eitaa logo
شبکه خبری سامان
1هزار دنبال‌کننده
22.1هزار عکس
10.4هزار ویدیو
36 فایل
Saman news شبکه خبری برای ایران فردا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 تباکی در مجلس اهل بیت (علیهم السلام) ⁉️ کسی که در مراسم عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) نمی‌تواند گریه کند و اشکش هم جاری نمی‌شود ولی خود را به حالت گریه در می‌آورد (تباکی)، آیا این حالت از مصادیق دروغ و دورویی محسوب می‌شود؟ ✅ تباکی نسبت به کسی که محزون و ناراحت می‌باشد دروغ و دورویی محسوب نمی‌شود.
🔴 آیا مجالس امام حسین حکومتیه یا حکومتی نیست؟ نقش حکومت چیه؟ 1⃣ مجالس امام حسین ع حکومتی نیست اما وظیفه حکومت دینی اقامه معروف و نهی از منکر و تعظیم شعائره. اگر حکومت دینی تعظیم و ترویج شعائر دینی رو نکنه با حکومت طاغوت فرقی نداره 👈 اما این به معنای این نیست که هیات‌ها رو حکومت برگزار می‌کنه 2⃣ حکومت برگزار نمی‌کنه اما حتما می‌کنه پس نقش حکومت اسلامی تشویق مردم به سمت حق و اهل بیت ع هستش. این تفاوتش با حکومت طاغوت و سکولاره که یا مانع هستن یا بی‌تفاوت. 3⃣ مجالس حکومتی، یک غلط فاحش است که القاء می‌کنن. مگر برای مجالس امام حسین در سراسر کشور و روستاها سرسوزنی حکومت هزینه می‌کنه؟!! تمام مجالس امام حسین ع نذورات مردمیه. 4⃣ حتی اگر حکومت، مجالس امام حسین رو برگزار کنه، بخشی از وظیفه‌اش رو در رابطه با ترویج معروف و خوبی‌ها انجام داده است و این یک افتخاره. بله ایرانیان همیشه در طول تاریخ محب اهل بیت بودن، اما همیشه مانند الان اینگونه در سرتاسر ایران کوچه به کوچه و خونه به خونه مجالس عزا برپا نمیشد، نگاهی به ایرانِ زمان پهلوی بیندازید که هیئات خیلی محدود بود که گاهی بصورت مخفیانه برگزار می‌شد. این است فرق حکومت اسلامی و حکومت طاغوت
مرحوم کوثری فرمود: محرم از خانه خارج شدم به قصد رفتن به مراسمات و روضه خوانی، در راه کودکانی اصرار کردند در موکب کوچکشان برایشان درحد چند بیت روضه بخوانم. اول صرف نظر کردم و پس از اصرارشان رفتم و چند بیت روی منبرِ آجری شان خواندم. تمام که شد برای پذیرایی چای برایم آوردند که در خانه یا جای دیگری چنین چایی هرگز نمیخوردم، برای اینکه کودکان دلخور نشوند، یواشکی چای را گوشه‌ای ریختم و تشکر کردم و رفتم به مراسمات سنگینی که داشتم برسم. شب که آمدم خانه از خستگی به خواب رفتم. در خواب مادرسادات را دیدم. فرمود: فلانی، تنها روضه ای که از تو قبول شد همان چند بیتی بود که برای آن کودکان خواندی، و اینکه آن چای را که ریختی در کناری، من آن چای را با دستِ خودم برایت ریخته بودم... در این حال از خواب بیدار شدم و فهمیدم روضه هایی که ما تحویلشان نمیگیریم، اهل بیت حواسشان هست!
