eitaa logo
سماح مرکز مشاوره اسلامی حوزه قم
8.4هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
545 ویدیو
102 فایل
مرکزمشاوره اسلامی سماح (قم) شعبه قم02537838081 سایت: samah.ir مشاوره مجازی @samahonline 🧑‍کارگاه‌‌ها: https://eitaa.com/joinchat/657129492C00d4777601 📚کتابخانه و پژوهش: @pajooheshsamah 📚فروشگاه کتاب: @mahsoolat_samah1 🙋ادمین @admin_samahQom
مشاهده در ایتا
دانلود
پیامبر اسلام(ص) فرمود: «نشستن مرد نزد زن و فرزندش، در پیشگاه خدای متعال، از اعتکاف او در مسجد من محبوب‌تر است» @mmhozehh🌸
مهم‌ترین ارتباطی است که می‌تواند باعث ایجاد و تداوم احساس صمیمیت بین شود. وقتی خوب گوش می‌دهید، همسرتان را بهتر درک می‌کنید، دقیقا با وی همساز می‌شوید، از رابطه زناشویی‌تان بیشتر لذت می‌برید و بدون ذهن‌خوانی، دلیل گفتار و رفتار همسرتان را می‌فهمید. گوش دادن نوعی اهمیت دادن به همسرتان است. گوش دادن تعهدی برای درک و همدلی، کنار گذاشتن پیش داوری‌های خود، برای دیدن مسائل از نگاه همسرتان است. گوش دادن بیانگر این پیام است: «من به تو توجه دارم و می‌خواهم بدانم فکر، احساس و خواسته‌ی تو چیست». @MMHOZEHH🌸
اگر دو عبارت "خسته ام" و "حالم خوب نیست" را از زندگی خود پاک کنید،نیمی از بی حالی و بیماری خود را درمان کرده اید... @MMHOZEHH🌸
كانَ النَّبىُّ صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله إذا أَصبَحَ مَسَحَ عَلى رُؤُوسِ وُلدِهِ و َوُلدِ وُلدِهِ؛ پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله هر روز صبح بر سر فرزندان و نوادگانشان دست (نوازش) مى‏ كشيدند. بحارالأنوار ج101،ص99 @MMHOZEHH🌸
👂 پیام شماره یک گوش دادن به حرف‌های همسرتان چیزی فراتر از ساکت ماندن در هنگام صحبت کردن او است. گوش دادن واقعی با قصد شما مشخص می شود. اگر قصد شما درک کردن، لذت بردن یا کمک کردن به همسرتان باشد، پس واقعا گوش می کنید. بسیاری از زوج‌ها به ندرت به حرف‌های همدیگر گوش می دهند.به این کار گوش دادن کاذب می گویند. در گوش دادن کاذب قصد شما با یک یا چند تا از موانع گوش دادن آلوده شده است. در قسمت‌های بعد در مورد موانع گوش دادن صجبت خواهیم کرد. @MMHOZEHH🌸
برای شروع لازم نیست عالی باشیم؛ ولی برای اینکه عالی باشیم، باید شروع کنیم. @MMHOZEHH🌸
هدایت شده از توکل
وضوی اشتباه.m4a
9.5M
🔅🔷وضوی اشتباه🔷 🔅موضوع : امر به معروف و نهی از منکر 🔅قرائت مبارکه ی قصه شماره 71 71 بااجرای عمو قصه گو - اقای کریم نیا @mmhozehh
پیامبر اعظم(ص): خیر النکاح ایسَرَه بهترینِ آسان‌ترین آن‌هاست. نهج الفصاحه @MMHOZEHH
🔴 💠 به جای اینکه همیشه به این بیندیشید که شما از چه می‌خواهید کمی فکر کنید که همسرتان از شما چه می‌خواهد. 💠 اینگونه فکر کردن در حل بسیاری از در زندگی راه‌گشا خواهد بود. 💠 و حس نوع دوستی و به و نیز حسن‌ظن را در شما زنده خواهد کرد @MMHOZEHH🌸
کمک بی کمک خدا نصرتش را به آدم‌های تنبل و بی‌مجاهدت نمی‌دهد. خدا از انسان‌های بیکاره و تنبل و بی‌خیال و لاابالی حمایت نمی‌کند؛ ولو مؤمن باشند. ۱۳۸۴/۲/۱۲ - رهبرانقلاب @MMHOZEHH🌸
