حضرت فرمود شاید انگور بهشت از این نکوتر باشد. مأمون گفت: از این انگور تناول نما حضرت فرمود:
👈مرا از خوردن این انگور معاف دار ماموم مبالغه ای بسیار کرد و گفت البته می باید تناول نمود مگر مرا تهمت نمیداری؟! با این همه اخلاص که از من مشاهده میکنی این چه گمانهایی است که به من میبری، آن خوشه انگور را گرفته دانه چند از آن خورد باز به دست آن جناب داد تکلیف خوردن نمود آن امام معصوم آن انگور زهر آلود را تناول کرد، حالش دگرگون شد و بقیه خوش ها را بر زمین افکند، متغیر الاحوال از مجلس برخاست مأمون گفت کجا میروی؟
👈گفت آنجایی که مرا فرستادی. آن حضرت حزین و غمگین و نالان سر مبارک را پوشید از خونه مأمون بیرون آمد قبل که میرفت گفت ابا صلت اگر دیدی با سرم عبا گذاشتم با من حرف نزن و ابا صلت می گوید وقتی دیدم آقا به سر عبا کشیده است از منزل بیرون آمد با آن حضرت سخن نگفتم به سرای خانه خودش وارد گردید.
👈 فرمود در سرای را ببند. رنجور و نالان بر فراش خود تکیه فرموده. بعضی از نقلها نوشته است وقتی آمد گفت اباصلت فرشهای حجره را برچین برای اینکه مثل جدم حسین برخاک جان بدهم.
یا حسین یا حسین یا حسین یا حسین
اباصلت میگوید آن امام معصوم بر بستر قرار گرفت در سراها بسته در میان خانه محزون و غمگین ایستاده بودم که ناگهان جوان خوش بوی مشکین موی در میان سرا دیدم سیمای ولایت و امامت از جبینش ظاهر بود.
👈شبیهترین مردمان بود به جناب امام رضا. سوی وی شتافتم از کدام راه وارد شدی؟ من که درها را محکم بسته بودم فرمود:
⏪آن قادری که مرا از مدینه به یک لحظه به طوس آورده، از درهای بسته مرا به داخل ساخت. پرسیدم تو کی هستی؟ فرمود من حجت خدا بر تو ای اباصلت من. محمدبنعلی و آمدهام که پدر غریب و مظلوم، مسموم خود را ببینم و وداع کنم آنگاه در حجره ای که حضرت امام رضا بودند در آنجا رفت چون چشم آن امام معصوم به فرزند معصوم افتاد از جای جست، یعقوب وار یوسف گم گشته خود را در آغوش کشید دست در گردن وی قرارداد او را به سینه خود فشرد میان دو چشم او را بوسید. آن فرزند معصوم را در فراش خود داخل کرد و بوسه بر روی وی می داد، با وی اسرار ملک و ملکوت، خزائن علوم حی لایموت را گفت که من نفهمیدم. ابواب علوم اولین و آخرین و بداء حضرت سید المرسلین را به وی تسلیم کرد.
👈حضرت امام محمدتقی دست در میانه سینه پدر بزرگوار خود برد چیزی مانند گنجشک بیرون آورد و فرو برد آن طائر قدس به بال ارتحال، گرد تعلقات جسمانی از دامن مطهرخود جدا کرده روی زانو جان به جان تسلیم کرد. اما بریم کربلا...........
__________________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
4_341713769937764400.mp3
3.75M
#استادصمدی_آملی
#امربه_معروف_و_نهی_از_منکر
⌛️زمان: ۱۸:۴۹دقیقه
__________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#امربه_معروف_و_نهی_از_منکر
👈به عرض رساندیم که امربه معروف ونهی از منکر به خصوص فریضه ی نهی از منکر، اگر در امور جزئیه ای باشد که برگشتش به افراد قلیل و یا احیانا افرادی که در محدوده ی یک روستا، یک شهر، یک خانواده در محدوده ی یک خیابان، یک کوچه در حد معاشرت با دوستانی خاص یا غیر خاص در این امور باشد حکم آن یک حکم کلی است.
👈در شرع مقدس است که همگان را توان دخالت در این امر مهم هست و اینکه هم شرع مقدس امر به معروف ونهی از منکر را تقریبا به عنوان یک واجب شرعی وتکلیفی در حد تمام مکلفین آحاد اجتماع مقرر فرمود و تکلیف فرمود در این محدوده ی کم برای همگان موءثر است
👈اما اگر یک وقتی منکر در حد منکر افراد جزئی که به عرض رسید در محدوده های کم نباشد، منکر به صورت یک حکومت در بیاید به صورت یک مکتب و عقیده در سطح جهان گشایش پیدا کند، همانطور که مکتب اسلام مثلا به یک مذهب و دینی است که فرا گیر شد به عنوان عقاید حقه ی الهیه در بین تمام عاقلان عالم مطرح است، اگر منکر به صورت عقاید در بیاید در میان عموم مردماجتماع به صورت یک سنت کذایی بخواهد مطرح بشود در اینگونه از موارد نهی از منکر تقریبا از عموم افراد جزئی هم بر نمی آید، هم ساخته نیست، هم تاثیر ندارد و هم اینکه شاید نتیجه ی معکوس هم احیانا داده بشه.