🔴 انتقام خون امام حسین علیه‌السلام توسط حضرت مهدی عجل‌الله 🌕 امام صادق علیه السلام فرمودند: «آنگاه که اصحاب امام حسین علیه السلام شهید شدند و ایشان تنها ماند، فرشتگان بسوی خدا ضجّه زدند و گریه کردند و گفتند: پروردگارا! با حسین علیه السلام پسر پیغمبرت، چنین رفتار کنند؟ پس خداوند نور حضرت قائم (امام مهدی عجل الله) را به آن ها عرضه کرد و فرمود: «با مهدی انتقام او را میگیرم» 📜 اصول کافی ج1 ص465 🌕 امام حسین علیه السلام : خون من از جوشش باز نمی ایستد تا خداوند سر انجام مهدی عجل‌الله را برانگیزد 🤲 اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب الکبری سلام الله علیها و فرجنا بحق مولانا علی علیه السلام
چرا برای امام حسین و ۷۲ تن عزاداری میکنند اما برای طرفداران زن زندگی آزادی عزاداری نمی کنند؟ امام حسین برای «آزادگی» مبارزه کرد نه برای «آزادی» از نوع تفکر غربی امروز و نه برای «برهنگی زنان» امام حسین با «فساد اخلاقی» حاکم جامعه یعنی یزید مبارزه کرد ، آیا براندازان از فساد اخلاقی رهبری سرسوزنی سراغ دارند ؟ یا حتی یکبار در بین اعتراض ها برای «مسائل اقتصادی» هم صدا شدند؟ تنها همه فکر و ذکرشان «زنان» بود امام حسین با حاکم جامعه آن روز که جوانی ناپخته ، شهوت پرست ، عیاش و خوش گذران و «زن باره» بود و یک جوان با سطح فکر به شدت پایین که جز شراب و شهوت به مسئله ای دیگر اهمیت نمی داد و بیت المال را به هدر می داد ،مبارزه کرد اما آیا براندازان برای «ارتقاء سطح جامعه» با این مسائل مبارزه کردند؟ هدفشان «اقتصاد» بود یا «برهنگی زنان»؟ براندازان کدامشان نگران بیت المال و مسائل اقتصادی بودند در میان تمام اعتراض ها ؟ کدامشان فقط به قصد «فقرا» به میدان آمدند ؟ تنها چیزی که ذهن‌شان را درگیر کرده بود نوع «پوشش زنان» و «برهنگی زنان» بود این همان تفکر یزیدی است حالا باید برای کدامیک بزرگداشت گرفت؟ برای امام حسین که بخاطر دین خدا قیام کرد و همه خانواده حتی فرزند شیرخواره اش را فدا کرد تا «ارزش ها» باقی بماند ؟ یا براندازان که حاضر بودند از روی همه رد شوند تا «زنان» به آزادی در واقع «برهنگی» برسند امام حسین نه تنها به ما، بلکه به همه مردم «آزادی‌خواه» عالم ربط دارد ، کسی که درس «جوانمردی» ، «شجاعت» و « آزادگی حقیقی» داد کسی که خود و خانواده اش را فدا کرد در راه «ارزش ها» کسی که «جوانمردی» را احیا کرد ، حتی به اسب دشمن هم آب داد تا تشنه نماند ، آیا براندازان هم رسم جوانمردی در پیش گرفتند؟ یکی از زشت ترین کارشان «بی حرمتی و دست درازی» به همان دخترانی بود که با آنها ندای آزادی سر می دادند !
چرا امام حسین چاه نکند تا به آب برسند؟ در واقعه کربلا از «روز هفتم» به بعد آب بر روی امام حسین و یارانش بسته شد ، اما به هر طریق بود حضرت ابالفضل به همراه تعدادی از افراد ، مشک های آب از فرات تهیه می کردند حتی شب عاشورا هم حضرت ابالفضل به همراه چندین سوار و پیاده رفتند و آب آوردند که غسل هم انجام دادند ، و تا ظهر عاشورا مشکل آب وجود نداشت ، از ظهر به بعد که جنگ شدت پیدا کرد مشکل کمبود آب هم بوجود آمد و در میانه جنگ چطور امام حسین می توانست چاه بکند ؟ از طرفی هر چقدر هم آب باشد ، در وسط جنگ و تلاش بی وقفه ، تشنگی شدید وجود دارد و اینطور نیست که عده ای می گویند چون واقعه کربلا در مهرماه رخ داد پس کسی تشنه نمیشود ، اگر یک نفر یک ساعت زیر آفتاب هم باشد و هیچ کاری نکند تشنه میشود چه رسد به اینکه ساعتها شمشیر بزند و زیر آفتاب بجنگد ، آن هم در کشوری چون عراق با آن هوای گرم ... بعضی سوالات و شبهات که در فضای مجازی مطرح میشود ، بیشتر شبهات بچگانه است هدفشان این است که اصل واقعه کربلا را زیر سوال ببرند