پیام شماره دو اولین چیزی که ما را از درست گوش دادن باز می دارد، ذهن خوانی است. ذهن خوانی: وقتی شخص نسبت به آنچه همسرش می گوید بی توجه و بی اعتماد است و در عین حال سعی می کند معنای واقعی حرف او را بفهمد، و احساس می کند همسرش منظورش را صریح بیان نمی کند، در واقع در حال انجام ذهن خوانی است. کسانی که ذهن خوانی می کنند، معمولا به حالت های واقعی همسرشان مانند لحن صدا، حالت چهره و وضعیت بدنی اهمیت بیشتری می دهند و در سایه‌ی حدس های خود، محتوای واقعی کلام همسرش را نادیده می گیرند. ذهن خوانی باعث از بین رفتن احساس تعلق و صمیمیت می شود، چون بخاطر امور خیالی، مسائل بدیهی را نادیده می گیرند. مثلا حمید:«به نظر من در هر دو لباس خوشگل میشی، هرکدام را خواستی بپوش». مینا:«منظور واقعی او این است که من آن قدر لاغر شده ام که با هیچ لباسی خوشگل نمی شوم». @MMHOZEHH🌸
هدایت شده از توکل
نصیحت دزد.m4a
4.39M
🔷نصیحت دزد🔷 🔅قرائت قصه شماره 73 بااجرای عمو قصه گو - اقای کریم نیا @mmhozehh
لقوله [رسول الله] صلّى اللّه عليه و آله: رحم اللّه امرءا عمل عملا صالحا فأتقنه. 💐💐💐 ترجمه: خداوند فردی را كه كار نیكویی انجام دهد و آن [كار] را محكم و متقن گرداند، مورد رحمت قرار میدهد. مسائل علی بن جعفر (علیه السلام) ص ۹۳ 🌺@mmhozehh🌸
پیام شماره سه 👂دومین مسئله ای که مانع گوش دادن فعال می شود، مرور ذهنی است. در مرور ذهنی اینقدر به تکرار ذهنی مطلبی که بعدا می خواهید بیان کنید مشغول می شوید که آنچه را که واقعا همسرتان بیان می کند را نمی شنوید. گاهی در ذهن یک زنجیره کامل را مرور می کنید«من به همسرم خواهم گفت............او به من پاسخ خواهد داد........من در جواب او می گویم.....» و در این بین اصلا به محتوای سخن همسر توجهی نخواهید کرد. 💐💐💐 🙄ذهن مرد: من به مریم می گویم شب به خانه خواهرم برویم و او در پاسخ خواهد گفت که با این کار مخالف است و من در این مورد پافشاری می کنم. زیرا هفته قبل به خانه برادر او رفته بودیم و این هفته نوبت خواهر من است. 🌷🌷🌷 اما واقعیت:در حالی که علت مخالفت همسر این است که امشب فرزندمان مریض است و..... 🌺@mmhozehh🌸
🔴 🌷🌷🌷🌷 💠 گفتن یک کلمه «ممنونم» برای هر خدمتِ همسر (ولو خدمتی به کوچکی دادن قاشق به شما بر سر سفره) به ظاهر است اما تاثیر زیادی بر طرز و رفتارهای بعدی همسرتان دارد. 💠در واقع با گفتن این جمله، ثابت می‌کنید که و قدرشناس هر کاری که برای شما انجام می‌دهد، هستید. 💠در نتیجه، همسرتان خواهد کرد که به تک تک کارهایی که برایتان انجام می‌دهد، توجه داشته و لذا سعی می‌کند به رفتارهای خوبش دهد و همیشه در نگاهِ قدردان شما لذت ببرد. 🌹🌹🌹🌹 🌺@MMHOZEHH🌸
🔴 💠 اگر برای سرگرمیِ خانواده وقت نگذاریم و هزینه نکنیم باید برای سردردها و دردسرها وقت بگذاریم و هزینه کنیم. پس 🌷🌷🌷🌷 🌺@MMHOZEHH🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باقر بہ علم شهره هرخاص وعام شد مسموم زهر ڪینہ ڪور هشام شد هر چند زهر ڪین بشد اسباب مرگ او مرگش زڪربلا برایش پیام شد (ع)🥀 🏴
پیام شماره چهار 👂سومین و چهارمین عاملی که مانع گوش دادن فعال می شود، گوش دادن انتخابی و قضاوت کردن است. به این معنا است که همسر به برخی از صحبت های فرد مقابل گوش می دهد و برخی را نمی شنود؛ مثلا برخی از صحبت های همسر را که به نظر شما مهم است گوش می دهید و برخی را که به نظر شما اهمیت ندارد را حذف می کنید. به این معنی است که گوش دادن را به دلیل قضاوت کردن متوقف می کنید، یا به سخنان او گوش می دهید تا از سخنان او شواهدی را جمع آوری نمایید تا در موقع مناسب از آن استفاده کنید. 🌺@mmhozehh🌸