👈اگر منکر به صورت عقاید باطل در سطح اجتماع به نحو یک مذهب مطرح بشود که در زمان امام حسین(ع) به همین صورت در آمد،
چون عقایدی را بنی امیه آورد برای مردم به عنوان مذهب رسمی شناخت.
👈درست است که پیامبر در مکه ظهور کرد دین اسلام به عنوان یک دین کلی در سراسر حجاز پذیرفته شد، در منطقه ی عراق هم با آن وسعت آن روز پذیرفته شد. باز در منطقه ی ایران هم بعد از فتح ایران در زمان خلیفه ی غاصب دوم، اسلام در ایران هم پذیرفته شد، در شامات هم شبیه خود دمشق وترکیه ی فعلی که مرکز آن قسطنطنیه ی آن روز بود و در مصر و کشورهایی که در این حول وحوشند شبیه فلسطین اشغالی، لبنان، اردن، اینها تقریبا در محدوده ی شامات می افتند! در سراسر اینها دین اسلام به عنوان یک مذهب رسمی پذیرفته شد.
🛑ادامه👇
🛑قبل👆
🛑بعد👇
👈اما چون بعد از واقعه ی رحلت خاتم الانبیا ص و غصب خلافت توسط غاصب اول و بعد از اون توسط غاصب ثانی و سپس ثالث که در این محدوده ی سه غاصب بنی امیه آمد ریشه دوانید در مرکز حکومت.
👈 در اینجا باز ماصحنه ی یهودیت در اسلام را می بینیم مثل همین زمان ما، حالا چطور انگلیس همه جا جا پا دارد؟
چطور صهیونیست جهانی ویهودیت در همه جا جای پا دارد؟ چون ما یهود اصیل را که اصلشان اسرائیلی هستند با یهودیت آنها بخشیشان که به صورت حضرت اسرائیل الهی بودند که پیامبر خدا بود! آنها خوب بودند. یهودیتی که بر اساس انحراف از تورات به میان آمده این ها خطرناک شدند.
👈 یعنی یر یهودیتی که آمد تورات را تحریف کرد به چیزی که خودش می خواست، این ها جا باز کردند در حجاز به خصوص که مر کز وحی بود یعنی در مکه ومدینه، کعب الاحبار یهودی را فرستادند.
👈 حال کعب الاحبار یک دانشمند خیلی سطح بالا ی یهودی است که او را آوردند، ابی سفیان در مکه ومدینه فقط احادیث جعل می کرد، کار او(کعب الاحبار) جعل احادیث بود.
👈یک تعداد کمی امیرالمو منین که خانه نشین شد ،با آن وضعی که بعد از رحلت پیامبر(ص) در آوردند اباذر و سلمان که تبعید شدند. سلمان یک نیروی بسیار قوی بود در حرف زدن این را بالا خره ابوسفیان دسیسه کرد به ربذه تبعیدش کردند، حکم تبعیدش را هم همین مروان بن حکم از ناحیه ی عثمان می گیرد او را آنجا با گرسنگی وتشنگی بالاخره کشتند. یک یک اصحاب درست پیامبر را همه را در به در کردند، بعد اینها ماندند صفحه دار میدان شدند.
👈جعل احادیث یهودی ها و مسیحی ها شد به عنوان مذهب اسلام! هی می آمدند پیامبر این را گفت، آن را گفت، یعنی صاف کعب الاحبار روز در خیابانهای مکه و مدینه راه میرفت و رسما برای مردم احادیث رسول الله را می خواند. مردم هم صاف دنبال او راه می افتادند. که ابوذر می آمد مقابله می کرد.
👈بالا خره مجبور شدند اورا از سر راه بردارند که برداشتند! کسی هم نبود که با او مقابله کند. تازه کعب الاحبار یک دانشمند سرشناس بود. دانشمندان غیرسرشناس دیگری هم بودند که این ها هم مشغول تبلیغ بودند در محدوده ی مدینه و حجاز و لذا آمدند به طور کلی مسیر اسلام منحرف شد.
👈مسیر اسلام از مسیری که پیامبر(ص) ترسیم فرموده بود بعد از رحلت آن جناب با آمدت خلفای غاصب سه گانه و سرکار آمدن طائفه ی بنی امیه که اصلشان از شجره ی خبیثه ی ابوسفیان شروع می شود، آن صحنه هایی که گذشت به طور کلی مسیر دین منحرف شد.