49.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 طراز شیعه | 👤 شاهکار ⚫️ دیگر سر مدارا با دشمنان نداریم ⚪️ برخیز ای برادر، دیگر زمان نداریم 🟢 ⚪️ پاکش ماست 🔴 زنده به تیغ دو دم ماست... 💙 علیه‌السلام: هرکس به غیر تو دل ببندد، زیان کرده است. (بحارالانوار جلد ۹۵ صفحه ۲۱۶ حدیث ۳) 🏴 صلی‌الله علیک یا اباعبدالله الحسین 🇮🇷
❣﷽❣ ‍ ⚫️ ⭕️ تنها مسیر 🔹 در گذر از راه های پر پیچ و خم و سختی های آخرالزمان، خداوند مسیری را برای ما مهیا کرده است که بتوانیم به ریسمان او چنگ زده و خود را از باتلاق آخرالزمان نجات دهیم. در ابتدا باید ببینیم که در کجای این مسیر هستیم. و آیا تابلو و نشانه و یا راهنمایی برای طی کردن و ادامه راه وجود دارد؟ 🔸 امیرالمومنین هشت فاکتور و یا بهتر بگوییم هشت تابلو برای رهایی از فتنه ها در آخرالزمان، معرفی کرده اند که می‌تواند کمکی برای بشر سرگردان امروزی باشد. 🔺 اولین تابلو، استقامت و تقیّه در برابر دشمنان است: «ما درِ گشایش ایم؛ وقتی که مبعوث شویم و همه راه ‌ها بر مردم بسته شود. ماییم «باب حطّه» که در اسلام است. هرکس در آن آید، نجات یابد و هر که از آن دور شود، فرو افتد. خدا به ما آغاز کرد و به ما پایان داد و آنچه را بخواهد به ما می‌زداید و به ما پایدار سازد و به ما باران فرود آید. مبادا فریبنده، شما را از خدا فریب دهد. اگر بدانید در ماندنِ شما میان دشمنانتان و تحمّل اذیت ‌ها چه اجری دارید، چشم شما روشن شود. و اگر مرا نیابید، چیزهایی از ستم و دشمنی و خودبینی و سبک ‌شمردن حق خدا و ترس ببینید که آرزوی مرگ کنید. چون چنین شود، همه به رشته خدا بچسبید و از هم جدا نشوید و بر شما باد به صبر و نماز و تقیّه» 📚 بحارالانوار، ج ۶۵، ص ۶۱ 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤
📢 سلوک جامع و واسع با عاشورا 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «عاشورا ما را به یک سلوک جامع و واسع دعوت می‌کند و خود عاشورا هم مرکب‌های این سلوک را برای اهل راه هموار می‌کند؛ یعنی آن کشتی‌ای که باید اهل سلوک بر آن سوار شوند و مراحل سلوک را طی کنند، را خود عاشورا فراهم کرده است. عاشورا درواقع همۀ عالَم را با این دعوتِ سیّدالشُّهداء(ع) به دو گروه تقسیم کرده: جبهۀ حق و جبهۀ باطل. و اگر ما را به اجابت دعوت فرا می‌خواند، هم ما را به یک سلوک عارفانه و عاشقانه دعوت می‌کند که با تمام وجود وارد میدان شویم و خون خودمان را در راه خدای متعال و در محبّت اولیای خدا بدهیم، و هم ما را به یک سلوک توأم با صف و قتال دعوت می‌کند. این‎طور نیست که عاشورا به یک سلوک صوفیانه دعوت کند! یک ضلع این سلوک، سلوکی کاملاً عاشقانه است، همان چیزی که شما اوج ظهور آن را در گودی قتلگاه را می‌بیند، «الهِی رِضاً بِقَضائِکَ تَسلِیماً لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ یا غِیاثَ المُستَغیثینَ»، همه‌چیزِ خودش را داده و خودش را محتاج عنایت خدای متعال می‌داند. ولی یک بُعد دیگر سلوک سیّدالشُّهدا(ع)، درگیری و صف و قتال و محاربه است، آن‌هم محاربه‌ای که همۀ تاریخ را به دو قسم تقسیم کرده: یا عاشورایی‌اند یا غیرعاشورایی. لذا آن دعوتی که حضرت می‌کنند دعوت به چنین میدانی است که باطنش تواضع و خضوع و سجده در مقابل خدای متعال و توسُّل به ولیّ خدا و معرفت و همراهی با او و فداکاری در راه اوست. این امر، خودش را در حوزه حیات اجتماعی انسان نشان می‌دهد و انسان را به بصیرت و موضع‌گیری و صف و قتال می‌رساند و حتّی در انسان نسبت‌به جمادات و نباتات موضع ایجاد می‌کند، تا چه رسد نسبت‌به عالَم انسانی. این دعوت جامع نیاز به یک بصیرت نافذ هم دارد. انسان اگر بصیرت نافذی نداشته باشد که پرده‌‌ها را کنار بزند و به‌خصوص آنجایی که حجاب‌های غلیظ و ظلمات شدید است (ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْض)‏ را کنار بزند و باطن‌‌ها را ببیند، و همچنین اگر انسان یک بصیرت واسعی نداشته باشد که بتواند تمامی جبهات حق و باطل را ببیند و بصیرتی که تمام ابعاد موضوع را مورد مطالعه قرار بدهد، سلوک مطلوب اتّفاق نمی‌افتد.