اظهار محبت، محبت مى آورد مردى به امام باقر علیه السلام عرض کرد: من شخصی را دوست دارم، حضرت فرمودند: او را از این دوستى آگاه کن، که براى دوام دوستى موثرتر است. 🌺@MMHOZEHH🌸
وقتی از کار فراغت پیدا کردی، یعنی کارت تمام شد، تازه قامت راست کن، یعنی شروع کن به کار بعدی؛ توقف وجود ندارد. «فاذا فرغت فانصب. و الی ربّک فارغب» ۱۳۹۱/۶/۲۸ - رهبرانقلاب 🌺@mmhozehh🌸
🔷🔷🔷 📚 📒📔📓کتابهای در حوزه 1. احمدوند، محمدعلی. (1381). روانشناسی بازی. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور. 2. استنهاوس، گلن. (1390). كليدهاي پرورش اعتماد به نفس در كودكان و نوجوانان. ترجمه ناهيد آزاد منش. تهران: انتشارات صابرين. 3. اسلامی نسب، علی. (1379). تربیت جنسی کودك از دیدگاه علم و اسلام. تهران: انتشارات نسل نواندیش. 4. اسلامي نسب، علي. (1373). روانشناسي اعتماد به نفس. تهران: انتشارات رشد. 5. امین زاده، مجتبی. (1389). مسائل جنسی کودکان. تهران: انتشارات قطره. 6. بالنر، لارنس. (1382). جلوی بچه ها نه؟. ترجمه محسن نظران و سمیه قهرمانیان. تهران. انتشارات ورجاوند. 7. براندن، ناتانيل. (1382). روانشناسي عزت نفس. ترجمه مهدي قراچه داغي. تهران: انتشارات نخستين. 8. براتون، سوسی؛ لندرث، گری ال؛ کلام، ترزا؛ بلاکارد، سندرا آر. (1391). بهبود رابطه ی والد و کودک از طریق بازی. ترجمه جواد محمودی قرائی، سعیده سادات مصطفوی، نرگس علیرضایی . تهران. انتشارات قطره. 9. بيابانگرد (سعدی پور)، اسماعيل. (1372). روشهاي افزايش عزت نفس دركودكان و نوجوانان. تهران: انتشارات انجمن اوليا و مربيان. 10. پنتلی، الیزابت. (1385). فرهنگ تربیت کودکان. ترجمۀ بهزاد رحمتی. تهران. انتشارات ماهرنگ. 11. پوپ، اليس؛ سوزان، مك هال؛ ادوارد، كريه. (1383). افزايش احترام به خود در كودكان و نوجوانان. ترجمه پريسا متجلي. تهران. انتشارات رشد. 12. تقوی، اعظم؛ فاتحی زاده، مریم. (1387). کودک آزاری. تهران: انتشارات دانژه. 13. حسینی، شهلا؛ کریمیان پور، غفار. (1390). تربیت جنسی کودکان پیش دبستانی. یزد: انتشارات دانشگاه آزاد یزد. 14. خوشابی، کتایون. (1388). کودک آزاری: انواع آزار جسمی، جنسی، عاطفی و بی توجهی به کودکان. تهران: انتشارات قطره. 15. چاپمن، گری؛ کمپل، راس. (1384). پنج زبان عشق کودکان. ترجمۀ سیمین موحد. تهران. انتشارات ويدا. 16. درایکورس، رودلف. (1388). روشهای نوین رفتار با کودکان. ترجمه محمود توتونچیان: تهران: انتشارات ثامن الئمه. 17. دفریتاس، کریستال. (1386). کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی کودکان و نوجوانان. ترجمه سارا رئیسی طوسیی. تهران: انتشارت صابرین. 18. دینک مایر، دان؛ دی مکی، گری. (1386). راهنمای تربیت اثربخش. ترجمه مهرداد فیروزبخت. تهران: انتشارات دانژه. 19. ساندرز، متیو. (1389). برای همه پدر و مادرها. ترجمه نوشین شمس. تهران: انتشارات آسیم. 20. سیرز، ویلیام. (1386). نقش پدر در تربیت و مراقبت از کودک. ترجمه شرف الدین شرفی. تهران: انتشارات صابرین. 