👈اگر جایی انحراف در عقاید عمومی مردم پیش بیاید، حاکمان مردم کسانی باشند که در عقاید مردم دست ببرند مثل بنی امیه و لذا شام را احادیث کذبیه ی بنی امیه گرفت. در کوفه هم باز احادیث کذبیه شان سرایت کرد، حالا با اینکه کوفه و عراق تقریبا از ریشه به اهل بیت مرتبط بودند، یعنی بعد از پیامبر ص خلیفه امیرالمومنین (ع) آمد کوفه، اما بعد از ۲۵ سال آمد! چون در زمان آن سه غاصب، اول که کوفه دست فرمانروایان از ناحیه ی آن ها بود، پس باز می بینید احادیث جعلیه ی کعب الاحبارها امده به کوفه هم رسید.
👈درست است ایران فتح شد اما کسانی که از ناحیه ی غاصبان ثلاث آمدند در ایران، به خصوص از دومی به بعد آمدند در ایران حاکم شدند! باز هم می بینید وارث همان اخبار مخلوط شده ی کعب الاحبارها بود. یک انحراف کلی در مسائل حکومتی است وقتی انحراف کلی باشد نهی از منکر به عنوان یک وظیفه است.
🛑ادامه👇
🛑قبل👆
🛑ادامه👇
👈ابی عبدالله اگر در زمان برادرش امام حسن ع و بعد از شهادت آن بزرگوار تا معاویه به درک واصل بشود حضرت سکوت کردند برای اینکه معاهده ای بود بین امام حسن(ع) و معاویه، و حضرت نمی خواست معاهده را بشکند واین تعهد و این توافق که بین طرفین شده! اما حالا می بیند که منکر به نحو ریشه ای و اساسی دارد سطح کره ی زمین را می گیرد.
👈 اینجا دیگر معنا ندارد که بگوییم آقا حالا اگر ما قیام هم بکنیم احیانا اگر کشته می شویم، پس دیگر نهی از منکر نکنیم! اینجا اصلا انحراف عقاید است.
👈خوب حال از شما سوال می کنم: اگر واقعا کسی آمد جلوی چشم شما رسما دارد به پیامبر ص جسارت و بی احترامی می کند، طوری که واجب القتل است، آیا می شود اینجا بگوییم خوب حالا اگر من بخواهم برعلیه او قیام کنم و بعد علیه او مثلا بشورم، کشته می شوم پس دیگر بایستم؟ بعد می بینید که راه ندارد! جایی که اصل دین در خطر افتاد ان جا دیگر معنا ندارد یک کسی بخواهد مواظب جان خودش باشد.
👈پس ان مسائلی که در شرایط امر به معروف و نهی از منکر گفته شد که مواظب باشید، احتمال تاثیر بدهید، وخطر مالی اگر هست نکنید و خطرهایی هست نکنید، حالا تا چه رسد به خطرهای ناموسی، این ها مال کجاست؟ این ها مال این نهی منکر های متعارف است. مثل همین اجتماع خودمان حالا دو تا جوان منحرفند، الان یک بزمی دارند، یک زور و یک قدرتی دارند، حالا شما هم یک آدم ضعیفی هم هستی اگر بخواهی بروی پیش آن ها بایستی خلا صه اینها فردا حمله می کنند منزل را ازبین می برند حالا اگر هم نکردی فوقش این است که او یک دزدی می کند، حالا دیگر نمی آید برای مردم حدیث جعل کند.
الان در جامعه ی ما کسانی که بخواهند مردم را انحراف عقاید بدهند چه قدرند؟ از این مفسدینی که هستند، این ها خیلی کمند.
👈نیستند مگر کسانی باشند که از ناحیه ی دشمنانی مثل آمریکا و امثال این ها یک برنامه های درون گروهی و باطل وپشت پرده داشته باشند، وگرنه این جوانی که بیچاره حالا دارد کمی سر کوچه حالت بزمی بازی در می آورد، چهار تا دختری هم که دارند به یک وضع ناجور راه می روند، بعد می بینی باز هم روز عاشورا رفتند حسین حسین هم می کنند، باز نشسته پای منبر دارد حدیث هم می شنود دو روز بعد هم توبه می کند.
پس این فسادی نیست که بیاید موجب انحراف عقاید اجتماع شود این فسادیست مربوط به مفاسد اجتماعی مردم.
👈اما اگر واقعا کسی دارد فساد عقاید مردم می کند، دارد احادیث جعل می کند دارد قران را تحریف می کند، می خواهد بیاید اصلا به طور کلی مسیر دین را عوض کند. ببینید الان ما در ۲۵ سال انقلاب کم مشکلات داشتیم؟ کم با همدیگر زد و خورد داشتیم؟ کم گروه گروهی شدند؟ کم به همدیگر تاختند؟ کم بر علیه یکدیگر حرف زدند؟ همه بود اما هیج یک از این ها تصمیم نگرفتند بیایند مسیر دین را به طور کلی منحرف کنند. این نبود.
👈خوب از یک طرف رهبری هم گذاشتیم این رهبری بزرگوار بزرگترین وظیفه اش صیانت از حریم دین خداست. این مهمترین وظیفه ی ایشان است! که خوب، دارد می کند.
