eitaa logo
نجم الدین
10.2هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
9.mp3
2.51M
تجلیل و قدردانی علامه حسن زاده روحی فداه از معلم نفوس حضرت استاد صمدی حفظه الله پست6⃣ ◀️نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
10.mp3
1.19M
تجلیل و قدردانی علامه حسن زاده روحی فداه از معلم نفوس حضرت استاد صمدی حفظه الله پست7⃣ ◀️نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
11.mp3
727.2K
تجلیل و قدردانی علامه حسن زاده روحی فداه از معلم نفوس حضرت استاد صمدی حفظه الله پست8⃣ ◀️نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
12.mp3
5.68M
تجلیل و قدردانی علامه حسن زاده روحی فداه از معلم نفوس حضرت استاد صمدی حفظه الله پست9⃣ ◀️نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
📿👈 خیلی شیرین می شود و همانطوری که آقا فرمودند حالاتی دست می دهد، چیزهائی عائد می شود؛ 📿👈 خروج از عادت پهن می کند؛ بر روی این سفره که مأدبۀ الهیه هست، غذا و طعام های ماوراء طبیعت چیده می شود که قرآن کریم از این نعمِ الهیه و از این اسرارِ وجودی و از این حقایقِ ملکوتیه تعبیر به و درجاتِ بهشت و حورالعین و ... می فرماید؛ 📿👈 مثلا در روز قیامت به یک معنا، (که کم کم باید قیامت را براساسِ معرفتِ نفسِ انسانی تفسیر بفرمائید نه قیامت در طولِ زمان، ) آنجا می بیند که در حالِ تمثّل، یک صورتِ منبسط و یک شکلِ خوشحال کننده در جانِ او تحقق می یابد و ظهور پیدا می کند و: کان قندم نیستان شکّرم                             هم زمن می روید و هم می خورم    📿👈 می بینید که از متنِ وجودی اش، این شکل زیبا و جمال دل آرا برخاسته و خیلی هم دلنشین است و از دیدنش مبتهج است؛ بعد از او می پرسد شما کیستی؟ می گوید من حورالعینِ تو هستم. 📿👈 حور یعنی ؛ اعیان، جمع عین می شود چشم، که می گوید من نورِ چشم تو هستم؛ 📿👈 شما از کجا ساخته شده ای؟ شما از کدام عملِ من برخاسته ای؟ 📿👈 می فرماید همان وضوئی که می گرفتی، همان تو، همان نیّتِ تو و همان و پاکی تو، من شدم و از خودت هستم و از تو برخاستم؛ در متنِ تو بودم و الان هم از خودت روئیده شدم که جنابِ مولوی می فرماید: کان قندم نیستان شکّرم                             هم زمن می روید و هم می خورم 📿👈 خودش هست، این چیزها عائد می شود!  📔شرح دروس معرفت نفس 🌹پست2⃣6⃣ 🌿استاد صمدی آملی ⏮نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌿استاد صمدی آملی 🌹 #وضو ◀️نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
m2s1-052.mp3
4.01M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس اثرماندگار علامه حسن زاده املی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤جلسه پنجاه و دوم از کتاب جلد دوم معرفت نفس🌹 🌿نجم الدین🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
بیانیه اولین ضیافت واره عظیم بیش از 10000 شهید گمنام سراسر کشور ایران انقلابی و شهیدان مدافع حرم جبهه مقاومت، در ابتدای گام دوم انقلاب به میزبانی شهیدان گمنام خشواش آمل 1⃣ ✍استاد صمدی آملی 🌿نجم الدین🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
بیانیه اولین ضیافت واره عظیم بیش از 10000 شهید گمنام سراسر کشور ایران انقلابی و شهیدان مدافع حرم جبهه مقاومت، در ابتدای گام دوم انقلاب به میزبانی شهیدان گمنام خشواش آمل2⃣ ✍استاد صمدی آملی 🌿نجم الدین🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌿استاد صمدی آملی 🌹 ◀️نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
m2s1-053.mp3