21. سیگل، دانیل جی؛ هارتسل، مری. (1390). رویکردهای نوین در فرزندپروری. ترجمه مهرناز شهرآرای و مریم اسفاری. تهران: انتشارات آسیم. 22. شرایدن، مری دی. (1386). بازي و رشد كودك: از تولد تا شش سالگي. ترجمه حمید شبانی حصار. مشهد: انتشارات به نشر آستان قدس. 23. شیری، زهره. (1387). مقدمات پرورش کودک. تهران: انتشارات سازمان بهزیستی. 24. صرامی، حمید. (1390). آموزش سبک های فرزندپروری، مهارت زندگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه والدین. تهران: انتشارات تندیس. 25. کاوه، کبری. (1390). کتاب راهنمای پدرها و مادرها. تهران: انتشارات سازمان بهزیستی. 26. کوشا، مریم. (1391). اختلال بیش فعالی کمبود توجه (راهنمای عملی برای خانواده ها و درمانگران). تهران. انتشارات قطره. 27. گاتمن، جان؛ دکلر، جون. (1391). کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان. ترجمه فرناز فرود. تهران: انتشارات صابرین. 28. گاربر ماریان، استفن؛ گاربر، دانیلز؛ فریدمن اسپیزمن، روبین. (1387). چگونه با کودکم رفتار کنم. مترجمان شاهین خزعلی هومن حسینی نیک و احمد شریف تبریزی . تهران: انتشارات مروارید. 29. فابر، آدل؛ مازلیش، الین. (1375). به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن. ترجمه فاطمه عباسی فر. تهران: انتشارات اوحدی. 30. قندچی تهرانی، داوود. (1371). عوارض منفی تنبیه. تهران: نشر مولف. 31. علیزاده، حمید؛ سجادی، حبیبه السادات. (1388). رودولف درایکورس، روابط مسئولانه و احترام متقابل. تهران: انتشارات دانژه. 32. مجوزی، یدالله. (1376). چرا تنبیه. تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان. 33. مشتاق، نهاله. (1390). مادر خوب مادر بد. تهران: انتشارات مهر و ماه نو. 34. معرفاي، ابراهیم. (1379). تربیت جنسی، تربیت فراموش شده. تهران: انتشارات پیوند. 35. مک نامارا، باری ای؛ مک نامارا، فرانسین جی. (1388). کلیدهای پرورش کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه. ترجمه فریبا مقدم. تهران. انتشارت صابرین. 36. موسوی، شکوفه. (1387). پول توجیبی. تهران: انتشارات قطره. 37. مولوانی، آلیسون. (1383). آزاد و صمیمی با فرزندان. ترجمۀ مهدی جاجی اسماعیلی. تهران. انتشارات دانژه. 38. هاک، پل. (1386). موفقیت در تربیت فرزندان. ترجمه حسین صیفوری 🌺@MMHOZEHH🌸
💠 🔴 : 💠 به راحتی می‌شود آدم‌ها را با حرف‌هایشان شناخت. فرض کنید یک خودکار روی طاقچه است! 👈 به یکی می‌گویی برو بیار. می‌رود می‌گردد. خودکار هست [اما] پیدایش نمی‌کند. می‌گوید: «نمی‌بینم». 👈 به دومی می‌گویی برو. [خودکار] هست [اما] پیدایش نمی‌کند. می‌گوید: «نیست». 💠آن که می‌گوید نمی‌بینم یک دارد؛ آن که می‌گوید نیست، یک شخصیت. 💠آن که می‌گوید نمی‌بینم ... و نقص‌ها را متوجه می‌داند. فردا اگر اتفاق ناخوشی در زندگی‌اش افتاد، پای خدا [را] وسط نمی‌کشد، به حساب خودش می‌گذارد، چون اینجا به حساب خودش گذاشت. گفت ضعف من هست. «من» نمی‌بینم. 💠 اما آن که می‌گوید« نیست» ... فردا هر اتفاقی بیفتد، می‌کند. به دوش خدا، روزگار، ( و...) می‌اندازد. ⬇️⬇️⬇️⬇️ 🌺@mmhozehh🌸
🌹🌹🌹🌹🌹 امام على علیه ‌السلام : اَلاِْفْراطُ فِى الْمَلامَةِ یَشُبُّ نیرانَ اللَّجاجِ؛ زیاده‌ روى در سرزنش کردن، آتش لجاجت را شعله‌ ور مى ‌سازد. تحف العقول ، ص 84 💐💐💐💐💐 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 🌺@mmhozehh🌸