👈بله حالا جایی به بیت المال دستبرد نشده؟ شده، اختلاس نشد؟ شد، اختلاس های سبک؟ نه خیلی سنگین، منابع مالی کشور ضربه نخورد؟ خورد، این ها هست. این ها انحرافات فساد اجتماعی پیش می آید. اما انحرافاتی که بیاید اصلا به طور کلی دین را عوض کند، این که نداریم، نداشتیم.
👈اگر خاطر شریفتان باشد، اوایل منافقین آمده بودند یک سری عقایدی داشتند بین جوانان ما القا می کردند، آنجا بله بزرگان ما قیام کردند جوان های حزب الهی آن روز قیام کردند، با این ها بحث ها گرفت، وقتی دیدند نه با این بحث ها محکومند و نمی توانند جوابگو باشند، دست به ترور ها و امثال کارهای نظامی زدند.
👈خوب جوانان ما هم در مقابلشان ایستادند. خلاصه کار کشید به مثل کار جنگل و در گیری های خیابانی وامثال این ها.
🛑ادامه👇
🛑قبل👆
🛑بعد👇
👈این ها باز چیز مهمی نیست همیشه در درگیری ها آدم چهار تا شهید می دهد، دو تا زخمی می دهد، چهار نفر را می کشد، دستگیر می شوند خودشان اقرار می کنند، مطلب حل می شود.
👈اما یک وقت بیایند عقاید مردم را از مسیر به در ببرند آن خطرناک است. چیزی که زمان امام حسین(ع) پیش آمد، واقعا انحرافات کامل بود! در سطح اصل حکومت در شام در عراق در ایران، اصلا به طور کلی حکومت منحرف شد.
👈حکومت اولا از مدینه و مکه که مرکز وحی بود رفت شام، که اصلا شام مرکز وحی پیغمبر(ع) نبود، آن هم حکومت رفت دست معاویه وبعد از او به یزیدی که رسما دارد با سگ بازی بزرگ می شود، کسی که وقتی سر مبارک ابی عبدالله (ع) را پیشش گذاشتند، رسما اشعار آن کسانی که یهودی ها بودند بر علیه پیامبر(ص) می خواندند، همانها را می خواند.
می گفت: بابا بی خود می گویند نعوذ بالله این محمد(ص) اصلا خبری هست نه وحی و نه احادیث، هیچ چیزی نیست، همین ها را می خواند ببینید این انحراف است.
👈این انحرافات را امام حسین (ع) شروع کردند با او مبارزه کردن، گرچه هنوز شکست وپیروزی یک انقلاب را نباید به خود زمان آن انقلاب محصور کرد، باید ببینیم بعد چه می شود؟ حالا بعد که واقعیت روشن شد، حضرت آمد در کربلا شهادت پیش آمد و بعد از او عزیزان رفتند کوفه را بیدار کردند.
👈باز هم مردم کوفه، البته مردم کوفه یک طبعی دارند، طبع پیمان شکنی، اصلا معروف شدند به بی وفایان، این ها اصلا طبعشان این است.
خیلی در کوفه انحرافات فکری پیش نیامد، مشکل اساسی کوفه همیشه پیمان شکستن بود، این ها وفا نداشتند به هرچه پیمان می بستند.
اما شام چرا، شام متحول شد. مصر متحول شد. دمشق متحول شد، قسطنطنیه متحول شد، ایران متحول شد.
👈سطح جهان با آمدن اسرا به اطراف شام واقعا متحول شد، عدو هم سبب خیر شد این ها برای این که جشن ها وپیروزی خود را در سطح جهان منتشر کنند، دعوت داشتند از همه ی سران کشورها آمدند.
👈خطبه ی امام زین العابدین(ع)، خطبه ی حضرت زینب، خطبه ی ام کلثوم، چه در کوفه چه در شام.
👈بعد مطلب دیگر عزاداری هفت روزه ای که حضرت در شام به پا کرد. حضرت زینب کبری که این جا واقعا جایگاه زنان را در ادامه نهضت عاشورا، به غیر از زنانی که اهل بیت پیغمبر ص بودند، باید از ناحیه ی زنان شام و کوفه هم دانست، البته نه کوفه، شام خیلی!
👈این است که آن بحثی که قبلا به عرض رسید از شرایط امر به معروف ونهی از منکر این است که، احتمال اثر باشد اولا، و خطر جانی و مالی نباشد و فرمایشات دیگر، این ها از این جنبه که مصداق اتم منکرات هست اصلا راه ندارد.
این است که جناب رسول الله(ص) به فرزندشان ابی عبدالله(ع) فرمودند برو باید کشته شوی.