5.84M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس اثرماندگار علامه حسن زاده املی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤جلسه پنجاه و سوم از کتاب جلد دوم معرفت نفس🌹 🌿نجم الدین🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🎋👈 برای انسان های متعارف و ابتدائی که از آنها تعبیر به می فرمائید، حقایقِ ملکوتیه به صورت بهشت، نهرهای آب، درختانِ میوه دار، متمثّل می شود که اینها تمثّلاتِ با مثالِ اشخاص است، اینها صُوَرِ مثالیه ای است که از متنِ وجودِ خود شخص برمی خیزد و در جانِ او سرسبز می شود، نه اینکه در نشئۀ طبیعت باشد؛ مثلا الان شما می خواهید مبتهج بشوید، با یک کاهو خوردن، یک میوه خوردن، با یک آهو دیدن، با دیدن گله ای از گوسفندان و با یک کوه دیدن و یا نگاه کردن به یک علف سبز، نگاه به یک دشتِ منبسط، یا چشمه سارِ آبِ زلال چقدر انسان می شود؛ چون با اینها حشر داریم؛ 🎋👈 مطابق با حشرِ ما با اشکال و صور اینجا، قرآن می خواهد با من و شما که حرف بزند و بخواهد بگوید که آن حقایقِ ملکوتیه برای شما مکشوف می شود و تمثّل پیدا می کند، در جانِ شما آن حقایق خودش را نشان می دهد، از جَنّاتٌ تَجری مِن تَحتِهَا الاَنهار سخن می گوید تا مورد فهم ما باشد و تمثّل به چیزی که با آنها حشر داریم می کند، که می گوید بهشت مثل نهرهای آب روان است. 🎋👈 در بابِ اول شرحِ دفترِ دل، ذیلِ بسم الله الرحمن الرحیم سورۀ مبارکۀ فاتحه، چهل حدیث در شرح بسم الله آوردیم که یکی از آن چهل حدیث بسیار شیرین ولی طولانی است، 🎋👈 از تفسیرِ شریفِ روح البیان نقل کردیم که پیغمبر می فرماید که ما در شب معراج دیدیم چهار نهر جاری است، همان انهارِ اربعه و نهرهای چهارگانه ای که در سورۀ چهل و هفتم قرآن که به نامِ حضرت خاتم الانبیاء، محمد (صلی الله علیه و آله و سلّم) است، حضرت می فرمایند که این چهار نهر برایم متمثّل شد، و بعد من دنبال این نهرها را گرفتم که ببینم مبدأ اینها کجاست؟ 🎋👈 این خوب است، حالا رمزِ حدیث را توجه کنید؛ حالا اگر یک بهشتی متعارف باشد، فقط می رود کنار نهر می نشیند و از آب آن می نوشد و به به می گوید؛ ایشان اینطوری می کند، اما جناب خاتم انبیاء اینگونه نبود و دنبال آن را گرفت تا ببیند از کجا این چهار نهر می جوشد، چون ایشان اهل نشستن و خوردن آب نیست! 🎋👈 حالا  این حدیث به عنوان آیات قرآن کریم است. 🎋👈 چهار تا نهر را دنبال کردیم، به جناب و فرشته های آسمان های بالاتر گفتیم این نهرها از کجاهاست؟ ایشان گفتند دنبال این نهرها را بگیرید، و ما رفتیم و رفتیم، دیدیم از یک قُبّه ای این چهار نهر می جوشد و معلوم بود که اینجا برای اهلِ بهشتِ متعارف است، اگر آنها هم در حقیقتِ جانشان بالاتر بروند به آن نقطۀ راه می یابند. 🎋👈 فرمودند که دیدیم که این نهرها از  تحتِ قُبّه ای می جوشد( حالا حدیث خیلی طولانی است که بعدا باید متنِ حدیث را بیاوریم و به مناسبتی قرائت کنیم)، و دنبال که کردیم، رسیدیم به این حقیقت که دیدیم اینها همه از می جوشد. 🎋👈 بهشتی متعارف که باشد، وقتی وارد بهشتش (یعنی بهشت جانش) کردند و صُوَرِ تِمثّلاتی که برایش متمثل می شود، از اینها می برد، و خیالی که البته التذاذ خیالی، خوب است، آخر تا لفظِ خیال را شنیدید، این لفظ زود شما را گمراه نکند که خیال بد است، نخیر! 🎋👈 ، قوۀ انسانی است که باید حقایقِ ملکوتیه را شکار کند و به صورت اَشکال و صُوَر به انسان نشان دهد (که یکی از اصولِ چهل و پنج گانۀ انسان در عرف عرفان همین بحث قوۀ خیال است که ان شاء الله بعد به عرض می رسد)، 🎋👈 آنجا اکثرِ بهشتیان دارند تا به مراتبِ اوّلیۀ لذایذ و لذّاتِ عقلانی هم می رسند، اما انسان های ملکوتی و الهی، از آن سرچشمه آب می خورند نه از نهرهای بینِ راه. 🎋👈 اینکه فرمودند جَنّاتٌ تَجری مِن تَحتِ الاَنهار، منظور این نهرهای بین راه نیست، می روند و به سرچشمۀ آبِ حیاتِ انسانی می رسند و می بینند که سرچشمۀ آبِ حیاتِ انسانی بسم الله الرحمن الرحیم است که حقیقتِ بسم الله باید پیاده شود. 📔شرح دروس معرفت نفس 🌹پست3⃣6⃣ 🌿استاد صمدی آملی ⏮نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0