__________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
علامه حسن زاده آملی (حفظه الله):
«17 سال شب و روز در خدمت علامه طباطبایی بودم اما یک مکروه از ایشان ندیدم»
🔸شرح دروس معرفت نفس
🔸 استاد صمدی آملی
________________________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
4_183342232491786308.mp3
2.01M
#استادصمدی_آملی
#ماجرای_توهین_به_علامه_طباطبایی؟
⌛️زمان: ۷:۴۴ دقیقه
______________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#ماجرای_توهین_به_علامه_طباطبایی
👈 آقای طباطبایی جان، که به رحمت اله رفته بودند، ما روزی، در درسی، محضر استادی، داشتیم، مصباح الانس میخواندیم
👈یکی از آقایان، قبل از درس شروع کرده بودیم با یکی از دوستان و عزیزان، داشتیم درس روز قبل را، در خدمتشون باهم، به روش طلبگیمون، مباحثه میکردیم، بعد یک آقا بنده خدا، بغلِ ما نشست.
👈 در سن خیلی بالا در حدود، شاید، ۶۰ سال که چند مدت قبل به رحمت اله رفت خیلی آدم خوبی بود، آدم خوب شد
⏪ ایشان رو کرد به ما، که خوش به حالتان در این سن و سال دارید مصباح الانس میخوانید
خیلی می نالید و به خودش می پیچید، و خودش شروع کرد به حرف زدن وحرف در امد، ما چیزی نپرسیدیم، گفت:
👈من کاری انجام دادم که، در رابطه با کارم میسوزم، با اینکه توبه هم کردم، و رفتم عذرخواهی هم کردم اما همیشه این خاطره در ذهنم مرتکز شده، میسوزم. بعد خودش بنده خدا شروع کرد گفت:
👈بر اساس تبلیغات یه عدهای، ما هم شدیم مخالف علامه طباطبایی جان، علامه طباطبایی که آقای حسنزاده فرمودند:
که من ۱۷ سال شبانه روز با او به سر بردم، شبها در خدمتش بودم، روزها بودم، و و...
یک مکروه از او مشاهده نکردم، من مشاهده نکردم، تا چه رسد، نعوذ بالله به حرام، تا چه رسد به ترک واجب، این بنده خدا، روحانی بود و عمامه به سر بود. عرض کردم بسیار مرد خوبی بود، بعدها هم که از آن موقعی که توبه کرد، خوب بود در این مسیر راه افتاده بود خوب بود، گفتم: چطور اینها گفت:
👈ما هم شده بودیم، بر علیه آقای طباطبایی جان و بر خودمان واجب دانستیم، که لعنش کنیم آقای طباطبایی را.
👈بعد گفت: روزی مترصد بودم یه جوری او را گیر بیارم، نوعا بنده چندین بار، تازه رفته بودیم اوایل پیروزی انقلاب قم،۵۷ مشرف شدیم قم، هنوز انقلاب پیروز نشده بود.
👈 بعد از پیروزی هم، چند ین بار آقای طباطبایی را در خیابان زیارت کردیم، اما بی توجه بودیم، نمیدانستیم آقای طباطبایی ایشون است، از منزل پیاده می آمدن حرم، مشرف میشدند بر می گشتند، این بنده خدا گفت: من مترصدبودم، که ایشان را گیر بیاورم و ادای تکلیف کنم تکلیف چیه؟ که لعنش کنم
👈 گفت آمدم سر خیابان قضا را، دیدم که ایشون داره، از خیابان ارم از طرف میدان صفایی دارد می آید به طرف حرم، جلوی مسجد محمدیه که الان جزء حرم شده، توسعه جدید، همین جا به او برخوردم بعد رفتم جلو به او گفتم: لعنت الله علیک. چه کرده بودم، وضع را، چه حالی پیش آورده بودم. جهال، جهال، داد از دست جاهل، بخصوص امان از دست، درس خوانده های جاهل، آن جاهل درس نخوانده، دزد بی چراغ، جاهل درس خوانده، خطرناکه، که دزد با چراغ است
🔸چو دزدی با چراغ آید
🔸گزیده تر برد کالا
👈 بله بعد گفت که: ایشون نه نگاهی کرد، نه اعتنایی کرد، نه حرفی زد، همان جور مشغول حال خودشون بودند رفتند به حرم.
حالا یکی ایشون نبود، دیگران هم همین طور رسمشون بود، طلبه ها رو تحریک کرده بودند، یه عده جاهلی و این حجت خدا را، این انسان الهی را، این صاحب المیزان را، که شهد الله به تعبیر امام: قدس سره: آن چینه دان یک عده ایی، وسیع تر از این ها بود
این قدر، کم چینه نبودن، کم حوصله نبودن، و ظرفیت داشتن، بلا به سر این بزرگوار نمیآوردند
به یقین باید، تفسیر المیزان، چندین برابر این نوشته می شد، قلم را کشید، بنده خدا از بس که فحش گرفتن، از بس که ناسزا گوش کردند
قلم را کشیدند، بعدگفت:
این کار را کردم و تکلیف خودم را ادا کردم
عین صحنه های کربلا را آدم در طول تاریخ می بینه که: عده ایی گفتند که: حسین را بکشیم، بریم بهشتی بشویم، تکلیفمون ادا شود با حسین کُشی. با لعن بر حسین، با لعن بر علی.
👈حالا این هم همینطور، بعد از مدتی مستبصر شدم، وفهمیدم که چه خطایی کردم، و چه جسارتی به یک عبد خدا، بنده صالح خدا کردم،
رفتم که، به یک طوری، از محضرشان عذرخواهی کنم. قضا را باز هم، همین جلوی درب مسجد محمدیه روزی ایشون، حالا این صحنه را یا از حرم برمیگشتند، یا به حرم مشرف می شدند، گفت: همین جا رفتم، محضرشون گفتم:
👈من همان طلبه هستم، که چند مدت قبل، یک ماه قبل، فلان، اومدم لعنت کردم، اومدم عذرخواهی کنم، که من اشتباه کردم گفت: این آقا به من می گفت: شهد الله، نه آن روزی که لعنش کردم، اصلاً نگاه کرد، که تو چه کسی هستی؟ چه کسی نیستی؟ نه امروز که عذرخواهی کردم، نگاه کرد، که تو چه کسی هستی؟ چه کسی نیستی؟
هیچ توجه نداشت، اینها در محضر این بزرگوار زانو زده بودند و همچنین، آقایان دیگر.
__________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#تاج_گذاری_امام_زمان_عج
از حضرت آدم که تمام انبیاء همه منتظرند تا خاتم الانبیاء(ص) تشریف فرما بشود.
از امیرالمومنین(ع) و همه ی انبیاء و خاتم انبیاء(ص) همه منتظرند که تا حضرت خاتم الاولیاء علی الاطلاق بقیه الله تشریف فرما بشود. و لذا این منتظّر الله، منتظّر تمام انبیاء و ائمه(ع) است.
________________________________
🌿نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
4_5823157797113561564.mp3
2.39M
#استادصمدی_آملی
#تاج_گذاری_امام_زمان_عج
⌛️زمان: ۵:۰۴ دقیقه
______________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#تاج_گذاری_امام_زمان_عج
👈از حضرت آدم که تمام انبیاء همه منتظرند تا خاتم الانبیاء(ص) تشریف فرما بشود.
از امیرالمومنین(ع) و همه ی انبیاء و خاتم انبیاء(ص) همه منتظرند که تا حضرت خاتم الاولیاء علی الاطلاق بقیه الله تشریف فرما بشود. و لذا این منتظّر الله، منتظّر تمام انبیاء و ائمه(ع) است.
👈و به خصوص در نسل امیر المومنین(ع) و فاطمه ی زهرا(س) این یازده صاحب عصمت که می آیند. این امام صادق(ع) است، که لفظ شریف جعفر ملقب به لقب صادق بشه یک سپری و یک حائلی که تا ممیز باشد، آن جعفر کاذب را.
👈که اگر او جعفر و لذا در نقل های تاریخی آمده این جعفر کذاب، همینجور به تعبیر خودمان چوغلی گری، در تمام شئون، فقط و فقط دنبال این بود که حضرت بقیه الله را گیرش بیاورد. برادر زاده اش را.
👈و لذا وقتی امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع شهید می شوند، می خواهند که آقا را غسل بدهند، نمازش رو بخوانند که، یک دفعه جعفر کاذب آمده اینجا روی جنازه که نماز بخوانه، که آقا جان بقیه الله آن موقع هفت ساله بودند.
سال۲۵۶ هجری قمری حضرت بقیه الله به دنیا می آیند و سال ۲۶۳ امام حسن عسکری (ع) هشتم ربیع الاول شهید می شه، آقا هفت ساله است.
👈یک دفعه مردم دیدند که جعفر کذاب می خواهد بایستد نماز بخواند. دیگر خیلی حساس است. انگار اینکه تمام عالم همه آمد و آمد دارد به خاتم الاولیای علی الاطلاق که رسیده سبحان الله!تمام نبوت همه می خواهد آن ارزشش، آن نهایت و به تعبیری عاقبت به خیری اش، تبدیل به عاقبت به شری داره میشه، یا الله.
اگر جعفر کذاب بخواهد وایسه نماز بخواند باید چه بشود؟ صحنه چه می شود؟
یعنی تمام زحمات ائمه ی یازده گانه ی قبل از امام زمان همه داره هدر میره، تمام زحمات پیغمبر الان دارد هدر میره، الان باید چه بشود؟
جعفر کذاب هم آنچنان در طی این مدت طول عمر برادرش امام حسن عسکری(ع) فقط مواظبت می کنه، چوغولی میکنه، جاسوس دارد از داخلی، از چه....که گیر بیاورد مبادا کسی به اسم فرزند امام حسن عسکری (ع) جایگاه امامت رو بگیره، که ایشون خودش رو امام کنه، عجب داستانی است، دقت میکنید آقا چه داستان عجیبی!
بعد وقتی ایشان آمد، حتی می گویند ایستاد بالای سر امام مردم هم جمع شده بودند خوب همه منتظرند برای آقا نماز خوانده بشود، یک دفعه وجود مبارک حضرت بقیه الله(عج) می آیند.
👈چرا می گوییم، یعنی کانهُ از حضرت آدم تا خاتم، ۱۲۴هزار پیامبر همه الان اینجا ایستاده اند، از امیرالمومنین(ع) تا امام هادی(ع) همه اینجا ایستاده اند! کذاب دارد می آید نماز آقا را بخواند. حالا چه می شود؟
یک دفعه آقا جان آمد و دست مبارکشان را گذاشت به ایشان و داد عقب و نماز را خواند بعد دوباره دیدند آقارا ندارند، پدر بزرگوارشان را دفن کرد، باز دیدند ندارند!
__________________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
4_341713769937764644.mp3
2.45M
#استادصمدی_آملی
#عظمت_حضرت_خدیجه سلام الله علیها
⌛️زمان: ۵:۱۸ دقیقه
__________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#عظمت_حضرت_خدیجه_سلام الله علیها
👈یک حضرت خدیجه ای را، خدای متعال برای پیغمبر اکرم نعمت فرمود. چه نعمتی این زن بود واقعاً؟ چه نعمتی بود؟
👈حالا اگر حضرت خدیجه به گردن آقا می افتاد، که: (آقا ما ازدواج کردیم، اومدیم پیش تو، از آن روزی که آمدیم، همه اش می بینیم تو درون غار، تو داخل غار حرا، تو مسجد الحرام یا حالا این ور و اون ور، همش نشستی داری عبادت می کنی. گاهی هم میگی آقا چهل شبانه روز به من پیغام می دهی که برید به حضرت خدیجه بفرمایید که: به امر الهی ما تا چهل شبانه روز من خونه نمی آم، شما شبها خودت تک و تنها، درب خانه را از پشت از درون ببند و بخواب، من انشاءالله شب های چهلم که شده می آم پیشتون.) خوب حالا یک زنی است که ما واقعا چقدر مدیون حضرت خدیجه ایم. تمام ماها مدیون حضرت خدیجه ایم.
👈اگر حضرت خدیجه هم به گردن آقا لج می کرد، نعوذُبالله، تعبیرات متعارف که؛ آقا یعنی چه؟ خوب من زنم، از من چرا دور میشی؟ من دوست دارم هر شب در کنار شوهرم بخوابم، شما اینجا اومدی تک و تنها تو درون غار حرا، خوب پس اگر اینه منم میآم شب را اینجا با تو به سر میبرم، نه.
👈 اگر میرفت، آن حالی که باید در غار حرا برای آقا پیش میآمد، آن حال پیش نمیآمد. در هیچ روایتی نداریم که پیغمبر در کنار زنهاشون شب در بستر برای ایشون حالت وحی پیش آمده باشد! نمیشه اصلا. تمام وحی ها در غیر این موارده.
خوب یک زنی هست که با مردش راه میآد.
👈وقتی پیغمبر پیغام فرستاد که من نمیآم، حضرت خدیجه گریه کرد از شوق دیدار و از دوری دیدار حضرت. گریه کرد. من چطور آقا را نبینم؟
👈عشق من به تو فقط یک عشق مادی زن به مرد نیست، من اصلا از جنبه دل تو را دوست دارم. طوری که اگر تو را نبینم واقعا از داغ تو ناراحتم. برای همین هم هست که میگن وقتی شبها به بستر میرفت، و چقدر برای ندیدن روی مبارک جناب رسول الله گریه میکرد.
👈اما در عین حال زن توجیهی هم هست. می دونه که آقا واقعا کار داره. آقا الان منبع وحی الهی شد. الان بخواهم مزاحم آقا بشوم، آقا باید این همه آیات را از طرف حق متعال نازل بفرماید. آقا شب میخواد، آقا خلوت میخواد، آقا در سکوت های شب است که وقتی روز میاد در بین مردم، این همه اسرار را برایشون بیان می کند. اینها شکارهای شب آقا است. خب اینها یک نعمت هایی است خداوند به بعضی از مردان، از نعمت بهترین زنان به آنها هدیه میکند. و به بعضی از زنان هم، از نعمت های بهترین مردان به آنها هدیه می کند.
👈خدایی اش، ما قبل از آنی که به جناب رسول الله بگوییم: آقا جان ممنونتیم، برای ما قرآن آوردی، اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَق... در غار حرا، وقتی رفتیم در غار حرا باید بگوییم که؛ یا رسول الله: اجازه بده ما از حضرت خدیجه، همسر تو تشکر کنیم. آفرین بر این همسر بزرگوار، که چهل شبانه روز آقای او از مکه رفت بالای غار حرا، ایشون هر روز بیاد در خانه براش غذا بپزه، و این راه طولانی را حالا فرض با شتر یا با اسب تا اون پای کوه جبل النور تشریف میبردند، خود اون پای کوه تا بالای آن قله صعب العبور آن روز، یک زن برود و غذا ببرد. آقا جان ممنون حضرت خدیجه ات که این جور زن توجیهیه.
👈این میشه یک توافق خانوادگی. اجتماع را، منزل ها را، دریابید. ازدواج ها را دریابید. اینه که در آیات فرمودند «الطَّیبینَ لِلطَّیبات، والخَبیثینَ لِلخَبیثات»
مردان پاک مال زنان پاک اند، و مردان خبیث مال زنهای خبیث اند، اینها یکی از بطون معانی اش حالا این میشه.
👈گر چه باز خیلی حرفها هم داره، که بالاخره زن و مرد با همدیگر همسو باشند. که این همسویی آنها، موجب تکامل هم خودشون بشه، هم فرزندان بشه، هم موجب آرامش منزل باشه. و ده ها سرّی است که در این مطلب خوابیده است.
___________________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی:
سحر وقت صید است.
باید شخص سیر از خلق به حق بفرماید، به عوالم غیبی سفر بفرماید.
__________________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
4_5935790840549998610.mp3
1.02M
#استادصمدی_آملی
#سحروقت_صید_است
⌛️زمان: ۴:۴۰ دقیقه
__________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#سحروقت_صید_است
👈به عرض رساندیم که بیداری در سحر، سیر کردن در عوالم ملک و ملکوت است.
👈از لطایف آیات و روایات آقایان بزرگواران اهل معرفت، آنهایی که در علوم و معارف الهییه غواصی می فرمایند، از دریای بیکران عالم هستی باطن، از صدفهایش درهایی را بیرون می کشند.
👈آن ها، از لحن این گونه از روایات که سحر وقت نماز شب است، بین الطلوعین به خواب نروید که وقت تقسیم روزیست، این ها این نکته را استنباط می فرمایند که سحر وقت سیر و سفر و به شکار رفتن است.
👈باید شخص حرکت کند که ان شاءالله به شکارگاه برود و بین الطلوعین وقت شکار است.
👈مثل کسی که می خواهد از منزلش راهی بیابان بشه، جنگل بشه، تا برسد به جایی که آهوها در آنجا زندگی می کنند. بعد که رسید به منطقه ی آهو خیز اونجا دیگر در کمین می افتد شکار می کند. این بزرگواران هم فرمودند که:
سحر وقت صید است.
باید شخص سیر از خلق به حق بفرماید، به عوالم غیبی سفر بفرماید.
👈حالا یک وقت کسی اذکاری دارد، برنامه هایی دارد، برای خودش برنامه گذاشته سحر قرآن می خواند. چند سوره قرآن می خواند، مثلا یک جزء قرآن می خواند، نماز شب می خواند، بعد که نماز صبح را به جا آورد، حالا وقت شکارش است.
👈حالا وقت این است که در خلوتخانه بنشیند سکوت بفرمایید ببیند که ان شاءالله از درون، چه چیزهایی چه تحفه هایی، چه حقایقی برای او پیش می آید؟ و کسانی که اهلش هستند معمولا در این وقت بسیار شریف به توجه می نشینند، کاملا توجهشان را به عالم غیب می فرمایند، ببینند که از تحفه های ملکوتی چه بر خوردار می شوند؟
👈آنکه جناب حافظ می فرماید:
🔸دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
👈آنها رمز است در سحر پاشده سیر و سلوک فرموده به شکار رفت و بین الطلوعین برایش شکار پیش می آید. بعضی از امور ظاهری انسان هم در این امور دخیل هستند. چطور الان ما می خواهیم در مقابل خدای متعال در نماز در حالت تشهد، می خواهیم بنشینیم، این بهترین نوع نشستن را دو زانو می گیریم که پشت پای راست بیفتد به کف پای چپ و انسان روی دو زانو بنشیند.
👈تا جایی که این نحوه ی نشستن از بس که بین ما به ادب و احترام و این ها پیش یک بزرگی، در محضر یک عالمی، در خدمت یک شخص با شخصیتی قرار گرفتیم، می بینید که سعی می کنیم که مثلا به این نحوه بنشینیم، اگر عذر نداشته باشیم واگر مانع نباشد.
👈آنجا هم در بین الطلوعین می بینید که در بهترین نحو، انسان شکارچی، در پیشگاه حق متعال ادب به کار می آورد. موءدب به آداب توجهات عرفانی الهی، آنسویی می شود. بعد از ان سو می بینید خبرهایی می شود
👈 و باشد، انسان بنا بر این است، سیره ی آدم بنا براین است که این طور باشد، حالا اگر برای بنده نمی شود، دیگر به ضعف من بر می گردد وگرنه برنامه بر این است.
______________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌹🔸 #استادصمدی_آملی
🌹🔸 #عصر_محمدی
🔸الهی
شکر که بنده و جناب عالی در عصرِ، محمدی صل الله علیه واله وسَلَّم، هستیم که عصر محمدی، عصر هوست.
و ما به دنبال ایشان و آلش هستیم.
جناب خاتم انبیاء شهید تام هستند
______________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
4_436146691888907686.mp3
798.2K
#استادصمدی_آملی
#عصر_محمدی
⌛️زمان: ۱:۵۰ دقیقه
______________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0